داغ ترین ها :
بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 60 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 60 میلیون تومان

در سال ۲۰۱۰ اگر کسی قصد خرید لپ‌ تاپ گیمینگ حرفه‌ای داشت، با محصولات زمخت و سنگینی رو به‌ رو می‌شد که با وجود قیمت نجومی، از نظر قدرت پردازشی به گرد پای دسکتاپ که با قیمت ارزان‌تر تهیه می‌شد نمی‌رسیدند. از آن زمان تنها دوازده سال گذشته است. اما با پیشرفت سریع تکنولوژی، سیستم‌های خنک کننده و پردازنده‌های جدید باریک‌تر و قدرتمندتر می‌شوند. در نتیجه، امروزه بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ پابه‌پای دسکتاپ، بازی‌های جدید را با بهترین گرافیک اجرا می‌کنند و حمل پذیری و زیبایی که از لپ تاپ انتظار داریم هم قربانی نمی‌شود.

مشکل جدید، تنوع بالای لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ موجود است که باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. خصوصا در این بازه قیمتی که با بهترین محصولات روز بازار رو به‌ رو هستیم. به منظور حل این مشکل در این مطلب به معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان پرداخته‌ایم.

 

مشاهده قیمت انواع لپ تاپ گیمینگ و تخفیف های امروز تکنولایف: لپ تاپ مخصوص بازی

 

نکاتی برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ

هنگام انتخاب یک لپ تاپ باید به ویژگی‌های بسیاری توجه داشته باشید. اما برای گیمرها به طور خاص، برخی نکات شایسته توجه بیشتری هستند. خوشبختانه برای آن دسته از کاربران که علاقه دارند انتخاب خود را با اطلاعات و اطمینان بیشتری انجام دهند، راهنمای کامل خرید لپ تاپ گیمینگ در وبلاگ تکنولایف موجود است. در این جا به تعدادی از نکات خرید لپ تاپ گیمینگ بسنده می‌کنیم.

  • روی شارژدهی باتری حساب نکنید. پیشرفت باتری‌ لپ تاپ‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. تلاش‌های تولیدکنندگان پردازنده‌ها برای کاهش مصرف انرژی، برای مثال بهینه بودن سری Ryzen از AMD و فناوری Optimus از Nvidia هم است. با این وجود اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ حتی بهترین آن‌ها بیشتر از ۸ ساعت شارژدهی نخواهند داشت. با در نظر گرفتن عمومیت استفاده لپ تاپ‌های گیمینگ در خانه و عملکرد بهتر آن‌ها هنگام اتصال به برق، این موضوع اهمیت چندانی هم ندارد.
  • GPU > همه چیز. فشار اجرای بازی‌های ویدیویی بیشتر از هر چیز روی پردازنده گرافیکی است. از آنجا که نمی‌توان در آینده این بخش را ارتقاء داد، سرمایه‌گذاری روی یک کارت گرافیک قدرتمند تا سال‌ها خیالتان را از اجرای بازی‌های سنگین روز راحت خواهد کرد. برای مشاهده رده‌بندی GPUهای مهم سال ۲۰۲۲، خواندن مطلب «بهترین کارت گرافیک‌های لپ تاپ کدامند؟» را پیشنهاد می‌کنیم.
  • بین سرعت پاسخگویی و رزولوشن باید یکی را انتخاب کرد. سریع‌ترین نمایشگرها نهایتاً با رزولوشن 1920 در 1080 می‌آیند. اگر نمایشگر 4k انتخاب می‌کنید، احتمالاً پاسخگویی کمتری خواهید گرفت.
  • از اهمیت کیبورد خوب فارغ نشوید. در عوض می‌توان تا حدودی از ضعف‌های تاچ پد گذشت.
  • می‌توانید در آینده ارتقاء دهید. بسیاری از لپ تاپ‌ها در مدل‌های مختلف با تفاوت ظرفیت حافظه RAM و داخلی به فروش می‌رسند. خوشبختانه این دو مورد قابل ارتقاء هستند و نیازی نیست انتخاب خود را بر پایه آن‌ها انجام دهید. حداقل رم برای آغاز ۸ گیگابایت و حافظه پیشنهادی ۱۶ گیگابایت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتقاء لپ تاپ، خواندن مطلب «کدام لپ تاپ ها قابل ارتقاء هستند» را پیشنهاد می‌کنیم.

 

بهترین مانیتور های گیمینگ با قیمت مناسب:
بهترین مانیتور های گیمینگ 8k

 

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۶۰ میلیون

در ادامه بهترین لپ تاپ‌هایی که می‌توانید تا 60 میلیون خریداری کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. در این لیست تلاش کرده‌ایم تا لپ تاپ از برندهای مختلف را قرار دهیم تا شما بتوانید بسته به سلیقه و نیاز بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VU

به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان می‌خواهیم به شما لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VU را معرفی کنیم، محصولی که با سخت افزار جذابی که دارد می‌تواند تجربه خوبی از اجرای بازی‌ها را در اختیار شما قرار دهد. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ می‌تواند وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار دهد. از دیگر ویژگی‌های خوب صفحه نمایش این محصول می‌توانیم به نرخ نوسازی ۱۴۴ هزتر اشاره کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VU

موضوع بعدی که باعث شده از این لپ تاپ به عنوان لپ تاپ مخصوص بازی تا 60 میلیونی نام ببریم، برخورداری از پردازنده Core i7 مدل 13700H است. البته که این لپ تاپ با ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی راهی بازار شده و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD دارد. این مجموعه قدرت بسیار خوبی دارد و مخصوصا از نظر پردازنده مرکزی به‌خوبی می‌تواند همراه شما در کارهای مختلف باشد. اگر لپ تاپ برای برنامه‌نویسی می‌خواهید و گاهی هم می‌خواهید با آن به اجرای بازی‌ها بپردازید لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VU می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507VU

 

انواع موس لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید

 

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX507ZI

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX507ZI

اگر لپ تاپ تا ۶۰ میلیون را صرفا برای اجرای بازی‌ها می‌خواهید قطعا این مدل می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به لپ تاپ بالا باشد؛ چرا که پردازنده گرافیکی از RTX 4050 به RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 تغییر کرده و به شما امکان می‌دهد تا بازی‌ها را با گرافیک بسیار بهتری اجرا کنید. البته این قوی‌تر شدن پردازنده گرافیکی بهایی هم داشته و پردازنده مرکزی از Core i7 13700H به Core i7 12700H تغییر کرده است. البته 12700H نیز به حد کافی قوی است و به‌خوبی از پس کارهای مختلف برمی‌آید. از نظر نمایشگر و حافظه رم شرایط لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX507ZI با مدل بالا یکسان است ولی از نظر حافظه داخلی شاهد 1 ترابایت SSD هستیم.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX507ZI

 

راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی:
بهترین لپ تاپ گیمینگ

 

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G16 GU603VV

شاید همه ما شنیده باشیم که بهترین لپتاپ گیمینگ وزن و ضخامت زیادی دارد ولی این محصول به نوعی ثابت می‌کند که این گفته همواره برقرار نیست و لپ تاپ‌های گیمینگ Zephyrus از لپ تاپ های سری rog ایسوس علاوه بر قدرت بالا و گیمینگ بودن شرایط مناسبی برای جابجایی دارند. این مدل دارای وزنی 2 کیلوگرمی و ضخامتی کمتر از 23 میلی‌متر است و ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ 16 اینچی بوده و از رزولوشن 19200×1200 استفاده می‌کند. این پنل در کنار کیفیت خوب نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد تا از نگاه کردن و کار کردن با آن لذت ببرید.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G16 GU603VV

بخش سخت افزاری به پردازنده مرکزی Intel Core i7 13620H با فرکانس 3.6 تا 4.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیک NVIDIA GEFORCE RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 سپرده شده است. این مجموعه توان عالی دارد و شما برای اجرای بازی‌ها، برنامه‌نویسی و حتی کارهای تدوین همراهی می‌کند. حافظه داخلی از نوع SSD با ظرفیت 512 گیگابایتی و 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 این قسمت را تکمیل می‌کند. باتری چهار سلولی 90 وات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این مدل را عهده‌دار است.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G16 GU603VV

 

راهنمای زیر را برای پیدا کردن یک لپ تاپ گیم ارزان قیمت بخوانید:
ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ

 

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 i7 13700H

اچ پی در سطح جهان دومین برند پرفروش لپ تاپ است و در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ هم فعالیت گسترده‌ای دارد. سری لپ تاپ‌های ویکتوس از این سازنده امکانات و مشخصات جذابی را در کنار قیمت مناسب ارائه می‌کنند و این مدل یکی از بهترین لپ تاپ‌های اچ پی تا 60 میلیون برای خرید است. این نسخه از پردازنده مرکزی اینتل نسل 13 مدل Core i7 13700H با فرکانس پردازشی 3.7 تا 5.0 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این CPU دارای 14 هسته و 20 رشته است و از 24 مگابایت حافظه کش بهره می‌برد.

لپ تاپ اچ پی HP Victus 15 fa0032dx

این دستگاه از نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل از نوع IPS LCD است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش خوب است اما عالی نیست و در کل می‌توان نمره قابل قبولی به آن اختصاص داد. بخش سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ با کارت گرافیک انویدیا RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی، 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 کامل می‌شود. این محصول برای تأمین انرژی از یک باتری 4 سلولی 70 وات ساعت تغذیه می‌کند.

 

قیمت لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 i7 13700H

 

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی چیست؟
فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی

 

لپ‌ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515 R7 6800H

اگر بودجه 60 میلیونی ندارید و می‌خواهید نزدیک به 50 میلیون برای خرید لپ تاپ گیمینگ هزینه کنید این مدل از شرکت ایسر می‌تواند انتخابی جذاب و مناسب باشد. لپ‌ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515 R7 6800H از نمایشگری مرسوم با اندازه 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. نرخ نوسازی این صفحه نمایش به 165 هرتز می‌رسد و روشنایی آن نیز تا 250 نیت قابل افزایش است. ایسر در بخش سخت افزار این لپ تاپ هیچ کم کاری نکرده و به سراغ پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 6800H رفته است.

لپ تاپ گیمینگ ایسر Acer Nitro 5 AN515 58

این پردازنده مرکزی به نسبت بازه قیمتی که این لپ تاپ در آن قرار گرفته عملکرد واقعا خوب و پایداری دارد و می‌توانید به روی Ryzen 6800H به خوبی حساب باز کنید. در کنار این CPU، کارت گرافیک نام آشنای انویدیا RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی قرار می‌گیرد. طبق انتظار 16 گیگابایت حافظه DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD بخش سخت افزاری را کامل می‌کند. این لپ تاپ 2.3 کیلوگرمی یک باتری 4 سلولی 57 وات ساعت دارد و از کیبوردهای RGB با طراحی بسیار جذاب و چشم‌نواز استفاده می‌کند.

 

قیمت لپ‌ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515 R7 6800H

 

انواع هندزفری و هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدست گیمینگ

 

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZC

اگر بودجه حدود 50 الی 53 میلیون دارید و ترجیح می‌دهید برندی مانند ایسوس را برای خرید لپ تاپ انتخاب کنید، لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZC می‌تواند دقیقا پاسخ نیاز شما باشد. این مدل لپ تاپ از سری TUF ایسوس است و وزن 2.2 کیلوگرمی دارد. این لپ تاپ نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین لپ تاپ تا 60 میلیون

توجه داشته باشید که این صفحه دارای تأخیر پایین و تنظیماتی مناسب داشتن بهترین تجربه حین بازی کردن است و این یعنی الزاما بهترین کیفیت ممکن برای تماشای محتوا را ندارد. این حرف یعنی برای مثال شما می‌توانید لپ تاپی بسیار بهتر از نظر صفحه نمایش در این بازه قیمتی خریداری کنید اما این مدل صفحه نمایش خوب و جذابی برای بازی کردن و پنل رضایت‌بخشی برای تماشای محتوا دارد.

در بخش سخت افزاری ایسوس از پردازنده مرکزی اینتل Core i5 12500H و پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی را مورد استفاده قرار داده و در این مدل 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت SSD بخش سخت افزار را کامل می‌کنند. باتری 4 سلولی 56 وات ساعت وظیفه تغذیه این لپ تاپ را عهده‌دار است و طبق انتظار عملکرد خیلی عالی را از خود نشان نمی‌دهد.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX507ZC

 

خرید انواع موس گیمینگ در تکنولایف: قیمت موس گیمینگ

 

برای بازی لپ تاپ بخریم یا PC:
لپ تاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ

 

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ تا ۶۰ میلیون کدام است؟ اگر برای شما پردازنده مرکزی اولویت دارد به سراغ مدل‌های 13700H بروید و اگر پردازنده گرافیکی برای شما اهمیت دارد به سراغ RTX 4070 بروید.

مهم‌ترین بخش لپ تاپ گیمینگ کدام است؟ بدون شک کارت گرافیک مهم‌ترین بخش یک لپ تاپ گیمینگ به حساب می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d8%aa%d8%a7-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads