داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های کوچک

بهترین گوشی‌های کوچک

اگر به 10 سال قبل برگردیم اندازه گوشی‌های هوشمند در اکثر مدل‌های حدود 5.5 اینچ یا حتی کمتر از 5 اینچ بود و رفته رفته شرکت‌های سازنده بسته به نیاز کاربران اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند را افزایش دادند تا جایی که حالا دیگر مدل‌هایی با اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی کاملا اتفاقی مرسوم به حساب می‌آید. در این بین برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از گوشی لمسی کوچک استفاده کنند و راحت‌تر آن را همراه خود داشته باشند. گوشی کوچک به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی با یک دست با آن کار کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین گوشی‌های هوشمند کوچک بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی‌های کوچک 2023

در ادامه به شما گوشی با صفحه نمایش کوچک و خوش دست را معرفی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و اگر بودجه محدودتری دارید باید به سراغ گزینه‌های انتهای لیست بروید. اگر به دنبال خرید عمده موبایل از وارد کننده هستید، می‌توانید این گوشی های کوچک را در لیست خودتان قرار دهید.

ایفون 13 پرو

شرکت اپل از زمان ایفون 11 گوشی‌های پرچمدار خود را در دو مدل پرو روانه بازار می‌کند. نسخه پرو همیشه نمایشگر کوچک‌تر و نسخه پرو مکس نمایشگر بزرگ‌تری دارد تا کاربران بتوانند بسته به نیاز خود به سراغ یکی از این گوشی‌ها بروند. ایفون‌های سری 14 از ابتدا در ایران رجیستر نشدند و به همین جهت سری 13 هنوز هم آخرین مدل‌های شرکت اپل در ایران به حساب می‌آیند.

ایفون 13 پرو یک گوشی بسیار باکیفیت و البته خوش دست است که از کار کردن با آن لذت خواهید برد. این پرچمذار البته وزن کمی ندارد و به دلیل برخورداری از فریم فولاد ضد زنگ وزن آن به 204 گرم رسیده است. این مدل از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند و تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه ضد آب است. نمایشگر در نظر گرفته شده برای ایفون 13 پرو اندازه‌ای 6.1 اینچی دارد و از فناوری Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند.

ایفون 13 پرو

برای این نمایشگر رزولوشن 2532 در 1170 در نظر گرفته شده و در کنار تمامی قابلیت‌های جذاب، شاهد نرخ نوسازی 120 هرتزی از نوع تطبیقی هستیم. این پرچمدار از تراشه بسیار قدرتمند A15 Bionic قدرت می‌گیرد و می‌تواند در بالاترین سطح ممکن از پس هر کاری بربیاید. ایفون 13 پرو دارای سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی است و در روبرو هم یک سنسور 12 مگاپیکسلی سلفی دیده می‌شود. این محصول لنز TOF برای سنجش عمق میدان هم دارد.

ایفون 13 پرو بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های جهان از نظر دوربین است و قطعا برای عکاسی و فیلم‌برداری می‌توانید به روی این مدل حساب باز کنید. یکی از نقاط ضعف گوشی‌های کوچک شارژدهی آن‌ها است ولی این دستگاه به لطف استفاده از یک باتری 3095 میلی آمپر ساعتی می‌تواند 1 روز کامل را دوام بیاورد. اگر محدودیت بودجه ندارید و گوشی خوش دست کوچک می‌خواهید حتما ایفون 13 پرو را در ابتدای لیست خود قرار دهید.

 

خرید ایفون 13 پرو 256 گیگابایت پارت نامبر CH

 

گلکسی زد فلیپ 5

سامسونگ چند سال است که به روی گوشی‌های تاشو تمرکز کرده و به همین دلیل هم سری نوت را کنار گذاشت. گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 آخرین گوشی‌های تاشو این سازنده کره‌ای هستند که مدتی قبل معرفی و سپس وارد بازار ایران شده‌اند. گلکسی زد فلیپ 5 با بهبودهای بسیار خوبی روانه بازار شده و از وسط به صورت افقی تا می‌شود تا شما بتوانید آن را به راحتی درون جیب خود قرار دهید.

گلکسی زد فلیپ 5

این گوشی دارای نمایشگری 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. در حالت بسته پنل دوم این گوشی اندازه‌ای 3.4 اینچی دارد و حالا بسیار بزرگ‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی شده است. در حالت بسته این گوشی تقریبا یک مربع کوچک می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را درون جیب خود قرار دهید و به راحتی همه جا همراه خود داشته باشید. ناگفته نماند که وزن این مدل 187 گرم است و از این نظر هم شرایط خود و جذابی دارد.

قلب تپنده این کهکشانی تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 است که توان بسیار زیادی دارد و شما از بابت قدرت سخت افزاری هیچ نگرانی نخواهید داشت. گلکسی زد فلیپ 5 دارای دو دوربین اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی است و سلفی آن نیز سنسوری 10 مگاپیکسلی دارد. این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت است و با استفاده متوسط تقریبا یک روز کامل را دوام می‌آورد. اگر گوشی سامسونگ کوچک می‌خواهید که در صورت نیاز نمایشگری بزرگ داشته باشد ولی در عین حال ابعاد آن کوچک باشد حتما زد فلیپ 5 را مد نظر قرار دهید.

 

خرید گلکسی زد فلیپ 5 نسخه 256 گیگابایت

 

خرید پاوربانک

 

گلکسی S23

گلکسی S23 ارزان‌ترین نسخه از پرچمداران امسال شرکت سامسونگ و به نوعی کوچک‌ترین عضو این خانواده است و یک گوشی بسیار خوش دست و جذاب به حساب می‌آید که رقیب مستقیم ایفون 14 و ایفون 13 اپل است. این کهکشانی تنها 168 گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز به 7.6 میلی‌متر می‌رسد. این گوشی فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای دارد و از گواهی IP68 هم پشتیبانی می‌کند تا بتواند در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در برابر ورود آب مقاومت کند.

گلکسی S23

این محصول دارای نمایشگر داینامیک امولد با اندازه 6.1 اینچی است و از رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. برای این پنل نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ در نظر گرفته شده و روشنایی آن در حالت حداکثری به عدد عالی 1200 نیت می‌رسد. گلکسی S23 از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد و توان کافی برای انجام هر کاری را داراست می‌تواند در سریع‌ترین حالت ممکن به فرمان‌های مختلف پاسخ دهد.

این مدل دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است و دو دوربین فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 12 و 10 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است. گلکسی S23 یک باتری با ظرفیت 3900 میلی آمپر ساعت دارد و به راحتی 1 روز کامل را دوام می‌آورد که برای گوشی با این اندازه عملکرد بسیار خوبی به حساب می‌آید.

 

خرید گلکسی S23 نسخه 256 گیگابایت

 

ایفون 13

ایفون 13 یکی از بهترین گوشی‌ های کوچک جهان و ایران است که می‌تواند در حال حاضر آن را با قیمتی معقول‌تر خریداری کنید. این مدل جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های موجود در ایران است و مشخصات بسیار جذابی دارد. ایفون 13 فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای دارد و وزن و ضخامت آن به 174 گرم و 7.4 میلی‌متر می‌رسد. این گوشی دارای نمایشگری 6.1 اینچی مانند ایفون 13 پرو است و تنها از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی نمی‌کند و همچنین روشنایی آن نیز به‌جای 1000 نیت برابر با 800 نیت است.

ایفون 13

ایفون 13 مانند 13 پرو از تراشه A15 قدرت می‌گیرد و یک باتری 3240 میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری می‌تواند ایفون 13 را یک روز کامل بدون هیچ مشکلی سرپا نگه دارد و شما به لطف دو دوربین اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی و همچنین یک سلفی 12 مگاپیکسلی می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی با این مدل به ثبت برسانید.

 

خرید ایفون 13 نسخه 128 گیگابایت پارت نامبر CH

خرید ایفون 13 نسخه 256 گیگابایت پارت نامبر CH

 

شیائومی 13

شیائومی 13 نسخه کوچک‌تر شیائومی 13 پرو و یک گوشی خوش دست و جمع و جور است که پنلی 6.36 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی، دالبی ویژن، HDR10+ و روشنایی 1250 نیتی پشتیبانی می‌کند و نتوانسته حدود 90 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. این یعنی اطراف نمایشگر حاشیه‌های بسیار کمی دیده می‌شود که یک مزیت بسیار جذاب است و باعث می‌شود تماشای محتوا لذت بسیار بیشتری داشته باشد.

شیائومی 13

قلب تپنده شیائومی 13 قوی‌ترین تراشه حال حاضر در دنیای گوشی‌های اندرویدی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 است. این نمایشگر و سخت افزار از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند و خوشبختانه آداپتور 67 واتی نیز درون جعبه دیده می‌شود. این گوشی جمع و جور دوام خوبی دارد و یک روز کامل و حتی بیشتر با یک بار شارژ دوام می‌آورد. ترکیب دوربین‌های این محصول را سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی تشکیل می‌دهد.

 

خرید شیائومی 13 نسخه 256 گیگابایت با رم 12

 

خرید تبلت

 

ایفون 13 مینی

اپل در سری ایفون 12 نسخه مینی را به این سری اضافه کرد، گوشی‌ که ارزان‌تر و کوچک‌تر از نسخه معمول بود و به دلیل شارژدهی باتری ضعیف خیلی نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. اپل پس از آن ایفون 13 مینی را با بهبودهایی روانه بازار کرد و این گوشی آخرین نسخه مینی از شرکت اپل به حساب می‌آید و در سری 14 نسخه مینی جای خود را به نسخه پلاس داده است. ایفون 13 مینی از نظر طراحی، کیفیت نمایشگر، سخت افزار و دوربین دقیقا مانند ایفون 13 نرمال است و به همین جهت خیلی به این بخش‌ها نخواهیم پرداخت.

ایفون 13 مینی

ایفون 13 مینی دارای نمایشگری 5.4 اینچی است و از یک باتری 2438 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی شارژدهی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی دارد و تقریبا با یک بار شارژ می‌تواند شما را یک روز کامل همراهی کند. این محصول فقط و فقط 141 گرم وزن دارد و طول و عرض آن از ایفون 6s اپل نیز کمتر است و این مدل را می‌توانیم بدون شک بهترین گوشی کوچک لمسی جهان ارزیابی کنیم.

 

خرید ایفون 13 مینی

 

گلکسی S22

گلکسی S22

گلکسی S22 نسل قبلی گلکسی S23 است که در بالا به شما معرفی کردیم و تقریبا در همه بخش‌ها مشخصات مشابهی دارد و به همین جهت تنها به تفاوت‌های موجود بین این دو مدل خواهیم پرداخت. این کهکشانی در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 تولید شده و یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دارد و از نظر دوام باتری ضعیف‌تر از S23 عمل می‌کند. در سایر بخش‌ها تقریبا شرایط یکسان است و S22 را می‌توان جایگزین S23 برای بودجه‌های کمتر در نظر گرفت. پس اگر گوشی کوچک سامسونگ می‌خواهید و بودجه کافی برای گلکسی S23 ندارید، گلکسی S22 می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

 

خرید گلکسی S22 نسخه 256

خرید گلکسی S22 نسخه 128

 

ایفون SE 2022

ارزان‌ترین گوشی حال حاضر شرکت اپل SE 2022 نام دارد و هنوز از ظاهر قدیمی ایفون 8 استفاده می‌کند. این گوشی دقیقا ابعادی مشابه با ایفون 6، ایفون 7 و ایفون 8 دارد و از همان نمایشگر سنتی 4.7 اینچی با رزولوشن HD+ بهره می‌برد و دکمه سنتی هوم نیز پایین نمایشگر دیده می‌شود. این گوشی یک تک دوربین 12 مگاپیکسلی دارد و سلفی آن نیز 7 مگاپیکسلی است. یکی از نقاط قوت اصلی این مدل را می‌توان تراشه بسیار عالی A15 Bionic در نظر گرفت.

ایفون SE 2022

ایفون Se 2022 از یک باتری با ظرفیت 2018 میلی آمپر ساعت تغذیه می‌کند و واقعا دوام باتری مناسبی ندارد و شما مجبور می‌شوید آن را حتی تا دو بار در روز به شارژ متصل کنید. در واقع باید بگوییم که ارزش خرید این دستگاه پایین است و تنها در صورتی که گوشی سایز کوچک اپل به صورت نو می‌خواهید خرید se 2022 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

خرید Se 2022 نسخه 128 گیگابایت پارت نامبر LL

 

شیائومی 12

شیائومی سری جدید پرچم‌داران خود را در سه مدل معرفی کرد. در حالی که شیائومی ۱۲ پرو مدل پریمیوم یا پرچم‌دار تمام عیار سری محسوب می‌شود، شیائومی ۱۲ و ۱۲ ایکس که در ادامه به آن خواهیم پرداخت از ابعاد صفحه‌نمایش کوچک‌تر استفاده می‌کنند. شیائومی ۱۲ دارای صفحه‌نمایشی ۶.۲۸ اینچی شده که نسبت به محصولات موجود در بازار از ابعاد به مراتب کوچک‌تری برخوردار است. صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از پنل OLED استفاده می‌کند که قادر به پشتیبانی از یک میلیون رنگ بوده و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به کاربران ارائه می‌دهد.

این صفحه‌نمایش می‌تواند از محتوای +HDR10 پشتیبانی کند و نرخ روشنایی آن نیز به حداکثر ۱۱۰۰ نیت می‌رسد. در صورتی که شیائومی ۱۲ را خریداری کنید از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برخوردار خواهید شد که اگر ابعاد صفحه‌نمایش را در نظر بگیریم، تراکم پیکسلی بالغ بر ۴۱۹ پیکسل در هر اینچ را در اختیار خواهید داشت. شیائومی ۱۲ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند که باعث شده از ارزش خرید به مراتب بیشتری نسبت به محصولات دیگر موجود در فهرست برخوردار شود.

شیائومی 12

این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده که برای پردازنده‌ی گرافیکی از آدرنو ۷۳۰ استفاده می‌کند و برای پردازنده‌ی مرکزی نیز مجهز شده به پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای که حداکثر با فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کند. در بالای صفحه‌نمایش، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه‌ای به چشم می‌خورد که متشکل شده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی که از لنز تله‌فوتو ماکرو برخوردار شده است.

میزان ظرفیت باتری این گوشی هوشمند به ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و امکان شارژ آن با سرعت ۶۷ وات وجود دارد. شیائومی ۱۲ در سه مدل به بازار عرضه شده که شامل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی می‌شود.

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE دومین نسل از سری FE سازنده کره‌ای است و قیمت بسیار مناسبی هم برای خرید دارد. این کهکشانی فریم آلومینیومی و قاب پشتی پلاستیکی دارد و وزن و ضخامت آن به 177 گرم و 7.9 میلی آمتر می‌رسد. این گوشی بسیار خوش دست است و از پنلی 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند. به روی قاب پشتی این مدل سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 12، 8 و 12 مگاپیکسلی دیده می‌شود و سلفی 32 مگاپیکسلی این بخش را کامل می‌کند.

گلکسی S21 FE

این محصول از تراشه اگزینوس 2100 قدرت می‌گیرد و انرژی مورد نیاز آن را نیز یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند. این گوشی دارای گواهی IP68 است و در کل تلاش می‌کند تا حس و حال پرچمداران را به شما انتقال دهد و در مسیر هم موفق عمل می‌کند. بدون هیچ شکی گلکسی S21 FE یکی از بهترین گوشی اندروید کوچک بازار به حساب می‌آید.

 

خرید S21 FE نسخه 128 گیگابایت

خرید S21 FE نسخه 256 گیگابایت

 

شیائومی 12 ایکس

شیائومی ۱۲ ایکس را می‌توان مدلی تضعیف شده از شیائومی ۱۲ دانست که برای ارزان‌تر شدن قیمت آن از تراشه‌ای ضعیف‌تر استفاده شده است. درواقع شیائومی ۱۲ ایکس به جای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ موجود در شیائومی ۱۲ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند. شیائومی برای محصول جدید خود از صفحه‌نمایشی ۶.۲۸ اینچی استفاده کرده که از پنل OLED استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش مجهز شده به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۱۹ پیکسل در هر اینچ و نرخ روشنایی حداکثر ۱۱۰۰ نیت که از محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 12 ایکس

 

در بالای صفحه‌نمایش، دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۵ مگاپیکسل دیگر با لنز تله‌فوتو ماکرو به چشم می‌خورد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند که حداکثر فرکانس آن به ۳.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

شیائومی ۱۲ ایکس در سه مدل به بازار عرضه شده که شامل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی می‌شود. شیائومی برای گوشی هوشمند خود باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته که امکان شارژ آن با فناوری شارژ ۶۷ وات وجود دارد.

 

خرید شیائومی 12 ایکس نسخه 256 گیگابایت

خرید شیائومی 12 ایکس نسخه 128 گیگابایت

 

خرید گوشی 5G

 

سوالات متداول

بهترین ایفون کوچک بازار کدام است؟ اگر محدودیت بودجه ندارید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ایفون 13 پرو بروید. اگر گوشی سبک‌تر و ارزان‌تری می‌خواهید ایفون 13 را انتخاب کنید و اگر برای شما وزن بسیار کم و ابعاد بسیار کوچک اهمیت دارد به سراغ ایفون 13 مینی بروید.

بهترین گوشی کوچک سامسونگ کدام است؟ اگر بودجه زیادی دارید به سراغ زد فلیپ 5 بروید و در غیر این صورت به ترتیب گلکسی S23، گلکسی S22 یا S21 FE را انتخاب کنید.

بهترین گوشی کوچک شیائومی کدام مدل است؟ شیائومی 13 بهترین گوشی کوچک شیائومی به حساب می‌آید و برای بودجه‌های کمتر شیائومی 12 و شیائومی 12 ایکس بهترین انتخاب‌های ممکن هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

26 نظر

  1. مجید

    عالی بود

    1. فرهاد

      پاسخ به مجید

      بهترین گوشی کامپکت که اشاره نکردید بی شک ایسوز زنفون 10 است
      1. اشکان

        پاسخ به فرهاد

        ایسوس بهتره کلا همون لپ تاپ تولید کنه سمت گوشی نیاد شاید فل‌واقع گوشی خوبی باشه ولی اگر تعمیر اورد باید بیوفتی دنبال قطعه
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به فرهاد

        سلام وقت بخیر مدل هایی اشاره شده که در بازار موجود هستن
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9/
ads
ads