داغ ترین ها :
لیست بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تولید پادکست

لیست بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تولید پادکست

به‌احتمال زیاد حتی یک‌بار هم که شده، اسم پادکست به گوشتان خورده، اما شاید نمی‌دانید که پادکست دقیقاً چیست و به چه‌کارتان می‌آید. پادکست محتوای صوتی است که می‌تواند اخبار، کتاب، مشاوره و رمان باشد که توسط یک یا چند گوینده ساخته می‌شود. پادکست یا PodCast به فایل‌هایی گفته می‌شود که با فرمت‌های صوتی «MP3، WMA، ACC، OGG، RA و RM، M4A، CDDA، WAV، FLAC و ALAC» که هریک برای انواع خاصی از محتوای صوتی مناسب هستند، ایجاد می‌شوند. پادکست‌ها از طریق پلتفرم‌ها و بسترهای مخصوص پادکست منتشر می‌شوند و در اختیار عموم قرار می‌گیرند. با معرفی بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست با ما همراه باشید.

 

پادکست به چه دردی می خورد؟

افراد می‌توانند با مشترک شدن در این بسترها، مجموعه‌های صوتی موردنظر خود را دریافت کنند. اما در گذشته، به غیر از محتوای آموزشی، موسیقی‌هایی که فقط صوت داشتند ایجاد می‌شدند هم نوعی پادکست به‌حساب می‌آمدند. اما امروزه محتوای آموزشی پادکست‌ها بیشتر از محتواهای سرگرمی است. سرعت رشد این نوع از فایل‌ها در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده و محیطی برای ارائه تمام آموزش‌های غیر تصویری بوده است؛ چراکه اپلیکیشن های ساخت پادکست این کار را ساده کرده اند.
اگر به این فکر می‌کنید که محتوای تمام صوتی نمی‌تواند مفید واقع شود، باید گوییم که کاملاً در اشتباه هستید؛ امروزه در بسیاری از شغل‌ها، پادکست نقش مهمی می‌تواند داشته باشد و بسیاری از افراد مشغول در دیجیتال مارکتینگ و آموزش‌های مجازی، از طریق پادکست توانسته‌اند که درآمد خوبی کسب کنند و موفق شوند.

 

مطالب پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

 

چرا پادکست بهتر از محتوای ویدئویی است؟

شاید عقیده شما این باشد که محتوای تصویری یا ویدئویی خیلی بیشتر می‌تواند برای شما هوادار و مشتری پیدا کند، اما پادکست با توجه به‌آسانی کاری که دارد، نسبت به محتوای ویدئویی زمان کمتری از شما برای تولید محتوا می‌گیرد. در کل می‌توان گفت پادکست به چند دلیل راحت و به‌صرفه‌تر از محتوای ویدئویی است:

• ادیت و تدوین پادکست راحت‌تر از ادیت ویدئو است و تخصص زیادی نیاز ندارد.
• ساختن پادکست ارزان‌تر تمام می‌شود نسبت به تولید ویدئو.
• ساختن پادکست خیلی راحت‌تر از ویدئو است.
• پادکست را می‌توان حین انجام کارهای دیگر گوش داد، اما خطرناک است اگر در هنگام رانندگی بخواهید ویدئو تماشا کنید.
• پادکست‌ها سبک‌تر هستند و فضای کمتری اشغال می‌کنند، در نتیجه راحت‌تر بین مردم به اشتراک گذاشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اپل ایدی به آسان ترین روش ممکن

معرفی بهترین برنامه های ساخت پادکست برای گوشی و کامپیوتر

ما در این مطلب می‌خواهیم به شما چندین برنامه معرفی کنیم که می‌توانید به کمک آن‌ها، بهترین پادکست‌ها را درست کنید و از این طریق کسب درآمد کنید. این برنامه‌ها شامل بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست برای اندروید، نرم‌افزار ساخت پادکست آیفون و نرم‌افزار ضبط پادکست ویندوز است که پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر ساخت پادکست هستید، آن‌ها را دانلود و استفاده کنید تا محتوایی که تولید می‌کنید بهترین باشد. همراه مجله تکنولایف باشید.

خرید هدفون و هنذزفری

 

برنامه Spreaker Studio

این اپلیکیشن یکی از بهترین ابزارهای جامع برای ساخت پادکست است، یک استودیو کاملاً مجازی و حرفه‌ای ویرایش صوت را با ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای شما فراهم می‌کند. نرم‌افزار اسپیکر استودیو امکان ضبط صدا به‌صورت آنلاین و آفلاین دارد. این برنامه با امکانات متنوع به ساخت پادکست برای اینستاگرام کمک می‌کند.
برای حرفه‌ای‌ها، این برنامه می‌تواند بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست باشد؛ پیشنهاد ما به شما وصل کردن یک میکروفون به گوشی است تا بتوانید از قابلیت‌های پیشرفته این برنامه به‌خوبی استفاده کنید. اسپیکر استودیو به‌عنوان یک استودیو ضبط صدا می‌تواند بهترین انتخاب برای اندروید و هم بهترین نرم‌افزار ساخت پادکست برای آیفون باشد.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Speaker Studio

• قابلیت میکس صدا با آهنگ و موسیقی‌های متنوع
• ایجاد جلوه‌های صوتی مختلف
• ضبط یا پخش زنده
• امکان کنترل تمام صداها و قابلیت میکس صداها
• امکان ساخت آهنگ
• محیط کاربری آسان و زیبا
• دارای کتابخانه صوتی با بسیاری از افکت‌های مختلف

دانلود برنامه Spreaker Studio برای اندروید

دانلود برنامه Spreaker Studio برای آیفون

 

حتما بخوانید: تبدیل گوشی به میکروفون (آموزش تصویری و گام به گام)

 

Anchor

برنامه Anchor

این برنامه با توجه به رایگان بودن، ویژگی و قابلیت‌های بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به‌راحتی پادکست بسازید و از طریق آن کسب درآمد کنید. اگر نیاز به افکت‌های مختلف، ابزار حرفه‌ای و محیط آسان و روان دارید، این برنامه به‌راحتی می‌تواند برای شما کار را آسان کند و پادکست خوب بسازد. همچنین در این برنامه می‌توانید میکروفون خارجی استفاده کنید تا بتوانید صدای ضبط شده خود را با میکروفون تهیه کنید.

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Anchor

• محدودیتی در ضبط صدا و ساخت پادکست ندارد.
• ذخیره‌سازی صوت با کیفیت 256
• قابلیت ضبط پادکست با گوشی، تبلت و کامپیوتر
• قابلیت ضبط چند نفره پادکست
• ابزار و ویژگی های حرفه ای برای ادیت پادکست
• قابلیت ساختن آهنگ
• رایگان است

دانلود برنامه Anchor

دانلود برنامه Anchor

 

Podomatic Podcast Recorder

دانلود برنامه Podomatic Podcast Recorder

یکی از برنامه های کاربردی و کارآمد در ضبط صدا و ساخت پادکست است که با افکت‌ها، قابلیت حذف نویز محیط، فضای ذخیره ابری و رایگان بودن توانسته کاربران زیادی را طرفدار خود کند. نرم‌افزار پاندوماتیک یکی از آسان‌ترین برنامه‌هایی است که ضبط پادکست را برای شما لذت‌بخش و راحت می‌کند. اگر به فکر تولید محتوای صوتی و ساخت پادکست‌های طولانی با گوشی خودتان هستید، این برنامه را حتماً دانلود و استفاده کنید.

خرید اسپیکر

 ویژگی های منحصر به فرد برنامه Podomatic Podcast Recorder

• رایگان بودن نرم‌افزار
• حذف نویز قدرتمند محیط
• رابط کاربری آسان
• فضای ابری برای ذخیره فایل‌های صوتی

دانلود برنامه Podomatic Podcast Recorder

دانلود برنامه Podomatic Podcast Recorder

 

مقالات کاربردی دیگر: دانلود موزیک از اسپاتیفای

 

Podbean

برنامه Podbean

اگر تابه‌حال از برنامه‌های ضبط پادکست استفاده نکرده‌اید و می‌خواهید در این کار پیشرفت کنید، دانلود و استفاده از برنامه بسیار کارآمد Podbean را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به کمک این برنامه به‌راحتی می‌توانید پادکست‌های حرفه‌ای بسازید و کسب درآمد کنید. این برنامه، پنج ساعت فضای ذخیره‌سازی رایگان، 100 گیگابایت پهنای باند ماهانه رایگان، پشتیبانی از آیتونز اپل برای کاربران آیفون و مک‌بوک در ابتدا به شما می‌دهد. اگر مایل به استفاده نامحدود از این برنامه هستید، می‌توانید با پرداخت هزینه 9 تا 29 دلار در ماه که بسته به نوع بسته انتخابی شما تغییر می‌کند، می‌توانید به پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بیشتر، گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر و بسیاری دیگر از قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Podbean

• کانال‌های متفاوت که در آن دیگر کاربران این برنامه پادکست‌های خود را منتشر می‌کنند
• ادیت و ویرایش پادکست با ابزار حرفه‌ای
• امتیاز 4.7 از 5 را توسط کاربران در گوگل‌پلی دریافت کرده است
• از سیستم‌عامل‌های اندروید و ios پشتیبانی می‌کند

 

دانلود برنامه Podbean

دانلود برنامه Podbean

 

SoundCloud

دانلود برنامه SoundCloud

اگر به دنبال یک برنامه ساخت پادکست هستید و می‌خواهید صداهای ضبط شده خود را به‌راحتی در یک فضای ابری ذخیره کنید، برنامه ساندکلود بهترین انتخاب برای شما است. با پیداکردن دکمه Record در منو می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. SoundCloud در سال 2016 شروع به پخش پادکست در کنار موسیقی کرد و از حمایت بسیار خوبی برخوردار شد. امروزه این برنامه یکی از معروف‌ترین برنامه‌های ساخت و پخش پادکست است. برای گوشی های اندرویدی مثل گوشی سامسونگ استفاده از این برنامه پیشنهاد می شود.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه SoundCloud

• دانلود و ضبط میلیون‌ها پادکست
• پخش بهترین پادکست‌ها از نظر مردم

• پخش به‌روزترین موزیک‌ها در کنار پادکست‌ها

 

دانلود برنامه SoundCloud

دانلود برنامه SoundCloud

 

Dolby On

دانلود برنامه Dolby On

یکی از برترین برنامه‌های ضبط صدا و پادکست در گوشی‌های هوشمند، برنامه دالبی آن است که با محیط کاربری رنگی و جذاب و در عین حال ساده، به یکی از برترین و محبوب‌ترین برنامه‌های ضبط صدای حرفه‌ای در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. این برنامه به حذف نویز قدرتمندی که دارد معروف است و می‌توانید با تنظیم صدای دلخواهتان، بهترین خروجی را برای کارتان در نظر بگیرید. این برنامه کاملاً رایگان است و پیشنهاد می‌کنیم حتماً با دانلود و نصب آن، خیال خود را بابت ضبط صدای با کیفیت و پادکست‌های طولانی راحت کنید.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Dolby On

 

• برنامه کاملاً رایگان است
• حذف نویز بسیار قدرتمند بدون افت کیفیت صدا
• محیط کاربری روان و جذاب
• قابلیت تنظیم افکت دلخواه روی صدا

 

دانلود برنامه Dolby On

دانلود برنامه Dolby On

بهترین برنامه ساخت پادکست برای ویندوز

تا اینجای کار، برنامه‌هایی به شما معرفی کردیم که به‌راحتی بتوانید با گوشی همراه خودتان، پادکست درست کنید و از این راه کسب درآمد کنید. حالا نوبت به نرم‌افزار حرفه‌ای‌تر رسیده، یعنی ضبط پادکست با کامپیوتر که سخت‌تر از گوشی است، اما امکانات بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

شاید مایل به حرفه‌ای شدن در ضبط پادکست باشید و بخواهید از این طریق معروف شوید و به درآمد زیاد برسید، پس نیاز به برنامه‌های حرفه‌ای‌تر در بستر بزرگ‌تر با ویژگی‌های بیشتر دارید. در این قسمت می‌خواهیم چند برنامه محبوب ساخت پادکست برای ویندوز را به شما معرفی کنیم تا با دانلود و نصب آن‌ها، حرفه‌ای‌تر در زمینه تولید پادکست پیش بروید.

 

Reaper

برنامه reaper برای ساخت پادکست

ریپر نرم افزاری ساده، کم حجم و بسیار کاربردی برای ضبط صدا، ویرایش و تبدیل فرمت است. این برنامه بهترین انتخاب برای افراد مبتدی محسوب می‌شود؛ چون استفاده از آن بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. تعداد زیادی Sample و نمونه برای آشنایی با کارکرد برنامه داخل آن قرار گرفته است. از مزایای این اپلیکیشن این است که می‌توانید آن را روی فلش بریزید و بدون نیاز به نصب روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر آن را به صورت مستقیم اجرا کرده و استفاده کنید. سازگاری با ویندوز، لینوکس و macOS از دیگر ویژگی‌های برجسته این برنامه هستند.

ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه Reaper

  • پردازش صوتی 64 بیتی
  • امکان استفاده رایگان 60 روزه از برنامه
  • روتینگ صدا و MIDI با پشتیبانی چندکاناله

Adobe Audition

دانلود برنامه Adobe Audition

این برنامه، نرم‌افزار ویرایش صدای حرفه‌ای که ورژن جدید نرم‌افزار Cool Edit است و همه امکانات لازم برای ویرایش فایل صوتی را دارد. قابلیت‌های این نرم‌افزار شامل ضبط صدا، تبدیل صدا، میکس، حذف نویز محیط، ویرایش چندین صدا یا آهنگ و ایجاد افکت‌های صوتی است. همان‌طور که می‌دانید، صداهای ضبط شده حجم زیادی می‌گیرند، پس نرم‌افزار Adobe Audition امکان کاهش حجم فایل‌ها را دارد.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Adobe Audition

• رابط کاربری آسان و دلنشین
• پشتیبانی از برنامه‌های ضبط صدا
• قابلیت‌های بسیار زیاد به همراه افکت‌های متنوع

 

Sound Forge

دانلود برنامه Sound Forge

اگر یک برنامه راحت و بدون دردسر برای ویندوز می‌خواهید که به کمک آن پادکست‌های حرفه و تمیز درست کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً برنامه ساخت پادکست Sound Forge را دانلود و نصب کنید و از قابلیت‌های فراوان مانند، افکت‌های متنوع، قابلیت میکس با آهنگ و صداها و دیگر قابلیت‌ها بهره‌مند شوید. این برنامه به‌خوبی نویز محیط را گرفته و به‌راحتی می‌تواند فایل‌های حجیم را به فایل‌های کم‌حجم تبدیل کند.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Sound Forge

• امکان ضبط صدا
• ویرایش صدا و بازیابی صوتی
• حذف نویزهای زمینه
• ایجاد افکت با کیفیت عالی
• کاهش حجم فایل‌ صوتی
• تبدیل فرمت فایل‌ها

 

Audacity

دانلود برنامه Audacity

این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های ضبط پادکست است، پر از قابلیت و ویژگی مخصوص افراد حرفه‌ای. اما متفاوت بودن این برنامه آن جایی مشخص می‌شود که این برنامه در عین حرفه بودن، برای افراد مبتدی ساخته شده و اگر برای بار اولتان باشد که پادکست می‌سازید، به‌راحتی می‌توانید از ویژگی‌های آن استفاده کنید و پادکست‌های حرفه‌ای بسازید.
این نرم‌افزار به دلیل رایگان بودن، ساپورت cross-platform و همچنین قابلیت نصب روی ویندوز، مک او اس و لینوکس یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین نرم‌افزارهای ساخت پادکست است. نرم‌افزار Audacity قابلیت دریافت و ارسال انواع فرمت فایل‌های صوتی را دارد.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Audacity

• کیفیت بسیار زیاد صدای ضبط شده
• رایگان بودن تمام قسمت‌های برنامه
• حذف نویز محیط قدرتمند

 

Pro Tools

دانلود برنامه Pro Tools

نرم‌افزار Pro برای ساخت پادکست بسیار حرفه‌ای مناسب است. این نرم‌افزار یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های ضبط صدا، میکس و ویرایش فایل‌های صوتی است. نکته‌ی مهم برای نصب Pro Tools این است که فقط روی سخت‌افزارهای خاص مانند Pro Hardware نصب می‌شود. این نرم‌افزار رایگان نیست و اگر قصد ضبط پادکست‌های فوق پیشرفته و حرفه‌ای دارید، خرید و نصب این برنامه را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر مبتدی هستید و از این راه درآمدی کسب نمی‌کنید، به‌هیچ‌عنوان خرید این برنامه را پیشنهاد نمی‌کنیم، به این دلیل که هم‌قیمت بالایی دارد هم محیط و ابزار بسیار حرفه‌ای و پیشرفته‌ای را شامل می‌شود که بهتر است بابت پولی که می‌دهید از این قابلیت‌های گران‌قیمت استفاده کنید.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه Pro Tools

• برنامه حاوی بسیاری از افکت‌ها است
• حذف نویز بسیار پیشرفته دارد
• گرافیک و محیط کاربری سنگینی دارد
• کیفیت صدای ضبط شده بسیار بالا است

مقاله به شدت کاربردی آموزش تایپ صوتی در گوگل داکس را حتما بخوانید.

بهترین برنامه ساخت پادکست برای آیفون و Mac OS

همان‌طور که می‌دانید و آشنا هستید، محصولات اپل از بقیه کمپانی‌ها جدا است و در حقیقت راه خود را پیش می‌رود، به همین دلیل توانسته برنامه‌های اختصاصی بسیار قدرتمندی برای محصولاتش تولید کند. به همین دلیل اگر قصد تولید پادکست با آیفون، آیپد یا لپ‌تاپ اپل دارید، توصیه می‌کنیم حتماً از برنامه اختصاصی اپل استفاده کنید.

 

GarageBand

دانلود برنامه GarageBand

نرم‌افزار GarageBand فقط قابل نصب روی سیستم‌عامل مک و IOS است. این نرم‌افزار یک مجموعه فوق‌العاده از انواع موسیقی و افکت برای مخاطبان ایجاد کرده است. از طریق این برنامه می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های متعددی که دارد، آهنگ خودتان را بسازید، صدای خود را با بالاترین کیفیت ضبط کنید و روی آهنگ قرار دهید و در کل استودیوی شخصی خودتان را داشته باشید.
جدا از بحث پادکست، از طریق گاراژبند می‌توانید برای آیفونتان آهنگ زنگ دلخواهتان را بسازید که تقریباً تنها راه تضمینی ساخت آهنگ زنگ برای آیفون است. از طرفی این برنامه با میکروفون خارجی همخوانی دارد و می‌توانید آن را به آمپیلی فایر نصب کنید. از طرفی بهترین اپلیکیشن ساخت پادکست اپل کاملاً رایگان است و می‌توانید آن را از iTunes و App Store دانلود کنید.

 

ویژگی های منحصر به فرد برنامه GarageBand

• برترین نرم‌افزار ساخت پادکست برای محصولات اپل
• رایگان بودن کلیه ویژگی‌های برنامه
• کیفیت عالی ضبط صدا
• دسترسی کامل به تمام ویژگی‌ها و افکت‌ها

دانلود برنامه Garage band

دانلود برنامه garage band

سخن آخر

در این مطلب از مجله تکنولایف، به شما چند برنامه محبوب و پرطرفدار ضبط پادکست را معرفی کردیم و امیدواریم این برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن به شما کمک کنند و از این طریق بتوانید کسب درآمد کنید. اگر مایل به کار حرفه‌ای‌تر در تولید پادکست هستید، حتماً از برنامه‌های پولی که روی ویندوز نصب می‌شوند استفاده کنید و سعی کنید خروجی کار خود را روی اسپیکرهای خوب پخش کنید تا متوجه باگ کارتان بشوید.
از نظر شما کدام برنامه مناسب ساخت پادکست برای اینستاگرام است؟ آیا شما هم علاقه به ساخت پادکست و درآمدزایی از طریق آن دارید؟ نظر و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن های ساخت پادکست برای گوشی کدام است؟

برنامه Spreaker Studio، Anchor و Podomatic Podcast Recorder جزء بهترین برنامه های ساخت پادکست با گوشی هستند که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس هستند.

بهترین اپلیکیشن های ساخت پادکست برای کامپیوتر کدام است؟

برنامه Adobe Audition، Sound Forge و Audacity بهترین برنامه های ساخت پادکست با کامپیوتر هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. Lyhasun

    سلام وقتتون بخیر ممنون از راهنمائیتون .من وارد anchorکه میشم فقط میتونم فایلو اپ کنم و… از چه طریقی میتونم از افکتاش روی چند تیکه صدا استفاده کنم ؟ایا میشه کار میکسشونو داخل برنامه انجام داد؟و چطور باید دانلودش کرد.ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

  2. علیرضا مهدی پور

    عالی بود.
    سپاس

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا مهدی پور

      ممنون از همراهی شما 🌱
  3. فائزه

    سلام خسته نباشید مرسی از معرفی اپ های خوبتون🌹🌹 یه سوالی داشتم اونم اینکه فایلهایی که ضبط میکنیم در اپلیکیشن anchorکجا میتونیم ببینیم(یعنی وارد برنامه نشیم الزاما)؛ و اینکه میشه بصورت mp3فرستاد برای کسی یا حتما باید طرف اپ رو داشته باشه؟

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به فائزه

      سلام وقت بخیر میتونید فایل هارو تو برنامه فایل منیجر گوشی خودتون پیدا کنید.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d8%af%da%a9%d8%b3%d8%aa/
ads
ads