داغ ترین ها :
بهترین گوشی های ریلمی 2021

بهترین گوشی های ریلمی 2021

ریلمی یکی از برندهای نوظهور چینی است که نه تنها در بازار خانگی، بلکه در بازار جهانی نیز توانسته خودی نشان دهد. درواقع آمارها نشان می‌دهند که با افول برند هواوی، برندهای چینی دیگر در حال گرفتن سهم بیشتر از بازار گوشی‌های هوشمند در داخل و خارج از بازار چین هستند. به همین منظور می‌خواهیم با بهترین گوشی های ریلمی آشنا شده و متوجه شویم که برند ریلمی چه در چنته دارد و آیا می‌تواند به جایگاه برندهای مطرحی همچون شیائومی و سامسونگ چشم بدوزد یا خیر.

در فهرستی که برایتان آماده کرده‌ایم به ۹ عدد از بهترین گوشی های ریلمی اشاره خواهیم کرد که هم‌اکنون در بازار جهانی موجود هستند و هریک توانسته‌اند طرفداران خاص خود را به دست آورند. با این حال ابتدا نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه‌ی برند ریلمی تا کمی بیشتر با آن آشنا شویم. البته اگر می‌خواهید با بهترین گوشی های ریلمی آشنا شوید، می‌توانید بخش تاریخچه را نخواهند و مستقیما به بخش معرفی بهترین گوشی های ریلمی بروید.

 

لیست قیمت انواع موبایل های هوشمند Realme را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی ریلمی

 

ریلمی یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شرکت BBK Electronics محسوب می‌شود، شرکتی که علاوه بر ریلمی، زیرمجموعه‌های دیگری ازجمله ویوو، وان‌پلاس و اوپو را در اختیار دارد. تاریخ تاسیس ریلمی به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد.

سران برند ریلمی، هدف بزرگی نیز در سر داشتند. آن‌ها می‌خواستند که جوانان و نوجوانان در چین و دیگر نقاط دنیا با محصولات این شرکت ارتباط برقرار کرده و درواقع از مشتریان اصلی گوشی‌های هوشمند برند چینی شوند. باید گفت که ریلمی تا حدودی نیز توانسته در این زمینه موفق شده و بازار خوبی نیز برای محصولات خود به دست آورد.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که ریلمی تنها در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ توانسته ۱۴.۸ میلیون گوشی هوشمند بفروشد؛ آمار و ارقامی که بیانگر موفقیت گسترده‌ی برند چینی است. البته این موفقیت ادامه‌دار بوده و می‌توان مشاهده کرد که ریلمی علاوه بر بازار کشورهای آسیای شرقی در خاورمیانه و اروپا نیز توانسته حضور پررنگی داشته باشد.

عدم توقف رشد برند چینی نشان می‌دهد که برنامه‌های این شرکت با جدیت ادامه می‌یابد. شرکت ریلمی تنها طی ۹ ماه پس از تاسیس توانست رکورد فروش ۵۰ میلیون گوشی هوشمند را بشکند و درواقع سران برند ریلمی جدیت خود برای حضور گسترده‌تر در بازار را به رقبا نشان دهند.

در حال حاضر ریلمی در رده‌های مختلف، محصولاتی درخور توجه را به بازار چین و سایر نقاط دنیا عرضه کرده که امکاناتی ازجمله صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ تا حتی ۱۲۰ هرتزی دارند؛ امکاناتی که کاربرانی در رده‌ی سنی نوجوان تا جوان را به خود جذب کرده‌اند. در ادامه به ۱۰ عدد از بهترین گوشی های ریلمی نگاهی خواهیم انداخت. با تکنولایف همراه شوید.

  • ریلمی GT
  • ریلمی 8
  • ریلمی X50 5G
  • ریلمی 8 پرو
  • ریلمی 7
  • ریلمی GT Master Edition
  • ریلمی X50  پرو
  • ریلمی 7 5G
  • ریلمی 7 پرو
  • ریلمی C11

ریلمی C11 – بهترین گوشی ریلمی برای دانش‌آموزان

ریلمی C11

نکات مثبت: باتری با ظرفیت بالا – صفحه‌نمایش بزرگ

ریلمی C11 یکی از ارزان‌ترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین محصولات برند چینی است که امکانات جالبی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه‌نمایشی بزرگ با ابعاد ۶.۵۲ اینچ و توان پردازشی درخور توجه باعث شده تا ریلمی C11 بتواند از پس وظایف مختلف برآمده و تماشای محتوا نیز برای کاربر لذت بخش باشد.

درواقع باید گفت که ریلمی C11 بیشتر برای دانش‌آموزان مناسب است که می‌خواهند علاوه بر شرکت در کلاس‌های آنلاین از تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی لذت ببرند یا به انجام اموری مانند وبگردی یا تماشای محتوای ویدئویی بپردازند.

محصول برند چینی مجهز شده به سیستم‌عامل اندروید ۱۱ که البته رابط کاربری Realme Go روی آن سوار شده است. شما می‌توانید محصول برند چینی را در یکی از دو ظرفیت حافظه‌ی رم ۲ یا ۴ گیگابایتی خریداری کنید.

ریلمی c11

ریلمی GT – بهترین پرچمدار ریلمی

ریلمی GT – بهترین پرچم‌دار ریلمی

نکات مثبت: سخت‌افزاری پرچم‌دار – طراحی شیک و زیبا – پشتیبانی از ارتباطات 5G

نکات منفی: ضعف در برابر نفوذ آب – عدم برخورداری از شارژ بی‌سیم

ریلمی GT را می‌توان پرچم‌دار حال و حاضر برند چینی دانست که می‌تواند در بسیاری از مولفه‌ها پا به پای پرچم‌داران برندهای مطرح رقابت کند و حتی در برخی از زمینه‌ها نیز عملکرد بهتری ارائه دهد. درواقع بهتر است ریلمی GT را قاتل پرچم‌دار نامید؛ به خصوص اگر قیمت آن را در نظر بگیریم که به مراتب از پرچم‌داران موجود در بازار کمتر است.

با این حال، ریلمی برای اینکه قیمت گوشی هوشمند جی تی را پایین نگه دارد، برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری را از آن حذف کرده که برای مثال می‌توان به قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره کرد. البته باید گفت که ویژگی‌های مدنظر تاثیر بسیار کمی روی بهبود تجربه‌ی کار با گوشی هوشمند دارند و بیشتر می‌توان آن‌ها را در میان امکانات لوکس قرار داد.

با این حال، ریلمی GT از ویژگی برخوردار نیست که می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را نسبت به خرید آن تغییر دهد. برند چینی برای پرچم‌دار خود حالت ضد آب بودن را در نظر نگرفته و درواقع ریلمی GT نسبت به نفوذ آب به درون دستگاه نقطه ضعف دارد.

با این حال، امکاناتی که ریلمی GT دارد باعث شده تا قاتل پرچم‌دار برند چینی از ارزش خرید بالایی برخوردار شود. از برخورداری تراشه‌ای پرچم‌دار به نام اسنپدراگون ۸۸۸ تا صفحه‌نمایشی با پنل AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، هریک به ارزش خرید محصول برند چینی افزوده‌اند.

از امکانات دیگر محصول برند چینی می‌توان به امکان شارژ سریع ۶۵ وات اشاره کرد که البته به‌صورت باسیم صورت می‌گیرد و ریلمی GT فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم است؛ ویژگی که در بسیاری از محصولات بالارده می‌توان یافت.

 

با بودجه میانگین بازار یک گوشی مناسب بخرید:
بهترین گوشی های میان رده

 

ریلمی 8 – بهترین گوشی اقتصادی ریلمی

ریلمی 8 – بهترین گوشی اقتصادی ریلمی

نکات مثبت: بسیار سبک و خوش دست – مقرون به صرفه – عملکرد مطلوب دوربین

نکات منفی: نبود مودم 5G – نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی صفحه‌نمایش

ریلمی 8 را می‌توان بهترین گوشی اقتصادی ریلمی دانست که هم‌اکنون کاربر می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند؛ تلفن هوشمندی که به لطف امکاناتی که دارد توانسته محبوبیت فراوانی میان کاربران به دست آورد.

آنچه باعث شده ریلمی 8 در فهرست بهترین گوشی های ریلمی قرار گیرد، عملکرد بی‌نقص آن در زمینه‌های مختلف است. درواقع برند چینی، بازه‌ی قیمتی خاصی را در نظر گرفته و موفق شده بهترین گوشی هوشمند در آن بودجه را با امکاناتی درخور توجه بسازد.

درواقع اگر به دنبال گوشی هوشمندی اقتصادی می‌گردید که امکانات محصولات گران‌تر را نیز به همراه داشته باشد، ریلمی 8 یکی از محصولاتی است که پیش از خرید باید آن را به زیر ذره‌بین ببرید.

 

قیمت گوشی ریلمی 8

 

ریلمی ‌X50 5G – بهترین گوشی میان رده ریلمی

ریلمی ‌X50 5G – بهترین گوشی میان رده ریلمی

نکات مثبت: نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی – باتری با ظرفیت بالا – مودم ‌5G

نکات منفی: می‌توانست تراشه‌ی بهتری داشته باشد

صفحه‌نمایشی که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشته باشد یکی از امکانات بود که تا چندی پیش بیشتر در محصولات بالارده مشاهده می‌شد. با این حال، برای مدتی می‌شود که این ویژگی را می‌توان در محصولات میان‌رده و میان‌رده‌ی پریمیوم نیز یافت.

درواقع اگر به دنبال محصولی ارزان‌قیمت می‌گردید که چنین ویژگی را نیز به همراه داشته باشد، ریلمی ‌X50 یکی از گوشی‌های هوشمندی است که از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. البته ویژگی ذکر شده تنها مولفه‌ی برتری ریلمی ‌X50 نسبت به رقبای خود نیست.

ریلمی ‌X50 از تراشه‌ی اسنپدراگون 765G برخوردار شده که مودم 5G دارد و باتری با ظرفیت بالا نیز به ارزش خرید محصول برند چینی افزوده است. درواقع گوشی هوشمند برند ریلمی می‌تواند در برخی از مولفه‌ها حتی از محصولاتی مانند وان پلاس نورد و پیکسل 5 گوگل نیز گوی سبقت را ربوده و برتری محسوسی داشته باشد.

 

کدام گوشی های بازار بهترین دوربین سلفی را دارند؟
لیست گوشی های با بهترین دوربین سلفی

 

ریلمی 8 پرو – دارای دوربینی با عملکرد فوق العاده

ریلمی 8 پرو – دارای دوربینی با عملکرد فوق العاده

نکات مثبت: دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی – شارژ ۵۰ واتی – بسیار سبک و خوش دست

نکات منفی: نبود مودم 5G

ریلمی 8 پرو گوشی هوشمندی است که برند چینی خواسته توانمندی خود در زمینه‌ی دوربین تلفن‌های هوشمند را به نمایش بگذارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود در پنل پشتی ریلمی 8 پرو می‌تواند تصاویری با کیفیت خیره‌کننده ثبت کند؛ تصاویری که سبب خواهند شد به عکاسی علاقه‌مند شوید.

گوشی ریلمی 8 پرو در کنار برخورداری از ویژگی‌های متنوع، تلفن هوشمند بسیار سبکی نیز محسوب می‌شود و همین امر سبب شده تا کاربر با گوشی برند چینی باعث خستگی دستتان نشود. صفحه‌نمایش محصول برند ریلمی از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند، اما آنچه باعث افزایش ارزش خرید ریلمی 8 پرو شده است، پنل AMOLED بوده که می‌تواند تصاویری با دقت رنگ و کنتراست بالا را به کاربر ارائه دهد.

از ویژگی‌های دیگر ریلمی 8 پرو می‌توان به شارژ باسیم ۵۰ وات اشاره کرد که اجازه می‌دهد در مدت زمان بسیار کوتاهی، باتری را شارژ کنید. در کنار ارائه‌ی امکانات درخور توجه، ویژگی دیگری که ریلمی 8 پرو دارد و آن را می‌توان در اکثر محصولات برند چینی مشاهده کرد، قیمت آن است. تمامی موارد ذکر شده باعث شده‌اند تا ریلمی 8 پرو در میان بهترین گوشی های ریلمی قرار گیرد.

 

قیمت گوشی ریلمی 8 پرو

 

ریلمی 7 – مقرون به صرفه‌ای دیگر از ریلمی

ریلمی 7 – مقرون به صرفه‌ای دیگر از ریلمی

نکات مثبت: نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی – طراحی زیبا و شیک – ارزان قیمت

نکات منفی: دوربین نه چندان قوی

ریلمی 7 را نمی‌توان بهترین گوشی مقرون به صرفه‌ی ریلمی دانست. درواقع گزینه‌های بهتری نیز در فهرست وجود دارد. با این حال، ریلمی 7 امکانات درخور توجهی نیز دارد که برای مثال می‌توان به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی اشاره کرد. درواقع آنچه باعث شده ارزش خرید این گوشی هوشمند افزایش یابد، امکان دستیابی به صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، البته با پرداخت قیمتی به مراتب کمتر نسبت به محصولات موجود در بازار است.

در کنار نرخ نوسازی صفحه‌نمایش، برخورداری از ویژگی‌های دیگر مانند توان پردازشی قابل توجه و طراحی شیک و زیبا سبب شده تا ریلمی 7 از ارزش خرید بالایی برخوردار شود. با این حال می‌توان ایراداتی نیز گرفت؛ برای مثال ریلمی 7 می‌توانست از دوربینی با عملکرد بهتری برخوردار شود.

 

 

ریلمی GT Master Edition – بهترین طراحی در میان گوشی های ریلمی

ریلمی GT Master Edition – بهترین طراحی در میان گوشی های ریلمی

نکات مثبت: طراحی زیبا – نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی – شارژ ۶۵ وات

نکات منفی: عملکرد ضعیف دوربین – تراشه می‌توانست بهتر باشد

ریلمی GT Master Edition از محصولاتی محسوب می‌شود که در کنار ویژگی‌های دیگر، برند ریلمی روی طراحی ظاهری آن تمرکز ویژه‌ای داشته است. درواقع می‌توان این گوشی هوشمند را نسخه‌ای از ریلمی GT دانست که طراحی ظاهری به مراتب بهتری دارد.

با این حال، مشخصات سخت‌افزاری نسخه‌ی ویژه‌ی ریلمی GT به مدل استاندارد نمی‌رسد و به جای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ از تراشه‌ی ضعیف‌تری در ریلمی GT Master Edition استفاده می‌شود. در هر صورت، طراحی ظاهری شکیل و زیبا در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سبب شده تا گوشی هوشمند مدنظر در میان بهترین گوشی های ریلمی قرار گیرد.

علاقه‌مندان به ریلمی GT Master Edition می‌توانند در کنار تراشه‌ی اسنپدراگون 778G از حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایت برخوردار شوند. علاوه بر موارد فوق، ریلمی برای گوشی هوشمند ذکر شده، فناوری شارژ ۶۵ وات را در نظر گرفته که اجازه می‌دهد در مدت زمان بسیار کوتاه، میزان شارژ باتری از صفر به صد درصد برسد.

 

خرید گوشی ریلمی GT Master Edition

 

ریلمی X50 Pro – دوربینی در حد محصولات پرچم‌دار

ریلمی X50 Pro – دوربینی در حد محصولات پرچم‌دار

نکات مثبت: عملکرد فوق‌العاده‌ی دوربین – مشخصات سخت‌افزاری درخور توجه – مودم 5G

نکات منفی: ضعف در برابر نفوذ قطرات آب – عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

ریلمی X50 Pro اولین گوشی برند چینی محسوب می‌شود که همراه با مودم 5G معرفی و سپس به بازار عرضه شد. درواقع می‌توان این گوشی هوشمند را در میان محصولات مقرون به صرفه قرار داد که می‌تواند امکانات درخور توجهی را در اختیار کاربر قرار دهد.

در میان مشخصات سخت‌افزاری و طراحی ریلمی X50 Pro می‌توان به نکاتی اشاره کرد که درواقع از نقاط ضعف آن محسوب می‌شوند؛ برای مثال، محصول شرکت چینی در برابر نفوذ قطرات آب ضعف دارد و ورود آب به درون دستگاه می‌تواند به عملکرد بخشی از ریلمی X50 Pro آسیب بزند.

با این حال، برخورداری از ویژگی‌هایی مانند تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، مودم 5G، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 به ارزش خرید ریلمی X50 Pro افزوده‌اند. علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به فناوری شارژ ۶۵ وات نیز اشاره کرد که با نام سوپردارت شناخته می‌شود و می‌تواند ظرفیت باتری ریلمی X50 Pro را طی ۱۵ دقیقه از صفر به شصت درصد برساند. برای شارژ کامل باتری یعنی رساندن میزان شارژ از صفر به صد درصد نیز تنها به ۳۵ دقیقه زمان نیاز است. از نظر برچسب قیمت نیز ریلمی X50 Pro در میان محصولات ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد.

ریلمی 7 مدل 5G – بهترین گوشی ارزان قیمت 5G ریلمی

ریلمی 7 مدل 5G – بهترین گوشی ارزان قیمت 5G ریلمی

نکات مثبت: نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی – مودم 5G

نکات منفی: می‌توانست از پنل OLED به جای LCD استفاده شود

با وجود اینکه ریلمی 7 در دو مدل 4G و 5G به بازار عرضه شده است؛ اما تفاوت‌های بسیاری را می‌توان میان آن‌ها مشاهده کرد. درواقع تفاوت تنها به برخورداری از مودم 5G خلاصه نمی‌شود، بلکه دو گوشی هوشمند از نظر صفحه‌نمایش و مشخصات آن تا نوع پردازنده با یکدیگر فرق دارند.

ریلمی برای محصول خود به سراغ پنلی از نوع LCD رفته که قادر است نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار دهد. از دیگر امکانات ریلمی 7 مدل 5G می‌توان به فناوری شارژ سریع ۳۰ وات اشاره کرد. همچنین ریلمی 7 مدل 5G اولین گوشی هوشمندی بود که مجهز شد به تراشه‌ی دایمنسیتی 800U مدیاتک؛ تراشه‌ای توانمند که می‌تواند امکانات درخور توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

خرید گوشی ریلمی 7 5G

 

ریلمی 7 پرو – گوشی ارزان قیمت با فناوری شارژ ۶۵ واتی

ریلمی 7 پرو – گوشی ارزان قیمت با فناوری شارژ ۶۵ واتی

نکات مثبت: فناوری شارژ ۶۵ وات – پنل AMOLED

نکات منفی: نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی

ریلمی 7 پرو نسبت به نسخه‌ی استاندارد سری کمی گران‌تر است؛ اما قیمت بیشتری که کاربر می‌پردازد، ارزش پرداخت را دارد. اگر بخواهیم به مشخصات سخت‌افزاری محصول برند چینی نگاهی داشته باشیم، ریلمی 7 پرو می‌توانست نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز داشته باشد یا از باتری با ظرفیت بالاتر از ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کند.

با این حال، امکاناتی مانند داشتن صفحه‌نمایش AMOLED با وضوح تصویر FHD که تصاویر را با جزئیات فراوان نمایش می‌دهد به ارزش خرید محصول برند چینی افزوده‌اند. علاوه بر موارد فوق کاربر می‌تواند از فناوری شارژ سریع ۶۵ وات برای تامین انرژی از دست رفته‌ی باتری استفاده کند. تراشه‌ی اسنپدراگون 720G موجود در ریلمی 7 پرو نیز می‌تواند توان پردازشی درخور توجهی را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

خرید گوشی ریلمی 7 پرو

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c/
ads
ads