داغ ترین ها :
اینستاگرام تنظیمات بخش Daily Limit را تغییر داده است

اینستاگرام تنظیمات بخش Daily Limit را تغییر داده است

استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی یکی از مشکلاتی است که کاربران مختلف در همه نقاط جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و حالا وضعیت به گونه‌ای شده‌ است که به فضای مجازی بیشتر از فضای واقعی وابسته شده‌اند و این می‌تواند آسیب‌های جدی به ابعاد مختلف زندگی وارد کند. اینستاگرام به همین دلیل برای اولین بار در سال 2018 قابلتی به نام Daily Limit را به برنامه اضافه کرد. به کمک این قابلیت مثلا شما می‌توانستید تنظیم کنید که اگر در روز بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان در اینستاگرام صرف کردید برنامه به شما نوتیفیکیشن ارسال کرده و این موضوع را یادآورد شود.

 

لیست امروز قیمت گوشی های موبایل را در کنار تخفیف های سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

ظاهرا حالا اینستاگرام طبق سیاست‌های جدید این حداقل زمان را به ۳۰ دقیقه افزایش داده و این کار را نیز در سکوت و بی سر و صدا انجام داده است. متا یا فیسبوک قدیم ظاهرا تغییر سیاست و عقیده داده و حالا استفاده بیشتر کاربران از این شبکه‌ها را بیشتر به سود خود می‌بیند.

البته در حقیقت هم همین طور است و شما بدون این که حتی متوجه باشید با استفاده از شبکه‌های مجازی در حال سود رساندن به این شبکه‌ها هستید. در واقع شرکت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی خود و پیام رسان‌های مختلف را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند اما از طریق تبلیغات و روش‌های دیگر کسب درآمد می‌کنند.محدودیت روزانه تکنولایف

پس هرچقدر شما بیشتر از اینستاگرام استفاده کنید سود بیشتری به این شبکه اجتماعی می‌رسد و این طبیعی است که قابلیتی این چنینی که باعث کاهش استفاده در طول روز می‌شود را طی یک بروزرسانی حذف کند یا حداقل مینیموم زمان آن را کاهش دهد.

البته که خود اینستاگرام ادعا کرده که این اقدام به دلیل آسان‌تر شدن این بخش برای کاربران انجام گرفته است ولی بعید به نظر می‌رسد که موضوع به همین سادگی باشد.

 

روش بازکردن تصویر پروفایل افراد:
دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

 

شخصی سازی مطالب برای کاربران

اگر دقت کرده باشید شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا توییتر تلاش می‌کنند تا به مرور بیشتر با سلیقه شما آشنا شوند و مطالبی شبیه به خودتان را برایتان نمایش دهند. در واقع الگوریتم‌های پیچیده پشت این برنامه‌ها هر مشاهده مطلب، لایک، کامنت یا هر نوع ارتباط شما را پیگیری کرده و سپس با توجه به این موضوع مطالب جدید به شما پیشنهاد می‌دهد.

هدف این شبکه‌ها نگه داشتن بیشتر شما در محیط این برنامه‌ها و همچنین شخصی سازی بیشتر تبلیغات است. در واقع هر چقدر که شما بیشتر در محیط شبکه‌های مجازی بمانید احتمال این که خریدی انجام دهید بیشتر می‌شود و از طرفی تبلیغات دقیق‌تری هم به شما نمایش داده می‌شود.

به همین دلیل است که اینستاگرام ترجیح می‌دهد شما را مدت زمان بیشتری جذب این شبکه اجتماعی و محتوای درون آن کند. شرکت فیسبوک پس از تغییر نام به متا حالا بیشتر تمرکز خود را به روی متاورس و دنیای مجازی قرار داده و آینده جهان را در دنیایی غیر فیزیکی می‌بیند.

با این حالت متا شدیدا با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و طی یک سال اخیر مشکلات زیادی از بابت هک شدن و به خطر افتادن اطلاعات و امنیت کاربران داشته است و حالا شاید این تغییرات در جهت جبران بخشی از ضررهای وارد شده به این شرکت بسیار بزرگ باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
اینستاگرام تردز چیست

 

محدودی سازی برنامه‌ها با خود گوشی

حالا که اینستاگرام این قابلیت را تغییر داده بد نیست اشاره کنیم که در گوشی‌های اندرویدی و همچنین ایفون‌ها شما می‌توانید به کمک تنظیمات خود گوشی برای استفاده از گوشی و همچنین برنامه‌های مختلف محدودیت ایجاد کنید و دیگر نیازی به تنظیمات اینستاگرام یا هیچ برنامه دیگری ندارید.

برای انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی کافیست به بخش دیجیتال ولبینگ بروید و برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید محدودیت استفاده تعیین کنید. در ایفون‌ها برای انجام همین کار باید به تنظیمات و سپس بخش Screen Time بروید.اسکرین تایم اینستاگرام

در این بخش شما امکان خواهید داشت تا هر برنامه‌ای که می‌خواهید را محدود کنید و نظارت کاملی به روی میزان استفاده خود از برنامه‌ها و گوشی داشته باشید. حتی به کمک این بخش می‌توانید تعیین کنید که اگر در روز بیشتر از مثلا ۱ ساعت از یک برنامه به خصوص استفاده کردید آن برنامه به طور کامل از دسترس خارج شود.

شما چند ساعت در روز از گوشی استفاده می‌کنید؟ آیا به نظرتان این اقدام اینستاگرام درست است؟ تا چه حد موافق گذران زمان زیاد در شبکه‌های اجتماعی هستید و به نظرتان تا چه حد این فضای مجازی می‌توانید آسیب رسان باشد؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-daily-limit-%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%af/
ads
ads