داغ ترین ها :
نحوه بکاپ گرفتن از پیام ها در اندروید و آیفون

نحوه بکاپ گرفتن از پیام ها در اندروید و آیفون

امروزه چه گوشی هوشمند داشته باشید یا گوشی ساده، حجم زیادی پیامک چه تبلیغاتی و چه کاری بین شما و نزدیکانتان رد و بدل می شود؛ برخی از این پیام ها انقدر مهم هستند که حاضر نیستید تحت هیچ شرایطی از آن ها بگذرید و ترس از دست دادن این پیام ها حتی به شما اجازه تعویض گوشی قدیمی با یک گوشی جدید را نمی دهد. در این مطلب می خواهیم آموزش دهیم که چگونه می توانید به راحتی تمام پیام های مهم گوشی تان را در گوشی جدید داشته باشید و حتی با بکاپ گرفتن از آن ها، خیالتان راحت باشد که اگر زمانی پاک شدند در جایی ذخیره داشته باشید و بتوانید آن ها را برگردانید. بکاپ گرفتن از پیام های گوشی در اندروید و ios روند پیچیده‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

تکنولایف مرجعی در دسترس برای بررسی قیمت گوشی موبایل در سراسر ایران است.

 

بکاپ گرفتن از پیام های گوشی در اندروید

یکی از پرمصرف ترین سیستم عامل ها در دنیا اندروید است و خوشبختانه به دلیل فراگیری و باز بودن این سیستم عامل برای طراحی برنامه و دسترسی، برنامه های جانبی بسیاری هستند که به شما اجازه می دهند به راحتی از اس ام اس های داخل گوشی بکاپ بگیرید.
یکی از آسان ترین روش ها که در گوشی های امروزی دیده می شود، تهیه نسخه پشتیبان از طریق تنظیمات خود گوشی است، برای مثال در این مطلب از یک گوشی سامسونگ با اندروید 11 استفاده کرده ایم، برای بکاپ گرفتن از پیام ها طبق روش زیر عمل کنید.

1- وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Backup را جست و جو کنید و وارد گزینه Accounts and Backup شوید.

2- روی گزینه Backup data لمس کنید.

بکاپ گرفتن از پیامک ها
3- در این مرحله از شما سوال می شود که از داده هایی نسخه بکاپ تهیه کند، قصد ما پیام ها است پس Messages را انتخاب کنید. 4- گزینه بک آپ را بزنید.

بکاپ گرفتن از SMS ها
به همین راحتی می توانید توسط خود گوشی بکاپ تهیه کنید، فقط توجه داشته باشید که برای بکاپ در گوشی های سامسونگ حتما باید یا به اکانت سامسونگ خودتان متصل باشید یا به اکانت جیمیل.
برای برگرداندن نسخه بکاپ در یک گوشی دیگر یا همان گوشی، کافیت همین مراحل را طی کنید و فقط به جای Backup Data گزینه Restore یا برگرداندن را انتخاب کنید.

 

 

نحوه بکاپ گرفتن از پیامک ها در حساب گوگل

یکی از روش هایی که توسط خود گوشی انجام می شود و بکاپ را به حساب گوگل شما انتقال می دهد، بکاپ گیری با جیمیل یا گوگل درایو است. برای انجام این مراحل ابتدا باید حساب گوگل خود را روی گوشی باز کنید و سپس طبق مراحل زیر عمل کنید.

1- گزینه backup را در تنظیمات گوشی خود جست و جو کنید و وارد گزینه Accounts and Backup شوید.
2- روی گزینه Backup data در زیر مجموعه Google Drive کلیک کنید.

بکاپ از پیامک ها
3- حالا می بینید که حسابتان روی گوشی است و زیر آن گزینه back up روشن است.
4- روی Back up بزنید و به راحتی از هر اطلاعاتی که لازم دارید نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آموزش بکاپ گرفتن از Sms
توجه کنید که این پشتیبان گیری برای حساب گوگل نیازمند یک اینترنت قوی است و حجم زیادی بعضا مصرف می کند، البته بستگی به محتوایی که انتخاب می کنید دارد. بهتر است که از یک اینترنت قوی با حجم زیاد استفاده کنید.

آموزش بکاپ گیری از پیام ها با برنامه

یکی از برنامه های معروف و محبوب برای اندروید که به راحتی به شما اجازه بکاپ گرفتن از پیام ها را می دهد برنامه Sms Backup & Restore است که با محیط کاربری آسان و روانی که دارد بهترین بستر برای بکاپ گرفتن را فراهم می کند. برای استفاده از این برنامه طبق روش زیر عمل کنید.

1- ابتدا دانلود برنامه Sms Backup & Restore لازم است.
2- پس از نصب برنامه و دادن اجازه های لازم به آن، گزینه Set Up A Backup را بزنید.

برنامه SMS Backup & Restore
3- با این برنامه علاوه بر پیام ها می توانید از شماره ها هم بکاپ تهیه کنید، در این مرحله از شما می پرسد که شماره ها هم علاوه بر پیام ها بکاپ گیر شوند یا خیر. طبق میل خودتان گزینه را انتخاب کنید.
4- حالا از شما سوال می کند که ترجیح می دهید اطلاعات شما در کجا ذخیره شود؟ گزینه های آن شامل حافظه گوشی شما، گوگل درایو، دراپ باکس و وان درایو است.

انتخاب محل ذخیره بکاپ اس ام اس
5- سپس می پرسد که می خواهید در یک دوره زمانی مشخص به صورت خودکار بکاپ گرفته شود یا خیر. طبق خواسته خود یکی از گزینه های روزانه، هفتگی و ماهانه را انتخاب کنید یا اگر میلی به انجام خودکار بکاپ گیری ندارید گزینه Schedule recurring backups را خاموش کنید.
6- سپس backup now را انتخاب کنید.

زمانبندی بکاپ گرفتن از پیام ها
7- برای برگرداندن این بکاپ می توانید در اول برنامه به جای Back up گزینه Restore را انتخاب کنید.
به همین راحتی می توانید از پیام هایتان در اندروید بکاپ بگیرید و آن را برگردانید.

 

دیگر آموزش های ریکاوری: ریکاوری عکس های گوشی

 

 

بکاپ گرفتن از پیام های گوشی در iOS

بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون مقداری سخت تر و پردردسر تر از اندروید است، به این دلیل که آیفون سیستم عامل بسته و غیرقابل نفوذی دارد و امنیت بای آن به برنامه سازان اجازه دسترسی به اطلاعات کاربر را نمی دهد، اما در این میان برنامه های مورد اعتماد محدودی هستند که می توانید از آن ها برای بکاپ گیری از پیام های آیفون تان استفاده کنید.

بکاپ گرفتن از پیام ها در iCloud

1- ابتدا مطمئن شوید که حساب آیکلود روی آیفون تان باز باشد و رمز آن را بلد باشید، زیرا بعدا به آن نیاز دارید.
2- وارد تنظیمات شوید و سپس iCloud را باز کنید.
3- حتما به wifi متصل باشید.
4- سپس انتخاب کنید که می خواهید از کدام اطلاعات خود بکاپ بگیرید، پیام ها را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن از پیامک در آیکلود آیفون
5- حالا گزینه Backup را بزنید و منتظر بمانید تا تمام شود.

بکاپ پیام ها در آیفون
به همین راحتی می توانید از پیام ها و مخاطبین خود در حساب iCloud خود بکاپ بگیرید، فقط نیاز است که حساب آی کلاد داشته باشید و به شبکه WIFI متصل باشید.

آموزش بکاپ گرفتن از پیام ها با برنامه در آیفون

یکی از برنامه های مورد اعتماد شرکت اپل برای انتقال پیام ها، برنامه iExplorer است که رابط کاربری بسیار آسان و روانی دارد، برای بکاپ گرفتن از پیام ها ابتدا دانلود برنامه iExplorer برای ویندوز یا مک لازم است و یک کابل لایتنینگ اپل یا همان کابل شارژ آیفون را نیاز دارید.

دانلود iExplorer برای مک

 

دانلود iExplorer برای ویندوز

 

پس از دانلود و نصب برنامه iexplorer، آن را باز کنید و گوشی آیفون را با کابل به سیستم خود متصل کنید.

بکاپ از sms در آیفون
سپس برنامه دستگاه آیفون شما را شناسایی می کند درست مثل آیتونز، مشاهده می کنید که می توانید با استفاده از این برنامه به راحتی اطلاعات خود را از آیفون به کامپیوتر خود منتقل کنید.
حالا گزینه backups را بزنید تا لیست اطلاعاتی که می خواهید از آن بکاپ بگیرید، باز شود. قصد ما پیام ها است، پس پیام ها یا Messages را انتخاب می کنیم.

بکاپ از پیام ها در آیفون
سپس backup now یا گزینه Ok را فشار دهید و منتظر بمانید تا از پیام های شما در کامپیوتر بکاپ بگیرد.
با این روش می توانید با سرعت بسیار زیادی اطلاعات آیفون خود را انتقال دهید و نیازی به آیکلود و wifi نخواهید داشت، البته این کار از طریق خود برنامه آیتونز هم انجام می شود اما برنامه iExplorer کار را خیلی راحت تر کرده است.

 

اگر آیفون خود را با یک گوشی اندرویدی جایگزین کرده اید، مطلب زیر برای شماست:

انتقال اطلاعات آیفون به اندروید

 

بکاپ گرفتن پیام ها از طریق آیتونز

آیتونز برنامه رسمی و مورد تایید اپل برای انتقال اطلاعات بین گوشی آیفون و کامپیوتر است که به کمک آن می توانید هر فایلی را که می خواهید جا به جا کنید و از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.
برای این کار ابتدا نیاز به آیفون تان، کامپیوتر شخصی، آیتونز و کابل لایتنینگ دارید. برای شروع اول برنامه آیتونز را برای کامپیوتر خود دانلود کنید.
سپس برنامه را باز کنید و گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید. برای بار اول نیاز است که برنامه گوشی شما را ثبت کند که به صورت خودکار انجام می شود، اما از دفعات بعد این کار نیاز نیست و گوشی شما شناخته می شود و هر زمان گوشی را به یتونز کامپیوترتان متصل کنید، به صورت خودکار از آن بکاپ می گیرد.
اما برای بار اول نیاز است که بکاپ تهیه کنید، پس از قسمت Locations گوشی خود را انتخاب کنید.

بکاپ از پیام ها در آیفون
درصفحه جدیدی که باز می شود گزینه backup now را بزنید.
حالا از اطلاعات گوشی خود بکاپ گرفته اید که شامل پیامک ها هم می شود، زمانی که خواستید گوشی جدید را راه اندازی کنید، از شما سوال می شود که می خواهید اطلاعات پیام ها و مخاطبین را از چه منبعی وارد کنید، در آن زمان شما گوشی را به کامپیوتری که با آن بک آپ گرفتید متصل می کنید و سپس گزینه Restore backup را در آیتونز انتخاب می کنید.

بکاپ از پیام ها در آیفون
شاید این روش مقدری آزاردهنده باشد اما امن ترین و ورد اعتماد ترین روش انتقال اطلاعات آیفون است، اما پیشنهاد نمی کنیم از این روش استفاده کنید و استفاده از iExplorer و iCloud را برای تهیه بکاپ از پیامک ها توصیه می کنیم.

 

راه حل سریع و موقت انتقال تماس ها: کد دایورت همراه اول و ایرانسل

 

بکاپ گیری از پیام ها با برنامه iTools

یکی از برنامه بسیار کارآمد و جذاب برای انتقال فایل آیفون، برنامه iTools است که مورد تایید اپل است و دانلود آن مشکلی ندارد و امن است.با این برننامه می توانید تمام اطلاعاتتان را انتقال دهید، اما این برنامه فقط برای انتقال نیست و قابلیت تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ هم دارد. برای این کار طبق روش های زیر عمل کنید.

1- ابتدا برنامه iTools را برای کامپیوتر نصب کنید.
2- سپس با کابل گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.
3- حالا برنامه iTools را باز کنید، می بینید که به سرعت گوشی آیفون شما را شناخته و اطلاعات شما را مانند آیتونز دسته بندی کرده است.
4- در منوی سمت چپ برنامه iTools گزینه Information را انتخاب کنید. می بینید که پیام ها و مخاطبین به شما نشان داده می شود.
5- در بالای این صفحه گزینه های Contacts، Messages، Notes، Bookmarks، Calendar و Call History وجود دارند که می توانید با مراجعه به هر قسمت، اطلاعات مورد نظرتان را تغییر دهید، انتقال دهید یا حذف کنید. اما یک گزینه Backup وRestore هم وجود دارد برای زمانی که می خواهید از پیام ها یا مخاطبین تان بکاپ بگیرید. با انتخاب پیام ها و زدن گزینه Backup منتظر بمانید تا نسخه بکاپ گرفته شود و در کامپیوتر شما ذخیره شود. برای برگرداندن این اطلاعات هم فقط کافیست گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و گزینه ریستور را بزنید یا فایل ذخیره شده را در گوشی اندرویدی جدید کپی کنید.

بکاپ از پیام ها در آیفون
در این مطلب انواع روش های انتقال اطلاعات در گوشی های هوشمند را به شما آموزش دادیم، از آسان ترین روش ها تا سخت ترین آن ها؛ امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد و به راحتی بتوانید از پیامک های گوشی اندرویدی و آیفون خود بکاپ بگیرید. شما از کدام روش برای بکاپ گیری پیامک ها استفاده می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. علی

    حالا اگه کسی آندروید کمتر از ورژن11 داشت، نباید بتونه از آموزشهای شما استفاده کنه؟؟؟!
    آندروید 11 که جدیدترین ورژنه
    اقلن بر مبنای چند ورژن پایینتر آموزش میدادید

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به علی

      سلام،‌ وقت شما بخیر. روی اندرویدهای پایین‌تر هم این روش جواب میده
      1. سجاد

        پاسخ به فرانک یحیوی

        با سلام و خسته نباشی ایا میشه برا پیامک و یا تاریخچه تماس یک برنامه همزاد لحظه ای باشه و داده های ورودی رو ثبت کنه و داده هایی که پاک میشه رو ثبت نکنه . مثلا فلان پیامک ک الان اومد و من پاکش کردم رو ثبت نگه داره کسی میتونه کمکی کنه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%da%a9%d8%a7%d9%be-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%da%a9-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads