داغ ترین ها :
10 ترفند ایرپاد که باید بلد باشید

10 ترفند ایرپاد که باید بلد باشید

کمتر کسی است که نامی از ایرپادهای اپل نشنیده باشد. امروزه این هدفون‌های مشهور به فراوانی در دستان کاربران دیده می‌شود. حتی برخی کاربران که تلفن‌های همراه اندرویدی دارند نیز به‌ جای تهیه هدفونی از برند تلفن همراه خود، ایرپادهای اپل را تهیه می‌کنند. البته علت دیگر فراوانی این هدفون‌ها، وجود کپی‌های بسیار و البته مشابه آنهاست. شاید از هر ۱۰ نفری که در پیاده‌رو از کنار شما عبور می‌کند؛ یک نفر ایرپاد اپل در گوشش باشد که برای شنیدن موسیقی یا مکالمه از آن استفاده می‌کند. همین که امضای برند معتبری مانند اپل روی محصولی باشد (باتوجه به بازاریابی عالی این شرکت) کافی است تا مخاطبان فراوانی برای خرید آن هزینه کنند. البته از حق نگذریم،‌ ایرپادهای اپل کیفیت بسیار خوبی هم دارند. این نوشتار به نقد و بررسی این محصولات دوست داشتنی نمی‌پردازد. بلکه ترفندهایی را ارائه می‌دهد که استفاده از ایرپاد را جذاب‌تر خواهد کرد. بنابراین اگر شما نیز به تازگی یکی از این هدفون‌های بی‌سیم شرکت اپل را تهیه کرده‌اید؛ با این ترفند های ایرپاد، همراه ما باشید.

 

برای خرید انواع هدفون و هندزفری های اپل روی لینک روبرو بزنید: قیمت ایرپاد اپل

 

ترفند های جالب برای ایرپاد

هدفون‌های اپل

پیش از پرداختن به موارد تخصصی، باید ایرپادهای اپل را به درستی دسته‌بندی کرد. شرکت اپل ایرپادهای خود را در سه دسته با کاربری‌های گوناگون تولید و عرضه می‌کند. از ویژگی‌های جالب اپل این است که به هر سه این محصولات به اندازه کافی بها می‌دهد و برای فروش تمام آنها به یک اندازه انرژی می‌گذارد! البته که تفاوت میان کاربری، امکانات و البته قیمت این محصولات است که انتخاب نهایی خریداران را مشخص می‌کند. اما همانند تمام محصولات الکترونیکی دیگر، یکی از مدل‌های ایرپاد فروش بیشتری از دیگر مدل‌ها داشته است. در ادامه شرح کوتاهی از مدل‌های گوناگون این هدفون‌ها بیان خواهد شد.

 

ایرپاد

عمومی‌ترین هدفون‌های اپل که طراحی آنها برگرفته از هدفون‌های سیمی اپل است و ارگونومی ثابتی دارند. این هدفون‌ها برای مصارف عمومی مانند شنیدن موسیقی و مکالمه برای کاربرانی در نظر گرفته شده که استفاده‌های حرفه‌ای از هدفون خود ندارند. البته به این معنی نیست که کیفیت آن‌ها پایین است! اگر از کاربران اپل باشید و از این هدفون استفاده کرده باشید؛ متوجه خواهید شد که در این بازه قیمت، برای دستگاه‌های اپل بهترین انتخاب است. البته می‌توانید از محصولات بیتس هم استفاده کنید که آنها نیز از تولید شرکت اپل هستند و امکانات مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهند. تاکنون ۳ نسخه از این هدفون‌ها تولید شده که آخرین به‌روزرسانی آن شامل تغییرات ظاهری و ارگونومیکی خاصی است.

تفاوت ایرپاد 2 و ایرپاد 3

ایرپاد پرو

پرفروش‌ترین و موفق‌ترین تولید اپل در میان هدفون‌های بی‌سیم این شرکت، ایرپاد پرو بوده‌است. شاید به همین دلیل هنوز حاضر به تولید نسخه دوم آن نشده است. این محصولات که ارگونومی کاملا متفاوتی از ایرپادهای معمولی دارند؛ پس از معرفی و عرضه توانستند بازار را قبضه کنند. ایرپادهای سری یک و دو به دلایل گوناگون نتوانستند نیاز کاربران را به خوبی برطرف کنند که از جمله می‌توان به عدم پایداری آنها اشاره کرد! ایستگاه‌های مترو نیویورک شاهد افتادن ایرپادهای بسیاری از گوش افراد گوناگون بود.

ایرپاد پرو با حل مشکل پایداری در گوش و داشتن امکانات بیشتر توانست برگ برنده اپل در این زمینه باشد. ارگونومی بسیار مناسب که برگرفته از ساختار گوش انسان بوده و ساعت‌ها در گوش ماندشان باعث ایجاد خستگی نمی‌شود نیز برتری مهم دیگری است. البته بزرگ‌ترین تغییر در این سری را می‌توان وجود سری‌های سیلیکونی دانست که می‌توانید با توجه به اندازه گوش خود یکی از آن‌ها را استفاده کنید. این انتقادی بود که به ایرپادهای معمولی وارد بوده و هست؛ زیرا جدیدترین نسخه این هدفون‌ها نیز همچنان ارگونومی ثابتی دارند.

عکس ایرپاد با کیفیتالبته وجود این سری‌های سیلیکون سود دیگری هم دارد. مهم‌ترین سود آنها این است که هدفون در جای خود محکم شده و حتی در فعالیت‌های شدید مانند دویدن و ورزش کردن نیز نمی‌افتد. اما در کنار همه این موارد؛ به ایزوله کردن صدا نیز کمک می‌کند. این سری‌های سیلیکونی حذف نویز غیرفعال را برای کاربران به همراه می‌آورد که صدای مزاحم محیط را تا اندازه‌ای حذف می‌کند. البته حذف نویز فعال که به‌صورت هوشمند این وظیفه را برعهده دارد نیز در این هدفون تعبیه شده‌است.

در کنار توانایی حذف نویز فعال که صدای مزاحم محیط را از بین می‌برد؛ Transparency حالتی است که صدای بیرون را به کمک میکروفون‌های موجود در هدفون تقویت می‌کند. بدین وسیله کاربر ‌می‌تواند در مواقعی که نیاز دارد صدای محیط را بشنود؛ بدون خارج کردن هدفون از گوش خود این‌کار را انجام دهد. وزن سبک، باتری قوی، صدای باکیفیت، فرمان‌های لمسی‌ـ‌فشاری و میکروفون‌های قوی، امکاناتی است که خرید ایرپاد پرو را منطقی‌تر از ایرپاد‌های معمولی کرده‌است. بسیاری از کاربرانی که از محصولات اپل استفاده نمی‌کنند نیز این هدفون‌ها را برای شنیدن موسیقی یا پاسخ به تماس استفاده می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده ایرپاد

 

آموزش تصویری اتصال ایرپاد به اندروید:
چگونه ایرپاد را به گوشی سامسونگ وصل کنیم

 

ایرپاد مکس

غول محصولات صوتی اپل که بیشترین قیمت را در بین هدفون‌های بی‌سیم هم‌رده خود دارد، ایرپاد مکس است. این هدفون در ایران هم‌قیمت یک گوشی میان‌رده نزدیک به پرچم‌دار با امکانات بسیار مناسب است! اینکه اپل در تولید این هدفون از چه تکنولوژی خاصی استفاده کرده که تا این اندازه قیمت آن بالاست، مشخص نیست! اما احتمال دارد از بالاترین سطح دانش متخصصین بیتس که زیر مجموعه کمپانی اپل است، بهره برده باشد. این هدفون ۵۴۹ دلاری که با نیمی از هزینه آن می‌توان هدفون‌هایی با امکانات بی‌نظیر تهیه کرد؛ آن‌قدرها که گفته می‌شود هم بی‌ارزش نیست!

عکس ایرپاد مکس

طراحی ایرپاد مکس به شکل خارق‌العاده‌ای زیبا و لوکس است. از دسته تلسکوپی آن که به‌صورت نرم و یکنواخت تغییر اندازه می‌دهد گرفته تا بدنه آلومینیومی و پدهای دور گوشی پارچه‌ای که از عرق کردن جلوگیری می‌کند. توجه اپل به جزئیات، امضای این کمپانی است که می‌توان در ایرپاد مکس بالاترین توجه به جزئیات را شاهد بود. بدون اغراق و البته صرف نظر از قیمت، این محصول بی‌نظیر است! گوشی‌های مربعی بزرگ که سبب افزایش قدرت و میزان صدای خروجی از درایورها می‌شود؛ پدهای پارچه‌ای مغناطیسی که به‌سادگی جدا شده و می‌توان آنها را تمییز کرد؛ قسمتی که روی سر قرار می‌گیرد پهن و از جنس پارچه‌ای توری است که هم وزن را تقسیم می‌کند و هم سبب کاهش فشار می‌شود.

درایورهای بزرگ این هدفون و آکوستیک کاملا بسته‌ای که به کمک فریم آلومینیومی آن ایجاد شده، تضمین کننده کیفیت و قدرت صدای خروجی است. البته خاطرنشان می‌شود که صدای باس ایرپاد مکس نسبت به دیگر هدفون‌ها (مانند مدل‌های سونی و بوز) زیاد نیست و بیشتر فرکانس‌های میانی را به‌خوبی پوشش می‌دهد. با این همه تجربه غرق شدن در موسیقی به‌کمک صدای ۳۶۰ درجه و دالبی این هدفون، به اندازه‌ای جذاب است که نبود بیس قوی را پوشش دهد. ایرپاد مکس، نهایت توانایی اپل در تولید محصولات موسیقایی خود است.

ترفند‌ های جالب برای ایرپاد

گرچه اپل به تنظیمات پیش‌فرض مشهور است و بیشتر دستگاه‌های این شرکت با تنظیماتی که این کمپانی برایشان تعریف کرده شناخته می‌شوند؛ اما همچنان می‌توان با ترفندهایی کاربردی، تغییراتی هرچند کوچک در ایرپادها پدید آورد. برخی از این ترفندها عمومی هستند و برخی به نوع ایرپاد بستگی دارند. در ادامه ابتدایی‌ترین تا پیشترفته‌ترین ترفند برای شما توضیح داده خواهد شد.

اتصال ایرپاد

شاید اتصال ایرپاد را ترفند ندانید! اما اگر به تازگی یکی از این محصولات را تهیه کرده باشید؛ ممکن است قدری سردرگم شوید. اپل رابط کاربری بسیار ساده‌ای را برای محصولاتش طراحی می‌کند که گاهی همین سادگی سبب ایجاد دشواری می‌شود. اتصال ایرپاد به آیفون یا آیپد نیز به دلیل سادگی بیش از حد که در باور برخی نمی‌گنجد؛ ممکن است سردرگمی ایجاد کند. تنها کافی است که بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید و سپس درب کیس ایرپاد را در کنار دستگاه خود باز کنید. انیمیشن متحرکی نشان داده می‌شود که مدل ایرپاد و نسل آن را نشان می‌دهد.

ترفند ایرپاد

در ایرپاد‌های معمولی (مانند سری ۱، ۲ و ۳) تنها کافی است که گزینه Connect را لمس کرده و ایرپاد را به دستگاه خود متصل کنید. البته ممکن است در برخی مدل‌ها باز کردن درب کیس ایرپاد انیمیشن خاصی را برای شما نشان ندهد! در این حالت باید دکمه پشت ایرپاد را چند ثانیه‌ای فشار دهید تا اتصال برقرار شود. اکنون می‌توانید با مراجعه به تنظیمات بلوتوث دستگاه خود همانند تصویر زیر تغییراتی که نیاز دارید را اعمال کنید.

ترفند ایرپاد

هنگام اتصال ایرپاد پرو، پس از اتمام فرآیند اتصال باید تنظیماتی را اجرا کنید که هم‌خوانی ایرپاد با گوش شما تایید شود. در این حالت آیفون شما با پخش موسیقی پیش‌فرض، به صورت هوشمند بررسی می‌کند که آیا سری سیلیکونی انتخاب شده مناسب اندازه گوش شما هست یا باید آن را تعویض کنید. پس از این مرحله نیز باید وظایف دکمه‌های لمسی‌ـ‌فشاری روی ساقه ایرپادها را مشخص کنید. انجام این تنظیمات در کل ۳ تا ۴ دقیقه طول می‌کشد که بسیار هم مهم است.

میزان ایرپاد

اگر تلفن همراه شما آیفون نیست، می‌توانید در قسمت بلوتوث دستگاه خود، نام ایرپاد را لمس کرده و همزمان دکمه پشت ایرپاد را نیز بفشارید تا اتصال میان دستگاه شما و ایرپاد برقرار شود. البته به‌خاطر داشته باشید که ممکن است امکاناتی مانند قطع اتوماتیک صدا هنگام درآوردن گوشی‌های ایرپاد روی دستگاه شما کار نکند.

 

 

قطع نشدن موزیک پس از خارج کردن ایرپاد از گوش

قطع خودکار موزیک پس از خارج کردن یکی از گوشی‌های ایرپاد، به صورت خودکار صورت خواهد گرفت. اما اگر شما نخواهید این فرآیند انجام شود؛ چه باید کنید؟ از مشکلات ایرپاد نسل اول که انتقادات فراوانی را روانه این محصول کرد؛ قطع خودکار موزیک پس از خارج کردن تنها یکی از گوشی‌های ایرپاد از داخل گوش بود. کاربران فروانی این موضوع را بی‌معنی و بیهوده می‌دانستند؛ زیرا بر این باور بودند که تنها هنگامی باید موزیک قطع شود که هر دو گوشی خارج می‌کنند.

اپل این مشکل را برای نسل دوم ایرپادها و البته با ارايه به‌روز رسانی سیستم عامل آیفون‌ها (iOS 14) و آیپدها (iPadOS 14) حل کرد. اگر ایرپاد نسل دوم به بعد یا ایرپاد پرو دارید و نسخه سیستم عامل دستگاه شما نیز 14 به بالاست؛ می‌توانید از مسیری که در تصویر زیر نشان داده شده‌ این توانایی را غیر فعال کنید. با خاموش کردن گزینه‌ Automatic Ear Detection دیگر درآوردن تنها یک گوشی از ایرپادها سبب قطع موزیک نخواهد شد. اما همچنان با درآرودن هر دو گوشی، موزیک قطع می‌شود.

قطع نشدن موزیک پس از خارج کردن ایرپاد از گوش

شنیدن اعلان‌ها

نبود زبان فارسی در آیفون‌ها سبب شد بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها تا اندازه‌ای با نام گزینه‌های گوناگون در تلفن‌های همراه آشنا شوند. افزون‌بر این، دستیار صوتی اپل یا همان Siri که توانایی‌های ویژه‌ای دارد؛ از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و باید به زبان انگلیسی با آن صحبت کرد که بازهم سبب تقویت گفتار شما خواهد شد.

از ترفند های ایرپاد می‌توان به شنیدن اعلان‌ها به‌وسیله این هدفون‌ها اشاره کرد. شما با فعال کردن گزینه‌ای در تلفن همراه خود، هنگامی که اعلانی دریافت کنید (پیام،‌ تماس و…) دستیار صوتی برای شما آن را خواهد خواند. گرچه این توضیح به زبان انگلیسی است اما می‌تواند سودآورد باشد. برای مثال تصور کنید از گوشی خود دور هستید و کسی با شما تماس می‌گیرد. شما با شنیدن نام تماس گیرنده می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به تماس او پاسخ دهید یا خیر. اگر بخواهید پاسخ دهید تنها کافی‌است که بگویید: Yes, Answer و اگر نمی‌خواهید پاسخ دهید یا رد تماس بدهید نیز با گفتن: No, please reject این کار انجام می‌شود.

در کنار موارد بیان شده، شما می‌توانید پیام‌های صوتی در واتس‌اپ یا تلگرام را نیز بشنوید و پیام‌هایی که به زبان انگلیسی (یا زبانی که آیفون از آن پشتیبانی می‌کند) نیز خوانده خواهد شد. برای لذت بردن از این توانایی، ابتدا به تنظیمات آیفون رفته و سپس Notification را انتخاب کنید. در این بخش و زیر عبارت SIRI گزینه Announce Notification را انتخاب کرده و وارد آن شوید. با روشن کردن گزینه‌ Headphones، زمانی که ایرپاد در گوش شماست اعلان‌ها برایتان خوانده می‌شود. با روشن کردن گزینه زیر آن که با عبارت Reply Without Confirmation مشخص شده؛ می‌توانید به اعلان‌ها پاسخ دهید. در زیر این دو گزینه نیز لیستی  از برنامه‌ها وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید اعلان‌های کدام‌یک برای شما خوانده شود.

تقویت صدا در مکالمات

انتخاب عنوانی مناسب برای این ترفند ایرپاد به دلیل کارایی بسیاری که دارد کمی دشوار است. خود اپل این توانایی را Amplify the conversation می‌نامد. شما با کمک این توانایی می‌توانید صداهایی که می‌خواهید بشنوید را تقویت کنید. البته این توانایی تنها در ایرپادهایی وجود دارد که حذف نویز فعال و Transparency در آنها وجود دارد. همان‌گونه که می‌دانید؛ با فعال کردن حالت Transparency میکروفون‌های داخل ایرپاد، صدای محیط را تقویت کرده و به شما کمک می‌کند تا صدای صحبت کردن افراد در کنار خود را بشنوید. حالت Amplify the conversation نیز در همین راستا اما تخصصی‌تر عمل می‌کند.

هنگامی که این توانایی را فعال کنید؛ با نزدیک کردن آیفون خود به منبع صوتی (مانند یک انسان در حال صحبت) میزان صدا افزایش و با دور شدن از منبع، میزان صدا نیز کاهش خواهد یافت. این توانایی خلاقانه، امکانات فراوانی به شما می‌دهد. تصور کنید که برای دیدار فردی مهم دعوت شده‌اید اما از او فاصله دارید و صدایش را به سختی متوجه می‌شوید. تنها کافی است که آیفون خود را در نزدیکی او قرار داده و Amplify the conversation را روشن کنید. البته امکان دیگری که به کاربر می‌دهد و ما آن‌را توصیه نمی‌کنیم؛ شنیدن مکالمات دیگران بدون اجازه آنهاست. برخی با قرار دادن تلفن خود در کنار دیگران و فعال کردن این گزینه، از فاصله دور صدای آنها را می‌شنوند. این کار به نوعی شکستن حریم شخصی دیگران است که به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

تقویت صدا ایرپاد در مکالمات

Amplify the conversation را می‌توانید از مسیر بالا پیدا کنید. کافی است روی گزینه Live Listen بزنید و با روشن کردن آن به هدف می‌رسید. در این بخش همچنین می‌توانید شفافیت یا قدرت صدای ورودی را نیز تنظیم کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

 

NFC در گوشی های اپل کجاست؟
فعال سازی nfc در ایفون

 

اشتراک موقت موسیقی

از ترفند های ایرپاد که می‌تواند کاربردی باشد، همین اشتراک موسیقی است. تصور کنید که در مسافرتی می‌خواهید فیلمی را به همراه دوست یا همسرتان روی آیپد یا آیفون خود ببینید. در صورتی که هر دو ایرپاد داشته باشید؛ می‌توانید صدا را بین هر دو ایرپاد به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار دو روش وجود دارد. نخست اینکه هنگامی که یکی از ایرپادها به آیفون یا آیپد متصل و دستگاه در حال پخش موسیقی یا فیلم است؛ ایرپاد دوم را در کنار دستگاه باز کرده تا پیام زیر را مشاهده کنید.

ترفند ایرپاد برای اشتراک موقت موزیک

اکنون با انتخاب گزینه Temporarily Share Audio می‌توانید صدا را به اشتراک بگذارید. به‌خاطر داشته باشید که این توانایی تنها برای محصولات اپل مانند ایرپادها و هدفون‌های بیتس در دسترس است. شما نمی‌توانید بین یک ایرپاد و گلکسی بادز صدا را به اشتراک بگذارید.

راه دیگر برای انجام این‌کار، این است که هنگام پخش موسیقی Control Center را با کشیدن انگشت از بالای سمت راست صفحه نمایش به پایین باز کرده و نماد اشتراک گذاری که در بالای ویجت پخش موسیقی قرار دارد را لمس کنیم. با باز شده این بخش و انتخاب گزینه Share Audio، دستگاه شما آماده پذیرش یکی دیگر از هدفون‌های اپل خواهد بود. کافی است درب کیس ایرپاد خود را کنار دستگاه باز کنید تا شناسایی شده و موسیقی با آن به اشتراک گذاشته شود.

ترفندهای ایرپاد

برای محصولاتی که کیس ندارند مانند برخی از هدفون‌های بیتس، باید دکمه‌ای که برای اتصال روی بدنه آنها وجود دارد را فشار داده و نگه‌دارید.

صدای ویژه اپل Spatial Audio

دیگر ترفند ایرپاد که تجربه شنیدن موسیقی استریو یا تماشای فیلم را با صدای دالبی برای شما به ارمغان می‌آورد؛ صدای ویژه است که اپل آن را Spatial Audio نامیده است. البته صدای ویژه برای ایرپاد پرو و دیگر دستگاه‌هایی که حذف نویز فعال دارند؛ در دسترس است. به کمک این توانایی می‌توانید شنیدن صدایی به‌صورت ۳۶۰ درجه و دالبی را تجربه کنید؛ تفاوتی که هنگام فعال شدنش کاملا متوجه آن خواهید شد. اما پیش از اینکه به‌عنوان یک گزینه در Control Center قرار بگیرد؛ باید آن‌را فعال کنید.

صدای ویژه اپل Spatial Audio

برای فعال کردن این صدای ویژه و دوست داشتنی، ابتدا وارد تنظیمات آیفون یا آیپد خود شوید. به بخش بلوتوث بروید و نماد مقابل نام ایرپاد خود لمس کنید تا وارد تنظیمات ویژه ایرپاد خود شوید. گزینه Spatial Audio را لمس کرده و آن را فعال کنید. اگر ایرپاد شما به‌روز رسانی نرم‌افزاری دریافت کرده باشد؛ با لمس گزینه Spatial Audio دو حالت برای شما نشان داده می‌شود که می‌توانید از بین آنها هرکدام را که بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید. به‌روز رسانی نرم‌افزاری ایرپاد نیز در ادامه توضیح داده خواهد شد.

تنظیمات Spatial Audio

پس از اینکه این گزینه را فعال کردید؛ هر زمانی که نیاز داشتید می‌توانید به‌سادگی Control Center را باز کرده؛ ویجت ایرپاد را لمس کرده و نگه‌دارید تا تنظیمات حذف نویز فعال و صدای ویژه در اختیارتان قرار گیرد. از بخش Spatial Audio می‌توانید صدای ویژه، صدای دالبی یا صدای معمولی را انتخاب کنید.

 

برای منزل و مهمانی های شما:
بهترین اسپیکر خانگی

 

یافتن ایرپاد

گم کردن ایرپادها مشکلی است که بسیاری از کاربران آن را تجربه می‌کنند. به دلایل گوناگون از جمله درآوردن یکی از گوشی‌ها یا افتادن آنها، ممکن است گم شوند. البته امکان دارد آنها را از گوش خود درآورید و فراموش کنید داخل کیس قرار دهید. به هر جهت، اگر ایرپاد در فاصله نزدیک شما باشد؛ می‌توانید آنها را به کمک برنامه Find My پیدا کنید.

پیدا کردن ایرپاد

برای یافتن ایرپادهای گم‌شده، تنها کافی است برنامه Find My را باز کنید و از نوار پایین گزینه Devices را انتخاب کنید. دستگاه‌هایی که در این برنامه ثبت شده برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. با لمس نام ایرپاد، دو انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. با پخش صدا می‌توانید ایرپادهایی که در نزدیکی شما اما در مکانی نامشخص قرار دارد (مانند زیر مبل یا بین تشک‌های آن) را با شنیدن صدایی که از آنها پخش می‌شود پیدا کنید. حتی می‌توانید انتخاب کنید که کدام گوشی صدا را پخش کند.

پیدا کردن ایرپاد روی نقشه

انتخاب دیگری که در این بخش وجود دارد؛ Direction است. مسیریابی به شما کمک می‌کند از آخرین مکانی که ایرپاد شما فعال بوده آگاه شوید. این گزینه برای زمانی است که ایرپاد شما در فاصله دورتری از شما قرار دارد (مثلا زمانی که در منزل است اما شما در محل کار خود هستید). به کمک این توانایی می‌توانید هدفون خود را پیدا کنید.

افزایش میزان صدا

اپل به دلیل رعایت سلامت کاربران، تمام توانایی صوتی ایرپاد را در اختیار شما قرار نمی‌دهد! تقریبا صدایی که هنگام نخستین استفاده از ایرپاد دریافت می‌کنید؛ نزدیک به ۵۰ درصد توانایی ایرپاد شماست. اما نگران نباشید؛ می‌توانید با انجام برخی تنظیمات این محدودیت را برطرف کنید. این ترفند ایرپاد می‌تواند به شما کمک کند از تمام توانایی صوتی هدفون خود بهره ببرید. برای این‌کار به تنظیمات رفته و سپس وارد Accessibility شوید. در این صفحه و زیر عنوان Hearing گزینه Audio/Visual را انتخاب کنید. در این بخش، وارد نخستین گزینه که Headphone Accommodations نام دارد شوید و آن را روشن کنید.

افزایش صدای ایرپاد

همانند تصویر بالا، یک اسکرول مشاهده خواهید کرد که باید آن را از به سمت واژه Strong در سمت راست بکشید. از بین عبارات بالای این اسکرول نیز با انتخاب Balalnced Tone صدایی متعادل خواهید داشت. در صورت انتخاب Vocal Rang صدا خواننده تقویت خواهد شد و گزینه Brightness نیز صداهای زیر را کمی افزایش خواهد داد.

افزایش حساسیت صدا

در ادامه افزایش میزان و قدرت صدا، باید حساسیت را نیز تنظیم کنید. گفته شد که اپل برای حفظ سلامت کاربران، صدا را تا حدی کاهش می‌دهد. البته مشکلات برخی از آهنگ‌ها نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست! برخی از آهنگ‌ها ممکن است فرکانس‌های بسیار بالایی داشته باشد که برای سلامت شنوایی خطرناک باشند. در همین راستا، اپل هدفون‌هایش را روی ۸۰ دسی‌بل تنظیم می‌کند. شدت این مقدار همانند صدایی است موقع نشستن در رستوران خواهید شنید. اما اگر به میزان بیشتری احتیاج دارید، باید مقدار آن را افزایش دهید.

نوتیفیکیشن های ایرپاد

برای افزایش میزان حساسیت هدفون، باید وارد تنظیمات و سپس Sounds & Haptic شوید. در این صفحه Headphone Safety را انتخاب کرده و به پنجره بعدی بروید. گزینه Reduce Loud Sounds را یافته و در صورت روشن بودن خاموش کنید. اگر می‌خواهید سلامت شنوایی خود را افزایش دهید؛ می‌توانید با روشن کردن این گزینه و قرار دادن میزان حساسیت روی ۹۰ یا ۹۵ دسی‌بل، صداهای بیشتر از این مقدار را فیلتر کنید. توصیه می‌شود که برای افزایش سلامت و عمر شنوایی خود این کار را حتما انجام دهید زیرا برخی از صداهای بلند در طولانی مدت به شنوایی شما آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد رساند.

افزایش صدای بیس هنگام پخش موسیقی

بدون شک شما نیز یکی از میلیون‌ها کاربری هستید که از نبود تنظیم دستی اکولایزر در آیفون‌ها و آیپدها شکایت دارید! متاسفانه سیستم عامل iOS همانند اندروید به کاربران اجازه تنظیم اکولایزر را به‌‌صورت دستی نمی‌دهد. اپل بر این باور است که مهندسان و متخصصی صوتی این کمپانی بهترین اکولایزرها را طراحی کرده‌اند که در بخش موسیقی تنظیمات قرار دارد. البته که این اکولایزرها جذابیت خود را دارد اما کافی نیست؛ به‌ویژه اگر از هدفون‌های اپل استفاده می‌کنید.

هدفون‌های اپل برخلاف سایر برندها، بیشتر فرکانس‌های میانی را پوشش می‌دهند. محصولات سونی به داشتن صدای بیس بالا مشهورند اما ایرپادها صدایی متعادل و در اصطلاح Flat دارند که مناسب شنیدن موسیقی کلاسیک و به‌شدت به صدای طبیعی نزدیک است. به‌گونه‌ای که بسیاری محصولات اپل را صادق‌ترین هدفون‌ها و پخش‌کننده صدا می‌دانند. اما این صدا ممکن است مناسب همه کابران نباشد. اگر طرفدار موسیقی‌هایی با ضرباهنگ بالا باشید؛ امکان دارد ایرپاد نتواند شما را به آنچه می‌خواهید برساند.

این مشکل در ایرپاد پرو شدیدتر است! بله، اشتباه نکرده‌اید؛ ایرپاد پرو برخلاف انتظاری که ازش می‌رود (باتوجه به ساختار ظاهری و درایورهایی که دارد) باس کمتری نسبت به ایرپاد معمولی مانند ایرپاد ۲ دارد!  این حقیقت ناراحت کننده را تنها پس از استفاده از هر دوی آنها متوجه خواهید شد. شاید بتوانید با استفاده از اکولایزرهایی که در تنظیمات موسیقی آیفون یا آیپد وجود دارد قدری تغییر ایجاد کنید یا اینکه از برنامه‌های اکولایزر استفاده کنید؛ اما بازهم چندان راضی کننده نخواهد بود. در میان ترفند های جالب برای ایرپاد، افزایش صدای بیس می‌تواند جذابیت شنیدن موسیقی را برای شما بیشتر کند.

افزایش صدای بیس ایرپاد

راهکاری که برای این چالش وجود دارد؛ بسیار ساده است! تنها کافی است که هدفون خود را از حالت طبیعی به ANC یا Transparency تغییر دهید؛ به همین سادگی! هنگامی که حذف نویز فعال را روشن می‌کنید؛ متوجه بیس بیشتر خواهید شد؛ اما بیشترین مقدار را در حالت Transparency تجربه خواهید کرد. این ترفند ساده اما کاربردی، بیشترین فایده را زمانی دارد که درحال پخش موسیقی از برنامه‌هایی غیر از برنامه موسیقی آیفون خود هستید. زیرا در این حالت پشتیبانی از اکولایزرهای داخلی وجود ندارد.

شاید دلیل افزایش صدای بیس در حالت Transparency این باشد که فشار هوای ورودی و خروجی هدفون افزایش می‌یابد؛ بنابراین می‌تواند بدون آسیب به شنوایی شما یا اجزای دستگاه، بیس بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. البته بهتر است که ایرپاد شما به‌روز رسانی نرم‌افزاری شده باشد.

به‌روز رسانی ایرپاد

به‌روز رسانی نرم‌افزاری گرچه ممکن است از ترفند های ایرپاد نباشد؛ زیرا به‌صورت خودکار انجام می‌شود. اما انجام دستی آن بدون شک ترفندی است که باید آن را بلد باشید. این به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری می‌تواند عملکرد ایرپادها را بهینه‌تر کند که شامل پوشش بهتر فرکانس‌های میانی و پایین، ANC بهتر (البته کمی بهتر) و البته Transparency با امکاناتی بیشتر است. به‌روز رسانی عموما به‌صورت خودکار و زمانی انجام می‌شود که هدفون به گوشی شما متصل و گوشی نیز درحال شارژ باشد. اما اگر می‌خواهید خودتان این‌کار را انجام دهید؛ کافی است هدفون‌ها را داخل کیس خود گذاشته و کیس را به‌وسیله کابل به آيپد یا مک وصل کنید.

به‌روزرسانی نرم افزاری ایرپاد

اگر آیپد یا مک ندارید؛ نگران نباشید! نرم‌افزار iTunes را دانلود و در کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید. حال ایرپاد خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. اکنون به‌صورت خودکار ایرپاد شما آپدیت خواهد شد. به‌روز رسانی نرم‌افزاری ایرپادها، اتصال بهینه‌تر را نیز به همراه خواهد داشت.

 

با کاربردهای Apple Tv آشنا شوید:
اپل تی وی چیست

 

سخن پایانی

هدفون‌های اپل از مشهورترین و محبوب‌ترین هدفون‌های بی‌سیم است که کیفیت بسیار عالی و مناسبی دارد. این هدفون‌ها به شما امکان می‌دهد که در هر زمان و هر مکانی از یک اتصال بدون مشکل و صدایی دقیق برخوردار شوید. داشتن یک ایرپاد در کنار آیفون یا آیپد، به شما امکان می‌دهد تا ساعت‌ها غرق در موسیقی شوید. کیفیت موسیقی پخش شده به‌وسیله این هدفون‌ها به اندازه‌ای بالا و مناسب است که بسیاری از هنرمندان نیز آنها را انتخاب اول و آخر خود در نظر می‌گیرند.

ممکن است شما نیز به دلیل علاقه به هدفون‌های بی‌سیم، یکی از ایرپادها را تهیه کرده باشید. گرچه تنظیمات عمومی و خودکار این هدفون‌ها به اندازه کافی مناسب و راضی کننده است اما شاید از آن دسته افرادی هستید که به چیزهای بیشتری نیاز دارند. در این نوشتار ترفند های جالب برای ایرپاد به‌طور کامل بیان شد تا بتوانید استفاده جذاب‌تر و شیرین‌تری از این هدفون‌های دوست داشتنی داشته باشید. فراموش نکنید که این ترفندها به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتر داشته باشید و نمی‌تواند معجزه کند. بنابراین باید در محدوده توانایی‌های ایرپادهای خود از ترفندهای گفته شده انتظار داشته باشید. از توانایی‌های ایرپادهای‌تان را می‌توانید با خواندن مشخصات آنها در سایت‌های معتبر آگاه شوید.

پرسش‌های متداول

چگونه ایرپاد اورجینال را از ایرپاد تقلبی تشخیص دهیم؟

خوش‌بختانه چند سالی است که اپل با راه‌اندازی سیستم Check Coverage به کاربران کمک می‌کند تا از اصالت کالایی که خریداری می‌کنند؛ آگاه شوند. برای اینکه متوجه شوید که ایرپاد شما اورجینال است؛ تنها کافی است وارد آدرس اینترنتی checkcoverage.apple.com شوید و سپس شماره سریال روی جعبه را در قسمت مشخص شده وارد کنید. اگر ایرپاد شما اورجینال باشد؛ مشخصات آن مانند مدل و نوع (معمولی، پرو یا مکس) و اینکه چقدر از گارانتی رسمی آن باقی مانده؛ برایتان نمایش داده خواهد شد.

چگونه ایرپاد اورجینال را از ایرپاد تقلبی تشخیص دهیم؟

این گام نخست است! راه‌های کلاه‌برداری در فروش محصولات اپل به‌اندازه‌ای است که مقابله با آنها هر روز سخت‌تر می‌شود. در مرحله بعد مشخصات روی جعبه مانند شماره سریال را با مشخصات داخل کیس (قسمت درب کیس) مقایسه کنید. اگر یکسان بود که هیچ، اما اگر تفاوتی وجود داشت به‌این معناست که جعبه برای ایرپاد دیگری بوده‌است!

مدل نامبر

در گام بعدی باید اطلاعات هر کدام از گوشی‌های هدفون را با اطلاعات داخل جعبه تطابق دهید. در ایرپاد ۳، ۲، ۱ و سری پرو، این اطلاعات بالای ساقه هدفون‌ها قرار دارد.

ایرپاد اپل

اما در ایرپاد مکس داستان متفاوت است. باید پدهای آهن‌ربایی را از ایرپاد جدا کرده و شماره سریالی که همانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید را با شماره روی جعبه تصابق دهید.

خواندن سریال نامبر ایرپاد

اگر این مرحله از تطابق نیز درست بود؛ بدین معناست که شما محصولی اورجینال تهیه کرده‌اید که شامل گارانتی رسمی و بین‌المللی اپل نیز خواهد شد. در غیر این صورت، ایرپاد شما اورجینال نیست و باید آن را مرجوع کنید. بهتر است پیش از خرید نیز، انجام این مراحل را با فروشنده در میان بگذارید و شرط کنید که در صورت نبود هیچ مشکلی خرید را انجام خواهید داد.

چرا صدای ایرپادم ضعیف شده است؟

مهمترین دلیلی که سبب کاهش شدید صدای ایرپاد شما خواهد شد؛ کثیف شدن ایرپاد شماست! گوش انسان موادی ترشح می‌کند که نقش حفاظتی را در برابر خطرات بیرونی دارد. استفاده طولانی مدت از ایرپاد به دلیل پخش صدا داخل حفره گوش، ترشح این مواد را افزایش می‌دهد. این مواد نیز به ایرپاد شما می‌چسبند و راه خروج صدا را مسدود می‌کنند. بنابراین باید به‌صورت منظم آنها را تمییز کنیم.

تمیز کردن ایرپاد

دلیل دیگر ضعیف شدن صدای ایرپاد می‌تواند به‌روز رسانی آیفون یا آیپد شما باشد. ممکن است سیستم عامل جدید که برای این دستگاه‌ها ارايه می‌شود، حاوی تنظیماتی برای افزایش سلامت شنوایی کاربران باشد. بدین ترتیب امکان دارد اجازه پخش صداهایی بالاتر از فرکانس مشخصی را به شما ندهد. ترفندهایی که در بخش افزایش صدای ایرپاد گفته شد می‌تواند به شما کمک کند که میزان صدای ایرپاد خود را افزایش دهید.

چگونه با ایرپاد به چند دستگاه متصل شویم؟

اگر چندین دستگاه اپلی استفاده می‌کنید (مانند آیفون، آیپد و مک‌بوک) با اتصال جداگانه به هر دستگاه می‌توانید بین آنها جابه‌جا شوید. برای این‌کار تنها کافی است همانند اتصال معمولی ایرپاد، کیس آن را کنار دستگاه مورد نظر باز کنید. پس از اینکه به هرکدام از آنها متصل شدید، تنها کافی است هنگام پخش موسیقی یا فیلم، Control Center را باز کرده و با لمس نماد اشتراک گذاری که پیشتر توضیح داده شد؛ اشتراک با ایرپاد را انتخاب کنید.

اگر از دستگاه‌های غیر اپلی استفاده می‌کنید؛ باید از دکمه فیزیکی روی بدنه ایرپاد کمک بگیرید. تنها کافی است برای چند ثانیه دکمه را بفشارید تا اتصال برقرار شوید. برای جابه‌جایی بین دستگاه‌ها گوناگون نیز می‌توانید از این دکمه کمک بگیرید یا اینکه به تنظیمات دستگاه خود بروید و از بخش بلوتوث، ایرپاد را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af/
ads
ads