داغ ترین ها :
اکستنشن واتساپ برای مرورگرهای اینترنتی منتشر شد

اکستنشن واتساپ برای مرورگرهای اینترنتی منتشر شد

پس از اینکه تیم توسعه دهنده واتساپ امکان استفاده از این پیام‌رسان به صورت مستقل روی چند دستگاه مختلف را در نسخه آزمایشی آن قرار دادند، حالا یک اکستنشن هم معرفی کرده‌اند. اکستنشن واتساپ که Code Verify نام دارد می‌تواند امنیت چت‌ها را بالا ببرد. توسعه دهندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند که این اکستنشن رمزگذاری دو طرفه قرار گرفته روی واتساپ را تقویت می‌کند تا اطلاعات کاربران در خطر نباشد.

 

تمام گوشی های موجود در بازار را می‌توانید از تکنولایف با بهترین آفر تهیه کنید: قیمت گوشی

 

تیم توسعه دهنده واتساپ به این موضوع اشاره کرده‌اند که پس از فراهم کردن امکان استفاده مستقل از واتساپ روی دستگاه‌های مختلف بدون نیاز به گوشی، استفاده از نسخه وب این پیام‌رسان بیشتر از هر زمان دیگری شده است. از آنجایی که نسخه وب اپلیکیشن این پیام‌رسان ممکن است در برابر حمله هکرها آسیب‌پذیر باشد، اکستنشن Code Verify باعث می‌شود که کاربران با همان میزان امنیت موجود روی ویندوز، iOS و اندروید روبه‌رو باشند.

استفاده از اکستنشن واتساپ بسیار راحت خواهد بود. این اکستنشن کدهایی ارسالی از سمت کاربر را با کدهایی که در سرورهای امن Cloudflare ذخیره شده‌اند، مقایسه می‌کند. اگر همه چیز درست باشد، اکستنشن اجازه استفاده از واتساپ را به کاربران می‌دهد. واتساپ به این موضوع اشاره کرده که این اکستنشن Open Source خواهد بود. این اکستنشن به شکل خاص با همکاری Cloudflare توسعه پیدا کرده و حتی توسعه دهندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند که با این اکستنشن هیچ پیام‌رسان دیگری به چنین سطح از امنیت نمی‌رسد.

عملکرد واتساپ

برای استفاده از اکستنشن واتساپ می‌توانید Meta Open Source مراجعه کنید. این اکستنشن برای مرورگرهای گوگل کروم، مایکروسافت اج و موزیلا فایرفاکس منتشر شده است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این اکستنشن هیچ اطلاعاتی از جمله اطلاعات ورود کاربران، اطلاعات مربوط به متادیتا و اطلاعات شخصی کاربران را در خود ذخیره نمی‌کند و حتی هیچ کدام از اطلاعات واتساپ را به اشتراک نمی‌گذارد. اکستنشن توسعه پیدا کرده به هیچ عنوان پیام‌ها را مطالعه نمی‌کند. در واقع نه واتساپ و نه شرکت متا متوجه نمی‌شوند که چه اطلاعاتی میان کاربران رد و بدل می‌شود.

زمانی که این اکستنشن را نصب کنید، همه چیز به صورت خودکار اجرا می‌شود. وقتی با نسخه وب واتساپ کار کنید این اکستنشن کدها را بررسی می‌کند. زمانی که آیکون این اکستنشن سبز شد، یعنی همه چیز درست کار می‌کند و مشکلی وجود ندارد. اگر آیکون به رنگ نارنجی در بیاید به این معنا خواهد بود که باید صفحه مرورگر خود را Refresh کنید. این امکان هم وجود دارد که یک مرورگر دیگر با همین اکستنشن در حال اجرا باشد. در این حالت باید یکی از مرورگرها را ببندید. اگر آیکون به رنگ قرمز درآمد این احتمال وجود دارد که با مشکل امنیتی روبه رو شده‌اید و احتمالا از امنیت کافی برای استفاده از واتساپ برخوردار نیستید.

برای دانلود اکستیشن واتساپ می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود برای کروم

دانلود برای اج

دانلود برای فایرفاکس

واتساپ به این موضوع اشاره کرد که پروژه این اکستنشن در گیت‌هاب قرار گرفته تا همه بتوانند به کدهای آن دسترسی داشته باشند و بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند از آن روی محصولات خود استفاده کنند. همچنین این موضوع باعث می‌شود تا همه بتوانند کدهای آن را بررسی کنند و متوجه شوند که اطلاعاتی انتقال پیدا نمی‌کند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%b4%d9%86-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be/
ads
ads