داغ ترین ها :
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

لپ تاپ امروز یک وسیله بسیار مهم و کاربردی در زندگی همه‌ی ما است و برای اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنیم. دسته‌ای از کاربران با لپ تاپ خود وبگردی می‌کنند و به تماشای فیلم و سریال می‌نشینند و دسته‌ای دیگر برای انجام کارهای جدی‌تر مانند برنامه نویسی یا انجام کارهای گرافیکی لپ تاپ خریداری می‌کنند. اگر شما به دنبال خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی هستید در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب را به شما معرفی کنیم.

 

آفرهای ویژه خرید لپ تاپ را در سایت تکنولایف بررسی کنید: قیمت لپ تاپ

 

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زمانی که برای کاری به خصوص مانند برنامه نویسی لپ تاپ خریداری می‌کنید باید توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر در بخش‌هایی که اهمیت بیشتری برای برنامه نویسی دارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در این بخش به موارد مهم در خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی می‌پردازیم.

صفحه نمایش

فرقی نمی‌کند برای چه کاری لپ تاپ را خریداری می‌کنید در هر صورت نمایشگر قسمتی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. از طرفی این بخش برای یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند؛ چرا که شما قرار است ساعت‌ها در روز به کدهای نوشته شده نگاه کنید.

اگر بهترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتما FHD یا QHD یا حتی 4K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می‌شود محتوا باکیفیت‌تر باشد و کمتر چشم‌های شما را خسته کند.

مورد دوم این که به میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ توجه داشته باشید تا در یک روز آفتابی در خانه بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما بخواهید از لپ تاپ در محیط‌های بیرون از خانه نیز استفاده کنید.

خرید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی اندروید

مورد سوم این که به نوع پنل توجه داشته باشید. اکثر لپ تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند اما می‌توانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید. پنل‌های امولد رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها تبحر خاصی دارند.

مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است که البته برای برنامه نویسی شاید اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد ولی در زمینه وب گردی و گشت و گذار در فضای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

مورد آخر این که نمایشگر لپ تاپ مورد نظر حتما مات باشد تا نور را منعکس نکند؛ چرا که اگر نمایشگر لپ تاپ شما براق باشد تابش نور باعث آزار چشم‌های شما می‌شود و چشم‌ها را زودتر خسته می‌کند.

 پردازنده مرکزی یا CPU

قلب تپنده لپ تاپ را می‌توانیم پردازنده مرکزی آن بدانیم که وظیفه دارد پردازش‌های مختلف را انجام دهد. لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حتما باید پردازنده مرکزی خوبی داشته باشد؛ چرا که در واقع برای اجرای کدها یا پردازش فایل‌ها همین بخش است که باید عملکرد خوبی داشته باشد.

پس حتما توجه ویژه‌ای به پردازنده مرکزی داشته باشید. لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه همگی پردازنده‌های مرکزی خوب یا عالی دارند و در انتخاب لپ تاپ‌ها به این بخش توجه ویژه شده است.

همچنین اگر در حال حاضر لپ تاپ یا سیستم دارید و می‌خواهید بدانید که پردازنده مرکزی آن چه عملکردی دارد می‌توانید از Cinebench استفاده کنید. برای دانلود بنچمارک لپ تاپ Cinebench کافیست به این لینک مراجعه کنید. این تست سریع و آسان است و تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

خرید لپ تاپ
در پنل سمت چپ این برنامه یک لیست وجود دارد که نشان می‌دهد قدرت پردازنده مرکزی کامپیوتر یا لپ تاپ شما در مقایسه با دیگر محصولات به چه صورت است و در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.

همچنین سایت های بنچمارک لپ تاپی مثل CG Director و سایت بنچمارک لپ تاپ CPU Monkey وجود دارند که نتایج بنچمارک یوزرهای مختلف را در اختیار می‌گذارند تا شما به راحتی بتوانید نتایج بدست آمده خود را با دیگر کاربران و با دیگر سیستم‌ها مقایسه کنید و درک بهتری از قدرت لپ تاپ یا سیستم خود داشته باشید.

برای آگاه شدن از بنچمارک بهترین لپ تاپ از نظر CPU همچنین می‌توانید نگاهی به تست Geekbench داشته باشید و این برنامه را برای ویندوز، مک او اس یا لینوکس دانلود کنید. دموی این برنامه رایگان است و به صورت خودکار نتایج به دست آمده را در سایت آپلود می‌کند.

از طریق این دیتابیس شما می‌توانید قدرت پردازنده مورد نظر را به راحتی پیدا کرده و با دیگر پردازنده‌ها مقایسه کنید. شما می‌توانید نتایج بهترین پردازنده‌های مرکزی در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را مشاهده کنید.

 

چگونه لپ تاپ لنوو را به تلویزیون وصل کنیم؟
وصل کردن لپ تاپ لنوو به تلویزیون

 

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس حتما لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید تا در انجام برنامه نویسی بهترین سرعت ممکن برای شما حاصل شود.

مقدار حافظه رم

نقش حافظه رم این است که برنامه‌ها را به صورت باز نگه دارد و در واقع کمک کند شما بتوانید به خوبی از لپ تاپ خود در جهت مولتی تسکینگ یا اجرای چند برنامه در کنار هم استفاده کنید. هنگام برنامه نویسی شما عموما نیاز دارید که چند برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته باشید و مثلا با گوگل کروم نیز سرچ‌های مورد نیاز را انجام دهید و به عنوان مثال همزمان با برنامه موزیک پلیر آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید. به همین جهت لپ تاپ مورد نظر باید حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

بهترین لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی

در ادامه بهترین لپ تاپ‌های موجود برای برنامه نویسی را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که لیست از قیمت کم به زیاد مرتب شده است و اگر محدودیت بودجه ندارید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H

 

اگر به دنبال لپ تاپ مناسب برنامه نویسی با قیمت مناسبی می‌گردید، لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H می‌تواند بهترین گزینه شما با کمترین قیمت باشد. این لپ تاپ از صفحه نمایش 16 اینچی با رزولوشن Full HD بهره می‌برد و کیفیت مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در کنار این موضوع باید بگوییم که این لپ تاپ به پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل مدل 13700H مجهز شده که توان پردازشی بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H

 

در بالا اشاره کردیم که برای برنامه‌نویسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ تاپ عملکرد پردازشی و در واقع قدرت CPU آن است و از این جهت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H می‌تواند بهترین عملکرد را با حدود قیمتی 30 میلیون فراهم کند. برخورداری از 16 گیگابایت رم DDR5با فرکانس 5200 مگاهرتز باعث می‌شود که این لپ تاپ سرعت مناسبی برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد. حافظه داخلی این مدل نیز از نوع SSD PCIe NVMe 4.0 است و 512 گیگابایت هم ظرفیت دارد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H

 

با 60 میلیون لپ تاپ گیمینگ چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 60 میلیون

 

لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

اگر در بازه قیمتی حدود 30 میلیون لپ تاپ کد نویسی می‌خواهید ولی اولویت شما وزن و ضخامت کم است تا بتوانید آن را به راحتی جابجا کنید به فکر خرید لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 X1504VA باشید؛ چرا که این مدل 1.7 کیلوگرم وزن و حدود 17.9 میلی‌متر ضخامت دارد. این لپ تاپ زیبا دارای یک صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 60 هرتز است. این پنل دقت رنگ و زاویه دید خوبی دارد و محتوا را با کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارد.

لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

 

پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این مدل Intel Core i7 1355U نسل 13 با فرکانس 3.7 تا 5.0 گیگاهرتز است که قدرت خوب و مناسبی برای برنامه نویسی و کارهای پردازشی مختلف دارد. در این لپ تاپ خبری از کارت گرافیک مجزا نیست و البته برای برنامه نویسی خیلی هم نیازی به این بخش ندارید. بخش سخت افزار با 512 گیگابایت SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 و 16 گیگابایت رم DDR4 کامل می‌شود تا این مدل جایگاه خود را در لیست تضمین کند.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

 

آموزش نحوه عوض کردن رم لپ تاپ را در مطلب زیر بخوانید:
تعویض رم لپ تاپ

 

لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

به یک لپ تاپ HP جذاب می‌رسیم که به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی قوی در کنار کارت گرافیک خوب ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ 2.2 کیلوگرمی از کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 13420H با فرکانس 2.8 تا 4.6 گیگاهرتز بهره می‌برد. این مجموعه با 8گیگابایت حافظه رم DDR4 با امکان ارتقا تا 32 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه SSD همراهی می‌شود تا از هر نظر آن را مناسب برنامه نویسی بدانیم.

لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

 

البته حتما در نظر داشته باشید که 8 گیگابایت حافظه رم برای برنامه نویسی کافی نیست و پس از خرید آن را به حداقل 16 گیگابایت ارتقا دهید. جذابیت‌های لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15 اینجا به پایان نمی‌رسد و این دستگاه از یک پنل 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. همه این اطلاعات کاملا مرسوم هستند ولی نرخ نوسازی 144 هرتزی در نظر گرفته شده باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر از حالت عادی به نمایش دربیاید و پنل را برای هر کاری به گزینه مناسبی تبدیل کند. باتری چهار سلولی 70 وات ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این دستگاه را عهده‌دار است.

 

قیمت لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

 

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3

 

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 یک لپ تاپ مناسب برای کد نویسی است که به‌جز آن برای گیمرها هم یک گزینه ایده‌آل است و یکی از محصولات خوش‌ساخت و رده‌ بالای لنوو محسوب می‌شود. قیمت لپ تاپ نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، منصفانه به‌نظر می‌رسد. این لپ تاپ مناسب برنامه نویسی، بیش از ۲ کیلوگرم وزن دارد و از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS بهره برده است که وضوح تصویر FULL HD دارد. از آن‌جا که رم و حافظه داخلی برای کسانی که به کار کدنویسی مشغولند اهمیت دارد، خوب است بدانید برای این لپ تاپ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا و همینطور ۱۶ گیگابایت رم در نظر گرفته شده. پردازنده‌ی این لپ تاپ جذاب، Core i5 مدل ۱۲۴۵۰H است که عملکرد بسیار خوبی دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز NVIDIA مدل GEFORCE RTX 3050 است که ۴ گیگابایت هم حافظه اختصاصی دارد. لنوو همچنین برای این لپ تاپ خوب خود از یک باتری سه سلولی استفاده کرده و ظرفیت آن ۴۵ وات ساعت است. البته شما می‌توانید نسخه‌های متنوعی از این لپ تاپ را خریداری کنید.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

 

برنامه تبدیل فیلم به اهنگ:
تبدیل ویدیو به mp3

 

اپل مک بوک ایر M1

مگر می‌شود صحبت از بهترین لپ تاپ های کد نویسی باشد و حرف از نماینده‌های اپل یا همان مک بوک‌ها به میان‌ نیاید؟ مک بوک ایر M1 اپل به طور حتم یکی از زیبا‌ترین، باکیفیت‌ترین و ظریف‌ترین لپ تاپ‌هایی است که شما می‌توانید خریداری کنید. این مدل که تنها 1.29 کیلوگرم وزن و 16 میلی متر ضخامت دارد از بدنه‌ تمام فلزی بهره می‌برد تا کیفیت ساخت آن را بسیار خوب بدانیم. در بخش صفحه نمایش مک بوک ایر M1 از یک پنل 13.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD استفاده می‌کند که روشنایی 400 نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 را در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت این پنل بسیار خوب است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا و کار کردن با این لپ تاپ لذت خواهید برد.

اپل مک بوک ایر M1

در بخش سخت افزاری اپل با معرفی M1 همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد و نشان داد که به واقع در ساخت تراشه‌ها تا چه حد توانایی دارد. تراشه‌ی M1 اپل یک تراشه‌ی واقعا بی نظیر است که می‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند. حافظه‌ داخلی این نسخه مد نظر ما در لیست 256 گیگابایت از نوع SSD است و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. بخش باتری که معمولا ضعف عموم لپ تاپ‌ها است در مک بوک ایر 2020 به یک نقطه قوت تبدیل شده و حالا این محصول به لطف تراشه‌ی M1 می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از 2 روز دوام بیاورد که عملکرد بی‌نظیری است. تمام مک بوک های با پردازنده Apple M1 را در فروشگاه تکنولایف ببنید.

قیمت مک بوک ایر m1

لپ تاپ ایسر Nitro 5 AN515

به طور حتم یکی از بهترین لپ تاپ‌های برای برنامه نویسی همین مدل لپ تاپ ایسر است؛ چرا که پردازنده مرکزی بسیار قدرتمندی دارد و به همین جهت می‌تواند به خوبی از پس پرداز‌ش‌های مختلف بربیاید. شاید تصور کنید این پردازنده مرکزی قدرتمند باعث شده تا دیگر بخش‌ها ضعیف باشند ولی باید بگوییم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداده و این مدل را یکی از بهترین لپ تاپ های کد نویسی می‌دانیم. پردازنده مرکزی این محصول Intel Core i7 12700H است که عملکری بسیار خوب دارد و به راحتی از پس پردازش‌های مختلف برمی‌آید. این پردازنده مرکزی با 6 گیگابایت پردازنده گرافیکی Geforce RTX 3050 همراهی می‌شود.

لپ تاپ ایسر مدل Nitro5 AN515 - 57 - 72F7 - A

حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایتی از نوع DDR4 است و 512 گیگابایت SSD کل مجموعه سخت افزاری را تکمیل می‌کند. ایسر برای بخش نمایشگر پنل 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD را مناسب دیده و برای این پنل از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز استفاده کرده است. اگر به دنبال لپ تاپی مناسب برنامه نویسی هستید به دلیل پردازنده عالی در خرید این محصول شک نکنید و اگر هم مدلی برای بازی می‌خواهید باز هم این لپ تاپ پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود و به لطف 6 گیگابایت گرافیک 3050 می‌تواند از پس پردازش‌های سه بعدی مختلف بربیاید.

 

لپ تاپ ایسر Nitro 5 AN515

 

با کمترین بودجه لپ تاپ چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

 

لپ تاپ اچ پی Victus 15 13700H

لپ تاپ اچ پی Victus 15 13700H 

قبل‌تر اشاره کرده‌ایم که برای برنامه نویسی باید اولویت اصلی خود را پردازنده مرکزی و توانایی پردازشی آن قرار دهید و دقیقا به همین دلیل هم Victus 15 در نسخه CPU نسل 13 اینتل مدل Core i7 13700H با فرکانس 3.7 تا 5.0 گیگاهرتز در لیست قرار گرفته است. این CPU با داشتن 14 هسته و 20 رشته و 24 مگابایت حافظه Cache یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های بازار به حساب می‌آید. در واقع این مدل در مقایسه با 12700h که جزو مدل‌های پرقدرت است حدود 45 الی 50 درصد بهتر عمل می‌کند.

در صورت خرید این لپ تاپ با خیالی آسوده می‌توانید سنگین‌ترین پردازش‌ها را نیز انجام دهید و با خیالی آسوده به سراغ برنامه نویسی در سطج پیشرفته بروید. اچ پی در بخش کارت گرافیک از مدل 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی کمک گرفته است و در کنار این موارد 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت SSD نیز دیده می‌شود. ناگفته نماند که نمایشگر این دستگاه 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی است.

 

خرید لپ تاپ اچ پی Victus 15 13700H 

 

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15

در بین گزینه‌های مختلفی که به عنوان لپ تاپ برنامه نویسی در اختیار خواهید داشت، لپ تاپ ROG Strix G15 ایسوس هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.  برخورداری از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD باعث شده که همه چیز روی این لپ تاپ با وضوح تصویر مناسبی به نمایش در بیاید. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ تاپ ایسوس به پردازنده Ryzen 7 6800H مجهز شده  و ۸ گیگابایت رم دارد. در کنار این قطعات باید بگوییم که پردازنده گرافیکی RTX 3050 هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. برخورداری از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم باعث شده که این محصول سرعت بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات و حتی اجرای اپلیکیشن‌های مختلف داشته باشد.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15

 

مک بوک ایر M2 نسخه 15 اینچ

مک بوک ایر M2 نسخه 13 اینچ

مک بوک ایر M2 در مقایسه با مک بوک ایر M1 دارای طراحی جدیدتری است و حالا مانند ایفون‌ها تخت شده است. این لپ تاپ دو نسخه 13 و 15 اینچی دارد که در این مطلب ما نسخه 15 اینچی را مد نظر داریم. نمایشگر این محصول 15.3 اینچی بوده و برای آن رزولوشن 2880 در 1864 در نظر گرفته شده است. این پنل حاشیه‌های کمتری نسبت به مک بوک M1 دارد و در بالا از ناچ میزبانی می‌کند. این پنل حالا روشن‌تر است و بهتر می‌تواند در محیط‌های باز مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر سخت افزاری تراشه M2 حدود 18 درصد سریع‌تر از M1 است و وبکم این محصول نیز به‌جای رزولوشن HD حالا دیگر از رزولوشن FHD استفاده می‌کند. برای شارژ مک بوک ایر M2 مگ سیف اضافه شده تا یک پورت Type-C آزاد شود. در نسخه پایه 256 گیگابایت SSD و البته 8 گیگابایت رم این محصول را همراهی می‌کند که البته شما می‌توانید این لپ تاپ را با نسخه‌های بالاتری نیز خریداری کنید.

 

خرید مک بوک ایر M2 نسخه 15 اینچی

 

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR

این لپ تاپ گیمینگ از ایسوس از نظر پردازنده مرکزی نسبت به رقبای هم‌قیمت مقداری ضعیف‌تر است ولی در عوض از نظر گرافیکی بسیار خوب عمل می‌کند. در واقع اگر لپ تاپی برای برنامه نویسی و کارهای گرافیکی می‌خواهید که توانایی اجرای بازی‌های روز را هم داشته باشد می‌توانید به روی این لپ تاپ حساب باز کنید. این لپ تاپ به نسبت مشخصات، وزن کم و برابر با 2 کیلوگرم دارد و از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده می‌کند.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR

 

پردازنده مرکزی Intel Core i7 12650H با فرکانس 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز قلب تپنده این لپ تاپ گیمینگ بوده و کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 کامل کننده این بخش است. 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و 512 گیگابایت حافظه SSD از دیگر مشخصات بخش سخت افزاری است که باید به آن اشاره کنیم. این محصول از هر نظر واقعا کامل و قوی‌ است و شما برای هر کاری می‌توانید آن را خریداری کنید.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR

 

لپ تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ

به غیر از بخش پردازنده مرکزی، بخش نمایشگر نیز برای لپ تاپ‌های مناسب برنامه‌نویسی اهمیت دارد و این دقیقا جایی است که لپ تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ به معنای واقعی می‌درخشد. به‌نوعی می‌توانیم ادعا کنیم که این مدل مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های لازم برای برنامه‌نویسی است و در نهایت هم با قیمت مناسبی در اختیار قرار می‌گیرد. نمایشگر 15.6 اینچی این دستگاه از نوع OLED است و رزولوشنی برابر با 2880 در 1620 دارد. به‌علاوه این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن نیز به 600 نیت می‌رسد (در صورت تماشای محتوای HDR).

لپ تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ

از کیفیت و وضوح عالی صفحه نمایش که بگذریم، پردازنده مرکزی این لپ تاپ Core i9 13900H شرکت اینتل است تا از نظر توانایی جای هیچ حرفی را باقی نگذارد. به‌علاوه پردازنده گرافیکی RTX 3050 هم با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی در کنار این CPU دیده می‌شود. در این نسخه 40 گیگابایت حافظه رم DDR5 و 1 ترابایت SSD مجموعه سخت افزاری را کامل می‌کند و این پکیج از هر نظر برای کد زدن عالی به نظر می‌رسد.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ

 

قیمت اسپیکر

 

لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B13VEK

لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B13VEK

این لپ تاپ جزو جدیدترین مدل‌های شرکت MSI به حساب می‌آید. این محصول دارای نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD بوده و از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این لپ تاپ گیمینگ 2.25 کیلوگرم وزن دارد و خیلی برای حمل و نقل مشکل ایجاد نمی‌کند. این دستگاه از پردازنده مرکزی نسل 13 اینتل Core i7 13620H قدرت می‌گیرد و کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی نیز این CPU را همراهی می‌کند تا این لپ تاپ دارای سخت افزاری بسیار جدید باشد. کامل کننده بخش سخت افزاری 16 گیگابایت رم DDR5 و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD است. این لپ تاپ در حالت کلی یک پکیج خوب از نظر قیمت و قابلیت‌های مختلف است و برای برنامه نویسی نیز می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌های موجود باشد.

 

خرید لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B13VEK

 

شاید نیاز داشته باشید:
حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX707VV

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507

یکی از کامل‌ترین لپ تاپ‌های حال حاضر بازار همین مدل TUF Gaming FX507 از ایسوس است. این مدل 2.6 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز به حدود 25 میلی‌متر می‌رسد. این محصول دارای پنلی 17.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی است. این دستگاه از پردازنده بسیار قوی Core i7 13700H نسل 13 اینتل استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی باعث می‌شود تا پردازش‌های گرافیکی به بهترین شکل ممکن انجام شود. 1 ترابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 سخت افزار را کامل می‌کند.

 

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX707VV

 

لپ‌ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503RW

این لپ تاپ جذاب از لپ تاپ های سری rog ایسوس که وزنی 1.9 کیلوگرمی دارد، از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 2560 در 1440 استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی 240 هرتزی دارد و از نوع مات است. کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ واقعا خوب است و رنگ‌ها با دقت بسیار خوب و محتوا را شارپی عالی نمایش داده می‌شود. به علاوه نرخ نوسازی نیز باعث می‌شود همه چیز به شکلی بسیار روان به نمایش دربیاید.

لپ‌ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503RW

 

این لپ تاپ که از پردازنده مرکزی Ryzen 7 6800HS بهره می‌برد به 6 گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیک GeForce RTX 3070 Tiمجهز شده است. این مجموعه را 48 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و 1 ترابایت SSD تکمیل می‌کند تا آن را جزو لپ تاپ مناسب developer به حساب بیاوریم. این محصول به خوبی می‌تواند از نظر سخت افزاری از پس کارهای سنگین گرافیکی و پردازش‌های مختلف بربیاید و به غیر از برنامه نویسی بازی‌های جدید را هم با گرافیک خوب اجرا کند.

 

قیمت لپ‌ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503RW

 

بهترین دفترچه یادداشت موبایل:
برنامه یادداشت

 

خرید هارد اکسترنال

 

لپ‌ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV

اگر محدودیت بودجه ندارید و یک غول به تمام معنا می‌خواهید TUF Gaming FX767VV تولید شده تا پاسخ‌گوی نیاز شما باشد. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی نسل 13 مدل Core i9 13900H استفاده می‌کند. این CPU یکی از قوی‌ترین نسخه‌های موجود در جهان است و از پس هر کاری به شکلی بسیار سریع و عالی برمی‌آيد. پس مهم نیست که قصد انجام چه پروژه‌ای را دارید، بدون شک این مدل همراه بی‌نقص شما خواهد.

جذابیت سخت افزاری این لپ تاپ اینجا به پایان نمی‌رسد و به لطف کارت گرافیک عالی شما برای بازی کردن و انجام کارهای گرافیکی نیز به خوبی می‌توانید به روی TUF Gaming FX767VV حساب باز کنید. پردازنده گرافیکی Nvidia 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی عملکرد فوق‌العاده این لپ تاپ را تضمین می‌کند. 16 گیگابایت رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD کامل کننده بخش سخت افزار است.

 

خرید لپ‌ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV i9 13900H 16GB 1TB RTX4080

 

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ

اگر محدودیت بودجه ندارید و با مک بوک و MacOS راحت‌تر از ویندوز هستید به سراغ مک بوک 16 یا 14 اینچ بسته به سلیقه و نیاز خود بروید. این دستگاه کیفیت ساختی عالی دارد و از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده می‌کند. وزن این مدل کمتر از 2.2 کیلوگرم است و ضخامت آن نیز به حدود 25 میلی‌متر می‌رسد. مک بوک پرو 2023 نسخه M2 پرو دارای نمایشگری 16.2 اینچی با رزولوشن عالی 3456 در 2234 از نوع Liquid Retina XDR است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه قدرت خود را از تراشه قدرتمند M2 Pro اپل می‌گیرد و از این نظر بدون مشکل از پس هر کاری برمی‌آید. در نسخه پایه 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ssd این سخت افزار را همراهی می‌کنند. در نظر داشته باشید که این مدل کارت گرافیک مجزا ندارد و تراشه M2 Pro هم CPU و هم GPU را در برمی‌گیرد. این لپ تاپ از نظر شارژدهی باتری قطعا بسیار بهتر از مدل‌های ویندوزی عمل می‌کند و این اتفاق می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. این مدل 16 اینچ و سایر مک بوک های m2 و m2 pro را از تکنولایف خریداری کنید.

 

لیست قیمت مک بوک پرو m2 اپل

 

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی کدام است؟ اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن، انجام کارهای گرافیکی یا برنامه نویسی از ایسوس می‌خواهید حتما نگاهی به لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV داشته باشید. این دستگاه از پردازنده مرکزی 13900h نسل 13 اینتل قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیک آن نیز 4060 شرکت Nvidia با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. البته اگر ترجیح می‌دهید مک بوک خریداری کنید نگاهی به مک بوک پرو M2 پرو 14 یا 16 اینچ داشته باشید.

قیمت لپ تاپ مناسب برنامه نویسی حدودا چقدر است؟ برای شروع برنامه نویسی بهتر است لپ تاپی 30 میلیونی به بالا خریداری کنید ولی در کل مراحل یادگیری را با مدل‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر هم می‌توان پیش برد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

235 نظر

  1. کریمی

    سلام جناب میخواستم‌بدونم‌ با بودجه ۲۵_۳۰ تومان چه لپ تابی پیشنهاد میکنید ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کریمی

      سلام وقت بخیر اگه بتونید مقداری بیشتر از ۳۰ هزینه کنید لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad gaming 3 15IHU6 - 1TB HDD 256GB SSD - RTX 3050 گزینه خوبی هست در غیر این صورت رو رنج ۲۵ میلیون سری tuf asus گزینه مناسبیه پیروز باشید
  2. faeze

    سلام وقت بخیر
    لپ تاپ asus tuf cori5 x44h
    برای برنامه نویسی مناسب هست ؟
    تو بازه ی قیمتی ۲۲ تا ۲۵ م چه لپ تاپ هایی رو پیشنهاد میدین که مناسب برنامه نویسی و کارهای گرافیکی باشه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به faeze

      سلام وقت بخیر لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5 8GB 1TB HDD 256GB SSD 11H گزینه خوبی هست پیروز باشید
  3. هانی

    سلام خواستم بدونم بهترین لپ تاپی که در بازه قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون که برای کارای برنامه نویسی و گرافیکی و گیمینگ مناسب باشه در حال حاضر پیشنهادتون چی هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به هانی

      سلام وقت بخیر لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FA707RE - HX040W بسیار عالی هست با قیمت ۴۰ میلیون پاینده باشید
  4. مهیار

    چطوره
    ideapad gaming 3
    i5 11300h
    rtx 3050(90W)
    RAM(8)
    512G SSD
    IPS 120HR

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهیار

      سلام وقت بخیر برای برنامه نویسی مناسب هست قطعا پیروز باشید
  5. سینا

    سلام روز بخیر
    میخواستم بدونم لب تاب Lenovo Ideapad L3 Core i3 1115G4 12GB-1TB+512SSD INT برای کسی که تازه برنامه نویسی رو شروع کرده گزینه خوبیه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سینا

      سلام وقت بخیر بله اوکی هست نگاهی هم به لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5 4G 4G 1T NOS داشته باشید قیمت کمی بیشتره ولی مشخصات بهتری برای برنامه نویسی داره موفق باشید
  6. سیما

    سلام وقتتون به خیر ایا لب تاب 330E-151GM لنوو برای برنامه نویسی مناسب است

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سیما

      سلام وقت بخیر با همه لپ تاپی میشه کارای برنامه نویسی انجام داد به خصوص اگر حرفه‌ای نباشید ولی اگه میخواید که تجربه بهتری داشته باشید حین کار باید حداقل ۱۵ میلیون هزینه کنید پاینده باشید
  7. امیر

    Asus Rog Gaming i7 این مدل برای برنامه نویسی مناسب هست؟

    میشه شمارتون رو داشته باشم و در خرید لب تاپ راهنمایی بگیرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر مدل رو دقیق‌تر باید عنوان کنید ولی به طور کلی بله مناسب هست هر سوالی داشته باشد همینجا بپرسید من حتما پاسخ میدم پیروز باشید
  8. حسن

    به نظر شما این لپ تاپ مناسب برنامه نویسی هست؟
    لپ تاپ ۱5.6 اینچی لنوو Ideapad 5 15ITL05 i7 16GB 512GB SSD

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسن

      سلام وقت بخیر بله مناسب هست ولی اگه بتونید با ۲ میلیون هزینه بیشتر لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-HN004W رو تهیه کنید بهتر هست. هم پردازنده مرکزی مقداری قوی‌تر و هم کارت گرافیک بسیار بهتری داره و هم نمایشگر ۱۴۴ هرتزی هست پاینده باشید
  9. علی

    سلام این لپ تاپ ها مشخصه عالی هستن
    همه گیمینگن نیازی به فک کردن نداره که بخوای یکی رو بخری واسه برنامه نویسی
    انتظار داشتم لپ تاپ های با قیمت مناسب تر معرفی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر لپ تاپ های میان‌رده هم برای برنامه نویسی مناسب هستند چقدر بودجه برای خرید لپ تاپ دارید؟
  10. مبینا

    خیلی ممنون از مطالب عالیتون
    ببخشید یه سوالی داشتم اگه پردازنده مرکزی
    اینتل Core i7-10750H
    و
    فرکانس کاری پردازنده 2.6 تا 5.0 گیگاهرتز
    و حافظه کش 12 مگابایت
    پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1650
    حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 4 گیگابایت از نوع GDDR6
    رم 32 گیگابایت
    نوع حافظه SSD از نوع PCIe
    رزولوشن 1080×1920 – FHD
    نوع پنل IPS LCD
    Acer Aspire 7 A715-75G-766D

    اسپایر 7 A715-75G-766D ایسر – Core i7-10750H GTX 1650 32GB 1TB
    باشه برای برنامه نویسی خوبه و مناسبه؟؟
    برنامه نویسی برای سایت یا هر زبان برنامه نویسی دیگه ای مثل پایتون و…
    ممنون میشم راهنماییم کنید🌹🌹🌹

    1. علی

      پاسخ به مبینا

      این مشخصاتو‌ داره بازم فک میکنید مناسب هست یا نه !!!!!
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مبینا

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده برای برنامه نویسی پردازنده مرکزی اهمیت بالایی داره به طور کلی لپ تاپ مورد نظر شما گزینه خوبی هست و برای برنامه نویسی هم گزینه خوب و مناسبیه بد نیست به IdeaPad Gaming 3 15ARH05 - AA هم نگاهی داشته باشید حدود قیمتش ۳۰ هست و نمایشگر ۱۲۰ هرتز داره و پردازنده مرکزیش هم قوی‌تر گزینه مد نظر شماست پیروز باشید
      1. mhrdd

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام عرض ادب.این optionکه فرستادین مربوط به گیم نیست!؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به mhrdd

          سلام وقت بخیر طبیعتا لپ تاپ گیمینگ می‌تونه برای برنامه نویسی هم گزینه مناسبی باشه پیروز باشید
          1. زهرا

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام وقتتون بخیر ببخشید ممکنه راهنمایی کنید برای خرید بین 20 تا 30 میلیون تومان که کارایی خوبی داشته باشه
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به زهرا

              سلام وقت خوش لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX706HEB-TF17.I53050 i5 24G 512G 4G 11H خریداری کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c/
ads