داغ ترین ها :
اپلیکیشن هایی که زمان داروهایتان را به شما یادآوری میکنند!

اپلیکیشن هایی که زمان داروهایتان را به شما یادآوری میکنند!

در عصر جدید، گوشی موبایل به یک عضو جدا نشدنی از افراد تبدیل شده است که گاهاً نمی‌توان یک روز کامل از آن دوری کرد، از این رو بسیاری از افراد سعی بر این دارند تا از این دستگاه جیبی کوچک به بهترین‌نحوه بهره بگیرند. امروزه انسان‌ها به ‌منظور حفظ سلامت خود از داروها و قرص‌های بسیاری نظیر قرص‌های مولتی ویتامین، آهن، کلسیم و غیره استفاده می‌کنند در حالی که ممکن است این داروها به منظور بهبود و پیشگیری در بیماری‌هایی مانند دیابت، آلرژی و یا دیگر بیماری‌ها قرص مصرف کنند. در یک مقاله علمی آمده است که بیش از نیمی از انسان‌ها طبق دستورالعمل لازم، داروها را مصرف نمی‌کنند و دلیل عمده آن فراموش کردن مردم بوده است. ترکیب علم پزشکی و تکنولوژی سبب شده تا برنامه‌های زیادی در زمینه پزشکی و سلامت ساخته شوند که کمک فراوانی به افراد می‌کند. از آنجا که ایجاد یک عادت جدید دشوار است اما غیرممکن نیست، تصمیم گرفتیم تا 10 برنامه یادآوری کننده دارو به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید دارو‌های خود را به موقع مصرف کنید و سلامت خود را حفظ کنید. در ادامه لیستی از بهترین اپلیکیشن های یادآوری دارو (تایمر دارو) را به شما معرفی می‌کنیم که در مصرف به موقع داروها به عنوان آلارم دارو برای شما عمل خواهند کرد.

 

 

1. برنامه Medisafe

اپلیکیشن Medisafe یکی از بهترین برنامه های آلارم دارو است که می‌توانید با چشمان بسته به آن اعتماد کنید. اپلیکیشن دارویی Medisafe دارای ویژگی‌های بسیاری از جمله یادآوری، تداخل دارویی و مدیریت سایر فعالیت‌های مربوط به سلامتی است، همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا اطلاعات مربوط به گجت‌های پوشیدنی خود را نیز ردیابی کنید. شما می‌توانید این برنامه را به راحتی از Apple Store | Google Play دانلود کنید.

مزایا معایب
+ اندازه‌گیری عناصر مختلف نظیر BP – مقرون‌به‌صرفه نبودن خرید آن
+ رابط بصری منحصربه‌فرد با طرح رنگی آرامش‌بخش
+ گزارش عملکرد ماهانه، هفتگی و روزانه

 

بهترین برنامه های یادآوری دارو

Medisafe بهترین برنامه های یادآوری دارو

2. برنامه Mango Health

گزینه بعدی که در لیست بهترین برنامه‌های یادآوری دارو قرار می‌گیرد، اپلیکیشن Mango Health است. Mango Health یک برنامه عالی است که تمام داروها و زمان آن‌ها را یادآوری می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید به خوردن سر وقت داروهای خود متعهد شوید و به حفظ سلامتی خود کمک کنید. همچنین این برنامه به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تمام گزارش‌ها و سوابق پزشکی خود را در یکجا نگهدارید تا در زمان دلخواه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با مراجعه به Apple Store | Google Play می‌توانید به راحتی این برنامه را دانلود کنید.

مزایا معایب
+ قابلیت رد و به تعویق انداختن هشدارها – ناتوانی در سفارشی‌سازی رابط کاربری
+ سیستم امتیازدهی به کاربران
بهترین برنامه های یادآوری دارو

Mango Health بهترین برنامه های یادآوری دارو

3. برنامه CareClinic

CareClinic یکی‌دیگر از بهترین برنامه های یادآور دارو است که می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. این یک برنامه عالی برای کاربران گوشی‌های اندروید است که نیاز به یادآوری، برای خوردن داروهای خود دارند. برخلاف سایر برنامه‌های یادآوری دارو رایگان، این برنامه یک پایگاه داده دارویی داخلی دارد که می‌تواند کار شما را آسان کند. این برنامه تنها یک یادآور دارو نیست و مواردی دیگری مانند وزن، زمان خواب، روحیه روزانه و سایر جنبه‌های مربوط به سلامتی شما را نیز دریابی کند. برای دانلود این برنامه می‌تواند به فروشگاه‌های Apple Store | Google Play مراجعه کنید.

مزایا معایب
– قابلیت ردیابی عادات، سردرد، میگرن و غیره پیچیده بودن رابط کاربری برای مبتدیان
– به اشتراک گذاشتن گزارش‌ها با افراد دیگر
قابلیت ردیابی اطلاعات مربوط به گجت‌های پوشیدنی
بهترین برنامه های یادآور دارو

CareClinic بهترین برنامه های یادآور دارو

 

 

4. برنامه DoseCast

اپلیکیشن DoseCast یک برنامه دیگر برای ردیابی کلیه فعالیت‌های پزشکی شما است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه تایمر دارو این است که از قرص یا جعبه دارو عکس می‌گیرد تا بتواند به شما در شناسایی آن کمک کند. همچنین این برنامه قابلیت اتصال به گجت‌های پوشیدنی را دارد و می‎تواند اطلاعات آن‌ها را ردیابی کند. این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌هایی که تا اینجا به آن اشاره کردیم به غیر از یادآوری دارو، ویژگی و امکانات دیگری را نیاز ارائه می‌دهد که بسیار کاربردی هستند. شما می‌توانید این برنامه را به راحتی از Apple Store | Google Play دانلود کنید.

مزایا معایب
+ سازگاری با اکثر گجت‌های پوشیدنی – محدودیت امکانات ارائه شده در نسخه Free
+ پشتیبانی از زبان‌های مختلف نظیر فرانسوی، آلمانی و غیره
بهترین برنامه های یادآور دارو

DoseCast بهترین برنامه های یادآور دارو

5. برنامه MyTherapy

برنامه دیگری که در لیست بهترین برنامه های یادآور دارو قرار می‌گیرد، برنامه MyTherapy است. این برنامه نکاتی را برای کمک به درمان بهتر کاربران ارائه می‌دهد که در صورت نیاز می‌توانید از بهره بگیرید. برنامه MyTherapy همانند سایر برنامه‌ها علاوه بر یادآوری دارو امکانات دیگری نظیر ردیابی فشار خون، وزن، روحیه و غیره را ارائه می‌دهد که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه این است که یک دفترچه اختصاصی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان یادداشت‌های لازم را ایجاد کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این برنامه جزئیات دارو را با دوستان یا سایر اعضا خانواده خود به اشتراک بگذارید. با مراجعه به Apple Store | Google Play شما می‌توانید این برنامه را دانلود کنید.

مزایا معایب
+ پشتیبانی از چند زبان – پشتیبانی نکردن از یادآوری مجدد
+ ردیابی سلامت
بهترین برنامه های یادآور دارو

MyTherapy بهترین برنامه های یادآور دارو

 

برنامه های کاربردی برای موبایل:

بهترین اپلیکیشن ثبت قاعدگی

 

6. برنامه Alarm and pill reminder

اپلیکیشن Alarm and pill reminder یکی‌دیگر از بهترین برنامه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید به اهداف پزشکی خود برسید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی مصرف قرص، را به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه اندازه‌گیری کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه این است که می‌توانید صوتی را که می‌خواهید به عنوان آهنگ هشدار بشنوید، ضبط کنید و آن را به عنوان آهنگ هشدار تنظیم کنید. همچنین این برنامه در که هنگامی که گوشی خاموش است، کار می‎کند و شما در مصرف به موقع داروها همراهی می‌کند. برای بارگذاری و نصب این برنامه به Apple Store | Google Play مراجعه کنید.

مزایا معایب
+ رابط کاربری آسان – بیرون پریدن از برنامه به طور تصادفی
+ قابلیت پشتیبانی از صوت به عنوان آهنگ هشدار
بهترین برنامه های یادآور دارو

Alarm and pill reminder بهترین برنامه های یادآور دارو

7. برنامه Medica

با اینکه این لیست رو به اتمام است اما اگر هنوز بهترین برنامه یادآور دارو خود را پیدا نکردید، حتماً نگاهی به برنامه Medica بیندازید. این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند 17 نوع دارو نظیر قرص، شربت، قطره، انواع تزریقات و غیره را یادآوری کند. در این برنامه شما می‌توانید تصویری از نسخه خود ثبت کنید تا در مراجعه بعدی از آن استفاده کنید که در نوع خود بسیار کاربردی محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این برنامه امتیازدهی به کاربران بر اساس پیشرفت روزانه است. شما می‌توانید برای دانلود این برنامه به Apple Store | Google Play مراجعه کنید.

مزایا معایب
+ برخورداری از رابط کاربری منحصربه‌فرد و رنگارنگ – پشتیبانی نکردن از صدا برای هشدا
بهترین برنامه های یادآور دارو

Medica بهترین برنامه های یادآور دارو

8. برنامه Medication Reminder by Level38

اپلیکیشن Medication Reminder by Level38 یکی‌دیگر از بهترین‌برنامه‌های یادآور دارو است که می‌تواند در لیست 10 تایی ما قرار بگیرد. دلیل اینکه ما این برنامه را در این لیست قرار داریم این است که فرایند ساده‌ای را برای ردیابی تمام داروها به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید یادآوری‌ها را دوباره تنظیم کنید تا هرگز داروی خود را از دست ندهید. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه یادآوری داروهای خانوادگی است که آن را از سایر برنامه های یادآور دارو متمایز می‌کند. در صورت نیاز به این برنامه می‌توانید آن را از Apple Store | Google Play (ندارد) دانلود کنید.

مزایا معایب
ارائه رنگ‌های مختلف برای هر یک از اعضاء خانواده پشتیبانی نکردن از ویژگی‌های پیشرفته
تنظیم یادآوری مجدد
بهترین برنامه های یادآور دارو

Medication Reminder by Level38 بهترین برنامه های یادآور دارو

 

 

9. برنامه Lady Pill Reminder

اپلیکیشن Lady Pill Reminder یک برنامه مخصوص قرص‌های پیشگیری از بارداری است که شامل یک یادآوری خودکار روزانه با برخی از ویژگی‌های سفارشی‌سازی است. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید علاوه بر متن، هشدارهای مختلفی را برای مسائل مختلف ایجاد کنید و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مشخص کنید چه تعداد قرص در بسته باقی‌مانده است تا این برنامه شما مصرف مابقی قرص‌ها همراهی کند. برای دانلود برنامه Lady Pill Reminder به Apple Store | Google Play مراجعه کنید.

مزایا معایب
+ رابط کاربری ساده و آسان – پیچیدگی بیش از حد به هنگام افزودن ویژگی‌ها
+ قابلیت سفارشی‌سازی
بهترین برنامه های یادآور دارو

Lady Pill Reminder بهترین برنامه های یادآور دارو

 

 

10. برنامه Medication Reminder & Pill Tracker

آخرین برنامه که در لیست بهترین برنامه های یادآوری دارو ما قرار می‌گیرد، اپلیکیشن Medication Reminder & Pill Tracker است. اپلیکیشن Medication Reminder & Pill Tracker نیز همانند سایر برنامه‌ها هشدارهای به موقعی را برای مصرف دارو ارائه می‌دهد. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشارخون و سایر بیماری‌های مزمن را ردیابی کنید. همچنین شما با استفاده از این برنامه می‌توانید یک فایل pdf از گزارش‌ها ایجاد کنید و آن را با اشخاص دیگر به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید این برنامه را به راحتی از Apple Store | Google Play (ندارد) دانلود کنید.

مزایا معایب
+ قابلیت ذخیره کردن نسخه و به اشتراک گذاشتن آن
+ رابط کاربری ساده
بهترین برنامه های یادآور دارو

Medicine Reminder App بهترین برنامه های یادآور دارو

 

 

 اگر نیاز دارید تا قیمت روز گوشی های هوشمند را بدانید یا می خواهید برای اطرافیان خود که بیمار هستند، گوشی ارزان قیمتی تهیه کنید، سایت تکنولایف همراه شما خواهد بود.در مقاله شما را با 10 برنامه کاربردی یادآوری دارو اندروید و ios آشنا کردیم که هرکدام از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند. با این وجود اپلیکیشن‌های بسیار دیگری وجود دارد که ما به آن‌ها اشاره‌ای نکردیم یا از وجود آن‌ها بی‌اطلاعیم، چنانچه شما اپلیکیشن بهتری را می‌شناسید حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا سایر کسانی که به دنبال بهترین برنامه یادآوری دارو هستند نیز بتوانند با آنها آشنا شوند و در صورت نیاز از آنها بهره بگیرند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%db%8c%d8%a7%d8%af%d8%a2%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-ios/
ads
ads