داغ ترین ها :
بهترین برنامه‌های ساخت پسوورد

بهترین برنامه‌های ساخت پسوورد

شما هم پسووردهای‌تان را از یاد می‌برید؟ شاید هم از آن دسته افرادی هستید که یک پسوورد برای همه‌ی اکانت‌های خود انتخاب کرده‌اید و با سودجویی هکرها غافلگیر شدید! در هر صورت ما در این مقاله راهکار جادویی مدیریت کردن پسووردهای‌تان را به شما نشان داده‌ایم. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم 5 برنامه‌ی خوب و کاربردی برای تولید و ساخت پسوورد را به شما معرفی کنیم که به سختی می‌توان آن را شکست داد و یا حتی حدس زد، پس همراه ما باشید.

با برنامه‌های ساخت پسوورد دیگر نگران پسووردها نباشید

متأسفانه، اکثر رمزهای عبور سرقت شده تقریباً ساده و شکستن آن‌ها آسان است. مواردی مانند نام، تاریخ تولد، اسامی مورد علاقه و شماره تلفن همراه، رمز عبور مناسبی نیستند و استفاده از آن‌ها فقط ایجاد مشکل می‌کند. در این مرحله است که برنامه‌های ساخت پسوورد وارد می‌شوند. در این مطلب چند نمونه از بهترین برنامه‌های ساخت پسوورد را با هم بررسی می‌کنیم. در این بررسی سعی شده است تا مزایا و معایب، سهولت استفاده و ویژگی‌های امنیتی برنامه‌های ساخت پسوورد را بررسی کنیم تا لیستی جامع از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌ها را در اختیار شما قرار دهیم. خب، حالا برویم سراغ معرفی اولین برنامه یعنی Dashlane.

1- برنامه‌ای آنلاین ساخت پسوورد به نام Dashlane

Dashlane یکی از برنامه‌های قدرتمند مدیریت رمز عبور است که به صورت آنلاین و درون برنامه‌ای برای شما پسوورد تولید می‌کند. این اپلیکشن شامل ابزارهای استاندارد ساخت پسوورد است که به شما این امکان را می‌دهد برای حساب کاربری جدید خود طول و نوع کاراکترهای رمز عبور را مشخص کنید.
برنامه ساخت پسورد Dashlane
با استفاده از این برنامه ساخت پسوورد شما قادر به تولید پسووردهایی از 4 تا 40 کاراکتر هستید. که این رمزهای عبور شامل اعداد، حروف، نماد یا ترکیبی از همه‌ی این موارد است. با توجه به رابط کاربری مناسبی که دارد قدرت رمز عبور شما را از طریق رنگ پس زمینه نشان می‌دهد. قرمز به معنای پسوورد ضعیف، نارنجی متوسط و سبز نشان‌دهنده‌ی پسووردی قوی است.
کسانی که نیاز به مدیریت و ذخیره رمزهای عبور خود دارند هم می‌توانند از داشبورد مدیریت پسوورد این برنامه بهره‌مند شوند.

2- Lastpass برنامه‌ای قوی برای ساخت پسوورد

این برنامه یک مولد پسوورد بسیار قدرتمند و ایمن است که خدمات خود را 100% رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این برنامه می¬توان به پشتیبانی طیف وسیعی از قابلیت های دیگر اشاره کرد. شما هم، از طریق وب سایت LastPass و هم از طریق خود برنامه به صورت آنلاین می‌توانید برای خود پسوورد بسازید. همچنین با کمک LastPass می‌توانید دقیقا مشخص کنید که چه نوع رمز عبوری را نیاز دارید تا برای شما تولید کند.

برنامه های ساخت پسورد Last pass
برای توضیح بیشتر به افرادی که با این برنامه آشنایی ندارند، LastPass از شما می‌خواهد طول پسوورد را انتخاب کنید، که می‌تواند از 1 تا 50 کاراکتر باشد. شما همچنین می‌توانید از میان گذرواژه‌هایی که آسان است (آن دسته از پسووردهایی که بدون عدد یا کاراکترهای خاص است)، خوانا و خواندن آسانی دارد (یعنی بدون کاراکترهای گیج کننده مانند 1 & I) و پسوورد¬های استاندارد (شامل همه‌ی کاراکترهای موجود) انتخاب کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم شده است که به طور دلخواه از حروف ترکیبی (حروف کوچک و بزرگ)، اعداد و یا نمادها استفاده کنید. این نرم افزار هم مانند نرم افزار قبلی با یک نوار شفاف با رنگ‌های خاص میزان قدرت پسوورد را نشان می‌دهد.
LastPass در کنار ساخت پسوورد، یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور موجود در بازار هم می‌باشد. شما پسووردهای جدید را می‌توانید مستقیماً در داشبورد مدیریت وارد کنید، که با مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته ارائه می‌شود.

3- NordPass مولد پسووردی امن

با استفاده از برنامه ساخت پسوورد NordPass، می‌توانید به سرعت هم به صورت آنلاین و هم در برنامه مدیریت رمز عبور NordPass رمز عبور جدید بسازید. این برنامه از ایجاد رمزهای عبور با حداکثر 60 کاراکتر پشتیبانی می‌کند.
قابلیت استفاده از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نمادها و یا ترکیبی از چهار مدل در این نرم افزار نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، NordPass شامل یک کادر تأیید است که به شما این امکان را می‌دهد از به‌کارگیری کاراکترهای مبهم مانند 1 (عدد یک) و I(حرف انگلیسی i) که ممکن است اشتباه گرفته شوند جلوگیری کنید.

برنامه Nord pass
این برنامه به همان میزانی که مولد بسیار قوی در تولید پسوورد است، قابلیت ذخیره سازی پسوورد را هم دارد که آن را به برنامه‌ای با داشبورد مدیریت رمز عبور مناسب تبدیل کرده است. نسخه پایه این نرم افزار کاملا رایگان است. اما برای استفاده از قابلیت‌های بیشتر، نیاز به خرید اشتراک ویژه دارید.

 

4- KeePass نرم افزاری رایگان و منبع باز (Open Source) برای ساخت پسوورد

KeePass برنامه مدیریت رمز عبور منبع باز و رایگانی است که دارای یک مولد پسوورد داخلی خوب است. کار با این نرم افزار کمی دشوار است، اما قدرتمند بودن آن همه چیز را توجیه می‌کند.
شما می‌توانید بر اساس ضوابط استاندارد طول و ترکیب، پسووردهای تصادفی استاندارد و مناسب ایجاد کنید. از طرفی، KeePass می‌تواند رمزهای عبور با توجه به قوانین خاص را هم ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر گذرواژه شما باید شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و یک کاراکتر خاص باشد، می‌توانید این کار را با تیک زدن چک لیست آن انجام دهید.

برنامه Keep Pass
5- Strong Password Generator مولد آنلاین ساده پسوورد

همان طور که از نام آن مشخص است، این نرم افزار با رابط کاربری آسان قادر به تولید پسوورد می‌باشد. Strong Password برنامه‌ای آنلاین، ساده و در عین حال ایمن برای ایجاد پسووردهای غیرقابل شکستن می¬باشد و این قابلیت را برای شما فراهم می¬کند که با کلیک بر روی یک دکمه پسورد مورد نظر خود را بسازید. همه گذرواژه‌های جدید به صورت لوکال (محلی) در رایانه شما ایجاد می‌شوند، به این معنی که آن‌ها هرگز به صورت آنلاین در سرورهای برنامه ذخیره نمی‌شوند.
برنامه ساخت پسورد Strong Password Generator
علاوه بر این، Strong Password Generator به شما این امکان را می‌دهد تا طول و ترکیب پسوورد خود را مشخص کنید.
در این برنامه نیز می‌توانید مشخص کنید که گذرواژه شما شامل چه نوع کاراکترهایی باشد. گزینه‌ها شامل الفبا با حروف بزرگ (A – Z) ، الفبا با حروف کوچک (a – z) ، اعداد (0-9) و نمادها هستند. هر گذرواژه جدیدی که ساخته می¬شود دارای یک کد QR منحصربه‌فرد است، بنابراین در صورت لزوم می‌توانید آن را به‌راحتی به تلفن یا تبلت خود انتقال دهید.

جمع‌‌بندی

در این مطلب سعی کردیم 5 برنامه‌ی قدرتمند برای ساخت پسوورد را به شما معرفی کنیم. حالا شما به ما بگویید بعد از خواندن این مطلب چه حسی نسبت به پسووردهای‌تان دارید؟ آیا از این برنامه‌ها استفاده خواهید کرد؟ اگر برنامه‌ی دیگری برای ساخت پسوورد می‌شناسید، حتما آن را به ما و سایر کاربران تکنولایف معرفی کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. امیر

    سلام پسورد فعال کن

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%be%d8%b3%d9%88%d9%88%d8%b1%d8%af/
ads
ads