داغ ترین ها :
بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری و نگهداری شارژ

بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری و نگهداری شارژ

هرچقدر که فناوری‌های استفاده شده در گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌تر شود به طبع گوشی انرژی بیشتری استفاده می‌کند و این باعث می‌شود تا شارژ گوشی سریع‌تر خالی شود. در عین حال شرکت‌های مختلف می‌دانند که شارژ دهی گوشی یکی از مهم‌ترین نکات برای کاربران است.

به همین دلیل ظرفیت باتری گوشی‌ها در طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده و باتری‌ها از 2 یا 3 هزار به 5 یا 6 و حتی 7 هزار میلی آمپر ساعت رسیده‌اند. گوشی‌های برند شیائومی عموما شارژ دهی خوب و مطلوبی دارند ولی آیا شما با بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر شارژ دهی آشنا هستید؟

در ادامه این مطلب به سراغ بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری و شارژ دهی می‌رویم و این محصولات را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز به گوشی با باتری خوب از شیائومی بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.

 

لیست قیمت امروز موبایل شیائومی را در تکنولایف ببنید: گوشی شیائومی

 

چند نکته مهم

قبل از پرداختن به لیست و گوشی‌ها بد نیست چند نکته را یادآوری کنیم.

  • اطلاعات این مطلب همگی بر اساس داده‌ها و تست‌های انجام شده در سایت معتبر GSMarena هستند. در واقع این سایت به طور تخصصی این گوشی‌ها را بررسی کرده و اعداد را به‌دست آورده است.
  • ممکن است با تغییر نسخه نرم افزاری گوشی شارژ دهی آن تغییر کرده و بهتر یا بدتر شود. به عنوان مثال نسخه ابتدایی MIUI 13 ظاهرا خیلی پایداری خوبی ندارد و مصرف باتری را افزایش می‌دهد.
  • گاهی این اعداد و ارقام ممکن است با کم و زیاد کردن میزان روشنایی نمایشگر تغییر کند. یعنی اگر نور نمایشگر را در حالت کمتری قرار دهید به طبع زمان وبگردی و همچنین زمان نمایش محتوا بیشتر می‌شود.
  • گوشی‌های در لیست آورده شده‌اند که خیلی قدیمی نیستند و همچنان امکان خرید دارند.
  • میزان شارژ دهی گوشی تحت تأثیر شرایط مختلفی از جمله پر بودن گوشی، بهینه نبودن برخی تنظیمات، روشن بودن بلوتوث و GPS و … می‌تواند افزایش پیدا کند.

بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری

اگر قصد داریم بدانید بهترین باتری شیائومی کدام است و آیا گوشی شیائومی با باتری 7000 وجود دارد یا خیر ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پوکو F5

پوکو اف 5 برادر کوچک‌تر پوکو اف 5 پرو است که در حال حاضر ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این گوشی در زمینه‌های مختلف بسیار جذاب و بی‌رقیب است و در زمینه شارژدهی و دوام باتری نیز بسیار خوب عمل می‌کند. این مدل با یک بار شارژ کامل موفق شده نزدیک به 30 ساعت در تست مکالمه یا نزدیک به 16 ساعت در تست وبگردی یا 20 ساعت در تست پخش ویدئو دوام بیاورد.

پوکو F5

پوکو F5 در زمینه سرعت شارژ هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به لطف شارژ سریع 67 واتی تنها در 30 دقیقه تا حدود 85 درصد شارژ می‌شود و مدت زمان شارژ کامل آن حدود 45 دقیقه است. اگر گوشی با شارژدهی و سرعت شارژ خوب، سخت افزار عالی، دوربین‌های مناسب و نمایشگر باکیفیت می‌خواهید قطعا Poco F5 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

خرید پوکو F5

پوکو X5 پرو

گوشی بعدی که در این لیست قرار می‌‌گیرد پوکو X5 پرو نام دارد. این مدل در حال حاضر قیمتی بسیار رقابتی دارد و شما می‌توانید آن را با بودجه نه چندان زیادی خریداری کنید. این مدل دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است و با یک بار شارژ بیش از 32 ساعت در تست مکالمه دوام می‌آورد. این عملکرد در تست وبگردی حدود 16 ساعت و در تست پخش ویدئو حدود 19.5 ساعت است.

پوکو X5 پرو

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید این گوشی از نظر شارژدهی تا حد زیادی شبیه به پوکو اف 5 است. این محصول نیز از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و در مدت کمتر از 50 دقیقه به طور کامل فول شارژ می‌شود. اگر بودجه‌ای متوسط دارید ولی گوشی با سخت افزار و دوربین مناسب و نمایشگر و باتری خوب می‌خواهید، می‌توانید به روی پوکو ایکس 5 پرو حساب باز کنید.

خرید پوکو X5 پرو با حافظه 256 گیگابایت

خرید پوکو X5 پرو با حافظه 128 گیگابایت

پوکو C40

پوکو C40

پوکو C40 یکی از گوشی‌های اقتصادی شرکت پوکو و بازار ایران و جهان است. این دستگاه یک باتری با ظرفیت بسیار بالای 6000 میلی آمپر ساعتی دارد و مهم‌تر این که از نمایشگری HD و سخت افزار نه چندان قوی استفاده می‌کند و همه این موارد در کنار هم یعنی می‌توانیم شارژدهی عالی را از پوکو سی 40 انتظار داشته باشیم. با استفاده متوسط احتمالا بیشتر از 2 روز کامل می‌توانید به روی شارژدهی این گوشی حساب باز کنید. پس اگر بهترین باتری گوشی شیائومی را می‌خواهید و بودجه کمی هم دارید قطعا به سراغ این مدل بروید.

خرید پوکو C40 با حافظه 64 گیگابایت

خرید پوکو C40 با حافظه 32 گیگابایت

پوکو M5

پوکو M5

پوکو M5 مانند بسیاری از گوشی‌های بازار باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. این مدل با شارژ کامل می‌تواند حدود 37 ساعت در تست مکالمه دوام بیاورد. در تست وبگردی این عملکرد به حدود 18.5 ساعت می‌رسد و در زمینه پخش ویدئو نیز پوکو ام 5 حدود 15 ساعت دوام می‌آورد. این گوشی از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ کامل آن حدود 2 ساعت و 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

خرید پوکو M5

ردمی 12

ردمی 12

سری 12 از میان‌رده‌های شیائومی می‌تواند هر کاربری را کاملا گیج کند. سری ردمی نوت 12 به تنهایی چندین مدل را شامل می‌شود و شما باید به این گوشی‌ها سری ردمی 12 را نیز اضافه کنید. این گوشی هم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. جالب است که ردمی 12 در تست مکالمه نزدیک به 39 ساعت دوام می‌آورد که عملکردی بسیار عالی به حساب می‌آید. در تست وبگردی و پخش ویدئو این اعداد به ترتیب 14 ساعت و 17 ساعت هستند.

خرید ردمی 12 با حافظه 256 گیگابایت

خرید ردمی 12 با حافظه 128 گیگابایت

 

بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر سرعت شارژ

همان قدری که شارژ دهی گوشی اهمیت دارد مهم است که برای پر کردن باتری نیاز به چه مدت زمانی خواهید داشت. یعنی مثلا ممکن است فناوری شارژ سریع باعث شود تا شما با 5 دقیقه شارژ بتوانید یک نصفه روز از گوشی خود استفاده کنید. به همین دلیل در این بخش به بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر سرعت شارژ می‌پردازیم.

شیائومی 13 تی پرو

شارژ سریع 120 واتی

شیائومی 13T Pro یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است که خود را بیش از هر زمان دیگری به مدل‌های پرچمدار نزدیک کرده است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این مدل در کنار همه ویژگی‌های عالی از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و مدت 15 دقیقه به شارژ 65 درصد و در 26 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد.

خرید شیائومی 13 تی پرو

شیائومی 12 تی و 12 تی پرو

شیائومی 12 تی و 12 تی پرو قاتل پرچمداران نسل قبلی هستند که هر دو از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کنند. این دو مدل نیز در مدت حدود 25 دقیقه از 0 تا 100 شارژ می‌شوند که عملکردی تحسین برانگیز به حساب می‌آید.

خرید شیائومی 12 تی پرو

ردمی نوت 12 پرو پلاس

شاید پیش خودتان تصور کنید که شیائومی شارژ سریع 120 واتی را تنها برای مدل‌های گران قیمت در نظر می‌گیرد اما ردمی نوت 12 پرو پلاس نیز از همین فناوری پشتیبانی می‌کند. این مدل مانند گوشی‌های بالا در 25 دقیقه فول شارژ می‌شود و هیچ میان‌رده‌ای نمی‌تواند با آن از نظر سرعت شارژ رقابت کند. جالب است بدانید که ایفون 15 پرو مکس شارژ سریع 20 واتی دارد و فول شارژ شدن آن حدود 1 ساعت و 50 دقیقه به طول می‌انجامد. یعنی با یک بار شارژ پرچمدار اپل می‌توانید 4.5 بار ردمی نوت 12 پرو پلاس را شارژ کنید.

خرید ردمی نوت 12 پرو پلاس

شیائومی 13 پرو

شیائومی 13 پرو

این گوشی از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و از آنجایی که ظرفیت باتری آن مقداری کمتر از 5000 میلی آمپر ساعت است در مدت 22 دقیقه فول شارژ می‌شود.

شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا بهترین گوشی سازنده چینی در سال قبل است و از شارژ سریع 90 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی در 30 دقیقه تا 90 درصد و در 40 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود.

خرید شیائومی 13 اولترا

بهبود عملکرد باتری گوشی‌ های شیائومی

گوشی‌های شیائومی به طور کلی شارژدهی خوبی دارند و در این زمینه همیشه جزو بهترین‌های بازار به حساب می‌آیند اما به هر حال همه از شارژ دهی بیشتر استقبال می‌کنند و ما پس از پرداختن به بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری، حالا به سراغ تنظیماتی می‌رویم که در گوشی‌های شیائومی کمک می‌کند تا باتری کمتری مصرف شود.

مهم‌ترین کار برای دستیابی به شارژدهی بهتر باتری در گوشی‌های شیائومی این است که برنامه‌ها را بسته به نیاز خود در یکی از دسته‌های توضیح داده شده در ادامه قرار دهید.

برای دستیابی به این تنظیمات کافیست به بخش تنظیمات و سپسbattery & performance بروید. در این قسمت به روی گزینه‌ی App Battery Saver‌کلیک کنید (از بالا سمت راست به روی Battery کلیک کنید) تا لیست برنامه‌های موجود برای شما باز شود. به روی هر برنامه که کلیک کنید گزینه‌های زیر باز می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم تک تک این برنامه‌ها را در یکی از چهار بخشی که در ادامه توضیح می‌دهیم قرار دهید.

گزینه اول (No restrictions) است و با انتخاب آن گوشی دیگر به هیچ وجه برنامه مورد نظر را نمی‌بندد و اجازه می‌دهد که دائما در پس‌زمینه فعالیت کند. این کار باعث می‌شود تا مصرف شارژ افزایش پیدا کند و همچنین مقدار رم بیشتری هم درگیر شود پس اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم برنامه‌ای را در این بخش قرار دهید (مگر این که گوشی با رم ۸ به بالا داشته باشید و از طرفی برنامه‌ای بیش از اندازه برایتان اهمیت داشته باشد).

گزینه دوم (Battery saver) است. همه‌ی برنامه‌ها به صورت پیش فرض به روی همین گزینه قرار دارند. این حالت تلاش می‌کند تا بین باز بودن برنامه‌ها در صورت نیاز و بستن آن‌ها پس از استفاده تعادل برقرار کند. برنامه‌های مسنجر مانند واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و … که نوتیفیکیشن‌های آن‌ها برایتان مهم است را به روی همین گزینه قرار دهید.

گزینه‌ی سوم (restrict background apps) نام دارد. برنامه‌هایی که در این بخش قرار می‌دهید دیگر اجازه فعالیت کامل در پس‌زمینه را ندارند و گوشی به صورت جدی‌تر بر باز بودن آن‌ها نظارت می‌کند. قرار دادن برنامه‌ها در این بخش باعث می‌شود تا گاهی به صورت کاملا صحیح نوتیفیکیشن دریافت نکنید، پس پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌هایی را در این گزینه قرار دهید که مهم هستند ولی دریافت نوتیفیکیشن‌ آن‌ها چندان اهمیت ندارد.

گزینه‌ی آخری هم (restrict background activity) است. این گزینه به طور کامل دسترسی برنامه به پس‌زمینه را قطع می‌کند و اجازه نمی‌دهد برنامه به صورت خودکار در بک گراند فعالیت کند. همه‌ی ما برنامه‌های زیادی داریم که چند مدت یک بار از آن‌ها بهره می‌بریم. این برنامه‌ها را حتما در این بخش قرار دهید.

در همین بخش Battery که از منوی بالا انتخاب کردید دمای گوشی به شما نمایش داده می‌شود و همچنین می‌توانید مشاهده کنید که گوشی امروز چند مرتبه به شارژر متصل شده است.

 

در صفحه‌ی اول بخش Battery & performance دو گزینه تحت عنوان‌های Battery saver و Ultra battery saver به چشم می‌آید. اگر گزینه‌ی Battery saver را روشن کنید گوشی استفاده از شارژ را مدیریت می‌کند و با محدود کردن فعالیت برنامه‌ها در پس‌زمینه انرژی بیشتری ذخیره می‌کند.

گزینه‌ی Ultra battery saver نیز برای مواقعی است که بخواهید باتری گوشیتان تا چند روز دوام بیاورد. مثلا تصور کنید که به یک سفر رفته‌اید و در مکانی کمپ کرده‌اید. با روشن کردن این قابلیت گوشی تنها چند عمل اصلی مانند تماس و پیام و … را انجام داده و تا حد امکان در مصرف شارژ صرفه جویی می‌کند.

موارد زیر نیز در شارژ دهی بهتر گوشی به شما کمک می‌کنند.

  • اگر گوشی شما نمایشگر امولد دارد و می‌خواهید شارژدهی بیشتری داشته باشید از حالت دارک مود استفاده کرده و والپیپرهای دارک استفاده کنید. دلیل این موضوع به ساختار پیکسل‌های پنل امولد برمی‌گردد. در این نوع پنل پیکسل‌ها برای نمایش رنگ مشکی به حالت خاموش در می‌آیند. این باعث می‌شود تا عمق رنگ مشکی بسیار زیادی را شاهد باشیم و همچنین در صورت نمایش رنگ مشکی به دلیل خاموش بودن پیکسل‌ها در مصرف باتری صرفه جویی شود. پس حتما بیشتر از این حالت استفاده کنید و برای دسترسی به آن هم کافیست به بخش کنترل سنتر گوشی رفته و Dark mode را فعال کنید (این گزینه در گوشی‌هایی با نمایشگر IPS هم وجود دارد اما در مصرف شارژ تأثیری نمی‌گذارد).
  • از حالت Power saving mode استفاده کنید. این گزینه در کنترل سنتر گوشی شما وجود دارد و با فعال کردن آن نور نمایشگر کاهش یافته و فعالیت تراشه تا حد زیادی محدودتر می‌شود و همچنین گوشی فعالیت برنامه‌ها در پس‌زمینه را محدود می‌کند و به این ترتیب باتری شما مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد.
  • در صورت استفاده سنگین از گوشی به آن استراحت بدهید. مثلا اگر ۳۰ دقیقه بازی سنگین انجام می‌دهید در بین این بازی ۵ دقیقه گوشی را کنار بگذارید تا خنک شده و باتری با سرعت کمتری تخلیه شود.
  • نور نمایشگر را در حالت خودکار قرار دهید و یا به طور مرتب بنا به نور محیط تنظیم کنید. اگر نور نمایشگر در حالت حداکثری یا نزدیک به آخر باشد باتری با سرعت به مراتب بیشتری تخلیه می‌شود.
  • مشکل خالی شدن شارژ می‌تواند به خاطر وجود یک نرم افزار مخرب یا بهینه نشده باشد. برای یافتن این برنامه به تنظیمات و سپس Battery مراجعه کنید. حال به روی نمودار موجود کلیک کنید تا نرم افزارها به ترتیب استفاده از باتری برای شما نمایش داده شوند. اگر نرم افزاری در بالای این لیست وجود دارد در صورتی که شما از آن استفاده نکرده‌اید، حتما آن را حذف کنید.
  • این مشکل ممکن است به خاطر داغ شدن گوشی اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از این موضوع در فصل‌های گرم در خانه تا حد امکان از قاب‌های ضخیم استفاده نکنید.

 

شیائومی برای بازی چی بخریم؟
بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

 

سوالات متداول

بهترین گوشی شیائومی از نظر شارژ دهی کدام است؟ بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید پوکو اف 5، پوکو ایکس 5 پرو یا حتی پوکو ام 5 را انتخاب کنید.

بیشترین سرعت شارژ را کدام گوشی دارد؟ شیائومی 13 پرو، شیائومی 13 تی پرو، شیائومی 12 تی پرو، شیائومی 12 تی و ردمی نوت 12 پرو پلاس دارای شارژ سریع 120 واتی هستند.

بهترین گوشی از نظر شارژ دهی و سرعت شارژ کدام است؟ پوکو اف 5 پرو بیشتر از یک روز کامل دوام می‌آورد و در کمتر از 50 دقیقه هم فول شارژ می‌شود. عملکرد پوکو ایکس 5 پرو نیز تقریبا مشابه است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b8%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c/
ads
ads