داغ ترین ها :
بعد از افتادن گوشی در آب چطور آن را نجات دهیم ؟

بعد از افتادن گوشی در آب چطور آن را نجات دهیم ؟

انداختن گوشی در آب می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود آورد و خسارت‌های آن غیرقابل جبران باشد، اما خاموش کردن فوری گوشی می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های نجات آن به حساب آید. در حقیقت چندین مرحله برای نجارت گوشی در آب افتاده وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم معرفی کنیم. شما می‌توانید روش‌های زیر را به خاطر بسپارید تا در شرایط لزوم از آن‌ها استفاده کنید. آخرین قیمت انواع گوشی موبایل را می توانید در سایت Technolife.ir مشاهده کنید.

هنگام افتادن گوشی در آب نکات زیر را مرور کنید

هنگامی که تبلت یا گوشی موبایل خیس شد، باید عملکرد سریع داشته باشید. آب و برق با یکدیگر هماهنگ نیستند و شرایط یک دستگاه الکترونیک را دشوار خواهند کرد. یک دستگاه خیس می‌تواند اتصال کوتاه را به وجود آورد و حتی باعث بروز شوک الکتریکی شود. آب می‌تواند به صفحه نمایش آسیب بزند و وارد قاب، شکاف، قسمت زیرین نمایشگر و درون حفره باتری شود. در حالت کلی نباید باعث خیس شدن گوشی یا تبلت خود شوید و در غیر این صورت باید بتوانید مراحل خاص را به سرعت انجام دهید. به صورت خلاصه تلاش برای روشن کردن گوشی یا تبلت خیس را متوقف کرده و در صورتی که می‌خواهید آن را مجددا ببینید، لازم است دستگاه خشک شود.

گوشی خیس شده در آب

ابتدا گوشی را خاموش کنید

در صورتی که گوشی شما درون آب افتاد یا در معرض آن قرار گرفت، نخستین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه است. همچنین اگر باتری گوشی شما جدا می‌شود، بهتر است آن را خارج کرده و یک گوشه‌ای برای خشک شدن قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید وقت خود را برای بررسی این که گوشی یا تبلت خیس شده هنوز هم کار می‌کند یا خیر، هدر دهید؛ انجام این کار فقط شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد. شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، مراحل خشک کردن گوشی یا تبلت خیس شده خود را انجام دهید. ما توصیه می‌کنیم لحظه‌ای را برای بررسی مشکل یا روشن شدن دستگاه هدر ندهید.

 

بخش‌های جداشدنی گوشی را خارج کنید

 

همانطور که ذکر شد، اگر گوشی قدیمی در اختیار دارید و امکان خارج کردن باتری آن وجود دارد، بهتر است این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. همچنین در کنار آن باید مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • سیم کارت؛ شما باید بتوانید سیم کارت را با حوله کاغذی خشک کرده و در مکانی ایمن قرار دهید.
  • کارت میکرو اس دی؛ کارت حافظه جانبی خود را خارج کرده و خشک کنید.

اگر گوشی درون آب دریا افتاده است باید حتما ابتدا با یک دستمال نم دار گوشی و ورودی‌های آن را تمیز کنید تا اثر مخرب نمک کمتر شود.

 

نکاتی که هنگام خرید ایفون دسته دوم باید بدانید:
راهنمای خرید آیفون دست دوم

 

گوشی یا تبلت را خشک کنید

شما نباید به جدا کردن خشاب سیم کارت یا میکرو اس دی بسنده کنید. در حقیقت شما باید هر قطره آبی که در دستگاه مشاهده کرده‌اید را پاکسازی کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه قطره‌های آب در لبه‌های نمایشگر پاکسازی شده است. همچنین باید اطراف دستگاه و حاشیه پیچ‌های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. هنگامی که موفق شدید کلیه قطره‌های آب روی دستگاه یا در بخش‌های قابل دسترس را پاکسازی کنید، وقت از بین بردن رطوبت فرارسیده و بهتر است این مسئله را به خوبی مدنظر قرار دهید. آیا با روش کاهش و حذف رطوبت گوشی بدون باز کردن آن، آشنا هستید؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

2 روش برای خشک کردن گوشی یا تبلت

در داخل یک گوشی موبایل یا تبلت، پردازنده‌ها، بردهای مدار و سایر بخش‌ها وجود دارد که می‌توانند مکان جمع شدن قطره‌های آب باشند. با این که روش‌های ذکرشده در بخش‌های قبل فقط مربوط به خشک کردن قطره‌های آب بود، اما هم اکنون شما می‌توانید رطوبت را هم از بین ببرید.

ظرف برنج

گوشی در ظرف برنج

 

با این که ممکن است مجبور به خرید برنج شوید، اما باید از برنج به عنوان یکی از راه‌های حذف رطوبت بخش‌های درونی گوشی موبایل یا تبلت استفاده کرد. شما باید برنج را درون یک ظرف بزرگ قرار دهید تا بتوانید دستگاه را به گونه‌ای درون آن قرار دهید که یک لایه 1 اینچ از تمام بخش‌ها وارد برنج شود. معمولا توصیه می‌شود 24 ساعت گوشی را درون ظرف برنج قرار دهید تا رطوبت بخش‌های درونی دستگاه گرفته شود و در ادامه آن را مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که دانه های برنج از طریق درگاه های گوشی وارد آن نشود.

خرید مک بوک

استفاده از ژل سیلیکا

 

آیا بسته‌های سیلیسی را که معمولا در بسته‌بندی کالاهای الکترونیکی وجود دارد، مشاهده کرده‌اید؟ آیا آن‌ها را در اختیار دارید؟ شما می‌توانید گوشی یا تبلت خود را در یک جعبه با کیسه‌های سیلیس فراوان قرار دهید و 24 ساعت درون آن قرار دهید تا رطوبت از بین برود. انجام این کار می‌تواند تاثیر زیادی در بازیابی دستگاه داشته باشد.

استفاده از ژل سیلیکا

 

چگونه هوای گلس را بگیریم؟ مطلب زیر را بخوانید:
از بین بردن حباب زیر گلس با سشوار

 

مراجعه به مراکز تعمیر مجاز

در صورتی که هیچکدام از روش‌های ذکرشده نتوانستند مشکل را حل کنند، توصیه می‌کنیم دستگاه را به صورت خاموش به مراکز مجاز تعمیر ارجاع دهید. فراموش نکنید که باید این مراکز شناخته شده باشند و نباید دستگاه خود را به مراکز غیرمجاز یا غیرحرفه‌ای منتقل کنید.

پیشگیری از افتادن گوشی یا تبلت در آب

روش‌های ذکرشده برای بدترین سناریوها هستند. شما نباید اجازه بدهید گوشی یا تبلت خیس شود. چند قطره باران نمی‌تواند مشکل ایجاد کند، اما بیشتر از آن می‌تواند فاجعه به حساب آید. بهترین کار را می‌توان پیشگیری از افتادن گوشی در آب دانست و برای دستیابی به آن، بهتر است موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • از گوشی یا تبلت خود در توالت، سینک یا حمام استفاده نکنید.
  • دستگاه خود را در حمام قرار ندهید؛ بخار ناشی از آب گرم می‌تواند متراکم شود و در نتیجه مشکلات زیادی را به وجود آورد.
  • خرید گوشی‌های ضدآب مجهز به تاییدیه IP68 یا IP67 را مدنظر قرار دهید. اگر گوشی این دو گواهی ضد آب را نداشته باشد بهتر است مدل‌هایی را خریداری کنید که حداقل گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب را داشته باشند.

 

لپ تاپ گیمینگ بنر

 

جمع‌بندی

افتادن گوشی در آب برای کاربران یک تراژدی بزرگ است که می‌توان از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌ها را برای نجات گوشی در آب افتاده آموزش دهیم؛ در صورتی که شما با روش‌های عملی بهتر آشنا هستید، با ما اشتراک‌گذاری کنید.

 

 

سوالات متداول

آیا می‌توان بعد از افتادن گوشی در آب برای اطمینان، دستگاه را روشن کرد؟ خیر؛ هنگامی که گوشی درون آب افتاد، باید در سریع‌ترین آن را خاموش کرده و سپس مراحل خشک کردن را انجام دهید.

مدت زمان قرار دادن گوشی در برنج چه قدر است؟ معمولا 24 ساعت می‌تواند زمان مناسبی باشد، اما اگر میزان خیس شدن زیاد باشد، بهتر است 48 ساعت آن را درون ظرف برنج قرار دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

34 نظر

  1. باران

    سلام.من یه گوشی داشتم(j5) بردش تکه تکه شد و افتاد تو اب یه یک ساعتی هم داخل اب بود میخوام ببینم امیدی بهش هست یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به باران

      سلام فکر نمی‌کنم
  2. ناشناس

    سلام گوشی من رسمی نوشته ۱۲ هست و داشتم باش کار می‌کردم افتاد داخل سینک یادم رفت خاموشش کنم و گذاشتم داخل برنج وقتی افتاد سریع در آوردم از آب سعی کردم روشن کنم ولی روشن نشد خواستم ببینم روشن میشه دیگه یا نع؟
    خواهشا فورس جواب بدین

  3. لیلا

    سلام گوشی من a23هستش افتاد تو سطل آب زود برداشتم خشک کردم و گزاشتم زیر خورشید تا خشک بشه وقتی غروب شد گزاشتم زیر برنج اشکالی نداره جایی که شارژ میشه رو بالا بزنیم و اونور‌شو‌ بزاریم زیر برنج چون برنج میره تو گوشی لطفا الان جواب بده منتظرم فوراً فوری فوری

    1. فاطمه

      پاسخ به لیلا

      سلام گوشیم poco F5 افتاد تو آب سریع برداشتم خاموش کردم تو کیست برنج هم یک ۲۴ساعت گذاشتم همه چیزش سالمه هیچ کار نشه ولی الان که زدم شارژ خیلی داغ می کنه چکار کنم ؟مشکلی براش پیش میاد
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به لیلا

      سلام وقت بخیر بله جوری بذارید که داخل پورت ها نره اگه از ژل سیلیکا استفاده کنید بهتره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%a8-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a2%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa/
ads
ads