داغ ترین ها :
بهترین گوشی برای فیلمبرداری

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند را می‌توان سنسورهای دوربین باکیفیت آن‌ها عنوان کرد که باعث شده خیلی از مردم در زمان خرید گوشی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. بدون تردید هدف افراد زیادی از خرید گوشی‌های موبایل، استفاده از دوربین برای تصویربرداری و فیلمبرداری است. در صورتی که گوشی‌های هوشمند مجهز به سنسورهای دوربین باکیفیت باشند، قطعا فروش بالایی را ثبت خواهند کرد و درغیر این صورت با شکست مواجه خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین گوشی‌ برای فیلمبرداری را معرفی کنیم، اما قبل از آن بهتر است با مولفه‌های گوناگون تاثیرگذار در کیفیت سنسورهای دوربین آشنا شوید. بهترین گوشی برای فیلم برداری در سال 2021 و 2020 را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

عوامل مهم در کیفیت سنسورهای دوربین گوشی‌های موبایل

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند همانند سامسونگ، شیائومی و سایر کمپانی‌ها تلاش زیادی را به منظور استفاده از سنسورهای 48، 64 و حتی 108 مگاپیکسلی انجام می‌دهند و این در حالی است که سایر شرکت‌ها همانند گوگل از سنسورهای 12 مگاپیکسل استفاده می‌کنند. بنابراین کدام یک از عوامل می‌توانند برتری سنسور 12 مگاپیکسلی در مقایسه با سنسورهای پیشرفته‌تر را رقم بزنند؟ در ادامه تعدادی از عوامل مهم و تاثیرگذار را معرفی خواهیم کرد.

عوامل مهم در کیفیت سنسورهای دوربین گوشی‌های موبایل

 

اگر از یوتیوب زیاد استفاده می‌کنید یا نیاز دارید ویدئوی خاصی را روی سیستم خود داشته باشید، مقاله دانلود از یوتیوب برای شما نوشته شده است.

 

وضوح دوربین

وضوح یک دوربین با معیار پیکسل اندازه‌گیری می‌شود. هر اندازه مگاپیکسل بیشتر باشد، جزئیات بیشتری هم در تصاویر وجود خواهد داشت. بنابراین هنگام بزرگنمایی تصویر، وضوح و جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که وضوح یک سنسور افزایش یابد، ناحیه ماتریس یا باید افزایش پیدا کند یا باید به اندازه پیکسل با کاهش همراه شود.

اندازه لنز

هر اندازه عدسی بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری از نظر فیزیکی می‌تواند از آن عبور کند. توجه داشته باشید که هرگز نباید از کیفیت لنزها غافل شوید. در صورتی که کیفیت و سایز لنزها ایده‌آل نباشد، نباید انتظار ثبت تصاویر باکیفیت را داشته باشید.

زوم

زوم به معنای توانایی بزرگ‌نمایی تصاویر هنگام تصویربرداری، آن هم قبل از انجام فوکوس است. بزرگنمایی دیجیتالی و نوری به افزایش وضوح تصاویر کمک خواهد کرد.

تثبیت‌کننده تصویر

دقیقا مشابه قابلیت زوم کردن، تثبیت‌کننده هم می‌تواند دیجیتالی و نوری باشد. در حقیقت تثبیت‌کننده دیجیتال یک قابلیت نرم افزاری به حساب می‌آید، اما تثبیت‌کننده نوری با استفاده از ژیروسکوپ‌های کوچک فعال می‌شود و به صورت فیزیکی موجب حرکت لنز دوربین خواهند شد تا از هرگونه حرکتی جلوگیری شود. انجام این کار می‌تواند یک تصویر با وضوح بالا را ارائه دهد.

ماتریس

ماتریس را باید مجموعه‌ای از فوتودیودهای حساس به نور دانست که نازک‌ترین فیلترها روی آن‌ها قرار دارد. در حقیقت اندازه ماتریس به صورت مستقیم روی میزان نور منتقل شده تاثیرگذار خواهد بود؛ این کار برای کیفیت تصاویر، اهمیت زیادی دارد. هر اندازه ماتریس بتواند نور بیشتری منتقل کند، تصاویر نهایی هم بهتر خواهد بود.

 

آیا می‌دانستید ذخیره ویدئوهای اینستاگرام روی گالری به راحتی امکان پذیر است؟ مقاله دانلود فیلم از اینستاگرام را بخوانید.

 

دیافراگم

دیافراگم حفره‌ای در لنز بوده که نور را وارد سنسور خواهد کرد. در حقیقت دیافراگم می‌تواند عمق میدان را تغییر دهد. هر اندازه میزان دیافراگم در سنسور دوربین‌های گوشی موبایل کمتر باشد، جزئیات تصویر در تاریکی، بهتر و سرعت تصویربرداری هم بیشتر خواهد بود.

نرم افزار

گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل با یک سنسور 12 مگاپیکسل همراه هستند و به خوبی ثابت کرده‌اند که تجزیه و تحلیل در کنار انتخاب تنظیمات مطلوب می‌توانند کیفیت تصویر را به حداکثر برسانند؛ این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد پتانسیل دوربین را به بالاترین سطح برسانید. بهینه‌سازی بهتر نرم افزار به معنای کیفیت بالاتر سنسور دوربین است.

کدام گوشی ها لرزشگیر اپتیکال دارند؟

لرزشگیر اپتیکال یا همان Optical Image Stabilization که با حروف OIS در مشخصات گوشی‌ها دیده می‌شود؛ یکی از  کاربردی‌ترین و بهترین قابلیت‌هایی است که حضور آن در فیلمبرداری و عکاسی پروتره بیشتر از سایر مواقع به چشم می‌آید. یک گوشی با لرزشگیر اپتیکال می‌تواند برای شما ویدیو و عکس بهتری نسبت به نسخه غیر اپتیکالش داشته باشد و در نهایت خروجی بهتری را تحویل شما دهد.

  • سری آیفون 15 (15 نرمال، 15 پلاس، 15 پرو، 15 پرومکس)
  • سری گلکسی S23 (S23 معمولی، S23 پلاس، S23 اولترا)
  • سری آیفون 14 (14 نرمال، 14 پلاس، 14 پرو، 14 پرومکس)
  • سری گلکسی S22 (S22 معمولی، S22 پلاس، S22 اولترا)
  • سری آیفون 13 (13 نرمال، 13 مینی، 15 پرو، 15 پرومکس)
  • سری گلکسی S21 (S21 معمولی، S21 پلاس، S21 اولترا)
  • هواوی P50 پرو
  • گلکسی S23 FE (بهترین گوشی میان رده برای فیلمبرداری)
  • گلکسی S21 FE (بهترین گوشی برای فیلمبرداری با قیمت مناسب)
  • شیائومی می 11 اولترا

بهترین گوشی‌های موبایل برای فیلمبرداری و تصویربرداری

هم اکنون با مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در افزایش کیفیت تصاویر و فایل‌های ویدیویی آشنا شده‌اید، اما در ادامه قصد داریم بهترین گوشی برای یوتیوب که از بهترین سنسورهای دوربین بهره‌مند هستند را به شما معرفی کنیم.

آیفون 15 پرو/ 15 پرومکس

آیفون 15 پرومکس قوی ترین دوربین گوشی جها

آیفون 15 پرومکس

جدیدترین گوشی‌های اپل سال 2023 آیفون‌های سری 15 هستند که کمپانی اپل برای هر 4 تا آن‌ها تقریبا از دوربین‌های کاملا یکسانی استفاده کرده است. هر 4 گوشی در لیست بهترین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری قرار دارند که در ادامه با مشخصات ریز دوربین آن‌ها آشنا می‌شویم. اپل برای هر دو گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس از یک لنز 48 مگاپیکسلی عریض (Wide) به عنوان دوربین اصلی استفاده کرده است که از لحاظ گشودگی دریچه دیافراگم هم هر دو یکسان و برابر f/1.8, 24mm هستند.

در دوربین‌های اصلی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس سنسور PDAF قرار دارد تا گوشی هنگام عکاسی بتواند به صورت خودکار سوژه را تشخیص دهد و در واقع فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز به کار رفته در گوشی به صورت خودکار بهترین فاصله تا سوژه را انتخاب می‌کند. در کنار این سنسور، حسگر لرزشگیر اپتیکال هم قرار دارد که لرزش را تا جای ممکن در ثبت تصویر و عکس از آن‌ها می‌گیرد و به عکاسی بهتر کمک می‌کند. اپل در گوشی آیفون 15 پرو از یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی استفاده کرده، در حالیکه این دوربین در نسخه پرومکس با لنز تله فوتو پریسکوپ با وضوح 12 مگاپیکسل است. لنز تله فوتو پریسکوپ گوشی آیفون 15 پرومکس دارای گشودگی دیافراگم f/2.8, 120mm است که در کنار آن به سنسور سه بعدی با زوم 5 برابری هم مجهز شده است.

برای دوربین سوم هم اپل برای هر دو گوشی از لنز اولتراواید با وضوح 12 مگاپیکسل استفاده کرده است. دوربین سوم هر دو گوشی به سنسور dual pixel PDAF مجهز شده و از این نظر فوکوس کردن روی اشیا را در زوایای مختلف آسان‌تر از مدل‌های قبلی کرده است. علاوه‌بر تمام مشخصات گفته شده، یکی از بهترین اتفاق‌هایی که در دوربین سوم هر دو گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس رخ داده؛ این است که از سنسور LiDAR استفاده شده است. کاربرد این سنسور به این صورت است که با تابش لیزر میزان فاصله اشیاء را نسبت به لنز گوشی محاسبه می‌کند و به صورت کلی یک نقشه‌برداری سه بعدی از محیط انجام می‌دهد. این سنسور به بهبود کیفیت عکس‌های پرتره در محیط‌های کم‌نور هم می‌تواند کمک بزرگی کند.

در ارتباط با بخش دوربین سلفی هم تفاوتی میان دوربین‌ها دیده نمی‌شود و اپل از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی عریض استفاده کرده که به سنسورهای PDAF و OIS مجهز شده‌اند. در بخش فیلمبرداری با دوربین سلفی هم شما می‌توانید از سنسور سینماتیک به کار رفته هم استفاده کنید و روی سوژه‌های خود با استفاده از این سنسور فوکوس کرده و پیش زمینه را به صورت Blur داشته باشید.

آیفون 15/ 15 پلاس

دوربین آیفون 15 معولی گوشی مناسب فیلمبرداری

آیفون 15

اپل برای هر دو آیفون 15 و 15 پلاس دوربین اصلی با لنز عریض همراه با وضوح 48 مگاپیکسلی قرار داده است و از این نظر تفاوتی میان آیفون 15 نرمال و 15 پلاس وجود ندارد. دوربین اصلی آیفون 15 پلاس و 15 معمولی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم آیفون 15 معمولی و 15 پلاس هم دارای لنزی اولتراواید با کیفیت تصویر 12 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم آن به f/2.4, 13mm می‌رسد. این دوربین هم مانند دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم پشتیبانی می‌کند.

در ارتباط با بخش فیلمبرداری باید اشاره کرد که یکی از دلایلی هر دو گوشی مناسب فیلمبرداری هستند، این است که دوربین‌ها هنگام فیلمبرداری از قابلیت‌هایی مثل Cinematic، HDR و Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کنند و همچنین می‌توانند صدای داخل ویدیو را به حالت استریو ضبط کنند.

آیفون 14 پرو/ 14 پرو مکس

iPhone 14 pro max و iPhone 14 pro

چندین سال است که آیفون‌ها از نظر بهترین گوشی فیلمبرداری هستند و این موضوع در مورد پرچمداران دو سال اخیر نیز کاملا صادق است. ایفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس که حالا از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند توانسته‌اند در سایت Dxoamrk نمره 149 از 149 را کسب کرده و عنوان بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری را به خود اختصاص دهند. این دو گوشی از نظر جذب‌ نور، دقت رنگ، سرعت فوکوس کردن، میزان نویز و لرزشگیر بهترین گوشی‌ها برای فیلم‌برداری هستند و قطعا می‌توانند هر رقیبی را به راحتی پشت سر بگذارند. شما از قابلیت‌هایی چون Cinematic mode، Action mode، HDR with Dolby Vision و ProRes نیز می‌توانید برای ثبت ویدئوهای حرفه‌ای‌تر استفاده کنید.

دوربین اصلی این دو پرچمدار حالا سنسوری 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم پشتیبانی می‌کند و با ترکیب پیکسل‌ها به صورت پیش‌ فرض تصاویری 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. دوربین فوق عریض، تله فوتو و سلفی 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کند و لنز TOF برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.

ایفون 13 پرو/ 13 پرو مکس

iPhone 13 Pro Max و iPhone 13 Pro

هیچ جای تعجی نیست که جایگاه دوم بهترین دوربین فیلمبرداری گوشی موبایل نیز به پرچمداران سال قبل خود اپل رسیده است؛ چرا که همان‌طور که اشاره کردیم نمایندگان اپل از نظر فیلم‌برداری بسیار بهتر از رقبای اندرویدی عمل می‌کنند و چندین سال است که این برتری را حفظ کرده‌اند. آیفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس توانسته‌اند در زمینه فیلمبرداری نمره 146 از 149 را به خود اختصاص دهند و در جایگاه دوم بهترین گوشی برای فیلمبرداری قرار بگیرند. هر دو پرچمدار می‌توانند تا نهایت رزولوشن 4k 60fps یا 1080p 240fps ویدئو ضبط کنند.

دوربین اصلی ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی داشته و در پس لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. این دوربین با فوق عریض، تله فوتو و سلفی 12 مگاپیکسلی همراهی می‌شود و دوربین تله فوتو به شما امکان می‌دهد تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کنید. ناگفته نماند که شما به قابلیت‌هایی چون Cinematic mode، HDR with Dolby Vision و ProRes نیز دسترسی خواهید داشت.

ایفون 14 و 14 پلاس

 

ایفون 14 و 14 پلاس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اپل و محصولات آن در زمینه فیلم‌برداری بدون هیچ رقیبی در صدر جدول قرار گرفته‌اند و ایفون 14 و 14 پلاس در رتبه سوم قرار می‌گیرند و جالب است بدانید که با کسب نمره 146 از 149 عملکرد یکسانی با ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس دارند. هر دوی این گوشی‌ها می‌توانند ویدئوهای 4K 60fps یا 1080p 240fps به ثبت برسانند. از دیگر قابلیت‌های بخش ضبط ویدئو این دو ایفون می‌توان به ضبط صدای استریو، HDR، Dolby Vision HDR و Cinematic mode اشاره کرد.

ایفون 13 و 13 مینی

iPhone 13

شاید تصور می‌کردید حداقل در جایگاه چهارم یکی از غول‌های اندرویدی قرار بگیرد ولی واقعیت این است که نسخه پایه‌ای پرچمدار سال قبل اپل هم از نظر فیلمبرداری از بزرگان دنیای اندروید عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل هم با کسب نمره 144 از 149 توانسته در جایگاه چهارم بهترین دوربین فیلمبرداری گوشی موبایل قرار بگیرد. آیفون 13 و 13 مینی در حال حاضر در جهان با قیمت 700 و 600 دلار به فروش می‌رسند و با این حال در زمینه فیلمبرداری بهتر از پرچمداران 1200 دلاری اندروید عمل می‌کنند.

ایفون 13 و 13 مینی داراری سنسور 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX 603 برای دوربین اصلی خود هستند. این سنسور اندازه‌ی پیکسل 1.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی و یک سلفی 12 مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های این دو محصول را کامل می‌کند. (دلیل اشاره نشدن به ایفون 14 و 14 مکس بررسی نشدن این دو گوشی توسط Dxoamrk و نبود نمره مشخص است ولی در کل احتمالا این دو پرچمدار در جایگاهی بالاتر از ایفون 13 قرار می‌گیرند).

گوگل پیکسل 7 و 7 پرو

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

در زمینه فیلم‌برداری آمریکایی‌ها به خوبی نشان داده‌اند که تقریبا هیچ رقیبی ندارند و پس از گوشی‌های اپل، جدیدترین نمایندگان شرکت گوگل قرار می‌گیرند، محصولی که هم در زمینه عکاسی و هم فیلم‌برداری توانایی بسیار بالایی دارند. هر دوی این گوشی‌ها موفق شده‌اند در زمینه فیلم‌برداری به نمره 143 از 149 دست پیدا کنند، البته در زمینه عکاسی و به صورت کلی عملکرد پیکسل 7 پرو بهتر است. دوربین اصلی هر دو مدل دارای سنسور 12 مگاپیکسلی است و این سازنده آمریکایی با همین سنسورها توانسته در زمینه فیلم‌برداری خود را بهترین گوشی اندرویدی معرفی کند.

هواوی P50 پرو

Huawei P50 Pro

به دومین گوشی اندرویدی موجود در لیست بهترین گوشی برای فیلمبرداری می‌رسیم، پرچمداری جدید از هواوی که هم در زمینه عکاسی و هم در زمینه فیلمبرداری عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این محصول موفق شده نمره 139 از 149 را به دست بیاورد و رتبه ششم لیست بهترین گوشی برای فیلمبرداری حرفه ای را به خود اختصاص دهد. این محصول به دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار با تشخیص فاز، فوکوس خودکاری لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

دوربین اصلی با دوربین فوق عریض با سنسور 113 مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو با سنسور 64 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 3.5 برابری، دوربین سیاه سفید 40 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. مانند پرچمداران اپل این گوشی هم می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 60fps به ضبط ویدئو بپردازد.

شیائومی می 11 اولترا

Xiaomi Mi 11 Ultra

جایگاه هفتم بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری به شیائومی می 11 اولترا تعلق می‌گیرد، گوشی که از ابتدای معرفی توانست از نظر دوربین همه رقبا را پشت سر بگذارد و برای مدتی طولانی در صدر جدول Dxomark از نظر عکاسی باشد. این محصول از نظر فیلمبرداری هم عملکرد خوبی دارد و توانسته به نمره 138 از 149 دست پیدا کند. تفاوت این محصول با مدل‌های قبلی این است که می 11 اولترا می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 8k 24fps به ثبت برساند.

دوربین اصلی می 11 اولترا از یک سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ مدل GN2 با اندازه‌ی 1/1.12 اینچ و  پیکسل 1.4 میکرون استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. این دوربین را فوق عریض 48 مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری اپتیکال و سلفی 20 مگاپیکسلی همراهی می‌کند.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

گلسی S23 اولترا جدیدترین و البته بهترین گوشی سامسونگ است که در رتبه هشتم این لیست قرار گرفته و می‌تواند ویدئوهای 8K 30fps یا 4K 60fps به ثبت برساند. این گوشی موفق شده به نمره 137 از 149 دست پیدا کند که عملکرد خوبی به حساب می‌آید.  این گوشی برای اولین بار به یک سنسور 200 مگاپیکسلی مجهز شده و به همین دلیل هم عملکرد بسیار خوبی هم در روز و هم در شب دارد. شرکت سامسونگ در مراسم معارفه این گوشی تمرکز زیادی به روی بخش فیلم‌برداری داشت و حتی چند فیلم سینمایی هم به صورت کوتاه نمایش داد که توسط این کهکشانی ضبط شده بود. با این وجود ولی هنوز این پرچمدار تا ابتدای لیست و رقابت با گوشی‌های اپل فاصله زیادی دارد.

آنر مجیک 4 التیمیت

Honor Magic4 Ultimate

این محصول که در لیست بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین جایگاه سوم را به خود اختصاص داده در بین بهترین گوشی برای فیلمبرداری حرفه ای به جایگاه نهم دست پیدا کرده است و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که یک دوربین ممکن است در زمینه عکاسی بی‌نظیر باشد ولی در زمینه فیلمبرداری نتواند مانند عکاسی عمل کند. آنر مجیک التیمیت با به دست آوردن نمره 137 از 149 در این رتبه قرار گرفته و در زمینه فیلمبرداری در نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد. این پرچمدار می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلمبرداری کند.

دوربین اصلی این گوشی از سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN2 با اندازه 1/1.12 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی برخوردار است. این سنسور در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض 64 مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری، دوربین Spectrum-enhanced با سنسور 50 مگاپیکسلی، لنز TOF و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می‌کنند.

گوگل پیکسل 6 پرو

Google Pixel 6 Pro

گوشی‌های گوگل همواره به داشتن دوربین‌های بسیار خوب شهرت دارند؛ چرا که این محصولات عکس‌هایی بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت ثبت می‌کنند و نویز تصاویر هم نزدیک به صفر است. گوگل پیکسل 6 پرو با قرار گرفتن در رتبه دهم بهترین گوشی فیلمبرداری حالا ثابت کرده که از نظر ضبط ویدئو هم یک پرچمدار بسیار خوب است. این دستگاه موفق شده در تست‌های فیلمبرداری Dxomark به نمره 133 از 149 دست یابد و از نظر عملکرد لرزشگیر یکی از بهترین‌های موجود در جهان باشد.

دوربین اصلی این مدل دارای سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.31 اینچی و اندازه پیکسل 1.2 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی 25 میلی‌متری با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از امکاناتی مانند فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فوکوس خودکاری لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. دوربین‌های دیگر نماینده گوگل فوق عریض 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 4 برابری و دوربین سلفی 11.1 مگاپیکسلی هستند. مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر موجود در لیست این مدل هم می‌تواند در نهایت کیفیت 4k 60fps به ضبط ویدئو بپردازد.

گلکسی S22 اولترا (نسخه اگزینوس)

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G

گلکسی S22 اولترا پرچمدار قبلی شرکت کره‌ای سامسونگ است، کهکشانی جذاب که حالا از قلم استفاده می‌کند و با ترکیب ویژگی‌های سری نوت و سری S سعی دارد محصولی بی‌نقص باشد. این دستگاه توانسته نمره 131 از 149 را کسب کند و از این طریق در جایگاه یازدهم لیست گوشی‌های مناسب فیلمبرداری قرار بگیرد. جالب است که نسخه اگزینوس این گوشی در زمینه فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد و نسخه اسنپدراگون در زمینه عکاسی.

این پرچمدار سامسونگ به دوربین اصلی با سنسوری 108 مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده است. یک دوربین پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری و یک تله فوتو 10 مگاپیکسلی با امکان زوم 3 برابری و در نهایت یک فوق عریض 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی نیز سنسوری 40 مگاپیکسلی دارد.

شیائومی 12S اولترا

Xiaomi 12S Ultra

این گوشی یکی از جدیدترین و بهترین گوشی‌های شیائومی موجود در بازار است که مدتی قبل معرفی شد و به دلیل طراحی عجیب و جالب فریم دوربین‌ها توجه کاربران را به خود جلب کرد. این محصول موفق شده نمره 129 از 149 را به خود اختصاص دهد و در رتبه دوازدهم لیست قرار بگیرد. جالب است که این گوشی هم می‌تواند در نهایت کیفیت 8K 24fps ویدئو ضبط کند و در نتیجه تا به این قسمت لیست تنها دو پرچمدار شیائومی هستند که می‌توانند فیلم‌هایی 8k به ثبت برسانند.

دوربین اصلی شیائومی 12 اس اولترا به یک سنسور 50 مگاپیکسلی از سونی مدل IMX989 با اندازه 1.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.6 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. دوربین پریسکوپ تله فوتو 48 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 5 برابری، فوق عریض 48 مگاپیکسلی، لنز TOF و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی کرده و این مجموعه را کامل می‌کنند.

بهترین گوشی برای فیلمبرداری با قیمت مناسب

همه گوشی‌های معرفی شده در بالا به نوعی پرچمدار هستند و طبیعتا قیمت‌های بالایی هم دارند اما سوال اینجاست که بهترین گوشی برای فیلمبرداری با قیمت مناسب کدامند؟ در ادامه به این محصولات خواهیم پرداخت.

ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G

ردمی نوت 11 پرو پلاس به دلیل داشتن مشخصات عالی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و در تمامی بخش‌های عملکردی شایسته را در اختیار قرار می‌دهد. این گوشی دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدئوهایی تا نهایت کیفیت 4K 30fps به ثبت برساند. فیلم‌های 4k ضبط شده با این محصول کیفیت بسیار مناسبی دارند. جزئیات زیادی در فیلم‌ها دیده می‌شود و شارپنس در حد متعادل است. خوشبختانه نویز بسیار کمی در این ویدئوها به چشم می‌آید و رنج دینامیکی و وایت بالانس مناسبی را شاهد هستیم. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند.

گلکسی A52s

Samsung Galaxy A52s 5G

گلکسی A52s یک نسخه از A52 است که به دلیل داشتن تراشه قوی‌تر بسیار مورد توجه قرار گرفت. این گوشی به دوربین اصلی با سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز است ولی توانایی بالایی در ضبط ویدئوهای 4K دارد و قطعا می‌توانید به روی عملکرد آن حساب باز کنید. اگر بودجه بیشتری دارید و گوشی سامسونگ مناسب فیلمبرداری می‌خواهید بد نیست نگاهی به گلکسی A73 با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی داشته باشید. فیلم‌های گرفته شده با این کهکشانی به صورت کاملا طبیعی پردازش می‌شوند و رنج دینامیکی وسیعی را شاهد هستیم. دقت رنگ این ویدئوها بسیار خوب است و سوژه‌ها با رنگ‌بندی نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند. دوربین‌های دیگر این میان‌رده فوق عریض 12 مگاپیکسلی، ماکرو و عمق میدان 5 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی هستند.

جمع‌بندی

گوشی‌های هوشمند زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها سعی می‌کنند توانایی خود در تصویربرداری و فیلم‌برداری را نمایش دهند، اما تعداد اندکی از آن‌ها می‌توانند نتایج فوق‌العاده را برای کاربران رقم بزنند. توجه داشته باشید که پارامترهای مختلفی در افزایش کیفیت تصاویر و فایل‌های ویدیویی تاثیر خواهند داشت که توضیحات کافی پیرامون آن‌ها ارائه شد. شما می‌توانید با انتخاب یکی از گوشی‌های هوشمند ذکرشده، فیلمبرداری را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید انواع گوشی هوشمند و غیر هوشمند، لپ تاپ، و دیگر لوازم الکترونیکی را از فروشگاه اینترنتی تکنولایف به‌راحتی خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین گوشی جهان از نظر فیلمبرداری کدام است؟ چندین سال است که آیفون‌ها از نظر بهترین گوشی فیلمبرداری هستند و این موضوع در مورد پرچمداران دو سال اخیر نیز کاملا صادق است. ایفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس که حالا از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند توانسته‌اند در سایت Dxoamrk نمره 149 از 149 را کسب کرده و عنوان بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری را به خود اختصاص دهند. این دو گوشی از نظر جذب‌ نور، دقت رنگ، سرعت فوکوس کردن، میزان نویز و لرزشگیر بهترین گوشی‌ها برای فیلم‌برداری هستند و قطعا می‌توانند هر رقیبی را به راحتی پشت سر بگذارند.

بهترین گوشی برای فیلمبرداری با قیمت مناسب کدام است؟ ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدئوهایی تا نهایت کیفیت 4K 30fps به ثبت برساند. فیلم‌های 4k ضبط شده با این محصول کیفیت بسیار مناسبی دارند. از سوی دیگر گلکسی A52s به دوربین اصلی با سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز است ولی توانایی بالایی در ضبط ویدئوهای 4K دارد و قطعا می‌توانید به روی عملکرد آن حساب باز کنید.

گوشی‌های اندرویدی برای فیلمبرداری مناسب‌تر هستند یا ایفون‌ها؟ چندین سال است که آیفون‌ها در زمینه فیلمبرداری بهترین محصولات موجود در بازار هستند و این برتری تا حدی زیاد است که مثلا ایفون 13 که نسخه پایه‌ای پرچمداران سال قبل اپل است از همه پرچمداران گران قیمت اندرویدی از نظر فیلمبرداری بهتر عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. رضا

    هرکس این اطلاعات رو نوشته عشقش ایفون بوده ، به نوشتن نیست که به عمل نشون بده که عمرا به۲۳ سامسونگ برسه حالا ۲۴ بماند

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام در زمینه فیلم برداری با اختلاف آیفون ها برتری دارن
      1. ممد

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام، یجوری نوشتی با اختلاف که انگار نوکیا قدیمی دوسیمکارته دوربین دار رو با آیفون مقایسه میکنی،من و خواهرم آیفون ۱۴ پرو مکس و ۲۳ اولترا داریم،تو عکس که آیفون یکم عقبه تو فیلم برداری هم حالا سر سوزنی آیفون جلو هست حالا شما نوشتی با اختلاف.....🤔🤔
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ممد

          سلام دوست خوبم، من اگر چیزی نوشتم یا میگم بر اساس دیتا های موجود و به صورت تخصصی و نه این که کاربر عادی عکس یا فیلم رو کنار هم بذاره و بگه کدوم بهتره، از دید کاربر عادی غلطت زیاد عکس خیلی جذابه ولی این در اصل یک مشکل جالبه بدونید که طبق دیتای سایت Dxomark، نمره آیفون ۱۳ در بخش فیلم برداری از گلکسی S24 اولترا بیشتره، چه برسه به ۱۵ پرو مکس
  2. مهناز

    میشه بفرمایید بهترین گوشی با قیمت مناسب برای فیلمبرداری ازصفحه لپتاپ چیه؟دوربین عالی داشته باشه دیگ

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهناز

      سلام وقت خوش با چه بودجه‌ای؟
  3. اشکان

    نظرتون در مورد دوربین اس۲۱ اف ای چیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اشکان

      گوشی خوبیه از نظر دوربین و فیلم برداری
  4. علیرضا شکوری

    موبایل xiaomi 11t pro از iphone 14 pro max دوربین فیلمبرداریش بهتره چونکه آیفون 14 پرو مکس 4k 60 فرم فیلمبرداری می کنه ولی 11t pro 8k 30 frame هم داره پس نتیجه می گیریم بهترین مویایل از نظر فیلمیرداری شیائومی هستش حتی s22 ultra هم فیلمبرداریش 8k 24 frame هستش

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا شکوری

      سلام وقت بخیر الزاما کیفیت دوربین به رزولوشن و فریم ریت فیلم نیست و عوامل بسیار زیاد دیگه‌ای دخیل هستن خیلی ساله که آیفون ها در زمینه فیلمبرداری بدون رقیب هستن
      1. علی

        پاسخ به احسان نیک پی

        چه موبایلی از نظر لرزشگیر و کیفیت عمل خوبی داره که تا رنج قیمتی۱۳,۱۴تومنه؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علی

          سلام وقت بخیر گلکسی A54
  5. سید علی

    یچیزی رو میذاشتی که میتونستیم بخریم لااقل

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/
ads
ads