داغ ترین ها :
بهترین گوشی های سامسونگ

بهترین گوشی های سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان است و طبیعی است که محصولات خود را در چندین بازه قیمتی مختلف تولید و روانه بازار کند. در این مطلب قصد داریم به بهترین گوشی سامسونگ در حال حاضر بپردازیم و گوشی‌های جذاب این سازنده کره‌ای را با هم مرور کنیم. در نظر داشته باشید که در این لیست خبری از گوشی‌های اقتصادی یا حتی میان‌رده سامسونگ نیست و گزینه‌ها همگی قیمت‌های نسبتا بالایی دارند. در این مطلب با بهترین گوشی های 2023 سامسونگ مواجه می‌شوید.

 

لیست قیمت امروز گوشی های سامسونگ را در فروشگاه تکنولایف ببنید: خرید گوشی های سامسونگ

 

گلکسی S24 ULTRA

گلکسی S24 ULTRA از بهترین گوشی های سامسونگ

بهتری گوشی سال 2024 سامسونگ گوشی گلکسی S24 ULTRA است که طراحی و مشخصات فنی برجسته‌ای نسبت به سایر رقبا و گوشی‌های دیگر دارد. در ساخت فریم این گوشی از تیتانیوم گرید 2 استفاده شده، به همین دلیل وزنی کمتر از پرچمدار اولترای سال 2023 دارد. گلکسی اس 24 اولترا دارای صفحه نمایشی 6.8 اینچی است که به حالت تخت قرار گرفته و دیگر شبیه اس 23 اولترا حالت خمیده ندارد. درون این صفحه نمایش از پنل Dynamic LTPO AMOLED 2X استفاده شده که نرخ نوسازی صفحه را به صورت اتوماتیک از 24 هرتز تا 120 هرتز تغییر می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های صفحه نمایش گلکسی S24 ULTRA نسبت به تمام گوشی‌های دیگر سامسونگ و حتی پرچمدار برندهای دیگر داشتن میزان روشنایی 2600 نیتی است که گوشی را تبدیل به بهترین نمایشگر ممکن در دنیا می‌کند و لذت تماشا کردن را چندین برابر می‌کند.

گلکسی S24 اولترا از لحاظ سخت افزاری به بهترین تراشه ممکن در دنیا یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده که به راحتی می‌تواند سنگین‌ترین برنامه‌ها، اپلیکیشن‌های متفاوت و بازی‌ها را اجرا کند و کاربر را از کار کردن با خودش خسته نکند. روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 این کهکشانی پرچمدار پردازنده گرافیکی Adreno 750 هم سوار شده است، از این جهت تمامی گوشی‌های دنیا تا به اینجای کار در رقابت با اس 24 اولترا بازنده میدان سخت افزار خواهند بود.

در ارتباط با بخش نرم افزار هم باید گفت که کهکشانی جدید 2024 همراه با اندروید نسخه 14 و رابط کاربری One UI.6.1 راهی بازار شده که یک دنیا هوش مصنوعی در آن به کار رفته است. گلکسی AI در جز به جز گوشی S24 ULTRA قرار گرفته و از این نظر این گوشی بهترین و هوشمندترین گوشی دنیا محسوب می‌شود.

باتری به کار رفته در بهترین گوشی سامسونگ 2024 دارای 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت است و بیش‌تر از 65 درصد آن با شارژر سیمی 45 واتی در 30 دقیقه شارژ می‌شود و از شارژ وایرلس 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند. همچنین گوشی می‌تواند به پاوربانک تبدیل شود و با پشتیبانی از شارژ معکوس 4.5 وات دستگاه دیگری را شارژ کند.

بزرگ‌ترین تفاوت گلکسی S24 اولترا با اس 24 پلاس و اس 24 معمولی این است که نسخه اولترا از قلم پشتیبانی می‌کند و برای طراحی گوشی بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

قیمت گوشی S24 اولترا سامسونگ

گلکسی S24 پلاس

گلکسی S24 پلاس بهترین گوشی 2024 سامسونگ

گلکسی اس 24 پلاس فرزند وسطی خانواده پرچمدار 2024 سامسونگ است که از لحاظ طراحی با اس 24 اولترا متفاوت است؛ اما از لحاظ هوش مصنوعی و رابط کاربری و بسیاری از ویژگی‌های دیگر کاملا یکسان است. گلکسی S24+ گوشی پرچمداری است که از لحاظ ابعاد و اندازه به صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز شده و پنل استفاده شده در آن هم از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X است و در ارتباط با نرخ نوسازی و میزان روشنایی کاملا شبیه نسخه اولترا دارای 120 هرتز نرخ نوسازی و حداکثر 2600 نیت روشنایی است.

این گوشی که از بالاترین مدل گوشی سامسونگ به شمار می‌رود در دو مدل راهی بازار شده که علت تفاوت این دو مدل تراشه به کار رفته است. سامسونگ در ساخت S24 PLUS از دو تراشه اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کرده که نسخه اگزینوس برای کشورهای آسیایی و سایر قاره‌ها به جز امریکا است.

از لحاظ رابط کاربری و نسخه اندروید هم شبیه S24 اولترا است و به اندروید نسخه 14 و رابط کاربری One UI.6.1 مجهز شده است. در این گوشی هم هوش مصنوعی به کار رفته است و لذت کار کردن با آن از این نظر نسبت به S23 PLUS بسیار بیشتر است.

در پایان هم می‌توان گفت که سامسونگ این گوشی را به باتری‌ای 4900 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده که از شارژ سیمی 45 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند. البته لازم به ذکر است که این گوشی از شارژ معکوس 4.5 واتی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به پاوربانک تبدیل شود.

گلکسی S24

گلکسی S24 گوشی مدل بالا سامسونگ 2024

گلکسی S24 که با نام‌های گلکسی S24 معمولی و  S24 normal در دنیا معروف است، اولین پرچمدار 2024 سامسونگ در خانواده سری s24 است که به گوشی کامپکت 2024 معروف است. این گوشی بسیار خوش دست و از لحاظ ابعاد از نسخه پلاس و اولترا کوچک‌تر است؛ اما به اندازه آن‌ها زیبا است و از طرفداران زیادی برخوردار است. سامسونگ در طراحی اس 24 معمولی از فریم تینانیومی استفاده نکرده و در ساخت صفحه نمایش و پنل جلو و عقب از شیشه و برای فریم هم از آلومینیوم استفاده کرده است.

اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچ است که در ساخت آن از پنل Dynamic LTPO AMOLED 2X کاملا شبیه دو گوشی دیگر 2024 استفاده شده است. این پنل می‌تواند نرخ نوسازی را از 24 هرتز تا 120 هرتز تغییر دهد و هنگام تماشا فیلم یا کار کردن با گوشی و مشاهده صفحه نمایش در نور شدید آفتاب میزان روشنایی 2600 نیت را به شما تحویل دهد.

سامسونگ گلکسی s24 را در دو مدل همراه با دو تراشه متفاوت راهی بازار کرده که تراشه اگزینوس 2400 به دست ما غیرآمریکایی‌ها می‌رسد. تراشه دیگری که در گلکسی s24 برای مردم امریکا، کره جنوبی و چین قرار داده شده، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است. بازی کردن، ادیت عکس و انجام تمام فعالیت و کارهای سنگین با اس 24 معمولی شبیه اس 24 اولترا فوق‌العاده راضی کننده است و از این نظر تفاوت چندانی با همدیگر ندارند.

بهترین مدل گوشی سامسونگ 2024 نسخه نرمال به باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که مانند گلکسی s24 plus و s24 ultra از فناوری شارژ سریع، شارژ سیمی، وایرلس و حتی معکوس هم پشتیبانی می‌کند؛ اما در شارژ سیمی به جای شارژر 45 وات از شارژر 25 وات پشتیبانی می‌کند.

گلکسی زد فولد 5

گلکسی زد فولد 5

 

گلگسی زد فولد ۵ را می‌توانیم جدیدترین گوشی سامسونگ بنامیم که در تابستان سال ۲۰۲۳ راهی بازار شد. این گوشی به صورت بسته در ابعاد ۱۵۴٫۹ در ۱۲۹٫۹ در ۶٫۱ میلی‌متر ساخته شده و در حالت باز هم در ابعاد ۱۵۴٫۹ در ۶۷٫۱ در ۱۳٫۴ میلی‌متر ساخته شده است. زد فولد ۵ نزدیک به ۲۵۳ گرم وزن دارد.

این گوشی به صورتی ساخته شده که قاب جلویی شیشه‌ای دارد و از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. البته که بدنه این گوشی با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافت می‌شود.

از ویژگی‌های گلکسی زد فولد 5 می‌توانیم به برخورداری از گواهی ضد آب IPX8 اشاره کنیم. این گوشی تا عمل ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه ضد آب است. سامسونگ در ساخت این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده کرده که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.

ساسونگ برای زد فولد ۵ از صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است. صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی در حالت باز ۷٫۶ اینچ است که وضوح تصویر آن به ۱۸۱۲ به ۲۱۷۶ پیکسل مي‌رسد. صفحه نمایش بیرونی Z Fold 5 هم ۶٫۲ اینچی است از نوع AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

این گوشی جدید سامسوسنگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 راهی بازار شده است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی جدید سامسونگ از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند و در مدل‌هایی راهی بازار شده که ۱۲ گیگابایت رم دارند.

از قسمت دوربین گلکسی زد فولد ۵ به دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. یک دوربین تله‌فوتو با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی هم دارد. دوربین اولتراواید این گوشی هم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. باتری  ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. زد فولد ۵ بهترین مدل گوشی سامسونگ از نوع تاشدنی تا امروز است.

گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ 5

 

سامسونگ در کنار معرفی گوشی گلکسی زد فولد ۵ از گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ هم رونمایی کرد که خیلی‌‌ها آن را بهترین گوشی سامسونگ ۲۰۲۳ تا این لحظه می‌دانند.
این گوشی تاشدنی جدید سامسونگ در مقایسه با مدل نسل قبل خودش، بهبود‌های جالبی داشته است. این گوشی در حالت بسته در اندازه ۱۶۵٫۱ در ۷۱٫۹ در ۶٫۹ میلی‌متر ساخته شده و در حالت باز هم ۸۵٫۱ در ۷۱٫۹ در ۱۵٫۱ میلی‌متر است. این گوشی با وزن ۱۸۷ گرم راهی بازار شده است.

روی این گوشی پلاستیکی و پشت آن شیشه‌ای است. قاب پشتی با یک لایه گوریلا گلس ریکتوس ۲ محافظت می‌شود. این گوشی فریم آلومینیومی هم دارد. زد فلیپ ۵ از گواهی IPX8 بهره می‌برد و تا عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه ضد آب است.

صفحه نمایش اصلی این گوشی ۶٫۷ اینچی است. صفحه نمایشی از نوع Dynamic AMOLED X2 با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز راهی بازار شده است. این صفحه نمایش از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و میزان روشنایی آن هم ۱۷۵۰ نیست است.

صفحه نمایش بیرونی این گوشی هم از نوع Super AMOLED است که اندازه آن به ۳٫۴ اینچ می‌رسد.

این گوشی هم با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 راهی بازار شده است. این گوشی هم مانند زد فولد ۴ به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده که قدرت بسیار بالایی دارد.

برای این گوشی هوشمند دو دوربین پشت در نظر گرفته شده است. یک دوربین اصلی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و یک حسگر اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در پشت این گوشی دیده می‌شود. دوربین سلفی این محصول هم ۱۰ مگاپیکسلی است.

برخورداری از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود. اگر به دنبال گوشی جدید سامسونگ 2023 می‌گردید این محصول می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

گلکسی زد فولد 4

بهترين گوشي سامسونگ

سامسونگ چند سالی است که گوشی‌های تاشو خود را تحت دو عنوان گلکسی زد فولد و زد فلیپ وارد بازار می‌کند و امسال بالاخره این دو مدل به نقطه‌ای رسیده‌اند که به راحتی می‌توان خرید آن‌ها را به کاربران پیشنهاد داد. گلکسی زد فولد 4 لقب گران‌ترین گوشی سامسونگ را یدک می‌کشد و به گونه‌ای طراحی شده که به حالت عمودی تا می‌شود و در حالت بسته و باز هر کدام پنلی جذاب را پیش روی شما قرار می‌دهد.

این کهکشانی 263 گرم وزن دارد که به دلیل طراحی آن کاملا معقول به نظر می‌رسد. این پرچمدار در حالت بسته از نمایشگری 6.2 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2316 در 904 میزبانی می‌کند و نسبت 23.1 به 9 دارد که کمی کشیده از نمایشگرهای نرمال و عادی است. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. پنل دوم این گوشی که در حالت باز شدن مقابل شما قرار می‌گیرد اندازه‌ای 7.6 اینچی دارد و از فناوری مشابهی استفاده می‌کند.

این صفحه نمایش دارای رزولوشن 2176 در 1812 است و در نتیجه تراکم 373 را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل حدود 91 درصد از فضا را به خود اختصاص داده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و البته HDR10+ پشتیبانی می‌کند. در دل گلکسی زد فولد 4 تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8+ نسل 1 قرار گرفته و در پشت این محصول سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 50، 12 و 10 دیده می‌شود. دو دوربین سلفی 10 و 4 مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می‌کنند. باتری 4400 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 25 واتی، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، گواهی IPX8، پشتیبانی از قلم، گوریلاگلس ویکتوس پلاس و وجود نسخه 1 ترابایتی از دیگر ویژگی‌های کلیدی این کهکشانی هستند. بدون شک این مدل بهترین گوشی سامسونگ تاشو تا این تاریخ است.

 

قیمت گوشی Z Fold 4 سامسونگ

 

گلکسی زد فلیپ 4

بهترين گوشي هاي سامسونگ

گلکسی زد فلیپ 4 گزینه دیگری از گوشی‌های تاشو سامسونگ است که قیمت مناسب‌تری دارد و به دلیل تاشدن به صورت افقی بهتر در جیب قرار می‌گیرد و به شکل یک مربع کوچک درمی‌آید. وزن این مدل 187 گرم است که بسیار سبک‌تر از زد فلیپ 4 به حساب می‌آید و همچنان گواهی IPX8 برای مراقبت از گوشی در برابر نفوذ آب حضور دارد. این کهکشانی از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2640 در 1080 استفاده می‌کند و تراکم 426 را نیز در اختیار قرار می‌دهد.

این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هزتری و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و به گفته سامسونگ حداکثر روشنایی 1200 نیتی دارد. صفحه نمایش دوم این محصول اندازه‌ای 1.9 اینچی دارد و از نوع سوپر امولد است. این پنل با رزولوشن 512 در 260 تنها برای مشاهده اعلان‌ها در حالت بسته بودن گوشی کاربرد دارد. این مدل نیز از تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 قدرت می‌گیرد و بدون شک تا چند سال می‌تواند عملکرد فوق‌العاده و بی‌نقصی داشته باشد.

سازنده کره‌ای دوربین تله فوتو برای این کهکشانی در نظر نگرفته و به روی قاب پشتی تنها دو لنز واید و اولتراواید با سنسورهای 12 مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز در روبرو خودنمایی می‌کند. سامسونگ توانسته در دل این گوشی تاشو یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی جای دهد که از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات مهم گلکسی زد فلیپ 4 می‌توان به حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، شارژ بی‌سیم 15 واتی و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

 

قیمت گوشی Z flip 4

 

گلکسی S23 اولترا

بهترین گوشی سامسونگ 2022

سری پرچمداران جدید سامسونگ یعنی خانواده S23 معرفی و به بازار عرضه شدند و S23 اولترا بهترین عضو این سری و قطعا بهترین موبایل سامسونگ غیرتاشو است. این گوشی 234 گرمی تا حد بسیار زیاد شبیه به S22 اولترا است و تنها مقداری طراحی لبه‌های گوشی تغییر کرده که در ظاهر خیلی مشخص نیست. سامسونگ برای مراقبت از این گوشی از گوریلاگلس ویکتوس 2 کمک گرفته که بهترین محافظ این شرکت است و گواهی IP68 نیز خیال شما را از بابت نفوذ آب و گرد و غبار آسوده می‌کند.

این گوشی دارای نمایشگری 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 است و در نتیجه تراکم 500 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل حدود 90 درصد از فضای روبرویی را در اختیار گرفته و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش به 1750 نیت می‌رسد که عددی مشابه با نسل قبل است و به نوعی پنل این گوشی را دقیقا می‌توانیم همان پنل S22 اولترا بدانیم، بدون کوچک‌ترین تفاوتی!

 

اگر قصد خرید بهترین موبایل بدون در نظر گرفتن برند را دارید، مطلب زیر را بخوانید:
بهترین گوشی

 

سامسونگ در این پرچمداران جدید خود بالاخره بی‌خیال تراشه‌های اگزینوس خود شده و این گوشی‌ها را تنها با یک تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار کرده است. این یعنی این مدل و دیگر اعضای این خانواده قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان هستند و در کنار مدل‌های دیگری که از این چیپست استفاده می‌کنند قرار می‌گیرند. دوربین این گلکسی S23 اولترا اصلی‌ترین تغییر آن نسبت به نسل قبلی به حساب می‌آید و حالا این کهکشانی از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 و 10 برابری این دوربین را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی کامل‌کننده بخش دوربین است. از دیگر مشخصات مهم می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 45 واتی، UFS 4.0، برخورداری از قلم، حسگر زیر نمایشگر اولتراسونیک و اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG اشاره کرد.

 

قیمت سامسونگ S23 Ultra

 

گلکسی S23 پلاس

بهترین موبایل سامسونگ

گلکسی S23 پلاس در زمینه طراحی راه برادر بزرگ‌تر خود را پیش گرفته و حالا دیگر لنز دوربین‌های این گوشی بدون فریم هستند و فریم یکپارچه و مستطیل شکل از این گوشی حذف شده است. در زمینه وزن و ضخامت این مدل مانند نسل قبل هنوز هم 196 گرم وزن و 7.6 میلی‌متر ضخامت دارد و از گواهی IP68 هم پشتیبانی می‌کند. محافظ این مدل هم گوریلاگلس ویکتوس 2 است تا مقاومت بسیار خوبی را از آن در برابر خط و خش و ضربه شاهد باشیم.

این کهکشانی از نمایشگری 6.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2340 در 1080 استفاده می‌کند و دیگر خبری از رزولوشن QHD مانند S23 اولترا نیست. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا حداکثر 1750 نیت روشنایی تولید کند. گلکسی S23 پلاس نیز از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند و عملکردی فوق‌العاده دارد. کره‌ای‌ها برای این گوشی سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 50، 12 و 10 در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید تا سه برابر به صورت اپتیکال و تا 30 برابر به صورت دیجیتالی به روی سوژه‌ها زوم کنید.

منبع انرژی این کهکشانی یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت آن نسبت به نسل قبلی 200 میلی آمپر بیشتر شده و حالا می‌تواند بیشتر دوام بیاورد. این گوشی از شارژ سریع 45 واتی هم پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم 15 وات، حسگر اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکرهای تنظیم شده توسط هارمن کاردن و حافظه UFS 4.0 از دیگر مشخصه‌های این مدل هستند.

 

قیمت گوشی S23 پلاس سامسونگ

 

گلکسی S23

گوشی سامسونگ خوب

کوچک‌ترین و البته ارزان‌ترین عضو خانواده پرچمداران جدید سامسونگ همین S23 است، گوشی که ارگونومی فوق‌العاده‌ای دارد و به لطف وزن 168 گرمی و ضخامت 7.6 میلی‌متری به شکلی عالی در دست قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با یک دست با آن کار کنید. متریال و کلیه ویژگی‌های ظاهری این مدل مانند S23 پلاس است و تنها اندازه آن کوچک‌تر شده است. در زمینه نمایشگر شاهد پنلی 6.1 اینچی از نوع داینامیک امولد 2X با رزولوشن 2340 در 1080 هستیم که باعث می‌شود در هر اینچ تراکم 425 پیکسل قرار بگیرد.

این کهکشانی هم طبق انتظار از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی پنل آن برابر با 1750 نیت است. این یعنی روشنایی S23 نسبت به S22 حدود 450 نیت افزایش پیدا کرده که اتفاق بسیار مثبت و جذابی است و حالا دیگر در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید به خوبی می‌توانید محتوا را مشاهده کنید.

 

قیمت گوشی S23 سامسونگ

 

گلکسی S22 اولترا

بهترین گوشی سامسونگ در حال حاضر

نوبت به بهترین گوشی سامسونگ 2022 یعنی S22 اولترا می‌رسد، اولین گوشی سری S که به همراه قلم به بازار عرضه شد و هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است. این پرچمدار از طراحی تخت در لبه‌های پایین و بالا بهره می‌برد و دوربین‌های آن نیز به صورت تقریبا هم سطح با قاب شیشه‌ای پشتی دیده می‌شوند. این پرچمدار از نمایشگری مشابه با S23 اولترا برخوردار است و این یعنی یک پنل Dynamic AMOLED 2X  با رزولوشن QHD و تراکم 500 پیکسل بر هر اینچ در مقابل شما قرار می‌گیرد. این نمایشگر 6.8 اینچی حدود 90 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و لبه‌های خمیده دارد.

این پنل از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن 1750 نیت است. در بخش سخت افزار این کهکشانی از دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. نسخه عرضه شده برای بازار ایران اگزینوس 2200 است اما شما می‌توانید این کهکشانی را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز خریداری کنید. هر دو چیپست قدرت بسیار زیادی دارند اما به طور حتم وضعیت تراشه کوالکام بهتر است. این محصول از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین‌های دیگر آن نیز فوق عریض 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری، پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری و سلفی 40 مگاپیکسلی هستند.

برای تغذیه این پرچمدار کره‌ای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده و شارژ سریع 45 واتی نیز کمک می‌کند که این کهکشانی در مدت معقولی فول شارژ شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، نسخه 1 ترابایتی، گوریلاگلس ویکتوس+، تأخیر 2.8 میلی ثانیه‌ای قلم و One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 اشاره کرد.

 

قیمت گوشی S22 ultra سامسونگ

 

گلکسی S22 و S22 پلاس

بهترین گوشی سامسونگ گلکسی

دو گوشی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس دو گوشی بسیار نزدیک هستند و به همین دلیل هم به طور مجزا به آن‌ها نمی‌پردازیم. طراحی قاب پشتی این دو کهکشانی با سری S23 متفاوت است و دوربین‌های این محصولات درون یک فریم یکپارچه قرار گرفته‌اند. سازنده کره‌ای برای این دو پرچمدار به سراغ نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن FHD+  و اندازه 6.1 و 6.6 اینچی برای S22 و S22 پلاس رفته است.

پنل نسخه پلاس تراکم 393 پیکسل بر هر اینچ و نمایشگر S22 تراکم بیشتر 425 را ارائه می‌کند و هر دو مدل از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. تنها تفاوت نمایشگر این دو گوشی را به غیر از اندازه می‌توانیم حداکثر روشنایی در نظر بگیریم، جایی که S22 می‌تواند روشنایی 1300 نیتی را در اختیار شما قرار دهد و این عدد برای S22 پلاس برابر با 1750 نیت است. در واقع پنل S22 پلاس با S23 پلاس هیچ تفاوتی ندارد ولی پنل S22 نسبت به S23 دارای روشنایی کمتری است.

 

مقایسه گوشی های سامسونگ با شیائومی:
شیائومی بهتر است یا سامسونگ

 

این دو گوشی نیز مانند S22 اولترا در دو نسخه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 تولید شده‌اند و با وجود این که نسخه اگزینوس برای بازار ایران است شما می‌توانید این دو کهکشانی را با تراشه اسنپدراگون نیز در بازار کشور خریداری کنید. هر دو چیپست بسیار قوی هستند اما عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 مقداری بهتر از اگزینوس 2200 است. دوربین اصلی هر دو کهکشانی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با توانایی زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض این دوربین اصلی را همراهی کرده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی مجموعه را تکمیل می‌کند.

در نهایت نوبت به بخش باتری می‌رسد، جایی کهS22  پلاس از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده و S22 از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. نسخه پلاس دارای شارژ سریع 45 واتی و نسخه پایه دارای شارژ سریع 25 واتی است. در نهایت از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به گواهی IP68، گوریلاگلس ویکتوس برای شیشه پشت و جلو، One UI 4.1 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک اشاره کرد.

این دو کهکشانی با توجه به بالانس شدن قیمت بدون شک جزو بهترین گوشی های سامسونگ برای خرید در حال حاضر هستند.

 

قیمت سامسونگ S22 Plus

 

گلکسی S23 FE

همان‌طور که می‌دانید شرکت سامسونگ گوشی A74 را معرفی نکرد و همین باعث شد تا فاصله بین گلکسی A54 و گلکسی S23 از همیشه بیشتر شود. کره‌ای‌ها برای پر کردن این فضای خالی، گوشی S23 FE را بعد از مدت‌ها انتظار روانه بازار کردند. این کهکشانی نسل جدیدتر S21 FE به حساب می‌آید و در بخش‌های نسبت به مدل قبلی با بهبود مواجه شده است. از آنجایی که مدل بعدی موجود در لیست S21 FE است و این دو گوشی شباهت‌های زیادی به هم دارند در این قسمت تنها به بهبودهای نسل جدید نسبت به قبل می‌پردازیم.

این گوشی جدید برعکس قبل حالا دیگر از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند و از این جهت حس نزدیک‌تری به گوشی‌های پرچمدار دارد. البته که وزن S23 FE از 177 به 209 گرم رسیده و ضخامت آن نیز از 7.9 به 8.2 میلی‌متر افزایش داشته است. این مدل مقداری هم طول و عرض بیشتری دارد و به طور خلاصه از نظر ارگونومی نسبت به قبل با پسرفت مواجه شده است. طراحی این گوشی مدرن و شبیه به S23 و S23 پلاس است و از این نظر از عملکرد سامسونگ کاملا راضی هستیم.

گلکسی S23 FE

در زمینه نمایشگر همه مشخصات و ویژگی‌های این گوشی مانند نسل قبلی است ولی دو تغییر رخ داده که یکی مثبت و دیگری منفی ارزیابی می‌شود. نمایشگر S23 FE می‌تواند در حالت حداکثری 1450 نیت روشنایی تولید کند که این عدد به نسبت نسل قبلی قطعا بیشتر شده و باعث می‌شود در محیط باز بهتر بتوانید محتوا را مشاهده کنید. از طرفی حاشیه‌های اطراف نمایشگر به طرز عجیبی نسبت به قبل بیشتر شده و حالا پنل تنها 83 درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته که برای یک گوشی در این بازه قیمتی خیلی قابل قبول نیست. این عدد برای S21 FE حدود 87 درصد بود.

گلکسی S23 FE در نسخه ایران از اگزینوس 2200 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که نسبت به اگزینوس 2100 قوی‌تر شده و عملکرد بهتری دارد. این کهکشانی به جای دوربین 12 مگاپیکسلی نسل قبلی حالا از دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سلفی نیز از 32 مگاپیکسل به 10 مگاپیکسل تغییر کرده است. سایر دوربین‌ها از نظر رزولوشن سنسور وضعیت مشابهی نسبت به قبل دارند. باتری این گوشی همچنان 4500 میلی آمپر ساعتی است و برای آن شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته شده است.

 

قیمت گوشی S23 Fe سامسونگ

 

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE

در لیست بهترين گوشي هاي سامسونگ به گلکسی S21 FE می‌رسیم، محصولی که دومین نسل از قاتل پرچمداران سامسونگ به حساب می‌آید و تلاش می‌کند تا با قیمت کمتر ویژگی‌هایی در حد پرچمداران بالا را به شما ارائه کند. طراحی این مدل تا حد زیادی به سری S21 و S22 سامسونگ شباهت دارد و این کهکشانی را می‌توان یک گوشی خوش‌دست به حساب آورد. گلکسی S21 FE از یک پنل 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و به همین جهت تراکم پیکسلی 411 را نیز مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

این پنل سوپر امولد دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی است و از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه گلکسی S21 FE  موجود در بازار کشور از تراشه‌ی 5 نانومتری اگزینوس 2100 استفاده می‌کند، البته که احتمالا بتوانید نسخه اسنپدراگون 888 را نیز یافت کنید، اما موجودی این نسخه محدود و قیمت آن مقداری بالاتر است. چیپست اگزینوس 2100 در استفاده روزمره عملکرد رضایت بخشی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند ولی در نهایت آن را مقداری ضعیف‌تر از اسنپدراگون 888 می‌دانیم.

این کهکشانی از دوربین اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین تله فوتو آن نیز دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری است. در بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر خودنمایی می‌کند. گلکسی S21 FE انرژی خود را از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع 25 واتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP68، نرم افزار One UI 4 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد.

 

قیمت گوشی S21 Fe سامسونگ

 

گلکسی A73

گلکسی A73

گلکسی A73 آخرین گوشی این لیست و در عین حال بهترین میان‌رده سامسونگ است. این محصول اولین میان‌رده سامسونگ به حساب می‌آید که به یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شده است. این یعنی شما می‌توانید با این کهکشانی عکس‌هایی در حد و اندازه یک گوشی بالارده به ثبت برسانید. در کنار این دوربین اصلی یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان 5 مگاپیکسلی دیده می‌شود و یک سلفی 32 مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می‌کند.

این محصول در بخش صفحه نمایش از پنلی 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و به همین جهت تراکم 393 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل حدود 87 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش طبق ادعای سامسونگ برابر با 800 نیت است.

قلب تپنده گلکسی A73 تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 است که یک میان‌رده خوب به حساب می‌آید و می‌تواند بدون مشکل از پس کارهای مختلف بربیاید. انرژی مورد نیاز این تراشه توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی تأمین می‌شود. گواهی IP67، برخورداری از گوریلاگس 5، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اسپیکرهای استریو از دیگر ویژگی‌های این کهکشانی هستند.

 

قیمت گوشی A73 سامسونگ

 

جمع بندی

در این مطلب به بهترین گوشی سامسونگ گلکسی موجود در بازار پرداختیم تا شما دید بهتری نسبت به گوشی‌های بالارده این شرکت کره‌ای داشته باشید. این گوشی های سامسونگ گزینه مناسبی برای خرید عمده موبایل از وارد کننده به شمار می‌روند.

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ کدام است؟ بهترین گوشی سامسونگ به طور کلی S23  اولترا به حساب می‌آید، گوشی که نمایشگری فوق العاده را در کنار دوربین‌های عالی و سخت افزاری بسیار قوی در اختیار قرار می‌دهد. اگر به گوشی‌های تاشو علاقه دارید گلکسی زد فولد 4 بهترین انتخاب ممکن برای شما است.

کدام گوشی سامسونگ بالارده بهترین باتری را دارد؟ از نظر باتری سری S23 گزینه‌های بهتری نسبت به سری S22 به حساب می‌آیند؛ چرا که ظرفیت باتری S23 و S23 پلاس بیشتر شده و S23 اولترا نیز به لطف تراشه بهینه‌تر شارژدهی بهتری دارد. در بین محصولات موجود در این لیست شارژدهی A73 هم خوب و جذاب است.

گوشی سامسونگ خوب چی بخریم؟ بسته به بودجه خود می‌توانید به سراغ پرچمداران سری S23 یا S22 بروید و یا گلکسی S21 FE را انتخاب کنید. اگر بودجه کمتری دارید ولی گوشی با حس و حال محصولات بالارده می‌خواهید گلکسی A73 می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. ایوب

    سلام و‌ عرض ادب
    من بین انتخاب گوشی های شیائومی ۱۳ تی و شیائومی ۱۲ و سامسونگ اس ۲۱ اف ای موندم و نمیدونم کدومو انتخاب کنم هر کدوم ویژگی های وسوسه کننده خودشون رو دارن و ممنون میشم راهنمایی کنید❤️

    1. حسن

      پاسخ به ایوب

      اقا شیامویی بیخیال فقط سامسونگ تو سامسونگ راحتتره کار کردن برنامه ها رو راحتتر مخفی میکنی امتحان کروم ک میگم
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ایوب

      سلام وقت بخیر اولویت‌هاتون رو بفرمایید تا راهنمایی کنم
      1. ایوب

        پاسخ به احسان نیک پی

        اولویت هام صفحه نمایش و دوربین و طراحیه و اینکه گوشی نسبتا عملکرد پایداری داشته باشه تو طولانی مدت بین این چند گزینه ک گفتم اگ a73 رو هم مقایسه کنید از راهنماییتون ممنون میشم
        1. موسوی

          پاسخ به ایوب

          سلام وقتتون بخیر ببخشید من استفاده آنچنانی از گوشی ندارم ولی میخوام یه چیزی باشه که دوربینش هم خوب باشه میتونید راهنماییم کنید ؟ ممنون میشم دوست دارم گلکسی باشه
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به موسوی

            سلام با چه بودجه ای
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ایوب

          سلام وقت خوش من باشم شیائومی 13 تی می‌خرم
  2. مجتبی

    سلام
    الان این گوشی s21 fe بلاخره مال سال ۲۰۲۱ یا سال ۲۰۲۳؟
    اگه ۲۰۲۱ که گوشی قدیمیی بحساب میاد ولی چرا توی بررسی گوشی های سال ۲۰۲۳ هست؟ممنون میشم جواب بدین چون میخاستم اینو بخرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجتبی

      سلام وقت بخیر این گوشی محصول سال ۲۰۲۲ این است بهترین گوشی هایی رو شامل میشه که تو سال ۲۰۲۳ میتونید از سامسونگ خریداری کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads