داغ ترین ها :
اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و امکانات اندروید 13 منتشر شد

اطلاعات جدیدی از ویژگی‌ها و امکانات اندروید 13 منتشر شد

گزارش منتشر شده از اندروید 13 اشاره دارند که سیستم‌عامل نسل بعدی گوگل دارای قابلیتی برای تنظیم نمایش اعلانات اپلیکیشن و بازی‌‌ها دارد.

 

لیست امروز قیمت گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف دنبال کنید: قیمت گوشی

 

در حال حاضر گوگل روی حداقل دو نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند. نسخه‌ی اول که اندروید 12L نام دارد هم‌اکنون در مرحله‌ی آزمایشی بتا قرار داشته و انتظار می‌رود برای استفاده در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ مانند تبلت‌ها و گوشی‌های تاشدنی توسعه یابد.

البته گوگل روی سیستم‌عامل اندروید 13 نیز کار می‌کند؛ سیستم‌عاملی که جایگزین اندروید ۱۲ خواهد شد و گویا ویژگی‌های جدیدی نیز به همراه دارد و از نظر رابط کاربری نیز تغییرات جزئی را به همراه خواهد داشت. حال اعضای انجمن XDA Developers مدعی شده‌اند که توانسته‌اند تصاویری از نسخه‌ی ابتدایی اندروید ۱۳ را به دست آورند. در این تصاویر می‌توان به برخی از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل نسل بعدی اندروید دست یافت.

اولین ویژگی که Panlingual نام دارد به طور کلی ساختار زبانی سیستم‌عامل اندروید را تغییر می‌دهد. در حال حاضر کاربران می‌توانند یک زبان را انتخاب کنند تا تمامی اپلیکیشن‌ها، محیط رابط کاربری سیستم‌عامل، بخش تنظیمات و موارد دیگر بر اساس آن زبان تنظیم شوند؛ اما ویژگی Panlingual اجازه می‌دهد کاربر برای هر بخش از سیستم‌عامل یا اپلیکیشن مدنظر خود زبان خاصی را انتخاب کند.

درواقع ویژگی Panlingual اجازه می‌دهد برای مثال زبان رابط کاربری را انگلیسی انتخاب کنید، اما یک اپلیکیشن روی زبان اسپانیایی تنظیم شود و بازی مورد علاقه‌تان نیز از زبان دیگری برای مثال فارسی استفاده کند. ویژگی دیگری که در تصاویر به چشم می‌خورد امکان استفاده از تنظیمات بیشتر برای نمایش اعلانات است.

در این حالت، کاربر مشخص می‌سازد که آیا از اپلیکیشنی اعلانی را دریافت کند و تعداد نمایش اعلانات به چه صورت و به چه تعداد باشد. همچنین کاربر می‌تواند نمایش اعلانات را برای مدتی متوقف سازد. در حال حاضر هر اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب شود به صورت پیش‌فرض می‌تواند اعلانات خود را نمایش دهد، اما در اندروید ۱۳ کاربر می‌تواند مشخص کند که از سوی برنامه یا بازی مدنظر اعلانی دریافت کند یا خیر.

نمایش اعلان به خصوص در شب‌هنگام می‌تواند برای کاربران کمی آزاردهنده باشد. اندروید ۱۳ نیز حالتی را در نظر گرفته که کاربر بتواند دریافت اعلان از ساعت خاصی به بعد را غیرفعال کند. باید در نظر داشت که آنچه منتشر شده هنوز از سوی گوگل مورد تایید یا تکذیب قرار نگرفته و درواقع مبتنی بر نسخه‌ی در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل نسل بعدی اندروید است.

در حقیقت امکان دارد گوگل ویژگی‌های ذکر شده را به اندروید ۱۳ اضافه نکند. در هر صورت انتظار می‌رود با گذر زمان اطلاعات بیشتری از سیستم‌عامل نسل بعدی اندروید منتشر شود. در حال حاضر نیز محصولات بسیاری در بازار هستند که هنوز اندروید ۱۲ را دریافت نکرده‌اند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-13-%d9%88-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a2%d9%86/
ads
ads