داغ ترین ها :
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان کدام است؟

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان کدام است؟

دوران کرونا باعث شد تا آموزش به حالت مجازی دربیاید و حالا بعد از عبور از این بیماری هنوز هم بخش‌هایی از آموزش به صورت مجازی دنبال می‌شود و همین موضوع باعث شده تا دانشجویان بیش از پیش به لپ‌تاپ نیاز داشته باشند و حالا دیگر حتی دانش‌آموزان هم به این محصول احتیاج پیدا کنند. اما لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های بسیار مختلف و متنوعی دارند و قطعا شما هنگام خرید گیج خواهید شد. به همین جهت در این مطلب ما به سراغ بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان خواهیم رفت و این محصولات را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی می‌کنیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین گزینه‌ی پیش روی خود را انتخاب کنید. پس با بررسی بهترین لپ تاپ های دانشجویی همراه ما باشید.

 

مشاهده و خرید انواع نوت بوک با بهترین قیمت بازار در سایت تکنولایف: قیمت لپ تاپ

 

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان چه مفهومی دارد؟

لپ تاپ‌ها به خودی خود تنوع بسیار زیادی دارند. این محصولات برای کاربری عمومی و روزانه تولید می‌شوند تا کاربری گیمینگ یا کاربری صنعتی. پس مهم است که لپ تاپی خرید کنید که با نیازهای شما و نوع استفاده شما بیشترین تطبیق را داشته باشد.

یک دانش آموز یا دانشجو به لپ تاپی نیاز دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد و همچنین بسته به رشته و استفاده بتواند از پس برخی کارهای سنگین نیز بربیاید. بنابراین ما در ادامه لپ تا‌هایی از این دست را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی خواهیم کرد.

در زمان خرید بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو کدام است؟ در ادامه ابتدا نکات مهم را معرفی کرده و پس از آن به سراغ لپ تاپ مناسب دانشجویی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌رویم.

صفحه نمایش بهترین لپ تاپ های دانشجویی چطور باید باشد؟

به صفحه نمایش لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که قرار است مدت زمان زیادی را صرف تماشای آن هنگام کار کردن یا تماشای فیلم و سریال کنید. نمایشگر ترجیحا باید رزولوشن FHD داشته باشد و از نوع مات هم باشد تا نور کمتری را بازتاب دهد. بد نیست در کنار این موارد به روشنایی پنل هم توجه داشته باشید تا مخصوصا در محیط‌های باز بتوانید با لپ تاپ به خوبی کار کنید.

لپ تاپ دانشجویی

پردازنده مرکزی یا همان CPU

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپی به طور حتم همین پردازنده‌ی مرکزی آن است که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های مختلف را عهده دار است و شما باید محصولی خریداری کنید که پردازنده‌ی مرکزی آن حداقل بتواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید. برای آگاهی از قدرت پردازنده مرکزی باید به تعداد هسته‌های آن و همچنین نسل پردازنده توجه داشته باشید.

مقدار حافظه‌ی رم

حافظه‌ی رم نیز نقش به سزایی در استفاده روزمره دارد، دلیل آن هم این است که لپ تاپ محصولی مولتی مدیا و مولتی تسکینگ است و شما دائما نیاز پیدا می‌کنید که چند برنامه‌ی مختلف را در کنار هم اجرا کنید. پس مهم است که میزان حافظه‌ی رم در حدی باشد که لپ تاپ بدون مشکل بتواند مثلا مرورگر و چند برنامه‌ی دیگر را همزمان به صورت باز در حافظه‌ی خود داشته باشد.

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس ترجیحا لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید یا برای تعویض حافظه به SSD بعد از خرید برنامه داشته باشید.

حافظه گرافیکی

در دو صورت باید به حافظه‌ی گرافیکی هم توجه ویژه داشته باشید. یکی این که بخواهید با لپ تاپ خود گهگاهی هم بازی‌ کنید و یکی هم این که بسته رشته‌ی مورد نظر خود بخواهید از نرم افزاری گرافیکی بهره ببرید.

 

 

بهترین لپ تاپ دانشجویی

در ادامه فهرستی از مدل‌ های بهترین لپ تاپ برای دانشجویان معرفی خواهیم کرد. این لپ تاپ‌ها از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و اگر بودجه بیشتری دارید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1

این لپ تاپ لنوو یکی از ارزان‌ترین محصولات این سازنده چینی و در کل یکی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار است . این برچسب قیمتی یعنی برند لنوو تلاش کرده تا همه مشخصات را در حد حداقلی نگه دارد تا قیمت به کمترین حالت ممکن برسد و این یعنی باید به نسبت این قیمت از این محصول انتظار داشته باشید و نباید تصور کنید که این لپ تاپ می‌تواند بسیار سریع از پس هر کاری بربیاید.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 از نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن HD استفاده می‌کند. این پنل از نوع TN است و پوشش مات هم دارد. در بخش سخت افزاری، سازنده چینی از پردازنده مرکزی Intel مدل Celeron N4020 استفاده کرده است، پردازنده‌ای که فرکانس پردازشی برابر با 1.1 تا 2.8 گیگاهرتز دارد. در کنار این پردازنده مرکزی حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه SSD دیده می‌شود. وجود این حجم از SSD به روی این لپ تاپ یک مزیت بزرگ است.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7

اگر می‌توانید مقداری بودجه‌ی خود را نسبت به لپ تاپ قبلی افزایش دهید پس این مدل می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان باشد. این مدل وزنی 1.63 کیلوگرمی و ضخامتی حدود 19.9 میلی متر دارد و از نمایشگری 15.6 اینچی مات با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این صفحه نمایش به نسبت مدل قبلی رزولوشن بالاتر و در نتیجه کیفیت بهتری دارد و برای مشاهده محتوا گزینه بسیار بهتری به حساب می‌آید. این نمایشگر از نوع TN است و از نرخ نوسازی 60 هرتزی هم بهره می‌برد. در واقع وضوح FHD در این بازه قیمتی یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7

 

پردازنده مرکزی این مدل Intel Core i3 1215U با فرکانس 1.2 الی 4.4 گیگاهرتز است و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 این CPU را همراهی می‌کند. مجموعه سخت افزاری با 256 گیگابایت حافظه SSD کامل می‌شود و شما می‌تواند مقدار حافظه و رم را در صورت نیاز افزایش دهید. توان پردازشی CPU این لپ تاپ به نسبت بازه قیمتی خوب است و عملکرد مناسبی را از آن شاهد هستیم.

برای این لپ تاپ یک درگاه USB 3.2، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه Type-C در نظر گرفته شده تا شما بتوانید محصولات مختلف خود را به راحتی به این محصول متصل کنید. از دیگر مشخصات اصلی این لپ تاپ می‌توان به باتری دو سلولی 38 وات ساعت اشاره کرد.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3

این لپ تاپ از لنوو 1.6 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن به 17.9 میلی‌متر می‌رسد. در بخش سخت افزاری برای این مدل پردازنده مرکزی Intel Core i3 1305U در نظر گرفته شده و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز هم وظیفه‌ی نگه داشتن برنامه‌ها در حافظه را عهده‌دار است. توجه داشته باشید که رم امکان ارتقاء ندارد و شما به همین 8 گیگابایت محدود خواهید بود ولی از آنجایی که رم DDR5 است، احتمالا با مشکلی مواجه نمی‌شوید. این محصول حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD دارد که خودتان می‌توانید آن را ارتقاء دهید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3

 

پردازنده گرافیکی این دستگاه UHD Graphics است و حافظه‌ی گرافیکی مجزا برای آن در نظر گرفته نشده است. در بخش صفحه نمایش با یک پنل 15.6 اینچی از نوع TN با رزولوشن FHD مواجه هستیم. این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد و برای استفاده‌ی روزمره و مشاهده‌ی محتوا مناسب به نظر می‌رسد. این صفحه نمایش به نسبت بازه‌ قیمتی حاشیه‌های کم و جذابی هم دارد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توانیم به باتری 47 وات اشاره کنیم.

برخورداری این مدل از پردازنده نسل 13 یک مزیت بزرگ در این بازه قیمتی به حساب می‌آید و به لطف همین موضوع نیز شما می‌توانید لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3 را به عنوان یک مدل دانشجویی با ارزش خرید بالا در نظر بگیرید.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3

 

تبلت های ویندوزی را بیشتر بشناسید:
تبلت ویندوزی ارزان قیمت

 

لپ تاپ لنوو مدل V15 G3 IAP

سازنده چینی برای این لپ تاپ نمایشگری 15.6 اینچی از نوع TN با پوشش مات را مناسب دیده است. این صفحه نمایش می‌تواند در حالت حداکثری 250 نیت روشنایی را در اختیار قرار دهد. در دل این لپ تاپ پردازنده مرکزی شرکت اینتل نسل 12 مدل 1215U قرار گرفته است. این CPU دارای 6 هسته و 8 رشته است و در محدوده فرکانس پردازشی 3.3 تا 4.4 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. در کنار این پردازنده 20 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز قرار گرفته و 256 گیگابایت حافظه SSD این بخش را کامل می‌کند.

لپ تاپ لنوو مدل V15 G3 IAP

به لطف این سخت افزار شما می‌توانید از این لپ تاپ برای کارهای نیمه سنگین هم استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید با این مدل به سراغ برنامه نویسی بروید (البته در حالت‌های ابتدایی و نه حرفه‌ای) و برنامه‌های مرسوم را بدون هیچ مشکلی به روی این سیستم نصب کنید. این محصول از درگاه Type-C برخوردار است و از یک باتری 38 وات ساعت نیز تغذیه می‌کند.

 

قیمت لپ تاپ لنوو مدل V15 G3 IAP

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3 نسخه 12450H

بالاتر لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3 را به شما معرفی کردیم و به همین جهت هم دیگر به تمامی ویژگی‌های این محصول نخواهیم پرداخت. اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده این گزینه در لیست قرار بگیرد، قدرت CPU بسیار خوب آن به نسبت رقبا و بازه قیمتی است. این محصول از پردازنده مرکزی Intel Core i5 12450H با 8 هسته و 12 رشته استفاده می‌کند. فرکانس این CPU بین 2.1 تا 4.6 گیگاهرتز تغییر می‌کند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3 نسخه 12450H

توان این لپ تاپ به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید واقعا خوب است و اگر با بودجه کم بهترین گزینه برای برنامه نویسی را می‌خواهید حتما به شما خرید این مدل را پیشنهاد می‌کنیم. بد نیست بدانید که CPU این لپ تاپ تا حدی خوب است که در مدل‌هایی با دو برابر قیمت این محصول نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3 نسخه 12450H

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5

بالاخره به اولین لپ تاپ لیست می‌رسیم که از کارت گرافیک با حافظه مجزا استفاده می‌کند. این یعنی اگر کار شما و استفاده‌ای که دارید به کارت گرافیک وابسته است حتما این مدل را انتخاب کنید و توصیه نمی‌کنیم به سراغ لپ تاپ‌های بالا بروید. این لپ تاپ از کارت گرافیک نویدیا Geforce MX350 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 استفاده می‌کند. پردازنده مرکزی این لپ تاپ هم Core i5 1135G7 با فرکانس پردازشی 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز است. این cpu قدرت بسیار خوبی دارد و قوی‌ترین نسخه تا به این قسمت لیست است.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5

زمانی که 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه داخلی HDD را نیز در کنار این سخت افزار قرار دهیم متوجه خواهیم شد که این مدل قوی‌ترین نسخه این لیست تا به این بخش است. خوشبختانه می‌توانید حافظه داخلی و رم را نیز بهبود ببخشید و ارتقاء دهید. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5 صفحه نمایشی 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به وزن 1.65 کیلوگرمی، حافظه کش 8 مگابایتی و باتری 2 سلولی 38 وات ساعت اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15ITL6 I5

 

اگر آخرین نسخه ویندوز را نصب کرده‌اید، مطلب زیر را از دست ندهید:
بهترین برنامه های ویندوز 11

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

اگر قدرت پردازنده مرکزی لپ تاپ برای شما مهم‌ترین بخش است پس بدون شک به سراغ این مدل از لنوو بروید. برای مثال اگر دانشجوی رشته کامپیوتر هستید و قصد دارید با لپ تاپ خود برنامه‌نویسی کنید و یا می‌خواهید ادیت فیلم در نرم افزارهایی مانند Adobe premiere انجام دهید قطعا cpu از هر بخشی برای شما مهم‌تر خواهد بود و این مدل به لطف. پردازنده اینتل Core i7 1255U با فرکانس پردازشی 3.5 تا 4.7 گیگاهرتز می‌تواند به خوبی از پس این مهم بربیاید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

این cpu از 10 هسته و 12 رشته استفاده می‌کند و در مقایسه با پردازنده 1135G7 لپ تاپ قبلی حدود 60 درصد قوی‌تر است و می‌تواند به خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید. توان cpu این لپ تاپ به نسبت بازه قیمتی فوق‌العاده خوب است و شما را در انجام هیچ کاری نا امید نخواهد کرد. در نظر داشته باشید که لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim3 نسخه 12450H با قیمت کمتر، پردازنده مرکزی با 20 درصد قدرت پردازشی بالاتر دارد ولی در عوض پردازنده گرافیکی لپ تاپ گفته شده حدود 50 درصد ضعیف‌تر از این محصول است. به بیان ساده‌تر این دستگاه بالانس بهتر و سخت افزار کامل‌تری دارد.

512 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 بخش سخت افزار را کامل می‌کند. ناگفته نماند که نمایشگر این لپ تاپ اندازه 15.6 اینچی دارد و از نوع IPS است و از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به حافظه کش 12 مگابایتی، وزن حدود 1.63 کیلوگرمی و باتری 3 سلولی 45 وات ساعت اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

 

لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 OLED K513EQ

اگر در خرید لپ تاپ دانشجویی یکی از اولویت‌های اصلی شما کیفیت صفحه نمایش است، لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 OLED K513EQ می‌تواند بهترین انتخاب پیش روی شما به حساب بیاید. این محصول صفحه نمایشی 15.6 اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD دارد و می‌تواند حداکثر روشنایی 600 نیتی را در اختیار قرار دهد. کیفیت این نمایشگر در این بازه قیمتی از همه رقبا بیشتر است و روشنایی پنل نیز حدود 2 برابر دیگر رقبا است.

لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 OLED K513EQ

تماشای محتوا در این لپ تاپ ایسوس لذت فراوانی دارد و شما با عمق رنگ مشکی بی‌نهایت و البته رنگ‌های پویا و زنده مواجه می‌شوید. در بخش سخت افزار هم با لپ تاپ مناسبی مواجه هستیم ولی مدل‌های دیگر به نسبت توان بالاتری دارند. در واقع ایسوس بخشی از هزینه سخت افزار را کاهش داده و در عوض از پنلی بسیار خوب استفاده کرده است.

در دل لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 OLED K513EQ پردازنده‌ای مرکزی مدل Core i5 1135G7 و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX350 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 دیده می‌شود.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 OLED K513EQ

 

چگونه برنامه های اندرویدی را روی Windows 11 داشته باشیم:
نصب برنامه اندروید روی ویندوز 11

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 5 15IRH8

یکی از عجیب‌ترین لپ تاپ‌های موجود در لیست همین لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 5 است؛ چرا که در بازه قیمتی خود از CPU قدرت می‌گیرد که کمتر می‌توان شبیه به آن را حتی در قیمت‌های بالاتر نیز یافت کرد. سازنده چینی برای این محصول به سراغ پردازنده مرکزی سری 13 شرکت اینتل مدل Core i7 13620H رفته است. این پردازنده که دارای 10 هسته و 16 رشته است در بازه 3.6 الی 4.9 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند و 24 مگابایت هم حافظه کش دارد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 5

قدرت این CPU بسیار خوب است و به شما کمک می‌کند تا با این لپ تاپ بتوانید هر پردازش سنگینی را بدون مشکل انجام دهید. در واقع اگر شما به لپ تاپی نیاز دارید که قدرت پردازشی بسیار خوبی داشته باشد و در عین حال حساب بانکیتان را نیز خالی نکند، لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 5 می‌تواند انتخاب بی‌نقصی برای شما باشد. لازم به ذکر است که چنین CPU در لپ تاپ‌هایی با 50 درصد قیمت بالاتر یا حتی 70 درصد قیمت بالاتر دیده می‌شود.

رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز این سخت افزار را همراهی می‌کند و حافظه داخلی نیز 1 ترابایتی است و به لطف فناوری PCIe NVMe 4.0 سرعت بالایی هم دارد. این لپ تاپ سبک تنها 1.62 کیلوگرم وزن دارد و با این وجود نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD را پیش دیدگان شما قرار می‌دهد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 5 15IRH8

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5

در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به اولین لپ تاپ گیمینگ این مطلب می‌رسیم. همان طور که احتمالا شما هم می‌دانید لپ تاپ‌های گیمینگ الزاما فقط برای گیمرها نیستند و هر کاربری که بخواهد نمایشگر و سخت افزاری بسیار خوب داشته باشد می‌توانید این دسته لپ تاپ‌ها را برای خرید انتخاب کند. این مدل از لنوو که وزنی 2.25 کیلوگرمی و ضخامتی 24.2 میلی متری دارد از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل همچنین از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که یک اتفاق بسیار جذاب است و استفاده از لپ تاپ را بسیار لذت‌ بخش‌تر می‌کند.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5

بخش سخت افزاری این لپ تاپ بر عهده پردازنده مرکزی مدل Intel Core i5 11300H با فرکانس 3.1 تا 4.4 گیگاهرتز ، پردازنده گرافیکی مدل GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 است. این مجموعه سخت افزاری را 1 ترابایت حافظه HDD به‌علاوه 256 گیگابایت حافظه SSD تکمیل می‌کند. این محصول هم برای اجرای بازی‌ها توان کافی دارد و هم می‌تواند سرعت عالی را برای استفاده روزمره به ارمغان بیاورد. در هر رشته‌ی تحصیلی که هستید این محصول نا امیدتان نخواهد کرد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6

 

معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای کسب درآمد:
بهترین اپلیکیشن های کسب درآمد دلاری و ریالی

 

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 i5 13420H

یکی از قوی‌ترین لپ تاپ‌های خوش قیمت بازار همین مدل از اچ پی است، محصولی که از تراشه سری 13 اینتل استفاده می‌کند و کارت گرافیک خوبی هم برای اجرای بازی‌ها دارد. این لپ تاپ به لطف داشتن پردازنده‌ای قوی برای کارهایی مانند برنامه نویسی یا ادیت فیلم بسیار مناسب به نظر می‌رسد و به نسبت بازه قیمتی قطعا می‌تواند رضایت شما را به دست بیاورد. اچ پی برای این دستگاه از پردازنده اینتل Core i5 13420H با فرکانس پردازشی 2.8 تا 4.6 گیگاهرتز استفاده کرده است. این cpu دارای 8 هسته و 12 رشته است و حافظه کش آن به 12 مگابایت می‌رسد.

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 i5 13420H

در کنار این cpu کارت گرافیک GEFORCE RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 قرار گرفته و 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD بخش سخت افزار را کامل می‌کند. این محصول در بخش نمایشگر هم گزینه خوبی است و از پنلی 15.6 اینچی از نوع IPS با نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده می‌کند. این صفحه نمایش FHD پوشش مات دارد و حداکثر روشنایی آن نیز تا 250 نیت قابل افزایش است.

 

قیمت لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 i5 13420H

 

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی کدام است؟ مهم نیست که چه رشته‌ای می‌خوانید و برای چه رشته‌ای قصد خرید لپ تاپ دارید، در هر صورت لپ تاپ مورد نظر شما باید برخی ویژگی‌ها مهم و حیاتی را داشته باشد و بسته به بودجه‌ی خود می‌توانید از لیست بالا یکی را برای خرید انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ از نظر صفحه نمایش کدام است؟ اکثر مدل‌های لیست دارای نمایشگر IPS با رزولوشن FHD هستند. مدل‌های گیمینگ از نرخ نوسازی 120 یا 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کنند. لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 OLED K513EQ به لطف برخورداری از پنل OLED بهترین عملکرد را دارد.

بهترین مارک لپ تاپ برای دانشجو کدام است؟ به خودی خود هیچ برندی نسبت به برند دیگر برای خرید دانشجویی برتری ندارد و برای داشتن انتخابی خوب بهتر است اولویت‌های خود را مشخص کرده و سپس به سراغ گزینه‌های موجود بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

16 نظر

  1. بابک

    درود بر دوستان
    اول اینکه برند ایسوس بهتره یا لنوو یا اچپی؟
    دوم اینکه لپ تاپی برای برنامه نویسی میخواستم، چه مدل هایی پیشنهاد میکنین؟ ( بین 35 تا 40 تومن)
    با تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بابک

  2. آناهیتا

    سلام خسته نباشید من دانشجو معلم هستم و لپ تاپی میخوام ک گاهی کار گرافیکی باش انجام بدم ولی هیچ ایده ای ندارم.تو رنج قیمت ۳۰ تا ۴۵ تومن باشه و با کیفیت ک بشه ۴ سال یا بیشتر استفاده کرد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آناهیتا

  3. Fateme

    سلام میشه لطفا جواب بدید من یه لپتاپ برای کارهای پایان نامم میخواستم و بیشتر کارم با متلب (پردازش تصویرو.. ) و پایتون وشبیه سازی با کدهای مونت کارلو مثل mcnp  که خیلی گرافیکی لازم ندارن
    به نظرتون کدوم مدل؟
    Fx507
    I5 12500h
    16g Ram
    1tra ssd
    4g 3050
    یا

    Hp victus
    CPU ci5 13420h
    Ram 16
    Ssd 1t
    RTX 3050 6GB

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Fateme

      سلام گزینه دوم
      1. zeynab

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقتتون بخیر ، لپتاپ دانشجویی که دارای حافظه مناسب و خوبی باشه و بتونیم حافظش رو ارتقا بدیم و اینکه شارژش رو بتونه توی مدت زیادی نگه داره و کلا بشه چندین سال ازش استفاده کنیم و قیمتش تا ۴۰ میلیون اینا یا کمتر باشه میخواستم ، ولی ایده ای ندارم ، شما چه چیزی بهم پیشنهاد میکنید؟ لطفا در کل بهترین لپتاپ دانشجویی موجود با این رنج قیمت رو ممنون میشم بهم معرفی کنید 🌹
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به zeynab

          سلام من باشم به شخصه با این بودجه این مدل از لنوو میگیرم لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل LOQ Gaming i5 13420H 16GB 512GB RTX2050 هم کارت گرافیک با حافظه مجزا داره، هم قدرتش خوبه البته که احتمالا از نظر باتری بهترین انتخاب نیست و وزنش هم ۲.۴ کیلوگرم
      1. Fateme

        پاسخ به احسان نیک پی

        در کل خوب هست یا مورد بهتری شما پیشنهاد میدید؟ با قیمت یکم بالاترهم مشکلی ندارم من شنیدم این مدل ویکتوس لولاهاش ضعیف هست و مشکل کولینگ داره؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Fateme

          سلام بودجتون چقدر؟
          1. Fateme

            پاسخ به احسان نیک پی

            45یا 50 برای برنامه نویسی متلب و پایتون و شبیه سازی دوبعدی؟ لوک بهتره یا ویکتوس اصلا گیمینگ باشه یا ن
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به Fateme

              سلام لپ تاپ لنوو 16 اینچی مدل IdeaPad Gaming 3 i7 12700H 16GB 512GB RTX3060 الزامی نداره ولی، بله بهتره گیمینگ باشه بر اساس نیاز شما
  4. یونس طاهری

    سلام لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل R565EP-BQ585 I5 16G 512G SSD
    ارزش خرید دارد ؟ گزینه بهتری در این رنج قیمت هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به یونس طاهری

      سلام وقت خوش مقداری بیشتر هزینه کنید و لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5 8GB 256GB 11H رو خریداری کنید
  5. مهدی حیدری

    خیلی ممنون از پست جامع و خوبتون، متاسفانه لپتاپ خیلی گرون شده، مخصوصا لپ تاپ گیمینگ. فقط این رو اضافه کنم الان پردازنده های جدید رایزن هم خوبن و البته نسل یازده و دوازده اینتل هم بازم خوب شده. توی فروشگاه های اینترنتی ایران هم اختلاف قیمت زیاد هست، دیجی کالا که هست، کیفیت کارشون پایین اومده متاسفانه، فروشگاه روژسا قیمتهای خیلی خوبه ولی فقط محصولات بالارده کار میکنن. فروشگاه زنبیل هم که کلا بیخیال لپتاپ شده.
    فقط دوستان توجه کنید اگه پورت تاندربولت رو لازم دارید حتما باید اینتل بگیرید و رایزن تا قبل از نسل 6 پشتیبانی نمیکنه ولی از نسل 6 به بعد رایزن هم USB4 رو ساپورت میکنه که عالیه. سری لجیون هم خوبه چه از اینتل یا ای ام دی 🙂

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی حیدری

      سلام مهدی عزیز وقتت بخیر باشه مرسی که این مطلب رو مطالعه کردی و خوشحالیم که از اون راضی بودی ممنون از اطلاعات مفید و خوبی که ذکر کردی در پناه حق سالم و سلامت باشی
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88/
ads
ads