داغ ترین ها :
بهترین دوربین عکاسی خانگی

بهترین دوربین عکاسی خانگی

این روزها اگر گشتی در شهر بزنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از افرادی که حتی شغل‌شان ربطی به عکاسی ندارد، برای خودشان یک دوربین عکاسی دارند و می‌خواهند لحظات زندگی و منظره‌های زیبا را با یک دوربین  عکاسی با کیفیت به ثبت برسانند. البته رشد شبکه‌های اجتماعی و ولاگرها نیز توجه بیشتری را به روی دوربین‌های عکاسی متمرکز کرده است. اگر شما هم به‌دنبال یک دوربین عکاسی خانگی هستید، با مقاله بهترین دوربین عکاسی خانگی تکنولایف همراه باشید.

فاکتورهای زیادی برای خرید دوربین عکاسی از جمله قیمت، کیفیت و امکانات دوربین وجود دارد، اما قبل از هر چیز بستگی به نوع نیاز شما هم دارد و اینکه بخواهید چقدر هزینه کنید. ما در اینجا دوربین‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که حرفه‌ای نیستند و به تنظیمات خاصی نیاز ندارند.

 

می‌توانید با مراجعه به فروشگاه تکنولایف نسبت به خرید دوربین عکاسی اقدام کنید.

 

بهترین دوربین عکاسی خانگی

معرفی بهترین دوربین های عکاسی خانگی

Sony ZV-1 دوربین عکاسی سونی

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

محدوده دقت حسگر: 20.0 مگاپیکسل و بیشتر

نوع حسگر: Exmor R CMOS

محدوده زوم: تا سه برابر بزرگ‌نمایی

رزولوشن فیلم: 4K

این دوربین قیمت مناسبی در بازار دارد و یکی از مزیت‌هایی که خرید آن را برای شما به‌صرفه می‌کند، کیفیت بالا و قدرت فیلم‌برداری آن است. در حقیقت این دوربین برای ولاگرها بسیار مناسب است. نمایشگر این دوربین دارای پنل ۳ اینچی لمسی است و این قابلیت را دارد که به سمت جلو بچرخد و بتوانید به‌راحتی کادربندی کنید و یک سلفی زیبا از خود بگیرید. این دستگاه شارژر ندارد و به صورت داخلی شارژ می‌شود اما یکی از نقاط ضعف این دوربین نداشتن فلش است که فیلمبرداری هنگام شب را دشوار می‌کند و همچنین توجه داشته باشید که لنز این دوربین را نمی‌توانید تعویض کنید. ‌‌پس اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارید و می‌خواهید تصاویر و فیلم‌های با کیفیتی را به اشتراک بگذارید، زودتر برای خرید این دوربین اقدام کنید.

ارگونومی ZV-1 ممکن است در ابتدا کمی عجیب‌و‌غریب به نظر برسد، وقتی عکاسی را آغاز کردید، یک دستگیره متوسط ​​در سمت راست وجود دارد و استفاده از آن بسیار در هنگام عکاسی در حالت سلفی یا موقعیت استاندارد عکاسی راحت است. همچنین می توانید دکمه زوم را با انگشت شست خود کنترل کنید و از انگشت اشاره خود برای زدن رکورد یا رها کردن شاتر استفاده کنید. قابلیت جابه‌جایی آسان بین فیلم‌برداری و عکس‌برداری یکی از بزرگترین مزیت‌های ZV-1 است که اگر از عملکردهای یادآوری حافظه در دوربین استفاده می‌کنید، آسان‌تر می‌شود. اینها به شما امکان می‌دهند بانک‌های تنظیماتی را که شامل حالت عکسبرداری (خودکار، PASM، ویدیو و غیره)، تنظیمات نوردهی، تنظیمات کیفیت تصویر یا ویدیو می‌شوند را به‌راحتی تغییر دهید.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

دوربین کانن G7X MKIII

دوربین کانن G7X MKIII

از ویژگی‌های اصلی این دوربین به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

نوع حسگر : BSI CMOS

قطع حسگر : Crop Frame

رزولوشن فیلم :4K

این دوربین مجهز به سنسور 20 مگاپیکسلی است، برای ولاگرها طراحی شده است، با ضبط 4K Ultra-HD، ورودی میکروفون 3.5 میلی‌متری و صفحه نمایش با زاویه شیب که قادر به رو به جلو است. سنسور 1 اینچی بزرگتر از حد معمول و لنز زوم با دیافراگم عریض نیز به گرفتن عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای با پس‌زمینه‌های تار کمک می‌کند. به طور کلی، G7 X III موقعیت منحصربه‌فردی برای عکاسی ایجاد می‌کند،  اگر یک دوربین عکاسی جیبی و قابل نگه‌داشتن با ورودی میکروفون دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهید، هیچ چیز دیگری در بازار برای رفع نیازهای خود پیدا نخواهید کرد. این مدل دارای وای فای و بلوتوث نیز است. این مدل هم برای یوتیبرها بسیار مناسب است و به‌صورت زنده می‌توانید هرچه بخواهید، پخش کنید. امکان اتصال به یو اس بی هم دارد. 8.3 فریم بر ثانیه عکاسی پی در پی دارد. شما می‌توانید به صورت دستی فوکوس دستی آن را تنظیم کنید.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

دوربین کانن G7X MKIII

 

 

اگر قصد خرید دارید و از نیاز خود مطمئن نیستید، بخوانید:
راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

 

دوربین پاناسونیک FZ2500

از ویژگی‌های اصلی این دوربین به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

محدوده دقت حسگر: 20.0 مگاپیکسل و بیشتر

نوع حسگر: CMOS

قطع حسگر: Crop Frame

محدوده زوم: 20 تا 30 برابر بزرگنمایی

رزولوشن فیلم: 4K

از ویژگی‌های خوب و مثبت این نسل از دوربین‌های خانگی می‌توان به تنظیم فوکوس پس از عکسبرداری، کنترل‌های دستی به صورت کامل ، سنسور بزرگ، لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس سریع اشاره کرد، یکی از نکات ضعف این دوربین عدم امکان شارژ شدن با یو اس بی است. اندازه‌ی این مدل نسبت به دوربین‌هایی که تا به حال معرفی کردیم، کمی بزرگ است و شاید به کار هرکسی نیاید. پاناسونیک FZ2500 با ترکیب یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی با لنز زوم داخلی معادل 24-480 میلی متر، عملکرد تصویربرداری خوبی را ارائه می‌دهد. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوهای 4K تا 30 فریم در ثانیه ضبط کند و ویژگی‌های عالی عکس 4K پاناسونیک را ارائه می‌کند. استفاده از این دوربین مجهز به صفحه نمایش لمسی در این زمینه برای شما لذت بخش است. این دوربین از قابلیت اتصال میکروفن خارجی و هدفون برخوردار است. همچنین با این دوربین امکان پخش به صورت زنده هم دارید.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

دوربین کانن HS SX740

این دوربین ویژگی‌های زیادی دارد که موارد مهم آن عبارت‌اند از:

حدوده دقت حسگر: 20.0 مگاپیکسل و بیشتر

نوع حسگر: BSI CMOS

قطع حسگر: Crop Frame

محدوده زوم: 30 تا 40 برابر بزرگنمایی

رزولوشن فیلم: 4K

این دوربین بسیار کوچک و جمع و جور است، قادر است ۱۰ فریم در ثانیه عکس‌برداری کند. دارای Wi-Fi با NFC و بلوتوث هم است که امکان انتقال خودکار تصاویر به دستگاه‌های تلفن همراه و الکترونیکی را دارد. Power Shot SX740 HS با تنها 39.9 میلی‌متر عمق، از زوم اپتیکال قدرتمند 40 برابری و سنسور CMOS 20.3 مگاپیکسلی به‌علاوه DIGIC 8 برای ثبت عکس‌های با کیفیت بالا برخوردار است. Canon SX740 HS برای افراد مبتدی طراحی شده است. یک ال سی دی سه اینچی دارای یک صفحه نمایش کامل 180 درجه دارد که برای ضبط خود یا گرفتن عکس از خود و گروهی از دوستان عالی است اما فاقد قابلیت صفحه نمایش لمسی است. کیفیت این تصاویر این دوربین  برای رسانه‌های اجتماعی و سایر اشتراک‌گذاری‌های وب مناسب است. کیفیت صدا این دوربین عالی نیست اما اگر از نزدیک ضبط کنید، کیفیت بدی ندارد. وقتی در سفر هستید باتری پشتیبان داشته باشید چون ظرفیت باتری محدود است و برای هربار شارژ شدن به ۵ ساعت زمان نیاز دارد.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

 

گوشی شیائومی با دوربین عالی چی بخریم؟
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 

دوربین سونی  RX100 VII

ویژگی‌های این دوربین عبارت‌اند از:

  1. ۲۰ مگاپیکسل
  2. بزرگنمایی اپتیکال 8.3 برابر (لنز 200-24 میلیمتر)
  3. لرزشگیر اپتیکال عالی
  4. حساسیت  12800-125 ISO
  5. مانیتور 3 اینچ
  6.  فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه
  7.  WiFi
  8. عکاسی پیاپی با سرعت 90 فریم در ثانیه
  9. عکسبرداری با فرمت RAW

Sony RX100 VII دارای قابلیت تعادل بین کیفیت تصویر، برد و قابلیت حمل راحت است، در داخل RX100 VII یک سنسور 1 اینچی خواهید دید که نسبت به سنسورهای تصویربرداری گوشی هوشمند بسیار بزرگ است. محدوده زوم بسیار طولانی‌ای دارذ که دارای لنز زوم جمع شونده 24-200 میلی متری (معادل 35 میلی متر) f/2.8-4.5 است. مانیتور این دوربین متحرک بوده و  لمسی است و یک میکروفن خارجی به آن متصل می‌شود.  لنز این دوربین نیز دارای قابلیت منظره یابی و فلش داخلی است. از معایب این دوربین نداشتن کارت حافظه است و اینکه نمی‌توانید فلش خارجی روی آن نصب کنید.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

 

برای عکاسی حرفه ای چه دوربینی بخریم؟

بهترین دوربین عکاسی

 

دوربین کانن SX70HS

ویژگی‌های مهم این دوربین عبارت‌اند از:

محدوده دقت حسگر: 20.0 مگاپیکسل و بیشتر

نوع حسگر: BSI CMOS

قطع حسگر: Crop Frame

محدوده زوم: 50 برابر بزرگنمایی و بیشتر

رزولوشن فیلم: 4K

لنز این دوربین قابلیت زوم اپتیکال با مقدار ×۶۵ را دارد که بسیار هیجان‌انگیز است، در عکاسی پیاپی قادر به ثبت ۱۰ فریم بر ثانیه است. قسمت هیجان‌انگیز این محصول این است که می‌توانید میکروفون خارجی به آن وصل کنید. همچنین دارای امکانات وای فای و بلوتوث است. مانیتیور این دوربین سه اینچ است، از معایب این مدل نداشتن صفحه نمایش لمسی است. اما این مدل برای عکاسی از راه گزینه بسیار مناسبی است.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

 

برند های برتر دنیای دوربین های عکاسی کدامند؟
بهترین مارک دوربین عکاسی

 

نیکون Coolpix P950

ویژگی‌های این مدل عبارت اند از:

محدوده دقت حسگر: 15.0 تا 20.0 مگاپیکسل

نوع حسگر: CMOS

محدوده زوم: 50 برابر بزرگنمایی و بیشتر

رزولوشن فیلم: 4K

 مدل Nikon P950 دارای زوم فوق‌العاده، P950 با لنز 83X، 24 تا 2000 میلی‌متر، می‌تواند سوژه‌هایی را که نمی‌توانید با چشم غیرمسلح ببینید، ثبت کند، P950 همچنان در حالت‌های خودکار برای عکاسان کم‌تجربه به خوبی عمل می‌کند و یک کنترل جبران نوردهی جدید بر روی لوله لنز امکان تنظیمات اولیه روشنایی را فراهم می‌کند که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند، حتی بدون اینکه بفهمد نوردهی چگونه کار می‌کند. همه به زوم 83 برابری نیاز ندارند، اما برای کسانی که این کار را انجام می دهند، P950 راه حلی مقرون به صرفه و البته ناقصی ارائه می‌دهد. یکی از این معایب آن لنز بسیار سنگین است و در مسیر‌های طولانی پیاده‌روی حمل آن سخت است. قدرت ضبط ویدئو UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدئو Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه است. این مدل حافظه موقت بالایی دارد و ویژگی‌های منحصر به فرد آن ارزش را آن کمی بیش از یک دوربین خانگی کرده است. از ویژگی های دیگر این دوربین ذخیره تصاویر با فرمت RAW همچنین قابلیت اتصال میکروفن خارجی به دوربین است. باید بدانید که باتری این دوربین نسبتاً ضعیف است و محدوده دمایی عملکردی دوربین Nicon P950 بسیار معمولی است بنابراین نسبت به دوربین‌­‌های هم رده از نظر فیزیکی دوربین ضعیف‌تری محسوب می­‌‌شود.

بهترین دوربین عکاسی خانگی

 

دوربین ضد آب چی بخریم؟
بهترین دوربین های عکاسی ضد آب

 

دوربین عکاسی کامپکت  FUJIFILM X100V

این دوربین شاید برای کسانی که به نوستالژی علاقه‌مند هستند، مناسب باشد چون مدل آن شبیه به دوربین‌های آنولوگ قدیمی است. امکانات آن به شرح زیر است:

حدوده دقت حسگر: 20.0 مگاپیکسل و بیشتر

نوع حسگر: CMOS

محدوده زوم: 50 برابر بزرگنمایی و بیشتر

رزولوشن فیلم: 4K

 برای عکاسی خیابانی و عکاسی خبری طراحی شده است. مانند مدل های قدیمی تر، X100V دارای یک لنز ثابت و غیر قابل تعویض است، در این مورد یک لنز جدید 23 میلی متری F2 دارد. ظاهر زیبا و جمع و جوری دارد و به راحتی قابل حمل است. سرعت عکاسی پیاپی آن ۱۱ فریم در ثانیه است. اما حواستان باشد گرمای باتری آن می‌تواند در روند عکاسی با این دوربین خلل ایجاد کند و یا به دوربین شما آسیب برساند.

 

سریع عکس بگیرید فوری چاپ کنید:
بهترین دوربین عکاسی چاپ سریع

 

سوالات متداول

برای کسانی که بودجه‌ی محدودی برای خرید دارند، کدام مدل مناسب است؟

اگر بودجه‌ی کمی دارید پیشنهاد ما دوربین سونی  RX100 VII است که امکانات قابل‌قبولی در ازای قیمت بسیار مناسب دارد.

با تنظیمات عکاسی آشنا نیستم اما برای سفر، به عکس‌های با کیفیتی نیاز دارم کدام دوربین را پیشنهاد می‌کنید؟
دوربین‌های کامپکت با زوم بالا مثل سری SX کانن گزینه خوبی هستند.
ولاگر در شبکه‌های اجتماعی هستم، کدام دوربین برای من مناسب است؟
بدون شک مدل Sony ZV-1 یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/
ads
ads