داغ ترین ها :
بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

خارج شدن رسمی سامسونگ و الجی از ایران باعث شد تا برندهای ایرانی فرصت بیشتری برای فروش محصولات خانگی خود به خصوص تلویزیون‌ها پیدا کنند. تلویزیون‌های ایرانی در طی چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و حالا می‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند. در این مطلب به سراغ بهترین مدل تلویزیون ایکس ویژن می‌رویم و بعد از معرفی این برند و مرور برخی از مشخصه‌های مهم در خرید و انتخاب یک تلویزیون به سراغ بهترین مدل تلویزیون‌های ایکس ویژن می‌رویم.

 

لیست قیمت تلویزیون های X-vision را در سایت تکنولایف ببنید: تلویزیون ایکس ویژن

 

معرفی برند ایکس ویژن

به احتمال زیاد نام مادیران را شنیده‌اید. این شرکت در سال ۸۵ برند ایکس ویژن را با هدف تولید لوازم صوتی و تصویری تأسیس کرد. مادیران با این کار قصد داشت تا بتواند تلویزیون‌هایی با قیمت مناسب تولید کند که در مقایسه با محصولات خارجی ارزش خرید بیشتری داشته باشند.کارخانه تلویزیون ایکس ویژن مادیران

حال با گذشت ۱۵ سال در داخل کشور تلویزیون‌های این سازنده محبوبیت بالایی دارند و قطعا یکی از انتخاب‌های اصلی افراد به حساب می‌آید. این برند در حال حاضر توانسته عنوان پرفروش‌ترین سازنده داخلی تلویزیون را به دست بیاورد که این موضوع نشان از کیفیت و رضایت مشتریان دارد.

پس اگر به دنبال تلویزیونی با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید باید نگاهی جدی به این برند خوب ایرانی داشته باشید.

معرفی پنل‌های مختلف تلویزیون

در خرید تلویزیون یکی از مهم‌ترین موارد، نوع پنل است. در ادامه انواع پنل را به شما معرفی می‌کنیم.

فناوری LED

فناوری LED در واقع همان فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) است با این تفاوت که از نور پس‌زمینه به جای فناوری CCFL استفاده می‌کند (منابع نوری نصب شده در پشت صفحه نمایش LED backlighting نام دارد و به پنل‌های لبه‌دار CCFL-backlight می‌گویند).

واژه‌ی LED مخفف light emitting diode است. این دیودها در پشت تلویزیون قرار می‌گیرند و نور مورد نیاز نمایشگر را تأمین می‌کنند. در واقع LEDها نور مورد نیاز برای روشن شدن پنل LCD را تأمین می‌کنند و تنها تفاوت تلویزیون‌های LED و LCD به همین نحوه‌ی تأمین نور پنل برمی‌گردد.

فناوری LED

در بین تلویزیون‌های LED دو حالت VA و IPS وجود دارد. فناوری VA کنتراست بهتری دارد و به نوعی کمی باکیفیت‌تر از IPS است اما در عوض از نظر زاویه دید چندان خوب عمل نمی‌کند و به همین دلیل اگر قرار است افراد زیادی در سالن شما پای تلویزیون بنشینند بهتر است مدل IPS را انتخاب کنید تا همه زاویه دید مناسبی داشته باشند.

فناوری QLED

این فناوری برای اولین بار توسط سامسونگ ساخته شد و در حال حاضر هم بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی این فناوری سامسونگ است. در این فناوری شرکت کره‌ای از نقاط کوانتومی برای تولید نور رنگی استفاده می‌کند. استفاده از این نقاط کوانتومی باعث می‌شود که این نوع تلویزیون، روشنایی و رنگ‌بندی دقیق‌تری داشته باشد و خود را به یک قدمی تلویزیون‌های OLED برساند.

در واقع در این فناوری یک لایه‌ی کوانتومی در بین لایه LED و پنل LCD موجود قرار می‌گیرد و این لایه‌ی کوانتومی (که نقاط کوانتومی را در خود جای داده است) باعث می‌شود تا دقت رنگ بیشتر شده و رنگ‌های واقعی‌تر تولید شود.

در عمل هم کیفیت تلویزیون‌های QLED از LED بیشتر است و اگر قیمت تلویزیون‌های OLED برای شما زیاد است و از طرفی کیفیتی بهتر از تلویزیون‌های LED می‌خواهید باید به سراغ فناوری QLED و طبیعتا سامسونگ بروید.

فناوری OLED

فناوری اولد گران‌ترین و در عین حال بهترین فناوری موجود برای تلویزیون‌ها در جهان به حساب می‌آید. در تلویزیون‌های OLED هر پیسکل به طور مستقل نور تولید می‌کند و این در حالیست که در فناوری‌های دیگر نیاز به یک نور پس‌زمینه است. همین موضوع باعث می‌شود که پیسکل‌ها به طور مستقل فعالیت کنند و دقت رنگ، کنتراست و شارپنس بسیار عالی داشته باشند.

کیفیت تلویزیون‌های اولد واقعا بیشتر از فناوری‌های دیگر است و به خصوص تماشای رنگ مشکی در این تلویزیون‌ها لذت بسیار زیادی دارد. رنگ مشکی در تلویزیون‌های LED و QLED تولید می‌شود و پیسکل‌ها تلاش می‌کنند تا این رنگ را به وجود بیاورند. در صورتی که در تلویزیون اولد برای نمایش رنگ مشکی پیشکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و این موضوع باعث می‌شود در این نوع تلویزیون عمق رنگ مشکی بینهایتی داشته باشیم.فناوری OLED

البته باید اشاره کنیم که نقطه ضعف این نوع نمایشگر burn-in شدن بخش‌هایی از تلویزیون بعد از استفاده‌ی زیاد است (البته این موضوع در یک یا دو سال رخ نمی‌دهد و بستگی دارد در طول روز چه مقدار از تلویزیون خود استفاده کنید). به طور کلی اگر محدودیت در بودجه ندارید و همچنین به دنبال بهترین تلویزیون بازار هستید حتما باید یکی از تلویزیون‌های اولد الجی یا سونی را خریداری کنید (سامسونگ تلویزیون اولد تولید نمی‌کند).

 

چه تلویزیونی برای چه فضایی مناسب است؟
جدول سایز تلویزیون

 

موارد مهم قبل از خرید کدام است؟

قبل از خرید تلویزیون به غیر از نوع پنل به موارد دیگری باید توجه ویژه داشته باشید که ما در ادامه این بخش این موارد را توضیح می‌دهیم.

رزولوشن تلویزیون

در حال حاضر تلویزیون‌های موجود در بازار کیفیت HD، FHD، 4K و یا 8K دارند. این نمادها رزولوشن تلویزیون شما را نشان می‌دهد. هر چقدر که رزولوشن بالاتری داشته باشیم، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و به این ترتیب به نوعی کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

البته کیفیت صرفا به رزولوشن نیست و به پنل و نوع پنل و قابلیت‌هایی مانند HDR و موارد دیگر بستگی دارد. نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که یک تلویزیون 4K زمانی می‌تواند تمام کیفیت خود را مقابل چشمان شما قرار دهد که محتوایی 4K را در آن اجرا کنید.

مثلا اگر کنسول‌های نسل جدید مثل PS5 یا Xbox Series X را خریداری کنید بازی‌ها در رزولوشن 4k اجرا شده و تلویزیون 4K می‌تواند همه‌ی توان و کیفیت خود را به شما نشان دهد. در دنیای امروز خرید تلویزیون با رزولوشن HD چندان منطقی نیست و رزولوشن 8K هم هنوز در دسترس همگان قرار ندارد، پس بهتر است به سراغ تلویزیون‌های FHD و یا 4K بروید.

روشنایی تلویزیون

برای مشاهده فیلم و محتوا به خصوص اگر محیط اتاق یا خانه روشن باشد مهم است که تلویزیون روشنایی کافی داشته باشد و شما بتوانید محتوا را به صورت بسیار واضح مشاهده کنید.

دو نوع پنل LED/QLED از فناوری یکسانی برای تولید نور استفاده می‌کنند (در واقع همان نور پس‌زمینه‌ای که قبل‌تر توضیح دادیم) و به همین دلیل هم در این بخش عملکرد کاملا یکسان و مشابهی دارند.

روشنایی پنل LED/QLED کاملا به مدل تلویزیون و همچنین شرکت سازنده تلویزیون بستگی دارد و به طور که در این زمینه سامسونگ تلویزیون‌های بسیار روشنی دارد. البته باید در این زمینه مدل‌های به خصوص را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانیم به نتیجه دقیق‌تر برسیم.بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

به طور کلی اما پنل LED/QLED روشنایی بسیار بیشتری نسبت به پنل OLED دارد و می‌تواند در مواقع نیاز نور بسیار بیشتری تولید کند. البته جالب است بدانید که فناوری LED/QLED نمی‌تواند مقدار مشخصی از روشنایی را در تمام سطح تلویزیون ثابت نگه دارد و مجبور است که این میزان را برای سوژه‌های روشن‌تر حفظ کند.

 

از کجا بفهمیم تلویزیون ما به اشکال اساسی خورده است؟
خرابی پنل تلویزیون

 

سرعت تغییر تصویر یا موشن بلور

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی تلویزیون سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری مشاهده می‌کنید.

بدترین عملکرد را در این زمینه تلویزیون LED دارد و حدود ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جا به جا شود. در پنل‌های QLED این عدد کمی بهبود پیدا کرده و به ۳.۵ میلی ثانیه می‌رسد.

همان طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید چون پیسکل‌های پنل OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند پس در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانند به صورت تکی بین دو رنگ جابجا شوند و به همین دلیل این تایم برای پنل OLED تنها ۰.۲ میلی ثانیه است، یعنی حدود ۲۰ برابر بهتر از تلویزیون‌های LED. پس در تلویزیون‌های OLED تارشدگی تصویر به مراتب کمتر است و شما حس روان‌تری حین تماشای محتوا دارید و با اختلاف باید برنده‌ی این بخش را پنل OLED اعلام کنیم.

گستره‌ی رنگی و حجم رنگ‌ها

زمانی که برای اولین بار پنل‌های QLED به بازار معرفی شدند برتری اصلی آن‌ها نسبت به پنل‌های LED موجود، پشتیبانی از گستره‌ی رنگی وسیع‌تر عنوان شد. در واقع تنها تلویزیون‌های گران قیمت‌تر می‌توانند بازه‌ی رنگی مورد نیاز برای نمایش کامل رنگ‌های محتوای HDR را فراهم کنند.

در بازار الجی وسیع‌ترین بازه‌ی رنگی را در تلویزیون‌های خود دارد و پشت سر این سازنده سامسونگ قرار می‌گیرد و سونی نیز با اختلاف کم در تعقیب این دو شرکت است.بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

در نمایش حجم رنگ‌های نمایشگر، بهترین عملکرد را پنل QLED دارد. این نوع پنل رنگ‌ها را در حالت تیره و روشن به خوبی و با حجم مناسبی نمایش می‌دهد. پشت سر پنل QLED در این زمینه پنل‌های LED قرار می‌گیرند و رتبه‌ی آخر به پنل OLED می‌رسد.

در واقع می‌توان به این شکل این موضوع را عنوان کرد که پنل‌های OLED در نمایش رنگ‌های خیلی روشن مانند پنل‌های QLED نمی‌توانند حجم رنگ را به نمایش دربیاورند و در عوض در نمایش رنگ‌های تیره پنل OLED برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به فناوری‌های دیگر دارد.

عمق رنگ مشکی

در گوشی‌های هوشمند اطلاع دارید که پنل‌های امولد عمق رنگ مشکی بینهایتی دارند و این باعث می‌شود مشاهده محتوای تاریک لذت بسیار بیشتری داشته باشد. در مورد تلویزیون و بازی کردن نیز این مورد صدق می‌کند و تلویزیونی با رنگ مشکی عمیق‌تر باعث می‌شود بیشتر در دنیای جذاب بازی‌ها غرق شوید.

در زمینه تولید رنگ مشکی دو پنل LED و QLED به دلیل برخورداری از فناوری یکسان بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. بیشتر تلویزیون‌های LED و QLED بازار دارای پنل VA هستند و به دلیل داشتن کنتراست بالا، رنگ مشکی عمیقی تولید می‌کنند. البته این نوع تلویزیون‌ها معمولا زاویه‌ی دید چندان عالی ندارند و محتوا از کناره‌ها تیره‌تر دیده می‌شود.

پنل‌های IPS معمولا توسط الجی ساخته می‌شود. این پنل‌ها کنتراست ضعیف‌تری دارند و به عنوان مثال رنگ مشکی را بیشتر خاکستری نمایش می‌دهند و به همین دلیل در تلویزیون‌ها بیشتر پنل VA استفاده می‌شود. البته زاویه‌ی دید پنل‌های IPS بسیار بهتر است و برتری این نوع پنل به حساب می‌آید.

از آنجایی که پیکسل‌ها پنل‌های OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند همه‌ی سوژه‌ها با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند. به دلیل همین فناوری در حالتی که تلویزیون OLED بخواهد تصویر مشکی رنگی را به نمایش دربیاورد تمام پیسکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و دیگر نیازی به تولید این رنگ نیست. این یعنی در تلویزیون‌های OLED رنگ مشکلی عمقی بینهایت دارد و کنتراست آن ۱ به بینهایت است.

پس با اختلاف زیاد باید پنل OLED رنگ مشکی عمیق‌تری دارد و در پنل‌های LED و QLED نیز مدل VA رنگ مشکی بهتری را نسبت به پنل IPS به نمایش درمی‌آورد.

 

آیا تلویزیون تی سی ال خوب است؟
معایب تلویزیون تی سی ال

 

زاویه دید تلویزیون

شما معمولا چند نفری به تماشای محتوای مورد نظر خود می‌نشینید و به همین دلیل هم مهم است که همه افراد بتوانند محتوا را به خوبی مشاهده کنند و تلویزیون زاویه دید مناسبی داشته باشد.

همان طور که در بالاتر عنوان کردیم پیکسل‌های پنل OLED به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود زمانی که از کنارها به این نوع تلویزیون نگاه می‌کنید هیچ کاهش کیفیتی اتفاق نیفتد و دید از کناره‌ها دقیقا مانند دید از روبرو باشد.

تلویزیون‌های LED/QLED با نوع VA زاویه‌ی دید کمی دارند و اگر شما از کناره‌ها به این نوع تلویزیون نگاه کنید قطعا متوجه تیره‌تر شدن محتوا نسبت به دید از روبرو خواهید شد. البته این به معنای غیر قابل استفاده بودن تلویزیون از کناره‌ها نیست اما به نوعی می‌توان گفت در دید از کناره‌ها کیفیت کمی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین مدل تلویزیون ایکس ویژن

پنل‌های IPS زاویه‌ی دید بسیار وسیع‌تری نسبت به VA دارند اما همان طور که اشاره کردیم اکثر شرکت‌های سازنده از پنل‌های VA برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند تا کنتراست افزایش پیدا کند و کیفیت بیشتر باشد.

در نهایت از نظر زاویه دید باید بگوییم که در رتبه‌ی آخر، پنل LED قرار می‌گیرد و رتبه‌ی دوم نیز به پنل QLED اختصاص می‌یابد که از زاویه‌ی دید بهتری نسبت به پنل LED بهره می‌برد. البته باید گفت که زاویه‌ی دید هیچ کدام از این پنل‌ها حتی نزدیک به OLED هم نیست.

درگاه‌های ارتباطی

به ورودی‌های تلویزیون توجه ویژه داشته باشید. اول توجه کنید که تلویزیون مورد نظر شما ورودی‌های لازم را داشته باشد و دوم توجه کنید که ورودی‌ها نسل جدیدتر باشند تا بهتر بتوانند محتوا را از سیستم یا کنسول بازی شما به تلویزیون انتقال دهند.

بهترین تلویزیون‌های ایکس ويژن

در این بخش بهترین تلویزیون‌های ایکس ویژن موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که این لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و اولین محصول گران‌ترین تلویزیون ایکس ویژن موجود در این لیست است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 65XTU845

یکی از بهترین تلویزیون‌های ایکس ویژن در بازار همین مدل است. این تلویزیون از پنلی LED با اندازه 65 اینچی و رزولوشن 4K استفاده می‌کند. کیفیت این تلویزیون بسیار خوب است و زاویه دید 178 درجه‌ای آن باعث می‌شود که از این زاویه نیز بتوانید بدون افت کیفیت محتوا را مشاهده کنید.

این محصول هوشمند است و از سیستم عامل اندروید نسخه 10 استفاده می‌کند. 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم نیز برای این تلویزیون در نظر گرفته شده تا شما بتوانید برنامه‌های مختلف را به روی آن نصب کنید.

این دستگاه دو عدد اسپیکر در پایین با خروجی 12 وات دارد و در نتیجه خروجی کلی 24 وات خواهد بود و به خوبی می‌توانید فضای اتاق را پوشش دهد و بلندی و کیفیت صدای خوبی را به گوش شما برساند.

این تلویزیون که با پایه‌ها وزنی معادل با 19 کیلوگرم دارد از دو ریموت کنترل بهره می‌برد. یکی از ریموت‌ها عادی و دیگری هوشمند است و عملکردی شبیه به موس کامپیوتر دارد و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با تلویزیون برنامه‌ها را کنترل کنید.

این مدل از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کند و درگاه LAN، درگاه HDMI و درگاه USB-A از دیگر راه‌های ارتباطی این تلویزیون هستند. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به نرخ نوسازی 60 هرتزی، سرعت تغییر 8 میلی ثانیه‌ای و قابلیت اتصال به دیوار اشاره کرد.

 

بهترین تلویزیون های گیمینگ را در مطلب زیر بررسی کردیم:
تلویزیون گیمینگ

 

بهترین مدل تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XTU835

این مدل تا حد بسیار زیادی به مدل بالا شباهت دارد و تنها اندازه‌ آن به 55 اینچ کاهش یافته است. این اندازه برای سالن‌های نه چندان بزرگ انتخاب بسیار بهتری به نسبت تلویزیونی 65 اینچی است و گاهی بزرگی بیش از حد تلویزیون به نسبت اندازه سالن باعث خستگی چشم‌ها می‌شود.

با کاهش اندازه پنل وزن این تلویزیون نیز به 14 کیلوگرم کاهش یافته است. در دیگر زمینه‌ها مشخصات با تلویزیون بالایی مشابه است و از گفتن مجدد آن خودداری می‌کنیم. این تلویزیون با توجه به کیفیت پنل و قیمت ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن در این بازه قیمتی باشد.

 

خرید تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU835

 

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 50XCU635

این مدل یکی از خوش قیمت‌ترین تلویزیون‌های 4K بازار است. اندازه پنل آن 50 اینچ و فناورس ساخت آن همچنان LED است. این محصول که 10 کیلوگرم وزن دارد هوشمند است و از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند.

البته مقدار حافظه داخلی به 8 گیگابایت و مقدار رم به 1.5 گیگابایت کاهش یافته است و این یعنی تعداد کمتری برنامه می‌توانید به روی این تلویزیون هوشمند نصب کنید. این دستگاه دو اسپیکر با خروجی 10 واتی و در نتیجه توان کلی 20 وات دارد که عددی معقول به نظر می‌رسد و می‌تواند صدا را به خوبی به گوش شما برساند.

سرعت پاسخگویی این تلویزیون 9 میلی ثانیه و نرخ نوسازی آن 60 هرتز است و می‌تواند روشنایی بین 300 تا 350 نیت تولید کند. این مدل از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کند و درگاه LAN، درگاه HDMI و درگاه USB-A از دیگر راه‌های ارتباطی آن هستند.

اگر به دنبال تلویزیونی 4K هستید و در عین حال نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید آن پرداخت کنید این مدل از ایکس ویژن با داشتن کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌تواند انتخاب درستی و مناسبی برای شما به حساب بیاید.

 

خرید تلویزیون ایکس ویژن مدل 50XCU635

 

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC655

اگر تلویزیونی هوشمند و خوش قیمت و مناسب برای اتاق خود می‌خواهید این مدل با اندازه 43 اینچی و رزولوشن FHD می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشد. سیستم عامل این تلویزیون اندروید 9 است و 8 گیگابایت حافظه داخلی و 1.5 گیگابایت حافظه رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

این تلویزیون دو اسپیکر دارد و می‌تواند در مجموع 16 وات خروجی تولید کند که برای یک اتاق و حتی سالن کوچک کاملا کافی است. وزن این محصول تنها 6.7 کیلوگرم است و از نرخ نوسازی 60 هرتز و سرعت تغییر 8 میلی ثانیه بهره می‌برد.

پس اگر تلویزیونی هوشمند و جمع و جور برای اتاق خود می‌خواهید و در عین حال نیازی نمیبینید که بودجه زیادی صرف خرید آن کنید به سراغ این مدل بروید.

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 43XC630

این مدل یکی از بهترین و ارزان‌ترین تلویزیون‌های LED با رزولوشن FHD در بازار است. این تلویزیون تا حد زیادی به مدل بالا شباهت دارد و تنها هوشمند نیست و شما نمی‌توانید به روی آن بازی یا برنامه نصب کنید.

وزن این مدل همان 6.7 کیلوگرم است و از یک اسپیکر با توان خروجی 10 وات استفاده می‌کند. کیفیت این پنل به نسبت قیمت خوب است و سرعت تغییر 8 میلی ثانیه‌ای آن باعث شده تا بتواند با مدل‌های گران‌ قیمت‌تر خود ایکس ویژن به خوبی رقابت کند.

اگر به دنبال تلویزیونی ساده، خوش قیمت، کوچک و باکیفیت هستید حتما این مدل را جزو گزینه‌های خود قرار دهید.

 

خرید تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XC630

 

سوالات متداول

برند ایکس ویژن ساخت کجاست؟ به احتمال زیاد نام مادیران به گوشتان خورده است. این شرکت در سال ۸۵ برند ایکس ویژن را با هدف تولید لوازم صوتی و تصویری تأسیس کرد. مادیران با این کار قصد داشت تا بتواند تلویزیون‌هایی با قیمت مناسب تولید کند که در مقایسه با محصولات خارجی ارزش خرید بیشتری داشته باشند. حال با گذشت ۱۵ سال در داخل کشور تلویزیون‌های این سازنده محبوبیت بالایی دارند و قطعا یکی از انتخاب‌های اصلی افراد به حساب می‌آید. این برند در حال حاضر توانسته عنوان پرفروش‌ترین سازنده داخلی تلویزیون را بدست بیاورد که این موضوع نشان از کیفیت و رضایت مشتریان دارد.

بهترین رنگ مشکی مربوط به کدام پنل است؟ از آنجایی که پیکسل‌ها در پنل‌های OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند همه‌ی سوژه‌ها با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند. به دلیل همین فناوری در حالتی که تلویزیون OLED بخواهد تصویر مشکی رنگی را به نمایش دربیاورد تمام پیسکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و دیگر نیازی به تولید این رنگ نیست. این یعنی در تلویزیون‌های OLED رنگ مشکلی عمقی بینهایت دارد و کنتراست آن ۱ به بینهایت است. پس با اختلاف زیاد باید پنل OLED رنگ مشکی عمیق‌تری دارد و در پنل‌های LED و QLED نیز مدل VA رنگ مشکی بهتری را نسبت به پنل IPS به نمایش درمی‌آورد.

تلویزیون ارزان ایکس ویژن چی بخریم؟ تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 43XC630 یکی از بهترین و ارزان‌ترین تلویزیون‌های LED با رزولوشن FHD در بازار است. این تلویزیون تا حد زیادی به مدل 43XC655 شباهت دارد و تنها هوشمند نیست و شما نمی‌توانید به روی آن بازی یا برنامه نصب کنید. وزن این مدل همان 6.7 کیلوگرم است و از یک اسپیکر با توان خروجی 10 وات استفاده می‌کند. کیفیت این پنل به نسبت قیمت خوب است و سرعت تغییر 8 میلی ثانیه‌ای آن باعث شده تا بتواند با مدل‌های گران‌ قیمت‌تر خود ایکس ویژن به خوبی رقابت کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d9%88%db%8c%da%98%d9%86/
ads
ads