داغ ترین ها :
بهترین تبلت‌های طراحی در سال 2021

بهترین تبلت‌های طراحی در سال 2021

با پیشرفت تکنولوژی و طراحی بهترین تبلت‌های طراحی در سال‌های اخیر و به خصوص در سال 2021 به طراحان، گرافیست‌ها، نقاشان و… امکان آن داده شده که با ابزارهای دیجیتالی مانند تبلت به کار خود با سرعت بیشتری ادامه دهند. البته هنوز هم عده زیادی از طراحان هستند که علاقه خاصی به طراحی روی کاغذ دارند و تا جایی که بتوانند آن را ترجیح می‌دهند. اما به طورکلی روی کار آمدن بهترین تبلت‌های طراحی و بهترین تبلت برای گرافیست‌ها باعث شده اکثر اوقات انجام طراحی هم برای طراحان مبتدی و هم حرفه‌ای جذاب‌تر و متفاوت جلوه کند. برای آشنایی بیشتر با بهترین تبلت‌های طراحی در سال 2021 در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید.
انتخاب بهترین تبلت‌های گرافیکی و طراحی در حال حاضر
خرید بهترین تبلت‌های طراحی شاید سخت‌تر و زمانبرتر از چیزی باشد که شما انتظار دارید. انتخاب‌های متنوع و زیادی برای شما وجود درد که شما می‌توانید با بررسی نیازهای خاص خود برای خرید تبلت و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفتید چندین گزینه عالی را پیدا کنید و بعد از آن بهترین تبلتی که با توجه به شرایطتان مناسب‌ترین گزینه هست را گلچین و انتخاب کنید.
ما در این بخش برای کمک به طراحان، هنرمندان، متخصصانی که در این زمینه حرفه‌ای کار می‌کنند و همچنین افراد مبتدی که آشنایی زیادی با دنیای دیجیتالی ندارند سعی کردیم بهترین تبلت‌‌های طراحی و در عین حال تبلت‌های طراحی ارزان را معرفی کنیم. پس در این بخش با انواع تبلت‌ها آشنا خواهید شد، بنابراین با دقت بیشتری در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید.

1. تبلت Wacom Cintiq 22

تبلت Wacom Cintiq 22

ابعاد محیط طراحی : 19.5 در 11.5 اینچ، رزولوشن : 1920 در 1080، میزان حساسیت به فشار قلم: 8192 لول و دارای اتصالات: HDMI, USB 2.0 است.
این تبلت به طورکلی یکی از بهترین تبلت‌های مخصوص طراحی هم برای طراحان و هنرمندان مبتدی و هم حرفه‌ای می‌باشد. طراحی سطح این تبلت بسیار خوش ساخت است و از پوشش ضدتابش برخوردار است.

وکام به طورکلی توازن بهینه میان کاربردی و مقرون به صرفه بودن را در بهترین تبلت طراحی Cintiq 22 تحقق بخشیده است چون قیمت این تبلت نیز حدود 1200دلار اعلام شده است. این دستگاه به عنوان بهترین تبلت برای طراحی از میزان حساسیت به فشار عالی برخوردار است. اما اگر یکی از معایب آن را بخواهیم مطرح کنیم اینست که نسبت به سایز آن رزولوشن پایینی دارد. البته با این حال بزرگی نمایشگر طراحی فول اچ‌دی آن، فضای بیشتری را برای گردش قلم فراهم خواهد کرد.
پس به طورکلی استفاده از این تبلت می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد چون جزو خاص‌ترین گزینه‌های خرید تبلت برای افراد مختلف می‌باشد.

 

2. تبلت Apple iPad Pro 12.9

تبلت Apple iPad Pro 12.9

این تبلت بهترین تبلت طراحی برای کاربران iOS است که در سال 2020 معرفی شده و هنوز هم از محبوبیت خاصی برخوردار است.
ابعاد محیط طراحی : 10.32 در 7.74 اینچ، رزولوشن : 2732 در 2048 ، میزان حساسیت به فشار قلم : مشخص نشده است (قلم اپل لازم است) و دارای اتصالات : Lightning, Bluetooth, Wi-Fi است. همچنین سیستم عامل آن iPadOS 13.4 است. قیمت این آیپد برای طراحی حدود 947دلار اعلام شده است.
تبلت apple ipad pro 12.9 یکی از بهترین تبلت‌های طراحی‌ست که دارای عملکرد پرسرعت و نمایشگر بسیار باکیفیت می‌باشد. تنها چیزی که بعد از خرید این تبلت لازم است تهیه قلم اپل مورد نیاز آن است که شاید آن را جزو معایبش بدانید چون قرار است یک هزینه اضافی را متحمل شوید. به علاوه سیم شارژر آن کوتاه است و این مورد نیز جزو باگ‌های جزئی آن است.
اما این موضوع را در نظر داشته باشید که عملکرد این دستگاه به لطف تراشه A12Z Bionic و گرافیک 8 هسته‌ای بسیار عالی است و کار طراحان را قطع راحتتر خواهد کرد.

 

3. تبلت XP-Pen Artist 15.6 pen display

تبلت XP-Pen Artist 15.6 pen display

ابعاد محیط طراحی : 13.54 در 7.62 اینچ، رزولوشن : 1920 در 1080، میزان حساسیت به فشار قلم : 8192 لول، دارای اتصالات : USB-C است و همچنین دارای سیستم عامل : ویندوز یا macOS است. این تبلت حدود قیمت خرید آن 300دلار است.
تبلت xp-pen artist به عنوان یکی از بهترین تبلت‌های طراحی دارای نوعی نمایشگر مخصوص طراحی می‌باشد و همچنین قیمت ارزان و مناسبی برای خرید دارد که جزو مزیت‌های آن محسوب می‌شود.
سطح طراحی و قلم این تبلت نیز ایده‌آل و خوب است، اما پایه استند ندارد. در نهایت باید بدانید که همه انتظارات اولیه‌ای که می‌توانید از یک تبلت نمایشگر داشته باشید، در این تبلت پوشش داده شده است.

 

4. تبلت Huion Kamvas pro 24

تبلت Huion Kamvas pro 24

ابعاد محیط طراحی : 20.7 در 11.6اینچ، رزولوشن : 2560 2.5K در QHD 1440، میزان حساسیت به فشار قلم : 8192 لول، دارای اتصالات: HDMI, DP, VGAاست و قیمت خرید آن حدود 900 دلار است.
تبلت Huion در سال 2020 با طیف وسیعی از تبلت‌های جدید kamvas که طراحی جدیدی دارند ترکیب شد و Kamvas pro 24 را عرضه کرد. این تبلت تمام انتظارات اولیه‌ای که از یک تبلت می‌توانید داشته باشید را پوشش داده است. دارای نمایشگر مخصوص برای طراحی با رزولوشن بالاست، دارای صفحه نمایش 1440p QHD است، سطح طراحی و قلم آن نیز خوب است. جزئیات به کار رفته در این تبلت در عین سادگی کاملا واضح است.
تجربه طراحی در Kamvas Pro 24 به لطف قلم عرضه شده با 8182 لول حساسیت فشار بسیار رضایت بخش است. این تبلت 120% از طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. همچنین قادر است 16.7 میلیون رنگ را نشان دهد و اطمینان حاصل کند که تصویر شما همیشه با دقت کامل ارائه می‌شود. قیمت این تبلت نسبتا بالاست مثلا شما با همین مبلغ می‌توانید یکی از تبلت‌های چند منظوره در لیست ما را تهیه کنید، بنابراین باید قبل نهایی کردن خرید خود به خوبی فکر و بررسی کنید که آیا واقعا این تبلت برای شما کاربردی خواهد بود یا دارید پول الکی مصرف می‌کنید؟ با این حال بازهم باید بدانید یکی از بهترین تجربه‌های طراحی در حال حاضر را با این تبلت خواهید داشت.

 

5. تبلت Microsoft Surface Book 3

تبلت Huion Kamvas pro 24

ابعاد محیط طراحی : 11.25 در 7.5 اینچ، رزولوشن: 3000 در 2000، میزان حساسیت به فشار قلم: 4096 لول، اتصالات: Wi-Fi, Bluetooth, USB , USB-C و دارای سیستم عامل : windows 10 pro است. قیمت خرید آن حدود 1599 دلار است.
تبلت Microsoft surface book3، 13.5 اینچی به عنوان یکی از برترین و بهترین تبلت‌های طراحی ویندوز شناخته شده است و کیفیت آن بسیار بالا و عالی است. اما جزو تبلت‌های گران قیمت محسوب می‌شود. همچنین قلم لمسی این تبلت را باید جداگانه تهیه کنید که اینجا هم باید یک هزینه اضافی پرداخت کنید. البته اگر جنبه مالی آن برای شما مطرح نباشد باید بدانید که بهترین گزینه برای خرید است چون کیفیت ساخت آن عالی‌ست و نمایشگر فوق‌العاده قوی و باکیفیتی دارد. همچنین باید بدانید این تبلت نسخه 15اینچی نیز دارد.

 

6. تبلت XP-Pen Deco Pro Medium

تبلت XP-Pen Deco Pro Medium

این تبلت گزینه بسیار ارزان قیمت Wacom است، اگرچه فاقد چند ویژگی است.
ابعاد محیط طراحی: 11 در 6 اینچ، رزولوشن : n/a، میزان حساسیت به فشار قلم: 8,192 لول، اتصالات: USB-C و دارای سیستم عامل : windows, macOS or Android است. قیمت خرید آن حدود 130 دلار است.
این تبلت دارای کیفیت ساخت محکمی می‌باشد، اما از آیپد یا آیفون پشتیبانی نمی‌کند و شاید همه ویژگی‌های تبلت‌های مشابه را نداشته باشد. البته قیمت آن هم یک سوم آن‌ها است. به علاوه قلم لمسی آن جذابیت وکام را ندارد، اگرچه میزان حساسیت به فشار آن خوب است. طراحی کلی این تبلت جوایز Red Dot را به خود اختصاص داده است. اگر شما یک طراح یا هنرمند با بودجه مالی بالا هستید، قطعا برای خرید این تبلت باید تامل کنید چون شاید گزینه‌ای که می‌خواهید نباشد. در نهایت همه چیز به میزان بودجه شما برمی‌گردد.

 

7. تبلت Wacom one 2020

تبلت Wacom one 2020

مقرون به صرفه‌ترین نسخه Wacom و یک تبلت ایده‌آل برای قرار دادن در کیف روزانه شماست.
ابعاد محیط طراحی: 11.6 در 6.5 اینچ، رزولوشن: 1920 در 1080، میزان حساسیت به فشار قلم: 4096 لول، اتصالات: USB-C, HDMI و سیستم عامل : windows, macOS, Android دارد. حدود قیمتی آن 388 دلار است.
کیفیت این تبلت وکام به عنوان یکی از بهترین تبلت‌های مخصوص طراحی 13اینچی دارای طراحی بی‌نظیر با قیمت بسیار رقابتی است. اما از آیفون پشتیبانی نمی‌کند و محیط طراحی آن نسبتا کوچک به نظر می‌رسد. دارای نمایشگر فول اچ‌دی می‌باشد که 72درصد رنگ NTSC را فراهم می‌کند و ضدتابش است. همچنین چند پایه کوچک به عنوان استند نیز دارد. شما با خرید این تبلت با صرف هزینه‌ای معقول می‌توانید یک تجربه طراحی عالی را در محیط گرافیکی آن داشته باشید.

 

8. تبلت Huion KAMVAS Pro 13

بهترین تبلت طراحی

رزولوشن: 1080 در 1920، میزان حساسیت به فشار قلم: ۸۱۹۲ لول، سیستم عامل : windows, macOS, Android.
تبلت طراحی Huion Pro 13 دارای صفحه نمایش 13 اینچی است که حساسیت به فشار بسیار خوبی دارد؛ این نمایشگر قابلیت های دیگر هم دارد، به عنوان مثال، شما یک طیف رنگی 120٪ sRGB، یک قلم که باتری نمی خورد و یک صفحه نمایش با بافت چند لایه دریافت می کنید.
یکی از برتری های بهترین تبلت های مخصوص طراحی این است که قلم فاقد باتری باشد تا بتوانید ساعت ها بدون نگرانی تمام شدن شارژ قلم با آرامش به طراحی و خلق هنر بپردازید، تبلت Huion Pro 13 هم از این ویژگی برخوردار است و نیازی نیست نگران شارژ قلم باشید. علاوه بر این، با تشخیص شیب همراه است، بنابراین کار را برای شما راحت تر می کند و باعث می شود از نقاشی طرح های خود لذت بیشتری خواهید برد.
این تبلت دارای پایه قابل تنظیم چند زاویه ای است که برای قرار دادن نمایشگر تبلت در موقعیت دلخواه خود به آن نیاز دارید. این ویژگی باعث می شود گردن و کمر شما آسیب نبیند و هر طور که راحت هستید از آن استفاده کنید، از طرفی طراحان ساعات طولانی به نمایشگر خیره می شوند و به همین خاطر ممکن است چشم آسیب ببیند، به همین دلیل نمایشگر این تبلت هم دارای محافظ چشم است که باعث می شود نور آبی کمتری به چشمان شما برسد.

 

9. تبلت اپل iPad 2021

بهترین تبلت طراحی

تبلت آیپد 2021 اپل جزو بهترین تبلت برای طراحی گرافیکی محسوب می شود که دارای سخت افزار بسیار قدرتمند است و به راحتی توسط آن می توانید طراحی های حرفه ای گرافیکی انجام دهید. آیپد 2021 اپل دارای نمایشگر بسیار با کیفیت با حساسیت بالا و دقت رنگ بسیار بالا است که باعث می شود طرح شما تمیز و بدون نقص باشد.
این تبلت از قلم اپل یا همان Apple Pencil پشتیبانی می کند و به دلیل نمایشگر بسیار دقیق و مناسبی که دارد باعث می شود بتوانید راحت طراحی کنید و بهترین نتیجه را دریافت کنید. علاوه بر نمایشگر، این تبلت از پردازنده بسیار قدرتمندی هم استفاده می کند که در گرفتن رندر از تصاویر و اجرای برنامه های سنگین طراحی مانند فوتوشاپ و دیگر برنامه های مخصوص گرافیک دیزاینر ها، بسیار خوب عمل می کند و هیچ لگ و یا کندی سرعتی باعث اختلال در روند کار شما نمی شود.

10. تبلت اپل iPad Air (2020)

بهترین تبلت طراحی

یکی از بهترین تبلت های مخصوص طراحی آیپد ایر 2020 اپل است که به همراه نمایشگر بزرگ و پردازنده قدرتمند باعث می شود به راحتی هر برنامه طراحی سنگین و حجیمی را اجرا کنید بدون این که مقداری افت عملکرد داشته باشید. این تبلت از پردازنده A14 بایونیک استفاده می کند که جزء بهترین ها در سال اخیر بوده است، در کنار آن نمایشگر بسیار دقیق با رنگ های واضح و زنده باعث می شود به راحتی بتوانید تصاویر هنری و صنعتی خلق کنید. خوشبختانه این تبلت ازقلم اپل هم پشتیبانی می کند که باعث می شود بتوانید راحت تر طراحی کنید، این قلم ویژگی های جذاب و متنوعی دارد که استفاده از آن ها باعث راحتی کار می شود.

 

11. iPad mini 6 2021

بهترین تبلت طراحی

از بهترین تبلت طراحی سال 2021 باید به آیپد مینی 6 2021 اشاره کنیم که با قیمت بسیار مناسب، سخت افزار بی نظیری ارائه می دهد. یکی از ویژگی های برجسته این تبلت اندازه آن است که به راحتی می توانید با یک دست با آن کار کنید و به راحت ترین شکل ممکن طراحی کنید. این آیپد مینی دارای طراحی بسیار جذاب با نمایشگر 8.3 اینچی است با دقت رنگ بسیار بالا و وضوح تصویر خوب، البته دقت رنگ تصویر آیپد مینی 2021 انقدر بالاست که تفاوت بین رنگی تصویر و رنگ چاپ بسیار کم است.
می توان به آیپد مینی 2021 لقب بهترین تبلت برای طراحی دیجیتال را داد که از قلم اپل پشتیبانی می کند، سایز بسیار کوچک این تبلت باعث می شود بتوانید به راحتی با یک دست تبلت را بگیرید و با دست دیگر با قلم طراحی کنید، همچنین در کنار تمام این ویژگی های جذاب و مفید، استفاده از پردازنده پرچمدار اپل A15 در iPad Mini 2021 باعث شده این تبلت در اجرای هیچ برنامه گرافیکی و سنگینی افت عملکرد نداشته باشد.

 

12. تبلت Wacom PTH860 Intuos Pro

بهترین تبلت طراحی

ابعاد محیط طراحی: 16.8 در 11.2 اینچ، میزان حساسیت به فشار قلم: 8192 لول، سیستم عامل : windows, macOS, Android.
همانطور که می دانید بهترین و محبوب ترین تبلت های مخصوص طراحی گرافیک، تبلت های برند وکام هستند که فقط برای طراحی و علاقمندان به طراحی و هنر ساخته شده اند. تبلت وکام مدل PTH860 Intuos Pro دارای نمایشگر با 3 سایز برای طراحی است که پیشنهاد می کنیم سایز بزرگ آن را تهیه کنید. به کمک قلم این تبلت می توانید بهترین و حرفه ای ترین تصاویر را طراحی و ثبت کنید با راحت ترین روش های ممکن، همچنین قلم این تبلت را جداگانه باید تهیه کنید و خوبی آن این است که باتری نمی خورد و نیاز به شارژ کردن آن ندارید. پیشنهاد می کنیم اگر اهل درست کردن استوری برد و طراحی برای کارتان هستید، حتما بهترین تبلت طراحی یعنی وکام PTH860 Intuos Pro را تهیه کنید.

 

جمع‌بندی

درنهایت امیدوارم مطالب ارائه شده توسط مجله تکنولایف درباره بهترین تبلت‌های طراحی در سال 2021 برای شما مفید واقع شده باشد و تا حد خوبی توانسته باشیم به شما دیدباز برای خرید تبلت بدهیم.
ما در این مقاله تنها 7مورد از بهترین تبلت‌های طراحی با قیمت‌های مختلف و از سازندگان متنوع را به شما معرفی کردیم. اما در نهایت باید بگوییم، انتخاب یک تبلت مناسب از میان بهترین تبلت‌های مخصوص طراحی به مشخصاتی که در نظر دارید و میزان بودجه‌ای که می‌خواهید هزینه کنید بستگی دارد. اگر شما نیز در این زمینه نظرات جذاب و کاربردی دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با کاربران تکنولایف درمیان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. S

    سلام و عرض ادب
    یه تبلت برای دخترم می‌خوام ۶سالشه و تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی کرده در محیط ویندوز
    ممنون میشم تبلت مناسب پیشنهاد بدین(می‌خوام که طوری باشه که به کامپیوتر نخواد متصل شه و بتونه بیرون از محیط خونه هم باهاش کار کنه)

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به S

      سلام بودجه مورد نظرتون رو بفرمایید و همچنین منظورتون تبلت ویندوزی هست؟ چون با سیستم عامل های دیگه خیلی سخته کد زدن
  2. منصورزاده

    با درود
    تبلت برای امور طراحی دکوراسیون ساختمان و کابینت سازی چه برند و مدلی رو پیشنهاد می فرمائید… قلم برام بسیار مهمه که بتونم طراحی رو به راحتی انجام بدم… بین 35 میلیون تا 40 میلیون تومان

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به منصورزاده

      سلام آیپد ایر مدل M1 بگیرید که محصول 2022 و بهش آیپد ایر نسل 5 هم میگن البته قلم باید جدا تهیه بشه
  3. پریناز

    سلام وقت بخیر،من واسه طراحی لباس میخواستم بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون آیا تبلت خوبی هست؟ و اینکه سامسونگ میشه بخرم یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پریناز

      سلام آیپد ایر M1 بخرید همراه با قلم بله سامسونگ هم میشه
      1. پریناز

        پاسخ به احسان نیک پی

        خیلی ممنونم ازتون
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به پریناز

          پیروز باشید 🌱
  4. فرزاد

    سلام تبلت میخوام تا ۲۰ میلیون برای مهندسی معماری پیشنهاد و راهنمایی لازم دارم باتشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فرزاد

      سلام با این بودجه به شخصه بهترین گزینه رو آیپد نسل ۱۰ می‌دونم
  5. مهدی

    سلام بنده صرفا واسه درس خواندن می خواستم که بتونم به جای اینکه نمونه سوال ها رو پرینت کنم
    از روی تبلت بخونم یا حلش کنم
    چه تبلتی پیشنهاد میدید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام چقدر بودجه دارید؟
  6. دریا

    من برای کار های گرافیکی میخواستم، که اندازه نسبتا بزرگ و نور کافی خوب بدون افت رنگ و ..‌.در کل می‌خوام عالی باشه و برای چند شال استفاده کنم…کدوم خوبه؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به دریا

      سلام وقت بخیر چقدر بودجه دارید؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021/
ads
ads