داغ ترین ها :
اولین اطلاعات از قیمت پیکسل نوت پد منتشر شد

اولین اطلاعات از قیمت پیکسل نوت پد منتشر شد

گوشی تاشدنی پیکسل نوت پد گوگل که در گذشته با نام پیکسل فولد شناخته می‌شد، احتمالا از ارزان‌ترین محصولاتی خواهد بود که از صفحه‌نمایش تاشو استفاده می‌کند.

با اینکه تاکنون گوشی‌های هوشمند مختلفی با صفحه‌نمایش تاشدنی به بازار عرضه شده است؛ اما باید در نظر داشت هنوز برخی از شرکت‌ها نسبت به ساخت چنین محصولی محتاطانه عمل می‌کنند. در این بین می‌توان اشاره کرد که میزان تقاضا برای خرید گوشی تاشو در حال افزایش است.

 

لیست امروز قیمت جدیدترین گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

درواقع برخلاف گوشی‌های هوشمند ماژولار که چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند، گوشی‌های تاشو گویا خارج از این چرخه قرار دارند و شرکت‌های مختلف می‌خواهند سهمی از این بازار پرسود به دست آورند. یکی از این شرکت‌ها نیز گوگل است که گفته شده می‌خواهد محصولی با صفحه‌نمایش تاشدنی به نام پیکسل نوت پد را روانه بازار کند.

پیکسل نوت پد که تا پیش از انتشار این گزارش با نام پیکسل فولد شناخته می‌شد مشخصات سخت‌افزاری نزدیک به پیکسل ۶ پرو دارد؛ محصولی که مدتی پیش همراه با نسخه استاندارد معرفی و روانه بازار شد. البته گوگل چندی پیش در نظر گرفت که تولید گوشی هوشمند مدنظر را لغو کند؛ به خصوص که مشکلات بسیاری بر سر راه شرکت‌های سازنده به خصوص از نظر تامین قطعات مورد نیاز وجود دارد.

از طرفی رقبای سرسختی نیز در بازار وجود دارند که برای مثال می‌توان به محصولات سری گلکسی زد سامسونگ اشاره کرد. در این بین، شرکت‌های سازنده چینی نیز به بازار آمده‌اند تا محصولاتی با صفحه‌نمایش تاشو را به کاربرانشان معرفی کنند. از آخرین محصولات نیز می‌توان به هواوی پی ۵۰ پاکت اشاره کرد.

پیکسل نوت پد گوگل

چندی پیش گفته شد که گوگل روی نسخه ویژه‌ای از اندروید ۱۲ کار می‌کند که اندروید 12L نام دارد. این سیستم‌عامل همان امکانات اندروید ۱۲ را دارد، اما برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش تاشو طراحی شده تا ویژگی‌های بیشتری برای حالت انجام امور چند وظیفه‌ای یا Multitasking را به کاربران ارائه دهد.

به همین منظور گوگل در نظر دارد در کنار اندروید 12L محصولی نیز به بازار عرضه کند که از تمامی ویژگی‌های این سیستم‌عامل استفاده کرده و به نوعی امکانات آن را به کاربران معرفی کند. در مورد قیمت پیکسل نوت پد نیز گفته شده که کمتر از گلکسی زد فولد ۳ (۱۷۹۹ دلار) خواهد بود تا کاربران بیشتری فرصت استفاده از آن را داشته باشند.

البته باید در نظر داشت که گوشی‌های تاشو چه از نظر طراحی و چه از نظر ساخت، فرایند پیچیده‌تری نسبت به مدل‌های استاندارد گوشی‌های هوشمند دارند. درواقع سامسونگ گلکسی فولد که در سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه شد از قیمت ۱۹۸۰ دلاری برخوردار بود.

با این حال باید دید که گوگل چه برنامه‌هایی در نظر گرفته و چگونه می‌خواهد هزینه تولید پیکسل نوت پد و درنتیجه قیمت نهایی آن را کاهش داده و محصولی ارزان‌تر از رقبای خود به بازار عرضه کند. در این بین گفته شده که گوشی تاشدنی گوگل از تراشه تنسور استفاده می‌کند و در برخی از بازارهای دنیا ازجمله ایالات متحده عرضه خواهد شد.

 

آخرین اخبار از محصولات گوگل:
اولین تصاویر از نسخه خام WearOS گوگل منتشر شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-%d9%86%d9%88%d8%aa-%d9%be%d8%af-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4/
ads
ads