داغ ترین ها :
امکان ترجمه در تلگرام فراهم شد؛ با ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان آشنا شوید

امکان ترجمه در تلگرام فراهم شد؛ با ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان آشنا شوید

تلگرام در آپدیت جدید خود اعلام کرده که کاربران می‌توانند از امکاناتی مانند ترجمه پیام‌ در تلگرام ، واکنش نشان دادن به پیام‌ها یا ارسال پیام به‌صورت اسپویلر برخوردار شوند.

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

به نظر می‌رسد اضافه شدن امکانات جدید به پیام‌رسان تلگرام تمامی ندارد. پیام‌رسان روسی سال میلادی ۲۰۲۱ را با افزودن امکانات جدید به پایان رسانده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در حال حاضر کاربران پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌توانند از ویژگی‌های جدید تلگرام برخوردار شوند و انتظار می‌رود این امکانات به زودی به نسخه‌های دیگر پیام‌رسان روسی اضافه شود.

قابلیت اول، واکنش یا Reaction نام دارد. اگر از کاربران پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک مسنجر باشید حتما می‌دانید که نسبت به پیام‌های ارسالی می‌توانید واکنش خود را ثبت کنید. چنین ویژگی به تلگرام نیز افزوده می‌شود و شما می‌توانید حس و حال خود در مورد پیام‌های دریافتی را با انتخاب ایموجی به نمایش بگذارید.

شما در iOS می‌توانید با انتخاب پیام دلخواه و نگه داشتن انگشت خود روی پیام برای مدتی کوتاه به منویی از ایموجی‌ها برای ثبت واکنش دسترسی داشته باشید. در اندروید نیز ضربه زدن روی پیام مدنظر منوی ایموجی‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته در هر دو پلتفرم می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی پیام دلخواه، واکنش تایید را ثبت کرد.

تلگرام توضیح داده که کاربران می‌توانند در چت خصوصی به ویژگی واکنش نشان دادن به پیام‌ها دسترسی داشته باشند، اما در گروه‌ها، ادمین‌های گروه مشخص خواهند کرد که چنین امکانی در اختیار کاربران قرار بگیرد یا خیر.

 

 

ویژگی دوم قابلیت جدیدی است که بتوانید پیام‌هایی را به‌صورت اسپویلر ارسال کنید. در این فرمت، شما پیش از ارسال پیام مشخص خواهید کرد که متن پیام ممکن است اتفاق مهمی را فاش کند و فرد دریافت کننده پیش از مشاهده‌ی پیام تصمیم خواهد گرفت که آیا پیام را مشاهده کند یا خیر.

در مثالی ساده فرض کنید در گروهی حضور دارید و از شما نتیجه‌ی مسابقه‌ی ورزشی پرسیده می‌شود. شما می‌توانید نتیجه‌ی مسابقه را به حالت اسپویلر ارسال کنید تا اگر فردی در گروه بخواهد از نتیجه‌ی مسابقه باخبر شود، روی پیام اسپویلر کلیک کند.

ویژگی دیگر اجازه می‌دهد که امکان ترجمه‌ی پیام‌های ارسالی به زبان‌های مختلف را داشته باشید. درواقع کافی است که روی هر پیامی که مدنظرتان بود ضربه زده و سپس گزینه‌ی ترجمه را انتخاب کنید. طبق گفته‌ی سران تلگرام، ویژگی مدنظر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی و مبتنی بر iOS 15 یا بالاتر کار می‌کند و فهرست زبان‌های آن بستگی به نرم‌افزار گوشی هوشمند آن خواهد داشت.

ویژگی آخر نیز امکان اشتراک‌گذاری تم پروفایلتان به‌صورت کد QR خواهد بود تا کاربران دیگر بتوانند با اسکن کد از الگو و رنگ‌بندی شبیه به پروفایل شما برخوردار شوند.
برخی از ویژگی‌های فعلی تلگرام نیز بهبود یافته که می‌توان به ایموجی‌هایی با انیمیشن به مراتب بهتر اشاره کرد. تلگرام طی سال‌های گذشته نشان داده که می‌خواهد همیشه در خدمت‌رسانی به کاربران یک قدم از سایر پیام‌رسان‌ها جلوتر باشد و باید گفت که در این زمینه نیز همیشه موفق بوده است.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads