داغ ترین ها :
بهترین برند تلویزیون کدام است؟

بهترین برند تلویزیون کدام است؟

در زمان خرید تلویزیون حتما از خودتان سوال می‌کنید که کدام برند تلویزیون بهتر است ؟ یکی از اجراء بسیار مهم یک خانه، تلویزیون است؛ اکثر خانواده تلاش می کنند تلویزیون خانه شان را به روز نگه دارند چون بیشترین وقت خود را برای سرگرم شدن پای تلویزیون صرف می کنند. پس طبیعتا انتخاب و خرید یک تلویزیون خوب که به درد خانه شما بخورد، مقداری سخت و گیج کننده است.
کدام تلویزیون بهتر است؟ کیفیت تصویر سامسونگ بهتر است یا ال جی؟ خدمات پس از فروش جی پلاس بهتر است یا ایکس ویژن؟ این ها سوال های رایج در هنگام خرید تلویزیون است که خریدار برای پیدا کردن جواب این سوال ها باید تحقیقات زیادی کند. شرکت های زیادی در ایران مشغول ساخت تلویزیون هستند و برندهای محبوب خارجی هم همچنان به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.
لوازم الکترونیکی به دلیل حساسیت بسیار بالایی که در برابر نوسان برق و دیگر عوامل دارند، بسیار آسیب پذیرند و ممکن است با نوسان برق دستگاه خراب شود، در این صورت شما باید با نمایندگی تماس بگیرید و از گارانتی استفاده کنید. حالا که تلویزیون های سامسونگ، ال جی و سونی به طور قاچاق و بدون گارانتی وارد کشور می شوند، ریسک بزرگی برای خریداران محسوب می شود که غید گارانتی را بزنند یا محصول ایرانی با گارانتی و خدمات پس ااز فروش بخرند.
در این مطلب می خواهیم با مقایسه برندها و جمع بندی نظرات کاربران طی چند سال اخیر درباره انواع برندهای تلویزیون، کمک کنیم آسان تر تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید؛ همراه تکنولایف باشید.

 

برای خرید تلویزیون از انواع ال ای دی و تلویزیون های هوشمند تکنولایف دیدن کنید ??:

قیمت تلویزیون

 

پرفروش ترین برند تلویزیون در بازار کدام است؟

کمپانی های بزرگ سازنده لوازم الترونیکی مانند سامسونگ و ال جی سهم بسیار بزرگی از بازار را اختیار دارند، همچنین تلویزیون های مارک سونی هم پس از این برند ها جایگاه بسیار خوبی بین کاربران جهان دارد. بزرگترین فروشنده تلویزیون در جهان شرکت سامسونگ است که حدود 46 درصد سهم فروش بازار را در دست دارد و پس از آن ال جی و سونی تعقیب کننده های این برند بزرگ هستند. البته برند های چینی مانند تی سی ال و شیائومی هم به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند اما راه زیادی برای رسیدن به سه قطب بزرگ تلویزیون سازی دارند.

بهترین برند تلویزیون

بهترین برند تلویزیون کدام است؟

امروزه ویژگی های بسیار زیادی در تلویزون ها مورد استفاده قرار می گیرد که به ارزش هر تلویزیون می افزاید. ویژگی هایی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند شامل قابلیت HDR10، دالبی ویژن و هوشمند هستند که در هر تلویزیون متفاوت است. درست است که پول بیشتر بدهید همانقدر هم ویژگی می خرید، اما می توانید با بودجه ای که در نظر دارید تلویزیونی تهیه کنید که این ویژگی ها را داشته باشد.

برای خرید تلویزیون چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

وقتی برای خرید تلویزیون محدودیت بودجه داشتته باشید، برایتان مهم است که محصولی که انتخاب می کنید طبق خواسته ها و مطابق با شرایط شما باشد. برای مثال اگر شما به دنبال یک تلویزیون می گردید که با آن فیلم تماشا کنید، باید مدلی را انتخاب کنید که کنتراست بالا، پنل با کیفیت مانند VA و قابلیت HDR10 داشته باشد. اگر گیمر هستید باید به دنبال مدلی باشید که رفرش ریت بالا را پشتیبانی کند و تاخیر در ورودی نداشته باشد. اما نکاتی همباید مدنظر قرار داد که بستگی به شرایط شما دارد، مانند نکات زیر:

میزان بودجه برای خرید تلویزیون:

یکی از عوامل بسیار مهمی که در خرید و انتخاب شما تاثیر گذار است، میزان بودجه است؛ باید دقت داشته باشید که تلویزیونی را خریداری کنید که ارزش بالایی نسبت به همان سخت افزار ئر برند دیگر با قیمت بالا داشته باشد، یا غید یک سری ویژگی که مورد نیازتان نیست و بیهوده قیمت محصول را بالا برده بزنید.

سایز تلویزیون:

درست است که تلویزیون هرچه بزرگتر باشد لذت فیلم دیدن و بازی کردن در آن بیشتر است، اما این را در نظر داشته باشید که یک تلویزیون 65 اینچی در یک خانه 80 متری جایی ندارد و باعث آزار چشم می شود، مگر اینکه سالن خانه بسیار بزرگ باشد و فاصله شما از تلویزیون حداقل 3 متر باشد. همچنین بزرگ بودن نمایشگر تلویزیون در برابر محیطی که در آن قرار گرفته باعث کاهش زاویه دید شما می شود، پس بهتر است نسبت به متراژ و چیدمان خانه اندازه تلویزیون را انتخاب کنید.

 

 

نیازهای شما:

باید ببینید که از یک تلویزیون چه استفاده ای دارید؟ فیلم می بینید، بازی می کنید، وب گردی می کنید یا همه این ها را مکن است انجام دهید. مثلا تلویزیون های سونی و سامسونگ برای بازی و فیلم بسیار مناسب هستند، در صورتی که تلویزیون های ال جی به واسطه کنترل جادوی ای که دارند به راحتی می توانید صفحات وب را بگردید.

امکاناتی که از یک تلویزیون انتظار دارید:

برای مثال شما یک گیمر هستید و نیاز دارید که تلویزیون شما ورودی های کم تاخیر و رفرش ریت بالا داشته باشد، در این صورت برای شما مهم نیست که هوشمند باشد یا خیر، یا اهل فیلم و سریال هستید پس باید یک تلویزیون هوشمند تهیه کنید تا بتوانید به صورت آنلاین هم فیلم ببینید.

بهترین تلویزیون

کدام برند تلویزیون بهتر است ؟

در این قسمت برندهای محبوب ایران و جهان را در زمینه تولید تلویزیون معرفی و مقایسه می کنیم تا هم با برندها آشنا شوید و هم بتوانید بهترین انتخاب را نسبت به بودجه و شرایطتان تهیه کنید. حال بهترین برند تلویزیون کدام است؟

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های تولیدی لوازم الترونیکی است که اکثر مردم ایران با محصولا آن آشنایی دارند؛ همانطور که گوشی های سامسونگ عملکرد خوبی دارند و همیشه در کورس رقابت هستند، تلویزیون های این شرکت هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
سامسونگ که همیشه در ساخت نمایشگرهای AMOLED زبان زد بود، این بار در ساخت نمایشگرهای QLED در تلویزیون هایش توانسته سهم بزرگی از بازار را به دست بگیرد. این تلویزیون ها برای اولین بار در سال 2017 رونمایی و عرضه شدند که همان پنل VA را دارند، اما فناوری جدید سامسونگ ه نام کوانتوم دات کنترانت و طیف رنگی گسترده ای به این نمایشگرها بخشیده است.
پنل های VA دارای کیفیت فوق العاده ای در نمایش تصویر هستند اما متاسفانه زاویه دید کمی دارند که باز هم سامسونگ با استفاده از فناوری Ultra View Angel توانست این مشکل را برطرف کند، اما از این قابلیت در تلویزیون های گران قیمت خود استفاده می کند.
تلویزیون های هوشمند سامسونگ دارای سیستم عامل تایزن هستند که عملکرد روان و خوبی دارد اما به گستردگی و کارایی اندروید نمی رسد. اما به هر حال می توانید برنامه های زیادی را از طریق فروشگاه تایزن دانلود کنید؛ اما یکی از قابلیت های بسیار مهم و ارزش مند تلویزیون های سامسونگ، هماهنگی بسیار خوبی است که بین تلویزیون و گوشی هایش برقرار می شود.

بهترین تلویزیون سامسونگ
به راحتی می توانید محتوای گوشی سامسونگی خود را با تلویزیون سامسونگ خود به اشتراک بگذارید، البته با گوشی های غیر سامسونگ هم می توانید به تلویزیون سامسونگ متصل شوید اما مقداری سخت است. در کل رابط کاربری سامسونگ بسیار دوستانه تر و صمیمی تر از دیر رابط کاربری ها است و کار شما را برای ارتباط برقراری ین تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیکی راحت می کند.
تلویزیون های سامسونگ کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند و از پنل های OLED و QLED استفاده می کنند که نسبت کنتراست بسیار بالایی دارند و فیلم دیدن را لذت بخش می کنند. جدیدترین تلویزیون سامسونگ موجود در بازار کیولد Q80T است که تصاویر 4K را به نمایش می گذارد. وضوح بالا، زاویه دید خوب و عمق رنگ مشکی زیاد از مزایای عالی پنل VA است که هر فردی را ساعات ها مجذوب تماشای خود می کند.
اگر گیمر هستید حتما خرید تلویزیون سامسونگ QLED را پیشنهاد می کنیم که دارای رفرش ریت 120 هرتز و HDMI 2.1 هستند، در تلویزیون های OLED پس از مدتی تصویر روی پس زمینه می ماند و خوشایند نیست مخصوصا برای گیمرها.

 

 

تلویزیون های ال جی

در جواب این سوال که کدام برند تلویزیون بهتر است می‌توانیم از ال‌جی نام ببریم. از اولین تولید کننده های نمایشگر OLED ال جی بود که توانست انقلاب بزرگی در صنعت تصویر سازی به وجود آورد، این تکنولوژی باعث می شود پیکسل ها به صورت خودکار خاموش و روشن شوند و عمق رنگ مشکی خالصی را به نمایش بگذارد. اما تلویزیون های LCD و LED که توسط ال جی ساخته می شوند زاویه دید وسیع تری دارند و نور بیشتری تولید می کنند، اما کنتراست آن ها پایینتر از OLED است.
خرید تلویزیون LG بهترین انتخاب برای کسانی هستند که با تلویزیون خود زیاد ورزش تماشا می کنند و یا گیمر هستند. تفکیک رنگ عالی پنل های OLED باعث می شود رنگ ها را به صورت واعی با کنتراست بالا ببینید و تاخیر کم ورودی های HDMI 2.1 باعث می شود این تلویزیون ها برای کسانی که بازی های ویدئویی با ایکس باکس و PS5 انجام می دهند انتخاب عالی ای باشد.

بهترین برند تلویزیون
تلویزیون های هوشمند ال جی دارای سیستم عامل LG Web OS هستند که کار کردن با آن ها بسیار راحت و همه فهم است، پشتیبانی از زبان فارسی هم از دیگر مزایای تلویزیون های ال جی است. کنترل های جادویی ال جی باعث می شود بتوانید به راحتی در صفحات اینترنت گشت و گذار کنید و از فروشگاه ال جی برنامه های مورد نظرتان را دانلود کنید.
تلویزیون‌های کمپانی ال جی که پنل IPS دارند، برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار عالی هستند، این تلویزیون ها Chroma 4: 4: 4 را به خوبی نمایش می دهند و زمانی که فاصله شما با تلویزیون کم باشد به لطف زاویه دید گسترده باعث اشکال در دید نمی شود.

 

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون های LG:

وصل كردن گوشي به تلويزيون ال جي

 

تلویزیون های سونی

همانطور که می دانید، سونی از گذشته تا کنون در صنعت صوت و تصویر بسیار موفق بوده و توانسته جای پای خود را در این بازار محکم کند؛ تلویزیون های سونی بیشترین کیفیت تصویر را در بین تلویزیون های بازار دارند و از کیفیت ساخت بسیار خوبی بالاتر از تمام برندها قرار گرفته اند.
تلویزیون های سونی در زمینه هوشمند بودن هم عملکرد بسیار خوبی دارند و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند، به این ترتیب می توانید از فروشگاه گوگل پلی برنامه های مورد نظرتان را دانلود کنید و لذت ببرید. همچنین تصویر تلویزیون های سونی بسیار سریع و بدون تاخیر است که برای گیمرها ویژگی بسیار بزرگی است. همچنین می تواند محتوای با کیفیت پایین را به صورت خودکار ارتقا دهد و با کیفیت بیشتری پخش کند، شاید به همین دلایل است که تلویزین های سونی قیمت بالاتری نسبت به ال جی و سامسونگ دارند.

کدام برند تلویزیون بهتر است؟ سونی
البته در مورد خرید تلویزیون سونی باید گفت که هرچقدر پول بدهید، همانقدر آش می خورید، این تلویزیون ها پر از ویژگی های متنوع هستند که در کنار کیفیت ساخت بسیار بالا، باعث می شود سال ها نیازی به خرید تلویزیون جدید نداشته باشید. یکی از بهترین تلویزیون های LED سونی که محبوبیت بسیار زیادی در جهان دارد، تلویزیون X9500H است که برای هرکار و هر مصرفی عالی است، کنتراست بالا به همراه زاویه دید مناسب برای فیلم باز ها، رفرش ریت 120 هرتز به همراه ورودی HDMI 2.1 با تاخیر بسیار کم و حرکت بسیار سریع موشن ها که هر گیمری آروزی آن را دارد.

خرید لپ تاپ

تلویزیون های TCL

شاید اسم برند تی سی ال را نشنیده باشید یا کم شنیده باشید، اما باید گفت که تلویزیون های این برند نا آشنا حدودا 10 درصد از سهم بازار جهانی فروش تلویزیون را در اختیار گرفته و بهترین برند چینی تلویزیون لقب گرفته است. با این حساب این برند پشت سر سامسونگ، ال جی و سونی در رتبه چهارم قرار دارد و دومین برند محبوب آمریکایی نام گرفته است.
تلویزیون های تی سی ال با نمایندگی شرکت مادیران به فروش می رسد و نسبت به کیفیت و کارایی که ارائه می دهد بسیار ارزان قیمت است، اما نباید انتظار زیادی از آن ها داشت زیرا نسبت به پولی که پرداخت می کنید، کیفیت تلویزیون های QLED را نخواهید داشت.

کدام برند تلویزیون بهتر است تی سی ال
اکثر تلویزیون های TCL سطح پایین هستند یا انحصارا برای چین تولید شده اند، اما تلویزیون های سری 6 و 5 تی سی ال کیفیت بسیار بالایی نسبت به قیمتشان دارند و در بازار به راحتی یافت می شوند، مخصوصا از زمانی که از سیستم عامل Roku روی آن ها سوار شد و هوشمند شدند. امروزه هم که شاهد ارزان ترین تلویزیون 8K جهان هستیم که توسط برند TCL ساخته و در سال 2021 عرضه شده است.
خرید تلویزیون TCL به کسانی پیشنهاد می شود که نیاز به یک تلویزیون با کیفیت تصویر خوب و قیمت بسیار پایین دارد و استفاده آن ها از تلویزیون متوسط و استفاده روزمره عادی است.

 

خرید تلویزیون TCL

 

تلویزیون جی پلاس

یکی از برندهای تحت حمایت شرکت مادیران جی پلاس تازه نفس است که از سال 1397 آغاز به کار کرده و توانسته در این مدت کم محبوبیت زیادی بین مردم ایران پیدا کند. جی پلاس به ال جی ایران معروف شده و طول عمر بسیار بالایی دارد، این دوام بالا در کنار خدمات پس از فروش بسیار عالی تلویزیون جی پلاس را به یک خرید عاقلانه و درست تبدیل می کند.

کدام برند تلویزیون بهتر است ؛‌ جی پلاس
کیفیت تصویر تلویزیون های 4K جی پلاس بسیار بالاست و تاکنون کاربرانی که این تلویزیون ها را خریداری کرده اند راضی بوده اند و شکایتی نداشته، اما در نظر داشته باشید که تلویزیون های G-Plus در حد تلویزیون های OLED و QLED سامسونگ نیستند، زیرا قیمت آن ها انقدر بالا نیست؛ پس نباید تلویزیون های 60 میلیون تومانی را با تلویزیون های 15 میلیون تومانی مقایسه کنید.
خرید تلویزیون جی پلاس برای کسانی ارزشمند و معقولانه است که استفاده روزمره ای دارند اما گاهی فیلم می بینند و یا دوست دارند کنسول بازی خود را به تلویزیون متصل کنند، یا می خواهند از هوشمندی و سیستم عامل اندروید تلویزیون های جی پلاس استفاده کنند تا گوشی خود را به تلویزیون متصل کنند.

 

خرید تلویزیون جی پلاس

 

تلویزیون ایکس ویژن

یکی از بهترین برندهای سازنده تلویزیون که در گذشته تلویزیون های ال جی را گارانتی و مونتاژ می کرد ایکس ویژن نام دارد. رفته رفته ایکس ویژن خود را از زیر سایه ال جی بیرون کشید و شروع به ساخت تلویزیونهای برند خودش را کرد؛ امروزه تلویزیون های هوشمند بسیار با کیفیت تولید می کند که شاید به پای سامسونگ و ال جی نرسد، اما نسبت به قیمتی که دارد، ارزش خرید را به میزان کارایی که ارائه می دهد بالا می برد.

کدام برند تلویزیون بهتر است ؛ ایکس ویژن
سیستم عامل اندروید در تلویزیون های ایکس ویژن بسیار روان است و کارایی زیادی دارد، به لطف اندروید می توانید در گوگل پلی برنامه های زیادی برای تلویزیون ایکس ویژن دانلود کنید و از کارایی گسترده آن لذت ببرید. همچنین می توانید به راحتی گوشی و سایر وسایل را به تلوزیون ایکس ویژن متصل کنید و محتوای صوتی و تصویری را روی تلویزیون پخش کنید تا با کیفیت 4K و فول اچ دی مشاهده کنید.
خرید تلویزیون ایکس ویژن به این دلیل ارزشمند است که تحت نظر شرکت مادیران فعالیت می کند.

 

خرید تلویزیون ایکس ویژن

 

سوالات متدوال

بهترین برند تلویزیون ایرانی کدام است؟

در حال حاضر برندهای معتبر ایکس ویژن و جی پلاس جزء پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تلویزیون ایرانی هستند که محصولاتی با کیفیتی را عرضه می‌کنند.

بهترین برند تلویزیون خارجی کدام است؟

در حال حاضر سه برند سونی، سامسونگ و الجی جزء بهترین و پرفروش‌ترین برندهای تلویزیون در بازار جهانی هستند.

قیمت اسپیکر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads