داغ ترین ها :
چطور قفل گوشی را بدون از بین رفتن اطلاعات باز کنیم؟

چطور قفل گوشی را بدون از بین رفتن اطلاعات باز کنیم؟

با گذشت زمان، قفل‌های تلفن همراه پیچیده‌تر و اقدامات امنیتی و حفاظتی نیز قوی‌تر شده‌است. روزگاری تنها اطلاعات مهم روی تلفن همراه شما شامل پیامک‌ها، مخاطبین یا لیست تماس‌ها بود. اما امروزه با گسترش دنیای ارتباطات و البته توانایی‌های تلفن‌های همراه، مدارک و اطلاعاتی که روی این دستگاه‌ها وجود دارد؛ بسیاری بیشتر از گذشته است. به‌گونه‌ای می‌توان گفت که تمام زندگی ما روی این دستگاه‌های کوچک اما دوست‌داشتنی قرار گرفته که همواره نیز خطراتی آن را تهدید می‌کند. بنابراین نیاز است که تا می‌توانید از آنها محافظت کنید.

ممکن است فکر کنید که اطلاعات مهمی ندارید که بخواهید از آن محافظت کنید یا دست کم اطلاعات شما به درد کسی نمی‌خورد. اما این تفکر اشتباه را کنار بگذارید! شما باید از اطلاعات خود تا می‌توانید محافظت کنید؛ زیرا می‌تواند گزینه مناسبی برای برخی از افراد سودجو باشد تا بتوانند از آنها برای مقاصد خود استفاده کنند. از اطلاعات مخاطبین و پیام‌رسان‌‌ها گرفته تا تصاویر و نوشته و اطلاعات حساب‌های گوناگون که امروزه به دلیل سادگی استفاده در تلفن‌های همراه ذخیره می‌شود.

 

امروز بهترین قیمت گوشی را از کجا بگیریم؟ لیست قیمت گوشی

 

تلفن‌های همراه امروزی روش‌های گوناگونی برای محافظت از اطلاعات کاربران دارند که ابتدایی‌ترین و نخستین سطح امنیتی، قفل صفحه نمایش است. این قفل اطلاعات کلی که روی دستگاه شما قرار دارد را محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسانی که آن را نمی‌دانند وارد دستگاه شما شوند. میزان محافظتی که از دستگاه شما خواهد شد؛ به امنیت تلفن همراه و البته سیستم عامل آن بستگی دارد. بی‌شک شما نیز شنیده‌اید که برخی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها مانند گوشی آیفون و سیستم عامل iOS، یا One Plus و اندرویدی که دارد؛ امنیت بالاتری به کاربران می‌بخشد.

اینکه برای محافظت بیشتر از اطلاعات خود چه باید بکنید؛ در حوصله این بحث نیست و در نوشتارهای دیگر بررسی خواهد شد. هدف از نگارش متن پیش رو، این است که اگر رمز قفل صفحه نمایش خود را فراموش کردیم یا به هر دلیلی نتوانستیم آن را باز کنیم؛ چه باید کنیم؟ زیرا بسیاری از دستگاه‌ها در این شرایط به دلیل حفظ امنیت مالک تلفن همراه، اطلاعات داخل آن‌را پاک می‌کنند تا فرصت سواستفاده از سودجویان را بگیرد. بنابراین اگر رمز عبور را فراموش کردیم؛ چگونه می‌توانیم بدون پاک شدن اطلاعات، قفل گوشی را باز کنیم؟

باز کردن قفل گوشی آیفون بدون پاک شدن اطلاعات

راه‌های گوناگونی برای باز کردن قفل صفحه نمایش شما وجود دارد که بستگی به تلفن همراه شما و سیستم عامل آن دارد. در آیفون‌ها که خطر پاک شدن اطلاعات به دلیل فراموشی رمز عبور، بسیار بالاست؛ بازیابی رمز و باز کردن گوشی بدون پاک شدن اطلاعات کار دشواری نیست! تنها کافی است که Apple ID خود را بازیابی کنید و به دستگاه اجازه راه‌اندازی مجدد دهید. آیفون شما در صورتی‌که مطمئن شود خود شما رمز را فراموش کرده‌اید و خطری دستگاه را تهدید نمی‌کند؛ اجازه می‌دهد رمز را بازیابی کرده و با تنظیم یک رمز عبور جدید، گوشی خود را باز کنید. برای انجام این کار البته پاسخ به پرسش‌های امنیتی نیاز است. بنابراین اگر پرسش‌های امنیتی خود را تنظیم نکرده‌اید؛ هرچه سریع‌تر این‌کار را انجام دهید.

خط مشی و سیاست‌های اپل، حفظ و نگه‌داری از اطلاعات کاربران است. برای این شرکت تفاوتی ندارد اطلاعات شما چیست! از تصاویر سلفی گرفته تا یادداشت‌ها، پیام‌ها، مخاطبین و اطلاعات دیگری که روی آیفون شما وجود دارد؛ برای سیستم عامل این شرکت مهم است و از آن محافظت می‌کند. البته محافظت اطلاعات در iOS به این معنا نیست که هیچ‌کس جز شما نمی‌تواند وارد تلفن همراه‌تان شود! هکرها راه‌های فراوانی برای دست‌یابی به این اطلاعات دارند؛ اما با این همه محافظت اطلاعات در این سیستم عامل و سخت‌افزار، بهتر از تلفن‌های همراه دیگر است.

همان‌گونه که بیان شد؛ در گوشی‌های آیفون بهترین راه استفاده از توانایی‌های سیستم عامل است. اینکه با اتصال به iTunes، وارد کردن رمز Apple ID و سپس پاسخ به پرسش‌های امنیتی، رمز عبور خود را بازیابی کرده و به دستگاه‌تان وارد شوید. استفاده از برنامه‌های متفرقه را به‌کل فراموش کنید! متاسفانه اپل قدری حساس است و اگر متوجه شود که برنامه یا دستگاه دیگری قصد وارد شدن به تلفن همراه شما را دارد؛ به سرعت دستگاه‌تان غیر فعال می‌شود که امکان دارد اطلاعات خود را نیز از دست بدهید. بنابراین از برنامه‌هایی که چنین ادعایی دارند؛ دوری کنید.

باز کردن قفل گوشی‌های اندرویدی بدون پاک شدن اطلاعات

در سیستم عامل اندروید به دلیل آزادی عمل بیشتر، می‌توانید از راه‌های گوناگونی استفاده کنید. البته تذکر می‌دهیم که تا می‌توانید از راهکارهای قانونی استفاده کنید. راهکارهای قانونی، روش‌های مورد تایید سیستم عامل و گوگل است. بدون شک شما نیز پس از فراموش کردن رمز عبور دستگاه خود یا باز نشدن آن به هر دلیلی، این پرسش که چگونه رمز گوشی را باز کنیم بدون پاک شدن اطلاعات شیائومی خود، ذهن‌تان را درگیر کرده است. البته تفاوتی در برند تلفن همراه شما وجود ندارد! ممکن است بپرسید که چگونه رمز گوشی را باز کنیم بدون پاک شدن اطلاعات هواوی خود. زیرا تلفن‌های اندرویدی تا اندازه‌ای از نظر امنیت به یکدیگر شباهت دارند.

باز کردن رمز گوشی با تماس اضطراری شیائومی

برای باز کردن رمز گوشی با تماس اضطراری شیائومی باید چند مرحله ساده را طی کنید. این نکته قابل توجه است که این روش در آپدیت‌های قدیمی اندروید امکان پذیر است و در نسخه‌های جدیدتر آن نمی‌توانید بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری را انجام دهید. با چند بار اشتباه زدن پسورد به صفحه تماس اضطراری هدایت می‌شوید. هنگامی که صفحه تماس اضطراری ظاهر شد دکمه ولوم صدا را فشار دهید. پس از طی کردن مراحل فوق آیکون تنظیمات را روی صفحه خواهید دید. با ضربه زدن روی آن به منوی تنظیمات هدایت می‌شوید و قفل گوشی به طور کامل شکسته می‌شود.

باز کردن قفل گوشی سامسونگ با تماس اضطراری

اگر قصد دارید گوشی سامسونگ را با استفاده از کد اضطراری باز کنید از روش زیر کمک بگیرید:
1) ابتدا روی تلفن در پایین صفحه را به بالا بکشید تا صفحه Emergency Call ظاهر شود.
2) داخل صفحه شماره‌گیر چندین بار * را تایپ کرده سپس آن را کپی کنید.
3) این مرحله را 11 بار انجام دهید.
4) پس از انجام مراحل فوق مجدد به صفحه قفل برگردید و آیکون دوربین و نوار بالای صفحه را همزمان بکشید.
5) با این کار نوار چرخ دنده تنظیمات برایتان ظاهر می‌شود و با زدن روی آن می‌توانید قفل گوشی را بشکنید.
6) در صورتی که موفق به باز کردن قفل گوشی سامسونگ یا ال جی با استفاده از تماس اضطراری نشدید، مراحل 1 تا 3 را مجدد تکرار کنید.

به دلیل آشنایی اندک کاربران با روش بازیابی رمز عبور به کمک ایمیل (در سالهای دور البته) بسیاری ترجیح می‌دادند نرم‌افزاری را دانلود و نصب کنند که به کمک آن قفل گوشی آنها باز شود. شاید انتظار داشتند یکی از صحنه‌های فیلم‌های جیمز باند یا ماموریت ناممکن را نیز تجربه کنند. اما در حقیقت این موارد برای فیلم‌هاست و دنیای واقعیت کمی متفاوت است. البته برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند قفل صفحه گوشی شما را باز کنند؛ اما استفاده از آنها شرایط خاص خودش را دارد. بنابراین انجام این‌کار چندان توصیه نمی‌شود. اما اگر اصرار به انجام آن دارید؛ برنامه‌های گوناگونی در Google Store وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. در ادامه یکی از این برنامه‌ها معرفی می‌شود.

بازکردن قفل گوشی به کمک برنامه Dr.Fone

این برنامه بیش از یک میلیون بار دانلود و نصب شده و توانسته با ۸هزار رای کاربران، رتبه ۴.۹ را به‌دست آورد که امتیاز بسیاری خوبی است. البته یادآور می‌شویم که تیم تکنولایف به هیچ‌وجه این برنامه را تایید یا رد نمی‌کند و استفاده از آن بر عهده کاربران است. ممکن است این برنامه به شما کمک کند و ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند؛ بنابراین پیش از هر چیزی این موضوع را در نظر داشته باشید.

این برنامه ادعا می‌کند که می‌تواند ۴ نوع از قفل‌های صفحه نمایش (اثر انگشت، تشخیص چهره، پین کند و الگوی قفل) را باز کند. بنابراین تا اینجای کار می‌توان گفت که برنامه کامل و مناسبی است. از اندروید ۵ به بالا، گوگل سیاستی را در پیش گرفت که به‌وسیله آن، جیمیل ثبت شده روی گوشی به عنوان مالک اصلی شناخته شده و در هر صورت باید با دسترسی به آن جیمیل گوشی را راه‌اندازی کنید. به بیان بهتر، هنگامی که دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برمی‌گردانید یا آن را راه‌اندازی مجدد می‌کنید؛ باید ابتدا جیمیل پیشین که روی دستگاه وجود داشت را Verify کنید. برای انجام این کار نیز جیمیل مورد نظر و رمز عبورش نیاز است.

این محافظت، افراد فراوانی را به دردسر انداخته است. نرم‌افزار Dr.Fone می‌تواند این قفل را نیز دور بزند و به شما امکان راه‌اندازی دستگاه را بدون نیاز به جیمیل پیشین بدهد. اکنون می‌توانید جیمیل جدیدی برای دستگاه تعریف کرده و مالکیت آن‌را (از نظر گوگل) تغییر دهید. این نرم‌افزار همچنین روی ۱۵ برند گوناگون تلفن همراه اندرویدی کار می‌کند. البته در نظر داشته باشید که باید آن‌را روی کامپیوتر خود نصب کرده و استفاده کنید. بنابراین اگر به اینکه چگونه رمز گوشی را باز کنیم بدون پاک شدن اطلاعات شیائومی خود فکر می‌کنید؛ یکی از گزینه‌ها می‌تواند این برنامه باشد.

راه‌های دیگری نیز برای باز کردن قفل گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. از شکستن قفل گوشی با کد گرفته تا باز کردن رمز گوشی با تماس اضطراری ، همگی راه‌کارهایی است که ممکن است آنها را شنیده باشید. هر یک از این راه‌ها امکان دارد در زمانی خاص به کمک شما بیاید. اما اگر آنقدر حساس هستید که نمی‌خواهید اطلاعات خود را از دست بدهید و مدام به اینکه چگونه رمز گوشی را باز کنیم بدون پاک شدن اطلاعات هواوی خود فکر می‌کنید؛ بهتر است از خود گوگل کمک بگیرید.

باز کردن گوشی به وسیله جیمیل

سرویس پیام‌رسان گوگل که Gmail نام دارد؛ توانست جایگزین بسیاری مناسب و فراگیری برای پیام‌رسان یاهو شود. البته مهمترین دلیل این فراگیری پشتیبانی سیستم عامل اندروید از این سرویس بود. بنابراین به احتمال بسیار زیاد شما نیز یک جیمیل دارید که آن را در تلفن همراه اندرویدی خود وارد کرده یا با آن حساب اینستاگرام ساخته‌اید. پیش از هر چیزی این را بدانید که آدرس جیمیل شما و رمز عبورش را باید بدانید! افراد فراوانی وجود دارند که نه آدرس خود را می‌شناسند و نه آگاهی خاصی از رمز عبورشان دارند. مراجعه به فروشگاه‌هایی که خدمات نرم‌افزاری انجام می‌دهند؛ نمی‌تواند دردی از شما دوا کند. آگاهی از اطلاعات و حفاظت از آنها وظیفه هر شخص است. نه تنها باید جیمیل و رمز عبور خود را بدانید؛ بلکه نباید آن را در اختیار شخص دیگری نیز قرار دهید.

بازکردن قفل صفحه نمایش گوشی به کمک جیمیل امن‌ترین و بهترین راهی است که می‌توانید انجام دهید. به‌خاطر داشته باشید که برای انجام این‌کار باید جیمیلی که روی دستگاه فعال است و رمز عبورش را داشته باشید! پس از چندبار اشتباه وارد کردن رمز یا الگو، هشداری نشان داده می‌شود که برپایه آن باید ۳۰ ثانیه صبر کرده و سپس دوباره امتحان کنید. از این به بعد هر بار که اشتباه باشد؛ به این زمان اضافه می‌شود تا شاید کاربر رمز را به‌خاطر آورد.

پس از نمایش هشدار وارد شدن مکرر رمز ورود اشتباه، می‌توانید انتخاب کنید که ۳۰ ثانیه صبر کنید یا با انتخاب گزینه Next، سراغ راه‌های دیگر بروید. با انتخاب Next دو گزینه پیش روی شما نشان داده می‌شود؛ بازیابی با پاسخ به پرسش‌های امنیتی یا بازیابی به کمک وارد کردن اطلاعات جیمیلی که روی دستگاه نصب کرده‌اید. سوالات امنیتی، پرسش‌هایی درباره موضوعات زندگی خصوصی شماست که ممکن است دیگران اطلاعی از آن نداشته باشند. برای مثال، شغل رویایی شما چیست؟ نام خیابانی که در آن بزرگ شده‌اید چیست؟ نخستین حیوان خانگی شما چه نام داشت؟ این پرسش و پاسخ‌ها، هم برای گوگل در سیستم عامل اندروید و هم برای اپل در سیستم عامل iOS بیشترین اعتبار را دارد. به صورتی که هویت شما را به‌طور کامل احراز خواهد کرد.

اگر پرسش‌های امنیتی و پاسخ آن‌ها را از پیش تنظیم کرده باشید؛ می‌توانید با استفاده از آنها قفل صفحه نمایش خود را باز کرده و رمز ورود جدیدی را برای آن تعیین کنید. اما اگر چنین کاری نکرده‌اید یا دست کم پاسخ‌ها فراموشتان شده‌است؛ راه دوم که وارد کردن اطلاعات جیمیل موجود روی دستگاه است را انتخاب کنید. بدین ترتیب می‌توانید با وارد کردن نام کاربری (جیمیل) و رمز عبور آن، قفل صفحه نمایش باز خواهد شد و شما می‌توانید رمز جدیدی را تنظیم کنید.

پیشتر در برنامه Find My Device گوگل که به کمک آن می‌توانستید محل دستگاه گم یا دزدیده شده خود را پیدا کنید؛ توانایی تنظیم رمز عبور جدید وجود داشت که متاسفانه اکنون این گزینه دیگر در دسترس نیست! شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات گوگل خود (جیمیل و رمز عبور آن) از موقعیت دستگاه خود آگاه شوید. در این هنگام پنجره‌ای متشکل از سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شد که شامل Erase، Lock، Play Sound بود. شما می‌توانستید با انتخاب گزینه Lock رمز عبور جدیدی برای دستگاه خود تنظیم کنید و به‌سادگی قفل صفحه نمایش خود را دور بزنید. اما این امکان دیگر در دسترس نیست و بهتر است راه‌های دیگر را امتحان کنید.

باز کردن قفل گوشی بدون حذف اطلاعات با استفاده از Back Up Pin

اگر قبلا برای گوشی کد پشتیبان تعیین کرده‌اید با طی کردن مراحل فوق می‌توانید بدون حذف اطلاعات و بازکردن رمز گوشی با کد دستگاه را باز کنید.
1) بعد از اینکه چندین بار رمز گوشی را اشتباه زدید، شما به صفحه هشدار هدایت می‌شوید که اعلام می‌کند گوشی برای 30 ثانیه قفل شده و باید مجدد برای زدن پسورد صبر کنید.
2) در این مرحله در پایین صفحه گزینه‌هایی ظاهر می‌شود که از بین این گزینه‌ها باید Back Up Pin را انتخاب کنید.
3) در مرحله بعد کد پشتیبانی که از قبل روی گوشی وارد کرده بودید را بزنید، اگر این مرحله را درست انجام دهید قفل گوشی باز می‌شود.

 

خرید مک بوک

آیا می‌توان از پاک شدن اطلاعات پس از فراموشی رمز عبوری پیشگیری کرد؟

اینکه رمز عبور خود را فراموش کرده باشید؛ عجیب نیست. امروزه بیشتر تلفن‌های همراه به اثر انگشت یا تشخیص چهره یا هر دو مجهزه شده‌اند. بنابراین کم پیش می‌آید که رمز عبور را استفاده کنیم و فراموشی آن اتفاقی طبیعی است. پس از اینکه رمز را فراموش کرده‌ایم یا به هر دلیلی دستگاه آن را تشخیص نمی‌دهد؛ امکان دارد اطلاعات داخل گوشی آسیب ببیند. از پاک شدن بخشی یا همه اطلاعات گرفته تا سرقت آنها و موارد دیگری که جز زیان، تاوانی به‌دنبال نخواهد داشت.

بهترین راه پس از فراموشی یا باز نشدن تلفن همراه با رمزی که به‌خاطر دارید؛ این است که از راه‌های درست و قانونی آن‌را باز کنید. بهترین و امن‌ترین راه که در این نوشتار بارها و بارها تاکید شد؛ استفاده جیمیل است. با این روش هم گوگل را در جریان فراموش کردن رمز عبور خود قرار داده‌اید و هم بدون دردسر توانسته‌اید قفل گوشی خود را باز کرده و برای آن قفل جدیدی تنظیم کنید.

چرا نباید از نرم‌افزار‌های قفل شکن استفاده کنیم؟

تنها دلیلی که استفاده از این نرم‌افزارها را منتفی می‌کند؛ تهدید امنیت دستگاه و اطلاعات شماست. زمانی که از جیمیل استفاده می‌کنید؛ دسترسی بیشتری به شخص یا برنامه‌ای نمی‌دهید. تنها از سیستم عامل گوشی خود و شرکت سازنده آن می‌خواهید که در باز کردن قفل صفحه نمایش تلفن همراه‌تان، به شما کمک کنند. هم سیستم عامل و هم شرکت سازنده آن (گوگل) پیش از این هم دسترسی به اطلاعات شما داشته‌اند و شما نیز با اعتماد به آنها این اجازه را برایشان صادر کرده‌اید.

بیشتر بخوانید:
روش های جلوگیری از هک گوشی

 

اما هنگامی که از نرم‌افزار دیگری می‌خواهید که قفل صفحه نمایش شما را بشکند؛ در واقع به آن نرم‌افزار اجازه می‌دهید که به اطلاعات دستگاه شما دسترسی پیدا کند. اینکه اطلاعات شما روی سرورهای این برنامه آپلود شود یا چه کسانی با پوشش این نرم‌افزار به گوشی شما وارد شوند؛ چیزی نیست که بتوان آن را متوجه شد. تنها ممکن است مدت‌ها بعد از سوی شما اقدامی خرابکارانه صورت گیرد یا با استفاده‌هایی نا‌به‌جا از اطلاعات شما به دردسر بزرگی دچار شوید. بنابراین تا می‌توانید کسی را به حریم شخصی خود راه ندهید و اجازه ندهید نرم‌افزارهای گوناگون به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

اما اگر هیچ‌راهی جز شکستن قفل گوشی با نرم‌افزارهای دیگر ندارید؛ سعی کنید بهترین برنامه را انتخاب کنید. افزون بر این، پس از باز شدن گوشی و تغییر رمزهای خود؛ اگر می‌توانید اطلاعات مهم خود را پشتیبان‌گیری کنید و دستگاه‌تان را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا امنیت اطلاعات شما بیشتر حفظ شود.

آیا راه‌های دیگری هم برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی وجود دارد؟

در دنیای مدرن امروز، برای انجام هر کاری، راه‌های بی‌شماری وجود دارد. باز کردن قفل گوشی یا شکستن آن نیز ممکن است از روش‌های گوناگونی انجام شود. اما راه قانونی و بی‌خطر آن در این نوشتار بیان شد و اگر نتوانست مشکل شما را حل کند؛ می‌توانید از نرم‌افزارهای ویژه این کار استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که خطر از دست رفتن اطلاعات یا آسیب به حریم شخصی خود را نیز بپذیرید. در صورتی که هیچ‌یک از این مسیرها جوابگو نبود؛ باید از نرم‌افزارهای تخصصی استفاده کنید. کار با این نرم‌افزارها به قدری آگاهی از علوم رایانه‌ای نیاز دارد. اینکه بدانید روت دستگاه چیست یا دستورهای گوناگون را چگونه باید به سیستم عامل دیکته کرد. توصیه می‌شود اگر آگاهی مناسبی از این موارد ندارید؛ سمت این برنامه‌ها نروید و استفاده از آن را به متخصصان این زمینه بسپارید.

برای استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی در هر زمینه‌ای، افزون بر دانشی که در آن زمینه باید داشته باشید؛ بهتر است قدری از کامپیوتر و ساز و کار برنامه‌ها نیز آگاه شوید. برنامه‌ها با کدهای دستوری ۰ و ۱ کار می‌کنند که اگر کوچکترین تغییری در ترکیب و توالی این صفر و یک پدید آید؛ می‌تواند ساز و کار برنامه را بهم بریزد. بدین ترتیب، کاری که از آن سر رشته ندارید را انجام ندهید.

سخن پایانی

حفاظت از اطلاعات و اسنادی که روی گوشی تلفن همراه خود دارید؛ کاری ضروری و مهم است که نادیده گرفتنش آسیب‌هایی جدی به بار خواهد آورد. با انتخاب یک رمز عبور مناسب و ایمن برای صفحه نمایش گوشی خود، نخستین گام را در مسیر حفاظت از اطلاعات خود برخواهید داشت. برای حفاظت بیشتر از اطلاعات شخصی، از رمزهای درون برنامه‌ای دیگر استفاده کنید. برای مثال می‌توانید با تنظیم رمز عبور برای پیام‌رسان‌های خود (واتس‌اپ و تلگرام) امنیت آنها را افزایش دهید. همچنین در برخی از تلفن‌های همراه مانند گوشی های سامسونگ، می‌توانید با ایجاد پوشه امن، اطلاعات مهم خود را در آنجا نگهداری کنید. در کنار این موارد، پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود را فراموش نکنید و بهتر است از اسناد و اطلاعات مهم خود، هر هفته Backup تهیه کنید.

در این نوشتار روش‌های باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی را بدون پاک شدن اطلاعات از روی دستگاه بیان کردیم. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید یا تلفن همراه شما به هر دلیلی، رمزی که وارد می‌کنید را نمی‌پذیرد؛ با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید به نتیجه برسید. تاکید می‌شود که بهترین راه، بازگشایی قفل صفحه نمایش به‌وسیله جیمیل است. در اولین گام، این روش را امتحان کنید اما اگر جیمیلی را به عنوان مالک دستگاه معرفی نکرده‌اید؛ سراغ روش‌های دیگر بروید. اگر می‌خواهید به کمک نرم‌افزار قفل صفحه نمایش خود را دور بزنید؛ بهترین برنامه همان Dr.Fone است.

لپ تاپ گیمینگ بنر

سوالات متداول

آیا با استفاده از تماس اضطراری می‌توان گوشی شیائومی را باز کرد؟

بله با استفاده از تماس اضطراری و طی کردن مراحلی که در ابتدای مقاله گفتیم می‌توانید رمز گوشی را باز کنید.

چجوری رمز گوشی را باز کنیم؟

برای باز کردن رمز گوشی روش‌های متفاوتی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شکستن قفل گوشی با کد پین، بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری و باز کردن رمز گوشی با استفاده از برنامه‌های جانبی اشاره کرد.

رمز گوشیم یادم رفته امکان باز کردن گوشی بدون پاک شدن اطلاعات وجود دارد؟

بله در صورت فراموشی رمز گوشی با استفاده از روش‌های فوق می‌توانید آن را باز کنید. در صورتی که با استفاده از روش‌های فوق موفق به باز کردن رمز گوشی نشدید باید به متخصص تعمیرات گوشی مراجعه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

44 نظر

  1. آریا

    گوشی تازه خریدم ایمیل هم نداره

    دکمه قفل و دکمه کم زیاد کن گرفتم مراحل ریسیت انجام دادم
    این گزینه میاد >> تلفن شما بازنشانی کارخانه ای شده پین را وارد کنید تا قفل ان باز شود چطور پین بشکنم یادم رفته ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. حبیب رحمان

    بسیار علی است

    1. Kk

      پاسخ به حبیب رحمان

      سلام خسته نباشید اطلاعات شما حذف شد؟
    1. مهدیس

      پاسخ به حبیب رحمان

      چطوری اطلاعاتتون پاک نشد؟
  3. Vahidulla

    سلام استاد ***** این در کدوم گوشی ها کار میکند گوشی سمسونگ دارم A10s
    اندورایدش 10 استش **** زدم کاپی نمیاد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Vahidulla

      سلام امتحان کنید اگه نشد یعنی کار نمیکنه برای اون مدل
      1. فاطمه

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام میشه کمک کنید من گوشبم قفل شده سامسونگ آ۱۳ ..با اینکه رمزشو میدونه باز نمیشه رمزش یه ماهه کسی رو نمیشناسید تو کرج این کارو انجام بده؟؟
        1. Iman

          پاسخ به فاطمه

          دکمه های خاموش و ولوم پایین رو نگه دارین در حد 10 ثانیه گوشی ری استارت میشه و رمزو بزنین قبول میکنه این یه باگ تو این مدل گوشی سامسونگه که با یه بار ری استارت کردن حل میشه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به فاطمه

          سلام نه متاسفانه
  4. علیرضا

    سلام با تشکر از مطالب گفته شده ممنون که تکراری نبود.ولی باز من نتونستم .گوشیم سامسونگه.الگو را فراموش کردم.از بس زیاد وارد کردم (البته از روی ناچاری چون راه دیگه ای نداشت) حالا هر بار میزنم میگه چندساعت بعد دوباره الگو رو بزن.ولی نکته اینجاست که رمز عبور رو دارم ، تشخیص چهره فعال است و اثر انگشت هم فعال. ولی گوشی فقط الگو میخواهد که یادم رفته .نه راه دیگه ای قبول میکنه نه حتی خاموش و روشن میشه.امید وارم پیامم رو خونده باشید با سپاس فراوان از سایت

    1. کیاناز

      پاسخ به علیرضا

      دقیقا منم همین مشکل رو دارم.. هم قفل چهره و اثر انگشت وجود داره اما گویا چون چند بار رمز رو امتحان کردم نیاز به الگو داره که من فراموش کردم. اما گوشی من شیأمی هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام مدل گوشیتون چیه؟ نسخه های جدید خیلی سخت تر شده و برنامه دیگه کار نمی‌ده
  5. هادی

    رمزگوشی ام قفل شده است چه کار کنم

  6. ..

    داداش چطوری برای گوشی سامسونگ ****** ها رو کپی کنیم نمیشه اصن؟!

  7. امیر

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من چطوری میتونم برا گوشی که قفلش رو کسی باز کند و من
    اثر انگشت و چهره خودم بذارم بدون اطلاع ایشان

  8. ….

    سلام خسته نباشید
    من تبلت tab a دارم چجوری میشه بدون پاک شدن اطلاعات تبلتمو باز کنم؟

    1. آیسا

      پاسخ به ....

      س شبتون ب خسته نباشین گوشیم جی پلاس p10 هستش کد وارد کردم رمزشو فراموش کردم میخواستم بدونم راهی هست بشه بدون فلش بازش کنم ی نه ممنون میشم ازتون راهنمایی ک
  9. Bardia

    جمله بندی عجیب بعضی قسمت ها بخاطر جا دادن کلمات کلیدی بود:|

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%82%d9%81%d9%84-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa/
ads
ads