داغ ترین ها :
برای خرید آیفون 13 چند روز باید کار کنیم؟

برای خرید آیفون 13 چند روز باید کار کنیم؟

به رسم هر سال گوشی‌های جدید اپل از راه رسیدند و به محض ورود آن‌ها حرف و حدیث در مورد قیمت و ارزش خرید و تغییرات نسبت به نسل قبل نیز آغاز شد. ایفون‌های سری 13 در چهار مدل ایفون 13 مینی، ایفون 13، ایفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس معرفی شدند. در این مطلب قصد داریم به قیمت آیفون 13 بپردازیم و این که هر کاربر در کشورهای مختلف از جمله ایران چند روز باید کار کند تا بتواند جدیدترین پرچمدار اپل را خریداری کند. در ادامه این مطلب جالب همراه تکنولایف باشید.

قیمت آیفون 13 و اعداد دیگر در این مطلب چطور محاسبه شده

اول از همه باید بدانید که قیمت یک ایفون برای این مطلب ۱۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده که معادل یک ایفون 13 مینی ۵۱۲ گیگابایت یا یک ایفون 13 پرو ۱۲۸ گیگابایت است. همچنین از طرف دیگر میانگین حداقل حقوق هر کشور برای خرید این محصول در نظر گرفته شده است.

رنگ های آیفون 13

مدل‌های مختلف آیفون 13

بنابراین مثلا اگر حقوق شما در ایران از حداقل دریافتی بیشتر است طبیعتا سریع‌تر از زمان گفته شده می‌توانید گوشی مورد نظر را خریداری کنید یا حتی برای فردی در سوئیس نیز اگر کار بهتری داشته باشد سریع‌تر از عدد گفته شده می‌توانید ایفون مورد نظر را خریداری کند.

در آخر نیز در نظر داشته باشید که این اعداد با توجه به این است که فرد تمام حقوق ماه خود را برای خرید محصول مورد نظر پس انداز کند و هیچ بخشی از آن را صرف امور روزمره نکند.

سوئیس

سوئیس را همواره به عنوان کشوری بسیار مرفه می‌شناسیم که مردم آن رفاه اجتماعی بسیار زیادی دارند. در این لیست نیز کشور سوئیس در جایگاه نخست قرار گرفته و کاربران با حداقل دستمزد در این کشور می‌توانند تنها با ۵ روز کار ایفون گفته شده را خریداری کنند.

آمریکا

قیمت آیفون 13

قیمت آیفون 13 مینی و قیمت آیفون 13

همان طور که انتظارش را داریم آمریکا، زادگاه اپل در جایگاه دوم قرار گرفته و هر کاربر با میانگین حداقل دستمزد می‌تواند پس از ۸ روز یک ایفون خریداری کند. این یعنی میانگین حداقل حقوق در این کشور بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است.

البته در آمریکا کاربران می‌توانند ایفون‌ها را به صورت قسطی و بدون سود هم خریداری کنند و به این ترتیب برای خرید ایفون 13 پرو تنها کافیست ماهیانه ۴۱ دلار پرداخت کنند که عدد بسیار خوبی به حساب می‌آید و به همه‌ی افراد اجازه می‌دهد تا بدون هیچ دغدغه‌ای از آخرین نسل از گوشی‌های اپل بهره ببرند.

امارات/کانادا

امارات کشور همسایه‌ی ایران با ۱۰ روز کار و میانگین حداقل حقوق می‌توانند یک ایفون 13 پرو ۱۲۸ گیگابایت خریداری کنند. این یعنی در کشور امارات میانگین حداقل حقوق تقریبا ۳۰۰۰ دلار است.

این عدد برای کشور کانادا نیز دقیقا همین ۱۰ روز است و کاربران در این کشور نیز تنها ۱۰ روز برای خرید محصول جدید اپل زمان نیاز دارند تا بتوانند بودجه مورد نظر را تأمین کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اپل گوشی‌های خود را در کانادا مقداری ارزان‌تر از خود آمریکا به فروش می‌رساند.

فرانسه/آلمان/انگلیس

به یک کشور اروپایی دیگر یعنی فرانسه می‌رسیم، کشوری که کم و بیش با مشکلات اقتصادی نیز دست و پنجه نرم می‌کند اما با این حال کاربران می‌توانند با پول ۱۲ روز حداقل کار یک ایفون 13 پرو ۱۲۸ گیگابایت خریداری کنند.

به این ترتیب میانگین حداقل حقوق در این کشور بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار ارزیابی می‌شود.

این اعداد گفته شده دقیقا برای آلمان و انگلیس هم صادق است و در این کشورها نیز همین ۱۲ روز کار برای خرید محصول جدید اپل نیاز است.

چین

چین بیشترین جمعیت در جهان را دارد و کاربران در این کشور با میانگین حداقل حقوق می‌توانند با یک کاه کار ایفون 13 پرو خود را خریداری کنند.

این یعنی چینی‌ها در ماه حداقل ۱۰۰۰ دلار درآمد دارند که برای کشوری با جمعیت ۱.۴ میلیارد بسیار عدد خوبی به حساب می‌آید. چین برای آمریکا بازار مهمی است و این سازنده باید با برندهای داخلی مثل شیائومی و هواوی و اوپو و ریلمی و وان‌پلاس رقابت کند.

روسیه

قیمت آیفون 13 پرو مکس

قیمت آیفون 13 پرو مکس و قیمت آیفون 13 پرو

روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان وضعیت چندان خوبی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ندارد و کاربران در این کشور باید ۵۰ روز از حقوق خود را برای خرید این گوشی اپل پس انداز کنند.

این یعنی میانگین حداقل حقوق در روسیه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار است که به نسبت دیگر کشورهای اروپایی عدد چندان خوبی ارزیابی نمی‌شود.

ایران

کشورهای دیگری را هم می‌توان قبل از ایران قرار داد اما برای این که مطلب خیلی طولانی نشود به سراغ کشور خودمان می‌رویم. با همین مقیاس‌های بالا و در نظر گرفتن میانگین حداقل حقوق در کشور هر کاربر باید ۳۱۶ روز زمان صرف کند تا بتواند یک ایفون جدید خرید کند.

این یعنی در ایران با حداقل حقوق باید بیش از ۱۰ ماه پول ذخیره کرد و هیچ چیز دیگری نیز با آن پول خریداری نکرد تا بتوان پس از ۱۰ ماه و حتی نزدیک به ۱۱ ماه یک ایفون 13 خریداری کرد. گذشته از این موضوع باید این نکته را هم در کشور در نظر بگیریم که ایفون‌ها به محض ورود قیمت بسیار بالا و غیر منطقی دارند و شما باید برای خرید آن‌ها با قیمت معقول حداقل چند ماه منتظر باشید.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات اپل:

قیمت آیفون 13 در دبی و قیمت تقریبی آن در ایران مشخص شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. محمد

    من پنج ماه کارم کردم پولشو جعم کردم اما گرون تر شد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads