داغ ترین ها :
بررسی گوشی گوگل پیکسل 5

بررسی گوشی گوگل پیکسل 5

گرچه به نظر می‌رسید تجربه گوگل در عرضه گوشی هوشمند، به ویژه با تولید سری پیکسل 2، یک تجربه شکست خورده است؛ اما داستان به همین جا ختم نشده و این بار گوگل با سری پیکسل 5 توانست ثابت کند که در عرصه گوشی هوشمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 نیز ثابت کرده که این گوشی دارای ثبات و استحکام لازم، دوام باتری عالی و دوربین درجه یک، مورد نیاز مشتری است. در ادامه همراه ما در مجله تکنولایف باشید تا بیشتر راجع به این محصول حرفه‌ای گوگل صحبت کنیم.

گوگل پیکسل 5

خرید گوگل پیکسل 5

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • طراحی جمع و جور و زیبا
  • دوربین اصلی بسیار خوب
  • دوربین اولتراواید عالی
  • عملکرد باتری بسیار خوب
  • ویژگی‌های نرم‌افزاری بسیار کارآمد

نقاط ضعف

  • عملکرد گوشی می‌توانست بهتر باشد
  • قیمت بالا نسبت به ویژگی‌هایی که دارد
  • مدلی با فضای داخلی بالاتر ندارد

گوشی گوگل پیکسل 5 گوشی قدرتمندی است که ثابت کرده یک مدل عالی و پرچمدار نیازی به بزرگ بودن ندارد، همچنین نیازی به شکستن رکوردهای معیار و داشتن قیمت بسیار بالا هم ندارد. یک گوشی خوب کافی‌ست که دارای یک نرم افزار قابل اعتماد باشد و بتواند بدون استفاده از پاوربانک، حتی برای کاربری سنگین هم با مشکل مواجه نشود. در این نقد و بررسی، با این گوشی جذاب و در عین حال قدرتمند از جنبه‌های مختلف آشنا خواهید شد.

 

طراحی گوشی گوگل پیکسل 5

گرچه گوگل اعلام کرده بود که این گوشی با استفاده از فلز ساخته شده اما هنگام رونمایی و بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 مشخص شد که منظور از این حرف، یک پوسته فلزی یکدست نبوده بلکه قطعات آلومینیومی است که توسط یک لایه بادوام “رزین زیستی” تقویت شده است. به همین دلیل می‌توان گفت که این نوع طراحی از بدنه‌های کاملاً شیشه‌ای مستحکم‌تر و از بدنه کاملاً فلزی سبک‌تر است. در واقع وزن 151 گرمی آن باعث شده تا در مقایسه با گوشی آیفون 11 پرومکس که 181 گرم وزن دارد، خوش‌دست‌تر باشد.

اندازه پنل نمایشگر این گوشی 6 اینچ به صورت مورب است و حاشیه‌های نازک آن به زیبایی بیشتر و ابعاد کمتر آن کمک می‌کند. همچنین در این گوشی به جای استفاده از یک ناچ قطره‌ای شکل بزرگ در پیشانی به یک هول پانچ برای قرار گرفتن دوربین سلفی اکتفا شده است. همچنین خبری از فیس آنلاک Face Unlock نیست و نکته مثبت این است که گوشی گوگل پیکسل 5 به اسکنر اثر انگشت نصب شده در بخش پشتی گوشی که سریع‌تر و قابل اعتماد‌تر بوده، بازگشته است.

گوگل پیکسل 5

نکته دیگر که در بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 توجه کاربر را به خود جلب می‌کند این است که بریدگی در بالای صفحه برای بلندگو ندارد. در عوض، بلندگوی مکالمه در پشت نمایشگر قرار دارد. این امر باعث می‌شود که حاشیه‌های براق و یکنواخت گوشی زیباتر جلوه کند.

 

گوشی های امروز Google موجود در فروشگاه آنلاین تکنولایف را ببنید: قیمت گوشی گوگل

 

نمایشگر گوشی گوگل پیکسل 5

استفاده از نمایشگر هول پانچ در گوشی پیکسل 5 یکی از نقاط قوت بزرگ این گوشی است. همچنین از حاشیه‌های باریک گرفته تا اندازه جمع و جور قابل کنترل و سرعت تازه‌سازی 90 هرتز باعث شده این گوشی از نمایشگر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. گرچه در بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 متوجه خواهید شده که این اسمارتفون از روشنایی بالای صفحه یا وضوح QHD برخوردار نیست، اما به اندازه کافی روشن است، رنگ‌ها را بسیار زیبا ارائه می‌دهد و از هر جهت عالی به نظر می‌رسد. از دیگر خصوصیات صفحه نمایش این گوشی، پنل 6 اینچی اولد (OLED) دارای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نسبت ابعاد 19.5:9 است. این صفحه نمایش از محتوای HDR10 + پشتیبانی می‌کند و از قابلیت همیشه روشن برخوردار است.

گوشی پیکسل 5

سخت افزار و پردازنده پیکسل 5

در این گوشی از چیپست اسنپدراگون 765G استفاده شده که شاید به اندازه اسنپدراگون 865 در گوشی‌های پیشرو اندرویدی سال 2020 مانند سری گلکسی اس 20 سامسونگ یا اسنپدراگون 865 پلاس در وان پلاس 8 تی جدید وپیشرفته نباشد، اما به اندازه کافی خوب عمل می‌کند. این پردازنده با 8 گیگابایت رم همراه است که در بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 مشخص شده برای مرور وب، بازی و حضور در شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی دارد.

این گوشی در بخش سخت‌افزاری موفق به کسب امتیاز 1617 از سایت مرجع گیک بنچ 5 شده و نسبت به مدل مشابه خود از نظر قیمتی یعنی سامسونگ گلکسی S20 Fan Edition که از چیپست اسنپدراگون 865 پشتیبانی می‌کند، قدرتمندتر ظاهر شده است.

مشاهده لیست قیمت روز گوشی

گوشی گوگل پیکسل 5 در پیکربندی خود 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. متاسفانه این میزان حافظه را دقیقاً مانند سری قبلی پیکسل نمی‌توانید از طریق کارت حافظه میکرو اس دی ارتقاء دهید.

نرم‌افزار گوشی گوگل پیکسل 5

نکته مهمی که در بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 باید به آن اشاره کرد برخورداری از اندروید 11 و ویژگی‌های جدیدی از جمله ضبط صفحه داخلی، ویژگی خاص برای طبقه‌بندی مکالمات و همچنین کنترل خانه هوشمند به کمک آن است. اندروید 11 در Pixel 5 بسیار بهینه شده و استفاده از آن بسیار جالب است. جابجایی بین برنامه‌ها به زمان بسیار ناچیزی نیاز دارد و 8 گیگابایت حافظه رم برای جابجایی بین چندین برنامه پیام‌رسان و بهره‌وری بهتر کافی است.

نرم‌افزار گوشی گوگل پیکسل 5

رابط کاربری نیز یکی دیگر از نقاط قوتی است که باید در این بخش از بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 به آن اشاره کرد. این رابط کاربری دارای برخی از ویژگی‌های انحصاری پیکسل مانند برنامه گوگل ریکوردر است. همچنین در آخرین به روزرسانی این گوشی قابلیت‌های جدیدی در بخش صدا، فونت‌ها، آیکون‌ها و رنگ‌های جدید به رابط کاربری آن افزوده شده است. به طور کلی می‌توان گفت که گوشی گوگل پیکسل 5 از نظر نرم‌افزاری قابل پیش‌بینی و کارآمد است.

این مقاله جالب را بخوانید

امکان Family Broadcast با دستیار صوتی

 

دوربین گوشی گوگل پیکسل 5

دوربین یکی از بخش‌های جذاب بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 است. این گوشی دارای یک جفت دوربین عقب است. این دوربین همان لنز اصلی 12.2 مگاپیکسلی که در پیکسل 4 بود را دارد، اما به جای لنز تله فوتو اپتیکال در سری قبل، از یک لنز فوق عریض 16 مگاپیکسلی استفاده شده است. عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت می‌شود از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و اگر چه لنزی اختصاصی برای بزرگنمایی ندارد و با همین لنز تا سه برابر بزرگنمایی، نتیجه قابل قبول خواهد بود.

همچنین لنز اولترا واید آن در لبه‌های سوژه اصلی اعوجاج بسیار کمتری نسبت به تصاویر گرفته شده با لنزهای مشابه در مدل‌های دیگر ایجاد می‌کند. نکته مثبت در Pixel 5 این است که بعد از ثبت عکس به کمک نرم افزار ویرایش خود گوشی، تعداد زیادی گزینه برای ویرایش را پیدا خواهید کرد. ویژگی‌هایی چون نور دادن به سوژه با نام Portrait Light، که نوری به اندازه یک چراغ را به چهره‌ها و سوژه‌ها در زوایای خاص اضافه می‌کند. با این ویژگی‌ها حتی عکس‌های با نور کم را نیز می‌توان جذاب‌تر کرد.

دوربین گوشی گوگل پیکسل 5

مورد دیگر از این بخش از بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 که باید به آن اشاره کرد، استفاده از یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای عکس سلفی است. کیفیت دوربین سلفی دقیقاً همانند سری قبل پیکسل است و البته باید گفت که مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نیست.

باتری و دوام آن

برخلاف سری قبلی گوشی‌های هوشمند پیکسل، این گوشی برای استفاده طولانی‌تر به یک باتری قدرتمند مجهز است و پتانسیل دوام باتری تا دو روز را هم دارد. گوشی گوگل پیکسل 5 با باتری 4080 میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش کوچک 6 اینچی آمولد و چیپست اسنپدراگون 765G کم مصرف این نقطه قوت را دارد که به عنوان یک گوشی برای کاربری متنوع و بدون نگرانی از بابت خاموش شدن همیشه همراه شما باشد.

نکته دیگری که در این بخش از بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 باید به آن اشاره کرد؛ وجود قابلیت صرفه‌جویی در باتری با نام “Extreme Battery Saver” است که به هنگام کمبود شارژ گوشی تنها برنامه‌های ضروری را فعال نگه می‌دارد. البته فراموش نکنید که دو روز دوام باتری برای استفاده سبک است و افرادی که مدام در شبکه‌های مجازی هستند یا با این گوشی بازی می‌کنند، دوام باتری را بیش از 8 ساعت مشاهده نخواهند کرد.

باتری و دوام گوشی گوگل پیکسل 5

برای گوشی گوگل پیکسل 5 یک شارژ استاندارد 18 واتی از نوع تایپ C در نظر گرفته شده که در عرض نیم ساعت باتری را از صفر به حدود 41٪ شارژ می‌رساند. شارژ کامل گوشی کمی بیشتر از یک ساعت و نیم طول می‌کشد. همچنین این گوشی دارای اولین شارژ بی‌سیم معکوس در سری Pixel است که برای به اشتراک‌گذاری شارژ به یک گوشی دیگر یا دریافت شارژ می‌توان از آن استفاده کرد.

درباره پیکسل جدید چه می‌دانید؟ این مطلب را بخوانید

پیکسل ۶ یک روز قبل از رویداد آیفون ۱۳ رونمایی می شود

 

سخن پایانی

در نهایت باید در بررسی گوشی گوگل پیکسل 5 به این نکته اشاره کرد که شاید شارژ وایرلس و گوگل ریکورد به درد کاربران عادی نخورد و ویژگی آنچنانی به شمار نرود، اما گوشی Pixel 5 برای شخصی که می‌خواهد دستگاهی با عملکرد مناسب و جدیدترین ویژگی‌ها و در عین حال قیمت بسیار مناسب داشته باشد، گزینه خوبی به‌شمار می‌رود. اگر قصد خرید گوشی اندرویدی دارید و خدمات پس از فروش برایتان اهمیت دارد، در شرایط فعلی کشور شاید خرید گوشی سامسونگ عاقلانه و به صرفه تر باشد. نکته دیگر این‌که گوشی گوگل پیکسل 5 نسبت به بسیاری از گوشی‌های همرده خود و موجود در بازار چون گلکسی S20 FE و آیفون 12 مینی، قیمت کمی ارزان‌تر و عملکردی بهتر دارد. گوشی گوگل پیکسل 5 از لحاظ تمام جنبه‌های مرتبط با یک اسمارت‌فون متوسط به بالا، مدلی مناسب بوده از حافظه 128 گیگابایتی، دوام باتری بالا گرفته تا دوربین با عملکرد عالی.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-5/
ads
ads