داغ ترین ها :
تبدیل mms به sms در پیامک های بلند

تبدیل mms به sms در پیامک های بلند

تبدیل خودکار پیامک‌های طولانی به MMS یک معضل برای کاربران اندرویدی که قصد ارسال پیام‌های طولانی دارند شده است. این دسته از کاربران مجبور می‌شوند پیام‌های خود را به چند SMS کوتاه‌تر تبدیل کنند که تجربه جالبی نیست و کمی هم زمان‌بر است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، با ما همراه باشید تا حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی های اندرویدی را بررسی کنیم.

چرا پیام طولانی به MMS تبدیل می‌شود؟

تبدیل SMS به MMS به چهار دلیل اتفاق می‌افتد.

  • پیام طولانی است. sms حداکثر ۱۶۰ حرف و mms حداکثر ۱۶۰۰ حرف را اجازه می‌دهند.
  • بیشتر از یک نفر مخاطب هستند.
  • پیام دارای «خط موضوع» است.
  • پیام حاوی پیوست تصویر، ویدیو، لینک، اموجی و فایل‌های دیگر است.

مشکل بیشتر کاربران مورد اول است چرا که دیگر دلایل به راحتی قابل اجتناب هستند. اگر از اموجی در پیامک‌های خود استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که پیامک شما به mms تبدیل خواهد شد. در این مطلب به مورد اول و روش تبدیل mms به sms در سامسونگ می‌پردازیم.

چگونه پیام چند رسانه ای را غیر فعال کنیم

برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی های اندرویدی دو راه پیش پای کاربران قرار دارد. از آنجایی که تبدیل SMS به پیام چند رسانه‌ای یا mms یک ایراد نرم افزاری نیست و به سیاست‌های توسعه‌ دهندگان پیام‌رسان‌ها باز می‌گردد، اولین و ساده‌ترین روش تبدیل mms به sms در سامسونگ اعمال تغییرات در تنظیمات پیام‌رسان سامسونگ است.

اعمال تغییرات در تنظیمات

وارد برنامه messages شوید، آیکون ۳ نقطه منو را لمس کنید و وارد تنظیمات شوید، وارد قسمت text messages شوید، یکی از گزینه‌های Encoding یا Input Mode را مشاهده خواهید کرد. از آنجا گزینه GSM Alphabet را انتخاب کنید. این کار معمولاً روش حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a21 است. اما برای اطمینان بیشتر موارد زیر را هم انجام دهید.

برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a21 وارد پیام‌رسان سامسونگ شوید. روی آیکون ۳ نقطه منو لمس کنید و Settings را انتخاب کنید. روی More Setting ضربه بزنید. Multimedia Messages یا پیام‌های چند‌ رسانه‌ای ضربه بزنید. روی اعمال محدودیت‌ها یا Set Restrictions ضربه بزنید و گزینه محدود یا Restricted را انتخاب کنید. با این کار پیام‌رسان را از ارسال پیام‌های چند رسانه‌ای برحذر خواهید داشت. اینکار پاسخی به سوال چگونه پیام چند رسانه ای را غیر فعال کنیم است.

در صورتی که تمایل دارید به استفاده از پیام‌رسان سامسونگ ادامه دهید، دو راه حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a51 که در این قسمت شرح دادیم مشکل شما را رفع خواهند کرد. دومین روش تبدیل mms به sms در سامسونگ استفاده از پیام‌رسان‌های جانبی است که محدودیتی برای حروف SMS قائل نمی‌شوند. اگر از کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ هستید، نصب اپلیکیشن‌ جدید می‌تواند باعث کند شدن گوشی شما یا اشغال حافظه داخلی شود. به همین خاطر اعمال تغییرات در تنظیمات گزینه بهتری برای این دسته کاربران است.

نصب نرم افزار

روش دیگر حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a51 سامسونگ نصب اپلیکیشن‌های پیام رسانی است که بدون محدودیت کلمه و حروف، امکان ارسال SMS را برای کاربران فراهم می‌کنند. برنامه‌های زیادی در فروشگاه پلی استور گوگل وجود دارند که این کار را انجام می‌دهد. در اینجا تعدادی از بهترین‌های آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. با نرم افزار Chomp SMS آغاز می‌کنیم. این اپلیکیشن بیش از ده میلیون مرتبه از پلی استور دانلود شده است. میانگین امتیاز ۴.۳ نشان می‌دهد از ۳۵۰ هزار کاربری که به آن امتیاز داده‌اند، اکثریت رضایت کامل دارند. این برنامه راهکاری برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a52 هم به شمار می‌رود و علاوه بر آن تنوعی در پیام‌رسان است که امکانات شخصی سازی بیشتری نسبت به پیام رسان پیش‌فرض سامسونگ ارائه می‌کند.

برنامه بعدی Handcent Next SMS است. اپلیکیشنی که بیش از یک میلیون مرتبه از پلی استور دانلود شده و میانگین امیاز ۴.۳ را از ۵۰ هزار نظر دارد. این نرم افزار علاوه بر حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a52 امکانات شخصی سازی فراوانی هم ارائه می‌کند. می‌توانید یکی از این دو اپلیکیشن را به دلخواه انتخاب کنید یا هر دو را امتحان کنید و نرم افزاری که بیشتر دوست داشتید را برگزینید.

آپدیت سیستم عامل و پیام رسان

در نهایت، برای اینکه از عملکرد روان و داشتن بیشترین امکانات اطمینان حاصل کنید، سیستم عامل و اپلیکیشن‌های خود را به روز نگه دارید. این کار می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله تبدیل sms به mms را رفع کند.

سوالات متداول

علت تبدیل SMS به MMS چیست؟ پیام‌های طولانی در پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی سامسونگ و پیام‌های حاوی اموجی، تصویر و ویدیو، لینک و سایر پیوست‌ها از طریق پیامک چند رسانه‌ای یا mms ارسال می‌شوند.

روش تبدیل mms به sms در سامسونگ چیست؟ در صورتی که می‌خواهید به استفاده از پیام رسان پیش‌فرض سامسونگ ادامه دهید، باید تغییراتی در تنظیمات آن اعمال کنید. وارد تنظیمات برنامه شوید و تنظیمات بیشتر/more settings را انتخاب کنید. پیام‌های متنی/text messages را انتخاب و سپس در قسمت Input، گزینه GSM را انتخاب کنید.

چگونه پیام چند رسانه ای را غیر فعال کنیم؟ در تنظیمات پیام رسان سامسونگ وارد تنظیمات بیشتر/more settings شوید. پیام چند رسانه‌ای یا Multimedia Messages را انتخاب کنید. در قسمت اعمال محدودیت‌ها یا Set Restrictions، گزینه Restricted را انتخاب کنید. از قسمت APN در تنظیمات مخابراتی گوشی هم می‌توانید تنظیمات mms اپراتور خود را به کلی حذف کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

23 نظر

  1. Heliya

    بد نبود

  2. مهران

    همچین چیزی اصلا صحت نداره و با تغییر تنظیمات کاراکترهای دیگه ای بجز حروف الفبا برای طرب ارسال میشه (دایره و مربع و … )
    از طرفی هم همین نرم افزار مسیج گوگل روی بقیه گوشی ها داره بدون مشکل پیام های طولانی رو ارسال میکنه
    پس این موضوع صرفا برمیگرده به سیاست های احمقانه سامسونگ نه به سیاست های نرم افزارهای ارسال پیام
    برنامه هتی جانبی ارسال پیام هم که این مشکل رو روی سامسونگ رفع میکنند اکنقدر تبلیغات دارن که آدم رو پشیمون میکنند از استفاده ازشون
    اخیرا هم که بخاطر ف ی ل ت ر گوگل پلی توسط ایران ارسال پیامک های کوتاه هم با اختلال شدید مواجه شده متاسفانه

  3. آرمان

    من A53 داشتم و فقط با نصب Chomp SMS حل شد. هیچ راهی برای غیرفعال‌سازی MMS نبود و اون روشی که برای سامسونگ گفته شده بود هم همه کاراکترها را علامت سوال کرد. اما Chomp SMS به‌خوبی و بدون نیاز به هیچ تنظیمی کار کرد.

  4. شریف

    با سلام و وقت بخیر
    سپاس از توضیحات کاملتون
    سوالی داشتم درباره مدل a73, این گوشی تنظیماتش به نظر کمی متفاوت میاد، آیا میتوان mms آن را غیرفعال کرد؟
    لطفاً راه حل غیرفعال کردن آن را ذکر نمایید.
    باتشکر از پیج خوبتون.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به شریف

      سلام وقت بخیر خوشحالیم از همراهی شما یه برنامه دیگه بگیرید مثل messages by Google
      1. Ali

        پاسخ به احسان نیک پی

        سپاس فراوان منم گوشیم a73 هست و همین مشکل رو با massages by google دارم البته تازگیا اینجوری شده ممنون میشم اگه راهنمایی کنین چون تنظیماتشم کلا فرق میکنه🙏
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Ali

          سلام وقت خوش فکر میکنم این جزو تغییرات اندروید هست چون قبلا به راحتی میشد تنظیماتش رو تغییر داد
  5. مهدی خسروجردی

    سلام ،من زمانی که پیام طولانی تایپ میکردم ،در گوشی سامسونگ بصورت اتوماتیک تبدیل به MMS میشد ،برای حل این مشکل به galaxy store گوشی رفتم و SMS massages رو نصب کردم و حالت default رو روی این نرم افزار گذاشتم ،حالا براحتی sms های طولانی رو بدون مشکل می‌فرستم .

    1. مسعود شهنازی

      پاسخ به مهدی خسروجردی

      دمت گرم دادا رفتم اون برنامه رو دان کردم نصب کردم مشکل منم حل شد خدا امواتتو بیامرزه
  6. حیدر روحانی فرد

    دوستان
    ابن تنظیمات قطع mms و تبدیل به sms برای پیامهای طولانی در گوشی های m 32 را نمی‌شود با این دستورات اجرا کرد
    کشی باتر میدونه راهنمایی کنه خواعشا

    1. A Win

      پاسخ به حیدر روحانی فرد

      دوستان نرم افزار Textra SMS که هم تو گوگل پلی هست هم تو بازار و مایکت تست کنید احتمالا مشکلتون رو حل میکنه البته بهتون اجازه میده اگه خواستید تبدیل به mms بشه اما بطور پیشفرض mms غیر فعاله، امکانات خود برنامشم خوبه و خودم هم تجربه استفاده ازش رو داشتم
  7. میثم

    این راه حل GSM Alphabet توی گوشی های سامسونگ جواب نمی ده
    تمام متن اس مس رو تبدیل به علامت سوال می کنه
    حتی اگر فقط حروف استفاده بشه

  8. رضا

    سلام. برای سامسونگ نوت 10 پلاس چطور؟ چون این راهها هیچ کدام جواب گو نبود. یعنی آن قسمت را در تنظیمات ندارد یا تاثیری ندارد یا پیام ارسال شده بصورت علامت سوال به گیرنده میرسیده.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر میتونید از برنامه sms گوگل استفاده کنید این محدودیت رو به این شکل نداره
      1. رضا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر به تازگی گوشی A54 خریداری کردم ، پیام با متن بلند ارسال نمیشود لطفا راهنمایی فرمایید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به رضا

          سلام بله این محدودیت در گوشی های سامسونگ هست یه برنامه مشابه برای پیام ها از گوگل پلی دانلود کنید پیام های بلند رو با اون بفرستید
  9. نفس

    جواب میده پیامم فرستاده میشه ولی به صورت علامت سوال متن پیام برای فرد مورد نظر ارسال میشه
    اینو باید چیکار کنیم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نفس

      سلام وقت بخیر اموجی استفاده کردید؟
  10. فرشته

    سلام تشکر از مطالبتون
    لطفا این تنظیمات را برای گوشی سامسونگ a03s هم بگید چون برای من نداشت

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فرشته

      سلام وقت خوش مراحل یکسان هست داخل برنامه پیام خود سامسونگ برید سه نقطه بزنید به تنظیمات وارد بشید تنظیمات بیشتر رو انتخاب کنید و به قسمت پیام متنی برید حالا حالت ورودی رو به gsm تغییر بدید
      1. مهدی

        پاسخ به احسان نیک پی

        من اینکار رو انجام دادم پیام رو که فرستادم برای مخاطبم به تعداد حروف پیام علامت سوال رفت و پیامی هم که برای من اومد فقط علامت سوال بود
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مهدی

          سلام وقت بخیر پیام حاوی اموجی بوده؟
          1. Masoud

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام دوست عزیز خوبی نیار به نصب برنامه اضافی نیست دوتا پیام رسان روی گوشی بصورت دیفالت هست شما زحمت بکش اون یکی که پیام عادی هست فعال کن نه اون که مختص وب هست و توی تنظیمات همون پیام رسان حالت عادی به ترتیب روی سه نقطه بالا سمت چپ اگه زبان گوشی فارسی هست بزن اگه انگلیسی هست سمت راست بالا و تنظیمات - تنظیمات بیشتر- پیام متنی - زبان نوشتن تغییر بدین به یونیکد و دیگه تمام نیازی به هیچ برنامه و دستکاری اضافه نیست، این شامل تمام عزیزان دیگر هم میشه . این بخش دوستانی که زبان گوشی انگلیسی هست : settings - morsetting - textsetting - inputmode - unicode موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-mms-%d8%a8%d9%87-sms-%d8%af%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af/
ads
ads