داغ ترین ها :
حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی

حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی

شاید تا به حال برایتان اتفاق افتاده باشد که بعد از آپدیت کردن گوشی، سیستم عامل بالا نمی‌آید و و روی لوگوی اسم گوشی گیر می‌کند؛ این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما جدا از دلایلش مهمتر رفع این مشکل است که نیاز است یک سری راهکار بلد باشید تا بتوانید از این چرخه بوت شدن گوشی فرار کنید. برای حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی تا انتهای این مطلب بسیار مهم همراه ما باشید.

بوت لوپ یعنی چی؟

گاهی اوقات پس از آپدیت شدن گوشی، گوشی روشن نمی شود و فقط روی اسم گوشی گیر می کند  و مدام ری استارت می شود، این چرخه انقدر اتفاق می افتد تا باتری گوشی خالی شود و دیگر روشن نشود، سپس اگر به شارژ بزنید باز هم بوت لوپ تکرار می شود و گوشی روشن نمی شود. به این چرخه بوت نشدن گوشی بوت لوپ گفته می شود.

 

قیمت روز گوشی موبایل را می توانید در سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مشاهده کنید.

 

چرا گوشی بوت لوپ می شود؟

بوت لوپ شدن گوشی می تواند دلایل بسیاری داشته باشد، اما مهم ترین دلیل آن سخت افزاری است، گاهی اوقات ضربه و یا آب خوردگی می تواند باعث بوت لوپ شدن گوشی شود. یکی دیگر از دلایل بوت لوپ شدن می تواند نرم افزاری باشد و وجود یک برنامه مخرب می تواند اجازه ندهد که گوشی بوت شود.

مهمترین دلیلش ضربه دیدن حافظه داخلی و رم است که بر اثر افتادن گوشی روی سطح سفت اتفاق می افتد، گاهی اوقات هم می تواند به دلیل اتصالی بورد، داغی بیش از حد گوشی یا نصب رام کاستوم به صورت نادرست و غیر استاندارد باشد. اما بیشترین گزارش بوت لوپ پس از آپدیت بوده است، شاید فکر کنید که تقصیرآپدیت بوده و اگر آپدیت نمی کردید مشکلی پیش نمی آمد، اما اینطور نیست.
زمانی که گوشی شما پس از آپدیت دچار بوت لوپ می شود، حتما قبل از آپدیت این مشکل وارد گوشی شما شده، یا اشکال از حافظه داخلی است که صدمه دیده یا مشکل نرم افزاری وجود داشته مانند برنامه بدافزار؛ اما یک دلیل هم وجود دارد، آن هم بد نصب شدن آپدیت، مثلا در حین نصب آپدیت گوشی خاموش شود، به همین دلیل نباید قبل از آپدیت کمتر از 50 درصد شارژ داشته باشید.

زمانی که گوشی را آپدیت می کنید، اطلاعات آپدیت باید روی حافظه داخلی گوشی نصب شود، پس اگر حافظه داخلی آسیب دیده باشد و یا یک فایل مخرب درونش قرار داشته باشد اجازه نمی دهد فایل آپدیت به درستی روی گوشی نصب شود، به همین دلیل گوشی دچار بوت لوپ می شود و انقدر ری استارت می شود تا خاموش شود.

مشکل بوت لوپ شدن گوشی چه بلایی سر گوشی می آورد؟

بوت لوپ یا مشکل بوت نشدن گوشی زمانی رخ می دهد که فایل آپدیت به درستی نصب نشود و یا گوشی مشکل سخت افزاری در قسمت حافظه داخلی داشته باشد، پس طبیعتا مشکل بدی است و نباید برای گوشی رخ بدهد. بوت لوپ شدن گوشی یکی از بدترین بلاهایی است که می تواند سر یک گوشی بیاید و متاسفانه نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.

بوت لوپ شدن گوشی اندروید

 

 

از کجا بفهمیم گوشی بوت لوپ شده؟

تقریبا هیچ مشکلی مانند بوت لوپ نیست و به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید، اما گاهی تعمیرکاران تصور می کنند مشکل از IC پاور گوشی است و نمی تواند گوشی را روشن نگه دارد، پس بهتر است گوشی را پیش یک متخصص گوشی ببرید و از سپردن گوشی تان به هر تعمیرکاری خود داری کنید.

بوت لوپ باعث می شود به سیستم عامل اندروید شما ضربه وارد کند و اجازه ندهد گوشی بالا بیاید، به همین دلیل هیچ کاری نمی توانید با گوشی انجام دهید و یا باید گوشی جدید بخرید یا تلاش کنید آن را به صورت اصولی تعمیر کنید. سعی کنید از روت کردن و آنلاک کردن گوشی مثل رام زدن خودداری کنید تا در حین آپدیت به مشکل بوت شدن گوشی برخورد نکنید.

بریک شدن گوشی چه فرقی با بوت لوپ شدن گوشی دارد؟

خیلی از کاربران این دو پدیده را با هم اشتباه می گیرند و فکر می کنند گوشی شان بریک شده، هر چقدر که بوت لوپ شدن گوشی ترسناک است، بریک کردن گوشی وحشتناک تر است؛ عملا زمانی که یک گوشی بریک می شود، دیگر به هیچ دردی نمی خورد و باید با گوشی خود خداحافظی کنید و به خرید گوشی جدید فکر کنید.

وقتی گوشی بوت لوپ می شود مداوم ری استارت می شود، یعنی پشت هم روشن و خاموش می شود و حداکثر چیزی که هنگام روشن شدن گوشی میبینید نام و لوگوی برند گوشی است؛ اما زمانی که گوشی بریک می شود، حتی روشن نمی شود که ری استارت شود و عملا باید گوشی را تعویض کنید.

کدام گوشی بیشتر بوت لوپ می شود؟

شاید بهتر باشد اول بگوییم کدام گوشی ها بوت لوپ نمی شود، درست است مثل همیشه آیفون ها پیروز هستند و با سیستم عامل قدرتمندی که دارند، دچار بوت لوپ نمی شود. اما به سراغ گوشی هایی برویم که گزارش بیشتری از بوت لوپ شدن هایشان به دستمان رسیده.

گوشی های ال جی متاسفانه بیشتری درصد خرابی بر اثر بوت لوپ شدن را به دنبال داشته اند و شاید به همین خاطر است که ال جی در میان رقابت سخت شرکت های بزرگ گوشی سازی نتوانست دوام بیاورد و از دنیای گوشی سازی خداحافظی کرد. این گوشی ها به دلیل ضعیف بودن قطعات داخلی و نبود رابط کاربری بهینه برای سیستم عامل، هیچوقت به خوبی دیگر برندهای رقیب نبوده و به راحتی دچار بوت لوپ می شود.

بوت لوپ شدن گوشی اندروید

 

چطور منبع و اطلاعات مربوط به یک عکس را در اینترنت پیدا کنیم؟

جستجوی معکوس تصاویر

 

حل مشکل بوت لوپ گوشی

همانطور که گفتیم زمانی که گوشی بوت لوپ می شود دیگر امیدی نمی توان به آن گوشی داشت، اما واقعا آیا مشکل بوت لوپ حل نشدنی است؟ خیر این طور نیست، بوت لوپ را هم در بسیاری از مواقع می توان برطرف کرد، اما باید روش ها را به صورت دقیق انجام دهید تا شانسی برای برگرداندن گوشی داشته باشید.

سه دکمه یا هارد ریست کردن گوشی

زمانی که گوشی شما چار کندی می شود، هارد ریست کردن گوشی می تواند کمک زیادی کند، اما هارد ریست فقط برای رفع کندی و لگ گوشی نیست ومی توانید در زمانی که گوشی شما بوت لوپ شده هارد ریست را انجام دهید، اگر خوش شانس باشید گوشی شما به راحتی سالم می شود. برای هارد ریست کردن اکثر گوشی های اندرویدی باید دکمه پاور و دکمه های حجم صدا را با هم نگه دارید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس هر سه دکمه را با هم فشار دهید تا زمانی که گوشی روشن شود و لوگوی گوشی ظاهر شود.

بوت لوپ شدن گوشی اندروید

سافت ریست کردن گوشی

احتمالا تمام کاربران گوشی های هوشمند تا به حال یک بار هم که شده گوشی خود را ری استارت کرده اند، برای این کار باید دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه خاموش کردن ظاهر شود و آن را انتخاب کنید، اما این روش فقط برای کسانی مشکل گشا است که گوشی شان مشکل خاصی ندارد و بوت لوپ خیلی روی آن اثر نگذاشته باشد.

درآوردن کارت حافظه جانبی

یکی از راه هایی که گاهی اوقات می تواند تاثیر گذار باشد، درآوردن SD کارت از گوشی است؛ بعضی وقت ها ممکن است کارت حافظه ای که استفاده می کنید خراب شده باشد و یا داخل آن برنامه نصب باشد که روی بوت شدن گوشی تاثیر بگذارد، پس کارت حافظه گوشی را خارج کنید و اگر مشکل حل نشد به سراغ دیگر روش های گفته شده بروید.

بوت لوپ شدن گوشی اندروید

 

هر برنامه ای که نصب دارید را می توانید به گوشی های دیگر انتقال دهید:

استخراج سورس از فایل apk

 

حل مشکل بوت لوپ گوشی به کمک ریکاوری مود

یکی از روش های حل مشکل بوت لوپ در گوشی، استفاده از ریکاوری مود گوشی است؛ ریکاوری مود قسمتی از گوشی است که می توانید به سیستم عامل دسترسی پیدا کنید، اما باید مواظب باشید زیرا تمام تنظیماتی که داخل ریکاوری مود قرار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و ممکن است به گوشی شما آسیب برساند.

برای حل مشکل بوت نشدن گوشی شیائومی و سامسونگ به کمک ریکاوری مود از راه زیر عمل کنید:

ابتدا گوشی خود را کاملا خاموش کنید.

حالا دکمه پاور و دکمه افزایش صدا را نگه دارید تا لوگوی ریکاوری مود ظاهر شود.

دکمه ها را رها کنید و با استفاده از دکمه های کنار گوشی بین منوی ریکاوری مود بالا پایین کنید. دکمه پاور گزینه را انتخاب می کند و دکمه های حجم صدا بین گزینه ها می توانید منتقل شوید.

روی گزینه Wipe partition Cache data بروید و دکمه پاور را بزنید تا انتخاب شود.

این گزینه تمام اطلاعات حافظه موقت گوشی شما را پاک می کند که شامل اطلاعاتتان نمی شوود، فقط رم گوشی خالی می شود و باعث می شود سیستم عامل سریع تر راه اندازی شود، نگران اطلاعاتتان نباشید زیرا آن ها هیچ تغییری پیدا نمی کنند.

حالا گزینه Rebot System Now را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا گوشی راه اندازی شود.

اگر مشکل بوت شدن گوشی سامسونگ یا شیائومی شما حل نشد، دوباره گوشی را خاموش کنید و ریکاوری مود را طبق روشی که آموزش دادیم فعال کنید.

حالا به جای انتخاب Wipe Partition Cache گزینه Reset فکتوری را انتخاب کنید.

نکته: دقت کنید که این روش باعث پاک شدن تمام اطلاعات داخل گوشی شما می شود، پس با اطمینان کامل از این روش استفاده کنید.

Wipe Partition Cache در گوشی سامسونگ

حل مشکل بوت نشدن گوشی با برنامه

اما گاهی اوقات وضعیت سخت تر از رفع مشکل با کمک ریکاوری مود و سه دکمه کردن گوشی است، پس مجبوریم از نرم افزارهای دیگر و کامپیوتر برای بوت کردن گوشی استفاده کنند، پس نیاز به برنامه هایی داریم که در ادامه مطلب به شما پیشنهاد می دهیم.

 

برنامه dr.fone

حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی

یکی از محبوب ترین برنامه هایی که می تواند از پس هر مشکلی در گوشی های اندرویدی بربیاید، برنامه دکتر فون است که به کمک آن می توانید مشکلاتی مثل بوت لوپ و صفحه سیاه شدن گوشی را حل کنید. برای حل مشکل بوت از طریق دکتر فون ابتدا باید برنامه dr.fone را دانلود کنیم.

  • گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید و برنامه را روی سیستم اجرا کنید.
  • سپس گزینه Repair را بزنید.
  • در این قسمت Android Repair را انتخاب کنید.
  • پنجره ای باز می شود که درآن باید اطلاعاتی از گوشی تان را وارد کنید که شامل مدل گوشی، اسم گوشی، کشور سازنده و سایر اطلاعات را وارد کنید.
  • نکته: در این روش احتمال دارد تمام اطلاعات گوشی شما پاک شود، به همین دلیل لازم است از اطلاعات خود که شامل عکس و پیام ها است پشتیبان گیری کنید.
  • حالا Next را بزنید و Warning را تایید کنید.
  • حالا برای تاید باید 000000 را وارد کنید. (شش عدد صفر)
  • در این مرحله باید گوشی خود را در حالت Download mode بوت کنید.
  • برای وارد شدن به حالت دانلود مود، باید گوشی را سه دکمه کنید. پس هر سه دکمه پاور و دکمه کم و زیاد صدا را نگه دارید، پس از مشاهده لوگو گوشی روی صفحه، فقط دکمه ولوم بالا را نگه دارید و دیگر انگشتانتان را از دکمه ها بردارید.
  • زمانی که وارد بوت لودر گوشی می شوید، باید گزینه Next در نرم افزار دکتر فون را انتخاب کنید تا نرم افزار های مربوط به گوشی شما را انتقال بدهد.
  • کمی صبر کنید تا مرحله دانلود و نصب و انتقال فریمور به گوشی شما توسط برنامه دکتر فون تمام شود، با این که مقداری ممکن است طول بکشد، اما تمام مشکلات گوشی های شیائومی و تمام مشکلات گوشی سامسونگ شما را یرطرف خواهد کرد.

 

دو اصطلاح بسیار مهم در زمینه موبایل:

رفرش چیست؟ ریپک چیست؟

 

برنامه ReiBoot

دانلود برنامه ریبوت

یکی دیگر از برنامه های برطرف کننده مشکل بوت گوشی سامسونگ و شیائومی، برنامه ReiBoot است که به کمک آن می توانید تمام مشکلات نرم افزاری گوشی را برطرف کنید. برای حل مشکل بوت لوپ گوشی ابتدا دانلود برنامه ReiBoot نیاز است، پس از دانلود این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید و گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید. برنامه را باز کنید و طبق روش زیر عمل کنید:

  • پس از باز کردن برنامه روی گزینه Repair Android System کلیک کنید.
  • حالا گزینه Repair Now را انتخاب کنید.
  • مانند برنامه دکتر فون یک پنجره باز می شود که باید اطلاعات مورد نظر نظیر اسم گوشی، مدل گوشی، کشور سازنده و برند سازنده را انتخاب کنید.
  • حالا باید گوشی را روی Download Mode ببرید، مانند کاری که در مرحله قبل با برنامه دکتر فون انجام دادیم، باید گوشی را سه دکمه کنیم و پس از ظاهر شدن لوگوی گوشی روی صفحه نمایش گوشی، فقط دکمه ولوم بالا را نگه داریم تا وارد بوت لودر شود.
  • در این مرحله باید در برنامه روی کامپیوتر گزینه Next را بزنید تا برنامه فریمور مورد نظر گوشی شما را دانلود کند و به گوشی شما انتقال دهد.
  • شاید نصب این فریمور برای حل مشکل بوت شدن گوشی شیائومی و سامسونگ مقداری طول بکشد، اما صبر کنید تا تمام شود و می بینید که مشکل بوت نشدن گوشی به کل برطرف شده است.

در کل چهار روش می تواند خیلی موثر باشد تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید مشکل بوت لوپ گوشی تان را برطرف کنید که شامل:

اگر گوشی شما درون قاب است آن را سریعا از قاب خارج کنید، گاهی اوقات گوشی به دلیل نداشتن جای تنفس و گرم شدن بیش از حد باعث می شود دچار بوت لوپ شود و سیستم عامل اجرا نشود.

گوشی را سریعا به شارژ بزنید و مطمئن شوید گوشی شما به اندازه کافی یا حداقل 30 درصد شارژ دارد.

گوشی را فورس ری استارت کنید، دکمه های پاور و ولوم پایین را نگه دارید تا گوشی ری استارت شود و دوباره روشن شود، در این مرحله می توانید از Safe Mood برای رفع مشکل استفاده کنید.

در این مطلب روش های حل مشکل بوت لوپ را به شما آموزش دادیم و سعی کردیم مشکل شما را در کم ترین زمان حل کنیم تا گوشی و اطلاعات داخل آن را از دست ندهید، تنها نکته ای که باید حین انجام این مراحل انجام می دهید به آن دقت کنید، کار با ریکاوری مود است. در ریکاوری مود می توانید به تمام سیستم عامل دسترسی داشته باشید و هر تغییر ممکن است گوشی شما را از بین ببرد، اما با استفاده صحیح از آن می توانید گوشی خود را نجات دهید.

مشکل بوت لوپ بیشتر برای افرادی رخ می دهد که گوشی خود را کاستوم رام می کنند و یا گوشی خود را روت می کنند، اگر نیاز است که این دو کار را با گوشی خود انجام دهید، پس به کسی بسپارید که رام زدن و روت کردن را به خوبی بلد باشد و به گوشی و اطلاعات داخل آن صدمه وارد نکند.

آیا تا به حال گوشی شما هم وارد بوت لوپ شده است؟ در مواقعی که گوشی شما بوت نمی شود، از کدام روش برای حل آن استفاده می کنید؟ تجارب و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. هادی حسام

    یکی از دلایل دیگر بوت لوپ شدن گوشی پر شدن حافظه هست که به ۱۰۰ درصد برسد این مشکل ایجاد میشه.
    گوشی های سامسونگ و آیفون و شیائومی این گوشی ها بیشترین گزارش ها را داشته اند.

  2. محمود

    من گوشیم سامسونگ s10 هست و متاسفانه روی ریکاوری مود هست و سیستمش بالا نمیاد و اگر هم بره جلو تا انتخاب زبان میره و دوباره ری استارت میشه.
    بعد از یک عالمه مطالعهء دقیق راهنمایی هایی که نوشتید، رفتم هر دو برنامه ای که برای ریپیر هست رو دانلود کردم.
    دکتر فون با اینکه اپدیت کردم و آخرین ورژن موجودش رو نصب کردم ولی گزینه ریپیرش اصلا هیچ دستوری نمیگیره و اصلا کار نمیکنه.
    برنامه ری بوت هم که کار کرد ولی بعد از دانلود فایل 6 جی بی مربوط به مبایلم تازه پیامش اومده بالا که باید پول پرداخت کنید. اونم کم نه. از 5 دلار به پایین نداره…
    خلاصه هر دو برنامه شب من رو صبح کردن ولی هیچ دردی رو دوا نکردن بغیر از اتلاف وقت و اینترنت…

  3. amir

    اقا یه تبلت قدیمی دارم ، یمدت کنار رفته الان که تلاش میکنم روشنش کنم بوت لوپ میده؛ بدون هیچ دلیل و ضربه ای، با دکترفون قابل حله؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به amir

      سلام وقت بخیر باید امتحان کنید
  4. مصطفی

    بهترین و کامل ترین آموزشی بود که پیدا کردم و مشکل من را حل کرد
    تعمیرکار برای حل مشکل گفت حداقل 500 هزار تومان هزینه داره و جوری توضیح داد که فکر کردم میخواد ناسا هک کنه

    خیلی خیلی ممنونم ازتون بابت این آموزش

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مصطفی

      سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
      1. آریا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر گوشی من Redmi not 8 pro هست و بوت لودر شده وقتی سعی میکنم به ریکاوری مود دسترسی پیدا کنم نمیشه و نمیاره میشه راهنمایی کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%88%d8%aa-%d9%84%d9%88%d9%be-%d8%b4%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads