داغ ترین ها :
اپل تراشه‌های M1 Pro و M1 Max با توان پردازشی چندبرابر نسبت به M1 را معرفی کرد

اپل تراشه‌های M1 Pro و M1 Max با توان پردازشی چندبرابر نسبت به M1 را معرفی کرد

در خلال کنفرانس خبری اپل، کوپرتینویی‌ها دو تراشه‌ M1 Pro و M1 Max را معرفی کردند که قادر به ارائه‌ی توان پردازشی قابل توجهی هستند. اپل شب گذشته جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را معرفی کرد که شامل مدل‌های جدید مک بوک پرو نیز می‌شوند؛ لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به تراشه‌ M1 Pro و M1 Max می‌شوند. در مقایسه با M1 گفته شده که تراشه‌های جدید از ۷۰ درصد توان پردازشی بالاتری برخوردار هستند.

 

برای خرید مک بوک و انواع لپ تاپ می توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید: قیمت لپ تاپ

 

علاوه بر پردازنده‌ی مرکزی، پردازنده‌ی گرافیکی دو تراشه‌ی جدید اپل نیز از عملکرد به مراتب بهتری برخوردار شده‌اند. درواقع اپل بار دیگر به سراغ معماری شرکت ARM رفته تا تراشه‌هایی با عملکرد فوق‌العاده‌ای بسازد؛ به گونه‌ای که گفته می‌شود نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی M1، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی M1 Pro در حدود ۲ برابر و عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی M1 Max نیز ۴ برابر بهتر شده است.

تراشه M1 Max شرکت اپل

تراشه M1 Max

 

چنین توان پردازشی باعث می‌شود که کاربران با دست بازتری به سراغ انجام امور گرافیکی برود و دستگاه نیز قادر به انجام امور و وظایف سنگین با سرعت بالاتری باشد. گفته شده که پهنای باند حافظه در M1 Pro به ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه برسد و بتواند از ۳۲ گیگابایت حافظه پشتیبانی کند. در M1 Max نیز پهنای باند حافظه به ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده و می‌تواند از ۶۴ گیگابایت حافظه پشتیبانی کند.

سران اپل طی کنفرانس اشاره داشتند که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز نهایت می‌توانند از کارت گرافیکی با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی پشتیبانی کنند. چنین موضوعی در حالی است که M1 Pro و M1 Max به ترتیب قادر به پشتیبانی از حافظه‌های یک‌پارچه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهند بود که قابل استفاده برای داده‌های مختلف ازجمله داده‌های گرافیکی هستند. از طرفی توان پردازشی تراشه‌های جدید اپل در زمان استفاده از باتری با اتصال دستگاه به شارژر تفاوتی نخواهد کرد.

تراشه M1 Pro شرکت اپل

تراشه M1 Pro

 

تراشه‌های جدید اپل مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده‌اند. M1 Pro از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که متشکل شده از ۱۰ هسته؛ به این صورت که ۸ هسته با توان پردازشی بالا دارد و ۲ هسته‌ی کم مصرف نیز برای انجام وظایف ساده، آن‌ها را همراهی می‌کنند.

در مقایسه با پردازنده‌های ۸ هسته‌ای که برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ساخته شده‌اند، M1 Pro به گفته‌ی اپل می‌تواند در حدود ۱/۷ برابر عملکرد بهتری را در توان مصرفی مشابه ارائه دهد. در حالتی نیز که پردازنده‌ها در توان پردازشی مشابه قرار گیرند، تراشه‌ی M1 Pro می‌تواند وظایف را با مصرف ۷۰ درصد انرژی کمتر انجام دهد.

مقایسه قدرت cpu پردازنده های اپل

پردازنده‌ی گرافیکی M1 Pro از ۱۶ هسته برخوردار شده که در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی ۸ هسته‌ای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز می‌تواند ۷ برابر سریع‌تر عمل کند. عملکرد پردازنده‌ی گرافیک M1 Pro در مقایسه با M1 نیز در حدود ۳/۵ برابر بیشتر خواهد بود.

در طرف دیگر M1 Max قرار دارد که قادر است عملکردی در سطح پردازنده‌های گرافیکی بالارده‌ی لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز با مصرف انرژی به مراتب پایین‌تر (حدود ۴۰ درصد) ارائه دهد. اپل شب گذشته توانست نظر کاربران و رسانه‌های معتبر دنیا را به خود جلب کند و کنفرانس خبری فوق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارد.

مقایسه قدرت گرافیکی پردازنده های اپل

کوپرتینویی‌ها مدعی هستند که مک بوک پرو جدید با تراشه‌ی M1 Pro می‌تواند نسبت به نسل پیشین، وظایفی مانند رندر کردن محتوا در برنامه‌ی فاینال کات پرو را ۱۳ برابر سریع‌تر انجام دهد. M1 Max نیز می‌تواند در کدگذاری ویدئویی ۲ برابر نسبت به M1 Pro سریع‌تر باشد که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد.

قدرت گرافیکی پردازنده M1 Max

در هر صورت باید تا زمان عرضه‌ی مک بوک پروهای جدید اپل و ثبت آزمایش‌های مختلف برای سنجش عملکردشان در واقعیت صبر کرد. نظر شما کاربران تکنولایف در مورد کنفرانس شب گذشته‌ی اپل چیست؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-m1-pro-%d9%88-m1-max/
ads
ads