داغ ترین ها :
معرفی بهترین مانیتور های بازار؛ برای چشمانتان مانیتور خوب بخرید

معرفی بهترین مانیتور های بازار؛ برای چشمانتان مانیتور خوب بخرید

نمایشگر، صفحه نمایش یا مانیتور را می‌توان روح کامپیوتر دانست؛ جایی که همه محاسبات و صفر و یک‌ها معنی پیدا می‌کنند. بدون مانیتور خوب مهم نیست چقدر هزینه کارت گرافیک کنید چون نمی‌توانید در نهایت نتیجه مطلوبی را مشاهده کنید. با مطلب راهنمای خرید بهترین مانیتور های بازار می‌توانید با دقت عمل بیشتری نسبت به خرید مانیتور مناسب خودتان اقدام کنید. پیش از معرفی این محصولات قصد داریم مقداری در رابطه با ویژگی‌های مهم مانیتورها و هر آن چه باید هنگام خرید یک مانیتور در نظر داشته باشید صحبت کنیم. امیدواریم پس از مطالعه این بخش بتوانید مشخصات مانیتور ایده‌آل برای خودتان را تشخیص دهید و با دید بازتر به مقایسه مانیتورهای فهرست ما بپردازید.

 

پیش از خرید مانیتور از محصولات موجود در تکنولایف دیدن کنید: خرید مانیتور

 

انواع مانیتور

مانیتورها را می‌توانیم بر اساس تکنولوژی پنل نمایشگر و کاربردی که دارند دسته‌بندی کنیم. هر دو دسته‌بندی دست در دست هم می‌روند چرا که فناوری استفاده شده در نمایشگر در کاربری آن تاثیر مستقیم و مهمی دارد. سه پنل رایج در مانیتور‌ها VA, TN و IPS هستند. پنل‌های TN و VA زیر مجموعه LCD/LEDها قرار می‌گیرند اما تفاوت‌های قابل‌توجهی در مشخصات کلیدی دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را یکی بدانیم.

برای شناخت بهتر بهترین مانیتور ها نگاهی کوتاه به خصوصیات اساسی این پنل‌ها داشته باشیم:

کنتراست

از نظر کنتراست برنده قطعی پنل VA است و پنل TN نیز ضعیف‌ترین عملکرد را دارد. این اتفاق باعث می‌شود تا محتوا در نمایشگرهای VA کیفیت بالاتری داشته باشد و این نوع پنل برای تماشای محتوا گزینه مناسبی باشد. پنل IPS در رتبه بعدی قرار می‌گیرد و عملکرد نسبتا خوبی از نظر کنتراست دارد ولی عملکرد پنل TN واقعا خوب نیست و اگر برای شما کیفیت اهمیت بالایی دارد بهتر است به سراغ نمایشگرهای TN نروید.

روشنایی

از نظر روشنایی تفاوت بین این سه پنل خیلی مشهود نیست ولی در حالت کلی IPS و VA عملکرد بسیار نزدیکی دارند و TN از این دو پنل ضعیف‌تر عمل می‌کند و روشنایی کمتری دارد و به اصطلاح محتوا را تیره‌تر و تاریک‌تر نمایش می‌دهد.

زاویه دید

برنده قطعی و حتمی بخش زاویه دید پنل IPS است. این نوع پنل از کناره‌ها و از بالا و پایین با افت کیفیت در رنگ‌ها مواجه نمی‌شود و به همین جهت پنل IPS برای تلویزیون‌ها انتخاب بهتری است. پنل‌های TN و VA از کناره‌ها با افت کیفیت و رنگ‌بندی مواجه می‌شوند و به همین جهت اگر برای شما زاویه دید مهم است حتما به سراغ پنل‌های IPS بروید.

غلظت رنگ مشکی

از نظر عمق و غلظت رنگ مشکی برتری با پنل VA است ولی نه با اختلاف زیاد و پنل IPS پشت سر آن قرار می‌گیرد. پنل VA رنگ مشکی را جذاب نمایش می‌دهد و مقداری هم نشت نور کمتری دارد.

دقت رنگ

از نظر دقت رنگ برای کارهای گرافیکی پنل IPS بهترین انتخاب است و دقیق‌ترین رنگ‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد. پس از IPS پنل VA با اختلاف نه چندان زیاد قرار می‌گیرد و در نهایت هم پنل TN است که رنگ‌ها را کمی بی‌روح به تصویر می‌کشد.

سرعت پاسخ‌گویی

بالاخره به بخشی می‌رسیم که پنل TN برتری خود را نشان می‌دهد. این پنل‌ها دارای سرعت پاسخ‌گویی بالاتری هستند و برای بازی‌ کردن انتخاب جذابی به نظر می‌رسند، البته که پنل‌های IPS نیز بسیار بهتر از قبل شده‌اند و حالا می‌توانند به خوبی با پنل TN از این نظر رقابت کنند و به همین جهت هم به روی لپ تاپ‌های گیمینگ دیده می‌شوند. از نظر سرعت پاسخ‌گویی پنل VA ضعیف‌ترین عملکرد را دارد.

البته به طرز جالبی به نظر می‌رسد کیفیت تصویر، بیشتر از نوع پنل به قیمت مانیتور بستگی دارد. کیفیت رنگ‌ها و تصاویر بهترین مانیتور TN موجود در ایران می‌توانند با VA و IPS رقابت کنند و احتمال خوبی وجود دارد که برای کاربر معمولی، تفاوتی میان IPS و TN نباشد. در حالت کلی و فقط در حالت کلی مواردی که ذکر کردیم صادق هستند: یعنی رایج است که گیمرهای حرفه‌ای سراغ پنل‌های TN و طراحان حرفه‌ای سراغ پنل‌های IPS بروند.

از نظر نحوه استفاده، مانیتورها به سه دسته گیمینگ، حرفه‌ای و معمولی دسته‌بندی می‌شوند. برای هر یک از این گروه‌ها، برخی ویژگی‌ها مهم‌تر هستند و کاربر باید آگاهی کامل نسبت به آن‌ها داشته باشد. برای مثال نرخ نوسازی یکی از کلیدی‌ترین عوامل انتخاب یک مانیتور گیمینگ است. به طور کلی، هر چه رزولوشن بالاتر باشد نرخ نوسازی پایین‌تر می‌آید. بنابراین یک گیمر ممکن است مانیتوری با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و رزولوشن 1080p را به یک مانیتور 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ترجیح دهد. در حالی که برای حرفه‌ای‌ها مانند طراحان گرافیکی، رزولوشن و دقت رنگ اهمیت بیشتری دارد.

پدیده نشت نور و IPS Glow چیست؟

کاربران هنگام استفاده از پنل‌های IPS در نور کم درخشش نوری در گوشه‌های نمایشگر مشاهده می‌کنند و این پدیده با عنوان IPS Glow شناخته می‌شود. شدت این نور به کیفیت ساخت مانیتور وابسته است اما در حال حاضر عملاً ساختن نمایشگر IPS بدون IPS Glow ممکن نیست. اگر زمان زیادی در تاریکی با مانیتور کار می‌کنید شاید پنل‌های IPS مناسب شما نباشند. تنها راه بررسی میزان شدت نور نشت شده، باز کردن یک صفحه مشکی در تاریکی شب با پرده‌های کشیده است. نشر نور در پنل‌های LED/LCD رخ می‌دهد و اشاره به هاله‌های نور روی صفحه، به خصوص کناره‌ها دارد. پنل‌های VA بیشتر از TN مستعد نشت نور هستند. این یک مشکل تکنیکی است و نیاز به تعویض پنل دارد اما با کاهش شدت روشنایی نمایشگر می‌توانید تا حدی آن را مهار کنید.

پدیده نشت نور در مانیتور

 

مانیتور های مخصوص بازی را در مطلبی جداگانه بررسی کردیم:
بهترین مانیتور های گیمینگ

Input Lag چیست؟

برخی مانیتورها در زمان وارد شدن فرمان (فشردن کلید کیبورد یا حرکت موس) تا اجرای آن روی نمایشگر تاخیر دارند. این تاخیر را با نام Input Lag می‌شناسیم. در حالت کلی نرخ نوسازی بالا یعنی این تاخیر وجود ندارد اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند. وب‌سایت DisplayLag به همین منظور طراحی شده و دارای دیتابیس بزرگی از انواع مانیتورها است. با جست و جوی مدل مانیتور مورد نظر در این وب‌سایت می‌توانید زمان تاخیر آن را مشاهده کنید. این وب‌سایت همچنین فهرستی از بهترین مانیتورهای گیمینگ با کم‌ترین میزان input lag را جمع‌آوری کرده که با کلیک روی این لینک ‌می‌توانید مشاهده کنید.

 

بهترین مانیتور کامپیوتر برای طراحی گرافیکی

کاربران حرفه‌ای نیازهای خاصی دارند. اگر عکاس، طراح وب، دیزاینر بازی‌های ویدیویی یا طراح جلوه‌های ویژه هستید نیاز به دقت رنگ بالا دارید. معمولاً دقت رنگ بالا به معنی پنل IPS است. در این بخش به ویژگی‌هایی که باید حرفه‌ای‌ها در انتخاب مانیتور خود لحاظ کنند می‌پردازیم.

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

DeltaE چیست؟ معیار دلتا ای یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. DeltaE معیار خوبی برای سنجش دقت یک مانیتور است. بهترین‌ مانیتورها عدد دلتا ای ۲ یا کمتر دارند. ایده‌آل‌ترین حالت برای طراحان گرافیکی دلتا ای ۱ است. اگر عدد دلتا ای بالاتر از این مقدار باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ تصور کنید یک سیب را ادیت می‌کنید تا رنگ سرخ براق و درخشانی داشته باشد. سپس آن را روی یک نمایشگر دیگر نگاه می‌کنید و می‌بینید رنگ کدری دارد. با دلتا ای پایین‌تر از ۲ این خطا به کمترین‌ میزان ممکن می‌رسد.

بهتر است مانیتور آپشن کالیبره کردن هم داشته باشد. این گزینه‌ها باید شامل حق انتخاب میان طیف‌های رنگی، دمای رنگ و منحنی گاما باشند. در سهل گیرترین حالت ممکن باید بتوانید میان استانداردهای sRGB و Adobe RGB، دمای رنگ از ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ و گاما از ۱.۸ تا ۲.۴ انتخاب کنید.

با در نظر داشتن این موارد و همچنین دقت داشتن به رزولوشن، می‌توانید بهترین مانیتورهای بازار برای طراحی، ادیت تصاویر، انجام کارهای گرافیکی و تدوین ویدئو را خریداری کنید.

 

اگر قصد خرید مانیتور داخلی دارید:
مانیتور ایرانی چی بخریم

 

بهترین مانیتورهای موجود در بازار

در بالا به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی پرداختیم که باید برای خرید بهترین مانیتور جهان در نظر داشته باشید. در ادامه به سراغ معرفی مدل‌های مختلف برای خرید در بازار کشور می‌رویم. در نظر داشته باشید که لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است.

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG27AQN

در سری محصولات گیمینگ ایسوس TUF مربوط به مدل‌های ارزان‌تر و ROG مربوط به مدل‌های پرچمدار و بالارده است. این مدل از سری ROG ایسوس تمام آن چیزی است که یک کاربر می‌توانید از یک مانیتور گیمینگ عالی انتظار داشته باشد. در واقع این محصول اولین مانیتور جهان است که با وجود داشتن رزولوشن QHD، نرخ نوسازی تحسین‌برانگیز 360 هرتز را در اختیار قرار می‌دهد. فناوری این پنل IPS است و این پنل سریع‌ترین پاسخ‌گویی را در بین محصولات موجود در بازار دارد.

بهترین مانیتور برای طراحی

این مانیتور اندازه 27 اینچی دارد ولی به لطف قابلیت Esports Dual-Mode در سریع‌ترین حالت می‌توانید تنظیمات مانیتور را به 25 اینچ FHD تغییر دهید و یا حتی حالت 25 اینچ با رزولوشن QHD را انتخاب کنید تا پیکسل‌ها بیشتر و بهتر دیده شوند. جالب است بدانید که طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شده که یک مانیتور 27 اینچ QHD باعث می‌شود دقت شما در نشانه‌گیری در بازی‌های شوتر در مقایسه با مانیتور 25 اینچ FHD حدود 3 درصد بهتر شود که این عدد در بازی‌های نزدیک می‌تواند جای برنده و بازنده را تغییر دهد.

این مانیتور 98 درصد از گستره رنگی DCI-P3 و 135 درصد از گستره رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. دقت رنگ این نمایشگر یا همان دلتا ای کمتر از 2 است که از دقت بسیار بالای رنگ‌ها خبر می‌دهد. وزن این مانیتور همراه با پایه 4.8 کیلوگرم است و شما می‌توانید آن را در حالت عمودی یا افقی مورد استفاده قرار دهید و یا حتی زاویه را باب میل خود عوض کنید.

این مانیتور نه‌تنها بهترین و گران‌ترین نسخه موجود در لیست است بلکه لقب بهترین مانیتور 27 اینچ را هم می‌تواند به خود اختصاص دهد، اندازه‌ای که هم به اندازه کافی بزرگ است و هم فضای خیلی زیادی را اشغال نمی‌کند.

 

خرید مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG27AQN

 

مانیتور گیمینگ ام اس آی Optix MPG341QR

مانیتور گیمینگ مدل Optix MPG341QR برای گیمرهایی که بودجه مناسبی در دست دارند، یک مانیتور فوق‌العاده است. این مانیتور 34 اینچی نمایشگری بزرگ UWQHD با رزولوشن 3440 در 1440 در اختیار کاربر می‌گذارد. نوع مانیتور تخت بوده و با وزن زیاد 13.8 کیلوگرم، روی پایه‌ای قابل تنظیم و محکم نشسته  است. نوع نمایشگر این مانیتور مات است و چشمتان را نمی‌زند. پنل آن نیز از نوع IPS است که کیفیت رنگ فوق‌العاده‌ای به شما ارائه می‌دهد.

بهترین مانیتور برای چشم

همچنین، زاویه دید 178 درجه‌ی افقی و عمودی، به کاربر زاویه دیدی گسترده می‌دهد که بهتر بتواند مانیتور را تماشا کند. نرخ نوسازی مانیتور نیز، 144 هرتز است که هنگام اجرای بازی، باعث سرعت بهتر آن و همینطور اجرای لذت‌بخش‌تر می‌شود. این مانیتور دارای نسبت تصویر 21 به 9 است و یعنی طراحی کشیده‌تری نسبت به مانیتورهای معمول دارد و پنل از روشنایی حداکثری 550 نیتی و گستره رنگی 1 میلیاردی پشتیبانی می‌کند.

تآخیر این مانیتور ام اس آی برابر با 1 میلی‌ثانیه است و فناوری G-Sync، DisplayHDR 400 و Night Vision باعث می‌شود حین بازی هیچ لگ یا حالت روحی را مشاهده نکنید و همه چیز دقیق، با جزئیات و بدون تأخیر به نمایش گذاشته شود. ناگفته نماند که این محصول از 88.2 درصد گستره رنگی ADOBE RGB، 91.5 درصد گستره رنگی DCI-P3 و 122.5 درصد گستره رنگی SRGB پشتیبانی می‌کند و درگاه‌های متنوعی از جمله Type-C دارد.

مشخصات مانیتور گیمینگ ام اس آی Optix MPG341QR
اندازه و نسبت تصویر 34 اینچ با نسبت 21:9
نوع پنل و رزولوشن UWQHD IPS با رزولوشن 3440 در 1440
نرخ نوسازی 144 هرتز
دقت رنگ 1.07 میلیارد رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

مانیتور گیمینگ ام اس آی Optix MPG341QR

 

مانیتور هوآوی MateView GT

دو مانیتور بالا گیمینگ بودند و این یعنی تمرکز اصلی ایسوس و ام اس آی به روی تولید محصولی بود که بتواند گیمرها را راضی کند. این مانیتور از هواوی اما با وجود این که برای بازی مناسب است اما مخصوص گیمرها ساخته نشده و برای طراحان گرافیک، ادیتورها و تریدرها و بسیاری از افراد دیگر کاربرد دارد و دلیل این همه کاره بودن MateView GT قابلیت‌های بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

MateView GT جزو بهترین مانیتورهای بازار

این مانیتور 34 اینچی از نوع VA است و حالت خمیده دارد و رزولوشن 3440 در 1440 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل دارای نسبت 21 به 9 است و از نرخ نوسازی 165 هرتز، گستره رنگی 1 میلیاردی، زاویه دید 178 درجه و HDR پشتیبانی می‌کند. این مانیتور می‌تواند 90 درصد طیف رنگی DCI-P3 و 100 درصد طیف رنگی sRGB را پوشش دهد و دقت رنگ کمتر از 2 دلتا ای آن نشان می‌دهد که تا چه حد دقت رنگ بالایی دارید و برای ادیتورها و طراحان مناسب است.

جذابیت‌های این مانیتور به این موارد خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید نورپردازی RGB پایه را به 8 حالت تغییر دهید. پایه این مدل دارای دو اسپیکر 5 وات است و شما به صورت لمسی با کشیدن دست خود می‌توانید صدای اسپیکر را تغییر دهید. به این موارد برخورداری از دو میکروفون با دریافت صدای 360 درجه را نیز اضافه کنید تا این مانیتور برای شرکت در جلسات نیز کاملا مناسب باشد. در آخر باید اشاره کنیم که شما در صورتی که قصد بازی کردن داشته باشید می‌توانید به راحتی تنظیمات این مانیتور را به روی حالت بازی قرار دهید و حتی نوع بازی را نیز انتخاب کنید و مثلا تیک شوتر را بزنید.

مشخصات مانیتور هوآوی MateView GT
اندازه و نسبت تصویر 34 اینچ با نسبت 21:9
نوع پنل و رزولوشن UWQHD VA با رزولوشن 3440 در 1440
نرخ نوسازی 165 هرتز
دقت رنگ 1.07 میلیارد رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور هوآوی MateView GT همراه با ساندبار

 

مانیتور گیمینگ سامسونگ سری Odyssey G7

مگر می‌شود صحبت از بهترین مانیتور دنیا باشد و پای برند سامسونگ به بازی باز نشود؟ این سازنده کره‌ای سال‌هاست در زمینه نمایشگرها عملکرد عالی دارد، از گوشی‌های هوشمند و فناوری OLED گرفته تا تلویزیون‌ها و مانیتورها. سری Odyssey G7 یکی از سری‌های گیمینگ مانیتورهای سامسونگ است و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود. نسخه‌ای که مد نظر ما قرار داد اندازه‌ای 32 اینچی دارد و از رزولوشن WQHD یا 2560 در 1440 بهره می‌برد. این نمایشگر از نوع QLED است و به حالت خمیده نیز طراحی شده و خمیدگی آن نسبتا زیاد است.

بهترین مانیتور دنیا

این پنل از نرخ نوسازی بسیار بالای 240 هرتز پشتیبانی می‌کند و تأخیر 1 میلی‌ثانیه دارد. نسبت تصویر این مانیتور 16 به 9 است و به گفته سامسونگ فناوری QLED باعث می‌شود تا رنگ مشکی عمیق‌تر و سایر رنگ‌ها جذاب‌تر از پنل LED به نمایش دربیایند. این پنل 125 درصد گستره رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و می‌تواند 1 میلیارد رنگ را مقابل دیدگان شما به تصویر بکشد. در کنار این موارد HDR 600، G-SYNC و FreeSync Premium Pro باعث می‌شود تا بهترین تجربه از اجرای بازی‌ها حاصل شود.

مشخصات مانیتور گیمینگ سامسونگ سری Odyssey G7
اندازه و نسبت تصویر 32 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن QLED VA با رزولوشن 2560 در 1440
نرخ نوسازی 240 هرتز
دقت رنگ 1.07 میلیارد رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور گیمینگ سامسونگ سری Odyssey G7

 

 

بررسی تخصصی مانیتور MSI PRO MP273 را در تکنولایف بخوانید: بررسی MSI PRO MP273

 

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG259QN

اولین مانیتور این لیست دقیقا از همین سری است و قیمت بسیار زیادی هم دارد. این مدل بسیاری از ویژگی‌های خوب مانیتور گران‌قیمت را به ارث برده و از برخی جنبه‌ها نیز ضعیف‌تر است تا قیمت معقول‌تری داشته باشد. این مانیتور اندازه 24.5 اینچی دارد و از نوع IPS LCD است. این مدل از نرخ نوسازی 360 هرتزی پشتیبانی می‌کند که برای این بازه قیمتی اتفاقی بسیار جذاب است و کمتر مانیتوری چنین ویژگی‌ را در اختیار شما قرار می‌دهد. رزولوشن این پنل FHD است و تأخیر 1 میلی‌ثانیه از دیگر ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید.

بهترین مانیتور های بازار

این مانیتور از فناوری NVIDIA G-SYNC پشتیبانی می‌کند تا تجربه بدون لگی داشته باشید و از بازی کردن دوچندان لذت ببرید. این نمایشگر HDR10 را هم شامل می‌شود تا گستره دینامیکی در همه صحنه‌ها عالی باشد. به گفته ایسوس این مانیتور به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که در طول بازی‌های طولانی مدت 12 درصد کمتر از دیگر مانیتورها داغ می‌شود که اتفاق مثبتی به حساب می‌آید. اگر به دنبال بهترین مانیتور کامپیوتر برای بازی هستید و بودجه خرید مدل‌های بالا را ندارید بدون شک مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG259QN می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG259QN
اندازه و نسبت تصویر 24.5 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن IPS با رزولوشن 1920 در 1080 یا همان FHD
نرخ نوسازی 360 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG259QN

 

مانیتور گیمینگ ام اس آی Optix G321CQP

اگر به هر دلیلی نرخ نوسازی 360 هرتزی برای شما کاربرد ندارد و ترجیح می‌دهید مانیتوری بزرگ‌تر از مدل بالا داشته باشید و برای شما رزولوشن اهمیت بالایی دارد این محصول از MSI می‌تواند انتخاب بی‌نقصی باشد. این دستگاه دارای پنلی 31.5 اینچی از نوع VA است و رزولوشن 2560 در 1440 یا همان QHD را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل دارای نرخ نوسازی 165 هرتزی است و تأخیر 1 میلی‌ثانیه‌ای دارد. این مانیتور طراحی خمیده 1500R دارد و از نسبت 16 به 9 هم بهره می‌برد.

فناوری Night Vision در نظر گرفته شده برای Optix G321CQP باعث می‌شود تا در صحنه‌های تاریک هم بتوانید حریف‌ها را مشاهده کنید و AMD FreeSync Premium تجربه بازی روانی را به ارمغان خواهد آورد. این مانیتور نور آبی کمتر دارد و چشمک کمتری هم می‌زند تا چشم‌ها دیرتر و کمتر خسته شوند. شما به راحتی می‌توانید از طریق پایه این مانیتور را تنظیم کنید و در قست پشتی و پایه نیز یک LED دایره‌ای RGB‌ دیده می‌شود.

مشخصات مانیتور گیمینگ ام اس آی Optix G321CQP
اندازه و نسبت تصویر 31.5 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن VA با رزولوشن 2560 در 1440 یا همان QHD
نرخ نوسازی 165 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور گیمینگ ام اس آی Optix G321CQP

 

مانیتور گیمینگ ایسوس TUF GAMING VG27AQL1A

با این‌که مانیتورها و کلا تجهیزات گیمینگ نسبتا گرانتر از سیستم‌های عادی‌ست، مانیتور ایسوس VG24VQE یک مانیتور بسیار خوش‌قیمت است که نیاز کاربر گیمر را برطرف می‌کند و در عین حال می‌توانید از آن برای کاربری عادی، فیلم دیدن، ادیت ویدیو و طراحی هم استفاده کنید.  پنل به‌کار رفته در این مانیتور IPS بوده و نوع نمایشگر مات است تا هنگام بازی در اتاق تاریک، به چشم آسیبی نرساند و در یک فضای روشن هم نور در آن منعکس نشود.

بهترین مانیتور کامپیوتر

سایز نمایشگر 27 اینچ است و رزولوشن آن به 2560 در 1440 یا همان QHD می‌رسد. این مانیتور از نرخ نوسازی 170 هرتزی پشتیبانی می‌کند و تآخیر آن تنها 1 میلی‌ثانیه است. این دستگاه 130 درصد sRGB و 95 درصد DCI-P3 را پوشش می‌دهد تا خیال شما از بابت دقت رنگ نیز کاملا آسوده باشد. در کنار این موارد HDR هم باعث می‌شود تا کیفیت محتوا افزایش پیدا کند.

اگر بخواهید کنسول، لپ‌تاپ یا گجت‌های دیگر را به آن وصل کنید، خوب است بدانید که روی مانیتور یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه HDMI 2.0، یک DisplayPort 1.2 و یک جک 3.5 میلی‌متری وجود دارد. از دیگر فناوری‌های جذاب این مانیتور می‌توان به ELMB SYNC، FreeSync و G-SYNC اشاره کرد که این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا کمترین تأخیر را تجربه کنید و بازی به بهترین شکل نمایش داده شود و در فریم ریت بالا حالت روح ایجاد نشود.

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس TUF GAMING VG27AQL1A
اندازه و نسبت تصویر 27 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن IPS با رزولوشن QHD
نرخ نوسازی 170 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ، 130% sRGB و 95% DCI-P
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور ایسوس TUF GAMING VG27AQL1A

 

قبل از خرید مانیتور حتما بخوانید:
راهنمای خرید مانیتور

 

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G5 LC27G55TQWMXUE

در بالا در مورد سری Odyssey G7 توضیح دادیم و حالا G5 سری ارزان‌تر از مانیتورهای گیمینگ سامسونگ است که هنوز هم ارزش خرید بسیار زیادی دارد و قابلیت‌های عالی را هم ارائه می‌کند. در واقع بسیاری از سیستم‌ها نمی‌توانند بازی‌ها را در حالت بیشتر از رزولوشن QHD و نرخ نوسازی بالاتر از 120 فریم به اجرا دربیاورند و به همین جهت شاید این مدل از سامسونگ بتواند کاملا متناسب با نیاز شما باشد.

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G5 LC27G55TQWMXUE

این مانیتور پنلی 27 اینچی از نوع VA با رزولوشن 2560 در 1440 (QHD) دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. نسبت این پنل 16 به 9 مرسوم است و تأخیر 1 میلی‌ثانیه‌ای را شاهد هستیم و این مانیتور می‌تواند 16.7 میلیون رنگ را به نمایش دربیاورد. این مانیتور از نوع خمیده 1000R است و از AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند. قابلیت HDR10، Flicker Free و حالت Eye Saver Mode از دیگر ویژگی‌های این مانیتور به حساب می‌آیند.

مشخصات مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G5 LC27G55TQWMXUE
اندازه و نسبت تصویر 27 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن VA با رزولوشن QHD
نرخ نوسازی 144 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G5 LC27G55TQWMXUE

 

مانیتور گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG279Q1A

یکی از ارزان‌ترین مانیتورهای گیمینگ ایسوس همین مدل است که اندازه‌ای 27 اینچی دارد و از رزولوشن FHD‌ استفاده می‌کند. این مانیتور تخت از نوع IPS است و نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد تا بتواند بازی‌ها را بسیار روان نمایش دهد. برای داشتن تجربه بازی ایده‌ال Adaptive-sync و تأخیر 1 ثانیه‌ای نیز وارد عمل می‌شوند و FreeSync Premium هم ویژگی‌ دیگری است که باعث می‌شود این مانیتور هم با کارت گرافیک Nvidia و هم AMD‌ سازگاری کاملی داشته باشد.

قابلیت Shadow Boost موجود به روی TUF Gaming VG279Q1A باعث می‌شود تا در مواقع تاریک بتوانید باز هم حریف‌ها را بدون مشکل مشاهده کنید و اولین نفری باشید که شلیک را انجام می‌دهد. این مانیتور دو بلندگوی 2 وات هم دارد، هرچند که گیمرها قطعا ترجیح می‌دهند از هدفون‌های مخصوص بازی استفاده کنند تا جزئیات بسیار کوچک را هم دریافت کنند.

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG279Q1A
اندازه و نسبت تصویر 27 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن IPS با رزولوشن FHD
نرخ نوسازی 165 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG279Q1A

 

مانیتور لنوو G27c-10

لنوو برند اول جهان از نظر میزان فروش است و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که سازنده چینی تا چه حد در این حوزه پیشرفت کرده است. لنوو مانیتورهای خوبی هم تولید می‌کند و در ادامه شما را با لنوو G27c-10 بیشتر آشنا می‌کنیم. این مانیتور 27 اینچی VA حالت خمیده 1500R دارد و از نرخ نوسازی 165 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این پنل FHD است و نسبت 16 به 9، گستره رنگی 16.7 میلیونی، زاویه 178 درجه، فیلتر نور آبی و تأخیر 1 میلی‌ثانیه از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر هستند.

مانیتور لنوو G27c-10

لنوو برای این محصول از فناوری AMD Freesync Premium کمک گرفته که البته برای کارت‌های گرافیک AMD Radeon کارایی دارد. شما می‌توانید ارتفاع مانیتور را تا 13 سانتی‌متر و زاویه آن را بین منفی 5 تا مثبت 22 تغییر دهید تا زاویه دید متناسب با شما ایجاد شود. این مانیتور 6.1 کیلوگرمی 72 گستره رنگی NTSC را پوشش می‌دهد.

مشخصات مانیتور لنوو G27c-10
اندازه و نسبت تصویر 27 اینچ با نسبت 16:9 خمیده 1500R
نوع پنل و رزولوشن VA با رزولوشن FHD
نرخ نوسازی 165 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور لنوو G27c-10

 

مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G3 S24AG320NM

یکی از ارزان‌ترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ و بازار همین Odyssey G3 S24AG320NM است، مانیتوری که اندازه‌ای 24 اینچی دارد و از پنلی تخت VA‌ با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این نمایشگر 16 به 9 از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی 165 هرتزی و تأخیر 1 میلی‌ثانیه‌ای MPRT از دیگر ویژگی‌های این مانیتور هستند. سازنده کره‌ای برای این مدل از فناوری AMD FreeSync Premium استفاده کرده و این یعنی مانیتور مورد بحث سازگاری فوق‌العاده‌ای با کارت گرافیک‌های AMD دارد.

این مانیتور در همه زوایا قابل تنظیم است و می‌توانید ارتفاع پایه را نیز تغییر دهید. شما در صورت نیاز می‌توانید به صورت عمدی از مانیتور استفاده کنید و آزادی عمل زیادی خواهید داشت. این مانیتور سامسونگ حاشیه‌های کناری کمی دارد و از فناوری Eye Saver Mode و Flicker Free نیز استفاده می‌کند تا چشم‌های شما کمتر خسته شوند و فشار کمتری به چشم‌ها بیاید.

مشخصات مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G3 S24AG320NM
اندازه و نسبت تصویر 24 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن VA با رزولوشن FHD
نرخ نوسازی 165 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 1 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G3 S24AG320NM

 

مانیتور سامسونگ مدل LF27T350FH

اگر هدف اصلی شما از خرید مانیتور بازی کردن نیست و می‌خواهید از مانیتور برای کار کردن و تماشای محتوا استفاده کنید این محصول می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. البته که این مدل در زمینه گیمینگ هم خیلی ناکارآمد نیست و می‌توانید از آن استفاده کنید. سازنده کره‌ای در ساخت این مدل از پنلی 27 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده کرده که نرخ نوسازی 75 هرتزی، نسبت 16 به 9 و گستره رنگی 16.7 میلیون رنگ دارد.

این مانیتور حاشیه‌های کمی دارد که لذت تماشای محتوا را افزایش می‌دهد و فناوری AMD Radeon FreeSync باعث می‌شود تا پرش تصویر اتفاق نیفتد، چه در هنگام بازی کردن و چه هنگام تماشاس محتوای مختلف. سامسونگ برای این مدل حالت بازی نیز در نظر گرفته که با روشن کردن آن تنظیمات مانیتور به بهترین حالت برای بازی درمی‌آیند. قابلیت‌های فیلتر نور آبی و همچنین ضد سوسو زدن تصویر نیز برای این مدل در نظر گرفته شده تا شما بتوانید ساعت‌ها بدون خستگی با آن کار کنید.

مشخصات مانیتور سامسونگ مدل LF27T350FH
اندازه و نسبت تصویر 27 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن IPS با رزولوشن FHD
نرخ نوسازی 75 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 5 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور سامسونگ مدل LF27T350FH

 

مانیتور ایسوس VA279HAE

از یک مانیتور معمولی و غیر گیمینگ چه انتظاری دارید؟ که بتواند تصویر را با کیفیت خوبی به نمایش دربیاورد؟ که عملکرد بدون پرش داشته باشد؟ که چشم‌ها را آزار ندهد و در زاویه‌های مختلف افت کیفیت را تجربه نکند؟ همه این‌ها مواردی هستند که در ایسوس VA279HAE جمع آوری شده‌اند و ارزش خرید این محصول را بالا برده‌اند. این محصول پنلی 27 اینچی VA با رزولوشن FHD دارد. کنتراست این نمایشگر 3000 به 1 است و نرخ نوسازی آن به 75 هرتز می‌رسد که مقداری از 60 هرتز بیشتر است.

این مانیتور تأخیر 6 میلی‌ثانیه‌ای دارد و قابلیت ASUS Eye Care technology تکنولوژی باعث می‌شود تا هم سوسو زدن از بین برود و هم کمترین نور آبی را شاهد باشیم. شما از طریق تنظیمات این مانیتور می‌توانید حالت‌های پیش فرض را انتخاب کنید و مثلا هنگام تماشای فیلم تنظیمات را به Theater تغییر دهید تا رنگ‌ها و کیفیت تصویر بهینه و اپتیمایز شود. این مانیتور واقعا باکیفیت است و به نسبت قیمت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما به حساب بیاید.

مشخصات مانیتور ایسوس VA279HAE
اندازه و نسبت تصویر 27 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن IPS با رزولوشن FHD
نرخ نوسازی 75 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 6 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور ایسوس VA279HAE

 

مانیتور ام اس آی مدل Modern MD241P

اگر طراح یا گیمر هستید، و بودجه‌ي محدودی دارید و می‌خواهید مانیتوری تهیه کنید که کارهایتان را راه بیندازد، ما به شما مانیتور ام اس آی مدل Modern MD241P سایز 23.8 اینچ را پیشنهاد می‌دهیم. این مانیتور قیمت بسیار مناسبی دارد و از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. نمایشگر 23.8 اینچی این مانیتور، تخت و مات است و با بهره‌وری از پنل IPS و رزولوشن FHD، کیفیت تصویر و ترکیب رنگ بسیار خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد.

حاشیه کم مانیتور نسبت تصویر متناسب 16:9 را ایجاد می‌کند و زاویه دیدی که این مانیتور در حالت افقی و عمودی دارد، 178 درجه است که زاویه‌ای خوب و عریض برای کاربر ایجاد می‌کند. همچنین، نرخ نوسازی 75 هرتز، سرعت این مانیتور را برای بازی کردن، ادیت عکس، و انواع کاربری مناسب می‌کند.

مشخصات مانیتور ام اس آی مدل PRO MP241X
اندازه و نسبت تصویر ۲۴ اینچ با نسبت ۱۶:۹
نوع پنل و رزولوشن Full HD VA  با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
نرخ نوسازی ۷۵ هرتز
دقت رنگ ۱۶.۷ میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر ۴ میلی ثانیه

 

خرید مانیتور ام اس آی مدل Modern MD241P

 

مانیتور ال جی 24MP400-B

ال جی یکی از بهترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان است و به غیر از تلویزیون‌های بی‌نظیری که تولید می‌کند در زمینه تولید نمایشگر برای برندهای دیگر مانند اپل نیز فعالیت دارد. این مانیتور از ال جی در بازه قیمتی اقتصادی قرار می‌گیرد اما با این وجود ویژگی‌های خوب و جذابی دارد که می‌تواند آن را از بسیاری از رقبا جلوتر قرار دهد. این محصول پنلی 23.8 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 75 هرتزی بهره می‌برد.

این مانیتور 72 درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش می‌دهد و زمان پاسخ‌گویی آن 5 میلی‌ثانیه است. سازنده کره‌ای از فناوری AMD FreeSync نیز کمک گرفته که باعث می‌شود تا در صورت استفاده از کارت گرافیک AMD عملکرد روان‌تری را در استفاده و بازی کردن شاهد باشید. قابلیت Eye-care و حالت مطالعه در این مانیتور به کمک چشم‌های شما خواهند آمد و سوسو زدن نیز در این پنل دیده نمی‌شود. بد نیست اشاره کنیم که الجی قابلیت‌های مختلفی را نیز برای این مانیتور در نظر گرفته که هنگام بازی می‌تواند عملکرد مانیتور را بهبود ببخشد.

مشخصات مانیتور ال جی 24MP400-B
اندازه و نسبت تصویر 23.8 اینچ با نسبت 16:9
نوع پنل و رزولوشن IPS با رزولوشن FHD
نرخ نوسازی 75 هرتز
دقت رنگ 16.7 میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر 5 میلی ثانیه

 

خرید مانیتور ال جی 24MP400-B

 

مانیتور جی پلاس مدل GDM-226LN

Gplus monitor - بهترین مانیتور ۲۲ اینچ بازار ایران

 

شاید بتوان گفت بهترین مانیتور بازار که قیمت بسیار پایین و اقتصادی‌ای هم دارند، مدل GDM-226LN جی پلاس است. این مانیتور بدنه‌ای ظریف و باکیفیت دارد و امکانات منحصربه‌فردش، وسوسه‌تان می‌کند. وزن این مانیتور ۲۲ اینچی تنها ۳ کیلوگرم است و نمایشگر آن از نوع مات می‌باشد. این مانیتور، مناسب کاربری‌های روزمره و عادی می‌باشد و با آن می‌توانید تمام کارهای معمول خود را انجام دهید. ضخامت کم این مانیتور، توجه‌ها را جلب می‌کند و ظاهر آن را شبیه یک مانیتور لاکچری و گران‌قیمت است.

رزولوشن تصویر این مانیتور، ۱۰۸۰×۱۹۲۰ هرتز است و با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، سرعت پاسخگویی مناسبی دارد، اما برای بازی کردن مانیتور مناسبی نیست. زاویه دید ۱۷۸ درجه در هر دو حالت عمودی و افقی، وزن کم، ظاهر زیبا، پوشش مات و جذاب و تعدد پورت‌ها، این مانیتور را به‌ یکی از پرفروش‌ترین مانیتورهای بازار تبدیل کرده است.

مشخصات مانیتور جی پلاس مدل GDM-226LN
اندازه و نسبت تصویر ۲۲ اینچ با نسبت ۱۶:۹
نوع پنل و رزولوشن Full HD IPS با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
دقت رنگ ۱۶ میلیون رنگ
زمان پاسخگویی تصویر ۳ میلی ثانیه

 

مانیتور جی پلاس GDM-226LN

 

جمع‌بندی

اگر به سلامت چشمانتان اهمیت می‌دهید، بهتر است هرچه زودتر به فکر تهیه‌ی یک مانیتور جدید باشید. خوشبختانه مانیتورهای جدید قیمت‌های متنوعی دارند و شما حتی با محدودترین بودجه هم می‌توانید یک مانیتور خوب تهیه کنید. در این مقاله، ما با بررسی بهترین مانیتورهای بازار سعی کردیم تا مدل‌های خوب توی بازار را به شما ارائه دهیم. امیدواریم این مقاله در تهیه‌ی مانیتور مورد نظرتان توانسته باشد کمکتان کند.

سوالات متداول

مانیتور IPS چیست؟ IPS یک فناوری صفحه نمایش است. پنل‌های IPS به طور کلی دقت، روشنایی و کیفیت رنگ بالاتری دارند و زوایای دید خوبی (۱۷۰ درجه و حتی بالاتر) ارائه می‌کنند. مانیتور IPS برای کارهای حرفه‌ای ایده‌آل است.

کدام پنل برای نمایشگر بهتر است؟ پاسخ به این سوال که بستگی به نیاز شما دارد. مثلا برای بازی کردن اکثر مدل‌های گیمینگ پنل IPS و VA دارند. از طرفی اگر بهترین مانیتور برای چشم را می‌خواهید به غیر از فناوری پنل باید به قابلیت‌های نرم افزاری مانند فیلتر رنگ آبی و ضد سوسو زدن تصویر و موارد این‌چنینی توجه داشته باشید.

پدیده نشت نور یا IPS Glow چیست؟ کاربران هنگام استفاده از پنل‌های IPS در نور کم درخشش نوری در گوشه‌های نمایشگر مشاهده می‌کنند و این پدیده با عنوان IPS Glow شناخته می‌شود. شدت این نور به کیفیت ساخت مانیتور وابسته است اما در حال حاضر عملاً ساختن نمایشگر IPS بدون IPS Glow ممکن نیست. اگر زمان زیادی در تاریکی با مانیتور کار می‌کنید شاید پنل‌های IPS مناسب شما نباشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. عبود

    سلام در مورد نشت نور کنتراست و عمق رنگ مشکی ips نسبت به va کاملا برعکس توضیح دادید، درپنل va کنتراست درخشندگی بیشتر و عمق رنگ مشکی بدون نشت نور میباشد

    1. حمیدالله دلیار

      پاسخ به عبود

      سلام واتساپ شماره ام را مسدود کرده مایچ کاري نکردم😭😭😭😭😭😭🙏🙏🙏🙏🙏🙏
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/
ads