داغ ترین ها :

تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی با وان پلاس نورد 2

در این مقاله به سراغ تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G رفته‌ایم تا متوجه شویم که آیا گوشی شرکت چینی قادر به ارائه‌ی عملکردی مطلوب است یا خیر.

 

برای خرید گوشی وان پلاس به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

وان‌پلاس شرکتی به مراتب کوچک‌تر از رقبای خود در بازار گوشی‌های هوشمند است و حتی قدمت کمتری نیز دارد و هرساله تعداد بسیار کمتری محصول نسبت به شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ به بازار معرفی می‌کند. با این حال، سیاست‌های درست شرکت چینی باعث شد تا وان پلاس بتواند موفقیت به مراتب بیشتری را نسبت به شرکت‌های دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند البته با مشخصات سخت‌افزاری بالارده کسب کند.

سیاست وان‌پلاس نیز به این صورت است که شرکت چینی گوشی‌های هوشمندی با ویژگی‌ها و سخت‌افزاری در حد محصولات پرچم‌دار اما با قیمتی به مراتب کمتر به بازار معرفی می‌کند که قادر هستند امکانات به مراتب بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

سران شرکت چینی زیرکی خاصی نیز در معرفی اولین گوشی هوشمندشان به خرج دادند و نام قاتل پرچم‌دار را برای آن انتخاب کردند؛ نامی که در حال حاضر برای محصولات بعدی وان‌پلاس نیز استفاده شد و در حال حاضر به تلفن‌های هوشمند بالارده، اما برخوردار از قیمتی مقرون به‌صرفه قاتل پرچم‌دار گفته می‌شود.

وان پلاس نورد 2

پس از مدتی وان‌پلاس در نظر گرفت که وارد بازار میان‌رده نیز بشود. در همین راستا، محصولاتی را معرفی کرد که در اقدام اول با موفقیت خاصی مواجه نشدند. شرکت چینی برای اینکه بتواند سهمی از بازار میان‌رده‌ها و میان‌رده‌های پریمیوم به دست آورد سیاستی را در پیش گرفت که شاهد آن در محصولات بالارده بودیم.

درواقع وان‌پلاس تلاش کرده تا گوشی‌های هوشمندی را به بازار معرفی کند که نسبت به رقبا بتوانند از سخت‌افزاری بهتر، اما برچسب قیمت کمتری برخورداری باشند. حاصل تمامی این تلاش‌ها را نیز در وان‌پلاس نورد ۲ می‌توان مشاهده کرد که نه‌تنها سخت‌افزار درخور توجهی دارد، بلکه از جنبه‌های مختلف طراحی ظاهری حتی متریال استفاده شده، حس محصولی پریمیوم را به کاربر منتقل می‌کند.

البته ما در مقاله‌ای جداگانه به بررسی کامل جنبه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وان پلاس نورد 2 مدل 5G پرداخته‌ایم و در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که نورد ۲ در اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی چگونه عمل خواهد کرد و آیا پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان به تجربه‌ی بازی هست یا خیر.

ابتدا نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های وان پلاس نورد ۲ مدل 5G و سپس بررسی خواهیم کرد که محصول شرکت چینی در اجرای بازی‌های اندرویدی چگونه عمل خواهد کرد. پیش از آنکه بررسی شروع شود، نظر شما کاربران تکنولایف چیست؟ آیا گوشی میان‌رده‌ی پریمیوم وان‌پلاس می‌تواند از پس اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی برآید؟

 

 

مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس نورد 2 مدل 5G

وان‌پلاس برای گوشی هوشمند خود به سراغ شرکت مدیاتک رفته تا توانمندترین تراشه‌ی حال و حاضر این شرکت یعنی دایمنسیتی ۱۲۰۰ را به خدمت بگیرد؛ تراشه‌ای که مبتنی بر لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G77 MC9 استفاده می‌کند.

پردازنده‌ی مرکزی نیز متشکل از ۸ هسته می‌شود که عبارت‌اند از ۱ هسته‌ی Cortex A78 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، ۳ هسته‌ی Cortex A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex A55 که با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. چنین ترکیبی به این صورت کار می‌کند که پردازنده‌هایی با فرکانس پایین‌تر وظایف انجام کارهای سبک را به عهده دارند و زمانی که نیاز به توان بیشتر برای اجرای کارهای سنگین‌تر باشد، پردازنده از تمام توان هسته‌ها استفاده خواهد کرد.

درواقع پردازنده از هسته‌هایی با فرکانس بالاتر در شرایط خاص استفاده می‌کند تا از مصرف انرژی بیشتر جلوگیری شود. چنین اقدامی نیز باعث می‌شود که دستگاه حرارت کمتری تولید کند. تراشه‌ی مدنظر را حافظه‌های رمی در ظرفیت‌های ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی همراهی می‌کنند که شما در زمان خرید می‌توانید با توجه به نیازی که دارید، ظرفیت مناسب را خریداری کنید. البته برای آزمایشی که پیش رویتان قرار گرفته است از مدلی از وان‌پلاس نورد ۲ استفاده شده که از حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند.

در ابتدا باید گفت که نورد ۲ در میان محصولات گیمینگ قرار نمی‌گیرد. درواقع مانند بلک شارک یا رد مجیک برای جامعه‌ی گیمرها طراحی و ساخته نشده است. به همین منظور نمی‌توان دکمه‌ی فیزیکی مخصوص تجربه‌ی بهتر بازی‌ها روی بدنه یافت. با این حال مشخصات سخت‌افزاری که ذکر شد به حدی توانمند است که بتواند از پس نیازهای مختلف کاربر برآید.

نرم‌افزار وان پلاس نورد 2 مدل 5G

وان‌پلاس برای تجربه‌ی بهتر بازی‌ها، اپلیکیشنی نیز توسعه داده که Games نام دارد و تمامی بازی‌های نصب شده روی گوشی هوشمند در این اپلیکیشن قرار می‌گیرند. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که تنظیماتی را برای هر بازی اعمال کنید؛ تنظیماتی که تحت نام حالت پرو قرار می‌گیرند.

با فعال شدن حالت مدنظر دیگر اعلانات یا مواردی مانند تماس ورود برای شما به نمایش در نخواهد آمد تا خللی در زمان تجربه‌ی بازی ایجاد نشود. علاوه بر اینکه می‌توانید از اپلیکیشن Games بازی‌های مدنظر را اجرا کنید، دسترسی به گالری هر بازی نیز خواهید داشت؛ گالری که شامل اسکرین‌شات‌ها و ویدئوهای ضبط شده از گیم پلی بازی می‌شوند.

تست گیم نورد 2 وان پلاس

از ویژگی‌های دیگر اپلیکیشن Games بخش آمار آن است که به شما اطلاعاتی را در مورد میزان ساعاتی که بازی‌های مختلف را تجربه کرده‌اید، ارائه می‌دهد. در زمان اجرای بازی نیز می‌توانید به منویی دسترسی داشته باشید که اطلاعات مفیدی ازجمله میزان شارژ باقیمانده‌ی باتری، میزان دمای دستگاه و ساعت را در اختیارتان قرار می‌دهند. قسمت دیگر این منو نیز شامل امکاناتی می‌شود که به آن‌ها دسترسی سریع خواهید داشت. این امکانات عبارت‌اند از میزان روشنایی صفحه‌نمایش، فعال‌سازی حالت پرو، ضبط ویدئو از گیم پلی بازی و موارد دیگر.

 

 

تجربه بازی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G ؛ اجرای بازی Call of Duty Mobile

Call of Duty Mobile یکی از سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی است که اجرای آن در بالاترین کیفیت به سخت‌افزاری توانمند نیاز دارد. برای تجربه‌ی بازی ابتدا به بخش تنظیمات رفتیم. سخت‌افزاری وان پلاس نورد ۲ اجازه می‌دهد که بتوان فریم ریت و تنظیمات گرافیکی را روی بالاترین حد ممکن قرار داد.

تست کالاف دیوتی در وان پلاس نورد 2

در زمان تجربه‌ی بازی Call of Duty Mobile روی وان پلاس نورد ۲ متوجه شدیم که گوشی هوشمند مشکلی در اجرای بازی با کیفیت بالا ندارد، اما در برخی از صحنه‌های شلوغ با افت خفیف فریم ریت مواجه می‌شویم.

تجربه بازی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G ؛ اجرای بازی FIFA Mobile

بازی فیفا موبایل نسبت به بازی Call of Duty Mobile برای اجرا روی حداکثر تنظیمات گرافیکی به دستگاهی با سخت‌افزار ضعیف‌تری نیاز دارد و چالشی برای تراشه ایجاد نخواهد کرد.

اجرای بازی فیفا موبایل در وان پلاس نورد 2

برای تجربه‌ی بازی تنظیمات گرافیکی را روی حداکثر قرار دادیم. بازی FIFA Mobile بدون افت فریم ریت یا تاخیر اجرا شد. البته تار شدن پس‌زمینه به خاطر عملکرد ضعیف گوشی نیست. بلکه سازندگان بازی برای اینکه اجرای آن روی دستگاه‌های مختلف سبک‌تر شود از برخی از جزئیات مانند نمایش تماشاچی‌ها با گرافیک نزدیک به بازیکنان یا گرافیک بالاتر برای جزئیات استادیوم کاسته‌اند.

 

 اجرای بازی Shadow Fight 3 در گوشی وان پلاس Nord 2

بازی بعدی که برای بررسی عملکرد نورد ۲ به سراغ آن رفته‌ایم، Shadow Fight 3 نام دارد؛ عنوانی در سبک مبارزه‌ای که برای اجرای هرچه بهتر به سخت‌افزاری توانمند نیز نیاز دارد.

 اجرای بازی Shadow Fight 3 در گوشی وان پلاس Nord 2

ابتدا گرافیک بازی را روی حالت اولترا یا حداکثر حالت تنظیمات قرار دادیم. بازی نه‌تنها می‌تواند در کیفیتی به‌مراتب بهتر نسبت به محصولات همرده اجرا شود، بلکه مشکل افت فریم ریت نیز ندارد و حتی در زمان نمایش افکت‌ها نیز با کاهش کیفیت بازی از جنبه‌ی گرافیکی مواجه نمی‌شویم.

 

 

دسته بازی مخصوص موبایل نیاز دارید؟ تکنولایف دسته بازی مخصوص گوشی با بهترین قیمت موجود دارد.

 

 اجرای بازی Asphalt 9 در وان پلاس نورد 2

اگر علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی‌های سبک مسابقه‌ای یا ریسینگ باشید، حتما نام سری آسفالت را شنیده‌اید و با Asphalt 9 نیز آشنا هستید. آسفالت ۹ یکی از بازی‌های سنگین اندرویدی است که تجربه‌ی آن در بالاترین حد گرافیکی به سخت‌افزاری درخور توجه نیز نیاز دارد که به نظر می‌رسد نورد ۲ قادر به ارائه‌ی چنین سخت‌افزاری است.

 اجرای بازی Asphalt 9 در وان پلاس نورد 2

در طول اجرای بازی با کمی افت فریم مواجه شدیم که با توجه به چالش برانگیز بودن بازی Asphalt 9 و نیاز آن به سخت‌افزاری توانمندتر برای اجرای هرچه بهتر، امری قابل قبول بود.

تجربه بازی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G ؛ اجرای بازی Marvel Future Revolution

به یکی از مراحل سخت بررسی رسیده‌ایم. بازی Marvel Future Revolution از عناوینی با گرافیک چشم‌نواز برای پلتفرم اندروید است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

تجربه بازی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G ؛ اجرای بازی Marvel Future Revolution

همانطور که مشاهده می‌کنید، تنظیمات بازی روی حالت حداکثر قرار دارد. نورد ۲ با اینکه گوشی گیمینگ نیست، اما توانسته به خوبی از پس اجرای بازی Marvel Future Revolution برآید و تجربه‌ای نرم و روان ارائه دهد.

 

 

خرید گوشی وان پلاس نورد 2 با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

تجربه بازی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G ؛ اجرای بازی Genshin Impact

شاید بتوان چالش اصلی برای هر گوشی هوشمندی را اجرای بازی Genshin Impact دانست. درواقع کمتر تلفن هوشمندی در بازار وجود دارد که بتواند این بازی را در بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون افت فریم ریت اجرا کند.

تجربه بازی با وان پلاس نورد 2 مدل 5G ؛ اجرای بازی Genshin Impact

متاسفانه نورد نمی‌تواند بازی Genshin Impact را در بالاترین حد تنظیمات اجرا کند. به همین منظور تنظیمات را روی حالت High قرار دادیم. با این حال در زمان اجرای بازی با افت فریم ریت مواجه شدیم.

جمع‌بندی

باید گفت نورد ۲ گوشی هوشمندی ارزان‌قیمت است که می‌تواند سخت‌افزاری توانمند را در ازای پرداخت هزینه‌ای کم در اختیارتان قرار دهد. این موضوع را در زمان اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی نیز متوجه شدیم. در مورد اجرای بازی‌های اندرویدی نیز باید گفت با اینکه نورد ۲ امکانات گوشی‌های گیمینگ را ندارد، اما اجازه می‌دهد تجربه‌ی بسیار خوبی از بازی‌های اندرویدی داشته باشید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید در حال حاضر تعداد بسیار کمی از بازی‌های اندرویدی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند و اکثر بازی‌ها روی حالت ۶۰ هرتزی اجرا می‌شوند. انتظار می‌رود چنین موضوعی با انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.

 

 

پرسش‌های متداول

آیا وان پلاس نورد 2 مدل 5G برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین مناسب است؟ وان پلاس نورد 2 مدل 5G به لطف برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری مطلوب می‌تواند از پس بازی‌های سنگین اندرویدی برآید.

وان پلاس نورد 2 مدل 5G در چند ظرفیت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود؟ در سه ظرفیت ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی که می‌توانید مدل دلخواه را هم‌اکنون از تکنولایف خریداری کنید.

آیا وان پلاس نورد 2 مدل 5G قادر به اجرای بازی Call of Duty Mobile است؟ بله. وان پلاس نورد 2 مدل 5G می‌تواند بازی Call of Duty Mobile را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-2/
ads
ads