داغ ترین ها :

تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی با شیائومی 11T پرو

می‌خواهیم بررسی کنیم که تجربه‌ی بازی‌های سنگین اندرویدی روی شیائومی 11T پرو به چه صورت خواهد بود و محصول شرکت چینی چگونه از پس اجرای بازی‌ها برخواهد آمد.

در مقاله‌ی پیشین به سراغ تجربه‌ی بازی‌ها در ریلمی 8 رفتیم؛ گوشی هوشمندی ارزان‌قیمت که البته به لطف برخورداری از سخت‌افزاری توانمند توانست تجربه‌ی قابل قبولی را در اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی ارائه دهد.

برای بررسی به سراغ چهار بازی محبوب و البته سنگین اندرویدی به نام‌هایCall of Duty: Mobile ،FIFA Mobile ،Asphalt 9 و Shadow Fighter 3 رفتیم، اما این بار در نظر داریم بازی دیگری نیز به این مجموعه اضافه کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند توانمندی گوشی هوشمند مدنظرمان را در زمان اجرای عناوین مختلف مشاهده کنند. این بازی Marvel Future Revolution نام دارد که از سبک اکشن سوم شخص برخوردار است.

در طول بررسی می‌خواهیم تنظیمات بازی‌ها را روی آخرین کیفیت ممکن قرار داده و سپس ویدئویی از گیم پلی بازی تهیه کرده و در اختیارتان قرار دهیم. با تکنولایف همراه شوید.

 

لیست قیمت امروز جدیدترین گوشی های شیائومی را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی شیائومی

 

مشخصات سخت‌افزاری شیائومی 11T پرو

این بار نوبت به شیائومی 11T رسیده است؛ گوشی هوشمندی با سخت‌افزاری بالارده که می‌تواند امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. پیش از آنکه به سراغ بررسی عملکرد پرچم‌دار شیائومی در اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی برویم، ابتدا نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سخت‌افزاری شیائومی 11T پرو که گویا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

در دل پرچم‌دار شیائومی، تراشه‌ای به نام اسنپدراگون ۸۸۸ قرار گرفته که توسط کوالکام ساخته شده و از فرآیند تولید یا لیتوگرافی ۵ نانومتری بهره می‌برد. این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی آدر ۶۶۰ استفاده می‌کند و برای پردازنده‌ی مرکزی نیز مدلی ۸ هسته‌ای در نظر گرفته شده است.

این پردازنده از سه خوشه تشکیل می‌یابد تا هسته‌ها در درون خوشه‌ها قرار گیرند. خوشه‌ی اول از یک هسته‌ی کریو ۶۸۰ با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، خوشه‌ی دوم از ۳ هسته‌ی کریو ۶۸۰ با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و خوشه‌ی سوم نیز از چهار هسته‌ی کریو ۶۸۰ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز متشکل شده است.

فعالیت این هسته‌ها به صورتی است که در زمان انجام وظایف ساده، هسته‌هایی با فرکانس کمتر فعالیت کنند و زمانی نیز که نیاز به انجام امور سنگین‌تر باشد، پردازنده از تمامی ظرفیت هسته‌ها استفاده می‌کند. شیائومی برای محصول خود دو ظرفیت حافظه‌ی رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی را در نظر گرفته که البته برای آزمایش، گزینه‌ی ۱۲ گیگابایتی در اختیارمان قرار دارد.

 

خرید گوشی شیائومی 11T Pro با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

نرم‌افزار Game Turbo

شیائومی برای بهبود تجربه‌ی گیمینگ در گوشی‌های هوشمند خود، اپلیکیشنی را طراحی کرده که Game Turbo نام دارد. این نرم‌افزار کاربردی اجازه می‌دهد بازی‌ها نرم و روان‌تر اجرا شوند. البته به این صورت که اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه متوقف خواهند شد تا منابع دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی استفاده شوند.

شما می‌توانید در اپلیکیشن Game Turbo مشخص کنید که بازی‌ها با چه کیفیتی اجرا شوند. اگر بازی نیز به‌صورت خودکار به اپلیکیشن اضافه نشد، می‌توانید به صورت دستی آن را اضافه کنید. با اجرای بازی‌های موجود در فهرست می‌توانید در زمان اجرای بازی به منوی کشویی دسترسی داشته باشید که امکان گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اجرای بازی آسفالت 9 در شیائومی 11T

این منو شامل دسترسی سریع به پیام‌رسان‌ها می‌شود یا به شما اجازه می‌دهد از گیم پلی بازی عکس یا ویدئو تهیه کنید. شما می‌توانید با استفاده از این منو دریافت اعلانات یا تماس ورودی را متوقف کنید تا تاثیر منفی روی تجربه‌ی بازی نداشته باشند.

 

 

اجرای بازی Call of Duty Mobile روی شیائومی 11T پرو

اجرای بازی Call of Duty Mobile روی شیائومی 11T پرو

از جذاب‌ترین بازی‌های اندرویدی می‌توان به Call of Duty Mobile اشاره کرد که اجرای آن روی حالت حداکثر تنظیمات، کار هر گوشی هوشمندی نیست.

همانطور که مشاهده می‌کنید شیائومی ۱۱ تی پرو می‌تواند COD Mobile را در بهترین حالت و بدون افت فریم ریت اجرا کرده و گرافیک درخور توجهی را به کاربران ارائه دهد.

اجرای بازی FIFA Mobile روی شیائومی 11T پرو

اجرای بازی FIFA Mobile روی شیائومی 11T پرو

بازی FIFA Mobile از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است؛ اما برای تجربه‌ی آن نیاز به گوشی هوشمندی با سخت‌افزار توانمند ندارید. با این حال، تنظیمات را روی حالت حداکثر قرار دادیم.


گرافیک بازی به حالتی است که انگار بازی را روی کنسول خانگی تجربه می‌کنید.

اجرای بازی Shadow Fight 3 روی شیائومی 11T پرو

اجرای بازی Shadow Fight 3 روی شیائومی 11T پرو

برای به چالش کشیدن 11T پرو وارد بخش تنظیمات شدیم و گرافیک بازی را روی حالت اولترا قرار دادیم.


بازی بدون افت فریم ریت اجرا شد. البته تاخیری که مشاهده می‌شود به دلیل وضعیت اینترنت بوده و ارتباطی با توان پردازشی دستگاه ندارد.

اجرای بازی Asphalt 9 روی شیائومی 11T پرو

اجرای بازی Asphalt 9 روی شیائومی 11T پرو

در ابتدا وارد بخش تنظیمات شدیم و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تنظیمات گرافیک روی حالت High قرار داده شد.


باید گفت که اگر از علاقه‌مندان به سبک ریسینگ هستید و علاقه به تجربه‌ی بازی Asphalt 9 دارید، شیائومی 11T پرو محصولی است که می‌‌تواند تجربه‌ای ایده‌آل را برایتان رقم بزند.

اجرای بازی Marvel Future Revolution روی شیائومی 11T پرو

اجرای بازی Marvel Future Revolution روی شیائومی 11T Pro

برای تجربه‌ی بازی Marvel Future Revolution به بخش تنظیمات رفتیم. در این صفحه‌، تنظیمات را روی بالاترین کیفیت ممکن قرار دادیم که می‌توانید تصویری از آن را مشاهده کنید.


ویدئویی که مشاهده کردید، تجربه‌ی ما از بازی Marvel Future Revolution است. همانطور که مشاهده کردید با افت فریم ریت مواجه نشدیم و بازی در بهترین حالت ممکن اجرا شد.

جمع‌بندی

در آزمایش‌هایی که انجام دادیم شیائومی 11T پرو توانست محبوب‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی را در بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند. درواقع پرچم‌دار شیائومی مشکلی در اجرای بازی‌های سنگین ندارد. در طول تجربه‌ای که داشتیم متوجه شدیم که کمی دستگاه داغ می‌کند، اما این موضوع باعث افت کیفیت تجربه‌ی کار با شیائومی 11T پرو نخواهد شد. همچنین باید اشاره کرد که تجربه‌ی بازی با حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش و اجرای بازی در نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سبب خواهد شد که باتری کمی زودتر تخلیه شود. چنین موضوعی نیز مشکلی برایتان به وجود نخواهد آورد؛ زیرا شیائومی 11T پرو تنها به ۱۷ دقیقه نیاز دارد تا با اتصال آن به شارژر ۱۲۰ وات از ظرفیت صفر به صد درصد برسد.

 

هر آخر هفته فیلم‌های پیشنهادی ما را دنبال کنید:
آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟

 

پرسش‌های متداول

آیا شیائومی 11T پرو برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین مناسب است؟ شیائومی 11T پرو به لطف برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری بالارده یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین محسوب می‌شود.

شیائومی 11T پرو در چند ظرفیت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود؟ در دو ظرفیت ۸ و ۱۲ گیگابایتی که می‌توانید مدل دلخواه را هم‌اکنون از تکنولایف خریداری کنید.

آیا شیائومی 11T پرو می‌تواند از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کند؟ بله. صفحه‌نمایش پرچم‌دار شیائومی قادر به پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. وحید

    ماله من انقد که داغ می‌کنه باعث میشه fpsبازیم بیاد پایین و لگ میده مجبورم جلوی کولر بازی کنم دهنم سرویس شده
    راه چاره ای نیست براش مثلا رام رو عوض کنم
    ترو خدا جواب بدید

    1. مجی ام

      پاسخ به وحید

      کلا سیستم خنک کننده گوشی ندارع و قاعدتا مناسب بازی هنوز نیست شاید در آینده بشه منم این‌ کوشی رو دارم و بیشتر برای لذت بردنه نه اینکه به چشم کنسول نگاه کنی بهش
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-11t-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads