داغ ترین ها :
چگونه اکانت اینستاگرامی که هک شده را برگردانیم؟

چگونه اکانت اینستاگرامی که هک شده را برگردانیم؟

هک شدن حساب اینستاگرام به ویژه برای مشاغل که به دلیل تلاش‌های بازاریابی خود به شبکه‌های اجتماعی متکی هستند، بسیار ترسناک است. متاسفانه، هکرها در صورت عدم امنیت صحیح کمتر از 10 دقیقه می‌توانند وارد حساب اینستاگرام شما شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید هکرها به پیج اینستاگرام شما دسترسی پیدا کرده‌اند، لازم است تا سریعا برای بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام خود اقدامات لازم را به کار گیرید. زیرا هکر قادر خواهد بود با پیج شما دست به هر کاری بزند و از این طریق حساب اینستاگرام شما را به خطر بیندازد. ما در این مقاله از تکنولایف روش برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام را به طور کامل برای‌تان شرح خواهیم داد. فراموش نکنید که برای مشاهده قیمتهای موبایل، صفحه قیمت روز گوشی را در تکنولایف بررسی کنید.

هک شدن اکانت اینستاگرام معمولا با یکی از سه روش زیر صورت می‌گیرد:

  • داشتن اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام. این نوع هک ممکن است از طرف نزدیکان و دوستان سابق شما با هدف گرفتن انتقام و… صورت گیرد.
  • فیشینگ. هکرها یک ایمیل قانع کننده برای شما ارسال می‌کنند که پیوندی به صفحه ورود جعلی اینستاگرام دارد. اگر روی آن کلیک کنید و با نام کاربری و رمز ورود خود وارد شوید، آن‌ها اطلاعات شما را دریافت می‌کنند. بنابراین به هیچ وجه نباید روی پیوندی که از طریق ایمیل برای شما ارسال شده کلیک کنید.
  • استفاده از برنامه‌های جانبی یا شخص ثالث. همیشه دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث مشکوک را لغو کنید. برای دست‌یابی به اطلاعات شخصی خود هرگز به برنامه‌ای که اعتماد ندارید، اجازه ندهید.

 

حتما بخوانید: آموزش امنیت اینستاگرام برای همه

 

3 اقدامی که باید هنگام هک شدن اینستاگرام انجام شود

بازیابی پیج هک شده اینستاگرام

برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام

 

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که فکر می‌کنید حساب اینستاگرام شما هک شده است، باید سریع اقدامات لازم را برای اکانت هک شده به کار گیرید. برای بازیابی یا برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از بازیابی حساب اینستاگرام استفاده کنید

شما می‌توانید در صورت فراموش کردن رمز عبور، پیوند ورود به سیستم را مستقیما از اینستاگرام درخواست کنید. در آن‌جا، شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه ارسال پیوند ورود کلیک کنید. سپس، اینستاگرام به شما ایمیلی می‌دهد تا بتوانید حساب خود را بازیابی کنید. بعضی اوقات هکرها سریعا نام کاربری و رمز ورود شما را تغییر می‌دهند که در این صورت این مرحله جوابگو نخواهد بود. بنابراین اگر نام کاربری شما نامعتبر شناخته شد به مرحله 2 بروید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

 

2- هک شدن حساب را به اینستاگرام گزارش دهید

اگر به دلیل تغییر سریع هکر در رمز عبور خود قادر به بازیابی حساب اینستاگرام خود نیستید، قدم بعدی ایمیل به اینستاگرام برای هک شدن می‌باشد. برای گزارش مستقیم هک حساب مورد نظر باید با استفاده از مرورگر خود وارد لینک صفحه گزارش هک شدن اینستاگرام شوید و یک فرم با تمامی جزئیات حساب خود پر کنید. سپس گزینه My Account was hacked را انتخاب کرده و روی Request Support کلیک کنید. پس از آن یک ایمیل توسط تیم پشتیبانی اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود تا برای امنیت بیشتر، هویت خود را مجددا تایید کنید. روند کار به این شکل است:

  • اینستاگرام از طریق ایمیل کدی برای شما ارسال می‌کند.
  • آن‌ها از شما می‌خواهند تا یک عکس به صورت سلفی بگیرید و ارسال کنید.
  • همچنین از شما آدرس ایمیل اصلی یا شماره تلفنی را که برای حساب اینستاگرام خود استفاده کرده‌اید، خواسته می‌شود.
  • در نهایت، اینستاگرام با مقایسه عکس با عکس‌های اینستاگرام خود تایید می‌کند که شما در واقع کاربر حساب کاربری هستید.

 

مقالات مرتبط: حل مشکل Your Account Has Been Disabled For Violating Our Terms اینستاگرام

 

3- فعالیت ورود به سیستم خود (Login Activity) را بررسی کنید.

این مرحله در تنظیمات اینستاگرام شما نیز یافت می‌شود. با بررسی فعالیت ورود به سیستم مشاهده خواهید کرد که چه زمانی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور شما شخصی وارد حساب اینستاگرام شما شده است. بنابراین با انجام مداوم این کار می‌توانید ورودهای مشکوک به حساب خود را تشخیص دهید. البته ممکن است که برخی اوقات بررسی فعالیت ورود به سیستم و به خاطر سپردن تاریخ و زمان ورود کمی مشکل باشد. با این حال، اگر متوجه شوید فالوئرهایی دارید که آن‌ها را تایید نکرده‌اید یا عکس‌هایی در حسابتان به اشتراک گذاشته شده‌اند که کار شما نبوده است، متوجه خواهید شد که شخصی حساب شما را هک کرده است. بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام را در ادامه دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: جستجوی مخاطبین در اینستاگرام | چگونه مخاطبان گوشی را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

 

در این بخش روش‌های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را برای‌تان شرح خواهیم داد:

1- اهراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

این مرحله از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام امکان هک شدن پیج اینستاگرام در آینده را به حداقل می‌رساند. احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از ویژگی‌های امنیتی اینستاگرام می‌باشد که تنظیم آن نیز بسیار آسان است. برای استفاده از این قابلیت به تنظیمات اینستاگرام خود بروید و کد ورود به سیستم را وارد کنید تا هر زمان که شما یا شخص دیگری خواستید از دستگاهی که سیستم عامل تشخیص نمی‌دهد به اینستاگرام بروید، پیامی برای تایید ورود برایتان ارسال شود. طبق اینستاگرام، چندین روش احراز هویت دو عاملی وجود دارد که می‌توانید برای حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. برای شروع با احراز هویت دو عاملی، یکی را انتخاب کنید:

  • کدهای پیام متنی (پیام کوتاه) از تلفن همراه شما
  • کدهای ورود به سیستم از برنامه احراز هویت جانبی (مانند Duo Mobile یا Google Authenticator)

 

میخواهید قبل از قبول کردن درخواست فالو، مخاطب را بشناسید؟ روش های دانلود عکس پروفایل اینستاگرام را بخوانید.

 

2- تایید درست بودن شماره تلفن و آدرس ایمیل خود در تنظیمات حساب خود

این گزینه یکی از اولین مواردی است که هکرها پس از ورود موفق به حساب اینستاگرام شما، تغییر خواهند داد. آن‌ها شماره تلفن و آدرس ایمیل شما را به شماره‌ای تغییر می‌دهند که شما نتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر آدرس ایمیل و شماره تلفن شما تغییر کرده است، ابتدا باید آن‌ها را به حساب‌های شخصی خود برگردانید و سپس فعالیت مشکوکی که ممکن است در صفحه شما رخ داده باشد را مورد بررسی قرار دهید.

3- رمز ورود را برای اینستاگرام و ایمیل خود تغییر دهید

یک گذرواژه قوی انتخاب کنید که متفاوت از سایر گذرواژه‌هایی باشد که معمولا در اینترنت استفاده می‌کنید. اگر یک هکر اطلاعات ورود شما را برای اینستاگرام داشته باشد، ممکن است اطلاعات ایمیل شما را نیز داشته باشد. بنابراین با تغییر مرتب رمز عبور می‌توانید از ایمن بودن ایمیل و اینستاگرام خود اطمینان حاصل کنید.

4- به اعلان‌های اینستاگرام توجه کنید

اگر از طریق اینستاگرام ایمیل یا اعلانی دریافت می‌کنید که توصیه می‌کند رمز ورود خود را تغییر دهید، حتما این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از کلاهبرداری فیشینگ، نباید روی پیوند موجود در هر ایمیلی که از شما می‌خواهد رمز ورود خود را تغییر دهید، کلیک کنید. مستقیم به اینستاگرام بروید و گذرواژه خود را در آن‌جا تغییر دهید.

 

آیا می توان پست ها و استوری های پاک شده در اینستاگرام را بازیابی کرد؟ بله؛ مقاله بازیابی اطلاعات حذف شده اینستاگرام را بخوانید.

 

5- قطع کردن دسترسی برنامه‌های جانبی به اینستاگرام

اگر حساب اینستاگرام شما هک شده باشد، اقداماتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام مطمئنا می‌داند که بستر رسانه‌های اجتماعی آن‌ها در معرض هکرها و کسانی است که حساب‌های جعلی ایجاد می‌کنند، بنابراین سیستم‌های جدیدی را برای کمک به پیشگویی این نوع حساب‌ها ایجاد کرده‌اند. بسیاری از افراد از پیج اینستاگرام خود به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به دیگر برنامه‌های جانبی نظیر برنامه‌های ویرایش عکس، بازی‌ها و… استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که اگر دیتا بیس برنامه‌های جانبی مورد هدف هکرها قرار گیرد، اطلاعات اینستاگرام شما نیز در این بین فاش خواهد شد. از این رو قطع کردن دسترسی برنامه‌های جانبی به اینستاگرام از اقدامات بسیار مهم برای پیشگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام می‌باشد. برای برگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام حتما این دسترسی ها را لغو کنید.

6- فالوئرهای مشکوک خود را بلاک کنید

توصیه می‌کنیم همیشه فالوئرهای پیج خود را چک کنید و در صورت مشکوک به نظر رسیدن، آن‌ها را بلاک کنید. در برخی موارد هک شدن پیج اینستاگرام توسط فالوورها صورت می‌گیرد، بنابراین بهتر است پیج خود را خصوصی کنید و در تایید فالوور دقت زیادی به خرج دهید تا بعدا با هک شدن توسط فالوورها مواجه نشوید.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف به شما آموزش دادیم که چگونه هک اینستا را از بین ببرید. شما می‌توانید با کمک این مطلب از هک شدن پیج اینستاگرام خود جلوگیری کنید و یا در صورت هک شدن به راحتی آن را بازگردانید. اگر تاکنون با مشکل هک شدن اکانت اینستاگرام مواجه شده‌اید و یا پس از هک، موفق به برگرداندن پیج خود شده‌اید، در صورت تمایل می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. Farzam

    سلام وقت بخیر .
    من مشکلی که برام پیش اومده این هست که گوشیم ریست فکتوری شده و وقتی میخوام وارد اکانت کاری اینستاگرام بشم از من کد دو مرحله ای میخواد , واینکه این کد نه پیامک میشه نه به ایمیل میشه نمیدونم چیکار کنم که بتونم وارد بشم میشه کمکم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Farzam

      سلام با یه فیلترشکن دیگه امتحان کنید
  2. Awara

    اینستامو به واتساپ ایمیل و فیسبوک وصل کردم بازم هکم کردن از شماره موبایلم و… برام کد میاد اما وارد اینستا نمیشه نمی‌دونم چیکارش کنم مخم داشت سوت می‌کشه دیگه 🫤👊

    ممنون میشم کمکم کنید

    1. رضا مشیر پناهی

      پاسخ به Awara

      سلام اینستا یکی از اقوام منم حک کردن اگر تونستید راهی پیدا کنی ممنون میشم بهم خبر بدی . بنده خدا خیلی بهش نیاز داره فلاور زیادی هم نداشته .
  3. alibarzaman

    دو حساب انستاگرام هک شده چگونه میتونم حساب ها برگردانم ممنون

  4. Javad

    سلام یه پیج دارم هک شده میخوام برش گردونم شماره ام ک باهاش رفتم الان سوزوندم
    میشه برگردونداون پیجویانه
    کسی اگ میتونه کمکم کنه ممنون میشم

    1. مجتبی

      پاسخ به Javad

      اکانت من دزدیدن می تونم برش گردونم یه یارو دزدید دوزه من اول جمیل و رمز دادم میتونم برش گردونم
  5. مهدی یزدانپور

    سلام من مثلا امنیت اکانتمو بردم بالا
    الان برد گوشیم سوخته
    یه گوشی جدید خریدم
    رمز پیجمو ندارم
    بازیابی میزنم
    میگه به خاطر امنیت پیجتون نمیتونیم به گوشی دیگه پیام بفرستیم
    با گوشی قبلی امتحان کنید
    حالا چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی یزدانپور

      سلام وقت بخیر هنگام بازیابی به شما انتخاب نمیده که از چه روشی پیش برید؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%87%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads