داغ ترین ها :

تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی با شیائومی بلک شارک 4

در این مقاله به سراغ بلک شارک 4 می‌رویم تا مشاهده کنیم که گوشی گیمینگ شیائومی چگونه از پس اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی برخواهد آمد. در ادامه با تجربه بازی با بلک شارک 4 همراه ما باشید.

 

جدیدترین گوشی های شیائومی را می توانید از سایت تکنولایف تهیه کنید: گوشی شیائومی

 

با استقبال گسترده‌ی کاربران از محصولات گیمینگ به‌مرور زمان شاهد معرفی گوشی‌‌های هوشمندی بودیم که متناسب با سلیقه‌ی علاقه‌مندان به تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی طراحی و ساخته شده‌اند. یکی از این شرکت‌های نیز شیائومی بود که حتی برندی نیز به نام بلک شارک تاسیس کرد تا سهمی از بازار گوشی‌های گیمینگ را به خود اختصاص دهد.

یکی از مدل‌های سرآمد در میان گوشی‌های سری بلک شارک را می‌توان بلک شارک 4 دانست که البته آنچه آن را محصولات دیگر متمایز ساخته است، تنها مشخصات سخت‌افزاری نیست؛ بلکه گوشی گیمینگ شیائومی از دکمه‌های فیزیکی برای تجربه‌ی بهتر بازی‌های اندرویدی برخوردار شده است.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم که تجربه‌ی بازی‌های سنگین اندرویدی روی بلک شارک 4 به چه صورت خواهد بود. برای انجام این کار نیز ۶ بازی را در نظر گرفته‌ایم که شامل Genshin Impact ،Marvel Future Revolution ،Call of Duty: Mobile ،FIFA Mobile ،Asphalt 9 و Shadow Fighter 3 می‌شود.

در انتخاب بازی‌ها تلاش کرده‌ایم که بازی‌ها از سبک‌های مختلف برخوردار باشند تا بتوان توانمندی سخت‌افزار بلک شارک ۴ را به چالش کشید. البته پیش از آنکه به سراغ تجربه‌ی بازی‌ها برویم، ابتدا نگاهی داریم به مشخصات سخت‌افزاری بلک شارک 4 و همچنین نرم‌افزار آن تا ببینیم که گوشی گیمینگ شیائومی از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

مشخصات سخت‌افزاری بلک شارک 4 شیائومی

شیائومی برای گوشی گیمینگ خود به سراغ کوالکام رفته تا تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ را به خدمت گیرد؛ تراشه‌ای که مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده و از امکاناتی مانند پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند.

این پردازنده‌ی مرکزی از ۸ هسته‌ی Kryo 585 استفاده می‌کند، البته به این صورت که یک هسته با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، ۳ هسته با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته نیز با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کند. محصول شرکت شیائومی در سه ظرفیت حافظه‌ی رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی نیز به بازار عرضه شده که مدل در اختیارمان برای بررسی از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار است.

استفاده از چنین ترکیبی به دستگاه اجازه می‌دهد در زمان انجام وظایف سبک تنها از هسته‌هایی استفاده شود که فرکانس پایین‌تری دارند و درنتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شود. البته در زمان انجام امور سنگین، تمامی ظرفیت پردازنده‌ی مرکزی به چالش کشیده می‌شود تا بلک شارک 4 مشکلی در انجام چنین وظایفی نداشته باشد.

 

 

گوشی بلک شارک 4 در قاب

جا دارد کمی نیز به طراحی بلک شارک ۴ اشاره کنیم. دو تریگر در لبه‌ی سمت چپ دستگاه قرار گرفته که امکان آزادسازی یا قفل آن‌ها وجود دارد. درواقع کنار تریگرها دکمه‌های کشویی تعبیه شده تا آن‌ها را برای استفاده، آزاد ساخته یا در زمان عدم استفاده، آن‌ها را قفل کرد.

بسته به بازی می‌توان تریگرهای ذکر شده را تنظیم کرد تا عمل خاصی را در بازی‌ها انجام دهند؛ برای مثال در بازی Call of Duty Mobile تریگرها را طوری برنامه‌ریزی کردیم که برای هدف‌گیری و شلیک از آن‌ها استفاده شود.

نرم‌افزار بلک شارک 4

شیائومی برای بلک شارک ۴ سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را در نظر گرفته که از رابط کاربری JoyUI 12.5 استفاده می‌کند. این رابط کاربری درواقع همان MIUI 12.5 است که ظاهری متفاوت دارد و از ویژگی‌هایی متناسب با تجربه‌ی بهتر بازی‌های اندرویدی در اختیار کاربران و دارندگان گوشی گیمینگ شیائومی قرار می‌گیرد.

برند چینی برای اینکه گیمرها از تجربه‌ی بهتری در زمان اجرای بازی‌های اندرویدی برخوردار شوند، اپلیکیشنی به نام Shark Space طراحی کرده که نه‌تنها دسترسی سریع به بازی‌های نصب شده روی گوشی می‌دهد، بلکه می‌توان از طریق این اپلیکیشن، افزونه‌های مختلف عرضه شده برای بلک شارک ۴ مانند کیبورد، دسته یا موارد دیگر را فعال کرد.

برنامه شارک آرسنال گوشی های بلک شارک

شما می‌توانید منوی اپلیکیشن Shark Space را با توجه به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کرده و از میان تم‌های ثابت و متحرک، گزینه‌ی دلخواه را انتخاب کنید.

تم های بلک شارک 4

در صفحه‌ی اصلی این اپلیکیشن، بازی‌های اندرویدی در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته اگر دسترسی به بازی نداشته باشید، می‌توان آن را به‌صورت دستی به اپلیکیشن اضافه کرد.

کالاف دیوتی در بلک شارک 4

در بخش تنظیمات می‌توانید مشخص سازید که به‌صورت پیش‌فرض در زمان تجربه‌ی بازی، تماس ورودی دریافت نشود یا اعلانات به نمایش درنیایند. درواقع مشخص می‌سازید که هیچ عاملی باعث ایجاد مزاحمت در تجربه‌ی بازی مدنظرتان نشود.

شورتکات ستینگ black shark 4 شیائومی

در اجرای بازی‌ها نیز منویی با امکانات گسترده در اختیارتان قرار خواهد گرفت؛ منویی که اجازه می‌دهد وضعیت LAN را بررسی کرده یا میزان فریم ریت را مشاهده کنید. همچنین قابلیت‌های متعدد به‌صورت دسترسی سریع در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بدون نیاز به خروج از بازی بتوانید آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

گیم بوستر بلک شارک 4

حال به سراغ تجربه‌ی بازی‌های مختلف روی گوشی گیمینگ بلک شارک ۴ می‌رویم. تا انتهای مقاله همراه با تکنولایف باشید.

 

آیا می‌دانستید با هزینه ای بسیار کم می‌توانید دسته بازی مخصوص موبایل تهیه کنید!

 

تجربه بازی با بلک شارک 4 ؛ اجرای بازی Call of Duty Mobile

در میان عناوین اندرویدی می‌توان گفت که Call of Duty Mobile از بازی‌هایی است که برای اجرا در کیفیت مناسب به سخت‌افزاری توانمند نیاز دارد. بلک شارک ۴ نیز یک گوشی گیمینگ است که چنین سخت‌افزاری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اجرای بازی call of duty mobile رو بلک شارک 4

در آزمایشی که داشتیم، تنظیمات گرافیکی بازی را به حالتی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، قرار دادیم. باید گفت که بلک شارک ۴ می‌تواند بازی را با کیفیت بسیار خوبی اجرا کند. البته در تجربه‌ای که با شیائومی ۱۱ تی پرو داشتیم باید گفت که تجربه‌ی بازی با ۱۱ تی پرو بهتر بود.

تجربه بازی با بلک شارک 4 ؛‌ اجرای بازی FIFA Mobile

بازی بعدی که آزمایش کردیم، فیفا موبایل بود؛ بازی که تجربه‌ی لذت‌بخشی از مسابقات فوتبال را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ابتدا تنظیمات بازی را روی حالت گرافیکی High (بالاترین حالت ممکن) قرار دادیم.

اجرای بازی فیفا موبایل روی بلک شارک 4

بلک شارک ۴ توانست از پس اجرای بازی فیفا موبایل برآمده و گیم‌پلی بدون تاخیر را ارائه دهد.

تجربه بازی با بلک شارک 4 ؛‌ اجرای بازی Shadow Fight 3

بازی Shadow Fight 3 از عناوین محبوب اندرویدی در سبک مبارزه‌ای است که گرافیک زیبا و گیم‌پلی جذابی دارد. برای تجربه‌ی بازی، ابتدا تنظیمات را روی حالت اولترا قرار دادیم.

اجرای بازی shadow fight روی بلک شارک 4

در طول مدتی که بازی را تجربه کردیم با مشکلاتی مانند کندی عملکرد دستگاه یا افت فریم ریت مواجه نشدیم. البته به خاطر کندی سرعت اینترنت با لگ و تاخیر در دریافت فرامین برخورد کردیم که این موارد ارتباطی با سخت‌افزار دستگاه ندارد.

 

 

تجربه نشان داده که این بازی ها اعتیادآور هستند:
بازی های معتاد کننده موبایل

 

تجربه بازی با بلک شارک 4 ؛ اجرای بازی Asphalt 9

در آزمایش بعدی به سراغ یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی در سبک مسابقات اتومبیل‌رانی یا ریسینگ رفتیم.

اجرای بازی آسفالت 9 روی گوشی black shark 4

ابتدا تنظیمات بازی را روی بالاترین حد ممکن قرار دادیم و سپس مدتی بازی را تجربه کردیم. باید گفت بلک شارک ۴ از گوشی‌های هوشمندی است که به لطف سخت‌افزاری توانمند، تجربه‌ی بازی Asphalt 9 را لذت‌بخش می‌کند.

تجربه بازی با بلک شارک 4 ؛ اجرای بازی Marvel Future Revolution

شاید بتوان Marvel Future Revolution را از عناوینی دانست که بهترین گرافیک ممکن در میان بازی‌های اندرویدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. درواقع تجربه‌ی این بازی حسی را در شما ایجاد می‌کند که در حال تجربه‌ی بازی کنسولی هستید.

اجرای بازی Marvel Future Revolution

پیش از تجربه‌ی بازی، تنظیمات را در بالاترین حد ممکن قرار دادیم. باید گفت که بلک شارک ۴ به‌خوبی از پس ارائه‌ی گیم‌پلی ایده‌آل با گرافیکی خیره‌کننده برآمد.

 

 

مقایسه دو قاتل پرچمدار جدید از شیائومی:
مقایسه شیائومی 11t پرو با شیائومی 11t

 

تجربه بازی با بلک شارک 4 ؛ اجرای بازی Genshin Impact

در آخرین آزمایش به سراغ بازی محبوب Genshin Impact رفتیم. تنظیمات بازی همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در بالاترین حد ممکن قرار گرفته است.

اجرای بازی Genshin Impact با بلک شارک 4

همان‌طور که مشاهده می‌کنید بلک شارک ۴ توانست تجربه‌ای ایده‌آل از اجرای بازی Genshin Impact را ارائه دهد.

 

 

خرید گوشی بلک شارک 4 شیائومی با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

 

جمع‌بندی

در آزمایش‌هایی که انجام دادیم، بلک شارک ۴ نه‌تنها نشان داد گوشی هوشمندی ایده‌آل برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین اندرویدی است، بلکه به لطف برخورداری از طراحی مناسب به‌خصوص تریگرها باعث می‌شود تجربه‌ی بازی روی این محصول از جذابیت خاصی برخوردار باشد. درواقع اگر به دنبال گوشی هوشمندی برای تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی هستید، بلک شارک ۴ یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار است که البته هم‌اکنون می‌توانید آن را از تکنولایف خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

آیا شیائومی بلک شارک 4 برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین مناسب است؟ شیائومی بلک شارک 4 به لطف برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری بالارده، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین محسوب می‌شود.

شیائومی بلک شارک 4 در چند ظرفیت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود؟ در سه ظرفیت ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی که می‌توانید مدل دلخواه را هم‌اکنون از تکنولایف خریداری کنید.

دکمه‌های اضافه‌ی روی بدنه‌ی بلک شارک 4 چه کاربردی دارند؟ از این دکمه‌ها در بازی‌‌های اندرویدی می‌توانید استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%84%da%a9-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9-4/
ads
ads