داغ ترین ها :
چطور اکانت فیسبوک هک شده را بازگردانیم؟

چطور اکانت فیسبوک هک شده را بازگردانیم؟

فیسبوک با وجود تمامی نقض‌ها در رابطه با حریم شخصی کاربران، همچنان از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار دنیاست که میلیاردها کاربر از سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این محبوبیت اما گاهی دردسرساز می‌شود و توجه هکرهای مخرب را به سمت خود جلب می‌کند. به علاوه امروزه مسائل امنیتی و هک نیز در شبکه‌های اجتماعی بیداد می‌کند و حساب کاربری شما در فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگر، ممکن است در معرض خطر هک شدن قرار داشته باشد. از این رو در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا نحوه بازگردانی اکانت هک شده فیسبوک را به طور کامل برای‌تان شرح دهیم. فراموش نکنید که قیمت روز گوشی را در سایت تکنولایف بررسی کرده و از تکنوآف های ویژه ی ما بهره مند شوید.

هک شدن اکانت فیسبوک

جالب است بدانید که در یکی از هک‌های اخیر فیسبوک، اطلاعات شخصی از جمله نام کامل، مکان، روز تولد، آدرس ایمیل، شماره تلفن و وضعیت روابط بیش از نیم میلیارد کاربر فیس بوک به سرقت رفته است. این هک شامل 32 میلیون حساب در ایالات متحده، 11 میلیون در انگلستان و 6 میلیون حساب در هند است. از آن زمان فیسبوک بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد این نقض «داده‌های قدیمی» است که در سال 2019 کشف و رفع شد.

اکنون سوال اینجاست که آیا با همین هک، 540 میلیون شناسه کاربری، کامنت و لایک فیسبوک در آوریل 2019 کشف شده است؟ یا 419 میلیون شماره تلفن، نام و شناسه کاربری برای حساب فیسبوک در سپتامبر 2019 به صورت عمومی در معرض دید قرار گرفت؟ به نظر می‌رسد، این یک حادثه دیگر بود که قبلا گزارش نشده است: «ما معتقدیم که داده‌های مورد نظر توسط نمایندگان مخرب قبل از سپتامبر 2019 از نمایه‌های فیسبوک افراد تخلیه شده است. این ویژگی برای کمک به افراد در پیدا کردن دوستان خود برای برقراری ارتباط با خدمات ما با استفاده از لیست مخاطبان آن‌ها طراحی شده است. وقتی در سال 2019 از نحوه استفاده هکرها از این ویژگی مطلع شدیم، تغییراتی در ورود مخاطب جدید ایجاد کردیم.»

به علاوه در این بیانیه فیسبوک اعلام کرد که با بزرگ‌تر شدن و محبوبیت بیشتر فیسبوک، احتمال هک شدن حساب شما نیز افزایش می‌یابد. از این رو در ادامه اطلاعات لازم برای بازیابی یا بازگردانی پیج هک شده فیسبوک و محافظت از آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

چرا هکرها حساب شما را می‌خواهند؟

همان‌طور که می‌دانید موارد بسیاری وجود داشته که هکرها حساب‌های شخصی افراد را در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر سیستم عامل‌های لینکدین ربوده‌اند. هکر می‌تواند کسی باشد که شما را می‌شناسد و می‌خواهد با شما شوخی کند، یا ممکن است یکی از دوستان سابق شما برای انتقام گرفتن این کار را انجام دهد و یا حتی می‌تواند موردی از خرابکاری در روابط یا جاسوسی شرکتی باشد. در چنین مواردی، هکر ممکن است پیام‌های ناخوشایندی برای دوستان‌تان ارسال کند، تصاویر خصوصی را فاش کند یا تمام مخاطبان شما را حذف کند.

هک شدن اکانت فیسبوک

در موارد دیگر نیز هدف تجاری‌تر است و هکر ممکن است به قصد باج‌گیری حساب شما را هک کند. همچنین بخشی در Dark Web وجود دارد که مردم برای نام‌های کاربری منحصر به فرد هزینه می‌کنند. بنابراین شخصی که حساب شما را هک می‌کند، شما را قفل می‌کند و سپس حساب‌تان را به شخص دیگری می‌فروشد. حساب فیس بوک شما به هر دلیلی هک شود، ناراحت کننده و ناخوشایند است و باید پیگیری شود.

چه کارهایی انجام دهیم که هک نشویم و امنیت اکانت ما بیشتر باشد؟

در بخش بعدی به طور کامل توضیح داده‌ایم که اگر هک شده‌اید برای بازیابی اکانت خود باید چه کاری انجام دهید، اما طبق گفته‌ همیشگی پیشگیری بهتر از درمان نیست؟ به طور کلی باید چه کارهایی انجام دهیم که کمتر هدف هکرها باشیم و امنیت اکانت ما افزایش پیدا کند؟ در این بخش به شما روش‌هایی را می‌گوییم که با انجام آن‌ها می‌توانید احتمال هک شدن اکانت خود را کاهش دهید.

  • هیچ جای دیگری از رمز فیسبوک خود استفاده نکنید و همچنین آن را با سایت‌ها یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید. همچنین رمز اکانت خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.
  • رمز انتخاب شده برای اکانت باید دشوار باشد تا نتوانند آن را به راحتی به دست بیاورند. از استفاده از کلمه‌های ساده و اسم و فامیل و سال تولد خود در رمز انتخاب شده خودداری کنید.
  • برخی از هکرها صفحه‌هایی شبیه به فیسبوک درست می‌کنند تا شما ایمیل و رمز خود را در این صفحه‌ها وارد کنید و عملا اکانت خودتان را در اختیار این افراد سودجو قرار دهید. پس حتما مراقب صفحات فیک شده به فیسبوک باشید.
  • حتما پیش از وارد کردن ایمیل و رمز خود مطمئن شوید که آدرس بالای صفحه، آدرس اصلی خود فیسبوک باشد.
  • پیشنهاد دوستی از طرف افرادی را که نمی‌شناسید قبول نکنید. گاهی اوقات هکرها با اکانت‌های فیک تلاش می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد شما به دست بیاورند.
  • هرگز به روی لینک‌های مشکوک موجود در فضای اینترنت یا حتی خود فیسبوک کلیک نکنید.
  • لاگین دو مرحله‌ای را فعال کنید تا هک کردن اکانت شما بسیار سخت‌تر شود.

7 مرحله ساده برای پس گرفتن پیج فیسبوک

در صورت هک شدن حساب فیس بوک، 7 مرحله زیر را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید پیج خود را بازگردانید:

مرحله 1:  هک را تایید کنید

هک ممکن است لزوما آگاهانه نباشد. شاید شما از اکانت خود خارج نشده باشید و نفر بعدی که تلفن شما را در دست می‌گیرد یا از آن سیستم استفاده می‌کند، به حساب شما دسترسی پیدا کند. اگر دچار چنین هکی شدید، می‌توانید گذرواژه خود را تغییر بدهید و برای گوشی‌تان قفل صفحه تعریف کنید تا دیگران نتوانند به‌راحتی به آن دست پیدا کنند. اما اگر به طور خاص هدف قرار گرفته‌اید، یا داده‌های شما قوانین فیسبوک را نقض کرده است، به اقدامات امنیتی اضافه نیاز دارید. برای این‌که بفهمید آیا هک شده‌اید، می‌توانید به HaveIBeenPwned مراجعه کنید.

هنوز می‌توانید وارد شوید؟

اگر هنوز می‌توانید وارد سیستم شوید، به Settings > Security and Login بروید. به آخرین دستگاه‌هایی که از آن‌ها وارد سیستم شده‌اید، نگاهی بیندازید و موارد ناشناخته را بررسی کنید. همچنین می‌توانید تاریخ‌ها را بررسی کنید تا ببینید در کدام یک از آن‌ها وارد سیستم نشد‌ه‌اید. به عنوان مثال، ورود به سیستم درحالی که خواب بودید، شک بر‌انگیز است. در صورتی که با مورد مشکوکی مواجه شدید، روی گزینه خروج از (Sessions) در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید و بلافاصله به مرحله 3 بروید: گذرواژه خود را تغییر دهید.

log out of all sessions

اگر نمی‌توانید وارد شوید، بدان معناست که هکر رمز عبور شما را تغییر داده است و این امر بسیار مخرب خواهد بود. با یکی از دوستانتان که اکانت فیسبوک دارد صحبت کنید. از او بخواهید روی حساب کاربری شما کلیک کنند:

  • آیا نام، عکس پروفایل یا ایمیل شما تغییر کرده است؟
  • آیا دوستان شما حذف شده‌اند و یا دوستان جدیدی (یا درخواست دوستانه از افراد) وجود دارد که شما آن‌ها را نمی‌شناسید؟
  • آیا پست‌های جدیدی وجود دارد که شما آن‌ها را پست نکرده باشید؟
  • آیا دوستانتان پیام‌های خصوصی دریافت می‌کنند که از طرف شما نیستند؟
  • آیا هکر با شما تماس گرفته است؟

 

 

مرحله 2: اگر نمی‌توانید وارد سیستم شوید، آن را به Facebook گزارش دهید

فیس بوک دارای آدرس اینترنتی معتبر https://www.facebook.com/hacked می‌باشد که از طریق آن می‌توانید به آن‌ها اطلاع دهید حسابتان به خطر افتاده است. از شما خواسته می‌شود شماره تلفن یا ایمیلی را که برای باز کردن حساب استفاده کرده‌اید، وارد کنید.

facebook hacked

با استفاده از این جزئیات فیسبوک به شما کمک می‌کند تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید. فیسبوک همچنین از شما خواهد پرسید که چرا فکر می‌کنید حسابتان هک شده است؟ گزینه‌های موجود عبارتند از:

  • پست‌ها یا پیام‌هایی در جدول زمانی وجود دارد که شما آن‌ها را ننوشته‌اید
  • محتوای خصوصی شما عمومی شده است
  • یک حساب تکراری با نام و عکس‌های خود پیدا کرده‌اید

براساس پاسخ شما، اقدامات امنیتی لازم برای بازگردانی فیسبوک هک شده به شما پیشنهاد داده خواهد شد تا از طریق آن‌ها بتوانید مجددا حساب خود را پس بگیرید.

مرحله 3: تمامی رمزهای عبور خود را تغییر دهید

به طور کلی فیس بوک شما را مجبور به انجام چنین کاری خواهد کرد، اما حتی اگر یک هک چندان مخرب نیز نبود، پیشنهاد می‌کنیم برای ایمن ماندن حسابتان حتما رمز عبور خود را تغییر دهید.

از طریق کامپیوتر:

  • روی پیکان در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب نمایید
  • از منو، تنظیمات را انتخاب کنید
  • در سمت چپ و بالای صفحه Security و Login را انتخاب کنید
  • در وسط صفحه، گزینه‌های ورود را جستجو کرده و بر روی ویرایش کلیک کنید
  • رمز عبور خود را تغییر دهید

از طریق دستگاه تلفن همراه:

تغییر رمزهای عبور از طریق دستگاه تلفن همراه

  • روی آیکون تنظیمات کلیک کنید
  • پایین بروید تا Settings & Privacy را ببینید
  • تنظیمات را در بالای لیست انتخاب کنید
  • در بخش Security، Security و Login را انتخاب کنید
  • به سمت بالای صفحه، گزینه‌های ورود را جستجو کرده و بر روی ویرایش کلیک کنید
  • رمز عبور خود را تغییر دهید

از (Sessios) خارج شوید

در این مرحله، اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، احتمالا ارزش دارد پس از به روزرسانی رمز ورود به سیستم، از همه Sessionها خارج شوید. توجه داشته باشید هر برنامه‌ای که از طریق فیسبوک وارد آن شده‌اید، به طور ویژه در معرض خطر است.

  • مراحل 1 تا 4 بالا را دنبال کنید
  • از صفحه Security and Login (بخش ورود به سیستم)، قسمت Where are login (ورود به سیستم) را جستجو کرده و See All (مشاهده همه) را کلیک کنید
  • در پایین، روی Log Out of All Sessions کلیک کنید

گذرواژه‌های دیگر خود را تغییر دهید

اگر از رمز عبور فیسبوک خود برای سایر برنامه‌ها یا حتی حساب ایمیل خود استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما سایر رمزهای عبور خود را نیز تغییر دهید.

 

اکانت سایر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هم ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرند؛ ما برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام را در مقاله ای مجزا بررسی کرده ایم.

 

مرحله 4: سطوح دسترسی (Permissions) خود را دوباره بررسی کنید

برای اعمال این مرحله به برنامه‌های خود بروید و بررسی کنید چه کسی به حساب شما دسترسی دارد. اگر برنامه‌هایی وجود دارد که آن‌ها را نمی‌شناسید یا دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، دسترسی آن‌ها را لغو کنید. آن‌ها را در بخش Settings > Apps and Websites پیدا خواهید کرد.

facebook apps websites

پس از حذف برنامه‌ها، جدول زمانی خود را برای جستجوی پست‌هایی که برنامه‌های حذف شده از طرف شما منتشر کرده‌اند، بررسی کنید و در صورتی که برای شما ایجاد مزاحمت می‌کنند، آن‌ها را حذف کنید. برنامه‌ها ممکن است هنوز داده‌هایی را که در گذشته جمع‌آوری کرده‌اند، داشته باشند، اما نمی‌توانند جزئیات بیشتری از حساب شما به نمایش بگذارند.

مرحله 5: دسترسی ورود به سیستم خود را سخت‌تر کنید

وقتی شخصی وارد سیستم ‌شود، کدی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود که تایید می‌کند شما هستید. این فقط در صورتی کار می‌کند که هکر گوشی هوشمند شما را نیز در اختیار نداشته باشد. از این رو فیسبوک احراز هویت دو عاملی را ارائه می‌دهد تا شخص دیگری به راحتی نتواند وارد حساب شما شود. برای فعال کردن احراز هویت دو عاملی به Settings > Security and Login > Two-Factor Authentication بروید.

 

گمان میبرید که گوشی موبایل شما را هک کرده باشند؟ مقاله ای با عنوان چگونه بفهمیم گوشی ما هک شده است در سایت تکنولایف موجود است.

 

مرحله 6: به دوستان خود اطلاع دهید

شما باید دوستانتان را از هک شدن حساب فیسبوک‌ خود مطلع کنید. هکر ممکن است از وقت خود در حساب شما برای ارتباط با دوستان فیس بوکی‌تان استفاده کرده باشد. آن‌ها ممکن است در نقش شما ظاهر شده باشند و اطلاعات شخصی، گذرواژه یا حتی پول نقد درخواست کرده باشند. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مستنداتی وجود دارد که کسی در لیست دوستان شما به پدر، مادر و یا همسرتان پیام‌هایی مانند «رمز کارت بانکی را فراموش کردم، لطفا رمز را مجددا برای من پیامک کنید» و یا «کیف پولم را گم کرده‌ام، لطفا کرایه کابین را برایم بفرستید» ارسال کرده است.

به علاوه ممکن است هکر از حساب شما بک‌آپ بگیرد و از آن برای هک کردن حساب‌های دیگران استفاده کند و یا شاید برای آن‌ها لینک فیشینگ ارسال کند تا دستگاه‌های آن‌ها را آلوده نماید. از این رو باید به دوستانتان اطلاع دهید تا در هنگام هک شدن، هیچ لینکی با اسم شما را باز نکنند. همچنین به آن‌ها توصیه کنید حساب‌های خود را نیز ایمن کنند.

مرحله 7: تنظیمات حریم خصوصی (Privacy) خود را مرور کنید

فیس بوک یک میانبر مفید برای حفظ حریم خصوصی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند چند نکته مهم را مورد بررسی قرار دهید.

مرور تنظیمات حریم خصوصی

در دسکتاپ به تنظیمات بروید و حریم خصوصی را در ستون سمت چپ انتخاب کنید. پس از ورود به دنبال میانبرهای حریم خصوصی در بالای صفحه باشید. گزینه «بررسی چند تنظیم مهم» به شما امکان می‌دهد تا به راحتی پیمایش کرده و تنظیمات مورد نظر را برای همه موارد از تنظیمات برگزیده آگهی گرفته تا این‌که چگونه افراد می‌توانند شما را پیدا کنند، انتخاب کنید. از طریق دستگاه تلفن همراه نیز روند کار به همین راحتی می‌باشد. کافی‌ست در بخش تنظیمات به حریم خصوصی (Privacy) بروید و در بخش میانبرهای حریم خصوصی، چند تنظیم مهم را بررسی کنید و برای انتخاب سطح حریم خصوصی مورد نظر خود، مطابق با دستورالعمل‌ها عمل کنید.

 

متاسفانه توزیع اپلیکیشن های هک وای فای خطر هک شدن اینترنت شما را افزایش داده است؛ ما در مقاله جلوگیری از هک WIFI روش های افزایش امنیت اینترنت شخصی را به شما آموزش داده ایم.

 

به روزرسانی تنظیمات حریم خصوصی موجود

اگر با تنظیمات حریم خصوصی آشنا هستید یا مراحل تنظیمات قبلی را طی کرده‌اید، دوباره آن‌ها را بررسی کنید. شما می‌توانید گزینه‌های چه کسی پست‌های شما را ببیند، چه کسی می‌تواند شما را تگ کند، چه کسی شما را دنبال کند و سایر عناصر مرتبط را کنترل کنید. همچنین می‌توانید پخش خودکار ویدئو و تشخیص چهره را روشن یا خاموش کنید و اطمینان حاصل کنید که فیسبوک به طور خودکار شما را در عکس‌های دوستانتان تگ نمی‌کند.

سخن پایانی

ما آنقدر به شبکه‌های اجتماعی عادت کرده‎‌ایم که به ندرت در مورد نوع فعالیت خود در آن فکر می‌کنیم. غالبا اقدامات و جزئیاتی که به اشتراک می‌گذاریم می‌تواند ما را در معرض خطر هک شدن قرار دهد. پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات فیسبوک خود را به طور مرتب مورد بررسی قرار دهید تا هک شدن شما دشوارتر باشد. اگر تجربه‌ای از هک شدن و یا بازیابی حساب فیسبوک دارید، آن را با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

41 نظر

  1. فیروز

    فیسبوکم را هک کرده رمز شماره تماس و ایمیل را هم تغیر داده آیا امکانش است که دوباره بدست بیارم یاخیر

  2. محمد گل یقوبی

    من می‌خواهم فیسبوکم را بگیرم

  3. محمد نعیم پویا

    سلام، فیسبوک بنده یک سال پیش حک و تا به حال نتوانستم ان را دوباره بدست بیاورم. ایا میتوانید بنده را همکاری نمایید؟

  4. Kheybar sadat

    من فیسبوک خودم را به دست بیاورنم

  5. Zabiullah.Hakimi

    سلام فیس‌بوک من هک شده 0799 6536 53 zabiu786

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%87%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9/
ads
ads