داغ ترین ها :
همه چیز در مورد به روز رسانی گوشی های اندرویدی

همه چیز در مورد به روز رسانی گوشی های اندرویدی

بروزرسانی گوشی چیست؟ اگر گوشی را بروزرسانی کنیم چه میشود؟ نحوه بروزرسانی گوشی های اندرویدی چگونه است؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی پیرامون آپدیت سیستم عامل اندروید و اهمیت آن را بیان کنیم تا شما بتوانید با آگاهی از این موضوع گوش موبایل‌تان را آپدیت کنید؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

لیست قیمت روز و تخفیف های تکنولایف روی موبایل را بررسی کنید: گوشی

 

آیا بروزرسانی اندروید لازم است؟

همانطور که می‌دانید، گوشی‌های اندروید به مرور زمان آپدیت‌های مختلف را دریافت خواهند کرد. انجام ندادن آپدیت‌ها ممکن است با گذشت زمان منجر به بروز مشکلات گوناگون شود، اما برخی کاربران هم معتقدند که انجام آپدیت می‌تواند باعث بروز مشکلات گوناگون شود. در حالت کلی ما توصیه می‌کنیم گوشی اندروید خود را به صورت منظم آپدیت کنید، اما همواره برای انجام آپدیت‌های جدید داوطلب نشوید که انجام این کار ممکن است باعث بروز باگ‌هایی شود که در نهایت نیازمند حل از سوی کمپانی باشند. بهتر است بعد از مشاهده اعلان آپدیت گوشی اندروید، دو هفته صبر کرده و در نهایت بروزرسانی سریع گوشی را با وای فای انجام دهید.

اگر گوشی را بروزرسانی کنیم چه میشود ؟

هنگامی که گوشی اندروید خود را بروزرسانی کنید از جدیدترین قابلیت‌های ارائه شده توسط گوگل بهره‌مند خواهید شد. همچنین ممکن است خطاهای مختلف را هم مشاهده کنید که به مرور زمان و با آپدیت‌های بعد حل خواهد شد. در حالت کلی آپدیت سیستم عامل می‌تواند استفاده از دستگاه را برای برخی کاربران راحت‌تر و برای برخی دیگر، سخت‌تر کند؛ کاربران بعد از آپدیت سیستم عامل باید خود را با تغییرات جدید، تطبیق دهند. ما در پاسخ به سوال آیا بروزرسانی گوشی خوب است باید بگوییم، بله!

چرا به آخرین نسخه اندروید نیاز ندارید؟

بسیاری از گوشی‌ها فقط به یک یا دو بروزرسانی محدود می‌شوند یا گاهی وقت‌ها بروزرسانی نخواهند شد. با این که ما معتقدیم که انجام آپدیت اندروید می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما کاربران زیادی هم به دلایل مختلف انجام بروزرسانی را غیرضروری و مضر می‌دانند. در ادامه شما را با تعدادی از دلایل مبنی بر انجام ندادن آپدیت اندروید آشنا خواهیم کرد. بد نیست بدانید برخی کاربران مشکلات به روز رسانی گوشی سامسونگ را گزارش کرده‌اند که البته هر کدام از آن‌ها راه حل‌های خاص خود را دارند.

1: تقریبا همه برنامه‌ها هنوز روی نسخه‌های قدیمی اندروید کار می‌کنند

هنگامی که نسخه جدید اندروید منتشر شود، گوشی شما از کار نخواهد افتاد. در حقیقت نسخه‌های قدیمی‌تر برای سال‌های متمادی قابلیت استفاده دارند.

اگر گوشی را بروزرسانی کنیم چه میشود

تقریبا در بیشتر موارد، برنامه‌های شما روی نسخه فعلی اندروید کار خواهند کرد. برای توسعه‌دهندگان برنامه منطقی نیست که به پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل پایان دهند؛ با انجام این کار ممکن است تعداد زیادی از کاربران خود را برای همیشه از دست بدهند. بنابراین عدم انجام بروزرسانی اندروید نمی‌تواند یک مانع جدی برای دانلود و استفاده از برنامه‌های گوگل پلی به حساب آید. در صورتی که کلیه برنامه‌های اندروید موردنیازتان روی نسخه قدیمی اندروید اجرا می‌شود، می‌توان گفت آپدیت سیستم عامل ارزش انجام دادن را نخواهد داشت.

 

 

2: آپدیت‌های امنیتی (Security Updates) اهمیت بیشتری دارد

یکی از مهم‌ترین انواع بروزرسانی گوشی اندروید را باید بروزرسانی‌های امنیتی دانست. برخلاف بروزرسانی‌های سیستم عامل، باید این آپدیت‌ها را دانلود و نصب کنید تا بدین ترتیب بتوانید از تهدیدهای امنیتی بالقوه ایمن بمانید.

آیا بروزرسانی گوشی خوب است

در حقیقت بروزرسانی‌های امنیتی سیستم عامل نمی‌تواند سیستم تلفن شما را تغییر دهد. معمولا این فایل‌ها سبک‌تر هستند و می‌توانید به سادگی آن‌ها را دانلود و نصب کنید. بنابراین تا زمانی که گوشی شما بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت کند، لازم نیست نگران بروزرسانی سیستم عامل باشید.

3: معمولا لایه‌های کمپانی مهم‌تر است

فقط تعداد کمی از تولیدکنندگان همانند گوگل و موتورولا از آخرین نسخه‌های موجود اندروید استفاده می‌کنند. سایر تولیدکنندگان همانند سامسونگ یا شیائومی با رابط کاربری اختصاصی خود با نام One UI یا MIUI سیستم عامل اندروید را اجرا خواهند کرد. هر کدام از رابط‌های کاربری ذکرشده با ویژگی‌های منحصر به فرد و ظاهر خاص خود همراه هستند. آن‌ها کلیه قابلیت‌های اندروید را در رابط‌های کاربری خود پیاده‌سازی نمی‌کنند.

بنابراین رابط کاربری سازنده از سیستم عامل اصلی مهم‌تر است؛ امکان دارد بروزرسانی‌هایی را برای آن دریافت کنید، حتی اگر هنوز بر اساس نسخه قدیمی اندروید در حال کار کردن هستید.

4: گوگل بدون توجه به نسخه سیستم عامل، ویژگی جدید ارائه می‌کند

توجه داشته باشید که اگر نمی‌توانید سیستم عامل گوشی خود را بروزرسانی کنید، می‌توان گفت با مشکل بزرگی مواجه نیستید؛ در حقیقت شما می‌توانید کماکان از خدمات گوگل پلی استفاده کنید. معمولا گوگل حداقل از سه نسخه آخر اندروید پشتیبانی می‌کند و در صورتی که گوشی شما بیشتر از اندازه قدیمی نیست، جایی برای نگرانی وجود ندارد.

5: امکان دارد سخت افزار نیازمند بروزرسانی نباشد

اسنپ دراگون

این نکته چیزی است که امکان دارد بخواهید قبل از بروزرسانی گوشی خود مدنظر قرار دهید. قابلیت‌های سخت افزاری گوشی همانند پردازنده و رم بعد از بروزرسانی ثابت باقی خواهند ماند، اما در بیشتر وقت‌ها نسخه جدید سیستم عامل از نظر فضای ذخیره‌سازی و منابعی که استفاده می‌کند، سنگین‌تر خواهد بود.

بنابراین سیستم عامل بیشتر از منابع سخت افزاری شما مصرف خواهد کرد و احتمالا باعث کند شدن دستگاه می‌شود. در صورتی که گوشی شما قدیمی یا ضعیف است، عدم دریافت بروزرسانی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

 

از روت کردن گوشی پشیمان شده‌اید؟ روش زیر را برای Unroot امتحان کنید:
آنروت کردن گوشی

 

6: نسخه‌های جدید دارای باگ هستند

همه چیز در مورد به روزرسانی گوشی های اندرویدی - 4

هر بار که یک نرم افزار اصلی منتشر شود، باگ‌هایی در آن وجود دارد که مشاهده خواهید کرد؛ این مسئله فقط درباره گوگل صدق نمی‌کند و در بیشتر کمپانی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، مردم برای بروزرسانی نرم افزار خود از اندروید 10 به 11 عجله کردند، اما مشکلات زیادی را گزارش کرده‌اند. در حقیقت بروزرسانی می‌تواند باگ و نقص‌های جدید را در گوشی‌های کاربران ایجاد کند. این مشکلات در سریع‌ترین زمان رفع می‌شوند، اما بروزرسانی‌ها همواره نمی‌توانند بدون عیب باشند.

بروزرسانی گوشی سامسونگ چقدر طول میکشد ؟

انجام بروزرسانی کلیه گوشی‌ها وابسته به حجم فایل‌ها و سرعت اینترنت کاربران است. این احتمال وجود دارد که شما بتوانید در مدت زمان 15 دقیقه تا 1 ساعت، بروزرسانی اندروید را انجام دهید. همچنین بعد از سیستم عامل باید بتوانید بروز رسانی نرم افزار گوشی را هم انجام دهید.

جمع‌بندی نهایی

نسخه‌های جدید اندروید می‌توانند دارای ویژگی و قابلیت‌های مختلف باشند. به عنوان مثال آن‌ها می‌توانند در بسیاری از موارد باعث رفع و بهبود شرایط باتری یا عملکرد دستگاه شوند. به عنوان مثال، اندروید 12 یک زبان طراحی کاملا جدید با نام Material You را همراه با برخی از ویژگی‌های حریم خصوصی موردنیاز کاربران در اختیار افراد قرار داده و می‌توان آن‌ها را ارزشمند توصیف کرد.

تغییرات رابط کاربری (UI) هم می‌توانند در کنار سیستم عامل اهمیت زیادی داشته باشند. هیچ چیزی بیشتر از یک رابط کاربری قدیمی نمی‌تواند باعث قدیمی شدن دستگاه شود. هنگامی که رابط کاربری و پوسته نرم افزار را بروزرسانی کنید، احساس خواهید کرد که از یک گوشی جدید استفاده می‌کنید. آپدیت می‌تواند رابط بصری دستگاه شما را بهبود ببخشد. طبیعی است که از حس و ظاهر نرم افزار قدیمی خسته خواهید شد. بنابراین اگر بروزرسانی را در حالت ذکرشده مشاهده کردید که ظاهر رابط کاربری را به صورت قابل توجه تغییر می‌دهد، می‌توان گفت ارزش نصب کردن را خواهد داشت. در صورتی که گوشی شما توانایی دریافت بروزرسانی اندروید را نداشته باشد، نباید نگران آن باشید. با این که بروزرسانی‌ها می‌توانند مهم باشند، اما ضروری نیستند.

همانطور که در بخش‌های قبل ذکر شد، این امکان وجود دارد که کاربران دارای نسخه‌های قدیمی اندروید باشند، اما کماکان از کارکرد و عملکرد دستگاه خود رضایت داشته باشند. به خاطر داشته باشید که ممکن است گوشی‌های اندروید زیادی بروزرسانی شوند، اما مدت زمان انجام کار طولانی شود که این مسئله بستگی به مدل و کمپانی دارد.

 

آموزش ساخت Gif:
چطور گیف درست کنیم

 

سوالات متداول

آیا بروزرسانی گوشی باعث بروز خرابی می‌شود؟ هم بله و هم خیر؛ گاهی وقت‌ها ممکن است با انجام بروزرسانی، ناهمخوانی‌هایی میان برنامه‌ها ایجاد شود و گاهی هم هیچ مشکلی را مشاهده نکنید.

آیا انجام بروزرسانی در مدت زمان کوتاه انجام خواهد شد؟ بله؛ البته این مسئله نیازمند سرعت اینترنت بالا بوده و به حجم فایل هم بستگی دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

61 نظر

  1. سوینا

    سلام خسته نباشید
    من گوشیمو یادم رفته بود بروز کنم الان ۲ تا برزو رسانی دارم( یکی ۲۰۲۳ یکی ۲۰۲۴) اگه توی یه روز هردو رو انجام بدم ممکنه که گوشی اسیب ببینه ؟ اتفاقی نمی‌افته؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سوینا

      سلام خیر مشکلی نداره
  2. نازنین

    سلام گوشیه من اس23اولترا هستش من بعد بروزرسانی یه صفحه باز کرد به اسم هوش مصنوعی هر کاری میکنم ازش خارج نمیشه گوشیو که باز میکنم زود میاره انگار اجباریه ولی نه با گوگل وارد میشه نه وقتی ایمیلمو خودم میزنم نه وقتی حساب جدید می‌سازم همینجوری مونده هیچ کاری باهاش نمیتونم کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نازنین

      سلام دکمه پاور رو نگه دارید بعد دستتون رو روی لوگوی خاموش کردن نگه دارید گوشی رو در حالت safe mode بوت کنید بعد خاموش کرده و مجدد روشن کنید
  3. باربد

    سلام ببخشید گوشی من note 12 شیائومی هست CPU من در آپدیت Xiaomi Hyper OS تغییر می کنند یعنی CPU من بالا می رود ؟ اگر می شود توضیحی در مورد این آپدیت 4 گیگابایتی بدید و لطفاً بگید چه چیز هایی تغییر کرده!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به باربد

      سلام بهینه‌تر شده هایپر او اس یه سری تغییرات ظاهری هم داره آشنایی کامل با HyperOS در اندروید ۱۴ رو مطالعه کنید
  4. فاطمه

    سلام وقت بخیر ببخشید من هفته‌ی گذشته گوشی A72 رو آپدیت کردم تا دیروز مشکلی نداشت ولی بعد از اینکه گوشی خاموش و روشن شد دیگه هنگ کرده و انگار باگ گرفته باشه مدام خاموش و روشن میشه این ربطی به آپدیت داره؟ زمانی که قفل گوشی رو باز میکنیم این مشکل به وجود میاد و تا زمانی که قفل هست خاموش و روشن نمیشه و هنگ نمیکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فاطمه

      سلام بله باید منتظر نسخه بعدی باشید
      1. fz

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر.من گوشیم a54 هست و من گوشی رو اپدیت کردم، حس میکنم شارژ خالی میکنه و یکم موبایلم داغ میکنه.بنظرتون چیکار کنم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به fz

          سلام باید صبر کنید تا آپدیت بعدی عرضه بشه
      1. میلاد

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر جوشی من ردمی 9هستش الان اپدیت خیلی وقته اومده شاید نزدیک یک ساله و گوشیم هنگی شده اگه من بروز رسانی کنم درست میشه ؟ بعدبااینترنت خود گوشی برور رسانی کنم مشکلی پیش نمیاد
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به میلاد

          سلام بله ممکنه بهتر بشه
      1. ب. تجلی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام، وقت بخیر. گوشی من Nothing Phone 1 است. در صورت اقدام به بروزرسانی سیستم عامل، اشکالی با طرح ریجستری پیش نمی‌آید؟ گوشی‌های دیگر چطور؟ با تشکر
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ب. تجلی

          سلام نه مشکلی نداره وقتی رجیستر کردید دیگه براش اتفاقی نمیفته
      1. محسن

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام...وقت بخیر ...گوشی بنده سامسونگa52s 5g هستش.... آخرین اپدیتی که درتاریخ ۱۴۰۳/۱/۹ دریافت کردم ،تمام 20 تا وی پی انی که حتی به مدت ۴۸ ساعت هم بی وقفه و بدون لحظه ای قطعی، کار میکردن،الان ضمن اینکه با سختی وصل میشن، نهایتا اگر خیلی دوام بیارن ۱۵ دقیقه کار میکنن و اتومات قطع میشن....
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به محسن

          سلام آپدیت One UI 6 بوده؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c/
ads
ads