داغ ترین ها :
اکسپریا Pro-I سونی معرفی شد؛ دوربینی که قابلیت‌های گوشی هوشمند را هم دارد

اکسپریا Pro-I سونی معرفی شد؛ دوربینی که قابلیت‌های گوشی هوشمند را هم دارد

سونی گوشی هوشمندی به نام اکسپریا Pro-I را معرفی کرده که از حسگری ۱ اینچی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم متغیر از f/2.0 تا f/4.0 دارد. برای مدتی می‌شد که سونی از عرضه‌ی گوشی هوشمند جدیدی از سری اکسپریا خبر می‌دهد؛ تلفن هوشمندی که ویژگی‌های متعددی به‌خصوص در زمینه‌ی ماژول دوربین اصلی دارد. شرکت ژاپنی درنهایت محصول جدید خود به نام اکسپریا Pro-I را معرفی کرد که I در نام این تلفن هوشمند اشاره به قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری دارد.

 

لیست گوشی های موجود در سایت تکنولایف را به راحتی مشاهده کنید: قیمت روز گوشی

 

زمانی که در مورد اکسپریا Pro-I صحبت کنیم باید به گوشی هوشمندی فکر کرد که دوربینی با حسگر ۱ اینچی و فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد. جالب است بدانید که حسگر دوربین مورد استفاده در اکسپریا Pro-I درواقع همان حسگری است که در دوربین کامپکت RX100 VII استفاده شده بود. البته تغییراتی نیز روی حسگر انجام شده تا مناسب برای به کار گرفتن در گوشی هوشمند باشد.

دوربین اکسپریا Pro-I می‌تواند تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت برساند که هر پیکسل از سایز ۲.۴ میکرومتر برخوردار باشند. در مثالی ساده می‌توان به دوربین آیفون 13 پرو مکس اشاره کرد که نسبت به اکسپریا Pro-I از پیکسل‌هایی با ۲۰ درصد سایز کمتر برخوردار است.

البته در میان گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌توان به شیائومی می 11 اولترا اشاره کرد که سایز پیکسل‌های آن در حالت ادغام شده به ۲.۸ میکرومتر می‌رسد و نسبت به اکسپریا Pro-I از پیکسل‌هایی با سایز بیشتر برخوردار است.

در برابر حسگر Exmor RS که روی بدنه‌ی‌آن می‌توان لوگوی شرکت زایس را نیز مشاهده کرد، لنزی قرار گرفته که از فاصله‌ی کانونی ۲۴ میلی‌متری برخوردار است. این لنز از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم متغیر استفاده می‌کند؛ دریچه‌ای که قادر به کوچک و بزرگ شدن است و از حالت f/2.0 تا f/4.0 را در اختیار دوربین قرار می‌دهد. هدف از چنین مکانیزمی، رسیدن به عمق دید بیشتر و شارپ‌نس بیشتر در تصاویر است، اما باید دید که در عمل، دوربین اصلی اکسپریا Pro-I تصاویر را با چه کیفیتی ثبت می‌کند.

اکسپریا Pro-I علاوه بر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۱ اینچی، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر نیز دارد که مورد اول از لنز اولتراواید با فاصله‌ی کانونی ۱۶ میلی‌متری و f/2.2 برخوردار است و دوربین دیگر نیز از لنز تله‌فوتو با فاصله‌ی کانونی ۵۰ میلی‌متری و f/2.4 استفاده می‌کند که قادر به ارائه‌ی زوم یا بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابر است.

با این حال، سونی می‌توانست از دوربین پریسکوپ موجود در اکسپریا 1 مارک 3 یا اکسپریا 5 مارک 3 استفاده کند که از فاصله‌ی کانونی متغیر ۷۰ تا ۱۰۵ میلی‌متری استفاده می‌کند. از حسگرهای موجود در ماژول دوربین اصلی می‌توان به فوکوس خودکاری اشاره کرد که قادر به تشخیص چشم انسان یا حیوانات و فوکوس روی آن‌ها است.

گوشی اکسپریا Pro-I سونی

ساختار دوربین گوشی اکسپریا Pro-I سونی

جالب است بدانید که از این حسگر فوکوس خودکار می‌توان در هر دو حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری استفاده کرد. اکسپریا Pro-I می‌تواند از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده کند که قادر به تشخیص ۳۱۵ فاز در ۹۰ درصد از هر فریم است. برای پردازش داده‌ها نیز از پردازنده‌ی سیگنال تصویر Boinz X استفاده شده که در اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 به کار گرفته شده بود.

گوشی اکسپریا Pro-I سونی و اندازه دیافراگم

اندازه دیافراگم گوشی اکسپریا Pro-I سونی

گوشی اکسپریا Pro-I سونی مجهز شده به دو کنترل کننده‌ی فیزیکی و دکمه‌ی شاتر دو مرحله‌ای که همراه با اپلیکیشنی حرفه‌ای برای عکاسی می‌توانند تجربه‌ی کار با محصول جدید سونی را افزایش دهند. با استفاده از اپلیکیشن، کاربر می‌تواند به امکاناتی مانند تنظیم تعادل نور سفید، اکسپوژر و فوکوس دسترسی داشته باشد. در حالت فیلم‌برداری نیز سونی امکاناتی را افزوده تا کاربر بتواند در حالت سینمایی (نسبت ابعاد ۲۱:۹( فیلم‌برداری کند.

دوربین گوشی اکسپریا Pro-I سونی

مشخصات دوربین گوشی اکسپریا Pro-I سونی

دوربین اکسپریا Pro-I می‌تواند در حالت فیلم‌برداری می‌تواند نهایت تا کیفیت 4K در ۱۲۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند. در این کیفیت، حالت صحنه آهسته‌ی ۵ برابر نیز افزوده شده است. سونی برای کسانی که علاقه‌مند به تهیه‌ی محتوای ویدئویی هستند، صفحه‌نمایشی قابل اتصال با ابعاد ۳.۵ اینچ در نظر گرفته که رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد.

اسپیکر اکسپریا Pro-I

چنین صفحه‌نمایشی اجازه می‌دهد که کاربر امکان ضبط ویدئو با دوربین ۱ اینچی داشته باشد و محتوای در حال ضبط را از طریق صفحه‌نمایش مشاهده کند.

مشخصات سخت‌افزاری اکسپریا Pro-I سونی

از مشخصات دیگر محصول جدید سونی می‌توان به صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی با پنل OLED اشاره کرد که رزولوشن 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. برای تراشه نیز از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز یدک می‌کشد. کاربران برای ذخیره‌ی اطلاعات می‌توانند به حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی دسترسی داشته باشند، البته امکان افزایش حافظه با استفاده از کارت حافظه‌ی microSD وجود دارد.

در دل اکسپریا Pro-I سونی باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت وجود دارد که البته می‌توان آن را با شارژر ۳۰ وات موجود در جعبه‌ی گوشی هوشمند جدید شرکت ژاپنی شارژ مجدد کرد. سونی در نظر دارد گوشی هوشمند جدید خود را در ماه دسامبر به بازار کشورهای بریتانیا، فرانسه، المان و هلند عرضه کند. سونی برای محصول جدید خود قیمت ۱۷۹۹ یورو را در نظر گرفته و مانیتور ۳.۵ اینچی نیز با قیمت ۱۹۹ یورو به بازار عرضه می‌شود.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. محمد

    خواهشن گوشی های سونی وارد کنید. طرفدار زیاد داره. اصلا یه نمایندگی بزنید برای هر شهری فقط یه نمایندگی داشته باشه.

    1. میلاد شیری

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر گوشی های سونی دیگه وارد خاورمیانه نخواهد شد در نتیجه وارد ایران هم نخواهد شد
      1. محمدطاها حلوایی

        پاسخ به میلاد شیری

        خوب بجا اینکه از دبی گوشی وارد کنید از اروپا وارد کنید این همه تلفن سفارش اروپا وارد ایران میشه شما هم از یونان و روسیه و ترکیه و.... میتونید سونی وارد کنید.... توروخدا بیارید
  2. امیر حسین

    من همه وسایلم سونیه بجز سونی هیچی رازیم نمیکنه گوشی قبلیم z5 بود، اما به ناچار مجبور شدم چون نیست هواوی بگیرم که دومین برندیه که بعد سونی دوسش دارم
    سونی همیشه پیشتاز تکنولوژی بوده هر سال برای نمایشگاه ها یه سوپرایز خفن داره چون علم شو داره. مثل اولین نمایشگر 4کی ال سی دی،
    و حتی بعد این همه سال ادعا شرکت های دیگه در نمایشگر های ال ای دی باز سونی بود که اولین بار به این تکنولوژی رسید در تولید نمایشگر های 4کی ال ای دی.

    خلاصه بگم اینو تجربه به من ثابت کرده باخیال راحت هر وسیله ای که لوگو این شرکت با اسم رسم ژاپنیو قدیمی روش بود. رو تهیه کنید و سال ها با خیال راحت استفاده کنید لذت ببرید

  3. علی

    خدا لعنت کنه باعثه بانیشو اصالت کیفیت فقط سونی

  4. اسماعیل

    قیمتش خیلیه

  5. حامد

    اگه سونی بیارین که عالی میشه مثل قبلا

    1. میلاد شیری

      پاسخ به حامد

      سلام وقت بخیر گوشی های سونی دیگه وارد خاورمیانه نخواهد شد و وارد بازار ایران نمیشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7-pro-i-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads