داغ ترین ها :
بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

اگر شما هم قصد دارید به جریان پادکست‌ها بپیوندید و خودتان پادکست بسازید، باید یک میکروفون مناسب در اختیار داشته باشید. میکروفون باعث می‌شود که صدای شما در بهترین حالت ضبط شود و در نتیجه با کیفیت خوبی به گوش مخاطب برسد. در این مطلب به معرفی بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست اشاره خواهیم کرد و مدل‌های مختلفی را هم به شما معرفی می‌کنیم. پادکست‌ها مکان مناسبی برای شنیدن قصه‌ها و داستان‌های مختلف هستند و حتی می‌توانند اطلاعات جدیدی از حوزه‌های مختلف به شما منتقل کنند. در واقع خوبی پادکست این است که می‌توانید در آن درباره هر موضوعی که دوست داشتید صحبت کنید. پادکست‌ها فصل جدیدی از محتوا را پیش روی شما قرار می‌دهند که در زمان رانندگی یا ورزش کردن و کار کردن و حتی در لحظه خواب می‌توان به آن گوش داد. پس شک نکنید که مخاطب زیادی دارد. اما اینجاست که میکروفون برای ضبط پادکست اهمیت بیشتری می یابد.

در کنار این موضوع که برای ساخت پادکست باید با نرم افزارهای ویرایش صدا آشنا باشید، باید بهترین میکروفون پادکست را هم در اختیار داشته باشید. در زمان خرید میکروفون هم با مدل‌های مختلفی مواجه می‌شوید که هر کدام ویژگی‌ها و استانداردهای خاص خود را دارند. در معرفی بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست می‌توانیم به Shure MV7 اشاره کنیم که عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. این میکروفون از دو ویژگی جالب برخوردار است. دارای پورت USB است و میکروفون‌هایی از نوع XLR دارد که صدا را با کیفیت بالایی ضبط می‌کنند. همچنین می‌توانیم از میکروفون Blue Microphones Yeti USB هم نام ببریم که همچنان محصول بسیار خوبی به حساب می‌آید. البته که این میکروفون بلو قیمت مناسبی را در کنار کیفیت عالی به نمایش می‌گذارد. در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست بپردازیم.

بهترین میکروفون پادکست

Shure MV7

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

نقاط قوت:

  • طراحی حرفه‌ای و کیفیت ساخت بالا

نقاط منفی:

  • قیمت بالا

این میکروفون در دنیای پادکست‌ها حرف اول را می‌زند. چرا که کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند کوچک‌ترین جزئیات را هم ضبط کند. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توانیم به اتصال به واسطه پورت USB اشاره کنیم. خیلی راحت می‌توانید این میکروفن را به کامپیوتر و لپ‌تاپ خود متصل کنید و نیازی به هیچ دستگاه اضافی نخواهید داشت. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که این میکروفن به صورت هم‌زمان هم به صورت USB و هم به صورت XLR کار می‌کند. میکروفن MV7 برای فعالیت‌های خانگی یک انتخاب شگفت انگیز به حساب می‌آید. قدرت حمل کردن آن بالا خواهد بود و به همین دلیل همیشه می‌توانید آن را با لپ‌تاپ به همراه داشته باشید. این میکروفن اپلیکیشن مخصوصی هم به نام MOTIV دارد که می‌توانید با آن یکسری از تنظیمات را به صورت لحظه و هم‌زمان انجام دهید.

میکروفون Blue Microphones Yeti USB

میکروفون برای ضبط پادکست

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا

نقاط ضعف:

  • تنها به USB متصل می‌شود

خوبی میکروفن  Blue Yeti این است که با اپلیکیشن‌های متعددی سازگاری دارد و برای استریم کردن در توییچ و یوتیوب انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. این میکروفن به این دلیل بسیار محبوب شده که کار کردن با آن بسیار راحت است. تنها کافی است که این میکروفن را به سیستم خود متصل کنید و همه چیز برای ضبط صدا و استریم کردن مناسب خواهد بود. همچنین موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قیمت بالایی هم ندارد. این میکروفن این قابلیت را دارد که بتواند صداها را به صورت واید ضبط کند و به همین دلیل هیچ صدایی از این محصول دور نخواهد ماند.

 

بهترین اپلیکیشن ها برای ضبط صدای حرفه ای با گوشی:
برنامه ضبط صدا

 

میکروفون برای ضبط پادکست Rode Procaster

میکروفون Rode Procaster

نقاط قوت:

  • ظاهر بسیار سر سخت
  • مناسب برای پادکست و صحبت کردن

نقاط ضعف:

  • این میکروفن برای هر کاری مناسب نیست

یکسری از میکروفن‌ها تنها برای ضبط صدا، ضبط صدای گیتار و استریم کردن مناسب خواهند بود. یکی از همین میکروفن‌ها Rode Procaster نام دارد. به همین دلیل این میکروفن را برای ضبط پادکست به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته که سعی کنید از این میکروفن در مکان‌هایی استفاده کنید که بسیار ساکت هستند. چرا که می‌تواند کوچک‌ترین صداها را هم ضبط کند. مطمئن باشید که صدای ضبط شده بسیار شفاف و با کیفیت خواهد بود.

میکروفون Audio-Technica AT2035PK

بهترین میکروفون پادکست

نقاط قوت:

  • کیفیت عالی در ضبط صدا

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا

شرکت Audio Technica از جمله برندهای شناخته شده در حوزه محصولات صوتی به شمار می‌رود و به همین دلیل محصولات شگفت‌انگیزی تولید کرده است. میکروفن Audio Technica AT2035PK جزو محصولات با کیفیت این شرکت به حساب می‌آید که عملکرد بسیار خوبی در حوزه ضبط پادکست دارد. این میکروفن از کابل XLR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با کیفیت بالایی صداها را ضبط کند.

 

۱۵ راه‌حل برای حل مشکل قطعی صدای هشدار پیام‌ها در گوشی های اپل:
صدای پیام ایفون

 

میکروفون Rode NT-USB

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

نقاط قوت:

  • مناسب برای تازه‌کارها
  • سازگاری با آیپد

نقاط ضعف:

  • قیمت نسبتا بالا برای میکروفنی که فقط با USB متصل می‌شود

برند استرالیایی Rode هم نام شناخته شده‌ای در حوزه ساخت میکروفن به شمار می‌رود و محصولات خوبی راهی بازار کرده است. میکروفن Rode NT-USB خیلی راحت با کابل USB به کامپیوترهای شخصی متصل می‌شود و بلافاصله هم می‌توانید از آن استفاده کنید. این میکروفن به همراه یک کابل شش متری عرضه شده تا برای ضبط پادکست در کنار لپ‌تاپ یا کامپیوتر قرار نداشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که این میکروفون پادکست را بتوانید داخل استودیو یا فضاهای مختلف ببرید. برای کار کردن با این میکروفن هم نیاز به وسیله جانبی خاصی نخواهید داشت.

میکروفون Sontronics Podcast Pro

میکروفون Sontronics Podcast Pro

نقاط قوت:

  • ارزش بالا در مقایسه با قیمت
  • طراحی قدیمی و زیبا

نقاط ضعف:

  • عملکرد خوب تنها برای ضبط صدا

در سال ۲۰۲۰ بود که میکروفن Sontronics Podcast Pro راهی بازار شد. این محصول عالی که در مقابل قیمتی که دارد، کیفیت فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. این میکروفن به شکل خاص برای ضبط صدا مناسب است و به همین دلیل آن را برای ضبط پادکست به شما معرفی کردیم و آن را در لیست بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست قرار دادیم. همچنین، باید بگوییم که این میکروفن تقریبا صدای هر چیزی به جز صحبت کردن را از خود دوربین می‌کند و ضبط نخواهد کرد. البته از طراحی زیبا و کلاسیک این میکروفون پادکست نمی‌توانیم به راحتی عبور کنیم.

 

آموزش کامل تمیز کردن لپ تاپ:
چگونه خش روی بدنه لپ تاپ را از بین ببریم

 

Shure SM7B

میکروفون برای ضبط پادکست

نقاط قوت:

  • عملکرد صوتی عالی
  • کیفیت ساخت بالا
  • داشتن فیلتر داخلی

نقاط ضعف:

  • قیمت زیاد

اگر داخل استودیوی ضبط صدا رفته باشید یا یک گروه موسیقی را در حال ضبط آهنگ دیده باشید، حتما میکروفن‌های Shure را دیده‌اید. این میکروفون های پادکست به استاندارد حوزه ضبط صدا مجهز شده‌اند. میکروفن Shure SM7B از محصولات با کیفیتی به حساب می‌آید که واقعا برای ضبط صدا مناسب است و کوچک‌ترین جزئیات را هم ثبت خواهد کرد.

 

لیست بهترین اپلیکیشن ها برای پخش و گوش دادن به پادکست:
برنامه پادکست

 

چطور بهترین میکروفون برای ضبط پادکست را انتخاب کنیم؟

زمانی که به دنبال بهترین میکروفن برای ضبط پادکست می‌گردید باید چند سوال از خودتان بپرسید. اگر پادکستی ضبط می‌کنید که در محیط‌هایی مانند اتاق یا آشپزخانه در جریان است و از لپ‌تاپ یا تبلت استفاده می‌کنید، باید محصولی خریداری کنید که قابل حمل باشد. در غیر این صورت اگر پادکست‌های شما با حضور چندین نفر برگزار می‌شوند باید میکروفنی بخرید که بتواند از جهات مختلف صدا ضبط کند. پس انتخاب بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست به کاری شما بستگی دارد. سعی کنید میکروفنی خریداری کنید که بیش‌تر نیاز شما را برطرف می‌کند.

سوالات متداول:

معرفی بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست کدام است؟ در حال حاضر Shure MV7 و Blue Microphones Yeti USB جزو بهترین‌های بازار به حساب می‌آیند.

چطوری بهترین میکروفون های مخصوص ضبط صدا و پادکست را انتخاب کنیم؟ به تعداد نفرات و محیطی‌هایی که می‌خواهید پادکست را در آن ضبط کنید توجه داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b6%d8%a8%d8%b7-%d8%b5%d8%af%d8%a7-%d9%be%d8%a7%d8%af%da%a9%d8%b3%d8%aa/
ads
ads