داغ ترین ها :
بهترین کنسول های بازی ایران و جهان

بهترین کنسول های بازی ایران و جهان

باور کنید که اکنون بهترین زمان برای گیمر شدن است. این‌قدر بازی جدید راهی بازار شده که وقت نمی‌کنیم همه آن‌ها را بازی کنیم. البته که قیمت بالای بازی‌ها در این روزهای کشور ما هم بی تاثیر نیست و مجبوریم که بهترین بازی‌ای که دوستداریم را از بین این همه بازی خوش‌ساخت خریداری کنیم. در کنار اینکه هر ماه هم شاهد عرضه چندین بازی خوب هستیم، کنسول‌های بازی جدید هم راهی بازار شده‌اند. اگر به فکر خرید کنسول بازی جدید هستید، الان بهترین زمان خواهد بود. چه چیزی بهتر از پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس و حتی ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ. با کمی جست‌وجو در بازار متوجه می‌شوید که اکثر فروشگاه‌های اینترنتی و مغازه‌ها برای فروش همه کنسول‌های جدید را دارند. به شکل سنتی کنسول پلی استیشن 5 را می‌توانیم بهترین کنسول بازی در ایران بنامیم، چرا که معمولا طرفداران بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بازی‌هایش هم راحت‌تر پیدا می‌شوند. البته الان هر چیزی را بخواهید پیدا می‌شود و دیگر چیزی باقی نمانده که نتوانید آن را پیدا کنید. برای تجربه بازی‌های ویدئویی، بهترین دستگاه بازی موجود در دنیا را می‌توانید در ایران هم پیدا کنید. همان‌طور که گفتیم با کمی گردش در مغاز‌ه‌های مختلف بهترین کنسول بازی با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید را می‌توانید خریداری کنید. حتی می‌توانید بهترین کنسول بازی قابل حمل را هم در اختیار داشته باشید. در کل باید بگوییم که انتخاب بهترین کنسول بازی 2023 کار دشواری نیست و با توجه به علاقه خودتان می‌توانید یک دستگاه بازی عالی خریداری کنید.

 

برای خرید انواع کنسول های بازی موجود در بازار ایران از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: کنسول بازی

 

بهترین کنسول بازی 2023 : پلی استیشن 5

انتخاب بهترین کنسول بازی 2023 کار دشواری نیست. در حالی که همه کنسول‌های بازی نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را می‌توانیم بهترین کنسول بازی 2023 بنامیم. البته این کنسول‌ها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که به بهترین کیفیت بصری ممکن اهمیت می‌دهند و می‌خواهند همیشه بهترین‌ها و جدیدترین تکنولوژی‌ها را تجربه کنند. با این حال همان طور که گفتیم در بازار کشور ما پلی استیشن ۵ محبوبیت بیشتری در مقایسه با ایکس باکس دارد. حتی خیلی‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که پلی استیشن ۵ هم اکنون بهترین کنسول بازی جهان به حساب می‌‌آید و در جواب سوال بهترین کنسول بازی چیست، قطعا PS5 را پیشنهاد می‌دهند.

پلی استیشن 5

موضوع جالب درباره پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و حتی سری اس این است که بازی‌های اورجینال نسل قبلی خود را به راحتی اجرا می‌کنند. پس با خرید پلی استیشن ۵ می‌توانید بازی‌های پلی استیشن ۴ را هم تجربه کنید. این اتفاق روی ایکس باکس سری ایکس هم افتاده و با خرید آن می‌توانید بازی‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس ۳۶۰ و حتی نسل اول ایکس باکس را هم تجربه کنید.

با این حال پلی استیشن ۵ هم اکنون بهترین کنسول بازی در ایران و حتی بهترین کنسول بازی جهان به حساب می‌آید. این آمار از میزان فروش کنسول کاملا مشخص است.

چیزی که باعث می‌شود پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس محبوب باشند برخورداری از حافظه SSD است. حافظه‌ای که سرعت اجرای بازی‌های را بسیار زیاد کرده است. در واقع تا بازی را اجرا می‌کنید وارد محیط آن می‌شوید و هیچ صحنه بارگذاری‌ای را احساس نخواهید کرد.

از دیگر دلایلی که باعث شده پلی استیشن ۵ محبوب‌تر باشد، برخورداری از بازی‌های انحصاری بیشتر در مقایسه با ایکس باکس است. از بین بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ می‌توانیم به Marvel’s Spider-man Miles Morales، Demon’s Souls و horizon forbidden west اشاره کنیم. این بازی‌ها را باید بگذاریم در کنار کلی بازی پلی استیشن ۴ خوش‌ساخت و بازی‌های جدیدی که برای این پلتفرم در حال ساخت است.

از طرف دیگر باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ایکس باکس سری ایکس و اس هم بازی‌هایی مانند Halo Infinite، Forza Horizon 5 و کلی بازی‌های جذاب دیگر دارند. اما محبوبیت پلی استیشن ۵ باعث شده که این کنسول بیشتر در نظرها بدرخشد و البته که از بازی‌های آن هم نمی‌توان گذشت.

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود پلی استیشن ۵ کنسول هیجان انگیزتری باشد، کنترلرهای جدید آن است. PS5 با کنترلرهای دوال سنس راهی بازار شده که تریگرهای آن نسبت به فشار از خود حساسیت نشان می‌دهند و نسبت به شرایط واکنش متفاوتی خواهند داشت. مثلا در شرایط مختلف باید دکمه تریگر را محکم‌تر فشار دهید. این موضوع در برخی بازی‌ها واقعا هیجان‌انگیز و جذاب شده است.

قدرت سخت افزاری پلی استشن ۵ هم بسیار خیره کننده است. البته که قدرت آن از قدرت ایکس باکس سری ایکس کمتر است، اما همچنان با نهایت کیفیت بازی‌ها را اجرا می‌کند. این کنسول یک پردازنده هشت هسته‌ای AMD دارد و قدرت پردازنده گرافیکی آن هم که توسط AMD ساخته شه به ۱۰.۲۸ ترافلاپس می‌رسد. همچنین این کنسول توانایی پخش دیسک‌های 4K بلوری را هم دارد.

سونی کنسول پلی استیشن ۵ را در دو مدل راهی بازار کرده که ۱۰۰ دلار با یکدیگر اختلاف قیمت دارند. اگر می‌خواهید بهترین کنسول بازی جهان و بهترین کنسول بازی در ایران را خریداری کنید باید به این موضوع توجه کنید. یک مدل از دیسک پشتیبانی می‌کند و یک مدل از دیسک پشتیبانی نمی‌کند و به صورت دیجیتالی عرضه شده است. خرید مدلی که از دیسک پشتیبانی می‌کند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در حالی که این کنسول گران‌تر است، اما باعث می‌شود که بازی‌ها را روی دیسک داشته باشید و برای اجرای‌ آن‌ها حجم زیادی دانلود نکنید. حتما می‌دانید که بسیاری از بازی‌های جدید بیشتر از ۴۰ گیگابایت حجم دارند و دانلود این حجم زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهد. پس خرید نسخه دیسکی منطقی‌تر به نظر می‌رسد. خرید پلی استیشن 5 را می توانید از سایت تکنولایف دنبال کنید.

بهترین کنسول بازی ۲۰۲۳ : ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری ایکس برای افرادی مناسب خواهد بود که می‌خواهند قوی‌ترین کنسول بازی حال حاضر دنیا را در اختیار داشته باشند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که خرید ایکس باکس سری ایکس و سری اس به همراه اشتراک گیم‌پس می‌تواند یک خرید اقتصادی‌تر هم باشد. این کنسول‌ها را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که هر چه بیشتر که می‌شود می‌خواهند بازی کنند.

ایکس باکس سری ایکس از نظر تکنولوژی یک دستگاه بی‌نظیر است. قدرت آن به ۱۲ ترافلاپس می‌رسد که از پلی استیشن ۵ بیشتر است. این کنسول از ۱۶ گیگابایت رم GDDR 6 بهره می‌برد و از ویژگی Variable Rate Shading و Low-Latency Mode هم بهره می‌برد که باعث می‌شود تجربه بهتری از بازی کردن کسب کنید. اگر واقعا یک کنسول نسل جدید می‌خواهید ایکس باکس سری ایکس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بهترین دستگاه بازی

در حال حاضر بازی‌های بسیار خوبی برای این کنسول عرضه شده است. بازی‌هایی مانند Halo Infinite، Forza Horizon 5، Assassin’s Creed Valhalla و Microsoft Flight Simulation برای این کنسول عرضه شده‌اند و کلی بازی دیگر هم دست ساخت قرار دارد. در آینده شاهد عرضه بازی‌هایی مانند Fable، Perfect Darl و Gears 6 و حتی Hellblade 2 خواهیم بود. در حال حاضر ایکس باکس سری ایکس و سری اس از نظر بازی کمبود ندارند. نه تنها بازی‌های نسل قبلی خود را اجرا می‌کنند، بلکه با خرید سرویس گیم‌پس آن هم با قیمتی بسیار مناسب به همه بازی‌های انحصاری این کنسول‌ها و کلی بازی دیگر دسترسی خواهید داشت.

 

بهترین بازی های سری Xbox-One:
بازی های ایکس باکس

 

بهترین کنسول بازی قابل حمل: نینتندو سوییچ

دوران کنسول بازی قابل حمل به آن شکل قبلی خود به پایان رسیده است. با این حال نینتندو با عرضه نینتندو سوییچ نشان داد که چگونه می‌توان یک کنسول خانگی ساخت که قابلیت حمل هم داشته باشد. بدون شک نینتندو سوییچ بهترین کنسول بازی حال حاضر دنیا به حساب می‌آید. آمار و ارقام همه به این موضوع اشاره می‌کنند. فروش بازی‌های سوییچ فوق‌العاده است و خود کنسول هم با فروش خیره کننده مواجه شده است.

کنسول نینتندو سوییچ به درد افرادی می‌خورد که به دنبال یک تجربه جدید می‌گردند. تجربه‌ای که روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس دیده نمی‌شود. نینتندو سوییچ کنسولی برای همه به حساب می‌آید. حتی می‌توانیم آن را به عنوان بهترین کنسول بازی برای کودکان و همه اعضای خانواده هم نام ببریم. البته که خیلی از گیمرهای خارج از ایران سوییچ را واقعا بهترین کنسول بازی جهان می‌دانند. از طرف دیگر در بین تمام کنسول‌های جدیدی که فعلا راهی بازار شده‌اند، نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری اس را می‌توانیم به عنوان بهترین کنسول بازی ارزان قیمت نام ببریم.

بهترین کنسول بازی ارزان قیمت

نینتندو سوییچ کنسولی نیست بتوانید با آن با کیفیت 4K یا با نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه بازی کنید، اما همچنان بازی‌های بسیار خوبی دارد که با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شوند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در کنار تجربه بازی‌های نینتندو می‌توانید بازی‌هایی مانند Doom و حتی The Witcher 3 را روی این کنسول تجربه کنید. بد نیست بگوییم که Dark Souls Remaster و  حتی L.A Noire هم برای این کنسول عرضه شده‌اند.

البته نینتندو سوییچ بیشتر به واسطه بازی‌هایی مانند Super Mario Odyssey، The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Animal Crossing New Horizon شناخته می‌شود. این بازی‌ها هسته اصلی این کنسول را تشکیل داده‌اند و میلیون‌ها طرفدار هم در سرتاسر دنیا دارند.

نینتندو سوییچ در چند مدل راهی بازار شده است. مدل اصلی این کنسول که همان نینتندو سوییچ نام دارد و هم به صورت کنسول قابل حمل استفاده می‌شود و هم می‌توان از آن به عنوان یک کنسول خانگی استفاده کرد. مدل بعدی این کنسول نینتندو سوییچ لایت نام دارد که به عنوان بهترین کنسول بازی قابل حمل شناخته می‌شود. چرا که این کنسول فقط قابل حمل است و به تلویزیون متصل نمی شود. مدل بعدی هم نینتندو سوییچ OLED نام دارد. این مدل دقیقا مانند مدل اصلی می‌ماند و به تلویزیون هم متصل می‌شود. تنها تفاوت اینجاست که از صفحه نمایش OLED بهره می‌برد و قیمت آن هم بالاتر رفته.

کنسول نینتندو سوییچ و مدل‌های مختلف آن به اعتقاد بسیاری از بازیکنان در سرتاسر دنیا به عنوان بهترین دستگاه بازی و بهترین کنسول بازی شناخته می‌شود. این کنسول به شکل هنرمندانه‌ای گروه زیادی از مردم را هدف قرار داده است. سوییچ هم برای گیمرها حرفه‌ای مناسب است و به عنوان بهترین کنسول بازی ارزان قیمت و بهترین کنسول بازی برای کودکان و حتی بهترین کنسول بازی حرکتی شناخته می‌شود.

سوییچ در حال حاضر تنها کنسولی است که کنترلرهای آن به حسگر حرکتی مجهز شده‌اند و بازی‌های آن معمولا با فعالیت‌های بدنی هم درگیر خواهند بود. به همین دلیل می‌گوییم که سوییچ در حال حاضر بهترین کنسول بازی حرکتی به حساب می‌آید.

 

خرید انواع مدل های نینتندو در تکنولایف: خرید نینتندو

بهترین کنسول بازی ارزان قیمت: پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ لایت و ایکس باکس سری اس

درست است که گفتیم نینتندو سوییچ و حتی ایکس باکس سری اس را می‌توانیم در حال حاضر به عنوان بهترین کنسول بازی ارزان قیمت نام ببریم، اما نباید پلی استیشن ۴ را هم فراموش کنیم. این کنسول که الان دیگر قدیمی شده، طرفداران بسیار زیادی دارد و بازی‌های آن هم با قیمت فوق‌العاده مناسب در بازار پیدا می‌شوند. این کنسول میزبان کلی بازی عالی بوده و به همین دلیل همچنان ارزش خرید و بازی کردن دارد.

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به دنیای نینتندو وارد شوید، می‌توانید یک دستگاه نینتندو سوییچ لایت خریداری کنید. این کنسول قابل حمل همه امکانات سوییچ را دارد، اما به تلویزیون متصل نمی‌شود و کنترلرهای آن هم جدا نخواهد شد. باید بگوییم که تجربه بازی‌های نینتندو را به همه پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین کنسول بازی 2021

اما نباید ایکس باکس سری اس را هم نادیده بگیریم. این کنسول از سری ایکس ضعیف‌تر است و از دیسک هم پشتیبانی نمی‌کند. با این حال از حافظه SSD برخوردار است و از تکنولوژی‌های روز مانند Ray-Tracing هم پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت این کنسول را برای افرادی ساخته که می‌خواهند با کمترین هزینه وارد نسل نهم کنسول‌های بازی شوند. با خرید ایکس باکس سری اس و اشتراک گیم پس می‌توانید خیلی ارزان وارد نسل جدید کنسول‌های بازی شوید. پس ایکس باکس سری اس هم می‌تواند یکی از بهترین کنسول بازی ارزان قیمت بازار ایران و حتی جهان باشد.

 

انواع کیف کنسول را می توانید از تکنولایف بخرید: کیف کنسول بازی

استیم دک

استیم دک را بدون تردید باید یکی از بهترین کنسول های بازی ایران و جهان در سال 2023 دانست. اگر به پلتفرم استیم برای تجربه بازی‌های ویدیویی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کنسول دستی شرکت ولو (Valve) بروید. این کنسول در حال حاضر یک دستگاه عالی است که می‌توان به لطف آن به سراغ بازی‌های AAA و مستقل رفت که برخی از آن‌ها میلیون‌ها کاربر فعال دارند.

گاهی گیمرها از نشستن دائم پشت میز برای تجربه بازی‌ها با استفاده از پی سی و لپ تاپ خسته می‌شوند و در این مواقع است که کنسول‌های دستی حسابی کارآمد می‌شوند. این کنسول پس از عرضه در سال گذشته توانست تکان قابل توجهی به صنعت بازی‌های ویدیویی بدهد و حالا شرکت‌های مثل ایسوس (Asus) و لنوو (Lenovo) هم رو به عرضه کنسول دستی خود آورده‌اند.

بهترین کنسول های بازی ایران و جهان در سال 2023

این دستگاه بر پایه سیستم‌عامل لینوکس طراحی شده و رابط کاربری جذابی دارد و گیمرها برای استفاده از آن دردسری نخواهند داشت. از نظر گرافیکی استیم دک بازی‌های سنگین را به خوبی اجرا می‌کند و حتی شاید از این نظر آن را بتوان از نینتندو سوییچ هم کنسول بهتری دانست.

البته باید بگوییم که این کنسول علی‌رغم قابل‌حمل بودن‌اش، شاید برای همه یک انتخاب ایده‌آل و بی‌نقص نباشد. این دستگاه از شرکت ولو بین 2 تا 8 ساعت شارژ نگه می‌دارد و با این که با کاهش نور نمایشگر یا نرخ به‌روزرسانی می‌توان کمی شارژدهی آن را بهبود داد، اما باید گفت که بهتر است همیشه یک پریز برق در دسترس‌تان باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین بازی های دهه 2000

 

لاجیتک جی کلاود

اگر بیش‌تر وقتی روی کاناپه یا تخت در حال استراحت به سراغ بازی‌های ویدیویی می‌روید و به دستگاهی با شارژدهی حداقل 8 ساعته نیاز دارید، Logitech G Cloud یکی از بهترین کنسول های بازی ایران و جهان در سال 2023 است که می‌توانید به سراغ‌اش بروید. اجازه ندهید عبارت بازی ابری شما را به اشتباه بیندازد، این کنسول برای کاربرانی که سرعت اینترنت خوبی دارند، عملکردی عم‌سطح با دستگاه‌هایی مثل استیم دک و نینتندو سوییچ را ارائه می‌دهد.

نمایشگر 7 اینچی لاجیتک جی کلاود دارای رزولوشن 1080p است و نه تنها شفافیت رنگی خوبی دارد، بلکه اندازه فیزیکی آن و وضوح تصویرش موجب می‌شود متن‌ها در آثاری مثل بازی Cyberpunk 2077 بدون نیاز به تغییرات UI، به سادگی قابل خواندن باشند. علاوه بر این، این دستگاه دارای وزن کم‌تری بوده و در دست راحت‌تر از رقیبی مثل استیم دک است.

بهترین کنسول های بازی ایران و جهان در سال 2023

این کنسول می‌تواند بازی‌ها را روی سرویس‌های نظیر GeForce Now، Xbox Cloud Gaming و Utomik که تمرکز بیش‌تری روی بازی‌های مستقل دارد، به صورت ابری به اجرا درآورد. همچنین لاجیتک جی کلاود می‌تواند از دیگر برنامه‌های مخصوص بازی‌های ابری روی اندروید هم بهره ببرد. بد نیست اشاره کنیم که شما از طریق Steam Link می‌توانید این کنسول را به پی سی خود متصل کنید.

یکی از نقاط ضعف این دستگاه عدم بهره‌مندی از تراشه‌ای مخصوص نت موبایل است. بنابراین اگر بخواهید روی نت 5G بازی‌های ابری را تجربه کنید، باید به سراغ قابلیت هات‌اسپات گوشی موبایل‌تان بروید. این روش پاسخگوی نیازهای‌تان خواهد بود، اما اگر تعداد کاربران متصل به هات‌اسپات زیاد باشند یا از دکل 5G فاصله زیادی داشته باشید، به مشکل خواهید خورد.

به هر حال کنسول Logitech G Cloud دستگاهی است که طراحی شده تا از آن در خانه یا هرجای دیگر که به اتصال وای‌فای دسترسی دارید، استفاده شود. این محصول رقیب مستقیمی برای استیم دک و نینتندو سوییچ به حساب نمی‌آید، اما با ارائه اکوسیستم خاص خود یک تجربه خوب را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. در واقع به لطف این کنسول شما می‌توانید بدون داشتن یک سیستم قوی، دست به تجربه بازی‌های پی سی و کنسول بزنید.

بهترین کنسول بازی برای کودکان

همه کنسول‌هایی که به شما معرفی کردیم را می‌توان برای کودکان مناسب دانست. در واقع این موضوع بازی ارتباط دارد. بازی باید برای کودک شما مناسب باشد. هم ایکس باکس و هم پلی استیشن و هم نینتندو سوییچ بازی‌های زیادی برای کودکان دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید؛ اما اگر دوست دارید که بهترین کنسول بازی برای کودکان شما به عنوان بهترین کنسول بازی حرکتی هم شناخته شود، بد نیست به سمت نینتندو سوییچ OLED یا مدل اصلی آن بروید. هم بازی‌های کودکانه بسیار زیادی دارد و هم کنترلرهای حرکتی آن باعث می‌شود که کودکان فعالیت فیزیکی هم داشته باشند.

 

بازی های گیم پس ایکس باکس سری اس:
گیم پس چیست؟

بهترین کنسول بازی چیست؟

جواب به این سوال دشوار است. این موضوع کاملا به علاقه شما بستگی دارد. در حالت کلی می‌توانیم پلی استیشن ۵ را به عنوان بهترین کنسول بازی دنیا نام ببریم. از طرف دیگر ایکس باکس سری ایکس به عنوان قوی‌ترین کنسول بازی جهان توانسته طرفداران بسیار زیادی کسب کند. ایکس باکس سری اس هم به عنوان بهترین کنسول بازی ارزان قیمت نسل نهم شناخته می‌شود و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است.

 

چگونه دسته ایکس باکس را به گوشی وصل کنیم؟
اتصال دسته ایکس باکس به گوشی

 

سوالات متداول:

بهترین کنسول بازی ایران و جهان کدام است؟ با توجه به میزان محبوبیت و میزان فروش، پلی استیشن ۵ در حال حاضر محبوب‌ترین و بهترین کنسول بازی دنیا و ایران به حساب می‌آید.

ارزان‌ترین کنسول بازی کدام است؟ در حال حاضر ایکس باکس سری اس یکی از ارزان‌ترین کنسول‌های بازی برای تجربه بازی‌های نسل نهم به حساب می‌آید.

کدام کنسول برای کودکان مناسب است؟ همه کنسول‌های می‌توانند برای کودکان مناسب باشند، برای اینکه بازی باید برای کودکان مناسب باشد. اما کنسول نینتندو سوییچ برای کودکان و خانواده‌ها و حتی بازیکنان حرفه‌ای بسیار مناسب خواهد بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/
ads
ads