داغ ترین ها :

بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ

برای خرید یک لپ‌ تاپ گیمینگ حتما نباید خیلی زیاد هزینه کنید، البته که با توجه به شرایط اقتصادی، ارزانترین لپ تاپ های گیمینگ هم در کشورما گران حساب می‌شوند و لپ‌تاپ‌های گیمینگ گران قیمت جزو محصولات خیلی لوکس به حساب می‌آیند. با این حال تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ را به شما معرفی کنیم، محصولاتی که بدون خالی کردن کارت بانکی شما می‌توانند تجربه خوبی از بازی کردن را به شما هدیه دهند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ ما در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالاتر خیلی هیجان انگیز به نظر نمی‌رسند، اما در نوع خود مناسب خواهند بود و بازی‌ها را هم با کیفیت مناسبی اجرا خواهند کرد. در این مطلب لپ‌تاپ‌هایی از شرکت‌های ایسوس، اچ پی و لنوو را به شما معرفی می‌کنیم و همین موضوع باعث می‌شود تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

 

با آفرهای عالی تکنولایف یک لپ تاپ مخصوص بازی بخرید: لپ تاپ گیمینگ

 

چگونه یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت انتخاب کنیم؟

لپ‌تاپ‌های محصولات پیچیده‌‌ای هستند و در زمان خرید یک لپ‌تاپ باید به بخش‌های مختلف آن توجه داشته باشید. این موضوع در زمان خرید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی کمی پیچیده‌تر می‌شود. در ادامه می‌خواهیم به بخش‌های کلیدی در زمان خرید لپ‌ تاپ گیمینگ اشاره کنیم.

پردازنده گرافیکی

برای بازی کردن به یک پردازنده گرافیکی مناسب نیاز خواهید داشت. به همین دلیل پردازنده گرافیکی مهم‌ترین بخش یک لپ‌تاپ مخصوص بازی خواهد بود. کارت گرافیکی بهتر به معنای این خواهد بود که بازی شما عملکرد بهتری پیدا می‌کند و با نرخ فریم بالاتری هم اجرا می‌شود. با این حال یک کارت گرافیکی قدرتمند هزینه‌های شما را هم افزایش می‌دهد.

همچنین در زمان انتخاب پردازنده گرافیکی انتخاب‌های متعددی را پیش روی خود مشاهده می‌کنید. معمولا روی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی از پردازنده گرافیکی Nvidia و AMD استفاده می‌‌شود؛ اما انتظار نداشته باشید که قیمت آن‌ها خیلی کم باشد. می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی خریداری کنید که از پردازنده گرافیکی Nvidia GTX استفاده می‌کنند. البته می‌توانید مدل‌هایی را هم پیدا کنید که از پردازنده Nvidia RTX 2060  و Nvidia RTX 3060 برخوردارند. این پردازنده‌های گرافیکی قدرت بالایی دارند و از تکنولوژی Ray-Tracing هم بهره می‌برند.

البته باید بگوییم که قدرت این پردازنده‌های گرافیکی دقیقا با مدل دسکتاپ آن‌ها برابر نمی‌کند و در برخی  موارد مشاهده می‌کنیم که شرکت Nvidia محصولات خودش را برای لپ‌تاپ به Max-Q تغییر نام می‌دهد. پس در زمان خرید لپ‌تاپ باید حسابی به ویژگی‌های سخت‌افزاری آن توجه کنید. به این موضوع توجه کنید که نباید لپ‌تاپی بخرید که پردازنده گرافیکی آن روی پردازنده اصلی قرار داشته باشد. چرا که این پردازنده‌های گرافیکی قدرت خیلی زیادی ندارند.

پردازنده

در حالی که پردازنده گرافیکی بخش اصلی یک لپ‌تاپ مخصوص بازی است، پردازنده هم قوی هم باعث می‌شود که در اجرای بازی‌ها عملکرد بهتری را شاهد باشیم. البته اگر می‌خواهید از لپ‌تاپی که خریداری کرده‌اید به جز بازی کردن استفاده کنید، باید محصولی بخرید که پردازنده قدرتمندی داشته باشد.

می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی خریداری کنید که از پردازنده AMD یا اینتل استفاده می‌کنند. هر دو پردازنده در زمان اجرای بازی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که تمرکز اصلی را روی انتخاب بهترین لپ‌تاپ با بهترین کارت گرافیکی قرار دهید و گزینه دوم را به انتخاب پردازنده اختصاص دهید.

 

بررسی یک لپ تاپ خوب برای دانشجویان:
بررسی لپ تاپ ایسوس مدل R1502ZA-BQ762

 

صفحه نمایش

اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت در بازار از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 4K یا Quad HD استفاده می‌کنند؛ اما می‌توانید محصولات خوبی را پیدا کنید که از صفحه نمایشی با وضوح تصویر Full HD بهره می‌برند. البته اندازه مناسب صفحه نمایش باعث می‌شود که بتوانید نرخ نوسازی بیشتری را در اختیار داشته باشید که باعث می‌شود بازی‌ها با نرخ فریم بالاتری اجرا شوند. البته این موضوع به سخت افزار قرار گرفته روی لپ‌تاپ شما هم بستگی دارد. هرچقدر که سیستم قوی‌تری داشته باشید، بازی‌ها با فریم بالاتری اجرا می‌شوند.

در زمان خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ ارزان قیمت به نرخ نوسازی صفحه نمایش آن توجه کنید. می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی خریداری کنید که نرخ نوسازی صفحه نمایش آن ها به ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتز می‌رسد. این میزان نرخ نوسازی دو برابر بیشتر از نرم نوسازی سایر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است. هرچقدر نرخ نوسازی بالاتر باشد، تصاویر بهتر و زیباتر به نظر می‌رسند. دقت رنگ صفحه نمایش هم موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید، اما اکثر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت گیمینگ بازار در این قسمت ضعف دارند.

حافظه رم و حافظه داخلی

خیلی راحت می‌توان این دو موضوع را فراموش کرد. چرا که کارت گرافیکی و پردازنده نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند. متأسفانه بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه قیمت لپ‌تاپ را کاهش دهند از این قسمت کم‌کاری می‌کنند. سعی کنید که لپ‌تاپی خریداری کنید که رم بالایی داشته باشد و از حافظه SSD هم استفاده کند. حافظه SSD تاثیر زیادی روی بالاتر رفتن سرعت سیستم شما خواهد داشت. رم هم باعث می‌شود که همه چیز را با سرعت بالاتری تجربه کنید، مخصوصا در زمان بازی کردن.

قیمت اسپیکر

صفحه کلید و طول عمر باتری

مهم‌ترین بخش‌های یک لپ‌تاپ مخصوص بازی شامل پردازنده گرافیکی، پردازنده و صفحه نمایش می‌شوند، اما همچنان مسائل دیری هم هست که باید به آن توجه کنید. کیبورد یکی از قسمت‌هایی است که احتمالا کمتر به آن توجه خواهید کرد. سعی کنید محصولی خریداری کنید که دکمه‌های خیلی نرمی نداشته باشد و فاصله دکمه‌ها هم نباید خیلی به یکدیگر نزدیک باشند.

تازه ما به ترک پد اشاره نمی‌کنیم، چرا که احتمالا می‌خواهید از یک ماوس گیمینگ روی لپ‌تاپ خود استفاده کنید تا تجربه گیمینگ بهتری کسب کنید. کیبورد های گیمینگ مجزا را هم می‌توانید برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید.

لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت برخی مواقع یکسری برتری هم نسبت به لپ‌تاپ‌های گران‌تر پیدا می‌کنند. مثلا این لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر و باریک‌تر خواهند بود. حتی پورت‌های بیشتری هم روی این لپ‌تاپ‌ها مشاهده می‌کنید که باعث می‌شوند لپ‌تاپ خود را به محصولات مختلف متصل کنید.

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان

لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه از قیمت زیاد به کم چیده شده‌اند و به همین جهت اگر بودجه کمتری دارید گزینه‌های انتهای لیست را مورد بررسی قرار دهید.

لپ تاپ اچ‌پی Victus 15 i5 13420H

این لپ تاپ یک مدل جدید و البته خوش قیمت از برند اچ پی است که ارزش خرید بالایی هم دارد. سازنده آمریکایی در زمینه پردازنده مرکزی از اینتل نسل 13 مدل Core i5 13420H با 8 هسته و 12 رشته استفاده کرده است. این CPU در محدوده 3.4 الی 4.6 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و توان آن نیز بین 35 الی 95 وات قابل تغییر است. قدرت این پردازنده به نسبت قیمت این لپ تاپ واقعا خوب است و شبیه به پردازنده Core i7 12650H نسل 12 عمل می‌کند.

لپ تاپ اچ‌پی Victus 15 i5 13420H

در کنار این CPU، کارت گرافیک شرکت Nvidia مدل RTX 2050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 دیده می‌شود و 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز این مجموعه را تکمیل می‌کند. این سخت افزار به گونه‌ای نیست که شما بتوانیم عناوین مختلف را در حالت بسیار بالا اجرا کنید ولی بدون شک می‌توانید همه بازی‌ها را در حالت گرافیکی معقولی با فریم‌ریت مناسب تجربه کنید.

این لپ تاپ 2.29 کیلوگرمی دارای نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. نسبت این پنل 16 به 9 بوده و روشنایی آن به 250 نیت می‌رسد. این یعنی با صفحه نمایش پایه‌ای و متوسط ولی رضایت بخش مواجه هستیم. ناگفته نماند که باتری این لپ تاپ 3 سلولی بوده و 52.5 وات ساعت ظرفیت دارد.

 

خرید لپ تاپ اچ‌پی Victus 15 i5 13420H

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6

قیمت لپ تاپ گیمینگ ارزان

این سری از لپ تاپ‌های لنوو را می‌توانید با کانفیگ‌های بسیار متنوع خریداری کنید ولی اگر در پی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت هستید باید به سراغ نسخه پایه‌ای بروید. خوشبختانه پنل این لپ تاپ با وجود خوش قیمت بودن باز هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا هم بازی‌ها روان‌تر به نمایش گذاشته شوند و هم هنگام وب‌گردی و گشت و گذار در منوها حس بسیار روان‌تری داشته باشید. این صفحه نمایش اندازه 15.6 اینچی دارد و از رزولوشن FHD نیز بهره می‌برد و طبق انتظار از فناوری IPS LCD هم استفاده می‌کند.

در نسخه مورد نظر ما در بخش سخت افزار شما با پردازنده مرکزی intel Core I5 11300H با فرکانس 3.1 تا 4.4 گیگاهرتز و کارت گرافیک Nvidia مدل GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 مواجه خواهید شد. 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD کامل‌کننده بخش سخت افزاری است. شما می‌توانید در کانفیگ‌های دیگر نسخه رم 16 یا نسخه 1 ترابایت HDD به‌علاوه 256 گیگابایت SSD را انتخاب کنید. توان پردازشی و گرافیکی این لپ تاپ برای اجرای بازی‌های روز کافی است ولی به طبع نمی‌توانید تنظیمات را به روی حالت بسیار بالا قرار دهید. وزن 2.25 کیلوگرمی، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی و حافظه رم، ویندوز 11 و باتری سه سلولی 45 وات ساعت از دیگر مشخصه‌های این محصول هستند. با توجه به شباهت بسیار بالای نسخه های مختلف این لپ تاپ، پیشنهاد میکنم کل سری لنوو گیمینگ ۳ را ببنید و خودتان انتخاب کنید.

 

بهترین مدل های موجود در بازار را اینجا بررسی کنید:
بهترین لپ تاپ های 2022

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE-HN096

لپ تاپ‌های سری TUF مدل‌های ارزان‌تر لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس هستند. این مدل از نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند، پنلی که نرخ نوسازی آن به 144 هرتز می‌رسد. این صفحه نمایش از 62.5 درصد از گستره رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند و 43.3 درصد از Adobe RGB را نیز پوشش می‌دهد و این یعنی کیفیت نمایشگر معمولی است و نباید انتظار رنگ‌هایی بی‌نقص را داشته باشید.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE-HN096

این محصول در زمینه سخت افزار یک گزینه کاملا معقول است و از یکی از بهترین پردازنده‌های سری 12 اینتل به نام Core i7 12700H با فرکانس پردازشی 3.5 تا 4.7 گیگاهرتز بهره می‌برد. این پردازنده مرکزی دارای 14 هسته و 20 رشته است و 24 مگابایت هم حافظه Cache دارد. حداقل توان این پردازنده معادل 35 وات و حداکثر توان آن برابر با 115 وات است. این پردازنده شما را در اجرای بازی‌ها و انجام کارهای سنگین به خوبی همراهی می‌کند.

ایسوس برای این لپ تاپ 16 گیگابایت حافظه از نوع DDR5 در نظر گرفته و میزان حافظه داخلی نیز 512 گیگابایت است. در زمینه گرافیکی این لپ تاپ از Nvidia RTX 3050 Ti بهره می‌برد و 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GGDR6 نیز برای آن در نظر گرفته شده است. شما با این دستگاه می‌توانید بازی‌ها را در رزولوشن FHD با فریم‌ریت خوبی تجربه کنید و سیستم خنک کننده نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

 

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE-HN096

 

خرید لپ تاپ

 

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC-HN138

شرکت ایسوس در این مدل از سری ROG Strix ترجیح داده از پردازنده مرکزی شرکت AMD به نام Ryzen 7 6800H استفاده کند. این پردازنده دارای 8 هسته و 16 رشته است و در محدوده فرکانس 3.2 تا 4.7 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. قدرت این CPU نزدیک به مدل INTEL Core i7 12650H است و توانایی زیادی به نسبت این بازه قیمتی دارد. این سخت افزار را 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 کارت گرافیک RTX 3050 شرکت Nvidia همراهی می‌کند و 16 گیگابایت رم از نوع DDR5 و 1 ترابایت حافظه SSD کامل کننده این بخش است.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC-HN138

این مجموعه سخت افزاری برای اجرای بازی‌های روز کاملا مناسب است و بدون مشکل در حالت بالا یا متوسط و رزولوشن FHD می‌توانید عناوین مختلف را تجربه کنید. این لپ تاپ 2.1 کیلوگرمی دارای نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن FHD از نوع IPS است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. کیبورد این لپ تاپ RGB دارد و لبه‌های فریم نیز از نورپردازی بهره می‌برند که این موضوع ظاهر این دستگاه را بسیار جذاب‌تر کرده است. ایسوس از نظر مدیریت گرما نیز در ROG Strix G513RC-HN138 موفق عمل کرده و تا حد خوبی گرما از داخل بدنه خارج می‌شود.

 

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC-HN138

 

لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX517ZC

این لپ تاپ ایسوس گزینه دیگری است که می‌تواند به نسبت سخت افزار خوبی که دارد گزینه مناسبی برای خرید باشد. این مدل از پردازنده مرکزی Core i7 12650H شرکت اینتل قدرت می‌گیرد و کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی نیز این CPU را همراهی می‌کند. 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD و 16 گیگابایت رم از نوع DDR5 کامل کننده بخش سخت افزار است و به شما قدرت کافی برای اجرای مناسب اکثر بازی‌های روز می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX517ZC

این لپ تاپ 2 کیلوگرمی مانند بسیاری دیگر از مدل‌های لیست پنلی IPS با رزولوشن FHD و اندازه 15.6 اینچی دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند. انرژی مورد نیاز این دستگاه را یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 76 وات ساعت تأمین می‌کند و آداپتور 180 واتی برای شارژ این مدل در نظر گرفته شده است.

 

انواع هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدفون گیمینگ

 

لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 Ryzen 7 5800H

اگر بودجه کمتری نسبت به مدل‌های بالا دارید این لپ تاپ گیمینگ از برند لنوو می‌تواند انتخاب خوب و جذابی برای شما باشد. پردازنده مرکزی این مدل Ryzen 7 5800H از شرکت AMD است. این CPU دارای 8 هسته و 16 رشته است و 16 مگابایت هم حافظه Cache دارد. این پردازنده مرکزی در محدوده 3.2 الی 4.4 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و یکی از مدل‌های خوب در بازه قیمتی میان‌رده به حساب می‌آید.

در زمینه کارت گرافیک شما همچنان به Nvidia GeForce RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 دسترسی خواهید داشت و 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز این بخش را کامل می‌کند. این سخت افزار در مقایسه با مدل‌های بالا مقداری از نظر پردازنده مرکزی ضعیف‌تر است ولی این موضوع مشکلی از جهت اجرای بازی‌ها به وجود نمی‌آورد.

لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 Ryzen 7 5800H

نمایشگر این لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی بوده و رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این پنل دارای نسبت 16 به 9 است و از فناوری IPS نیز استفاده می‌کند. بد نیست بدانید که حافظه رم تا 32 گیگابایت قابل ارتقاء است و حافظه داخلی را نیز می‌توانید افزایش دهید.

 

خرید لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 Ryzen 7 5800H

 

اگر بودجه کمتری دارید می‌توانید نسخه دیگری از این لپ تاپ جذاب را خریداری کنید. در این نسخه که لینک خرید آن در ادامه قرار داده می‌شود، حافظه رم 8 گیگابایت DDR4 است و حافظه داخلی را نیز ترکیب 1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD تشکیل می‌دهد. از نظر پردازنده مرکزی یا کارت گرافیک هیچ تفاوتی بین این دو مدل دیده نمی‌شود و میزان رم را هم می‌توانید در ادامه خودتان افزایش دهید.

 

خرید لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 Ryzen 7 5800H با رم 8

 

لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5 AN517-55-57WA

بدون شک یکی از بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی بازار همین مدل از ایسر است که هم نمایشگر بزرگی و مناسبی دارد و هم سخت افزار قوی را به نسبت بازه قیمتی در دسترس قرار می‌دهد. این لپ تاپ وزنی حدود 3 کیلوگرمی دارد که برای جابجایی زیاد کمی زیاد است. بخش زیادی از وزن زیاد این لپ تاپ به دلیل پنل 17.3 اینچی آن است، نمایشگری که از نوع IPS بوده و از رزولوشن FHD استفاده می‌کند و به نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز مجهز شده است.

لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5 AN517-55-57WA

پردازنده مرکزی این لپ تاپ یکی از CPU های نسل 12 شرکت اینتل به نام Core i5 12500H با 12 هسته و 16 رشته است و حافظه کش آن به 18 مگابایت می‌رسد. این پردازنده در محدوده 3.3 الی 4.5 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و توان در حالت حداقلی و حداکثری بین 35 الی 95 وات تغییر می‌کند. کارت گرافیک 3050 شرکت Nvidia است و 4 گیگابایت هم حافظه اختصاصی دارد و به همین جهت خیلی به این بخش نمی‌پردازیم.

جالب است بدانید که این پردازنده مرکزی از Ryzen 7 5800H که در بالا در مورد آن صحبت کردیم کمی قوی‌تر است. ایسر برای این دستگاه 32 گیگابایت رم از نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز در نظر گرفته که به نسبت قیمت یک نکته عالی به حساب می‌آید، هرچند که دیگر امکان ارتقاء آن وجود ندارد. حافظه SSD با ظرفیت 1 ترابایتی کامل کننده این بخش است.

 

لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5 AN517-55-57WA

 

لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro 16X ON7600PC-KV098

یکی از ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ که می‌توانید در بازار خریداری کنید، همین مدل از شرکت ایسوس است، هرچند که این محصول به طور مشخص گیمینگ نیست ولی به لطف سخت افزار قابل قبول می‌تواند از پس اجرای بسیاری از بازی‌ها بربیاید. این لپ تاپ از کارت گرافیک 3050 شرکت Nvidia با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده می‌کند ولی با این تفاوت که توان این GPU برابر با 35 وات است و در حالت حداکثری به 50 وات می‌رسد و این در حالیست که بسیاری از لپ تاپ‌های بالا با کارت گرافیک 3050 دارای توان 85 واتی هستند.

لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro 16X ON7600PC-KV098

این توضیحات یعنی درست است که این لپ تاپ کارت گرافیک 3050 دارد ولی قدرت این کارت گرافیک کمتر از مدل‌های بالا است و نباید انتظار مشابهی داشته باشید. در زمینه پردازنده مرکزی شاهد Core i5 11300H با 4 هسته و 8 رشته و فرکانس 3.1 تا 4.4 گیگاهرتز هستیم و این مدل در مقایسه با پردازنده‌ای مثل 12500H کمتر از نصف قدرت دارد. بخش سخت افزار با 512 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز کامل می‌شود.

از نظر سخت افزاری این لپ تاپ قابل قبول است ولی نباید انتظار داشته باشید که بتواند بازی‌های روز را با گرافیک بالا یا فریم‌ریت بسیار عالی به اجرا دربیاورد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این دستگاه ایسوس را می‌توانیم پنل 16 اینچی OLED آن در نظر بگیریم، پنلی که دارای رزولوشن فوق العاده 4K است و 100 درصد از گستره رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و روشنایی آن به 550 نیت می‌رسد.

 

خرید لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro 16X ON7600PC-KV098

 

لپ تاپ لنوو Thinkbook 15

اگر در پی لپ تاپ گرافیک دار ارزان هستید این مدل از لنوو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. توجه داشته باشید که این مدل و لپ تاپ‌های بعدی دارای کارت گرافیک هستند ولی این کارت گرافیک مانند لپ تاپ‌های گیمینگ بالا توانایی خیلی زیادی ندارد و در اجرای بازی‌ها نمی‌توانید به سراغ همه عناوین بروید و باید بازی‌ها را در حالت گرافیکی پایین به اجرا دربیاورید. کارت گرافیک این لپ تاپ GeForce MX450 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی است.

از نظر حافظه داخلی شاهد ترکیب شدن 128 گیگابایت SSD و 1 ترابایت HDD هستیم و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت نیز کامل کننده این بخش است. سازنده چینی برای CPU از اینتل مدل 1167G7 با 4 هسته و 8 رشته و فرکانس 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز کمک گرفته است. این پردازنده مرکزی عملکرد قابل قبولی دارد ولی خیلی برای اجرای بازی‌های سنگین خوب نیست.

وزن این محصول 1.75 کیلوگرم است و در زمینه نمایشگر نیز شاهد پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD از نوع TN هستیم و نرخ نوسازی 60 هرتز است. روشنایی این پنل در حالت حداکثری به 220 نیت می‌رسد و کیفیت صفحه نمایش نیز کاملا در سطح معمولی قرار می‌گیرد و نباید از پنل TN مانند IPS انتظار رنگ‌های جذاب را داشته باشید.

 

خرید لپ تاپ لنوو Thinkbook 15 نسخه 1167G7

 

لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 i5 1135G7

این محصول یکی از ارزانترین لپ تاپ گیمینگ بازار است و نسخه دیگری از لپ تاپ بالا به حساب می‌آید. پنل این لپ تاپ دقیقا مانند نسخه بالایی است ولی مشخصات سخت افزاری تفاوت دارد. حافظه رم 16 گیگابایت است و در زمینه حافظه داخلی تنها 256 گیگابایت SSD را شاهد هستیم. پردازنده مرکزی از Core i7 1167G7 به Core i5 1135G7 تغییر کرده و توان CPU کمتر شده است. حافظه گرافیکی هنوز 2 گیگابایت GeForce MX450 است.

 

خرید لپ تاپ لنوو ThinkBook 15 i5 1135G7

 

لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515-57G-57YP

لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515-57G-57YP

این لپ تاپ از ایسر دارای ارزش خرید بسیار بالایی است؛ چرا که در زمینه پردازنده مرکزی از نسل 12 شرکت اینتل مدل 1235U استفاده می‌کند، پردازنده مرکزی که دارای 10 هسته و 12 رشته است و فرکانس پردازشی آن بین 3.3 تا 4.4 گیگاهرتز قابل تغییر است. 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD این پردازنده را همراهی می‌کنند و کارت گرافیک Nvidia مدل MX550 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی کامل‌ کننده این بخش است. در زمینه نمایشگر هم این لپ تاپ بهتر از مدل قبلی است و رزولوشن FHD دارد و از فناوری IPS استفاده می‌کند.

 

خرید لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515-57G-57YP

 

سوالات متداول

قیمت لپ تاپ گیمینگ ارزان چقدر است؟ ارزان‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار قیمتی حدود 40 میلیون به بالا دارند و اگر بخواهید هزینه کمتری را برای خرید لپ تاپ صرف کنید دیگر نمی‌توانید به سراغ گزینه‌های گیمینگ بروید و می‌توانید مدل‌هایی که دارای کارت گرافیک مجزا هستند خریداری کنید.

لپ تاپ برای گیم ارزان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ به پردازنده مرکزی و کارت گرافیک بیشتر از هر چیز دیگری توجه داشته باشید؛ چرا که این دو مورد نقش اصلی را در اجرای بازی‌های مختلف ایفا خواهد کرد. بعد از این دو مورد صفحه نمایش، نرخ نوسازی و میزان حافظه داخلی و حافظه رم را مورد بررسی قرار دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. خریدار واقعی لپ تاپ

    بازار ایران قحطی اومده، قیمت همه لپ تاپ ها هم با ضعیف ترین کانفیگ ها سر به فلک کشیده. فروشنده های محترم با خدا هم به سود زیر 60-70 درصد قانع نیستن. الان توی بازار دنیا پر از لپ تاپ های گیمینگ عالی گیگابایت و ایسر و هاسی و ام اس آی و لنوو هست اما حتی یکی از این مدل ها با قیمت واقعیشون توی بازار نیست. خرید یک لپ تاپ با پردازنده آی سون 12700 و کارت گرافیک 3060 یا بالاتر و صفحه نمایش اولترا اچ دی حتی با 50 میلیون هم امکان پذیر نیست. این لپ تاپ های توی بازار ایران هم هرکدوم یه مشکل اساسی دارن و بدجوری دل آدمو میزنه: یکیش پورت هاش کامل نیست، یکیش کیبوردش فول سایز نیست و تایپ کردن باهاش خسته کننده هست، صفحه نمایش های قدیمی فول اچ دی، شاسی نازک عین کاغذ، خنک کنندگی ضعیف، باتری ضعیف، سخت افزارهای بسیار قدیمی، رم دی دی آر 4 و …

    1. محمد مهدی

      پاسخ به خریدار واقعی لپ تاپ

      حرفتون درسته ولی چیکار کنیم لپ تاپ که نمیتونیم خودمون وارد کنیم خیلی سخته تازه اگه بزارن وارد کنی
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af/
ads