داغ ترین ها :
بهترین لپ تاپ های اقتصادی و ارزان بازار

بهترین لپ تاپ های اقتصادی و ارزان بازار

با وجود این که طی چند سال اخیر گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته شده‌اند و تقریبا می‌توانند هر کاری انجام دهند، اما باز هم شما برای انجام کارهای جدی‌تر به لپ تاپ نیاز خواهید داشت. قیمت لپ تاپ‌های بالارده و پرچمدار می‌تواند بسیار زیاد باشد و از طرفی تولیدکنندگان این محصولات مدل‌های اقتصادی جذابی هم دارند که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به معرفی بهترین لپ تاپ اقتصادی بازار بپردازیم تا بودجه نه‌چندان زیاد هم بتوانید یک لپ تاپ مناسب خریداری کنید.

 

برای خرید نوت بوک های اقتصادی با کمترین قیمت بازار روی لینک روبرو بزنید: خرید لپ تاپ ارزان

 

لپ تاپ اقتصادی چی بخریم؟

در این مطلب به بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی پرداخته می‌شود که شما می‌توانید بین 9 تا 16 میلیون تومان خریداری کنید. مدل‌ها از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند تا راحت‌تر بتوانید به سراغ بازه قیمتی مورد نظر خود بروید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 1 11IGL05

بهترین لپ تاپ اقتصادی بازار

 

اگر یک لپ تاپ کوچک و سبک می‌خواهید و استفاده شما سبک و ساده است، این مدل از Lenovo می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشد. وزن این محصول تنها 1.2 کیلوگرم است و این یعنی به راحتی می‌توانید آن را به دنبال خود داشته باشید و حمل کنید. این لپ تاپ دارای نمایشگری 11.6 اینچی از نوع TN با رزولوشن HD است و پنل حالت مات دارد. پردازنده مرکزی این محصول اینتل Celeron N4020 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز است و 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 با این CPU همراه می‌شود. این دستگاه کارت گرافیک جداگانه ندارد و از اینتل UHD Graphics 600 برای پردازش‌های گرافیکی استفاده می‌کند.

نکته جالب و مثبت این لپ تاپ را می‌توانیم استفاده از حافظه SSD بدانیم؛ چرا که این مدل قیمت بسیار پایینی دارد و چنین ویژگی معمولا به مدل‌های گران‌تر اختصاص می‌یابد. این نوع حافظه باعث می‌شود که کارهای روزمره با سرعت بسیار بهتری انجام شود. البته باید در نظر داشته باشید که این حافظه ظرفیتی 128 گیگابایتی دارد و خیلی نمی‌توان دیتای زیادی به روی آن ذخیره کرد. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به 4 مگابایت حافظه Cache، پشتیبانی از ویندوز 11 و اسپیکر استریو اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل ideapad 1 – a

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IGL05

بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی

اگر به لپ تاپی بزرگ‌تر از مدل قبلی نیاز دارید که نمایشگری باکیفیت‌تر داشته باشد و فضای بیشتری را برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار شما قرار دهد، این مدل بی‌شک یکی از بهترین لپ تاپ ارزان قیمت بازار است. این لپ تاپ 1.7 کیلوگرمی از طراحی مدرنی استفاده می‌کند و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن نیز برای این بازه قیمتی بسیار کم و جذاب است. در بخش صفحه نمایش یک پنل 15.6 اینچی از نوع TN با رزولوشن FHD در روبرو دیده می‌شود که پوشش مات دارد و کیفیت آن برای این بازه قیمتی واقعا خوب و قابل قبول است.

پردازنده مرکزی این دستگاه مانند مدل قبلی اینتل Celeron N4020 است و تنها از پس کارهای ساده و روزمره برمی‌آید و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. طبق انتظار خبری از حافظه گرافیکی مجزا نیست و حافظه رم نیز 4 گیگابایت از نوع DDR4 است. این محصول 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD دارد و از SSD هم استفاده نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت خریداری این مدل با صرف هزینه کم یک SSD برای آن خریداری کنید تا سرعت افزایش پیدا کند.

 

قیمت لپ تاپ IdeaPad 3 15IGL05

 

لپ تاپ اچ پی HP G7 250

این لپ تاپ از اچ پی را می‌توانیم یکی از ارزان‌ترین محصولات این برند و در کل یکی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌های کل بازار به حساب بیاوریم. زمانی که قیمت این لپ تاپ در این حد پایین است یعنی اچ پی تلاش کرده تا قابلیت‌ها و بخش‌های مختلف را در حد ابتدایی و ساده نگه دارد تا قیمت ارزان تمام شود. این بدان معناست که نباید انتظار عجیب و غریبی از این محصول داشته باشید و باید بسته به قیمت دستگاه از آن کارکرد مناسب را انتظار داشته باشید.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی

لپ تاپ HP G7 250 دارای صفحه نمایشی 15.6 اینچی با رزولوشن HD است. این پنل IPS پوشش مات دارد. در بخش سخت افزاری آمریکایی‌ها از پردازنده مرکزی اینتل Celeron N4020 کمک گرفته‌اند، پردازنده‌ای که فرکانس پردازشی برابر با 1.1 تا 3.1 گیگاهرتز دارد. در کنار این پردازنده مرکزی حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه HDD دیده می‌شود.

 

قیمت لپ تاپ اچ پی HP G7 250

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad L3 15ITL6

بهترین لپ تاپ اقتصادی 2021

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2022 موجود در لیست همین مدل از لنوو است. این لپ تاپ دارای 1.9 کیلوگرم وزن است و از یک پنل 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این نمایشگر پوشش مات دارد و از نوع TN است. پنل‌های TN نسبت به IPS کنتراست و در واقع کیفیت پایین‌تری دارند و رنگ‌ها را کمی مات‌تر به نمایش درمی‌آورند. طبق گفته لنوو نمایشگر این مدل می‌تواند تا 220 نیت روشنایی تولید کند که برای محیط‌های داخلی کافی و مناسب است.

سازنده چینی برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ از اینتل Celeron 6305 کمک گرفته است. این cpu فرکانس پردازشی 1.8 تا 2.5 گیگاهرتزی دارد و می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد، البته در کارهای معمول و نرمال. در کنار این پردازنده مرکزی، 4 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه HDD دیده می‌شود و خبری هم از کارت گرافیک مجزا نیست. اسپیکر دوگانه، باتری سه سلولی 36 وات ساعت، درگاه کارت‌خوان، درایو نوری و برخورداری از درگاه Type-C از دیگر ویژگی‌های مهم این مدل هستند.

 

قیمت لپ تاپ لنوو ideapad l3 15ITL6

 

بهترین گزینه های Acer برای خرید کدامند؟
بهترین لپ تاپ ایسر

 

لپ تاپ لنوو Ideapad L3

بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2022

بالاخره به اولین مدل از لیست بهترین لپ تاپ های ارزان می‌رسیم که در بخش سخت افزاری دارای 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است و به شما امکان می‌دهد تا مولتی تسکینگ بسیار بهتری را تجربه کنید. این حافظه رم قابل ارتقاء است و در صورت نیاز می‌توانید آن را به مقادیر بالاتری افزایش دهید. در کنار این حافظه رم، 1 ترابایت حافظه داخلی HDD قرار گرفته، یک SSD 256 و CPU اینتل مدل Celeron 6305 منبع قدرت این محصول است. حافظه داخلی هم قابل ارتقاء است و این یک مزیت به حساب می‌آید.

در زمینه نمایشگر هم مشخصات کاملا مانند مدل قبلی است و پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و فناوری TN دیده می‌شود. از دیگر مشخصات این لپ تاپ ساخت 2022 می‌توان به 4 مگابایت حافظه کش پردازنده مرکزی، برخورداری از درگاه Type-C، درایو نوری و باتری سه سلولی 37 وات ساعت اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو Ideapad L3

 

لپ تاپ ایسوس R465FA-EB028

لپ تاپ اقتصادی چی بخریم

به اولین و بهترین لپ تاپ ارزان ایسوس در این لیست می‌رسیم، محصولی که بسته به قیمت مشخصات جذابی دارد و به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای خرید است. این مدل دارای صفحه نمایشی 14 اینچی با رزولوشن FHD و پوشش مات است. برتری این نمایشگر نسبت به تمام لپ تاپ‌های قبلی فناوری ساخت آن است که از TN به IPS تغییر کرده و محتوا به حالت زنده‌تر و پویاتری نمایش داده می‌شود و این محصول برای تماشای محتوا می‌تواند گزینه جذابی باشد.

ایسوس برای بخش پردازنده مرکزی از Intel Core i3 10110U با نهایت فرکانس پردازشی 4.1 گیگاهرتز استفاده کرده و در این لپ تاپ هم خبری از کارت گرافیک جداگانه نیست و مسئولیت پردازش‌های گرافیکی به UHD Graphics for 10th Gen Intel سپرده شده است. بخش سخت افزاری این لپ تاپ با 4 مگابایت حافظه Cache و 1 ترابایت HDD کامل می‌شود و از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به اسپیکر SonicMaster، باتری 37 وات ساعت، پورت Type C و وزن 1.6 کیلوگرمی اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل r465fa-eb028

 

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 i3 1115G4

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 i3 1115G4

به قوی‌ترین مدل در لیست بهترین لپ تاپ اقتصادی 2021 می‌رسیم، محصولی از لنوو که از پردازنده مرکزی اینتل نسل 11 یعنی Core i3 1115G4 با فرکانس پردازشی 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این CPU دارای دو هسته و چهار رشته است و از فناوری 10 نانومتری استفاده می‌کند. جالب است که در کنار این پردازنده مرکزی 512 گیگابایت SSD و 12 گیگابایت رم DDR4 قرار می‌گیرد تا بتوانیم ادعا کنیم که این لپ تاپ نه‌تنها می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید، بلکه می‌توانید برای کارهای کمی سنگین‌تر هم به روی آن حساب باز کنید.

جنس بدنه این محصول پلاستیک است و وزن آن به 1.7 کیلوگرم می‌رسد. لنوو از پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده کرده است، اما فناوری پنل TN است و نسبت به نمایشگر نماینده ایسوس که در بالا معرفی کردیم کیفیت پایین‌تری دارد. این صفحه نمایش پوشش مات، نسبت تصویر 16:9 و روشنایی 220 نیتی دارد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به باتری دو سلولی 35 وات ساعت، برخورداری از کارت‌خوان و حسگر اثر انگشت، اسپیکر دوگانه، درگاه USB-C، حافظه کش 6 مگابایتی و قابلیت ارتقاء حافظه رم اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 i3 1115G4

 

بهترین انیمیشن های دنیا را اینجا ببنید:
لیست بهترین انیمیشن های دنیا

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

بدون هیچ شکی قوی‌ترین لپ تاپ این لیست همین مدل از لنوو است که هنوز هم کمتر از 20 میلیون قیمت دارد و در عین حال از پردازنده مرکزی بسیار خوبی استفاده می‌کند، به طوری که شما امکان خواهید داشت تا کارهای نسبتا سنگین هم با آن انجام دهید. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی اینتل Core i3 1215U با فرکانس پردازشی 1.2 تا 4.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این cpu دارای شش هسته و هشت رشته است و در مقایسه با 1115G4 لپ تاپ قبلی دو برابر قدرت بیشتری دارد!

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

این قدرت بالا (به نسبت بازه قیمتی) به شما امکان می‌دهد تا از این لپ تاپ برای برنامه‌نویسی، ادیت و برنامه‌های مهندسی استفاده کنید (البته نه به صورت کاملا حرفه‌ای چون این کار نیاز به قدرت بسیار زیادی دارد). بخش سخت افزاری این محصول با 4 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD تکمیل می‌شود. به طور کلی قطعا 4 گیگابایت رم کافی نیست و جزو نقاط ضعف این محصول به حساب می‌آید، اما شما می‌توانید این حافظه رم را ارتقاء دهید و پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام داده و رم را به 8 یا 16 ارتقاء دهید.

این لپ تاپ 1.63 کیلوگرمی از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع TN با رزولوشن FHD استفاده می‌کند و در آن خبری از کارت گرافیک مجزا نیست. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به باتری دو سلولی 38 وات ساعت، حافظه کش 10 مگابایتی و حالت مات نمایشگر اشاره کرد.

 

خرید لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

جمع بندی

در این مطلب به بهترین لپ تاپ اقتصادی پرداختیم تا شما با بودجه نه‌چندان زیاد هم بتوانید محصولی مناسب استفاده روزمره و حتی کارهایی مقداری پیشرفته‌تر خریداری کنید. در نظر داشته باشید که اگر در پی بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستید باید حداقل حدود 25 میلیون هزینه کنید و به همین جهت به این محصولات در این متن اشاره‌ای نکردیم.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ اقتصادی از نظر صفحه نمایش کدام است؟ بسیاری از مدل‌های موجود در لیست دارای نمایشگر FHD هستند اما تنها لپ تاپ ایسوس R465FA-EB028 از پنلی IPS بهره می‌برد. گزینه‌های دیگر عموما دارای پنل TN هستند و از نظر جذابیت‌ رنگ‌های نمایشگر در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

قوی‌ترین لپ تاپ اقتصادی موجود در لیست کدام است؟ لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 i3 1115G4 به لطف پردازنده نسل 11 اینتل و همچنین 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD عملکرد سخت افزاری مناسبی دارد و حتی می‌تواند کارهایی مانند برنامه‌نویسی مقدماتی را نیز با آن پیش ببرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86/
ads
ads