داغ ترین ها :
ایرتگ های اپل و همه نکاتی که باید از آنها بدانید

ایرتگ های اپل و همه نکاتی که باید از آنها بدانید

یکی از محصولات اپل که شاید هنوز خیلی از شما با آن آشنا نباشید Apple airtag است. این محصول جدید شرکت اپل کارایی‌های جذاب و کاربردی دارد که قطعا برای کاربران و دوستداران محصولات اپل استفاده از آن بسیار خوشایند خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی این محصول که با تکنولوژی بسیار بالا از شرکت اپل با نام ایرتگ عرضه شده و قرار است ویژگی‌های آن شما را شگفت‌زده کند بپردازیم. پس در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا هر آن چیزی که درباره ایرتگ اپل باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

هر آنچه تاکنون درباره Apple Airtag فهمیده‌ایم

هر آنچه تاکنون درباره Apple Airtag فهمیده‌ایم

آیا تاکنون با apple airtag کار کرده‌اید؟ درباره آن چقدر اطلاعات دارید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت اپل روی فناوری دستگاه‌های ردیابی بلوتوثی که با عنوان تایل هم شناخته می‌شوند کار می‌کند. این ابزار برای ردیابی لوازمی مانند کلیدها، کیف پول و لوازمی از این قبیل که بیشتر در معرض گم شدن هستند طراحی شده است. دستگاه جدیدی که برای ردیابی از طریق بلوتوث توسط اپل طراحی شده و قرار است در اختیار کاربران قرار بگیرد Airtag نام دارد که به شما این امکان را می‌دهد مستقیما از طریق نصب اپلیکیشن Find my روی گوشی اپل خود ردیابی وسایل خود را انجام دهید.
براساس دارایی‌های موجود در نسخه‌های مختلف iOS و جزئیاتی که توسط مارک تجاری MacRumors قرار گرفته است، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد لوازم جانبی خود را مجهز به Airtag معرفی و عرضه کند. البته Airtagها هنوز در دست کار هستند و هیچ تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است. اما نشانه‌هایی از آن‌ها در به‌روزرسانی‌های iOS 14 و iOS 13 یافت شده است، بنابراین با توجه به نشانه‌هایی که در بروزرسانی این دو مورد دیده شده است می‌توانیم نتیجه بگیریم با این فناوری پیشرفته فاصله چندانی نداریم. در ادامه با ما همراه باشید تا با Apple Airtag و جزئیات مهم آن بیشتر آشنا شوید.

 

مطالب مرتبط: بهترین گوشی های اپل در سال 2021

 

1. ایرتگ چیست؟

Airtag چیست؟

ابزار هوشمند کوچک که به وسیله بلوتوث به گوشی شما وصل خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این سوال احتمالا اولین سوالی است که ذهن شما را درگیر می‌کند و به دنبال جوابی کامل و قابل فهم برای آن هستید. خب باید بدانید که airtag ها به طورکلی ابزارهای کوچکی هستند که به وسیله بلوتوث به گوشی‌های شما وصل می‌شوند.
این ابزار همانطور که توضیح دادیم به ما کمک می‌کنند به وسیله برنامه ردیابی find my که روی گوشی شما نصب می‌شود و تنها برای گوشی‌های آیفون شناخته شده است اشیای گمشده خود را پیدا کنیم. Airtag های اپل قرار است با این دستگاه سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند. به عبارتی به وسیله apple airtag ها شبکه‌ای جامع برای اشیا گم شده برای شما ایجاد خواهد شد.

2. ایرتگ ها چگونه کار خواهند کرد؟

Airtag ها چگونه کار خواهند کرد؟

آیا از نحوه کارآیی apple airtagها به همراه ساعت و گوشی باخبر هستید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرتگ ها دارای تراشه‌های داخلی هستند که به آن‌ها امکان اتصال به آیفون را می‌دهد و موقعیت دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند را به شما انتقال می‌دهد. پس شما می‌توانید با استفاده از iphone، ipad و Mac خود مکان دقیق airtag را ردیابی کنید دقیقا مشابه روشی که کاربر گوشی اپل یا تبلت آیپد گم‌شده‌ی خود را ردیابی می‌کند.
نکته دیگری که جالب است بدانید اینست که airtag ها به صورت آفلاین کار خواهند کرد و شما تنها کافیست تگ خود را به برنامه find my خود اضافه کنید. البته این موضوع را باید بدانید که این برنامه فقط برای تگ‌ها نیست، بلکه کاربر می‌تواند برای دیگر ابزارهای خود مانند MacBooks، AirPods، Watch، Apple ، iPad و iPhone را توسط شناسه کاربری اپل خود متصل کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اپل ایدی به آسان ترین روش ممکن

3. ویژگی ظاهری ایرتگ ها چگونه خواهد بود؟

براساس تصاویر موجود در ساخت داخلی iOS 13 احتمالا ایرتگ‌ها دایره‌ای شکل هستند و آرم اپل در قسمت جلویی ایرتگ حک شده است تا اصالت آن را تضمین کند. همچنین به سبب این طراحی دایره‌ای شکل به کاربر این امکان را می‌دهد به راحتی باتری را از قسمت پشتی ایرتگ تعویض کند.
شخصی به نام Jon Prosser ویدئویی به اشتراک گذاشته است که دارای یک انیمیشن سه بعدی است که می‌تواند هنگام جفت شدن airtag ها با یک دستگاه اپل ظاهر شود.Prosser در ادامه می‌گوید که airtag ها از لحاظ ظاهری می‌توان گفت تنها بزرگتر از درب بطری هستند و هر ایرتگ‌ با یک جاکلیدی همراه است تا یک کیف کوچک چرمی را روی آن جای دهد.
از طرفی شخصی به نام Leaker Lovetodream پیشنهاد کرده است که airtag ها در دو اندازه بزرگ و کوچک در دسترس قرار دهند، اگرچه مشخص نیست چرا دو اندازه مورد نیاز است!
شخصی دیگر به نام Max Weinbach ادعا می‌کند که airtag ها در یک اندازه در ابعاد 32mm * 32mm* 6mm ارائه خواهند شد که باعث می‌شود دستگاه‌های دایره‌ای از لحاظ قطر مشابه قطر یک قطعه نیم دلاری ظاهر شوند.

 

حتما بخوانید: همه چیز در مورد ایمیل نجات اپل آیدی

 

4. ویژگی‌های کاربردی Airtag

از اصلی‌ترین ویژگی‌های airtag می‌توان به ضدآب بودن آن اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است به خصوص زمانی که شی شما در فضای بیرون و در زیر برف و باران قرار داشته باشد یا حتی در دریا و آب بیافتد. پس باز هم با این ویژگی ضدآب بودن کارایی خود را از دست نمی‌دهد و به خوبی برای شما کار خواهد کرد.
همچنین ایرتگ‌ها ایجاد صدا خواهند کرد تا کاربر بتواند به وسیله صدای ایجاد شده وسیله مورد نظر خود را در محیط منزل یا محیط کار پیدا کند.
این ردیاب زمانی که به وسیله‌ای متصل می‌شود، یک سیگنال بلوتوث ارسال می‌کند که سایر دستگاه‌ها می‌توانند آن را دریافت کنند و به ردیابی آن کمک کنند.
طبق گزارش‌ها، apple airtag نیز به قابلیت واقعیت افزوده مجهز است؛ به طوری که به کاربر این امکان را می‌دهد با قرار دادن دوربین خود در محلی که ممکن است کلیدها یا سایر موارد او باشد، آیتم گم‌شده‌ی مدنظر را پیدا کند. این ویژگی قبلا با ارائه اطلاعاتی چون وجود بادکنک‌های سه بعدی شناور مجهز به فناوری واقعیت افزوده تایید شده بود که به راحتی امکان یافتن اشیای گم‌شده را برای کاربر فراهم می‌کند.

5. موارد ردیابی با ایرتگ چگونه کار خواهد کرد؟

اپل در حال کار روی دستگاه ردیاب جدیدی به نام airtag است که می‌توانید آن را به هر چیزی مانند کلید و کوله پشتی متصل کنید و وسیله خود را از طریق اپلیکیشن find my ردیابی کنید. این دستگاه با تراشه‌ی ردیاب باند فوق وسیع U1 اپل کار می‌کند که در این مورد در گوشی آیفون 11 معرفی شده است. اپل تراشه‌ی جدید U1 را در جدیدترین مدل آیفون‌های خود قرار داده است تا ردیابی دقیق‌تری در مقایسه با دیگر رقبای خود ارائه دهد.
خب حال باید بدانید موارد ردیابی که با ایرتگ انجام می‌شود اینگونه است که tab جدیدی در برنامه find my وجود خواهد داشت به نام Items که همانند tabهای people و Devices، نشان‌دهنده آیتم‌های کاربر خواهد بود و موقعیت آن را ردیابی می‌کند. با استفاده از airtag ها، برنامه find my برای همه مواردی که می‌خواهید ردیابی و پیدا کنید مانند یک فروشگاه واحد عمل خواهد کرد.
همچنین اپل این مورد را را در iOS 14.5 اضافه کرد که از آن می‌توان برای ردیابی لوازم جانبی بلوتوثی که برنامه find my را دارند و قبل از راه‌اندازی آن را با ایرتگ خود ادغام کرده‌اند استفاده کرد.
در حال حاضر فناوری Tile طیف گسترده‌ای از ردیاب‌های مختلف را ارائه می‌دهد. پس در واقع airtagها مانند یک iPad یا iPhone گمشده روی نقشه نشان داده خواهند شد و آدرسی که در آن‌جا دارند را می‌توان به وسیله آن‌ها به خوبی ردیابی کرد.

6. اگر وسیله‌ای که دارای ایرتگ است از دست بدهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

براساس کدی که در iOS پیدا شده است، اگر وسیله‌ای که دارای ایرتگ است از دست دهید، اعلانی از طریق iPhone خود دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید بر روی دکمه‌ای در برنامه find my ضربه بزنید تا ایرتگ را با صدای بلند صدا بزند که باعث می‌شود شی‌ای که در این نزدیکی گم شده‌ است را در اختیار شما قرار دهد.
همچنین به نظر می‌رسد واقعیت افزوده در ردیابی موارد گم‌شده نقش خواهد داشت. در واقع برنامه my find شامل یک ویژگی به نام ARKit است که به شما امکان می‌دهد از واقعیت افزوده برای ردیابی موردی که در آن نزدیکی است استفاده کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: ترفندهایی برای حل مشکلات در اپلیکیشن waze

 

7. اگر Airtag در فاصله‌ای دور باشد آیا همچنان کار خواهد کرد؟

کاربر می‌تواند برای شی مورد نظر خود محدوده امن مشخص کند و زمانی که شی کاربر از محدود امن یا همان safe location خارج می‌شود برای وی اعلان می‌رود که فرد را آگاه و مطلع کند. البته اگر شی کاربر در مکان بیرون از خانه فراموش شود، طبیعی‌ست که ایجاد صدا کاربردی نداشته باشد. پس برای این حالت کاربر می‌تواند در برنامه find my شی مورد نظر خود را در حالت گمشده یا lost mode قرار دهد. پس اگر کاربر دیگری در محدوده این تگ قرار گرفت امکان این را دارد موقعیت خود را به صاحب اصلی تگ اطلاع رسانی کند. زیرا به آن‌ها اطلاعات تماس شما نمایش داده می‌شود تا بتوانند برای شما متن ارسال کنند یا با شما تماس تلفنی برقرار کنند تا اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
البته این ویژگی که به هر آیفون اجازه می‌دهد تا یک مورد گمشده را شناسایی کند در iOS 13 معرفی شده است و airtagها از بلوتوث برای تعیین مکان دستگاه‌های اپل گمشده استفاده می‌کنند.

8. آیا به وسیله ایرتگ ها قادر به تعیین مرزها خواهید بود؟

بله. در اپلیکیشن find my، شما می‌توانید لوکیشن‌های ایمن ایجاد کنید. اگر یک مورد با تگ اپل در مکانی امن (مانند خانه شما) قرار داشته باشد، شما اعلانی دریافت نخواهید کرد وقتی آن را پشت سر بگذارید. اما اگر از لوکیشن امن خارج شوید، قطعا اعلان دریافت خواهید کرد. همچنین شما می‌توانید موقعیت مکانی آیتم مورد نظر خود را در هر لحظه با دوستان و خانواده خود نیز به اشتراک بگذارید.

 

به عنوان کاربر اپل به سلامت خود اهمیت می دهید؟ مقاله طرز استفاده از پایش خواب اپل واچ را بخوانید.

 

Airtag ها چقدر می‌توانند دقیق باشند؟

گفته می‌شود airtag ها دقیق‌تر از بقیه موارد ردیاب‌های بلوتوثی هستند چون از فناوری فوق پهنای باند Tile استفاده می‌کنند که اساسا موقعیت دقیق داخلی را ارائه می‌دهد. همچنین جدیدترین مدل‌های آیفون دارای تراشه‌هایی با پهنای باند U1 هستند و airtag ها نیز به آن‌ها مجهز هستند. بنابراین می‌توانند پهنای باند بیشتری از بلوتوث را ردیابی کنند. پس ردیابی با airtag همراه با فناوری جدید U1 بسیار دقیق‌تر از حالت‌های قبلی خواهد بود.

محدوده قیمتی ایرتگ های اپل چگونه خواهد بود؟

تا به امروز هیچ صحبت نهایی در مورد هزینه قطعی و نهایی airtag اپل نشده است، اما محصولات مشابه شرکت‌هایی مانند Tile برای یک ردیاب بلوتوثی محدوده قیمتی بین 25 تا 35 دلار قیمت دارند. پس پیش‌بینی شده که airtagهای اپل نیز قیمتی مشابه خواهند داشت.
البته Max Weinbach می‌گوید هر کدام از airtag ها طبق منابع موجود یک قیمت بالاتر از Smarttagهای سامسونگ که 29.99 دلار است، دارند. همچنین او قیمت airtag ها را حدود 39 دلار پیش‌بینی و قیمت‌گذاری کرده است.

جمع‌بندی

در این مقاله هدف نهایی و اصلی ما آشنایی کامل شما با دستگاه جدید شرکت اپل یعنی Apple Airtag ها بود که به زودی قرار است در بازار عرضه گردند. این محصول کاربردی که از آن با نام Airtag یاد می‌شود ردیاب بلوتوثی برای پیدا کردن اجناس شما می‌باشد که طرفداران و خریداران بسیاری قطعا خواهد داشت.
پس در نهایت ما در مجله تکنولایف سعی کردیم جامع‌ترین و به‌روزترین اطلاعات را در زمینه تکنولوژی این ردیاب بلوتوثی اپل در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم تا با اطلاعات کامل درباره این محصول بتوانید نظر دهید و خرید کنید. اگر شما نیز در این زمینه اطلاعات کاربردی و جدیدی دارید می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%aa%da%af-%d8%a7%d9%be%d9%84/
ads
ads