داغ ترین ها :
ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های اپل از حساب کاربری اختصاصی خود یعنی اپل آیدی استفاده می‌کنند؛ اپل آیدی سختی‌ها و حساسیت‌های خاص خودش را دارد که در صورت گم‌کردن رمز حساب کاربری یا فراموش‌کردن سؤال‌های امنیتی آن به مشکل اساسی برخورد خواهید کرد.
اپل یک فرصت طلایی به شما خواهد داد و با ایمیل پشتیبان یا همان ایمیل نجات اپل آیدی، به شما امکان بازگردانی رمز اپل آیدی را می‌دهد. اگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، لازم است که حتماً از این امکان استفاده کنید و اگر نمی‌دانید چطور آن را فعال کنید، در این مطلب بسیار کاربردی و مهم با مجله تکنولایف همراه باشید.

 

ایمیل نجات چقدر اهمیت دارد؟

 

اگر از آیفون استفاده می‌کنید و تابه‌حال اپل آیدی ساخته‌اید، حتماً چشم‌تان به گزینه Backup Email خورده است. اگر از آن استفاده می‌کنید و اکانت مطمئنی برای آن تعیین کردید، خیال‌تان از اپل آیدی آیفون‌تان راحت باشد. اما اگر خودتان اپل آیدی آیفون‌تان را نساخته‌اید یا تابه‌حال به این گزینه برخورد نکرده‌اید، حتماً این مطلب را دنبال کنید؛ چون ممکن است آیفون شما را از بلااستفاده‌شدن نجات دهد و برای بازگردانی اپل آیدی شما ضروری است.

 

ایمیل نجات اپل آیدی چه کاربردی دارد؟

 

جواب این سؤال یک جمله است: بازیابی رمز اپل آیدی.
مشکل و دغدغه بسیاری از دارندگان گوشی‌های آیفون همین بازیابی اپل آیدی و رمز آن است؛ اما این مشکل می‌تواند خیلی راحت حل شود. در ساخت اپل آیدی دو مورد بسیار مهم و ضروری است: اول سؤال‌های امنیتی که سه‌گزینه‌ای هستند؛ دوم ایمیل پشتیبان یا همان ایمیل نجات اپل آیدی.
با استفاده از این دو ویژگی شما می‌توانید به‌راحتی رمز اپل آیدی خود را بازیابی کنید و دیگر نگران گم‌شدن یا از فراموشی رمز آن نباشید.

نکته مهم:

حتماً اکانتی که برای ایمیل پشتیبان اپل آیدی خود انتخاب می‌کنید، ایمیلی باشد که در دسترس شماست و و از رمز آن را آگاه هستید. همچنین اگر از اپل آیدی آماده و فروشی استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن از این اپل آیدی ها استفاده نکنید. در صورت استفاده، حتماً از فروشنده یا سازنده حساب بخواهید که ایمیل پشتیبان و سؤال‌های امنیتی را طبق خواسته شما تعیین کنند.

 

چطوری ایمیل نجات اپل آیدی را فعال کنیم؟

 

فعال‌کردن ایمیل نجات اپل آیدی در 5 مرحله آسان صورت می‌گیرد. در ادامه، این مراحل را برای شما توضیح داده‌ایم:

1. ابتدا وارد سایت appleid.apple.com شوید و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید تا وارد پنل مدیریت اپل آیدی خود شوید.

ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

2. روی گزینه Security کلیک کنید و سپس در قسمت Security روی Add a Rescue Email کلیک کنید.

ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

3. ممکن است اپل از شما پاسخ دو سؤال امنیتی (از سه سؤال) را بپرسد. پس این سؤال‌ها هم اهمیت بسیار بالایی دارند و حتماً به آن‌ها پاسخ صحیح دهید؛ سپس روی Continue کلیک کنید.

ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

4. سپس آدرس ایمیلی را که می‌خواهید به‌عنوان ایمیل نجات اپل آیدی، به آیدی شما اضافه شود، در این قسمت وارد کنید و روی Continue کلیک کنید.

ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

5. سایت رسمی اپل یک کد 6 رقمی محرمانه به ایمیل نجات اپل آیدی شما ارسال می‌کند. پس اهمیت داشتن اطلاعات کامل ایمیل نجات اپل آیدی هم اینجا معلوم می‌شود. کد را وارد نمایید و روی گزینه verify کلیک کنید؛ توجه کنید که تا این کد را وارد نکنید و سایت اپل آن را تأیید نکند، ایمیل نجات اپل آیدی شما اضافه نخواهد شد.

 

در نهایت

 

با انجام این مراحل و تعیین یک ایمیل نجات برای اپل آیدی‌تان، به‌راحتی بازیابی رمز اپل آیدی انجام می‌شود. هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در گوشی‌های اپل، نگهداری و مواظبت از اطلاعات حساب کاربری‌تان بسیار مهم است. سعی کنید این اطلاعات را در نوت یا جایی که فکر می‌کنید امن است نگهداری کنید تا مجبور به تغییر رمز و دردسرهای آن نشوید. بازیابی اپل آیدی در صورت نداشتن اطلاعات اکانت و ایمیل نجات اپل آیدی غیرممکن است و اگر روزی این اطلاعات را گم کنید، ایمیل نجات اپل آیدی و سؤال‌های امنیتی می‌توانند به بازیابی اپل آیدی شما کمک کنند.
آیا شما هم از ایمیل نجات برای اپل آیدی خودتان استفاده می‌کنید؟ با ثبت نظرات و تجربیات خودتان، به ما و دیگران برای بازیابی رمز اپل آیدی کمک کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. helia

    سلام من اپل ایدیم قفل شده و سوال های امنیتی رو فراموش کردم الان برای ایمیل نجاتم پیام میره ولی من ندارم ایمیل نجاتمو چیکار کنم ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به helia

      سلام وقت بخیر راهی به غیر از این دو که فرمودید وجود نداره باید از نرم افزار ها استفاده کنید که اونم دردسرهای خودش رو داره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a2%db%8c%d8%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1/
ads
ads