داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های اپل

بهترین گوشی‌های اپل

شرکت اپل هر ساله سری جدید گوشی‌های خود را روانه بازار می‌کند، ولی این اتفاق باعث نمی‌شود تا نسل قبلی دیگر در دسترس نباشد، بلکه طبق سیاست‌های این سازنده آمریکایی گوشی‌های قدیمی‌تر با افت قیمت مواجه می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در حال حاضر امکان خرید گوشی‌های نات اکتیو در مدل‌های سری ایفون 14 پرو مکس، ایفون 14 پرو، ایفون 14 پلاس، ایفون 14، ایفون 13، ایفون 12 و ایفون SE نسل سوم از سایت اپل وجود دارد ولی در بازار کشور شما می‌توانید سری ایفون 13 را به طور کامل به صورت اکتیو نشده خریداری کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم به شما بهترین‌های گوشی‌های اپل در سال 2023 را معرفی کنیم و به این موضوع بپردازیم که کدام گزینه‌ها برای داخل کشور ارزش خرید بالاتری دارند.

 

خرید گوشی های اپل با گارانتی رسمی از تکنولایف: قیمت گوشی آیفون

ایفون 15 پرو مکس و ایفون 15 پرو

سری پرو اپل همواره جزو قوی‌ترین گوشی‌های آن محسوب می‌شود. ایفون 15 پرو و 15 پرومکس نیز جزو جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اپل هستند که نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییرات شده‌اند. اپل امسال برای این گوشی از تراشه A17 Pro استفاده کرده و ادعا دارد این تراشه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد در حدی که می‌تواند بازی‌ها را با بالاترین توان گرافیکی پردازش کند. صفحه‌نمایش مدل پرو 6.1 اینچ و صفحه‌نمایش مدل پرومکس 6.7 اینچی در نظر گرفته شده است. پنل استفاده شده برای هر دو مدل از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نیز دارند.

این نرخ تازه‌سازی تجربه کاربری روان و مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. باتری مدل پرومکس 4441 میلی‌آمپر ساعت و باتری مدل پرو نیز 3274 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد؛ همچنین هر دو گوشی‌ از فناوری شارژ مگ سیف 15 وات، شارژ بی‌سیم (QI) 7.5 وات و شارژ معکوس 4.5 وات پشتیبانی می‌کنند. هر دو گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه بهره‌مند شده‌اند که لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو از مشخصات آن هستند. تنها تفاوت بین این مدل‌ها در برخی قابلیت‌های جزئی مانند زوم و برخی سنسورها است. دوربین سلفی نیز در هر دو مدل کاملا مشابه به یک دیگر است و لنز 12 مگاپیکسلی دارد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی آیفون 15 پرومکس

 

آیفون 15 و ایفون 15 پلاس

سری آیفون 15 اپل که به تازگی معرفی شدند جزو بهترین گوشی‌های آن در حال حاضر محسوب می‌شوند. این دو مدل از نظر سخت افزاری و عملکرد بسیار شبیه به هم هستند و تنها تفاوت بین آن‌ها در سایز صفحه‌نمایش و وزن آن‌ها است. سری آیفون 15 نیز همانند سایر مدل‌های تولید شده در سال گذشته قابلیت رجیستری ندارند و در صورتی که قصد خرید آن‌ها را دارید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید. با صرف نظر از موضوع رجیستری باید بگوییم که آیفون 15 و 15 پلاس جزو بهترین گوشی‌های اپل محسوب می‌شوند و امکانات سخت افزاری قابل توجهی را ارائه می‌دهند. هر دوی این گوشی‌ها مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند و برای سلفی نیز لنز 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

بهترین گوشی اپل

اپل روی این دو گوشی از تراشه A16 استفاده کرده و به گفته این برند تراشه موجود جزو بهترین تراشه‌های موجود و قدرتمندترین تراشه گوشی محسوب می‌شود. برای هر دوی این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش Super Retina XDR OLED استفاده شده و میزان روشنایی آن در بالاترین حالت به 2000 نیت می‌رسد. آیفون 15 پلاس صفحه‌نمایشی 6.7 اینچی و آیفون 15 صفحه‌نمایشی 6.1 اینچی دارد. از دیگر قابلیت‌های این دو صفحه نمایش می‌توان پشتیبانی از فناوری HDR10 و Dolby Vision را نام برد. سری 15 اپل امسال همگی از داینامیک آیلند بهره‌مند شده‌اند و دیگر این قابلیت تنها مختص به مدل‌های پرو نیست. بزرگترین تفاوتی که این سری از ایفون نسبت به نسل قبلی خود دارد استفاده از درگاه USB Type-C برای شارژ گوشی به جای لایتنینگ است. هر دوی این محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار شده‌اند و توانایی مناسبی نیز در نگهداری شارژ دارند.

 

ایفون 14 پرو مکس و ایفون 14 پرو

آخرین مدل آیفون و البته گران‌ترین مدل‌هایی که در حال حاضر اپل به فروش می‌رساند همین دو گوشی ایفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس هستند. تفاوت این دو مدل تنها به اندازه نمایشگر و تفاوت در شارژدهی باتری برمی‌گردد و در دیگر بخش‌ها همه چیز بین این دو مدل کاملا یکسان است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید از ابتدا جنجال بر سر این گوشی‌ها زیاد بود و در نهایت هم ایفون‌های سری 14 مجوز رجیستری را دریافت نکردند و هنوز هم معلوم نیست که این اتفاق به طور کلی رخ دهد یا خیر.

ایفون 14 پرو مکس و ایفون 14 پرو

این موضوع رجیستر نشدن این سری باعث شد تا قیمت آن‌ها در بازار کشور از مدل‌های ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس نیز کمتر شود و در عوض مدل‌های سال قبل افزایش قیمت را تجربه کنند. اگر برای شما رجیستر شدن این دو مدل مهم نیست باید بگوییم که این دو گوشی واقعا شاهکار هستند و از هر نظر جزو بهترین‌های بازار به حساب می‌آیند، تازه اگر آن‌ها را بهترین ندادیم. این دو گوشی از نمایشگر‌های 6.1 و 6.7 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED استفاده می‌کنند و برای آن‌ها روشنایی حداکثری و فوق‌العاده 2000 نیتی، نرخ نوسازی 120 هرتزی، HDR10 و Dolby Vison نیز در نظر گرفته شده است.

در این نسل ناچ بالای نمایشگر به داینامیک آیلند تغییر کرده و شاهد حضور قوی‌ترین تراشه‌های جهان یعنی A16 هستیم. اپل برای اولین بار در این دو مدل سنسور لنز اصلی را به 48 مگاپیکسل ارتقاء داده تا عکاسی و فیلم‌برداری از قبل هم بهتر شود و به راحتی بتواند خود را بهترین معرفی کند. این دو گوشی شارژدهی خوبی دارند ولی در کل ایفون 14 پرو مکس از این نظر موفق‌تر عمل کرده و در بین پرچمداران موجود در بازار یکی از بهترین‌ها از نظر عمر باتری است.

ایفون 14 پلاس و ایفون 14

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم این دو گوشی نیز در بازار کشور امکان رجیستر شدن ندارند و اگر برای شما استفاده از سیم کارت اهمیت ندارد باید آن‌ها را انتخاب کنید. اختلاف این دو مدل هم در اندازه نمایشگر است و شارژدهی باتری است و تفاوت دیگری بین آن‌ها دیده می‌شود. ایفون 14 پلاس اولین سال است که در بین ایفون‌ها اپل قرار می‌گیرد و همان ایفون 14 است با این تفاوت که از نمایشگر 6.7 اینچی استفاده می‌کند. به گفته اپل ایفون 14 پلاس بهترین شارژدهی را در بین تمامی ایفون‌ها دارد.

ایفون 14 پلاس و ایفون 14

این دو گوشی از نظر دوربین بسیار شبیه به گوشی‌های نسل قبلی هستند و از تراشه A15 نیز استفاده می‌کنند تا از نظر سخت افزاری هم مانند نسل قبلی باشند. نمایشگرهای این دو مدل بسیار خوب و باکیفیت است ولی در آن‌ها از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده نشده و روشنایی نیز از 2000 نیت به 1200 نیت کاهش داشته است. ایفون 14 ارزان‌ترین گوشی از این سری به حساب می‌آید و در صورت داشتن بودجه کم این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

آیفون 13 پرو مکس

ایفون 13 پرو مکس هنوز هم به دلیل رجیستری بهترین گوشی اپل در ایران است که شما می‌توانید همراه با سیم کارت و بدون مشکل از آن استفاده کنید. این محصول اولین مدلی است که نرخ نوسازی 120 هرتزی را به دنیای ایفون‌ها وارد کرد. نمایشگر این مدل دقیقا مانند ایفون 14 پرو مکس است با این تفاوت که داینامیک آیلند ندارد و همچنین روشنایی آن به 2000 نیت نمی‌رسد و در دیگر بخش‌ها شما کیفیت کاملا مشابه و البته بی‌نظیری را دریافت می‌کنید. این ایفون از تراشه A15 قدرت می‌گیرد و دوربین‌های تحسین‌برانگیزی نیز دارد.

آیفون 13 پرو مکس

ایفون 13 پرو مکس از نظر شارژدهی نیز پرچمدار بسیار خوبی به حساب می‌آید و می‌تواند شما را بین 1 تا 2 روز همراهی کند. این محصول را شاید بتوان اولین مدل از نسل پرو مکس دانست که واقعا نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد و از هر جهت عملکرد بسیار خوبی دارد. پس اگر در ایران بهترین گوشی آیفون را می‌خواهید و ترجیح می‌دهید وارد داستان رجیستری ایفون 14 نشوید حتما ایفون 13 پرو مکس را برای خرید انتخاب کنید. این گوشی به صورت رسمی در سایت اپل به صورت نات اکتیو به فروش نمی‌‌رسد ولی شما در بازار کشور می‌توانید این محصول را در نسخه‌های مختله به صورت فعال نشده خریداری کنید.

خرید ایفون 13 پرو مکس تک سیم نات اکتیو نسخه 256 گیگابایت

ایفون 13 پرو

ایفون 13 پرو

ایفون 13 پرو را می‌توان همان 13 پرو مکس با شارژدهی ضعیف‌تر و البته نمایشگر کوچیک‌تر دانست که قیمت پایین‌تری هم دارد. در واقع اگر بالاترین مدل گوشی اپل را می‌خواهید ولی با گوشی بزرگ راحت‌ نیستید این مدل دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید. این گوشی در زمینه شارژدهی ضعیف‌تر از 13 پرو مکس است اما همچنان بدون مشکل یک روز کامل را دوام می‌آورد و به لطف دوربین فوق العاده و البته نمایشگر بسیار شفاف می‌تواند بهترین تجربه ممکن را برای شما به وجود بیاورد. ناگفته نماند که این گوشی هم از تراشه قدرتمند A15 Bionic قدرت می‌گیرد.

 

خرید ایفون 13 پرو تک سیم نات اکتیو نسخه 1 ترابایت

آیفون 13

 

آیفون ۱۳ مدل استاندارد سری پرچم‌دار اپل برای سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود؛ گوشی هوشمندی که از سخت افزاری درخور توجه نیز برخوردار است و به لطف تراشه‌ی A15 بیونیکی می‌تواند از پس اجرای هر بازی یا اپلیکیشنی برآید. در پنل جلوی آیفون ۱۳ صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی قرار گرفته که از امکاناتی مانند پنل XDR OLED، روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت، دالبی ویژن و وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ برخوردار است. چنین مشخصاتی باعث شده تا تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ به ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ برسد؛ چنین تراکم پیکسلی باعث می‌شود که بتوانید جزئیات بیشتری از محتوای در حال نمایش را مشاهده کنید.

ایفون 13

آیفون ۱۳ در سه مدل به بازار عرضه شده که هر سه از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی برخوردار هستند؛ اما شما می‌توانید با توجه به نیازتان از حافظه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار شوید. در بالای صفحه‌نمایش، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر در پنل پشتی یافت می‌شود. وظیفه‌ی تامین انرژی نیز به باتری با ظرفیت ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعت سپرده شده است. بهترین گوشی اپل برای کاربرانی که گوشی ایفون نات اکتیو می‌خواهند و بودجه لازم برای خرید مدل‌های پرو را نیز ندارند همین ایفون ۱۳ است.

 

قیمت گوشی آیفون 13 نات اکتیو با حافظه داخلی 128 گیگابایت

 

خرید گوشی 5G

آیفون 13 مینی

 

آیفون ۱۳ مینی آخرین آیفون مینی اپل است و همان‌طور که مشاهده کردید در سری ایفون 14 نسخه پلاس جایگزین نسخه مینی شده است. در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی باید گفت آیفون ۱۳ مینی محصولی به مراتب بهتر است. اولین مولفه نیز که باعث برتری آیفون ۱۳ مینی نسبت به مدل نسل گذشته شده در استفاده از تراشه‌ای توانمندتر به نام A15 بیونیکی خلاصه می‌شود. درواقع شما به گوشی هوشمندی دسترسی خواهید یافت که تراشه‌ای همراه با محصولات دیگر سری آیفون 13 دارد.

آیفون 13 مینی

برتری اصلی ایفون 13 مینی در مقایسه با نسل قبلی اما به شارژدهی بهتر باتری آن برمی‌گردد و شما در صورت داشتن استفاده نرمال احتمالا بتوانید یک روز کامل از 13 مینی استفاده کنید در صورتی که چنین چیزی در مورد ایفون 12 صدق نمی‌کند. این گوشی دارای نمایشگر 5.4 اینچی است و از کیفیت هیچ تفاوتی با ایفون 13 ندارد. این گوشی بدون شک خوش‌دست‌ترین پرچمدار حال حاضر بازار به حساب می‌آید.

در پنل جلو این گوشی دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین دوگانه که متشکل از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولتراواید می‌شود. در نظر داشته باشید که دوربین‌های این گوشی با ایفون 13 هیچ تفاوتی ندارد و تفاوت این دو مدل تنها در اندازه نمایشگر و مقداری شارژدهی باتری است.

 

خرید ایفون 13 مینی تک سیم نات اکتیو نسخه 128 گیگابایت

ایفون 12 پرو مکس

ایفون 12 پرو در حال حاضر به ندرت به صورت نات اکتیو در بازار یافت می‌شود و اگر تمایل به خرید آن دارید باید به سراغ گزینه‌های دست دوم و استوک بروید. این محصول با وجود این که بیشتر از 2.5 سال پیش معرفی شده ولی همچنان در مقایسه با ایفون‌های جدید چیزی کم ندارد و گزینه بسیار خوبی برای خرید به حساب می‌آید. نمایشگر این گوشی مانند 13 پرو مکس 6.7 اینچی است و رزولوشن مشابهی هم دارد و تنها تفاوت به نرخ نوسازی برمی‌گردد و این گوشی آخرین مدل از نسخه‌های پرو است که از نرخ نوسازی 120 هرتزی بی‌بهره مانده است.

ایفون 12 پرو مکس

ایفون 12 پرو مکس از تراشه A14 Bionic استفاده می‌کند و هنوز قدرت بسیار خوبی دارد و در زمینه دوربین نیز شما از سه لنز اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 12 مگاپیکسلی دسترسی خواهید داشت و سلفی نیز دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی است. ایفون 12 پرو مکس از نظر شارژدهی باتری نیز عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند بیش از یک روز کامل شما را همراهی کند.

ایفون 12 پرو

ایفون 12 پرو

این گوشی هم دیگر به صورت نو و نات اکتیو خیلی در بازار یافت نمی‌شود و باید آن را به صورت دست دوم و استوک خریداری کنید. ایفون 12 پرو استوک تمیز در بازار کشور قیمتی نزدیک به ایفون 13 نو و نات اکتیو دارد و این انتخاب شما خواهد بود که کدام را ترجیح می‌دهید. این محصول در مقایسه با ایفون 13 یک دوربین تله فوتو اضافی دارد و جنس بدنه آن نیز قطعا بهتر و باگیفیت‌تر است. این گوشی از بسیاری از جهات شبیه به ایفون 12 پرو مکس است ولی در نظر داشته باشید که دوربین این دو مدل کاملا یکسان نیست و به دلیل اندازه پیکسل متفاوت و فناوری لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت 12 پرو مکس بهتر عمل می‌کند.

آیفون 12

 

ایفون 12 ارزان‌ترین گوشی موجود در سایت اپل است که از مشخصات به‌روزی مانند نمایشگر OLED استفاده می‌کند. در واقع اپل اولین بار با این گوشی پنل‌ OLED باکیفیت را به نسخه پایه‌ گوشی‌های خود اضافه کرد. با وجود این که ایفون 12 هنوز از طرف اپل به فروش می‌رسد اما در بازار کشور نسخه نو آن کمتر یافت می‌شود و باید آن را به صورت استوک و دست دوم خریداری کنید. این گوشی از نظر سخت افزاری بسیار قوی است و از تراشه A14 استفاده می‌کند و این در حالیست که ایفون 14 به A15 مجهز شده و خیلی تفاوتی در عمل دیده نمی‌شود.

ایفون 12

این گوشی مانند ایفون 13 از دو دوربین اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد و چینش دوربین‌ها نیز به صورت زیر هم است. این مدل از نظر شارژدهی هم خوب عمل می‌کند و در کل ایراد بزرگی ندارد. اگر بودجه کافی برای خرید آخرین مدل گوشی اپل ندارید و در عین حال یک ایفون می‌خواهید که از نظر مشخصات و کیفیت خیلی از نسل‌های جدید عقب نباشد ایفون 12 مناسب شما خواهد بود.

آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی

 

اپل در سال 2020 برای اولین بار در کنار دیگر گوشی‌های خود ایفون نسخه مینی را روانه بازار کرد، محصولی که از همان ابتدا خیلی مورد توجه قرار نگرفت و اپل در سری ایفون 14 تولید آن را متوقف کرد. این محصول از نمایشگری 5.4 اینچی استفاده می‌کند که کیفیت آن کاملا مانند ایفون 12 است و از نظر قدرت سخت افزاری نیز هیچ تفاوتی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود. نقطه ضعف اصلی ایفون 12 مینی از ابتدای ورود به بازار شارژدهی باتری نه‌چندان خوب بود و به‌خصوص اگر بخواهید در حال حاضر آن را خریداری کنید که وضعیت بدتر هم می‌شود (به دلیل سلامت باتری کمتر از 100).

 

خرید پاوربانک

 

ایفون 11 پرو مکس

ایفون 11 پرو مکس زمانی که برای اولین بار به بازار عرضه شد گوشی بسیار جذابی به حساب می‌آمد؛ چرا که نمایشگر بزرگ و روشن داشت و سریع‌ترین گوشی جهان به حساب می‌آمد و می‌توانست بهترین تصاویر ممکن را به ثبت برساند. از آن زمان حدود 3.5 سال گذشته اما این محصول هنوز هم می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد و در هیچ بخشی شما با کمبود مواجه نخواهید شد.

ایفون 11 پرو مکس

نمایشگر 6.5 اینچی 11 پرو مکس از نوع Super Retina XDR OLED است و حداکثر روشنایی 800 نیتی دارد. این گوشی از تراشه A13 استفاده می‌کند، چیپستی که هنوز هم سریع است و در استفاده روزمره به سرعت از پس هر کاری برمی‌آید و حتی می‌توانید برای اجرای بازی‌های روز نیز به روی آن حساب باز کنید. این گوشی از نظر شارژدهی در زمان عرضه فوق‌العاده بود و هنوز هم یک گزینه جذاب است و دوربین‌های قدرتمند و باکیفیتی دارد.

ایفون 11 پرو

ایفون 11 پرو

ایفون 11 پرو همان 11 پرو مکس است و تنها نمایشگر آن از 6.5 اینچ به 5.8 اینچ رسیده است و این یعنی 11 پرو نمایشگر کوچک‌تری به نسبت ایفون 11، 12 و مدل‌های دیگر با پنل 6.1 اینچی دارد. شارژدهی این گوشی نیز مقداری ضعیف‌تر از 11 پرو مکس است و هیچ تفاوت دیگری بین این دو محصول دیده نمی‌شود و بسته به بودجه و ترجیح اندازه گوشی می‌توانید یکی را گزینش کنید.

آیفون 11

 

اگر به خرید گوشی نات اکتیو اصرار دارید و همچنین نمی‌خواهید به سراغ ایفون SE با حاشیه‌های زیاد و ظاهر قدیمی بروید بهترین گزینه برای شما ایفون 11 خواهد بود و این گوشی هنوز در بازار کشور به صورت نات اکتیو در نسخه تک سیم و دو سیم یافت می‌شود. ایفون 11 از نظر قدرت سخت افزاری مانند ایفون 11 پرو و 11 پرو مکس است ولی از نظر نمایشگر قطعا یک پله پایین قرار می‌گیرد.

این گوشی از پنل Liquid Retina IPS LCD استفاده می‌کند و دیگر خبری از کیفیت جذاب OLED نیست، به‌علاوه تراکم پیکسلی این گوشی 326 است در صورتی که ایفون 12 برای مثال تراکم پیکسلی 460 دارد و این یعنی این گوشی هم از نظر رزولوشن و هم از نظر کیفیت پنل در سطح پایین‌تری نسبت به گوشی‌های جدید اپل قرار می‌گیرد. عملکرد دوربین‌های ایفون 11 رضایت بخش است و شارژدهی خوبی را نیز از آن دریافت خواهید کرد.

 

خرید ایفون 11 نات اکتیو دو سیم کارت نسخه 128 گیگابایت (ZA/A)

 

ایفون SE نسل سوم

ایفون SE نسل سوم یا همان ایفون SE 2022 آخرین گوشی از سری گوشی‌های اقتصادی شرکت اپل است. این گوشی از ابتدای عرضه با بازار با انتقادهای شدیدی همراه بود و کاربران به اپل معترض بودند که یک گوشی در سال 2022 چرا باید از طرفی 5 یا 6 سال قبل استفاده کند. از این موضوع که بگذریم در عمل این گوشی خیلی ارزش خرید بالایی ندارد؛ چرا که نمایشگر آن LCD با رزولوشن HD است و حاشیه‌های بسیار زیادی دارد.

ایفون SE 2022

این گوشی تنها یک دوربین دارد و شارژدهی باتری آن نیز واقعا ضعیف است و اصلا نمی‌توان آن را خوب به حساب آورد. تنها ویژگی برجسته ایفون SE 2022‌ را می‌توان تراشه A15 و بسیار قدرتمند آن به حساب آورد. اگر اصرار به خرید گوشی نو از اپل دارید ارزان‌ترین گزینه همین SE نسل سوم است ولی باید با ضعف‌های بزرگ این گوشی نیز کنار بیایید.

 

خرید ایفون SE 2022 تک سیم نات اکتیو

ایفون XS MAX

ایفون XS MAX

این گوشی بهترین پرچمدار اپل در سال 2018 بود و بهترین مشخصات را در آن سال ارائه می‌کرد. این محصول دارای پنلی 6.5 اینچی از نوع Super Retina OLED با رزولوشن FHD+ است (مانند 11 پرو مکس) و از تراشه A12‌ قدرت می‌گیرد. برای این گوشی دو دوربین اصلی و تله فوتو 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و خبری از دوربین فوق عریض نیست. این محصول شارژدهی قابل قبولی دارد و می‌تواند هنوز هم گزینه قابل قبولی برای خرید باشد. در صورتی که ترجیح می‌دهید ایفون با اندازه بزرگ داشته باشید و بودجه زیادی ندارید به سراغ این مدل بروید.

 

مقایسه ساعت های هوشمند اپل با یکدیگر:
تفاوت اپل واچ های مختلف موجود در بازار چیست؟

 

ایفون XS

ایفون XS

ایفون XS همان ایفون XS مکس با اندازه کوچک‌تر و پنل 5.8 اینچی است. این گوشی در بازار دست دوم و استوک قیمت بسیار مناسبی دارد و به نسبت شاید قدیمی‌ترین ایفونی باشد که هنوز ارزش خرید دارد. البته باید در نظر داشته باشید که شارژدهی این ایفون خیلی عالی نیست و مخصوصا در گزینه‌های دست دوم شاید نتوانید یک روز کامل را با آن سپری کنید.

ایفون XR

ایفون XR

ایفون XR در اصل نسل قبلی ایفون 11 است و مشخصات بسیار نزدیکی نیز در مقایسه با ایفون 11 دارد. این گوشی دارای دوربین دوم نیست و از یک تک دوربین استفاده می‌کند و قدرت کمتری نیز به نسبت ایفون 11 دارد. همچنین شارژدهی این مدل در مقایسه با ایفون 11 ضعیف‌تر است و قطعا یک سال کمتر پشتیبانی می‌شود. در نظر داشته باشید که این محصول IOS 17 را نیز دریافت می‌کند و این یعنی هنوز هم گوشی مناسبی به حساب می‌آید و از نظر نرم افزاری به روز است.

ایفون X و مدل‌های قبلی

ایفون های قدیمی‌تر اپل

ایفون X اولین گوشی اپل بود که بدون دکمه هوم سنتی وارد بازار شد. این گوشی مشخصات بسیار خوبی داشت اما دیگر خیلی ارزش خرید ندارد؛ چرا که IOS 17 را دیگر دریافت نمی‌کند و در واقع پشتیبانی از آن متوقف می‌شود (احتمالا آپدیت امنیتی دریافت می‌کند). همین موضوع در مورد ایفون 8 و 8 پلاس هم رخ می‌دهد و به نظر این مدل‌های دیگر ارزش خرید ندارد و اگر ایفون می‌خواهید بهتر است بودجه خود را در حد ایفون XS افزایش دهید.

سؤالات متداول

اخرین مدل گوشی ایفون کدام است؟ ایفون‌های سری 14 جدیدترین گوشی‌های اپل هستند ولی در بازار ایران رجیستر نمی‌شوند و به همین جهت می‌توان ایفون‌های سری 13 را آخرین مدل‌های مناسب ایران به حساب آورد.

جدیدترین گوشی‌های اپل کدام هستند؟ خانواده آیفون ۱۴ که شامل چهار گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس هستند، جدیدترین گوشی‌های اپل به‌حساب می‌آیند که عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

33 نظر

  1. اکبر نصری

    سلام من میخواستم گوشی بخرم بین 13و 13مینی گیر کردم کدومشون رو صلاح میدونید ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اکبر نصری

      سلام وقت خوش ایفون 13 بخرید چون باتری بهتری داره و نمایشگرش اندازه مناسب‌تری داره
  2. Hossein

    سلام وقتتون بخیر اقا من بین 14پرو و 14پرو مکس گیر کردم خودم خیلی گوشی جمع و جور دوست دارم یعنی 14پرو ولی خب همه 14پرومکس میخرن لطفا یکی راهنمایی کنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Hossein

      سلام وقت بخیر اگه گوشی کوچیک ترجیح میدید قطعا ۱۴ پرو
  3. ALIREZA

    سلام خسته نباشید ببخشید از آیفون 13 Pro max به 14 Pro max سوئیچ کردن منطقی هست یا نه ؟
    و اینکه واقعا این ترفند هایی که برای برگردوندن آنتن سری 14 هست کامل جواب میده یا فقط برای مدتی جواب میده و بعد دوباره قطع میشه ؟

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به ALIREZA

      نه به نظرم. از ۱۳ پرو مکس به ۱۵ پرو مکس بهتره. این ترفند ها رو هم هیچ کدوم تایید نمیکنم. انجام هم ندادم
  4. محمود

    سلام وقت بخیر من بین آیفون11پرو وو 12موندم که کدوم رو انتخاب کنم مهمترین چیز هم واسم دوربین و مخصوصا دوربین سلفی و کیفیت بدنه ی گوشیه ینی بیشتر دلم میخواد گوشی که دستم میگیرم کیفیت ساخت بالایی داشته باشه وو خوش دست باشه خودم خیلی روی 11پرو نظر مثبت دارم ولی ممنون میشم توی این زمینه راهنماییم کنین

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمود

      سلام وقت خوش به شخصه به دلیل دریافت آپدیت طولانی‌تر، سخت افزار بهتر، طراحی جدیدتر و به احتمال زیاد سلامت باتری بالاتر گوشی ایفون 12 رو بهتر می‌دونم برای خرید ولی 11 پرو کیفیت ساخت بهتری داره و خوش دست‌تر هم هست انتخاب با خودتون (دوربین‌ها هم شبیه هستن)
  5. مجید نوردوست

    آیفون ۱۱ پرو بهتره

  6. مجید نوردوست

    آیفون ۱۱ پرو گوشی بهتریه

  7. سارینا

    سلام ببخشید یک سوال داشتم آیفون ۱۳ پرومکس برای ادیت کردن ویدیو و عکس مناسبه؟واینکه هنگ نمیکنه؟چون میخوام عکس و فیلم زیاد باهاش بگیرم.من میخوام ۱ ترابایتیش رو بگیرم چون کارم تو اینستاگرامه حافظه زیاد میخوام و اینکه آیفون ۱۴ چه فرقی با آیفون ۱۳‌ داره و آیا همون آیفون۱۳ رو بگیرم یا آیفون ۱۴؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سارینا

      سلام وقت بخیر بله این گوشی عالی هست از نظر سخت افزاری و پردازشی ایفون ۱۴ پرو مکس نسبت به ۱۳ پرو مکس دوربین های بهتری داره ولی داستان ریجسترش مشخص نیست به شخصه در این وضعیت ۱۳ پرو مکس رو ترجیح میدم
      1. حسین

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من یکسال آیفون ۷ گرفتم هر روز انتن اون میرفت حالا ترسم ازین هست بین ایفون ۱۱ با ۱۱پرو با ۱۲ کدومشون خوبه و مشکل انتن دهی هم نداشته باشند ممنون میشم راهنمایی ام کنید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به حسین

          سلام وقت بخیر آیفون ۱۲ گوشی خوبیه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84/
ads
ads