داغ ترین ها :
آموزش کامل تبدیل گوشی به وبکم کامپیوتر

آموزش کامل تبدیل گوشی به وبکم کامپیوتر

در صورتی که برای ضبط ویدیو یا کنفرانس، ویدئو کال و … نیازمند وبکم هستید، اما توانایی تهیه آن را به دلایل گوناگون ندارید، می‌توانید گوشی خود را به یک وبکم تبدیل کنید. شما برای انجام این کار فقط نیازمند یک گوشی هوشمند اندروید و یک برنامه مناسب خواهید بود. در این مقاله قصد داریم تبدیل گوشی به وبکم و میکروفون کامپیوتر را آموزش دهیم. به خاطر داشته باشید که فروشگاه تکنولایف با تنوع بالای گوشی های هوشمند اندروید و ios، مرجع مناسب مشاهده قیمت گوشی برای شماست.

علت استفاده از گوشی اندروید به عنوان وبکم

استفاده از وبکم دلایل مختلفی دارد که می‌توان در میان آن‌ها به شرکت در جلسه‌های آنلاین یا کنفرانس تلفنی پیرامون ارائه گزارش‌های مختلف اشاره کرد. با این که بسیاری از مانیتورها و رایانه‌های شخصی مجهز به وبکم هستند، اما این مسئله درباره کلیه محصولات صدق نمی‌کند. با این که وبکم‌های جانبی محبوبیت زیادی دارند، اما نصب آن‌ها می‌تواند با مشکل همراه باشد یا نیازمند انجام تنظیمات خاص هستند. بدون تردید بهترین روش نصب برنامه DroidCam است؛ یک برنامه اندروید که گوشی هوشمند شما را به یک وبکم قابل حمل و مفید تبدیل می‌کند.

 

نکته مهم: هنگامی که دستگاه اندروید خود را به وبکم تبدیل کنید، قطعا هنگام نگه‌داری آن برای برقراری ارتباط ویدیویی یا فیلمبرداری، دچار مشکل و لرزش خواهد شد. در صورتی که قصد داشته باشید مشکل را رفع کنید، ابتدا باید حالت‌های گوناگون برقراری ثبات دستگاه را مدنظر قرار دهید. در حال حاضر دو روش برای تبدیل گوشی به وبکم وجود دارد.

 

گام اول: استفاده از DroidCam برای تبدیل گوشی به وبکم

برنامه DroidCam در دو حالت گوناگون ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها به صورت رایگان و در گوگل پلی قرار دارد. مورد دوم هم مربوط به سرویس‌های ویندوز و لینوکس بوده که از Dev47Apps قابل تهیه خواهد بود. ابتدا باید کار خود را با نصب برنامه اندروید آغاز کنید. پس از بارگیری برنامه، آن را از حالت فشرده خارج کرده و مطابق با دستورالعمل‌های ذکرشده عمل کنید.

پس از راه‌اندازی، یک پیام به منظور وارد کردن آدرس IP برنامه DroidCam مشاهده خواهید کرد که به سادگی پیدا می‌شود؛ فقط باید برنامه را روی گوشی هوشمند اجرا کنید تا بتوانید آدرس ذکرشده و شماره پورت را مشاهده کنید. هنگامی که وارد سرویس گیرنده دسکتاپ شوید، متوجه خواهید شد که امکان پخش صدا از گوشی هوشمند وجود دارد. همچنین شما می‌توانید کیفیت فایل ویدیویی خود را هم تنظیم کنید. در صورت انتخاب حالت اتصال از طریق USB، تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل USB بوده که قطعا در اختیار دارید. زمانی که برای انجام کار آماده هستید، کافی است گزینه Start را انتخاب کنید. سپس برنامه تلفن همراه اقدام به ارسال تصویر دوربین روی کامپیوتر خواهد کرد. شما برای دستگاه‌های مجهز به دو سنسور دوربین هم باید روی گزینه تنظیمات موجود در برنامه موبایل ضربه بزنید و پس از انتخاب باکس مناسب، وارد سنسور دوربینی شوید که قصد استفاده از آن را دارید.

تبدیل گوشی به وبکم با برنامه droidcam

با این که نسخه رایگان DroidCam می‌تواند قابلیت‌های خوبی را ارائه کند، اما قطعا امکانات آن را نمی‌توان کامل و بدون نقص دانست. شما می‌توانید از وبکم فقط در حالت افقی استفاده کنید. بزرگنمایی، وضوح، روشنایی و سایر کنترل‌های دیگر در منوی برنامه با محدودیت همراه هستند. در صورتی که قصد دارید موارد ذکرشده را فعال‌سازی کنید، لازم است قابلیت‌های ذکرشده را خریداری کرده تا امکان استفاده از آن‌ها فراهم شود.

 

دانلود DroidCam

 

آموزش تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر یا میکروفون فیلمبرداری را در مقاله زیر بخوانید:

تبدیل گوشی به میکروفون

 

گام دوم: استفاده از IP Webcam برای تبدیل گوشی به وبکم

بدون تردید IP Webcam را می‌توان به عنوان یک جایگزین قدرتمند برای DroidCam دانست. همچنین امکان دانلود آن به صورت رایگان از گوگل پلی هم فراهم است. شما می‌توانید نسخه دسکتاپ این برنامه را از آدرس  ip-webcam.appspot.com دانلود کنید. تنظیمات تا حد زیادی مشابه برنامه DroidCam است. با این که یک ابزار پیکربندی برای تکمیل شدن وجود دارد، اما IP Webcam از شما می‌خواهد خروجی را از طریق مرورگر وب مشاهده کنید. توجه داشته باشید که شما فقط باید از مرورگر گوگل کروم یا فایرفاکس برای انجام کار استفاده کنید؛ بنابراین نباید به فکر استفاده از اینترنت اکسپلورر یا مرورگر ادج (Edge) باشید. شما باید به منظور مشاهده فید از آدرس http://[IP ADDRESS]:8080/videofeed استفاده کنید. در ادامه آدرس صحیح آی پی را در نمایشگر گوشی موبایل پیدا خواهید کرد.

این برنامه می‌تواند وضوح تصویر مختلفی را برای فایل‌های ویدیویی و تصاویر ارائه کند. بد نیست بدانید که در حال حاضر فقط از دوربین‌های بخش عقب پشتیبانی می‌کند و خبری از دوربین سلفی نیست؛ این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد پشتیبانی از دوربین سلفی باشید. پس از شروع کار، باید روی گزینه Actions موجود در گوشی اندروید ضربه بزنید تا اجرای صحیح برنامه مورد بررسی قرار گیرد. سپس دوربین را متوقف کرده و مجددا راه‌اندازی کنید و در ادامه سایر فعالیت‌ها را انجام دهید.

استفاده از IP Webcam برای تبدیل گوشی به وبکم - 6

در صورتی که می‌خواهید راهی ساده برای ذخیره‌سازی ویدیوهای ضبط شده با IP Webcam پیدا کنید، باید افزونه اختصاصی Dropbox Uploader را از گوگل پلی دانلود کنید.

 

دانلود IP Webcam

 

دانلود IP Webcam Uploader

 

استفاده از اسکایپ با دوربین گوشی

در صورتی که از اسکایپ 8.0 برای برقراری تماس استفاده می‌کنید، روش‌های ذکرشده عمل نمی‌کنند. متاسفانه نسخه اسکایپ 8 از IP Webcam یا DroidCam پشتیبانی نمی‌کند. در صورتی که برقراری تماس‌های ویدیویی اسکایپ هامن چیزی است که به دنبال آن هستید، فقط باید از تبلت یا گوشی اندروید خود استفاده کنید. امروزه گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین‌های سلفی باکیفیت هستند که می‌توان از آن‌ها برای برقراری تماس و ارتباطات ویدیویی استفاده کرد. شما به سادگی می‌توانید اطلاعات حساب کاربری اسکایپ خود را در برنامه تلفن همراه وارد کنید و در ادامه تماس را برقرار نمایید. با انجام این کار دیگر نیازمند نصب نرم افزارهای جانبی نخواهید بود و همواره می‌توانید از اسکایپ استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین گوشی 2021 کدام است؟

 

تبدیل گوشی به میکروفون

هنگامی که قصد چت کردن با دوستان خود را داشته باشید یا زمانی که در حال تهیه و تنظیم موسیقی هستید، قطعا در اختیار داشتن میکروفون باکیفیت می‌تواند تاثیر زیادی در فعالیت شما داشته باشد. البته اگر بودجه کافی یا وقت لازم را برای تهیه میکروفون ندارید، می‌توانید گوشی موبایل خود را به میکروفون تبدیل کنید. شاید در ابتدا احساس کنید که انجام این کار دشوار است، اما راه‌اندازی گوشی به عنوان میکروفون در کامپیوتر می‌تواند به سادگی انجام شود.

استفاده از گوشی به عنوان میکروفون برای کامپیوتر

یکی از بهترین روش‌های انجام کار را می‌توان استفاده از WO Mic دانست. با استفاده از این برنامه می‌توانید از USB، بلوتوث یا وای فای برای متصل کردن میکروفون گوشی هوشمند خود به کامپیوتر استفاده کنید.

استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفون - 1

استفاده از برنامه کاملا رایگان بوده و تاخیر کمی هم دارد. شما می‌توانید از میکروفون گوشی در کامپیوتر به عنوان یک میکروفون باکیفیت و با عملکرد استاندارد، استفاده کنید. شما باید وارد وب سایت WO Mic شوید و درایور مربوط به کامپیوتر را دانلود کنید. همچنین باید برنامه اندروید یا iOS آن را هم دانلود و نصب کنید. برنامه کامپیوتر را اجرا کنید. در ادامه وارد بخش اتصالات (Connection) شوید تا امکان انتخاب گزینه متصل کردن (Connect) فراهم شود. همچنین باید حالت برقراری اتصال را هم تعیین کنید. در ادامه مراحل کامل انجام کار را آموزش داده‌ایم تا بتوانید این کار را به سادگی انجام دهید.

1: متصل کردن از طریق بلوتوث

استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفون - 2

ابتدا باید بلوتوث کامپیوتر را فعال‌سازی کنید:

  • کلیدهای ترکیبی Windows + I را برای ورود به بخش تنظیمات، فشار دهید.
  • در ادامه وارد بخش دستگاه‌ها (Devices) شوید تا بتوانید گزینه بلوتوث و سایر دستگاه‌ها (Bluetooth & other Devices) را انتخاب کنید.
  • بلوتوث را فعال‌سازی کنید. هم اکنون کامپیوتر شروع به شناسایی دستگاه‌ها خواهد کرد.

در ادامه کار باید بلوتوث را در گوشی موبایل فعال‌سازی کنید. موقعیت مکانی دقیق این گزینه در دستگاه متفاوت است، اما باید در تنظیمات و بخش اتصالات (Connection) قرار داشته باشد. گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر متصل کرده و برای تایید انجام اتصال هم یک اعلان در رایانه نمایش داده خواهد شد.

خرید مک بوک
در برنامه ویندوز WO Mic:

  • در بخش مربوط به نوع اتصال، بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کنید.
  • گوشی موبایل خود را از منوی کشویی دستگاه موردنظر، انتخاب کنید.
  • در ادامه تایید (Ok) را انتخاب کنید.

در برنامه موبایل WO Mic:

  • شما باید روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • در ادامه گزینه (Transport) را انتخاب کرده و روی گزینه بلوتوث (Bluetooth) ضربه بزنید.
  • به صفحه قبل رفته و روی نماد پخش ضربه بزنید تا عملیات انتقال صدای شما آغاز شود.

 

 

2: متصل کردن از طریق کابل USB

این روش فقط برای گوشی‌های اندروید کاربرد دارد. گوشی اندروید خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. این احتمال وجود دارد که ویندوز از شما درخواست کند تا درایور موردنظر را نصب کنید، بنابراین در صورت مشاهده پیام باید مراحل را تکمیل کنید. احتمالا ویندوز از شما درخواست نصب درایور خواهد کرد، بنابراین در صورت مشاهده پیام موردنظر باید مراحل را دنبال کنید. در ادامه باید اشکال‌زدایی USB را در تنظیمات توسعه‌دهنده فعال‌سازی کنید. سپس ویندوز می‌تواند گوشی شما را به عنوان یک دستگاه جدید شناسایی کند.

در برنامه ویندوز WO Mic:

  • باید Transport Type را انتخاب کرده و روی گزینه USB ضربه بزنید.
  • در ادامه تایید (Ok) را انتخاب کنید.

در برنامه موبایل WO Mic:

  • شما باید روی Settings cog ضربه بزنید.
  • گزینه Transport را انتخاب کرده و روی USB ضربه بزنید.
  • وارد صفحه قبل شوید و روی آیکون پخش ضربه بزنید تا میکروفون گوشی هوشمند شما فعال شود.

3: متصل کردن با وای فای

استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفون - 3

در صورتی که تصمیم به متصل کردن گوشی از طریق وای فای به کامپیوتر را داشته باشید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلیدهای ترکیبی Windows + I را به منظور بازگشایی بخش تنظیمات، فشار دهید.
  • در ادامه وارد بخش شبکه و اینترنت (Network & Internet) شوید و گزینه وای فای (WiFi) را انتخاب کنید.
  • شما باید روی گزینه نمایش شبکه‌های موجود (Show available networks) ضربه بزنید.
  • در ادامه شبکه موردنظرتان را انتخاب کرده و روی گزینه متصل کردن (Connect) ضربه بزنید.

در برنامه موبایل WO Mic:

  • گزینه Settings cog را انتخاب کنید.
  • گزینه Transport را انتخاب کرده و روی گزینه وای فای (WiFi) ضربه بزنید.
  • به صفحه قبل مراجعه کرده و روی آیکون پخش ضربه بزنید. در ادامه با یک بنر مواجه خواهید شد که آدرس آی پی را نمایش می‌دهد.

در برنامه ویندوز WO Mic:

  • از بخش Transport Type باید گزینه وای فای (WiFi) را انتخاب کنید.
  • در ادامه روی گزینه تایید (Ok) ضربه بزنید.
  • شما باید آدرس آی پی را در فیلد مربوطه وارد کنید.
  • در ادامه روی گزینه Ok ضربه بزنید تا میکروفون فعال‌سازی شود.

 

نحوه استریم با گوشی را در مقاله زیر آموزش داده ایم:

چگونه در توییچ استریم کنیم

 

آیا ویندوز توانایی تشخیص صدا را ندارد؟

با انجام کارهای ذکرشده نباید دچار مشکل شوید، اما در صورتی که دستورالعمل‌های ذکرشده را دنبال کنید و ویندوز توانایی تشخیص میکروفون را نداشته باشد، می‌توانید یک راه‌حل ساده را دنبال کنید:

  • کلیدهای ترکیبی Windows + I را به منظور بازگشایی تنظیمات، فشار دهید.
  • در ادامه وارد سیستم (System) شوید و بخش صدا (Sound) را انتخاب کنید.
  • شما باید در قسمت پایین از منوی کشویی برای انتخاب میکروفون (WO Mic Device) استفاده کنید.

تست توانایی تشخیص صدا ویندوز

شما باید اسمارتفون خود را در دست گرفته و صحبت کنید تا بتوانید در ادامه صدای خود را بشنوید.

لپ تاپ گیمینگ بنر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. .

    من برنامه droidcam رو نصب کردم ولی چون به وای فای وصله نمیاره ولی وقتی اینترنت خود گوشی رو باز میکنم میاره راهی هست که نت رو باز نکنم

    1. Javad eshaghi

      پاسخ به .

      سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. صدای نوت بوکم قطع است. من چگونه میتوانم با نرم افزار sound wire را نوت بوکم نصب کنم و بعد چگونه میتوانم صدای استاد در یک کلاس آن لاین را از گوشی اندروید خودم که نرم افزار sound wire روی گوشی ام نصب است بشنوم؟ نیز یک نرم افزار معرفی کنید که تصویر استاد در کلاس آن لاین را روی نوت بوکم ببینم و بعد من چگونه میتوانم با نرم افزار کامتازیا از کلاس آن لاین فیلمبرداری و کلاس آن لاین را روی نوت بوکم ذخیره کنم؟
  2. Arshia Alikhani

    من وقتی از هر برنامه تبدیل دوربین گوشی به وبکم استفاده میکنم، بعد از چند دقیقه برنامه کرش میکنه میره بیرون
    مشکلش کجاست؟
    My phone: SAMSUNG A70 android 11

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به Arshia Alikhani

      نرم افزار گوشیتون رو آپدیت کنید.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%a8%da%a9%d9%85/
ads
ads