داغ ترین ها :
بهترین گوشی شیائومی برای بازی

بهترین گوشی شیائومی برای بازی

گوشی‌های جدید شیائومی نه تنها از فناوری روز برخوردار هستند، بلکه بسیار مقرون به صرفه نیز هستند. در واقع، شیائومی مدت‌ها است که فناوری‌های ممتاز را با قیمت‌های مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم روی جنبه بازی گوشی‌ها تمرکز کنیم، به نظر شما بهترین گوشی شیائومی برای بازی کدام است؟

بهترین گوشی‌ های گیمینگ شیائومی را که می‌توانید در حال حاضر بخرید، در این مقاله فهرست کرده‌ایم. شیائومی به دلیل قابل اطمینان بودن، ارزش و مجموعه‌ای از ویژگی های عالی، یک تولید‌کننده پیشرو تلفن همراه است.

بهترین گوشی شیائومی برای گیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگر خرید یک گوشی هوشمند امروز به دلیل تنوع بسیار زیاد مارک‌ها و انواع مختلف، به اندازه کافی گیج‌کننده نیست، باید بدانید اکنون گوشی‌های هوشمندی داریم که به بازی اختصاص داده شده‌اند. هدف این دستگاه‌ها ارائه عملکرد بهتر بازی، تمرکز بر روی مناطقی است که برای گیمرها اهمیت بیشتری نسبت به سایرین دارند، مانند ذخیره‌سازی سریع‌تر و پردازنده بهتر. اگر به دنبال خرید یک گوشی مخصوص بازی یا به‌طور ساده، گوشی هستید که می‌تواند در مورد بازی‌ها بهتر از حد متوسط عمل کند، در اینجا چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

سیستم داخلی

اولین و مهمترین جنبه ای که هنگام خرید یک گوشی برای انجام بازی باید در نظر گرفت، پردازنده و سایر قطعات داخلی است. گوشی شما باید سریع باشد. گوشی مورد نظر شما بهتر است تراشه پرچمدار یا حداقل میان‌رده قوی داشته باشد تا بتواند از پس پردازش‌های سنگین به خوبی بربیاید. قدرت بالاتر یک گوشی یعنی شما می‌توانید بازی‌ها را با گرافیک و فریم‌ریت بالاتری تجربه کنید.

سخت افزار گوشی

همچنین، گوشی شما نیاز به مقدار رم مناسب و حافظه داخلی سریع دارد. به دنبال حداقل ۸ گیگابایت رم باشید تا مطمئن شوید که دستگاه شما با همه بازی‌های جدیدتر و با منابع سنگین‌تر و همچنین برای آینده خوب است. از سوی دیگر، در صورت امکان به سراغ حافظه سریع‌تر UFS 3.1 بروید. در حالت ایده‌آل، مطمئن شوید که دستگاه شما فضای ذخیره‌سازی کافی دارد، زیرا عناوین مدرن می‌توانند از نظر اندازه فضای ذخیره‌سازی بسیار بزرگ و حتی بزرگ‌تر استفاده کنند، اگر موارد دانلود اضافی را در نظر بگیرید.

خنک کننده

اگر قرار است گوشی شما بازی‌ها را اجرا کند، داغ می‌شود و قبل از اینکه گرما روی عملکرد پردازنده شما تأثیر بگذارد نیاز به خنک‌سازی خوبی دارد. این فرآیند throttling نامیده می شود و چیزی است که گیمرها به دنبال دوری از آن هستند. بسیاری از تلفن‌های هدف بازی دارای نوعی مکانیزم پیشرفته خنک‌کننده در داخل دستگاه خواهند بود.

در حالی که ممکن است همه آنها به یک اندازه خوب نباشند، یک راه خوب برای سنجش توانایی‌های خنک کنندگی گوشی گیمینگ بعدی شما این است که به بررسی‌های قابل اعتماد روی دستگاهی بپردازید که در مورد عملکرد بازی و خنک کننده صحبت می‌کند. در کل میزان داغ شدن تراشه‌های مختلف هم با هم متفاوت دارد و بهتر است چیپستی انتخاب شود که پایداری بالاتری داشته باشد و دیرتر داغ شود.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

هر چه بیشتر با گوشی هوشمند بازی کنید، میزان باتری بیشتری مصرف می‌کند. از این رو، ایده خوبی است که مطمئن شوید گوشی شما ظرفیت باتری بالایی دارد. توجه داشته باشید که عواملی مانند وضوح بالاتر و نرخ تازه سازی بالاتر نیز باتری را به سرعت تخلیه می‌کنند و به همین ترتیب تنظیمات گرافیکی بالاتر در بازی‌ها انجام می‌شود. مطمئن شوید که گوشی شما حداقل یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد تا از عمر باتری مناسب و در عین حال طولانی‌تر شدن ساعات بازی اطمینان حاصل کنید.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

از سوی دیگر سرعت شارژ هم اهمیت ویژه‌ای دارد و خوشبختانه اکثر گوشی‌های شیائومی در این زمینه جزو بهترین‌ها هستند. گوشی با فناوری شارژ بالا در مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود و نیازی نیست تا مدت زمان زیادی را منتظر بمانید.

وضوح صفحه نمایش، نرخ تازه سازی و نرخ لمس

برای اینکه بازی‌های شما خوب به نظر برسند، داشتن صفحه نمایش با وضوح بالاتر ضروری است. مهمتر از آن، صفحه‌نمایش‌های مدرن در گوشی‌های گیمینگ نیز از فرکانس ۹۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. البته نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتزی زمانی ارزش دارد که پردازنده بتواند بازی‌ها را با فریم‌ریت 60 به بالا اجرا کند و در غیر این صورت تفاوتی در عمل احساس نمی‌شود.

با این حال، یکی از عوامل مهمی که بسیاری از مردم نادیده می گیرند، نرخ بالای نمونه برداری لمسی در صفحه نمایش گوشی‌های مدرن، نرخ نمونه برداری لمسی است. نرخ نمونه برداری لمسی صفحه نمایش گوشی شما تعیین می‌کند که بازی‌ها با چه سرعتی به لمس‌های روی نمایشگر شما واکنش نشان دهند. هرچه پاسخ لمسی بالاتر باشد، بهتر است، اما کاربران باید انتظار داشته باشند که حداقل صفحه نمایش لمسی ۱۸۰ هرتزی را داشته باشند.

تریگرها

گوشی‌های گیمینگ از دکمه‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که به آن‌ها تریگر می‌گویند. این دکمه‌ها معمولا با یک ضامن آزاد شده و در دسترس قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا در بازی‌ها شوتر دقت خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که گوشی‌های معمول چنین قابلیتی ندارند.

جک ۳.۵ میلی‌متری و لوازم جانبی شخص ثالث

جک ۳.۵ میلی‌متری ممکن است احساس شود که در تلفن‌های مدرن بی معنی است زیرا افراد بیشتری به راه‌حل‌های صوتی مبتنی بر بلوتوث مانند هدفون‌های بی‌سیم روی می‌آورند. با این حال، گیمرها به هدفون یا ایرفون ۳.۵ میلی‌متری علاقه بیشتری دارند، زیرا آنها با تاخیر صفر عرضه می‌شوند (تفاوت دقیقه‌ای در زمان بین تولید صدای بازی و رسیدن آن به گوش شما).

جک ۳.۵ میلی‌متری

وجود جک ۳.۵ میلی‌متری ممکن است حیاتی نباشد، اما برای تجربه‌ای کاملاً بدون تاخیر، کاربران می‌توانند به تلفن‌هایی نگاه کنند که از حالت ورودی پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر، تعدادی از گوشی‌های گیمینگ میان رده تا رده بالا با پشتیبانی از لوازم جانبی شخص ثالث عرضه می‌شوند. این موارد نیز باید در هنگام خرید یک گوشی جدید در نظر گرفته شود زیرا همه لوازم جانبی با هر گوشی سازگار نیستند.

لوازم جانبی جهانی مانند پد کنترل Razer Kishi یا OnePlus Triggers وجود دارد که با جدیدترین تلفن‌ها مناسب است. با این حال، لوازم جانبی مانند گیم پد ROG Kunai فقط با دستگاه‌های خاص از همان برند کار می‌کند. اگر قصد دارید بازی خود را فوراً یا بعداً در آینده با لوازم جانبی تقویت کنید، ایده خوبی است که از قبل به پشتیبانی لوازم جانبی نگاه کنید.

 

اگر بدنبال بهترین گوشی برای بازی “پابجی موبایل” هستید حتما مطلب زیر را بخوانید.
بهترین گوشی ها برای بازی پابجی

 

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی کدام مدل است؟

در ادامه بهترین گوشی‌های شیائومی برای بازی کردن را به شما معرفی می‌کنیم.

شیائومی ۱۳ اولترا

اگر از نظر بودجه هیچ محدودیتی ندارید و مایل هستید که یکی از جدیدترین و بهترین گوشی‌ های گیمینگ شیائومی را بخرید، گزینه‌ی مناسب شما Xiaomi 13 Ultra است. دوربین قوی، پردازنده پرسرعت و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، این گوشی را به یک محصول خاص و جذاب تبدیل کرده است.
این موبایل یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای بازی است. وزن آن ۲۲۷ گرم است. بخش جلویی گوشی از شیشه با لایه محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس بوده و بخش پشتی آن ترکیبی از چرم مصنوعی با فریم آلومینیومی است. ماژول حلقه‌ای دوربین که در پشت گوشی می‌بینید البته شاید به نظرتان چندان جذاب نباشد چون فضای زیادی را اشغال کرده است.

جدیدترین گوشی شیائومی برای بازی
نمایشگر گوشی دارای اندازه ۶.۷۳ اینچ، و از نوع LTPO AMOLED است و روشنایی آن در حالت حداکثری به ۲۶۰۰ نیت می‌رسد! بنابراین در پرنورترین جاها هم می‌توانید آن را بدون مشکل استفاده کنید. نرخ نوسازی گوشی نیز ۱۲۰ هرتز است تا سرعت عمل خوبی در انجام بازی‌ها داشته باشید. پردازنده‌ی گوشی اسنپ دراگون ۸ است و هشت هسته دارد. شیایومی برای پردازنده گرافیکی آن نیز سراغ Adreno 740 رفته. بنابراین دیگر هیچ مشکلی برای اجرای حتی سنگین‌ترین بازی‌ها نخواهید داشت. حافظه گوشی ۵۱۲ گیگابایت است و ۱۶ گیگابایت نیز رم دارد. البته باید در نظر داشته باشید که حافظه قابل ارتقا نیست.

ماژول دوربین، دوربین چهارگانه با بهترین عملکرد را در خود جای داده. دوربین اصلی یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین دوم یک حسگر ۵۰ مگاپیکسل دیگر با لنز اولترا واید، دوربین سوم یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و آخرین دوربین نیز باز یک حسگر ۵۰ مگاپیکسل دیگر با لنز تله پریسکوپ است. برای دوربین جلو نیز یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با لنز واید ۲۲ میلی متری رفته است که قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. بنابراین موقع عکاسی در شرایط نوری مختلف و همینطور فیلمبرداری، محال است ناراضی باشید و اگر گوشی را حتی برای عکاسی می‌خواهید انتخاب کنید، عملکرد رضایت بخش آن شگفت‌زده‌تان می‌کند. آخرین مشخصه‌ای این گوشی که به آن اشاره می‌کنیم باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است که هم قابلیت شارژ معکوس، هم شارژ سریع و هم شارژ وایرلس را دارد و در زمان کوتاهی شارژ می‌شود.

 

قیمت گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

 

شیائومی ۱۳

گوشی شیائومی ۱۳ دیگر گوشی جدید و البته گوشی مناسب بازی شیائومی است. این محصول دارای ابعاد ۱۵۲.۸ در ۷۱.۵ در ۸ میلی متر است و وزن آن ۱۸۵ گرم است. بنابراین از خیلی از گوشی‌هایی که شیائومی در این چند سال اخیر تولید کرده وزن سبک‌تری دارد. بخش جلویی گوشی به لایه محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز شده و بخش پشتی پوشش شیشه و سیلیکون دارد. نمایشگر ۶.۳۶ اینچ گوشی Amoled بوده و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نهایت روشنایی ۱۹۰۰ نیت، یک انتخاب بسیار خوب و ایده‌آل برای گیمرها است.

xiaomi 13

اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ که یک پردازنده هشت هسته‌ای است به عنوان پردازنده گوشی استفاده شده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 740 است که یک پردازنده‌ی قدر برای گوشی‌های گیمینگ به شمار می‌رود. شیائومی همچنین ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت هم رم برای این گوشی در نظر گرفته و قابلیت ارتقا ندارند. ماژول دوربین سه گانه‌ی گوشی، میزبان یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لتز واید، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و یک حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو برای ثبت عکس‌های با کیفیت در شرایط نوری متفاوت است. باتری گوشی، ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و با شارژر ۶۷ واتی شارژ می‌شود. شیائومی ۱۳، از شارژ سریع، شارژ معکوس و همینطور بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

 

شیائومی بلک شارک ۵ پرو

بدون شک بهترین گوشی شیائومی برای گیم و البته یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ جهان همین بلک شارک 5 پرو است. شیائومی پرچمدار گیمینگ اصلی خود را در سری بلک شارک روانه بازار می‌کند و این مدل هم یک گوشی فوق‌العاده جذاب برای بازی کردن است. از طراحی جذاب و زیبای این گوشی که بگذریم به روی بدنه آن تریگرهای پاپ آپ دیده می‌شود که می‌توانید در زمان نیاز از آن‌ها استفاده کنید و دقت و حس بازی کردن خود را ارتقاء ببخشید.

بلک شارک 5 پرو

در بخش صفحه نمایش شاهد پنل 6.67 اینچی اولد با رزولوشون FHD+ و نرخ نوسازی 144 هرتزی هستیم. این نمایشگر از HDR10+ و گستره رنگی 1 میلیاردی هم پشتیبانی می‌کند تا برای بازی کردن ایده‌ال باشد. رابط کاربری این گوشی Joy UI 13 بر پایه اندروید 12 است. Joy UI رابط کاربری اختصاصی شیائومی برای گوشی‌های گیمینگ خود است که بهینه‌سازی‌های مختلفی در این راستا دارد.

تراشه 4 نانومتری شرکت کوالکام مدل اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت این گوشی را تامین می‌کند. این تراشه پرچمدار سازنده آمریکایی است و عملکرد فوق‌العاده‌ای هم دارد. همراه این چیپست 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8، 12 یا 16 گیگابایت رم دیده می‌شود تا بخش سخت افزار کاملا بی‌نقص باشد. این محصول یک باتری 4650 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 120 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

قیمت بلک شارک ۵ پرو

 

شیائومی 13 تی پرو

جدیدترین و قوی‌ترین گوشی سری تی شیائومی همین 13T Pro است که به تازگی هم وارد بازار ایران شده و به نسبت مشخصات ارزش خرید زیادی دارد. این محصول حالا برای اولین بار در این سری گواهی IP68 دارد و در رنگ آبی از قاب پشتی چرمی استفاده می‌کند. شیائومی 13 تی پرو دارای نمایشگری 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2712 در 1220 است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی، HDR10+، دالبی ویژن و گستره رنگی 68 میلیاردی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 13 تی پرو

همه مشخصات این پنل به وضوح نشان می‌دهند که 13 تی پرو نمایشگر فوق العاده‌ای برای بازی کردن دارد، به‌خصوص که نرخ نوسازی آن از 120 به 144 هرتز افزایش یافته است. این مدل از تراشه 4 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 9200 پلاس قدرت می‌گیرد، چیپستی که در لیست بهترین پردازنده موبایل 2023 در جایگاه سوم و پشت سر A17 Pro و اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار گرفته و حتی از A16 Bionic اپل هم بهتر عمل می‌کند. به لطف این تراشه شما می‌توانید با این گوشی هر بازی را در شرایط ایده‌ال اجرا کنید. خوشبختانه از نظر پایداری و افزایش دما نیز دیمنسیتی 9200 پلاس عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

حافظه این گوشی از نوع UFS 4.0 است و این یعنی سرعت لود شدن بازی‌ها و باز شدن برنامه‌ها کمتر خواهد بود و 12 یا 16 گیگابایت رم نیز باعث می‌شود تا با یکی از قوی‌ترین گوشی‌های جهان مواجه باشیم. شیائومی 13 تی پرو یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که به لطف شارژ سریع 120 واتی تنها در 20 دقیقه از 0 تا 100 شارژ می‌شود. ناگفته نماند که یکی از نقاط مثبت این گوشی بخش دوربین‌های آن هستند که شیائومی با شرکت Leica همکاری داشته است ولی در این مطلب قصد نداریم خیلی به این موضوع بپردازیم؛ چرا که هدف اجرای بهینه بازی‌ها و گیمینگ است.

 

قیمت شیائومی 13 تی پرو با 512 گیگابایت حافظه و رم 12

 

شیائومی 12 پرو

در لیست گوشی‌های مناسب برای گیمینگ از برند شیائومی، نوبت به شیائومی ۱۲ پرو می‌رویم که حسابی بین کاربران محبوب بوده و نه تنها گیمرها، که همه را راضی کرده است. شما هم اگر به دنبال یک گوشی شیائومی مخصوص بازی هستید و بودجه مناسبی در دست دارید این گوشی را در نظر داشته باشید. شیائومی ۱۲ پرو یک گوشی بسیار خوش دست است که نمایشگر ایده‌آل، دوربین باکیفیت و باتری بادوامی دارد و تمام آن چیزی است که کاربر نیاز دارد.

شیائومی 12 پرو

این گوشی شیائومی حدود ۲۰۰ گرم وزن دارد و از یک نمایشگر LTPO AMOLED به اندازه‌ی ۶.۷۳ اینچ بهره می‌برد. رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ مگاپیکسل است و با برخورداری از کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس در برابر خط و خش به مقاومت خوبی رسیده است. ۱۲ پرو، با داشتن پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ و همینطور پردازنده گرافیکی Adreno 730، تجربه کاربری بسیار نرم و روانی را رقم می‌زند. همچنین بازی‌های سنگین مثل Genshin impact و Call of Duty Mobile به‌راحتی و بدون کندی اجرا می‌شوند و گوشی overheat نمی‌شود. همچنین حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به علاوه‌ی رم ۱۲، به اجرای هرچه بهتر بازی‌ها کمک می‌کند و فضای کافی برای ذخیره سازی بازی و دیگر محتوا در اختیار کاربر می‌گذارد.

شیائومی برای این گوشی معرکه‌ خود از یک باتری قوی با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده. این ظرفیت بازی برای گیمرها بسیار عالی است و زودبه‌زود خالی نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت تا مدت‌ها بازی کنید. البته اگر هم خالی شود، هیچ نگرانی‌ای ندارد چرا که می‌توانید با کمک شارژر ۱۲۰ واتی که خیلی زود گوشی را فول شارژ کرده و از قابلیت فست شارژ هم پشتیبانی می‌کند، گوشی خود را شارژ کنید.

 

قیمت گوشی شیائومی 12 پرو

طرفداران فوتبال بخوانند:
بهترین بازی های فوتبال

 

شیائومی 12 تی پرو

اگر بودجه کمتری نسبت به شیائومی 12 پرو دارید می‌توانید 12t pro را انتخاب کنید. این گوشی به طور کلی تا حد زیادی شبیه به محصول بالا است ولی با این تفاوت که به‌جای رزولوشن QHD در بخش نمایشگر از رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. البته که این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1 مقداری بهتر شده و عملکرد قوی‌تری دارد. یعنی می‌توانیم اداعا کنیم که برای بازی کردن شیائومی 12 تی پرو گزینه بهتری نسبت به شیائومی 12 پرو است.

شیائومی 12 تی پرو

بازی محبوبی مانند PUBG به روی این گوشی با گرافیک اولترا و فریم‌ریت میانگین 90 اجرا می‌شود. همین عملکرد در بازی Call Of Duty با گرافیک اولترا برابر با 60 فریم بر ثانیه است. این محصول جذاب دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع است و به غیر از اجرای عالی بازی‌ها در زمینه عکاسی نیز به لطف سنسور 200 مگاپیکسلی دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

قیمت شیائومی 12 تی پرو

 

پوکو اف 5 پرو

جدیدترین گوشی برند پوکو و البته بهترین گوشی حال حاضر این سازنده را می‌توان پوکو اف 5 پرو معرفی کرد. این محصول تازه از راه رسیده از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند. در تراشه به روی شیائومی 12 تی پرو هم دیده می‌شود و بالاتر در مورد عملکرد عالی آن صحبت کردیم. پوکو اف 5 پرو همچنین یک نمایشگر بسیار عالی از نوع امولد با رزولوشن QHD دارد که باعث می‌شود در هر اینچ تراکم بسیار زیاد 526 قرار بگیرد.

پوکو اف 5 پرو

این پنل از گستره رنگی 68 میلیاردی، دالی ویژن، نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی بالاتر از 1000 نیت، HDR10+ و البته نرخ لمس 480 هرتزی برخوردار است تا هیچ حرفی در مورد آن باقی نماند. این محصول از یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع سیمی 67 واتی و شارژ بی‌سیم 30 وات نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. به نوعی می‌توان گفت پوکو اف 5 پرو نسخه دیگری از شیائومی 12 تی پرو است که به‌جای دوربین عالی از نمایشگری عالی استفاده می‌کند و مهم‌تر این که قیمت پایین‌تری هم دارد.

قیمت پوکو اف 5 پرو

 

شیائومی 13 تی

شیائومی 13 تی نسخه ضعیف‌تر و ارزان‌تز از 13 تی پرو است که در بالا آن را معرفی کردیم. این دستگاه در زمینه طراحی، کیفیت ساخت و البته نمایشگر کاملا مانند برادر بزرگ‌تر خود است و تفاوت‌هایی در زمینه تراشه و قدرت سخت افزاری دیده می‌شود. شیائومی 13T از چیپست 4 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 8200 اولترا قدرت می‌گیرد، این تراشه تقریبا قدرتی نزدیک به اسنپدراگون 888 دارد و قطعا در سطح پایین‌تری نسبت به شیائومی 13 تی پرو قرار می‌گیرد.

شیائومی 13 تی

شیائومی 13 تی

البته این به معنای ضعیف‌ بودن این چیپست و گوشی نیست و شما با شیائومی 13 تی می‌توانید بازی‌های مختلف را در حالت گرافیکی Ultra و فریم ریت بالا تجربه کنید. در نظر داشته باشید که این گوشی مانند برادر بزرگ‌تر خود از UFS 4.0 استفاده نمی‌کند و برای آن UFS 3.1 در نظر گرفته شده است. این مدل هم یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد ولی به‌جای شارژ سریع 120 واتی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت شیائومی 13 تی

 

آموزش طریق انتقال بازی از پلی استیشن 4 به 5:
انتقال بازی از ps4 به ps5

 

شیائومی 12

مورد دیگر در لیست گوشی های گیمینگ شیائومی، مدل ۱۲ شیایومی است. این گوشی نسبت به مدل پیشین قیمت پایین‌تری دارد اما باز هم برای کاربری گیمینگ شما را ناراضی نخواهد کرد و عملکرد دوربین و باتری آن خیلی خوب است. سایز صفحه نمایش ‌AMOLED این گوشی به ۶.۲۸ اینچ می‌رسد و با قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ و بهره‌وری از تکنولوژی دالبی ویژن، بسیار چشم‌نواز است. همچنین، گوریلا گلس ویکتوس در جلوی گوشی و گوریلا گلس ۵ در پشت، احتمال خش گرفتن گوشی را تا حد خوبی کاهش می‌دهد اما باز هم بهتر است از قابل و گلس محافظ استفاده کنید.

شیائومی 12

این گوشی هم از پردازنده اسنپ دراگون نسل ۱ استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 730 است. به‌همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید که برای اجراهای بازی‌های سنگین گرافیکی هیچ مشکلی نخواهید داشت. این گوشی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت هم رم دارد اما امکان ارتقا میزان حافظه داخلی وجود ندارد. دوربین گوشی نیز مانند دیگر بخش‌های آن عملکردی عالی دارند. در پشت گوشی دوربین سه گانه را شاهد هستیم. دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و لنز واید ۲۶ میلی متری، دوربین دوم یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید ۱۲ میلیمتری، و دوربین سوم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ۵۰ میلی متری ماکرو است. دوربین جلو گوشی هم یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی است که انتظارات شما از یک دوربین سلفی را به‌خوبی برآورده می کند و به‌راحتی می‌توانید عکس‌های خوبی را با آن ثبت کنید. اگر به دنبال خرید عمده گوشی موبایل شیائومی هستید، این گوشی را از دست ندهید.

 

قیمت گوشی شیائومی ۱۲

آموزش انتقال فایل و رفتن به Second space شیائومی:
فضای دوم شیائومی

 

شیائومی 13 لایت

شیائومی 13 لایت ارزان‌ترین عضو از سری 13 پرچمداران این سازنده چینی است که در محدوده قیمتی میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد. این گوشی نمایشگر 6.55 اینچی با حاشیه‌های بسیار کم دارد. این پنل از نوع امولد است و عمق رنگ 12 بیتی دارد. این نمایشگر که رزولوشن آن FHD+ از دالبی ویژن، HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. باتری در نظر گرفته شده برای این مدل 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با فناوری شارژ سریع 67 واتی نیز شارژ می‌شود.

شیائومی 13 لایت

قلب تپنده شیائومی 13 لایت تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 7 نسل 1 است. این چیپست میان‌رده است ولی قدرت خوبی دارد و برای بازی کردن می‌توانید به روی آن حساب باز کنید. با این محصول می‌توانید بازی PUBG را در حالت گرافیکی High با فریم‌ریت حدود 70 به اجرا دربیاورید و بازی کال آف دیوتی موبایل نیز در حالت گرافیکی اولترا با فریم‌ریت بالای 50 اجرا می‌شود.

قیمت شیائومی 13 لایت

 

پوکو F5

پوکو اف 5 نسخه ارزان‌تر پوکو اف 5 پرو است که به‌جای نمایشگر QHD از نمایشگری FHD+ استفاده می‌کند (سایر مشخصات یکسان است). در بخش سخت افزار نیز این محصول از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 قدرت می‌گیرد که حدود 10 درصد از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 ضعیف‌تر است. این اختلاف در عمل دیده نمی‌شود و پوکو F5 می‌توانید بازی‌ها را با گرافیک اولترا و فریم‌ریت بالا به اجرا دربیاورد.

پوکو F5

این گوشی می‌تواند بازی مانند PUBG را در حالت اولترا با فریم‌ریت 78 و بازی مانند کال اف دیوتی را با گرافیک اولترا و فریم‌ریت 60 به اجرا دربیاورد. جالب است بدانید که بازی چون Mobile Legends: Bang Bang به روی این گوشی با گرافیک اولترا و فریم‌ریت 115 اجرا می‌شود. این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی دارد.

قیمت پوکو F5

 

پوکو ایکس 6 پرو

بدون هیچ شکی پوکو X6 پرو قوی‌ترین گوشی است که می‌توانید در بازه قیمتی میان‌رده‌ها خریداری کنید. در واقع اگر گیمر هستید و گوشی برای بازی کردن می‌خواهید بدون درنگ خرید پوکو ایکس 6 پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، گوشی که به لطف تراشه 4 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 8300 اولترا، قدرت سخت افزاری در حد و اندازه اسنپدراگون 8 نسل 2 را ارائه می‌کند. شما می‌توانید بازی‌های روز را با بالاترین گرافیک و فریم ریت بسیار خوب به روی این گوشی تجربه کنید.

به لطف تراشه بسیار قوی این گوشی شما می‌توانید بازی PUBG را با گرافیک اولترا و نرخ فریم 90 به اجرا دربیاورید و این عملکرد برای Call of Duty برابر با گرافیک اولترا و فریم‌ریت 60 است. بازی World of Tanks Blitz با گرافیک اولترا و نرخ فریم 120 اجرا می‌شود و Fortnite را با گرافیک اولترا و نرخ فریم 60 می‌توانید تجربه کنید.

پوکو ایکس 6 پرو

جذابیت این گوشی به بخش سخت افزار محدود نمی‌شود و نمایشگر OLED و 6.67 اینچی پوکو ایکس 6 پرو رزولوشن 2712 در 1220 را ارائه می‌کند. این پنل که بالای 90 درصد از بخش روبرویی را در اختیار گرفته از نرخ نوسازی 120 هرتزی، دالبی ویژن، HDR10+ و گستره رنگی 68 میلیاردی نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که نرخ لمس این پنل 2160 هرتز است و همه این موارد در کنار هم یعنی صفحه نمایشی عالی برای بازی کردن را در اختیار خواهید داشت.

پوکو X6 Pro از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و اتفاقا شارژدهی خوبی هم دارد. از سوی دیگر برای شارژ کردن آن یک آداپتور 67 واتی درون جعبه دیده می‌شود که گوشی را در مدت حدود 40 دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند. پس اگر اولویت شما در خرید یک گوشی بخش سخت افزار و نمایشگر است و بودجه‌ خیلی بالایی در حد پرچمدارها و بالارده‌ها ندارید، حتما پوکو ایکس 6 پرو را گزینش کنید.

قیمت پوکو ایکس 6 پرو

 

پوکو ایکس 5 پرو

پوکو ایکس 5 پرو نسل قبلی ایکس 6 پرو است که بالاتر آن را معرفی کردیم. این محصول که قمیت پایین‌تری در مقایسه با نسل جدید دارد، از تراشه اسنپدراگون 778G قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای 6 نانومتری که مدتی از عرضه آن به بازار می‌گذرد ولی همچنان قدرت خوب و مناسبی برای اجرای بازی‌ها دارد. بازی PUBG با گرافیک High و فریم‌ریت 60 و بازی Call of Duty با گرافیک اولترا و فریم‌ریت 45 با این گوشی اجرا می‌شود.

پوکو ایکس 5 پرو

پوکو X5 پرو از نمایشگری امولد با اندازه 6.67 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این پنل دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی است و از گسترده رنگی 1 میلیاردی نیز پشتیبانی می‌کند. به این موارد پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن را نیز بیفزایید. تغذیه نمایشگر و سخت افزار این گوشی برعهده یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت پوکو ایکس 5 پرو

 

پوکو ایکس 6

اگر بودجه زیادی ندارید ولی در عین حال گوشی از شیائومی می‌خواهید که بتوانید با آن بازی کنید و همچنین نمایشگر جذاب و ویژگی‌های خوبی داشته باشد، باید به سراغ پوکو ایکس 6 بروید. نمایشگر پوکو ایکس 6 دقیقا مانند نسخه پرو است و در بخش سخت افزار نیز شاهد تراشه اسنپدراگون 7s Gen 2 هستیم، چیپستی که قدرت مناسبی برای اجرای بازی‌ها دارد. این محصول یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی نیز دارد تا بتوانید برای مدت طولانی به بازی کردن ادامه دهید.

پوکو ایکس 6

شما می‌توانید بازی مانند PUBG Mobile را با گرافیک High و فریم‌ریت حدود 60 تجربه کنید. این عدد در بازی Call of Duty: Mobile و در حالت گرافیکی Ultra حدود 43 است و همچنین می‌توانید بازی مثل World of Tanks Blitz را با گرافیک Ultra و فریم‌ریت حدود 95 به اجرا دربیاورید.

قیمت پوکو ایکس 6

 

کلام آخر

اگر به بازی‌های موبایلی علاقه دارید قطعا باید برند شیائومی را در بالای لیست خود قرار دهید. گوشی‌های این سازنده چینی در مدل‌های میان‌رده و بالارده سخت افزار و نمایشگر بسیار خوبی دارند و شما همچنین می‌توانید مدل‌هایی با تریگر را نیز خریداری کنید در صورتی که چنین امکانی در برندی مثل سامسونگ وجود ندارد.

سوالات متداول

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی کدام است؟ اگر گوشی گیمینگ می‌خواهید و محدودیت بودجه هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ شیائومی 13 تی پرو بروید. از طرفی اگر بودجه کمتری دارید قطعا پوکو ایکس 6 پرو بهترین گزینه پیش روی شما است.

کدام گوشی هم مناسب بازی است و هم مشخصات خوبی دارد؟ اگر گوشی می‌خواهید که در اجرای بازی‌ها موفق باشد و در عین حال در دیگر بخش‌ها هم خوب عمل کند به سراغ پوکو F5 یا پوکو ایکس 6 پرو بروید.

ارزان‌ترین گوشی مناسب بازی از شیائومی کدام است؟ پوکو ایکس 6 را می‌توان ارزان‌ترین گوشی شیائومی دانست که هنوز هم سخت افزار و مشخصات خوبی برای بازی کردن دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. سلمان

    12تی خیلی فوق العاده است تو همه ی بخش ها که شما نگذاشتید که این واقعا مسخره است

  2. ‌‌‌

    من میگشتم دنبال ۱۱ تی پرو دیدم هست چون تی کلا قاتل پرچمداره و من ازش راضی ام

  3. TahaPE

    سلام
    چرا POCO X4 GT رو تو لیست نذاشتید؟

    1. مهدی

      پاسخ به TahaPE

      نوت124Gهم شامل این ها میشه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به TahaPE

      سلام وقت بخیر جا افتاده قطعا چون این گوشی برای بازی گزینه جذابیه
  4. radman

    سلام من میگم این گوشی یکی از بهترین شیا‌ومی است و بازی های سنگن را هم جا می دهد من خودم آلن از این گوشی دارم و ازش راضی هستم

  5. محمد

    نوت 10 پرو برای گیم خوب نیست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر گزینه مناسبی هست ولی عالی نیست
      1. parsa

        پاسخ به احسان نیک پی

        شما نوت ۱۱ رو که سی پی یوش مدیاتک هلیو جی ۹۶ هس رو گذاشتین که اون کالاف رو فقط با گرافیک مدیوم و فریم ریت لو(low) اجرا میکنه بعد نوت ۱۰ پرو رو که کالاف رو باگرافیک وری های و فریم ریته وری‌های و برعکسش ینی گرافیک های و فریم ریته مکس رو نذاشتین؟ تازه پوکو ایکس ۳ رو هم گذاشتین با اینکه سیپیوش با این یکیه ولی یو اف اس اون ۲.۱ هست ولی نوت ۱۰ پرو ۲.۲ هس ینی در این موضوع هم نوت ۱۰ پرو بالا تره
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به parsa

          سلام وقت بخیر بله درست میفرمایید به زودی مطلب به‌روز میشه
      1. Aidin

        پاسخ به احسان نیک پی

        اسمی از پوکو f4 gt
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Aidin

          سلام وقت بخیر مطلب آپدیت نشده هنوز حتما اضافه میشه
  6. اسمی از poco x3 gt نبرده شده

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/
ads
ads