داغ ترین ها :
بازیابی پسورد اینستاگرام با آموزش تصویری و گام به گام

بازیابی پسورد اینستاگرام با آموزش تصویری و گام به گام

اینستاگرام از جمله شبکه‌های اجتماعی محبوبی به‌حساب می‌اید که خیلی‌ها در زمان خرید گوشی آن را نصب می‌کنند. اما همیشه این احتمال وجود دارد که در زمان خرید گوشی و نصب اپلیکیشن‌ها، رمز عبور خود را فراموش کنید. در صورتی که از برنامه‌های مدیریت پسورد استفاده نمی‌کنید، قطعا به خاطر سپردن رمز حساب‌های کاربری می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. به عنوان مثال، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی در آن عضو هستند، اینستاگرام نام دارد، اما فراموشی رمز عبور و بازیابی پسورد این شبکه اجتماعی دردسرهای خاص خود را خواهد داشت. البته فراموش نکنید که اینستاگرام روش‌های ساده‌ای را برای بازیابی پسورد اکانت فراهم کرده است. در این مقاله روش بازیابی رمز عبور اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

 

نحوه بازیابی رمز جیمیل فراموش شده را بیاموزید:

بازیابی رمز جیمیل با شماره تلفن

 

روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام

    • بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق وبسایت

ابتدا وارد وب سایت اینستاگرام شوید و در ادامه روی گزینه ورود به سیستم (Log In) ضربه بزنید.

روند بازیابی رمز عبور از طریق وبسایت

با مراجعه به وب سایت اینستاگرام می‌توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

در ادامه کار باید روی گزینه فراموشی رمز عبور (Forgot Password) کلیک کنید.

در مرحله بعد هم باید نام کاربری، ایمیل و شماره تلفن همراه خود که با آن اقدام به ساخت حساب کاربری کرده بودید را تایپ کنید. پس از انجام کار، باید گزینه بازنشانی رمز عبور (Reset Password) را انتخاب کنید.

یک پیام ایمیل به آدرس مربوطه ارسال خواهد شد که حاوی لینک مخصوص بازیابی رمز عبور است. هنگامی که پیغام موردنظر را دریافت کردید، کافی است روی گزینه بازنشانی رمز عبور (Reset Password) ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که در ادامه کار با دو فیلد مواجه خواهید شد. در بخش نخست، رمز عبور خود را وارد کنید و در بخش دوم هم باید رمز عبور خود را مجددا وارد کنید؛ در ادامه گزینه بازنشانی رمز عبور (Reset Password) را انتخاب نمایید.

هنگامی که گزینه ذکرشده را انتخاب کنید به صورت مستقیم وارد صفحه اینستاگرام خواهید شد.

 

 

  • بازیابی پسورد اینستاگرام از اپلیکیشن

خیلی ها فکر می‌کنند که دانلود برنامه بازیابی رمز اینستاگرام می‌توان مشکل‌شان را حل کند. همین جا باید بگوییم که اپلیکیشنی به جز خود اینستاگرام وجود ندارد که بتواند رمز عبور اینستاگرام شما را بازیابی کند. البته اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور مختلفی وجود دارند که می‌توانند رمز عبور شبکه‌های اجتماعی مختلف شما را در خود ذخیره کنند؛ اما این اپلیکیشن‌ها برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام کاربردی ندارند.
تغییر رمز عبور اینستاگرام از طریق اپلیکیشن هم بسیار ساده خواهد بود. ما روش بازنشانی پسورد اینستاگرام از طریق اپلیکیشن اندروید را آموزش خواهیم داد، اما روش انجام کار در آیفون یا آیپد هم تفاوت خاصی نخواهد داشت. برنامه اینستاگرام را باز کرده و روی لینک Get Help Signing in ضربه بزنید.

امکان بازیابی رمز عبور از سایت اینستاگرام

از داخل اپلیکیشن اینستاگرام هم می‌توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن همراه خود که با آن‌ها اقدام به ساخت حساب کاربری کرده بودید را وارد کرده و در ادامه روی گزینه Next ضربه بزنید.

در گام بعد، شما یک ایمیل از سوی اینستاگرام دریافت خواهید کرد. در صورتی که از گزینه ارسال پیامک هم استفاده کنید، امکان بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک هم وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با انتخاب گزینه موردنظر، اقدامات لازم را برای تغییر پسورد اینستاگرام انجام دهید. این روش را می‌توانیم بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل هم نام ببریم. چرا که پیامک مورد نظر برای تغییر پسورد به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. پس می‌توانید بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق پیامک را هم امتحان کنید.

پس از آن که گزینه ایمیل را انتخاب کنید، یک ایمیل برای شما به آدرس موردنظر ارسال خواهد شد. البته مشکل لینک ریست پسورد اینستاگرام هم گاهی وقت‌ها توسط برخی کاربران مشاهده شده که برای رفع آن کافی است دقایقی بعد، اقدامات لازم را مجددا آغاز کنید.

در پیام ذکرشده باید روی گزینه Reset Your Instagram Password ضربه بزنید. با انتخاب گزینه ذکرشده به صفحه بازنشانی رمز عبور هدایت خواهید شد.

پسورد جدید خود را تایپ کنید و در ادامه کار باید روی گزینه بازنشانی رمز عبور (Reset Password) ضربه بزنید.

در ادامه کار وارد سیستم شده و به فید اینستاگرام هدایت خواهید شد.

 

 

روش تغییر پسورد اینستاگرام

در صورتی که قصد دارید پسورد اینستاگرام خود را به دلایل گوناگون امنیتی تغییر دهید، باید روش زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • در ادامه وارد اکانت خود شوید.
  • آیکون پروفایل خود را انتخاب کنید.
  • در ادامه روی آیکون منو ضربه بزنید.
  • تنظیمات را انتخاب کرده و از بخش امنیت (Security)، گزینه پسورد (Password) را انتخاب کنید.

پسورد قدیمی خود را در قسمت بالا وارد کنید. در ادامه کار و به منظور تایید پسورد جدید، لازم است آن را دو بار وارد کنید. پس از وارد کردن رمز عبور، کافی است روی گزینه ذخیره‌سازی (Save) ضربه بزنید تا پسورد حساب کاربری اینستاگرام، بروزرسانی شود. در صورتی که احساس می‌کنید احتمال سرقت پسورد حساب کاربری اینستاگرام شما وجود دارد، می‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای را هم به منظور افزایش ضریب امنیتی فعال‌سازی کنید.

نخستین عامل احراز هویت را می‌توان آدرس ایمیل و رمز عبوری دانست که هنگام ورود به برنامه از آن استفاده می‌کنید. مورد دوم هم یک خط امنیت اضافی بوده که دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی همانند شماره موبایل را دشوار می‌کند. در صورتی که احراز هویت دو عاملی را تنظیم کنید، اینستاگرام یک کد تایید برای شما ارسال خواهد کرد؛ شما با وارد کردن کد ذکرشده می‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

 

آموزش های کاربردی مرتبط:

دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

 

جمع‌بندی

شما می‌توانید با درخواست از اینستاگرام، تغییرات مختلفی را رقم بزنید که شامل تغییر یا تنظیم پسورد جدید یا بازنشانی رمز عبور هم می‌شود. همچنین امکان تغییر رمز عبور اینستاگرام از اپلیکیشن هم پس از ورود به اپلیکیشن، امکان‌پذیر خواهد بود. در مجموع توصیه می‌کنیم رمز عبور اینستاگرام را پس از گذشت مدت زمان معین، تغییر دهید؛ انجام این کار می‌تواند ضریب امنیت حساب کاربری را افزایش دهد. لازم به ذکر است بازیابی پسورد اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن هم کار سختی است، اما باید مراحل ذکرشده را دنبال کرده و گزینه بازیابی توسط فیسبوک را انتخاب کنید؛ در صورتی که حساب کاربری فیسبوک داشته باشید، امکان بازیابی برای شما وجود خواهد داشت. پس روشی راحت برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام بدون ایمیل وجود ندارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. سامان

    من فقط با فیسبوک زده ایمیل و اسمس نداره چیکار کنم

  2. افشین

    پسورد دوعاملی را فراموش کردم و نمیتوانم وارد پیجم بشوم .چگونه میتوانم از پسورد بازیابی بگیرم .یا اینکه پسورد دوعاملی ازم نخواد؟؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%be%d8%b3%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads