داغ ترین ها :
بهترین دوربین های عکاسی ضد آب و کاورهایی که به این نام شناخته میشوند

بهترین دوربین های عکاسی ضد آب و کاورهایی که به این نام شناخته میشوند

انتخاب بهترین دوربین های عکاسی ضد آب برای شنا کردن زیر آب و استراحت کردن کنار ساحل می‌تواند کار جالب و هیجان‌انگیزی باشد. بهترین دوربین های عکاسی ضد آب به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به راحتی زیر آب شنا کنید و از منظره‌های شگفت‌انگیز زیر دریا عکس بگیرید. یک دوربین عکاسی ضد آب از پس شرایط آب و هوایی بد به راحتی بر می‌آید و به شما اجازه می‌دهد که تصاویر دلخواه خودتان را ثبت کنید. البته که در زمان خرید دوربین عکاسی ضد آب با مدل‌های مختلفی موجه می‌شوید. دوربین‌های کامپکت با سنسورهای کوچک را مشاهده می‌کنید که کیفیت عکس آن‌ها در مقایسه با دوربین‌های بدون آینه کمتر است. همچنین دوربین‌های کامپکت دامنه داینامیکی بسیار بالایی ندارند و نمی‌توانند به خوبی عمق اقیانوس را به تصویر بکشند. از طرف دیگر بهترین دوربین های عکاسی ضد آب دنیا تنها ضد آب نیستند. این گوشی‌ها اکثرا در برابر نفوذ آب و شوک الکتریکی، سرمای زیاد و ضربه‌های سنگین هم مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل از این دوربین‌ها می‌توانید از هر محیطی استفاده کنید.

شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند در ساخت دوربین عکاسی زیر آب از طراحی خاصی استفاده کنند. این موضوع هم در زمان خرید می‌تواند نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کند. پس در زمان خرید دوربین های عکاسی زیر آب به این نکته توجه کنید که دوربین را در دقیقا برای چه نوع فعالیتی می‌خواهید. آیا برای عکاسی می‌خواهید یا فیلم‌برداری یا هر دو؟ آیا می‌خواهید دوربین ضد آب شما لنز زووم داشته باشد؟ یا می‌خواهید دوربینی در اختیار داشته باشید که از سرعت شاتر بالایی برخوردار باشد و سریع عکس بگیرد. این موضوع که تا عمق چند متری می‌خواهید دوربین را به همراه داشته باشید هم بسیار مهم است. مهم‌ترین سوال هم مثل خرید هر محصول دیگری این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

 

دوربین های عکاسی چاپ سریع را از فروشگاه تکنولایف تهیه کنید: خرید دوربین عکاسی

 

بهترین دوربین‌های عکاسی ضد آب ۲۰۲۲

پس با در نظر گرفتن سوالات بالا سعی می‌کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشیم. زمانی که درباره دوربین‌های ضد آب صحبت می‌کنیم، چندین مدل مختلف از دوربین‌ها را پیش روی خود مشاهده خواهیم کرد. به همین دلیل، راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی ضد آب را به بخش‌های مختلفی تقسیم کردیم و در هر بخش هم توضیح دادیم.

دوربین‌های ضد آب کامپکت

این دوربین‌ها ظاهری مانند دوربین‌های کامپکت معمولی دارند. دوربین از یک لنز ثابت در جلو استفاده می‌کند و ممکن است برخی مدل‌ها را هم پیدا کنید که لنز زووم داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث شود که دوربین‌های کامپکت با لنز زوم از دوربین‌های ورزشی یا اکشن کمراها بهتر باشند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که دوربین‌های کامپکت در رنگ‌هایی طراحی شده‌اند که سریع قابل دید باشند. مثلا این دوربین‌ها در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری و مشکی ساخته می‌شوند که در زمانی که داخل آب میفتند سریع قابل تشخیص باشند.

دوربین‌های ورزشی یا Action Camera

دوربین‌های ورزشی مثل دوربین‌های Go Pro از دوربین‌های کامپکت کوچک‌تر خواهند بود. این دوربین‌‌ها را می‌توان خیلی راحت به کلاه متصل کرد و صحنه‌های زیبایی را زیر آب ضبط کرد. این دوربین‌ها در حوزه فیلم‌برداری عملکرد خوبی دارند و می‌توانند ویدئوهایی با وضوح تصویر 4K ثبت کنند و فریم ریت مناسبی هم خواهند داشت. البته که دوربین‌های ورزشی از لنز ثابت استفاده می‌کنند.

در زمان خرید دوربین ضد آب خودتان را به دوربین دیجیتال ضد آب محدود نکنید. کلی دوربین عکاسی زیر آب وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دوربین‌هایی که می‌توانند لحظه‌های خوبی برای شما ثبت کنند. البته تفاوت اکثر این دوربین‌ها میزان مقاومت آن‌ها در زیر آب است. پس حالا که کمی با دنیای دوربین های عکاسی زیر آب آشنا شدید، می‌خواهیم بهترین دوربین های عکاسی ضد آب را به شما معرفی کنیم.

بهترین مدل های دوربین های عکاسی زیر آب

Olympus Tough TG-6

Olympus Tough TG-6

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۲ مگاپیکسل
لنز

 

۲۵ – ۱۰۰ میلی‌متری
LCD

 

۳ اینچ با 1040K نقطه
ضد آب

 

تا عمق ۱۵ متر
ضد شوک ۲.۱ متر

 

ضد سرما منفی ۱۰ درجه

 

حداکثر وضوح فیلم برداری 4K

 

رنگ

 

مشکی یا قرمز

 

نقاط قوت:

  • فیلم برداری با وضوح 4K
  • داشتن زوم اپتیکال

نقاط ضعف:

  • تنها تا عمق ۱۵ متری زیر آب می‌توان از این دوربین استفاده کرد
  • قیمت بالا

سری Olympus GT نام شناخته شده‌ای در بازار دوربین‌ها به حساب می‌آید. این دوربین‌ها نه تنها در هر شرایط آب و هوایی عملکرد خوبی دارند بلکه از تکنولوژی فوق‌العاده‌ای برای عکاسی و فیلم برداری هم استفاده می‌کنند. دوربین Olympus Tough TG-6 هم تمام این ویژگی‌ها را دارد. این دوربین عکاسی ضد آب می‌تواند با وضوح تصویر 4K به صورت Raw فیلم برداری کند. همچنین در مقایسه با مدل قبلی خودش که GT-5 نام داشت از صفحه نمایش بهتری هم استفاده می‌کند که وضوح بیشتری دارد. با دوربین Olympus Tough TG-6 می‌توانید ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کنید. حتی می‌توانید ویدئوی Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در اختیار داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توانیم لنز ۲۰-۱۰۰ میلی‌متری زوم اپتیکال اشاره کنیم که به شما اجازه می‌دهد به سوژه مورد نظر خود نزدیک شوید. این دوربین اولیمپوس از گریپ بسیار خوش دستی استفاده می‌کند که باعث می‌شود در زمان به دست گرفتن آن حس خوبی کسب کنید و مطمئن باشید که دوربین از دستان رها نمی‌شود.

 

چه دوربین عکاسی حرفه ای بخرم:
دوربین عکاسی حرفه ای چی بخریم

 

Nikon Coolpix W300

دوربین عکاسی زیر آب

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۶ مگاپیکسل
لنز

 

۲۴ – ۱۲۰ میلی‌متری
LCD

 

۳ اینچ با 921K نقطه
ضد آب

 

تا عمق ۳۰ متر
ضد شوک ۲.۴ متر

 

ضد سرما منفی ۱۰ درجه

 

حداکثر وضوح فیلم برداری 4K

 

رنگ

 

نارنجی، زرد و مشکی و کامو (رنگ استتار)

 

نقاط قوت:

  • زوم عالی
  • ضد آب بودن فوق العاده
  • چهار رنگ متنوع

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • نداشتن امکان RAW

اگر می‌خواهید در قسمت‌های عمیق اقیانوس و دریا شنا کنید، حتما به دوربین Nikon Coolpix W300 نیاز خواهید داشت. این محصول یکی از بهترین دوربین های عکاسی زیر آب حال حاضر به شمار می‌رود. با دوربین Nikon Coolpix W300 می‌توانید تا عمق ۳۰ متری شنا کنید و اینجاست که متوجه می‌شوید این دوربین چقدر خوب ضد آب شده و چه عملکرد شگفت انگیزی دارد. باید به این نکته اشاره کنیم که W300 تنها دوربین عکاسی ضد آب به حساب نمی‌آید و یک قطب نمای الکترونیکی هم هست. این دوربین به بلوتوث مجهز شده و با استفاده از تکنولوژی SnapBrige می‌تواند تصاویر با منتقل کند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین عکاسی ضد آب امکان فیلم برداری با وضوح 4K است. البته این دوربین امکان عکاسی با کیفیت RAW ندارد، اما همچنان عکس‌های باکیفیتی را با فرمت JPEG ثبت می‌کند.

Ricoh WG-70

Ricoh WG-70

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۶ مگاپیکسل
لنز

 

۲۸ – ۱۴۰ میلی‌متری
LCD

 

۳ اینچ با 230K نقطه
ضد آب

 

تا عمق ۱۴ متر
ضد شوک ۱.۶ متر

 

ضد سرما منفی ۱۰ درجه

 

حداکثر وضوح فیلم برداری Full HD

 

رنگ

 

مشکی یا نارنجی

 

نقاط قوت:

  • زوم عالی

نقاط ضعف:

  • عدم فیلم برداری با وضوح 4K
  • شباهت زیاد به مدل WG-60

دوربین دیجیتال ضد آب سری Ricoh WG همانند چاقوهای Swiss Army در دنیای دوربین‌ها می‌مانند. همانند مدل قبلی، دوربین WG-70 از یک حلقه نورانی در دور لنز برخوردار است که نور مناسبی برای عکاسی فراهم می‌کند. این دوربین یک حالت میکروسکوپ هم دارد که این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به فاصله ۱ میلی‌متری سوژه مورد نظر خود نزدیک شوید. از دیگر ویژگی‌های خوب این دوربین این است که در محیط‌های تاریک هم عکس‌های فوق‌العاده با کیفیتی ثبت می‌کند. همچنین باید بگوییم که این دوربین در عمق ۱۴ متری تا ۲ ساعت دوام می‌آورد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

چگونه کیفیت دوربین اپل را بالا ببریم؟
تنظیمات دوربین ایفون ۱۳

 

Panasonic Lumix TS30/FT30

دوربین های عکاسی زیر آب

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۶ مگاپیکسل
لنز

 

۲۵ – ۱۰۰ میلی‌متری
LCD

 

۲.۷ اینچ با 230K نقطه
ضد آب

 

تا عمق ۸ متر
ضد شوک ۱.۵ متر

 

ضد سرما منفی ۱۰ درجه

 

حداکثر وضوح فیلم برداری HD

 

رنگ

 

آبی، مشکی، نارنجی یا قرمز

 

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • طراحی هوشمندانه
  • چهار رنگ بندی مختلف

نقاط ضعف:

  • امکانات قدیمی

دوربین عکاسی ضد آب Panasonic Lumx TS30 که در برخی بازارها با نام FT30 هم شناخته می‌شود، شاید یکی از جدیدترین دوربین دیجیتال ضد آب موجود در بازار نباشد و حتی امکانات خیلی رده بالایی هم ارائه نکند، اما نسبت به قیمت محصول با ارزشی به شمار می‌رود. طراحی هوشمندانه و بسیار جمع و جور این دوربین هم باعث شده که بتوانید آن را حتی در جیب شلوار هم قرار دهید. این دوربین ضد آب دوست داشتنی برای ماجراجویی‌های مختلف و سفرها مناسب خواهد بود. البته که ویدئوهایی با وضوح 720p ثبت می‌کند، اما همچنان نظر خیلی ها را به خود جلب کرده است. البته که در لیست ما قطعا دوربین‌های بهتری را هم مشاهده می‌کنید که برای خرید می‌توانید به آن‌ها فکر کنید.

Fujifilm XP140

دوربین عکاسی ضد آب

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۶ مگاپیکسل
لنز

 

۲۸ – ۱۴۰ میلی‌متری
LCD

 

۳ اینچ با 920K نقطه
ضد آب

 

تا عمق ۲۰ متر
ضد شوک ۱.۷۵ متر

 

ضد سرما منفی ۱۰ درجه

 

حداکثر وضوح فیلم برداری 4K

 

رنگ

 

زرد، سفید، خاکستری، آبی یا سبز

 

نقاط قوت:

  • میزان مقاومت بالا از هر نظر
  • صفحه نمایشی با وضوح تصویر عالی

نقاط ضعف:

  • امکان فیلم‌برداری 4K تنها با نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه
  • کنترل دستی ندارد

دوربین Fujifilm XP140 از نظر ظاهری یک محصول بسیار زیبا و بامزه به حساب می‌آید و شاید بچه‌ها هم خیلی با ظاهر آن ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که این محصول می‌تواند یک انتخاب خانوادگی برای سفرهای مختلف باشد. البته این موضوع باعث نشده که دوربین عکاسی ضد آب Fujifilm XP140 امکانات خوبی نداشته باشد؛ با این حال نمی‌تواند دوربین Olympus Tough TG-6 را به چالش بکشد. این دوربین فوجی فیلم امکان فیلم برداری 4K را دارد؛ اما نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه. همچنین زوم اپتیکال تا ۵ برابر را هم پیش روی کاربران قرار می‌دهد. باید به این موضوع اشاره کنیم که این دوربین نسبت به قیمت فوق العاده خواهد بود.

 

بیشتر بدانید:
عکاسی محاسباتی چیست؟

 

SeaLife Micro 3.0

دوربین عکاسی زیر آب

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۶ مگاپیکسل
لنز

 

۱۰۰ درجه FOV – ۱۹ میلی‌متر
LCD

 

۲.۴ اینچ با 260K نقطه
ضد آب

 

تا عمق ۶۰ متر
ضد شوک

 

ضد سرما

 

حداکثر وضوح فیلم برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

 

رنگ

 

قرمز

 

نقاط قوت:

  • ضد آب با عمق ۶۰ متر
  • دکمه‌های بزرگ
  • امکان خرید با نور و بدون نور

نقاط ضعف:

  • سنسور کوچک
  • صفحه نمایشی با وضوح تصویر پایین
  • نداشتن زوم

دوربین‌های SeaLife از جمله بهترین دوربین های عکاسی ضد آب دنیا به حساب می‌آیند که برای فعالیت‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. دوربین SeaLife Micro 3.0 دارای پورت اپتیکال برای استفاده از دوربین‌های بدون آینه یا DSLR است. همچنین می‌تواند تا عمق ۶۰ متری هم دوام بیاورد که یک رکورد فوق‌العاده در زیر آب به حساب می‌آید. این دوربین در حوزه عکاسی هم عالی عمل می‌کند. سنسور ۱۶ مگاپیکسل آن را سونی ساخته و می‌تواند عکس‌های RAW ثبت کند. شاید فکر کنید این دوربین با چنین امکانات و ظاهری وزن زیادی داشته باشد، اما وزن این محصول تنها ۳۲۹ گرم است. این امکان را خواهید داشت که دوربین را بدون هیچ وسیله دیگری خریداری کنید، اما اگر شناگر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید در هر شرایطی در زیر آب عکاسی کنید، شاید بد نباشد که نور LED قدرتمند این دوربین که Sea Dragon نام دارد را هم خریداری کنید. این وسیله می‌تواند تا ۳۰۰۰ لوم روشنایی تولید کند و کف دریا و محیط زیر آب را روشن خواهد کرد.

GoPro Hero10 Black

دوربین عکاسی ضد آب

مدل

 

ورزشی
وزن

 

۱۵۳ گرم
فیلم برداری 5K

 

با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
فیلم برداری 4K

 

با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
فیلم برداری Full HD

 

با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه
ضد آب

 

تا عمق ۱۰ متر
باتری یک ساعت و ۳۲ دقیقه

 

ضد سرما

 

رنگ

 

 

نقاط قوت:

  • رابط کاربری بسیار سریع
  • افزایش نرخ فریم در زمان فیلم‌برداری

نقاط ضعف:

  • بزرگ از مدل‌های Hero8 و Hero7 Black
  • با باتری مدل‌های قبلی سازگاری ندارد

دوربین GoPro Hero10 Black را می‌توانیم دقیقا همان دوربین Hero9 Black نام ببریم؛ چرا که این دو محصول واقعا شبیه به هم هستند. البته مدل Hero 10 Black یکسری بهبودهایی داشته است. به طور مثال باید بگوییم که در دوربین ضد آب Hero 10 Black از پردازنده GP2 استفاده شده که سرعت رابط کاربری و قدرت دوربین را افزایش داده است. همچنین باید بگوییم که Hero 10 Black از لرزشگیر بهتری هم برخوردار است.

با این دوربین می‌توانید ویدئوهایی با وضوح 5K و با نرخ ۵۰ فریم بر ثانیه ثبت کنید؛ اما لرزش‌گیر ویدئویی HyperSmooth 4 که روی این دوربین قرار گرفته را دست کم نگیرید، چرا که باعث می‌شود ویدئوهایی عالی و بدون لرزش در اختیار داشته باشید. همچنین حسگر ۲۳ مگاپیکسلی این دوربین در نور کم هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و تصاویر شگفت انگیزی ثبت می‌کند.

 

بهترین برنامه های عکس گرفتن با فیلتر کدام است؟ مطلب زیر را بخوانید:
بهترین برنامه ویرایش عکس چهره

 

DJI Osmo Action

دوربین دیجیتال ضد آب

مدل

 

کامپکت
سنسور

 

1/2.3 اینچ
مگاپیکسل

 

۱۲ مگاپیکسل
لنز

 

با زاویه دید ۱۴۵ درجه
LCD

 

صفحه نمایش ۲.۲ اینچی در جلو
ضد آب

 

تا عمق ۱۱ متر
ضد شوک ۱.۵ متر

 

ضد سرما منفی ۱۰ درجه

 

حداکثر وضوح فیلم برداری 4K

 

رنگ

 

خاکستری

 

نقاط قوت:

  • لرزشگیر تصاویر فوق‌العاده
  • صفحه نمایش بسیار کاربردی

نقاط ضعف:

  • در زمان فیلم برداری با حداکثر وضوح تصویر سرعت دوربین کم می‌شود

دوربین ضد آب عکاسی DJI Osmo Action قیمت بالایی دارد و سعی کرده که به جایگزین دوربین GoPro تبدیل شود؛ اما آیا موفق شده به این هدف دست پیدا کند؟ مانند هر موضوع دیگری پاسخ دادن به این سوال هم کمی پیچیده است. این دوربین از صفحه نمایش در جلو برخوردار است و از لرزشگیر تصاویر فوق‌العاده‌ای همانند دوربین‌های GoPro استفاده می‌کند. با این حال این دوربین قیمت مناسب‌تری نسبت به سری GoPro دارد و شاید این موضوع نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. نمی‌توانیم بگوییم که این دوربین بدون مشکل است؛ چرا که در زمان فیلم برداری با حداکثر وضوح تصویر مشاهده می‌کنیم که سرعت آن کم می‌شود.

GoPro Hero 9 Black

دوربین عکاسی زیر آب

مدل

 

ورزشی
وزن

 

۱۵۸ گرم
فیلم برداری 5K

 

با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
فیلم برداری 4K

 

فیلم برداری Full HD

 

با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه
ضد آب

 

تا عمق ۱۰ متر
باتری یک ساعت تا یک ساعت و نیم نصبت به نوع استفاده

 

ضد سرما

 

رنگ

 

مشکی

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش کارآمد در جلوی دوربین
  • لرزشگیر فوق العاه

نقاط ضعف:

  • کمی سنگین‌تر از مدل‌های قبلی
  • بعضی‌ وقت‌ها صفحه نمایش دچار لگ می‌شود

اگر به خرید دوربین‌های ورزشی علاقه مند هستید، می‌توانید به خرید GoPro Hero 9 Black هم فکر کنید. این دوربین از یک صفحه نمایش جلویی استفاده می‌کند که کاربرد خیلی زیادی دارد و می‌تواند با وضوح تصویر 5K هم فیلم‌برداری کند. دوربین این محصول از حسگر ۱۴.۷ مگاپیکسلی برخوردار است که به لرزشگیر فوق‌العاده‌ای هم مجهز شده است. این قابلیت باعث شده که ویدئوهای بسیار باکیفیتی ثبت کند. قیمت Hero 9 Black در زمان عرضه بسیار بالا بود، اما پس از عرضه شدن مدل Hero 10 Black، قیمت این محصول پایین آمد و به همین دلیل می‌تواند ارزش خرید مناسبی داشته باشد.

GoPro Hero 8 Black

دوربین عکاسی ضد آب

مدل

 

ورزشی – کامپکت
مگاپیکسل

 

۱۰ مگاپیکسل
حسگر

 

1/2.3 اینچی
لنز

 

۱۴- ۲۸ میلی‌متری
صفحه نمایش

 

۲ اینچی لمسی
ضد آب

 

تا عمق ۱۰ متر
باتری یک ساعت و نیم

 

ضد شوک
ضد سرما

 

رنگ

 

مشکی
وزن ۱۲۶ گرم
فیلم برداری با وضوح 4K تا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
فیلم برداری با وضوح 1080p تا نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه
فیلم برداری با وضوح 720p تا نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه

 

نقاط قوت:

  • لرزشگیر با عملکرد فوق العاده
  • ضبط ویدئوهای 4K با کیفیت عالی
  • امکان فیلم برداری با نرخ فریم متعدد

نقاط ضعف:

  • صفحه نمایش کوچک در پشت
  • نداشتن صفحه نمایش در جلو

این دوربین محصول پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ شرکت گوپرو به حساب می‌آید که یکسری ویژگی‌های خاص داشت و به همین دلیل همچنان گزینه مناسبی برای خرید خواهد بود. این دوربین ورزشی از حالت‌های مختلف فیلم برداری استفاده می‌کرد که باعث شد در زمان فیلم برداری و عکاسی امکانات خوبی در اختیار کاربران داشته باشید. این دوربین ورزشی همچنان عملکرد خوبی در زمان فیلم برداری زیر آب دارد.

FujiFilm Quicksnap Marine

قاب ضد آب دوربین عکاسی

مدل

 

کامپکت
فرمت فیلم

 

۳۵ میلی‌متری
اکسپوژر

 

۲۴
لنز

 

۳۲ میلی‌متری
مناسب برای

 

کاربران مبتدی

 

نقاط قوت:

  • ضد آب بودن
  • مناسب برای همه

نقاط ضعف:

  • بعضی وقت‌ها کیفیت عکس‌ها خوب نیست

برای خرید دوربین ضد آب حتما نباید خیلی زیاد هزینه کنید. شرکت فوجی دوربین FujiFilm Quicksnap Marin را به همین دلیل ساخته است. فوجی فیلم به این موضوع اشاره کرده که بدنه پلاستیکی این دوربین تا عمل ۱۰ متری ضد آب خواهد بود. این دوربین برای استفاده‌های معمولی ساخته شده و تصاویر خوبی هم برای شما ثبت خواهد کرد. البته از آنجایی که قیمت کمی هم دارد امکانات خیلی زیادی را پیش روی شما قرار نمی‌کند و کنترل خاصی هم روی تنظیمات این دوربین نخواهید داشت. با این حال تصاویر قابل قبولی در اختیار خواهید داشت.

Kodak Sport Underwater Cemra

قاب ضد آب دوربین عکاسی

مدل

 

کامپکت
فرمت فیلم

 

۳۵ میلی‌متری
مدل فیلم رنگی
سرعت ISO 800
اکسپوژر

 

۲۷
لنز

 

مشخص نیست
مناسب برای

 

کاربران مبتدی

 

نقاط قوت:

  • ضد آب تا عمق ۱۵ متر

نقاط ضعف:

  • نداشتن فلش داخلی

اگر به دنبال یک جایگزین برای دوربین FujiFilm Quicksnap Marine می‌گردید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همان طور که در جدول مشخصات به آن اشاره کردیم دوربین Kodak Sport Underwater Cemra تا عمق ۱۵ متری ضد آب است و به همین دلیل در استخر و در زمان شیرجه زدن می‌توانید از آن استفاده کنید. این دوربین از فیلم‌های رنگی استفاده می‌کند که باید آنها را چاپ کنید.

خرید دوربین ضد آب می‌تواند لحظه‌های هیجان انگیزی برای شما خلق کند و باعث می‌شود که بتوانید عکس‌ها و ویدئوهای شگفت انگیزی داشته باشید. در حالی که این دوربین‌ها برای عکاسی در زیر آب مناسب هستند، برای استفاده از مسافرت‌ها و سفر به جنگ و بیابان هم مناسب خواهند بود. این دوربین‌ها معمولا استقامت بالایی دارند و به همین دلیل برای استفاده‌های معمولی هم گزینه بسیار مناسبی خواهند بود. سعی کردیم دوربین‌هایی را به شما معرفی کنیم که هر کاربران مبتدی و هم کاربران بسیار حرفه‌ای بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در انتخاب این محصولات به کاربرد و قیمت هم توجه کردیم و می‌توانید دوربین عکاسی ضد آب مورد نظر خود را خریداری کنید.

کاور ضد آب دوربین عکاسی

کاور ضد آب دوربین عکاسی برای افرادی مناسب است که یک دوربین عکاسی بسیار حرفه‌ای و گران قیمت دارند و باید از آن در شرایط مختلف استفاده کنند. مثلا خبرنگاران و افرادی که زیر باران باید عکاسی و فیلم برداری کنند، قطعا به کاور ضد آب دوربین عکاسی نیاز خواهند داشت. اگر به عکاسی در طبیعت و عکاسی از محیط‌های بارانی علاقه داشته باشید، می‌توانید یک کاور ضد آب برای دوربین خود خریداری کنید. بسیاری از دوربین‌های میان‌رده و رده بالای DSLR یا بدون آینه‌ای که در بازار مشاهده می‌کنید، ضد آب نیستند و بران سریع آنها را خراب می‌کند. پس اگر دوربین شما ضد آب نیست حتما می‌دانید که آب نه تنها دوربین را خراب می‌کند، بلکه به کارت حافظه و باتری هم آسیب می‌زند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد باید کاور ضد آب دوربین عکاسی تهیه کنید. در ادامه می‌خواهیم یکسری از بهترین قاب ضد آب دوربین عکاسی و کاور ضد آب دوربین عکاسی را به شما معرفی کنیم؛ اما قبل معرفی بد نیست به نکات زیر توجه داشته باشید:

از هوود استفاده کنید

کاور ضد آب دوربین عکاسی تنها باعث می‌شود که بدنه دوربین خشک بماند، اما از برخورد قطره‌های آب به لنز جلوگیری نمی‌کند. برای برطرف کردن این مشکل باید از هوود عرضه شده برای لنز استفاده کنید.

سایز مهم است

بیشتر کاورهای ضد آب طراحی شده برای دوربین‌ها مناسب دوربین‌های DSLR و لنزهای بزرگ هستند. اگر دوربین کوچک‌تری دارید با کاور مناسب آن را خریداری کنید.

دید شفاف

کاوری خریداری کنید که یک پنل پلاستیکی شفاف داشته باشد تا بتوانید دوربین را مشاهده کنید. اما برخی از این کاورها یک سوراخ کوچک برای ویووفایندر دارند که باعث می‌شود داخل کاور و روی لنز بخار ایجاد شود.

استفاده از بند

اگر بندی که به دوربین خود متصل کرده‌اید را خارج از کاور ضد آب قرار دهید، ضد آب شدن گوشی به وسیله کاور با هر خطر میندازد و باشد آب وارد گوشی شود. پس سعی کنید کاوری خریداری کنید که خودش بند داشته باشد.

لنزهای بلند

اکثر کاورهای ضد آب موجود در بازار برای لنزهای ۷۰-۲۰۰ مناسب خواهند بود. با این حال برخی سازندگان لنزهای بزرگ‌تر راهی بازار می‌کنند. باید کاور مناسب این لنزها را خریداری کنید.

زیر آب

کاور ضد آب دوربین عکاسی برای این طراحی شده که دوربین در برابر باران محافظت شود و اصلا نباید در این حالت دوربین را زیر آب ببرید. اگر می‌خواهید دوربین خود را زیر آب ببرید باید از قاب ضد آب دوربین عکاسی استفاده کنید.

حالا می‌خواهیم بهترین کاور ضد آب دوربین عکاسی را به شما معرفی کنیم. چه کاوری برای دوربین شما مناسب خواهد بود؟ در ادامه مدل‌های مختلفی را به شما معرفی کردیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین کاور ضد آب دوربین عکاسی

Think Tank Emergency Rain Cover

کاور ضد آب دوربین عکاسی

اندازه: ۴۸ سانتی‌متر

رنگ: مشکی

نقاط قوت:

  • به خوبی از دوربین برابر قطره‌های باران محافظت می‌کند

نقاط ضعف:

  • شاید به بیشتر از یک سایز نیاز داشته باشید

یک کاور ضد آب باکیفیت خیلی پیچیده نیست. این کاور مناسب باید از دوربین شما مراقبت کند و همچنان کاری کند که شما بتوانید به راحتی عکاسی کنید. کاور ضد آب Think Tank Emergency Rain Cover یکی از همین محصولات خوب و خوش ساخت به حساب می‌آید که قیمت مناسبی هم دارد. شاید بهترین محصولی باشد که بتوانید به واسطه آن زیر باران عکاسی کنید.

این کاور از متریال‌هایی ساخته شده که به هیچ عنوان آب را از خود عبور نمی‌دهند. همچنین جمع کردن آن هم فضای خاصی را به خود اختصاص نمی‌دهد و در شرایط نیاز سریع می‌توانید آن را از کوله خود خراج کنید. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این کاور در اندازه‌های کوچک و متوسط و بزرگ تولید شده و اگر لنزهای مختلفی به همراه دارید می‌توانید این کاور را در اندازه‌های مختلف خریداری کنید.

LensCoat RainCoat Rain Sleeve در اندازه متوسط

قاب ضد آب دوربین عکاسی

اندازه: متوسط برای دوربین و لنز ۱۵ اینچی. این کاور در اندازه‌های بزرگ و کوچک هم ساخته شده است.

رنگ: رنگ‌ بندی بسیار متنوع

نقاط قوت:

  • دوام بالا
  • محافظت عالی

کاور LensCoat RainCoat Rain Sleeve به خوبی از دوربین و لنز شما در محیط‌های بارانی محافظت می‌کند. این کاور حتی در محیط‌هایی که گرد و خاک در آن‌ها زیاد است هم به کارتان می‌آید. خوبی کاور LensCoat RainCoat Rain Sleeve این است که برای همه مدل دوربینی مناسب خواهد بود و اندازه‌های مختلفی دارد که می‌توانید نسبت به دوربین و لنز خود یکی را خریداری کنید. با کاور ضد آب سبکی رو به رو هستید که از متریال‌های باکیفیتی تولید شده است. همچنین به شکلی طراحی شده که خیلی راحت می‌توانید لنزها را حرکت کنید و با دوربین کار کنید.

Peak Design Shell در اندازه کوچک

کاور ضد آب دوربین عکاسی

اندازه: کوچک

رنگ: مشکی

نقاط قوت:

  • امکان حمل و نقل عالی

نقاط ضعف:

  • آن طور که انتظار دارید خوب کار نمی‌کند

کاورهای ضد آب به صورتی طراحی می‌شوند که با بدنه و ظاهر دوربین همخوانی داشته باشند. کاور Peak Design Shell هم سعی کرده همین موضوع را رعایت کند و ظاهر زیبایی به دوربین شما ببخشد. این کاور به خوبی دور دوربین و لنز را می‌پوشاند، اما در بسیار مواقع کاور حرکت می‌کند و جلوی لنز را می‌پوشاند و این موضوع باعث می‌شود که نتوانید خیلی خوب با دوربین کار کنید. با کاور ضد آب نسبتا خوبی رو به رو خواهید بود، اما یکسری محدودیت‌ها هم به همراه دارد.

Manfrotto Pro Light E-702

کاور ضد آب دوربین عکاسی

وزن: ۱۶۰ گرم

رنگ: مشکی

نقاط قوت:

  • بسیار سبک
  • دید بسیار خوبی که باعث می‌شود تمام دکمه‌های دوربین را زیر نظر داشته باشید

این کاور ضد آب برای دوربین‌های فول فریم SLR و لنزهای ۷۰-۲۰۰ مناسب خواهد بود. با به همراه داشتن کاور ضد آب Manfrotto Pro Light E-702 فضای خوبی برای کنترل دوربین دارید و همیشه به کنترلرها و دکمه‌ها دسترسی خواهید داشت. قسمت پلاستیکی شفافی روی این کاور در نظر گرفته شده که باعث می‌شود دید خوبی روی دوربین و دکمه‌های آن داشته باشید. این کاور از نفوذ آب به داخلی دوربین و لنز جلوگیری می‌کند و عملکرد خوبی هم در این کار دارد. اتصال کاور هم بسیار راحت و سریع خواهد بود و با آن مشکلی نخواهید داشت.

Matin M-7098 Deluxe

بهترین کاور ضد آب دوربین عکاسی

اندازه: مناسب برای دوربین‌های دیجیتال SLR

رنگ: مشکی

نقاط قوت:

  • دید شفاف

نقاط ضعف:

  • حس یک محصول رده بالا را به شما منتقل نمی‌کند.

مانند سایر کاورهای ضد آب وجود در بازار یک قسمت شفاف برای Matin M-7098 Deluxe هم در نظر گرفته شده است. این قسمت شفاف به اندازه‌ای بزرگ است که بتوانید پنل پشتی دوربین را به خوبی مشاهده کنید و کنترل بهتری روی دوربین داشته باشید. همچنین این قسمت آن‌قدر شفاف است که دید خوبی هم روی ویووفایندر خواهید داشت. این کاور برای دوربین‌هایی با لنز ۲۴-۷۰ مناسب خواهد بود.

بهترین قاب ضد آب دوربین عکاسی

اگر می‌خواهید دوربین خود را زیر آب ببرید و دوربین ضد آب هم نمی‌خواهید بخرید، پس باید از قاب ضد آب دوربین عکاسی استفاده کنید. قاب‌هایی که به هیچ عنوان آب داخل آنها راه پیدا نمی‌کند. با در اختیار داشتن قاب ضد آب دوربین عکاسی می‌توانید به عمق دریا بروید و از صحنه‌های مورد نظر خود عکاسی یا فیلم برداری کنید. البته قاب ضد آب برای دوربین‌های کامپکتی که به نظر ضد آب می‌رسند هم مناسب خواهد بود و می‌تواند امنیت بیشتری به دوربین شما اضافه کند. از طرف دیگر شاید یک دوربین DSLR یا بدون آینه در اختیار دارید که ضد آب نیست و می‌خواهید با آن در زیر آب عکاسی کنید. این دوربین‌ها کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری فوق‌العاده‌ای دارند. با این حال این دوربین‌ها اصلا برای عکاسی زیر آب مناسب نیستند. پس خرید قاب ضد آب دوربین عکاسی گزینه مناسبی خواهد بود.

قاب ضد آب دوربین عکاسی هم مدل‌های مختلفی دارد و باید سعی کنید مدلی بخرید که با دوربین شما سازگار است. اندازه لنز هم بسیار مهم است. شاید قاب ضد آب دوربین عکاسی مورد نظر برای لنزی که روی دوربین گذاشته‌اید مناسب است؟ در ادامه مدل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند از گوشی شما در زیر آب محافظت کنند.

Dicapac WP-S10

بهترین قاب ضد آب دوربین عکاسی

مناسب برای دوربین‌های متوسط DSLR با لنزی تا ۱۵ میلی‌متر

عمق: ۵ متر

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از لنزهای زوم
  • دسترسی ساده به کنترلرهای دوربین

نقاط ضعف:

  • تنها برای لنزهای کوتاه مناسب است.
  • امکان گیر افتادن هوا داخل قاب وجود دارد.

 

شرکت Dicapac کلی محصول ضد آب دارد که برای استفاده در زیر آب ساخته شده‌اند. یکی از محصولات این شرکت Dicapac WP-S10 نام دارد که برای دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه مناسب خواهد بود. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این محصول قیمت مناسبی هم در مقایسه با کاورهای ضد آب دیگر خواهد داشت. از خوبی‌های این قاب ضد آب این است که از لنزهای زوم ۲۴ تا ۱۰۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند که این موضوع زیر آب قطعا کاربردی است. طراحی این قاب به صورتی است که کاربران دسترسی خوبی به کنترلرهای دوربین خواهند داشت و به خوبی می‌توانند تنظیمات آن را تغییر دهند.

Ewa-Marine EM D-B Bag

کاور ضد آب دوربین عکاسی

مناسب برای دوربین‌های بدون آینه

عمق: ۲۰ متر

نقاط قوت

  • استفاده ساده
  • هوا در آن گیر نمی‌کند.
  • مناسب برای دوربین‌های بدون آینه
  • ضد آب تا عمق ۲۰ متر

نقاط ضعف:

  • گران

اگر یک دوربین بدون آینه کوچک استفاده می‌کنید، قاب محافظ Ewa-Marine EM D-B Bag می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. این قاب باعث می‌شود که کنترل خوبی روی دوربین داشته باشید تا بتوانید در زیر آب تنظیمات آن را تغییر دهید. با داشتن این قاب فوکوس خودکار و فلش دوربین با مشکل روبه رو نمی‌شوند و همه چیز عالی کار می‌کند. ساختار این قاب ضد آب دوربین عکاسی به صورتی است که دوربین داخل آن تحت تاثیر فشار آب قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل دوربین را می‌توانید تا عمل ۲۰ متری ببرید.

Ewa-Marine U-BXP

دوربین عکاسی ضد آب

مناسب برای دوربین‌های بزرگ و دوربین‌های DSLR حرفه‌ای

عمق ۵۰ متر

نقاط قوت:

  • دسترسی راحت به دکمه‌ها
  • مناسب برای غواصی
  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات بازار

نقاط ضعف:

  • تنها تا عمق ۵۰ متری کار می‌کند.

اگر می‌خواهید به شکل خیلی حرفه‌ای در زیر آب فیلم برداری کنید، باید قاب محافظ Ewa-Marine U-BXP را خریداری کنید. این قاب برای دوربین‌هایی مانند Canon EOS-1D X Mark III و Nikon D5 مناسب خواهد بود. با این کاور می‌توانید دوربین خود را تا عمق ۵۰ متری ببرید و عکس و فیلم برداری کنید. کار کردن با این قاب هم بسیار راحت است و دسترسی خوبی به دکمه‌ها و تنظیمات دوربین خواهید داشت. این مدل به درد افرادی می‌خورد که لنزی کوچک‌تر از ۲۷ میلی‌متر دارند و اگر لنز بزرگ‌تری دارید می‌توانید مدل‌های دیگری که Ewa-marine U-BXP 100 و Ewa-Marine U-BZ100 نام دارند را خریداری کنید.

Ikelite 200DL

قاب ضد آب دوربین عکاسی

مناسب برای دوربین‌های

  • Canon EOS R
  • Canon EOS RP
  • Canon EOS 5D Mark II
  • Canon EOS 7D Mark II
  • Canon EOS 70D
  • Canon EOS 80D
  • Canon EOS 90D
  • Canon EOS 7D
  • Canon EOS 6D
  • Canon EOS 6D Mark II
  • Canon EOS 850D Rebel T8i
  • Canon EOS Kiss X10i
  • Canon EOS Rebel T7i
  • Canon EOS Rebel SL2
  • Canon EOS Rebel SL3
  • Canon EOS 77D
  • Canon EOS 9000D
  • Canon EOS M50
  • Canon EOS M5
  • Canon EOS M6
  • Canon EOS M6 Mark II
  • Fujifilm X-T3
  • Fujifilm X-T4
  • Nikon Z7
  • Nikon Z6
  • Nikon Z 50
  • Nikon D500
  • Nikon D750
  • Nikon D780
  • Nikon D800
  • Nikon D800E
  • Nikon D810
  • Nikon D850
  • Nikon D3500
  • Nikon D5500
  • Nikon D5600
  • Nikon D7100
  • Nikon D7200
  • Nikon D7500
  • Olympus O-MD E-M1 Mark II
  • Olympus O-MD E-M5 Mark III
  • Olympus O-MD E-M10 Mark III
  • Olympus O-MD PEN E-PL8
  • Panasonic Lumix GH5
  • Panasonic Lumix GH5S
  • Panasonic Lumix S1
  • Panasonic Lumix S1R
  • Panasonic Lumix G9
  • Panasonic Lumix GX9
  • Panasonic Lumix G85
  • Panasonic Lumix G80
  • Sony Alpha a7
  • Sony Alpha a7R
  • Sony Alpha a7S
  • Sony Alpha A7 II
  • Sony Alpha A7R II
  • A7S II Sony Alpha
  • Sony Alpha a7R II
  • Sony Alpha a7 III
  • Sony Alpha a7R III
  • a9 Sony Alpha
  • Sony Alpha a7R IV
  • Sony Alpha a9 II
  • Sony Alpha A6300
  • Sony Alpha A6400
  • Sony Alpha A6500

عمق ۶۰ متری

نقاط قوت:

  • استفاده در عمق ۶۰ متری
  • سیستم پیشرفته برای زوم
  • بسیار مقاوم و امن

نقاط ضعف:

  • هر کاور برای یک دوربین خاص طراحی شده است.

شرکت Ikelite بهترین قاب‌های محافظ موجود را تولید می‌کند. قاب‌هایی که برای شنا کردن در اعماق دریا ساخته شده‌اند. مدلی که به شما معرفی کردیم Ikelite 200DL نام دارد که البته برای دوربین Canon EOS 5D خریداری شده است. شرکت Ikelite به شکل خاص این قاب محافظ را برای دوربین‌هایی که در بالاتر به آن اشاره کردیم تولید می‌کند. به همین دلیل نباید از قاب یک مدل روی مدل دیگر استفاده کنید. می‌توانید این قاب را برای دوربین‌های Sony A9 Mark II و Fujifilm X-T4 هم سفارش دهید حتی این قاب برای دوربین‌های بدون آینه و DSLR هم مناسب خواهد بود.

سوالات متداول:

بهترین دوربین های عکاسی ضد آب در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ دوربین ضد آب Olympus Tough TG-6 و Nikon Coolpix W300 و GoPro Hero10 Black بهترین دوربین‌های حال حاضر هستند.

بهترین قاب ضد آب دوربین عکاسی کدام است؟ قاب Ikelite 200DL بهترین مدل موجود در بازار است؛ اما باید این قاب را به شکل خاص برای مدل دوربین خودتان سفارش دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b6%d8%af-%d8%a2%d8%a8/
ads
ads