داغ ترین ها :
بهترین مارک موس بی سیم و سیمی

بهترین مارک موس بی سیم و سیمی

یکی از پرکاربرد‌ترین ابزار کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌ها موس است که بدون آن خیلی از کارها سخت و بعضی نیز غیرممکن می‌شود، از همین رو موس را می‌توان یکی از ابزار لازم و ضروری کامپیوتر‌ها خواند. امروزه نظر به این که افراد زمان بیشتری را پشت سیستم می‌گذرانند مخصوصا کسانی که کارشان با لپ‌تاپ یا کامپیوتر است، اهمیت موس نیز بیشتر به چشم می‌خورد که باید از طراحی و دقت موس تا خوش‌ دست بودن و راحتی کاربر را فراهم سازند.

 

ماوس کامپیوتر ارزان نیاز دارید؟ تکنولایف کیفیت و بهترین قیمت موس را به شما پیشنهاد می‌کند.

 

کدام موس را انتخاب کنیم؟ ( بی سیم یا با سیم )

می‌توان گفت امروزه برای هر کاربری یک موس مناسب طراحی شده و در بازار موجود است، اما نیاز شما چیست و چه موسی را باید انتخاب کنید؟ در ابتدا باید گفت که به صورت پیش فرض سرعت موس‌های سیم‌دار بیشتر از موس‌های بی‌سیم است و این خود برای گیمر‌ها یک فاکتور اساسی محسوب می‌شود ولی علاوه بر سرعت، دقت موس‌های سیم دار نیز بیشتر است که این هم برای خیلی از کاربرها نکته مهمی است اما از نظر راحتی کاربر و در خیلی از موارد اتصال دسترسی موس‌های بی سیم از جایگاه بسیار مناسب‌تری برخوردارند و همین که روی میز کامپیوتر شما با چندین سیم اشغال نمی‌شود و برای اتصال به دستگاه‌های دیگر با مشکلی شما را روبرو نمی‌کند، ممکن است هر کسی را تشویق به خرید این مدل موس‌ها بکند، در کل انتخاب یک موس بی‌سیم یا با سیم به کاربری شما بستگی دارد که چه کاری را با آن انجام می‌دهید.

 بهترین مارک موس بی سیم

بهترین مارک موس بی سیم

1 RAZER PRO CLICK

اکثر کسانی که با برند رایزر آشنایی دارند این برند را با محصولات گیمینگ و نور RGB و رنگ سبز خاص این برند می‌شناسند اما PRO CLICK یک محصول متفاوت با رنگ سفید و خاکستری است که همه گذشته را زیر پا گذاشته و به فکر یک اسطره سازی است. این موس 106 گرمی قابلیت استفاده بی‌سیم از طریق بلوتوث و دانگل USB  و هم استفاده با سیم را دارد. داخل جعبه رایزر یک کیسه خاکستری رنگ قرار داده شده که برای جلوگیری از خط و خش در هنگام جابه‌جایی از آن استفاده کنید اما در طراحی جالب آن زیر موس نیز قسمتی طراحی شده است که دانگل USB را درون آن قرار دهید. PRO CLICK دارای 8 دکمه است که همگی قابل برنامه‌ریزی هستند و بغیر از آنها هم یک دکمه زیر اسکرول ویل قرار دارد که وظیفه تغییر DPI  ریزولیشن را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی‌های این موس قدرتمند این است که رایزر پرو کلیک می‌تواند به طور همزمان به سه دستگاه مختلف وصل شود و از طریق دکمه سه مرحله‌ای تعبیه شده در آن حالت بلوتوث، وایرلس و خاموش را انتخاب و به هر سه دستگاه به طور همزمان دسترسی داشته باشد اما مهم‌ترین ویژگی این دستگاه طراحی ارگونومیک آن است که خود ریزر هم خیلی روی این مانور می‌دهد. ریزر برای طراحی این موس از HAMANSCALE کمک گرفته که تخصص در طراحی ارگونومیک دارد و نتیجه این همکاری به محصولی فوق‌العاده تبدیل شده که راحت‌ترین تجربه استفاده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در طولانی مدت هم باعث خستگی مچ و دست شما نمی‌شود. عملکرد پرو کلیک در بازی هم با سنسور 5G نصب شده روی آن عالی و فراتر از جد انتظار است و با استفاده از این موس به عنوان یک سلاح مخفی در مقابل حریفان خود می‌توانید دقت خود را به رخ بکشید. ریزر از یک باتری بی‌نظیر نیز در این مدل بهره برده که می‌تواند تا 200 ساعت از طریق دانگل USB و 400 ساعت از طریق بلوتوث بدون نیاز به شارژ از این موس استفاده کرد.

 

خرید انواع موس گیمینگ از تکنولایف: قیمت انواع موس گیمینگ

بهترین مارک موس

 

 

2: اپل MAGIC MOUSE 2

مجیک موس 2 یک موس بی سیم با تفاوت‌های چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود است که این موس را به یکی از بهترین‌های دنیا مبدل کرده است. این موس 99 گرمی ظریف به خوبی در دست جای می‌گیرد و پیمایش عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این موس به طور خودکار به کامپیوتر و لپ‌تاپ شرکت اپل متصل می‌شود و برای اتصال از وایرلس یا بلوتوث استفاده می‌کند. نکته عجیب برای طراحی این دستگاه قرار دادن پورت شارژ این دستگاه است که در قسمت زیرین قرار گرفته و در نگاه اول یک نقص محسوب می‌شود چون در هنگام شارژ قابلیت استفاده را نخواهید داشت ولی اپل باز هم ما را شگفت زده کرده و قابلیت شارژ سریع را برای باتری لیتیومی، یونی این محصول قرار داده که با چند دقیقه شارژ شما می‌توانید چندین ساعت از این موس استفاده کنید.

بهترین مارک موس

3: موس مایکروسافت ARC TOUCH

آرک تاچ مایکرو سافت با یک طراحی بی‌نظیر و یک حسگر اپتیکال با دقت خیلی بالا توانست از همان ابتدای عرضه به بازار خود را در جمع بهترین مارک موس‌ بی‌سیم دنیا جای دهد. بدنه حالت پذیر آرک تاچ به کاربر حق انتخاب در دوحالت خمیده و صاف را می‌دهد و قابلیت 6 ماه استفاده با باتری AAA ( نیم قلم ) را هم دارد. عموما دستگاه‌هایی که بلوتوث کار می‌کنند، دارای لگ ( تاخیر ) هستند ولی این موس را از این قضیه جدا بدانید زیرا مایکرو سافت با تکنولوژی BLUE TRACK  توانسته دقت حسگر اپتیکال و لیزری را در این محصول ادغام کند و باعث رشد دقت محصول در کل شود .آرک تاچ با هر دو سیستم عامل MAC  و ویندوز سازگار است و برای اتصال این محصول از یک دانگل USB استفاده کرده است. این موس تنها دو دکمه چپ و راست معمول را دارد به علاوه دو صفحه لمسی که نقش اسکرول را ایفا می‌کند اما اینجا قابل ذکر است که همین دکمه‌ها بسیار روان هستند و کاملا حس می‌شود که از جنس مرغوب و با کیفیتی ساخته شده‌اند.

بهترین مارک موس بی سیم

 

یک راهنمای خرید موس مخصوص طراحان گرافیک هم آماده کرده‌ایم:
موس طراحی گرافیک

 

4: موس شیائومی  silent edition

شیائومی نامی است که این روزها در هر جایی به گوش می‌خورد و این بار قرار است این نام را در جمع بهترین مارک موس بی‌سیم دنیا ببینیم. silent edition  دارای چهار دکمه مجزا است و از طراحی زیبایی هم برخوردار است اما نکته قابل توجه برای این مدل اتصال همزمان با دو دستگاه است و این اتصال هم از دو طریق امکان پذیر است، یکی با بلوتوث و راه دیگر با دانگل usb. این موس با انواع سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز، مک و اندروید بالای 6 سازگار است. ویژگی خاص این موس بی صدا بودن کلیک در آن است، شاید این ویژگی چندان به چشم نیاید اما این هم می‌تواند یک ایده‌ی خوب برای اداره و محیط کار باشد. شیائومی silent edition دارای ریزولیشن 1300 DPI است، اما زیاد به این عدد توجه نکنید چون بین 800 تا 1000 DPI برای کاربری روزمره مناسب است. پس سایلنت ادیشن برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها کافی است.

بهترین مارک موس بی سیم

5: موس V3 RAZER BASILISK (سیمی )

هر وقت صحبت از بهترین مارک موس می‌شود، مخصوصا موس گیمینگ نام ریزر را هم می‌شنویم .به عقیده خیلی از سایت‌ها و کاربران در سال 2022 RAZER BASILISK بهترین موس ساخته شده تاکنون است که از دقت و سرعت فوق العاده‌ای برخوردار است. ریزر در این مدل از یک تکنولوژی جدید برای اسکرول خود بهره برده است که بسته به شدت پیمایش شما می‌تواند به طور خودکار بین حالت‌های پیمایش خط‌دار و چرخش آزاد متناوب باشد. این ویژگی نه تنها در بازی بلکه در خارج از بازی هم بسیار کاربرد خواهد داشت. در این مدل یک تکیه گاه انگشت شست در کنار موس وجود دارد که با دو دکمه شست با اندازه بزرگ و یک اندازه‌گیر DPI که می تواند تیراندازی را با این موس در بازی‌ها شوتر آسان‌تر کند. این موس دارای ویژگی‌های دیگری هم است از جمله چرخش کج اسکرول و چندین حالت اختصاصی که برای کاربران گیمینگ بسیار حائز اهمیت است.

 

راهنمای خرید موس مخصوص بازی:
بهترین موس گیمینگ

 

بهترین مارک موس

اکثر غول‌های تکنولوژی همیشه در تلاش و نوآوری برای سبقت گرفتن از یکدیگر و ربودن تعداد بیشتر مشتریان هستند و همین باعث پیشرفت لحظه‌ای تکنولوژی شده است. اما در صنعت لوازم جانبی کامپیوتر و یا دقیق‌تر بگوییم موس هم این رقابت وجود دارد و بهترین مارک موس دنیا عبارت‌اند از رایزر، مایکرو سافت، اپل، لاجی تک LOGITECH ، شیائومی و …

 

 

سوالات متداول

گیمر‌های حرفه‌ای از کدام موس‌ها استفاده می‌کنند؟

از جمله محبوب‌ترین‌های موس می‌توان به سری، Logitech G502، SteelSeries Sensei و Razer Deathadder اشاره کرد. همه آنها توسط بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای استفاده می‌شود.

ریزر بهتره یا لاجیتک؟

اگرچه لاجیتک و ریزر اتصالات بسیار کم تاخیر و قوی را بین موس‌ها، کیبوردها و هدست‌ها ارائه می‌دهند اما لاجیتک از فناوری Lightspeed خود در صفحه کلیدها و موس های بیشتری استفاده کرده است و بنابراین گزینه‌های بازی بی‌سیم برتر بیشتری دارد.

کدام موس برای من بهتر است؟

هر کاربری بسته به نوع استفاده احتیاج به نوع خاصی از موس پیدا می‌کند اما طرفداران بازی‌های رایانه‌ای آنلاین به موس‌هایی احتیاج دارند که می‌توانند سریع و دقیق پاسخ دهند.

آیا به موس با دکمه‌های قابل برنامه ریزی نیاز دارم؟

گیمرها معمولاً از دکمه‌های قابل برنامه ریزی برای اجرای مانورهای پیچیده‌تر با یک کلیک استفاده می کنند، اما این دکمه‌ها می‌توانند برای مواردی غیر از بازی نیز مفید باشند. کاربرانی که به صورت مداوم از اکسل استفاده می‌کنند به دلیل استفاده از کلیدهای میانبر می‌توانند با دکمه‌های قابل برنامه ریزی کار خود را سریعتر انجام دهند.

آیا موس باید طراحی ارگونومیک داشته باشد؟

بله، برای جلوگیری از ایجاد درد دست‌ها و مفاصل بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که طراحی ارگونومیک داشته باشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. رادین

    سلام . موس تی دگر و بلادی در این دسته قرار نمی گیرند ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رادین

      سلام وقت بخیر تو چه دسته‌ای منظورتون؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d8%a8%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%88-%d8%b3%db%8c%d9%85%db%8c/
ads
ads