داغ ترین ها :
14 ترفند اندروید که کار کردن با گوشی را ساده‌تر خواهند کرد

14 ترفند اندروید که کار کردن با گوشی را ساده‌تر خواهند کرد

اندروید را می‌توان به عنوان یک سیستم عامل عالی با عملکرد بسیار فوق‌العاده برای گوشی‌های موبایل توصیف کرد. ترفندهای موجود در سیستم عامل اندروید موجب شده است تا بتوان از این دستگاه به سادگی در زمینه‌های مختلف، استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با 14 ترفند اندروید آشنا کنیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند کار کردن با گوشی را برای شما ساده‌تر از قبل کنند. برای مشاهده قیمت انواع گوشی کافی است وارد سایت تکنولایف شوید، تخفیفات روزانه ما را از دست ندهید?.

1: فعال‌سازی حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode)

با این که حالت توسعه‌دهنده از ترفندهای شناخته شده به حساب می‌آید، اما به دلیل اهمیت بسیار زیادی که دارد، قصد داریم آن را به عنوان نخستین ترفند اندروید در این مقاله معرفی کنیم. وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش درباره تلفن (About Phone)، هفت بار روی شماره ساخت دستگاه (Build Number) ضربه بزنید. در ادامه کار با شمارش معکوس روی صفحه مواجه خواهید شد که در نهایت هم یک پیام تبریک (congratulations) نمایش داده می‌شود.

2: تغییر سرعت انیمیشن

جدیدترین گوشی‌های موجود در بازار را می‌توان گوشی‌هایی دانست که با سیستم عامل اندروید همراه هستند. برخی از گوشی‌های پایین‌رده اندروید با رم 4 گیگابایت همراه هستند و این در حالی است که گوشی‌های اندروید ضعیف‌تر با حافظه رم 2 گیگابایت تولید می‌شوند. یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند باعث شود تا حس بهتری نسبت به عملکرد سریع دستگاه پیدا کنید، تغییر مقیاس و مدت زمان عملکرد انیمیشن است.

برای انجام این کار باید از تنظیمات (Settings) وارد بخش سیستم (System) شوید و روی تنظیمات توسعه‌دهنده (Develop Options) ضربه بزنید. در ادامه باید به سمت پایین حرکت کرده تا بتوانید گزینه‌های مربوطه را برای انجام کار مشاهده کنید.

 

 

3: پاکسازی برنامه‌های پیش‌فرض

هنگامی که یک لینک از طریق برنامه خاص به جای مرورگر باز می‌شود، قطعا شرایط ناراحت‌کننده خواهد بود. برای جلوگیری از تکرار این رویداد کافی است وارد تنظیمات دستگاه شوید و گزینه برنامه‌ها و اعلان‌ها (Apps and Notifications) را انتخاب کنید. هنگامی که در بخش موردنظر هستید، باید گزینه پیشرفته (Advanced) را انتخاب کرده و وارد حالت پیش‌فرض (Open by default) شوید تا امکان انتخاب پاکسازی حالت پیش‌فرض (Clear Defaults) فراهم شود.

در صورتی که این کار باعث رفع مشکل نشود، باید اقدام ذکرشده را با برنامه مرورگر خود هم انجام دهید.

4: تغییر سریع شبکه وای فای

در صورتی که قصد داشته باشید شبکه وای فای خود را در سریع‌ترین زمان انجام دهید، بهتر است بدانید یک روش خاص برای آن در سیستم عامل اندروید وجود دارد.

انگشت خود را از بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید تا وارد منوی تنظیمات سریع (Quick Settings Menu) شوید و انگشت خود را روی نماد وای فای برای چند ثانیه قرار دهید تا به صورت مستقیم وارد بخش شبکه وای فای شوید؛ در این قسمت می‌توانید کلیه شبکه‌های وای فای را مشاهده کنید.

5: دسترسی سریع به منوی تنظیمات سریع

برای باز کردن منوی تنظیمات سریع باید انگشت خود را از بالای نمایشگر به پایین بکشید و در صورتی که بخواهید به تنظیمات بیشتری در منوی موردنظر دسترسی پیدا کنید هم لازم بود یک بار دیگر، همین کار را انجام دهید. شما می‌توانید به صورت همزمان از دو انگشت خود استفاده کنید تا دیگر نیازمند دو بار لمس نباشید.

 

حتما نیاز نیست اسکنر داشته باشید! مقاله زیر را بخوانید:

اسکن مدارک با گوشی

 

6: نمایشگر خود را آینه کنید

آیا شما مالک Chromecast هستید؟ در این حالت می‌توانید با استفاده از عملکرد Cast، نمایشگر اندروید و سایر برنامه‌های موردنظرتان را آینه کنید. برای انجام این کار باید وارد منوی تنظیمات سریع شوید و گزینه Screen Cast را انتخاب کنید. در ادامه دستگاه، کروم کست شما را پیدا خواهد کرد.

این قابلیت می‌تواند برای بازی کردن روی نمایشگر بزرگ‌تر، نمایش تصاویر برای خانواده یا دوستان و همچنین پخش موسیقی با صدای بلندتر از طریق اسپیکرهای قدرتمند، مفید باشد. البته تعداد زیادی از برنامه‌ها همانند یوتیوب دارای دسترسی‌های جداگانه و اختصاصی برای دسترسی راحت‌تر هستند.

7: یافتن اعلان‌های مزاحم

آیا شما به صورت مداوم از برنامه‌های گوناگون نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید؟ آیا نمی‌دانید که نوتیفیکیشن‌ها از کدام برنامه‌ها ارسال می‌شوند؟ شما می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود روی اعلان موردنظر برای چند ثانیه، نام برنامه ارسال‌کننده نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید؛ این کار را دستگاه برای شما به سادگی انجام خواهد داد.

8: مدیریت نوتیفیکیشن برنامه‌ها

هنگامی که نام اپلیکیشن ارسال‌کننده نوتیفیکیشن مشخص شد، کافی‌ست انگشت خود را روی آن قرار داده و نگه دارید تا گزینه مربوط به اطلاعات را مشاهده کنید. شما می‌توانید در این بخش، مسدودسازی نمایش نوتیفیکیشن‌ها را انجام دهید و بدین ترتیب از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

 

اگر کامپیوتر شما وبکم ندارد، می توانید از گوشی هوشمند خود کمک بگیرید:

تبدیل گوشی به وبکم کامپیوتر

 

9: حالت Do Not Disturb

بدون تردید می‌توان حالت Do Not Disturb را به عنوان یکی از کم‌ارزش‌ترین قابلیت‌هایی دانست که در سیستم عامل اندروید وجود دارد. در حالت کلی قابلیت Do Not Disturb به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را در حالت آرام قرار دهید. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که نمایش اعلان برخی برنامه‌های خاص یا هشدارهای مهم همانند زنگ در حالت Do Not Disturb غیرفعال شود.

شما می‌توانید به منظور فعال‌سازی حالت Do Not Disturb وارد تنظیمات شوید و از بخش صداها (Sound)، گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید. در ادامه وارد بخش موردنظر خواهید شد و امکان انجام تغییرات وجود دارد. همچنین شما می‌توانید فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی آن را با کشیدن انگشت خود از بالای نمایشگر به سمت پایین و در ادامه ورود به منوی تنظیمات سریع، انجام دهید.

10: Map Zoom

آیا تاکنون نیازمند استفاده از نقشه‌های گوگل شده‌اید؟ برای بزرگنمایی فقط کافی است دو بار روی صفحه ضربه بزنید و برای خارج شدن از حالت زوم هم مجددا دو بار ضربه بزنید. انجام این کار می‌تواند در مقایسه با قرار دادن انگشتان روی نمایشگر و تلاش برای بزرگنمایی، بهتر و سریع‌تر باشد.

11: قفل هوشمند (Smart Lock)

استفاده از قفل هوشمند بسیار مفید است. با استفاده از این ترفند اندروید می‌توانید به کارگیری از قفل صفحه کلید را هنگام ماندن در خانه یا محیط قابل اعتماد دیگر تا حد زیادی کاهش دهد. این قابلیت می‌تواند از GPS، شبکه‌های مشخص، چهره یا حتی صدای شما برای جلوگیری از قفل شدن دستگاه استفاده کند و بدین ترتیب، تجربه‌ای سریع‌تر و بدون دردسر را فراهم کند. برای راه‌اندازی این قابلیت اندروید باید پس از ورود به تنظیمات (Settings)، امنیت (Security) را انتخاب کرده و روی قفل هوشمند (Smart Lock) ضربه بزنید.

 

تبلت هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای دانش آموزان شما:

بهترین تبلت برای دانش آموزان

 

12: پین کردن برنامه‌ها

در صورتی که فرزند دارید و همواره در حال استفاده از گوشی هوشمند شما هستند، بهتر است اقدامات حفاظتی را انجام دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید با انجام تنظیمات خاص، مانع از دسترسی کودکانتان به محتواهای نامناسب شوید.

در ابتدا باید یک قابلیت خاص را فعال‌سازی کنید. برای انجام کار وارد تنظیمات شوید و از بخش امنیت (Security)، گزینه پیشرفته (Advanced) را انتخاب کرده و به سمت پایین منو حرکت کنید تا امکان انتخاب پین کردن برنامه (App Pinning) فراهم شود. برای پین کردن صفحه، برنامه را باز کرده و کلید نمای کلی (Overview) را انتخاب کنید تا امکان ضربه زدن روی نماد پین فراهم شود. در صورت تمایل می‌توانید صفحه پین شده را با استفاده از رمز، محافظت کنید.

14: فعال‌سازی تاریخچه نوتیفیکیشن

قطعا تاکنون برای شما هم اتفاق افتاده است که ناخودآگاه یک نوتیفیکیشن را حذف کنید. شما می‌توانید در سیستم عامل اندروید 11 به صورت کاملا ساده، تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید. شما برای مشاهده این بخش باید وارد تنظیمات شوید و در ادامه با انتخاب برنامه‌ها و اعلان‌ها (Apps & Notifications)، گزینه اعلان‌ها (Notifications) را انتخاب کنید. در ادامه باید تاریخچه اعلان‌ها (Notification History) را انتخاب کنید تا بتوانید فعال‌سازی آن را انجام دهید. شما می‌توانید روی گزینه تاریخچه (History) ضربه بزنید تا کلیه اعلان‌های از دست رفته خود را مشاهده کنید.

14: فعال‌سازی حباب چت (Chat Bubbles)

کلیه برنامه‌های پیام‌رسان از قابلیت حباب چت پشتیبانی می‌کنند. در حقیقت یک حباب چت را می‌توان به عنوان یک میانبر مداوم به حساب آورد که صرف نظر از عمل کردن برنامه اصلی، همواره روی صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

با ورود به تنظیمات (Settings) و انتخاب برنامه و اعلان‌ها (Apps & Notifications) می‌توانید گزینه اعلان‌ها (Notifications) را انتخاب کنید. در ادامه باید وارد Bubbles شوید و فعال‌سازی را انجام دهید تا بدین ترتیب، آخرین ترفند اندروید را هم تجربه کرده باشید.

 

از کجا بفهمیم گوشی nfc دارد؟ اصلا این NFC چه کاربردی دارد؟↘️

nfc چیست

 

جمع‌بندی مقاله ترفند اندروید

با این که سعی شد تعدادی از ترفندهای اندروید را آموزش دهیم، اما بهتر است بدانید که اندروید دارای قابلیت‌های بسیار زیادی بوده که به آن‌ها پرداخته نشده است. در صورتی که از 14 ترفند اندروید ذکرشده استفاده کنید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به یکی از قدرتمندترین کاربران گوشی‌های اندروید تبدیل شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads